/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
Fodi 21153 2004. május 9. 10:51
Válasz erre
Miggyuri!
Neked megvan az a szám? Én kerestem, de nem találtam. El tudnán küldeni vmilyen formában?
Fodi
Miggyuri 21152 2004. május 8. 21:48
Válasz erre
A szovjet légierő nem épített a 2 vh idején repülőgépbunkereket. Jószerivel betonos kifutó is csak a kiemelt reptereken volt. Egyszerűen föld falak közé állították a gépeket, afféle boxokba. Ehhez hasonlóakat használtak az arabok igaz csak homokból a 67-es háborúig. Így ha regsztkodsz a történelmi hűséghez, akkor vagy a fák alá állítod a gépeket vagy ezeket a boxokat készíted el.
A szovjet beton rep. fedezékekről valamelyik HT közöl 1:144-es rajzokat.
Tommy 21151 2004. május 8. 20:37
Válasz erre
Hi!

Fodi, jó lenne, ha bányásznál nekem. :) Viszont akkor a film nem volt korhű, ugyanis ez a gumraki reptéren játszódik 1943(?)-ban. De a Top Flight első számában (2 volt...:))van róla cikk is, meg filmkép is. Gumraki requiem a cikk címe.
Mekett 21150 2004. május 8. 20:26
Válasz erre
Jaja, a cikkre én is emléxem.
Egy nagyopn hüje kérdést teszek fel: egyáltalán voltak a keleti fronton repülőgépbunkerek?

Mert azrt néhány hónapnál többet sehol sem állt soha a front. Persze a nagy ostromoktól eltekintve. A háború előtti időkből meg nem rémlik a fényképeken bunker...

Segítsen ki egy hozzáértő ember.

Egyébknt épp most leltem ezt:
http://www.axishistory.com/index.php?id=1385
Bár ez a Luftwaffe bunkereiről szól.
Fodi 21149 2004. május 8. 20:08
Válasz erre
Tommy!

Ha egy filmről beszélünk (én egy kb tíz éve készült filre gondolok), akkor nem második világháborús bunkert láttál, hanem egy jóval a háború utánit. A filmet ugyanis egy volt szovjet repülőtéren forgatták. Egy régebbi Top Gun-ban (talán 1993-1994 körül) volt cikk a filmről. Valahol talán megvan, előbányászhatom, ha gondolod.
Üdv:
Fodi
Tommy 21148 2004. május 8. 17:27
Válasz erre
Talán itt választ kapok a kérdésemre.:)
Kellene nekem egy olyan, hogy II. vh-s orosz repülőgépbunker. A Sztáloingrád c. filmben is látható egy olyan. Szóval ennek az építménynek a paraméterei érdekelnének, de örülnék rajzoknak is.
Köszi!

Tommy
warampi 21147 2004. május 5. 18:05
Válasz erre
Várja jobb sorsát a dobozban.Most épp nem-makettezős időszakom van:(.Majd elmúlik.
Mekett 21146 2004. május 5. 17:13
Válasz erre
Miért Warampi, a tied hogy áll? :)
warampi 21145 2004. április 30. 21:26
Válasz erre
Az ARC-n Trumpeter Mi-24.Nem semmi a kabin.A tegnapin meg An-12,bár csak már az enyém is igy meglenne...
Mekett 21144 2004. április 30. 18:16
Válasz erre
Majdnem két perces klip egy 29-es műrepülőkötelékről.
Naggyon jóóó:
http://www.strizhi.ru/2003/videos/film1/strizhi.mpg
NGPETI 21143 2004. április 22. 15:39
Válasz erre
Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni!
Az lenne a kérdésem, hogy vállalna-e Valaki közületek egy 1:48-as Academy MIG-29-es repülő összeépítést, magyar matricával és műgyanta üléssel?

Előre is KÖSZI!

Németh Gábor
RaPe 21142 2004. április 15. 10:41
Válasz erre
Gyuri!

Az asztalra van már készítve, de azért ártani nem árt ;)

RaPe
Mekett 21141 2004. április 15. 10:25
Válasz erre
Egyébként két felfedezést tettem:
1) Csabi ráébresztett, hogy nem 25-ös (kösz Csabi :)
2) Az Aeroflot 32-est (biztosan) használ, viszont annak is középre tartanak a vezérsíkjai.

Vagyis amit te is írtál. Köszi!
Mekett
Miggyuri 21140 2004. április 15. 06:31
Válasz erre
Mekett!
A 30-as nem más, mint a 29-as polgári és ezzel a számmal export változata változata.
A környéken az egy Jugoszláviának adtak el, meg talán a bolgároknak, de ez nem biztos.
Az Aeroflot tehát, ha használ, akkor annak 29 a típusszáma, v. 32.
Mindegyinek van dőlése a vezérsíkok esetében.
Hali! Ja, RaPe-nak mondd te is a "Hajnalok"-at!
Köszi!
Miggyuri
Mekett 21139 2004. április 14. 23:51
Válasz erre
Na ennek utánanézek Gyuri, kösz.
Az Aeroflot is 30-at használ, nem?
Mert az mintha nagyobb lenne ennél és a vezérsíkok sem állnának befelé azon.
Miggyuri 21138 2004. április 14. 18:44
Válasz erre
A szerb légitársaság használ ilyesmit, azt hiszem Ka-30 jellel.
Mekett 21137 2004. április 14. 18:04
Válasz erre
Hát valami későbbi, sajnos elég kevés időm volt, meg mindig keverem a Kamovokat, de talán nem mondok hülyeséget, ha olyan Ka-27-29 körüli polgári változat lehetett. Asszem, piros-fehér festése volt.

Fodicsabi 21136 2004. április 14. 17:41
Válasz erre
Hanem?
Mekett 21135 2004. április 14. 09:56
Válasz erre
Basszus!
A fejem felett most ment el Ferihegy felé egy Kamov, de nem 26-os!!!
Mekett 21134 2004. március 26. 23:55
Válasz erre
Na, A-40-ről eddig itt volt a legtönbb anyag, amit láttam:
http://perso.wanadoo.fr/le-tchouk/galerie_char_volant.htm
Mekett 21133 2004. március 26. 23:41
Válasz erre
Amennyire elnézem, talán minden orosz gépről készült lista:
http://users.skynet.be/Emmanuel.Gustin/faq/sov_mil.txt
Mekett 21132 2004. március 26. 23:30
Válasz erre
Gyuri!
Afganisztán:
http://www.afghanwar.spb.ru
GG 21131 2004. március 26. 22:41
Válasz erre
Jujj ez a búvár zsebkönyvből van, ami nekem is megvan és eszembe se jutott megnézni...
Üdv: Galll
Mekett 21130 2004. március 26. 21:53
Válasz erre
Mekett 21129 2004. március 25. 13:54
Válasz erre
Szia Podva, az Antonov egyik első műve volt, meg kéne építeni, csak nincs róla sok infó :(
http://www.makettinfo.hu/makett/versenyek/html/poprad_2002_eredmeny.htm

Üdv
Mekett
Podva 21128 2004. március 25. 07:23
Válasz erre
Sziasztok!
Annak idején szintén a szu-ban létezett egy másik kisérlet is, itt maga a harckocsi kapott szárnyakat, és farokrészt. Mint vitorlázórepülőt vontatta el a TB-3-as a célig, a földetérés után megszabadult a szárnytól, ill. a farokrésztől és mint tank tevékenykedett. Ez sem lehetett semmi...
Üdv Podva
Mekett 21127 2004. március 24. 07:57
Válasz erre
Aki olvasta Miggyuri cikkét:

Láttatok már valaha hasonló őrületet a világban?
Komolyan kérdezem, mert nem tartom lehetetlennek.
Valakinek van még képe erről az összeállításról, vagy a deszantolásokról? Mert én csak ezt az egyet ismerem, ezt is Gyuri révén.

Üdv
Mekett
  21126 2004. március 21. 10:52
Válasz erre
A híreim szerint két / v. több/ különböző gépről van szó.A zsákmány egy, a mn-ben használt gép 1 v. 2 tehát semmiképp nem lehet ugyanaz. Valamerre kóborol egy lajstromszám is az utóbbiról.
Miggyuri
Mekett 21125 2004. március 21. 10:42
Válasz erre
Néphadseregnél volt Il-2?
Vagy azt az egy darab zsákmányt sikerült megőrizni a háború után?
Miggyuri 21124 2004. március 21. 08:23
Válasz erre
Adatokat és keresek a Királyi Honvédség által zsákmányolt Il-2-es csatarepülőgépről illetv a Néphadsereg repülőinél üzemeltetett(?) valószínűleg csak szemléltető céllal tartott Il-2-ről.
Miggyuri
warampi 21123 2004. február 21. 21:33
Válasz erre
Megveszem,helyben is van:)
Mork a zûrbõl 21122 2004. február 21. 21:28
Válasz erre
Könyv a MiG-imádok és a MiG-15 korszak (ötvenes évek)történetét kutatók számára:

VÁZSONYI MIKLÓS: ELMARADT FELSZÁLLÁS (EGY VADÁSZPILÓTA EMLÉKEI)

A szerző egy ideig pilóta volt, politikai okok miatt szerelték le 56 után.
Főleg a MiG-15, MiG-17PF, Jak-12 típusokat repülte a kecskeméti ezrednél.
A kilencvenes évektől több cikket írt a szaksajtóba (Top Gun, Haditechnika
újságok). Az "Elmaradt felszállás" megrendelhető a szerzőtől, ára 1500 Ft+ postaköltség. Telefon (elvileg reggeltől este 9-ig bármikor): 06-76-491-620
Levélcím: Vázsonyi Miklós, 6000 Kecskemét, Szimferopol tér 18. II. em/19.

Fodicsabi 21121 2004. február 6. 21:15
Válasz erre
Ááááá! Megtaláltam az 1:72-es An-225-öst... Vazeee! Ha nem látom, nem hiszem el!
http://www.heavykits.com/ Itt kell keresgélni...
Fodicsabi 21120 2004. február 6. 20:15
Válasz erre
Hali!

Az említett minyók Portugáliában küzdöttek az erdőtüzek ellen. Talán a víztartály feltöltésekor jól jött a kitekintési lehetőség (bár ott az oldalajtó). Esetleg a meleg miatt... Nem tudom.
Azért kösz!
Fodicsabi

Miggyuri 21119 2004. február 6. 18:27
Válasz erre
sabi!
Én is fix ablakokról tudok, de ez nem perdöntő.
Miggyuri
Mekett 21118 2004. február 6. 10:02
Válasz erre
Csabi!
Én nem emléxenm kivett ablakokra.
De biztos kivehető, csak szét kell szedni :)

Fodicsabi 21117 2004. február 5. 19:38
Válasz erre
Sziasztok!

Hülye kérdés: :)
Szerintetek ki lehet szedni a Mi-8 oldalsó ablakait, vagy azok fixen beépítettek a keretbe? Van egy-két fotóm, ahol úgy látszik, hogy pár oldalsó kerek ablak ki van szerelve. Sajnos nem látszik teljesen tisztán.
Kösz:
Fodicsabi
Migyuri 21116 2004. február 5. 09:13
Válasz erre
Mekett!
Az lehet, ogy elhanyagoltak rongyosak, de a pilóták a csecsen dolgok miatt eléggé harcedzettek. Még a flottáé is. o, meg a korábi szovjet felfogás szerint, minden pilótát át akartak zavarni - csak okulásként - az afgán bevetéseken s az sem volt piskóta. Most keresek adatokat a szovjetek afganisztáni Sz-24 veszteségeiről, ha voltak. Ezen a téren a HT cikksorozata nagyon megbízható.
Miggyuri
Mekett 21115 2004. február 5. 07:40
Válasz erre
hmmm...
Azért ezzel nem dicsekednek annyit :D

Kíváncsi lennék, hogy az "átlag" orosz pilóta képzettségi szintje azért milyen, gonodolom mostanában nem valami fényes. Mármint a magyarhoz képest szeretném tudni, mégiscsak mi repülünk orosz típusokkal egyelőre.

Állítólag a gépek is borzasztóan elhanyagoltak :(
Miggyuri 21114 2004. február 5. 06:37
Válasz erre
Mekett!
Igen, halál komoly. Nem csak orosz forrás dicsekedett vele, de magyarból is megerősödött. Ha az amerikai rep.hord. ügyére gondolsz. Nagy buli lehetett!
Üdv: Miggyuri
Mekett 21113 2004. február 4. 22:03
Válasz erre
Miggyuri!

A Fencer cikk elején az a történet egészen komoly? :)))
Honnan van a hír? Gondolom nem az Aviation weekből :)
Fodicsabi 21112 2004. január 13. 16:25
Válasz erre
Podva!

Akkor már ketten vagyunk! :D
warampi 21111 2004. január 13. 15:51
Válasz erre
Melyik városban laksz?
NGPETI 21110 2004. január 13. 15:41
Válasz erre
Sziasztok!

1:24-es! MD 500 helikopter összeállítási rajz érdekelne (talán Hobbycraft).
Aki tud segíteni, kérem írjon.

Remélem tudtok segíteni!
Az lenne a kérdésem, hogy vállalna-e Valaki közületek egy 1:48-as Academy MIG-29-es repülő összeépítést, magyar matricával és műgyanta üléssel?
Minden megvan, de én nem szívesen kezdenék bele, mert kicsit "földhözragadt" vagyok és autókat készítek... :o)
Köszi előre is!

Németh Gábor
  21109 2004. január 13. 13:23
Válasz erre
Szia Fodicsabi
Nekem lenne kedvem hozzá!
Üdv Podva
Fodicsabi 21108 2004. január 12. 20:46
Válasz erre
Miggyuri!

Annak idején a Jak-18 cikkedben említetted, hogy sajnos senki sem gyárt kiegészítőket a géphez. örömmel tudatom, hogy a helyzet nem sokkal ezelőtt megváltozott. :D A Part kiadott egy maratást hozzá, kabinbelső, futómű és fékszárnyak. Nem néz ki rosszul. Kár, hogy szinte lehetetlen beszerzni Magyarországon. Van valakinek esetleg kedve összeállni egy külföldi rendelés erejéig? Megoszlanának a költségek. :D
Mekett 21107 2004. január 10. 13:17
Válasz erre
Hát a RP elég roszul nézett ki a dobozban, rengeteg (!) melóval szerintem lehet csinálni belőle egy tűrhetőt. De nincsenek kizárva a komolyabb alakhibák sem...

Az Amodelről a többi makettjét ismerve ugyanez a véleményem, bár az Amodel versenyzőjét még nem láttam élőben.

A KP-minőséget? hááát...
warampi 21106 2004. január 10. 10:59
Válasz erre
Annyira szr?Amodell-féle tűrhetőbb,vagy az is rémálommakett?Eléri legalább a KP "minőséget"?
Mekett 21105 2004. január 10. 00:02
Válasz erre
A RP Antonovjától még most is borsódzik a hátam, ha rágondolok. Brrr!!!
Ha rám hallgatsz, csak végszükség esetén veszel, pláne az árát nézve...

Mekett
warampi 21104 2004. január 9. 22:55
Válasz erre
Arról hallottam már,de még sjna nem láttam.Kissé idegenkedek az e-bay+efféle rendelésektől/konkrétan semmi bajom velük/.Sebaj,úgyis teli a spájz.Ha már van An-24 a Fabulisban,akkor lesz ott An-26 is hamarosan.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.