/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63.
borisz 689093 2021. október 4. 11:21
Válasz erre
www.britmodeller.com/forums/index.php

Ezek komplett elmebetegek.
Szerintük a MiG-23BN és a MiG-27 is vadászok, és én vagyok a hülye, hogy szerintem nem.
sanyi 687817 2021. augusztus 16. 18:10
Válasz erre
Sziasztok!
A Zvezda 1/72-es Szu-30SM makettjéből mekkora munka lenne egy MKM maláj vagy MKA algériai változatot építeni? Nézelődtem már a neten, de nem túl tiszta a kép...
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
Gabusch 687413 2021. július 30. 15:02
Válasz erre
Pedig a gondolkodásmód tök jogos. Minden fejlődik, változik. Lesz, ami megy és lesz, ami marad.

Például az ágyúk megjelenése előtt szép, magas tornyokat építettek, mert egy mangonel, avagy trebuchet azért korlátozottan tudott kárt tenni bennük, ha megfelelő helyre építették. Az ágyúk ellen kezdetben mindenféle bástyákkal védekeztek, majd jöttek a gyakorlatilag földbe épített erődök, mint pl. a komáromi. Aztán mire az készen lett, megjelentek azok az ostrommozsarak, amelyek ellen ezek sem igazán voltak hatásosak.

Az is kérdéses, hogy a jövő esetleges háborúit a nagyok hogyan akarják - ha egyáltalán - lejátszani. Egy kínai-orosz meccs a közös határok miatt még belefér a hagyományos keretekbe, de az USA-val szemben ez már hagyományos eszközök tekintetében alighanem kevésbé játszik.
De legszerényebb véleményem szerint nem is a mostani fegyverarzenál döntene, hanem a hekkerek.
Freddy 687406 2021. július 30. 11:51
Válasz erre
Ezt a fajta gondolkodást sose értettem, hogy majd a helikopter szétlövi. Mindent szétlő valami, főleg elméletben, de attól még de nem játszhatod a kő-papír-olló játékot csak papírral és ollóval.

Hogy a rakéták mennyire váltják ki a bombázókat, azt a meccset is lejátszottuk már 1965-ben- van, amiben kiváltják, van, amiben nem. A drónokra is szükség van, igen, de itt meg bejön az is, hogy a Júdea Népe Front nem tudja lelőni a repülőt se, a Kínai Népköztársaság meg a drón irányítását is tudja zavarni, és még örülhetnek, ha nem egyenesen átvenni.
Gabusch 687399 2021. július 30. 01:43
Válasz erre
Lásd még azt a - nem tudom, mennyire korrekt - megállapítást, hogy a MiG-29 egy baromi jó gép légiharcban, csak mire észrevenné az ellenfelét, az már kilőtt rá egy rahedli rakétát, mert az elektronikája sokkal fejlettebb és sokkal messzebb lát. Ennek okán semmi szüksége arra, hogy légiharc képességében jobb legyen az orosz gépnél.

Én jelenleg azt látom, hogy baromi gyorsan változik a világ. Ebből adódóan nem mernék semmilyen jóslatokba bocsátkozni. Pár éve azt sem tudtuk, mi az a drón, valamint 20+ éve a fizetésem negyedébe került egy betárcsázós internet előfizetés, ami most tetszőleges telefonhoz jár, sokszoros sebességgel.

Tudom ajánlani a régmúlt érdekességeit, ha már a jelen jetjei unalmasak, mint mondjuk Lohner repölőcsónakok az I. VH-ból. Tekintve, hogy nem biztos hogy lesz valami sokkal érdekesebb kinézetű újdonság a közeli jövőben. ;)
Gabusch 687398 2021. július 30. 01:20
Válasz erre
Szia!

A nagy kérdés az, hogy kell-e egyáltalán légiharc, avagy az egy gép árából legyártott mondjuk 2-300 drón szépen elintéz majd mindent? Akár úgy is, hogy az ellenük felküldött repgépet szépen elkerülik a francba, mert a megfelelő égi technika már azt is látja, amikor a pilóta letette a kávéscsészéjét felszállás előtt?

Én elég öreg vagyok - beléptem a hatvanadikba. Anno dacu nekünk még volt honvédelmi oktatás a középsuliban. Az azt tartó ales már akkor megkérdőjelezte (hetvenes/nyolcvanas évek fordulója!) a harckocsik használhatóságát, mert szerinte pár helikopterrel a domb mögül elég rendesen leküzdhetőek voltak.

A kérdés az, hogy milyen lesz a jövő háborúja? Pl. ha jól tudom, akkor a II. VH-ban az infrastruktúra leküzdésére a szőnyegbombázás volt a legmegfelelőbb eszköz. 30-40 évvel ezelőtt már voltak megfelelően irányított bombák is. Most meg egy számítógépes vírussal, ügyes hackertámadással szétbarmolják az ellenséges ország mondjuk elektromos hálózatát és másnapra kitör a forradalom, mert leállt a fészbúk, meg a tiktok, plusz még marha sötét is van. :)
medor 687397 2021. július 30. 00:56
Válasz erre
Szia!
Szerintem egy ember irányította drónnak korlátozottak a képességei.
Bombázásra alkalmasak de egy légiharcban alkalmatlan még jelenleg.
Talán soha nem is lesz jó.Az emberi agy sokkal gyorsabban dolgozik
ahhoz képest,mint ahogy a drón megkapja a parancsokat az irányítójától.
Másodpercek dönthetnek.Egy előnye a drónoknak a 'G' határ.
Ha a drón szerkezete kibírja azt amit az ellenséges pilóta szervezete,
esetleg repülője már nem,akkor esetleg... De ez még a jövő.
Mint az is,hogy a mesterséges intelligencia vívja majd a harcot ember,esetleg később egymás ellen is.
Az emberi agy ~40W-ot fogyaszt maximális kihasználtság közelében.
Egy olyan számítógép ami csak a TÖREDÉKÉT tudja ennek a számítási értéknek sokezer Wattot fogyaszt jelenleg.
A mi életünkben szerintem még nem lesz ember és gép elleni légiharc.
Ez lehet a jövő de kétlem,hogy jelenleg ez motíválná a mérnököket.
Főleg nem az oroszokat akikből kiindult az egész beszélgetés.
(Nevezhetem annak vita helyett ugye?)
Gabusch 687396 2021. július 30. 00:09
Válasz erre
Az interkontinentális rakéták korában (ami vagy 50-60 éve tart) egyáltalán van értelme mindenféle repülőgépekbe ölni a pénzt? Persze, a rakéták, meg a drónok is levadászhatók, de tetszőleges repülőgép talán sokkal inkább - és azokhoz ki kell képezni az elveszett személyzetet is, míg a rakéták és drónok esetében erre nem annyira van szükség
És ez kb. a II. VH óta tudható.
Freddy 687395 2021. július 29. 23:07
Válasz erre
Én egyszerűen csak nem hiszem, hogy pont egy nehézbombázónál akarnak új aerodinamikai megoldásokat villantani.
A másik dolog, hogy a hidegháború alatt az amerikai állam rengeteg pénzt ölt a különböző alapkutatásokba (mert ezek azok a dolgok, amikbe üzleti alapon nem szívesen fektet senki, mert lassan térülnek meg), de ezek a pénzek a hidegháború végével kifulladtak. Ez is oka lehet annak, hogy nem ma vannak a nagy áttörések. Persze, ki tuja, mit hoz a jövő, ha Kínával bírni akarják a versenyt, akkor nem tehetik meg, hogy ne költsenek erre.
Gabusch 687393 2021. július 29. 21:40
Válasz erre
Csak úgy gondolatkísérletként: nem lehet, hogy a drónok terjedése (sokkal olcsóbb minden téren) szab gátat a nagyobb vasak fejlesztésének?

Az aerodinamikáról annyit, hogy ha jól tudom, már a Concorde fejlesztésekor is használtak számítógépet. Az se ma volt. Meglehet, mára kimaxolták a lehetőségeket.
Zoli 687392 2021. július 29. 19:52
Válasz erre
Én is így vélem, fontolva haladnak, ami a műszaki felépítést illetően kevésbé kockázatos, de attól még az aerodinamika változatlansága fura. Talán elfogyott a tudomány, és a valami nagy áttörésig a meglévő és bevált receptet alkalmazzák. A hagyományos kialakítású F-16 és F-15 is reneszánszát éli, már azoknál is a 60 éves kort emlegetik, a B-52-nél már a 100 év is megjelent a médiában, szóval amíg ezek is megfelelnek a célnak, talán tényleg nem akarnak még nagyobb összeget áldozni a fejlesztésekre.
z
Freddy 687385 2021. július 29. 11:02
Válasz erre
Szerintem nem is akartak újat kitalálni, mert nulláról egy ilyen repülőgépet kifejleszteni annyi pénz, amennyi még Amerikában sincs. Egyszerűbb és olcsóbb volt a meglevőből kiindulni (rövidtávon legalábbis).
Zoli 687380 2021. július 29. 05:05
Válasz erre
Szia,

Nincs keverés, az előzményre reagáltam, de ettől függetlenül megfigyelhető némi párhuzam, ami a formákat illeti. Szó sincs elektromos meghajtásról.
z
medor 687379 2021. július 29. 00:55
Válasz erre
Szia!
A katonai repülők igényeit ne keverjük az autók aktuális divatjával.
Ma a SUV a trendi holnap a villanyautó lesz az.(Esetleg a villany SUV.)
Az új BMW 'hódpofa' hűtőrácsa elég megosztó pl. de mégsem a hatékonyságról szól.
Elektromosan harci gépeket meghajtani csak légcsavarral lehet,de az még nem annyira hatékony. A sugárhajtómű jelenleg az egyetlen alternatíva.
Zoli 687373 2021. július 28. 16:16
Válasz erre
Szia,

Lehet a B-21 egy evolúciós lépcső, de akkor is fura, hogy 30+ év alatt se tudtak újat kitalálni, legalábbis ami a külsőt illeti, vagy nem akartak? Lehet műszakilag fejlettebb az utód, annak is kell lennie, de azért fura, hogy aerodinamika terén nem sok fejlődés látható.
Az autóknál sokkal inkább megfigyelhető a trend. Hiába próbálnak egyedi arcot tervezni, attól még egymást másolják a műszaki megoldások terén. Anno a Focus szélvédőjét sokkal előrébb hozták, mint a többi autónál a nagyobb utastér miatt is, most meg annál is sokkal hátrébb van, mint korábban, és a többi típus is nagyjából egyforma felépítésű, pedig nem egy volt a tervezőjük. De azért igyekeznek némi egyediséget is hozzátenni a kaptafához, amivel maguk felé vonzanák a népet.
z
Freddy 687367 2021. július 28. 10:19
Válasz erre
A B-21 a B-2 továbbfejlesztése, nem? Úgy nem csoda, ha hasonlítanak.
Ami az autókat illeti, az aerodinamika meg a belső tér maximalizálása mindenhol ugyanaz, de az ,,arc" maga egyszerűen csak stílus, ami nagyrészt a korszellemen-közízlésen (=többi autón) alapul, és csak néha vannak benne nagy újítások, amik vagy bejönnek, és a továbbiakban mindneki azt nyúlja (Ford Focus), vagy nem (Fiat Multipla).
Gabusch 687360 2021. július 27. 20:17
Válasz erre
Mint említettem, hülye vagyok a dologhoz, de a formavilág kapcsán sok éve olvastam már, hogy az autók azért meglehetősen egyformák, mert ezt dobja ki a számítógép.
Gondolom, a repülőgépeket sem rajzasztalon tervezik manapság zsebszámológéppel.
Zoli 687357 2021. július 27. 17:26
Válasz erre
Szia,

Ennyire azért nem egyszerű a helyzet. Sok példát látni, hogy azonos technológiai színvonal hasonló eredményeket szül. Ha már a másolásnál tartunk, érdekes mód az amerikaiak is itt tartanak, legalábbis a B-21 a harminc éves B-2 kiköpött mása, szóval nekik is kevés a fantáziájuk, vagy esetleg visszafejlődtek? De lehetne említeni az egyéb (japán, koreai, török? stb) 5.? generációs vadászgépeket, amik szintén az F-22 és YF-23 formáiból építkeznek. Úgy tűnik 30 éve nincs új elgondolás az aerodinamika terén, azóta is abból főznek, csak egyre több és újabb fűszerrel.
Az orosz gép sok szót nem érdemel, csak egy makett, vagy lufi, ambiciózus tervekkel, amiket képtelen teljesíteni majd. Nagyjából az F-16 kategóriájába sorolható, jóval visszafogottabb képességekkel, tehát egy hagyományos repülőgép új csomagolásban. Persze lehet jó és hatékony, de a méretéből adódóan én nagyon szkeptikus vagyok, talán a Gripen NG szintjét elérheti, bár az elektronikai rendszerek terén még azt se.
z
medor 687341 2021. július 27. 11:57
Válasz erre
Sziasztok!
Én sem vitát akartam generálni!
A saját véleményemet osztottam meg.
A szovjet/orosz mérnökök sem lebecsülendők!
Egyszerűen csak a formavilágra céloztam.
4.generáció,vagy 5. generáció.Radersugárzás elnyelés.
Sok évtizeddel ezelőtt az SR-71A,vagy az F-117A megoldotta.
Meg sem merték másolni.
KarBal 687340 2021. július 27. 10:26
Válasz erre
Nem akarok vitát generálni, de azért ez így, szerintem, nem teljesen igaz.
Ahogy p-51 is írta, az aerodinamika (és az ötödik generációhoz szükséges feltételek teljesítése is) a világon ugyanazon feltételek mentén működik. Ahogy ma már alig-alig van különbség az új autók formavilága között is. Ez a gépek körében az, ami az élővilágban a konvergens evolúció, azaz, hogy miért hasonlít a cápa, a delfin és a ichthyosaurus-ok testfelépítése.

Korábban hallottam és hittem azt a legendát, hogy bár a MiG-29 és Szu-27 feltűnően hasonlít az F-14-re és az F-15-re, de azok meg a MiG-25 másolásából erednek. Azonban a fizika már akkor is működött és pl. a kettő függőleges vezérsík a nagy sebesség miatt szükségesek (máskülönben óriási nagynak kellene lenniük, lásd pl. F-106). A két oldali, doboz formájú beömlők szintén több évtizedes kutatások eredményeként alakultak ki a turbulencia-mentes levegőáramlás elérésére (korábban használtak pl. Mach-kúpot, deflektort, de ezeknek is megvolt a maga hiányossága). Az F-15 és MiG-25 testének alakja is azért hasonlít, mert már az 1950-es évektől folytak kutatások mindkét(!) oldalon arról, hogyan lehet elérni, hogy test is generáljon felhajtóerőt.

Valóban van lemaradás az orosz repülőtechnológia hátrányára. És nyilván felhasználnak (lenyúlnak) mások fejlesztéseiből. De a világon mindenki ezt csinálja. Az amcsik is... A kínaiak pedig tényleg úgy másolják a repülőket is, mint az Adios cipőket. És őszintén, ez nem az iskola, ahol a tanár megszól, ha hasonlít a házid a másikéra. Miért ne másolnád le "olcsóé" a másikéról, megspórolva ezzel sok fejlesztési pénzt?

Egyébként pl. a Szu-57 gyengébb képességeinek megvan az az oka is, hogy más a használati cél. Az USA a világ számos pontján beavatkozik és kerül harci helyzetbe, az F-22-es elsősorban támadófegyver, amely célja a többé-kevésbé érintetlen ellenséges terület fölé való berepülés. Tehát minden irányból szükséges számára az alacsony észlelhetőség. A Szu-57-es célja elsősorban a honi légvédelem, tehát számára a szemből való alacsony észlelhetőség a fontos, a többi irány nem annyira létfontosságú. És ezt hozza is. Ez jóval olcsóbb és a költséghatékonyság nagy úr mindenütt. (És pont a költséghatékonyság miatt is van meg az F-22-esek nyugdíjazására a 2030-as időpont, mert olcsóbb egy rakás F-15EX-et venni.)
p-51 687336 2021. július 27. 08:21
Válasz erre
1. egyetértek.

2. ez biztos fájni fog pár embernek, de:

Ezt a "gépet" majd akkor fogom laikusként elemezni, ha majd valóban rendszerbe is áll.

Régebben alkottam ilyen esetekre azt a mondatot, hogy mire ebből, vagy abból az orosz fejlesztésből lesz valami, az első Raptor pilóta már nyugdíjas lesz, az F-35 meg bioüzemanyaggal fog repülni.
Ma már sajnos azt kell hogy mondjam, mire ebből lesz valami, addigra én is nyugdíjas leszek. (Most 43.)

3. Ezek a tákolmányok 1 célt szolgálnak: megmutatni az orosz népnek, hogy világszínvonalat tudnak produkálni. Ami igaz is, ha nem tekintjük az évtizedes csúszást. Na de erre a belpolitikai célra alkalmasak.

4. Kár a beömlőért, más megoldásban szebb lett volna.

5. Nem keverném ide az európai típusok analógiáját. Amíg nem volt szempont a lopakodás, addig azért szabadabb volt a mérnökök keze, többféle megoldás is jól szolgálja az aerodinamika elveit. Itt azért 5. generációtól erősebben köti őket a fizika.
medor 687331 2021. július 27. 01:04
Válasz erre
Ismét azt látom,hogy a 'Sukhoj' mérnökeinek nincs sok fantáziája.
Évtizedek óta az amerikai gépekből indulnak ki.
Megint megy a LEGO-zás.Kettőből egy.Az csak jó lesz!
A Su-75 ránézésre az XF-35 és az XF-32 keveréke. (Egyenlőre!)
Az hogy újdonságként fényezik magukat azzel a géppel kicsit nevetséges.
Minimum egy évtizeddel vannak lemaradva.(Mint eddig mindig.)
A Su-57 az F-22 és F-23 összedolgozása.(Ez legjobban profilból látszik.)
Ha visszamegyek az időben akkor a Su-27 az F-15 és F-14 keveréke.
Ha még régebbre akkor még ennyi különbség sincs.Lásd F-111 Su-24.
A Su-25 csak azért nem hasonlít az A-10re mert azt hitték,hogy a konzervatívabb
kialakítású A-9 lesz a nyerő...
Elektronikusan meg nem is megyek bele...
Gabusch 687301 2021. július 25. 22:58
Válasz erre
Van egy cikk a Telexen is róla.
Én hülye vagyok az egészhez, nem repülőzöm vagy 25 éve (ha esetleg majd egyszer mégis, akkor van itt pár I. VH-s gép talonban, meg egy IL-62M, de a modernebb harci gépek szerintem már soha nem érintenek meg), tehát kéretik nem engem nyösztetni a cikk minősége miatt. ;)

telex.hu/tech/2021/07/24/oroszorszag-otodik-generacios-vadaszrepulo-sakk-matt-checkmate-putyin
Zoli 687219 2021. július 22. 09:57
Válasz erre
Sziasztok,

Némi információ az új gépről:
iho.hu/hirek/sakk-matt-a-titokzatos-amit-az-uj-orosz-harcigeprol-tudni-lehet
Kissé szkeptikus vagyok, túl jól hangzik, szerintem ezt is sokkal kell osztani, ez még semmi.
z
zoli1989 687150 2021. július 18. 18:35
Válasz erre
FB_IMG_1626619237897
FB_IMG_1626619237897
FB_IMG_1626619240387
FB_IMG_1626619240387
FB_IMG_1626619242310
FB_IMG_1626619242310
FB_IMG_1626619244286
FB_IMG_1626619244286

Az új Szuhoj.
Zali 687135 2021. július 18. 09:51
Válasz erre
Szuhoj

Szuhoj MAKS 2021
Szuhoj
Szuhoj
Szuhoj

Szuhoj MAKS 2021
Zoli 684192 2021. április 9. 11:51
Válasz erre
Szia,

Én nem találtam olyan képet, amin lett volna, még makettről sem, de talán azért, mert nem voltam elég kitartó... Olyat találtam, amin nem volt rajta. Amúgy nem értek hozzá...
z
blanesz 684190 2021. április 9. 11:41
Válasz erre
Szép Napot Kívánok!
Hozzáértők segítségét kérném. Lidija Litvjak Jak -1 gépén volt fehér liliom, vagy ez csak amolyan legenda féle?
Előre is köszönöm !
PETI 681508 2021. január 23. 21:44
Válasz erre
1499071029113399607
1499071029113399607

"Rajtad a sor, hogy üldözd!", vagy valami ilyesmi.
PETI 681178 2021. január 13. 20:37
Válasz erre
0332-01-2-1

3MD
0332-01-2-1

3md
Zoli 678286 2020. október 26. 16:58
Válasz erre
sanyi 677255 2020. szeptember 23. 18:12
Válasz erre
Szia Elmo!
Köszi szépen a segítséget és információt!
Üdv
Sanyi
Zoli 677252 2020. szeptember 23. 17:44
Válasz erre
elmo 677219 2020. szeptember 22. 14:29
Válasz erre
BBC_1
BBC_1
BBC_3
BBC_3
BBC_1
BBC_1

Szia sanyi!

A jelvényed a 70-es 80-as évekből származik. Van egy hasonló "szettem", ugyan a Pe-2es nélkül, azon a datálás 1974-es.
Muzzy 677183 2020. szeptember 20. 22:58
Válasz erre
Az első kérdésedre a Vadász Pisti linkje tökéletes választ ad.
A második kérdésre szerintem az a válasz, hogy más légierő nem használta, A 37-es gondolákkal kétszemélyes, egyenes szárnyú gépeket 43 nyara-44 januárja között gyártották, kevesebb, mint 1200 darabbal. Igaz,
hogy van 44 októberi lelövésű gép, és 45 tavaszán Morvaföldön fényképezett gép, azért ezeknek a gépeknek az élettartama nem volt túl nagy, átlagban 3 hét volt. Nem emlékszem a pontos veszteség számokra, de a 36000 legyártott gép jelentős része leamortizálódott a háború során. Azt sem szabad elfelejteni, hogy ezek fa konzolokkal és hátsó törzsrésszel készültek, ami szintén nem a hosszú élettartam záloga.
PETI 677179 2020. szeptember 20. 20:45
Válasz erre
Hasznos kis anyag, nekem is jól jön. Köszi! :)
Vadász 677178 2020. szeptember 20. 19:48
Válasz erre
sanyi 677174 2020. szeptember 20. 16:27
Válasz erre
Uraim, köszönöm a válaszokat!
Üdv
Sanyi
Vadász 677168 2020. szeptember 20. 12:43
Válasz erre
Az egyszemélyes IL-2 zsákmányolás utáni felhasználásáról nincs adat. Ezeknek a gépeknek a sebezhetőségét pont a tengelyhatalmak ismerték a legjobban. Szóló bevetésüknek nem volt értelme, csak tömeges használatuk esetén lett volna érdekes. A 37 mm-es ágyús változat nem volt annyira pontos, mint a hasonló fegyverzettel rendelkező Jak-9T, vagy P-39 a pontcélok leküzdésében. A 37-es ágyúkat csak az egyenes szárnyú változatokba építették bele,, mert a késői M3 változatok súlypontja máshol volt.
Rumcájsz_52 677167 2020. szeptember 20. 11:05
Válasz erre
Rákérdeztem Vadász Pistánál /ebben e témában mégiscsak Ő a tótusz-faktusz :)/, a lényeg:
- együléses Il-2-ket csak Ivánék használták (ők is elég gyorsan rájöttek, hogy ez így nem az igazi)
- ugyanez a helyzet a 37-es ágyús változatokkal is (bár gondolom, ott inkább az volt az ok, hogy közvetlenül a háború után annyira azért még nem bíztak senki másban, hogy ekkora nagykalapácsot a kezükbe adjanak).
Üdv R.
sanyi 677139 2020. szeptember 19. 13:17
Válasz erre
Sziasztok!
Az Il-2-vel kapcsolatban lenne két kérdésem:
- Az együléses korai verziót az oroszokon kívül más is használta? Mármint tudok a német és magyar gépekről, de ezek konkrét feladatokat is repültek - felderítés, futár, gyakorló, elektronikus zavaró - vagy csak tesztelték őket? Főleg a magyar érdekelne.
- A kétüléses 37mm-es ágyúval szerelt verzióját használták a háború után nem orosz légierők? Van kép lengyel, jugó Iljuskáról, arra lennék kíváncsi, hogy nekik volt-e ebből a verzióból.
Előre is köszi!
sanyi 675548 2020. augusztus 6. 19:23
Válasz erre
pe-2 kitűző
pe-2 kitűz

Sziasztok!
Ócskapiacos lelet. Elképzelhető, hogy háborús darab? Előre is köszi!
Tibcsi 673800 2020. június 15. 08:38
Válasz erre
0893-768x512
0893-768x512
Mi24_123
Mi24_123

Szia,

Szerintem a plafon középvonalában az a négy (vagy öt) kerek tejüveges valami lesz a világítás.
sztriki 673797 2020. június 14. 23:44
Válasz erre
Sziasztok, valaki tudja esetleg, hogy a Mi-24 deszanttereben milyen vilagitas van? Sosem lattam meg sotetben, a legtobb foto pedig elegge kis teret fog be (nyilvan nem egyszeru ilyen szukos helyet fotozni), Az a ket kerek foncsor-szeru cucc lenne az a plafonon?
Regal 672670 2020. május 13. 22:18
Válasz erre
Szia!
tgea78@gmail.com
sárkányos 672668 2020. május 13. 21:47
Válasz erre
Regal 672667 2020. május 13. 21:05
Válasz erre
Sziasztok!

Su-27-es szakértőktől szeretnék segítséget kérni. 1/48-ban szeretném mehcsinálni a Su-30KN-t.
Oldalnnézeti képeim vannak, de felülnézeti nincs és Su-30MKK-ból szeretném átalakítani és módosítani a különbségeknek megfelelően.
Ha bárkinek van Su-30KN felülnézeti képe, nagyon hálás lennék, ha megosztaná.
Köszönettel,
Regal
búza 672653 2020. május 13. 17:39
Válasz erre
Valószínűleg olcsóbb volt egy helikopterrel odébb vinni a cuccot, mint 2-3 ezer kilométerről szállítani újat. Ha már a heli úgyis kéznél volt!
sárkányos 672625 2020. május 12. 21:16
Válasz erre
Semmi probléma. Azért ahogy az oroszokat elnézve napjainkban még mindig ott vannak hogy pénz keró nem számít.
PETI 672606 2020. május 12. 17:34
Válasz erre
Bocs, benéztem, a geometriája miatt... Nem oldalkormány. :)
Ez lehet, hogy tényleg megéri ebben az esetben.
Semmiképpen nem rosszindulattal írtam, nagyon tetszik a munka jellege, csak egy kicsit sokalltam a kerozin felhasználás / tárgyak értéke arányt.
Viszont továbbra is tartom, hogy ekkora sárkányelem hiánnyal repülni legalábbis érdekes... :)
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63.