/ Fórumok / Cikkek, leírások, beszámolók /

MiG-3 - Alanger 1:48 - Kiszély András

Az én példányom, a sárga 9-es, a meglehetősen vitatott darabok közé tartozik. (Miért pont ennek kellett megtetszenie???) Az első gond a festés, mivel a gépről (pontosabban annak roncsáról) csupán 2 fekete-fehér fotó maradt fenn, amelyek egy egyáltalán nem szokványos festésű gépet ábrázolnak...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
Trash 442241 2007. augusztus 11. 22:16
Válasz erre
Grat a maketthez! Irgalmatlan jó lett szerintem, bár én egyáltalán nem értek ehhez a témához- tankokat építgetek out of the box, de szerintem baromi jó
Muzzy 442240 2007. március 2. 12:46
Válasz erre
Kedves András!
Álítólag a citromságra volt hiánycikk. Bár La-7eseknél előfordult, hogy egy század megkülönböztetője az ezreden belül a sárga légcsavarkúp volt.
Muzzy
Kicsi 442239 2007. február 26. 16:27
Válasz erre
Köszi, én sem úgy gondoltam, hogy belekötöttél volna. Igyekeztem így is írni a hozzászólást, de lehet, hogy félreérthető volt. Minden hozzászólást és kritikát szívesen fogadok. :)
Csak azért írtam, mert ez nem egy szokványos festésű gép, gyakorlatilag bármi elképzelhető vele kapcsolatban. Nekem ez tűnt a legvalószínűbbnek, de az is lehet, hogy nem ilyen volt. A sárgát viszont melyikre értetted? A homokra, vagy a citromsárga oldalszámra?
Muzzy 442238 2007. február 26. 14:33
Válasz erre
Kedves András!
Félreértés ne essék, nem kötöttem bele a színbe!!!
Csak esetleg plussz infónak, jól jöhet máskor, másoknak.
Egyébként gratula a munkádhoz!
Muzzy
Kicsi 442237 2007. február 25. 23:03
Válasz erre
Muzzy!
Köszönöm, ezt én is csak úgy hallottam. Nekem azt is mondták, hogy -többek közt- azért is szedték le, mert jobban érezték a szagot, ha valami baj volt a motorral (pl.: égett olajszag). Végül is a lényeg, hogy valószínűleg nem volt a gépen kabin, amikor repülték. Hozzáteszem, hogy én elsősorban sugaras gépeket építek, ez csak afféle "eltévelyedés" volt a részemről, ebben a témában nem vagyok annyira otthon.
A sárga festék igazából homokszín, nem tudom, hogy erre gondoltál-e, vagy csak a sárga volt hiánycikk? Vagy a számokra érted? A színek , ahogy azt írtam tényleg vitatottak, nem tudom, hogy milyen lehetett igazából, mert csak fekete-fehér fotók vannak róla. Nem hiszem, hogy bármi új dolog is előkerülne a gépről, bár kíváncsi lennék rá. De lehet, hogy jobb is, ha már nem derül ki. :) Mivel egy tábori festésről van szó, gyanítom, hogy azzal festették, amit éppen találtak. Attól, hogy hiánycikk volt, még nem zárja ki, hogy ilyet használtak volna. Persze egyáltalán nem biztos, hogy tényleg ilyen volt. Végül is e mellett döntöttem, mert jobban tetszett, de hogy milyen is lehetett valójában, az már valószínűleg soha sem fog kiderülni... Sajnos ez a baja megvan a Vh-s gépeknek, ezért is szeretek inkább olyat csinálni, amiről van megbízhatóbb anyag (lehetőleg színes fotó).

Notarius!
Köszönöm szépen!
Muzzy 442236 2007. február 19. 11:45
Válasz erre
Kedves András!
Egy kis kiegészítést tennék a cikkedhez. Azt állítod, hogy azért repültek a szovjet pilóták a középző kabintető nélkül, mert nem voltak hozzászokva a csukott fülkéhez. Ez így nem felel meg a valóságnak. Már az I-16-os első szériái is teljesen csukott kabintetővel készültek! Ekkor a kabint előre kellett nyitni. (igaz, később ezt nem alkalmazták). Az igazi ok, hogy a JAK, MIG gépeken a nyitható kabintetőt leszerelték az volt, hogy annak vésznyitása nem volt megbízható, gyakran beragadt a kabin, a pilóta nem tudott kijönni a gépből, ezért inkább leszerelték, illetve nyitott állapotban rögzítve repültek.
Nemrégen internetes forumon olvastam, hogy a sárga festéket a szovjet légierőben igen ritkán alkalmazták, ugyanis az hiánycikk volt.
Muzzy
notarius 442234 2007. február 15. 21:59
Válasz erre
Nagyon szép makett, volt szerencsém élőben is látni! Grat hozzá!