Trash | Adatlap | 442241 | 2007. augusztus 11. 22:16 | ||
Grat a maketthez! Irgalmatlan jó lett szerintem, bár én egyáltalán nem értek ehhez a témához- tankokat építgetek out of the box, de szerintem baromi jó | |||||
Muzzy | Adatlap | 442240 | 2007. március 2. 12:46 | ||
Kedves András! Álítólag a citromságra volt hiánycikk. Bár La-7eseknél előfordult, hogy egy század megkülönböztetője az ezreden belül a sárga légcsavarkúp volt. Muzzy | |||||
Kicsi | Adatlap | 442239 | 2007. február 26. 16:27 | ||
Köszi, én sem úgy gondoltam, hogy belekötöttél volna. Igyekeztem így is írni a hozzászólást, de lehet, hogy félreérthető volt. Minden hozzászólást és kritikát szívesen fogadok. :) Csak azért írtam, mert ez nem egy szokványos festésű gép, gyakorlatilag bármi elképzelhető vele kapcsolatban. Nekem ez tűnt a legvalószínűbbnek, de az is lehet, hogy nem ilyen volt. A sárgát viszont melyikre értetted? A homokra, vagy a citromsárga oldalszámra? | |||||
Muzzy | Adatlap | 442238 | 2007. február 26. 14:33 | ||
Kedves András! Félreértés ne essék, nem kötöttem bele a színbe!!! Csak esetleg plussz infónak, jól jöhet máskor, másoknak. Egyébként gratula a munkádhoz! Muzzy | |||||
Kicsi | Adatlap | 442237 | 2007. február 25. 23:03 | ||
Muzzy! Köszönöm, ezt én is csak úgy hallottam. Nekem azt is mondták, hogy -többek közt- azért is szedték le, mert jobban érezték a szagot, ha valami baj volt a motorral (pl.: égett olajszag). Végül is a lényeg, hogy valószínűleg nem volt a gépen kabin, amikor repülték. Hozzáteszem, hogy én elsősorban sugaras gépeket építek, ez csak afféle "eltévelyedés" volt a részemről, ebben a témában nem vagyok annyira otthon. A sárga festék igazából homokszín, nem tudom, hogy erre gondoltál-e, vagy csak a sárga volt hiánycikk? Vagy a számokra érted? A színek , ahogy azt írtam tényleg vitatottak, nem tudom, hogy milyen lehetett igazából, mert csak fekete-fehér fotók vannak róla. Nem hiszem, hogy bármi új dolog is előkerülne a gépről, bár kíváncsi lennék rá. De lehet, hogy jobb is, ha már nem derül ki. :) Mivel egy tábori festésről van szó, gyanítom, hogy azzal festették, amit éppen találtak. Attól, hogy hiánycikk volt, még nem zárja ki, hogy ilyet használtak volna. Persze egyáltalán nem biztos, hogy tényleg ilyen volt. Végül is e mellett döntöttem, mert jobban tetszett, de hogy milyen is lehetett valójában, az már valószínűleg soha sem fog kiderülni... Sajnos ez a baja megvan a Vh-s gépeknek, ezért is szeretek inkább olyat csinálni, amiről van megbízhatóbb anyag (lehetőleg színes fotó). Notarius! Köszönöm szépen! | |||||
Muzzy | Adatlap | 442236 | 2007. február 19. 11:45 | ||
Kedves András! Egy kis kiegészítést tennék a cikkedhez. Azt állítod, hogy azért repültek a szovjet pilóták a középző kabintető nélkül, mert nem voltak hozzászokva a csukott fülkéhez. Ez így nem felel meg a valóságnak. Már az I-16-os első szériái is teljesen csukott kabintetővel készültek! Ekkor a kabint előre kellett nyitni. (igaz, később ezt nem alkalmazták). Az igazi ok, hogy a JAK, MIG gépeken a nyitható kabintetőt leszerelték az volt, hogy annak vésznyitása nem volt megbízható, gyakran beragadt a kabin, a pilóta nem tudott kijönni a gépből, ezért inkább leszerelték, illetve nyitott állapotban rögzítve repültek. Nemrégen internetes forumon olvastam, hogy a sárga festéket a szovjet légierőben igen ritkán alkalmazták, ugyanis az hiánycikk volt. Muzzy | |||||
notarius | Adatlap | 442234 | 2007. február 15. 21:59 | ||
Nagyon szép makett, volt szerencsém élőben is látni! Grat hozzá! |