/ Fórumok /

Szu-22

Legyen végre egy topik a nagyvasnak is...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18.
A_Petya 442788 2011. október 9. 10:47
Válasz erre
Sziasztok,
beszéltem "HADvezér" Ferivel, megígérte, hogy még idén kiad egy matricaívet a Szu22M3/UM3-hoz tejes számsorral, full stencillel 1:48,és 1:72-ben. :)
Levix 442787 2011. október 4. 19:35
Válasz erre
Taylor 442786 2011. október 4. 19:19
Válasz erre
Sziasztok!

Tud valaki valamit a magyar 08-as Um-3-ról?
Hogy miért volt eleinte szögletes a számozása, valamint az egyéb jelzések miért különböztek?
Első gondolatom az volt, hogy talán később, a többi után az oroszoktól kaptuk, és megőriztük olyannak amilyen.
kató 442785 2011. október 4. 11:05
Válasz erre
A HAD gyártotta tizenvalahány éve , még az első termékei között volt . Nem csoda , hogy már kikopott a forgalomból . Beszélni kell Ferivel , hogy gyártsa újra esetleg "modernizálva" . Ha van érdeklődés biztos megcsinálja , ő is a piacról él .
Freddy 442784 2011. október 4. 09:37
Válasz erre
Valahol valamikor valaki gyártott, nekem is van 1/72-es Szu-22-es matricám..
Taylor 442783 2011. október 4. 07:27
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen mindenkinek a választ! :)

Üdv: Taylor
Levix 442782 2011. október 4. 06:51
Válasz erre
Egyetlen gépet sem arra méreteznek, hogy légi vagy földi ütközéseket bírjon ki. Vannak szerencsésebb konstrukciók, amik ezt kibírják és vannak amik nem. Az F-16 nem egy robosztus gép pl. a Szu-22 meg pl. az.

Taylor!

A két képen két eltérő festés van. Az első az eredeti orosz, de a másikon nem annak kopott változata hanem a PG-és.
Zoli 442781 2011. október 3. 22:23
Válasz erre
Szia,

Asszem maradt nekem otthon valami ebből, írj egy mail-t! (lorajda@freemail.hu)
z
zkalos 442780 2011. október 3. 20:53
Válasz erre
zkalos kukac t-online pont hu

keress meg, nekem lenne egy.
silent8 442779 2011. október 3. 20:37
Válasz erre
Szia! A had 48-ban gyártja. De tényleg fura,hogy 72-ben nincs. Pedig van egy pár su-22-es kit ami 72-es. 

silent8
Taylor 442778 2011. október 3. 17:52
Válasz erre
Sziasztok!

Tud valaki 1:72 magyar ék matricát Su-22-höz?
Pontosabban nem az ék érdekel, hanem a lódarázs, és az egyéb feliratok. Gyárt valaki?
A Had matricái közt nem találtam, és furcsállom is.

Előre is köszönöm a válaszokat!
Csonti 442777 2011. szeptember 22. 17:55
Válasz erre
Tényleg! 0:58-nál De miért repül le?
Rumcájsz_52 442776 2011. szeptember 22. 17:34
Válasz erre
Valszeg ledobatták velük a kabintetőt, nehogy beszoruljanak, ha esetleg keményebben fognak talajt és roncsolódik, deformálódik a törzs.
Üdv R.
SIG 442775 2011. szeptember 22. 17:26
Válasz erre
Nem az repül le róla a második bejövetelnél ?
Csonti 442774 2011. szeptember 22. 17:21
Válasz erre
SIG 442773 2011. szeptember 22. 17:21
Válasz erre
DSCN4208-1
DSCN4208-1
DSCN4472-1
DSCN4472-1
RSCN4059-1
RSCN4059-1
RSCN4268-1
RSCN4268-1
RSCN4815-1
RSCN4815-1

Sziasztok Urak ! Jelentem a lengyel Szuhoj-ok igen jó állapotnak örvendenek és ha kell, még van is mit a levegőbe emelni. Legalább is 3 hete még ezt láttam Radom-ban :)  
Monox 442772 2011. szeptember 22. 17:09
Válasz erre
A Lengyel Szuhojokat eddig 3 alkalommal temették el, legújabban mégis üzemidő hosszabbítás van 2014-ig... Addig még megyünk Radomba :)
Rumcájsz_52 442771 2011. szeptember 22. 16:56
Válasz erre
Szia Taylor
Elvileg semmi szükség nem volt váltótipusra, hiszen nem élettartam-lejárat miatt vonták ki a tipust, hanem pénzhiány miatt - kellett a lé másra (mint amikor valaki eladja a hároméves autóját, mert nem telik benzinre, új gumira, pótalkatrészre, karbantartási költségekre, az új tulaj meg még évekig boldogan hajtja a járgányt). Élettartam még bőven volt a madarakban, hiszen volt olyan gép, ami a nagyjavítás után alig öt (5!) órát repült a kivonásig! Lásd a lengyel Szu-22-ek, talán még most is repülnek, ha már nem is sokáig, hiszen ott megjelentek váltótipusként az F-16-ok.
Üdv R.
Taylor 442770 2011. szeptember 22. 10:04
Válasz erre
Köszönöm a választ Rumcájsz_52!

Hát kár, hogy úgy kivonták őket , hogy nem lett utódja.
Amúgy, melyik gép lett volna a legjobb váltótípus a 22-es helyett annó?

Üdv:Taylor
Rumcájsz_52 442769 2011. szeptember 21. 20:27
Válasz erre
Szia Taylor
A 21-eseken használt festék az kétkomponensű speciális műgyantaszerű festék volt, azért nem fakult olyan erősen, mint a Szuhojokon, amiken az orosz festék nem volt olyan "acélos". A színek azért ilyenek, mert földközelben akciózó gépeknél felülnézetből jobban álcáznak a sötétebb árnyalatok (lásd pl. német Tornadok). Aki annakidején eredetiben láthatta a vadiúj gépeket,(nekem szerencsém volt!), az tudja, hogy a legsötétebb szín a valóságban nem fekete, hanem nagyon sötét feketés olajzöld volt, és minden olajzöld/barnás árnyalatban van egy kis piros összetevő. Na ezt a pirosat tünteti el először a napocska a szín-összetevők közül, tehát marad a feketés sötétzöld, majd idővel a teljesen kifakult színek. Érdekes, hogy a kopások javítását (pl. szárny-belépőéleken) viszont tényleg feketével végezték. Mivel gyaníthatóan volt eredeti festékük ilyen célra, én arra tippeltem már akkor is, hogy nem keverték fel eléggé a festéket, és a pigment-anyag ami a színt adja, nagyrészt a doboz alján maradhatott.
Üdv R.
Taylor 442768 2011. szeptember 21. 18:44
Válasz erre
090203
090203
1881411
1881411

Sziasztok!
Tudjátok, hogy miért ilyen foltosakra sikeredtek a Suhojaink? Ráadásul nagyon gyorsan kopott és az alatta lévő festékréteg kilátszott. Rossz minőségű volt a festék? És a színek azért voltak ilyenek mert ezt találták a raktár aljában? Az elrendezése is érdekes, volt valami feladatuk Pl: eltakarni valamit (Feketével)?

Valamint hogy mitől fakultak ki ennyire? A 21-ek is kint vannak a szabad ég alatt mégse néznek ki ennyire fakón.
Elektrolakatos 442767 2011. szeptember 15. 13:13
Válasz erre
páncélos 442766 2011. szeptember 15. 13:09
Válasz erre
romeo 442765 2011. szeptember 15. 12:56
Válasz erre
Nyugger 442764 2011. szeptember 15. 12:37
Válasz erre
Elektrolakatos 442763 2011. szeptember 15. 12:11
Válasz erre
Nyugger 442762 2011. szeptember 15. 11:24
Válasz erre
Tata É., a szomodi elágazástól kb. 850 méter. A vasút Ny. oldalán.
Google Earth-n aktuális a kép.
romeo 442761 2011. szeptember 15. 07:31
Válasz erre
p-51 442759 2011. július 30. 21:22
Válasz erre
Az arab világban meg nincs nagyon sok nyugállományíú hajózó, se 21-es, se 23-as, se 29-es. Nem mesélnek érdekes sztorikat az általad fosnak tartott amerikai gépekről, mert azokkal lőtték ki a Mig-eket alóluk. Kicsit elfogult vagy.
juge75 442758 2011. július 30. 20:35
Válasz erre
Ez érkezett vissza utoljára.
juge75 442757 2011. július 30. 20:34
Válasz erre
mirazsmarci 442756 2011. július 30. 19:25
Válasz erre
A 08-as nagy javították először, még az oroszok.A többit (összesen 4 db-ot) a PG-ben.
juge75 442755 2011. július 30. 19:15
Válasz erre
Igen, mert ezt a gépet nagy javították utoljára.
Volt értelme, mert ezt követően le lettek konzerválva, majd a szabadban tárolva.
miles 442754 2011. július 30. 19:10
Válasz erre
Jó képek, most először láttam MiG-21UM-re R-3-ast függesztve. Érdekes festése van a 08-as számú szuchojnak.
romeo 442753 2011. július 28. 20:36
Válasz erre
08
08
12
12
03
03

Üdv!
romeo 442752 2011. május 10. 12:47
Válasz erre
Су-22М3  ВВС Венгрии
Су-22М3 ВВС Венгрии

Orosz oldalon találtam.
TornadoIDSECR 442751 2011. március 2. 22:13
Válasz erre
Én csak arra szeretnék emlékeztetni ki ilyen ki olyan irányban elfogult s ezért előítélettel viseltetni bármilyen keleti vagy nyugati haditechnika iránt nem korrekt dolog . Nekem sok hajózó ismerősöm van s az ő beszélgetéseik alapján sokat tanultam én is.
romeo 442750 2011. március 1. 18:42
Válasz erre
Freddy 442749 2011. március 1. 09:18
Válasz erre
Kezdünk átmenni infantilisba. Igen, valószínűleg a leszálló Szu-22-esre pont ugyanolyan erők hatottak, mint a levegőben A4-esnek ütköző F-15-ösre. Az űrállomásos felvetés meg vicc kategória, ha már űr, akkor azért volt ott egy pár holdraszállás is, ami az oroszoknak nem jött össze.
Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy az orosz cuccok rosszak, vagy rosszabbak, de ez bonyolultabb kérdés annál, hogy ilyen nagyívű kijelentéseket tegyünk.
sjoca69 442748 2011. március 1. 01:20
Válasz erre
Akkor letört,nem? Pont erre céloztam. A Szuhoj-ról nem tört le semmi, és a betonra hasraszállt 29-esről sem és a szu-27-ről sem. Igen erről az egynegyedszárnyas F-15-ről láttam képeket én is. Mégis orosz űrállomásra jártak az amerikai űrhajósok, nem pedig fordítva. Én nem vagyok elájulva az agyonpromótált amerikai technikától. Mindazonáltal nyilván ez az én szubjektív véleményem, de van a családban nyugállományú hajózó, aki repülte a Mig-21,23,29-es típust és jópár nyugati géppel is repült és hát mesélt érdekes sztorikat.
zoli1989 442747 2011. február 26. 23:14
Válasz erre
TornadoIDSECR 442746 2011. február 26. 23:13
Válasz erre
Na hát pl erre céloztam , illetve F-16 amelynek hasraszálláskor a pilotakabin mögötti résztől letört az első szekció az orral.
Freddy 442745 2011. február 26. 23:06
Válasz erre
Volt olyan F-15-ös, ami fél szárnnyal repült haza :)
zoli1989 442744 2011. február 26. 22:38
Válasz erre
TornadoIDSECR 442743 2011. február 26. 22:37
Válasz erre
Ezt nem mondanám, ott is építenek strapabíró repülőgépeket és helikoptereket.
sjoca69 442742 2011. február 26. 22:30
Válasz erre
Ez de durva! Ezt is csak orosz technikával lehet megcsinálni, egy amerikai fos már atomjaira hullott volna.
Neo954 442741 2011. február 26. 21:54
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tudom ki láttam már:
www.youtube.com/watch
Főfutók nélküli leszállás a pálya melletti gyepre :) max egy kis dukkó fogyott a gépről.
Üdv.:Neo
romeo 442740 2011. február 2. 18:43
Válasz erre
img_23_31562_1
img_23_31562_1

Üdv!
forrás: htka.hu/beszeljenek-a-kepek-legiero/
romeo 442739 2011. január 24. 19:11
Válasz erre
Üdv Blerio!
Én OFAB-250-re tippelek.
PETI 442738 2011. január 24. 18:56
Válasz erre
időben... :-(
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18.