<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
A_Petya | Adatlap | 442788 | 2011. október 9. 10:47 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 442787 | 2011. október 4. 19:35 | ![]() | |
Ja, pont így történt. | |||||
Taylor | Adatlap | 442786 | 2011. október 4. 19:19 | ![]() | |
Sziasztok! Tud valaki valamit a magyar 08-as Um-3-ról? Hogy miért volt eleinte szögletes a számozása, valamint az egyéb jelzések miért különböztek? Első gondolatom az volt, hogy talán később, a többi után az oroszoktól kaptuk, és megőriztük olyannak amilyen. | |||||
kató | Adatlap | 442785 | 2011. október 4. 11:05 | ![]() | |
A HAD gyártotta tizenvalahány éve , még az első termékei között volt . Nem csoda , hogy már kikopott a forgalomból . Beszélni kell Ferivel , hogy gyártsa újra esetleg "modernizálva" . Ha van érdeklődés biztos megcsinálja , ő is a piacról él . | |||||
Freddy | Adatlap | 442784 | 2011. október 4. 09:37 | ![]() | |
Valahol valamikor valaki gyártott, nekem is van 1/72-es Szu-22-es matricám.. | |||||
Taylor | Adatlap | 442783 | 2011. október 4. 07:27 | ![]() | |
Sziasztok! Köszönöm szépen mindenkinek a választ! :) Üdv: Taylor | |||||
Levix | Adatlap | 442782 | 2011. október 4. 06:51 | ![]() | |
Egyetlen gépet sem arra méreteznek, hogy légi vagy földi ütközéseket bírjon ki. Vannak szerencsésebb konstrukciók, amik ezt kibírják és vannak amik nem. Az F-16 nem egy robosztus gép pl. a Szu-22 meg pl. az. Taylor! A két képen két eltérő festés van. Az első az eredeti orosz, de a másikon nem annak kopott változata hanem a PG-és. | |||||
Zoli | Adatlap | 442781 | 2011. október 3. 22:23 | ![]() | |
Szia, Asszem maradt nekem otthon valami ebből, írj egy mail-t! (lorajda@freemail.hu) z | |||||
zkalos | Adatlap | 442780 | 2011. október 3. 20:53 | ![]() | |
zkalos kukac t-online pont hu keress meg, nekem lenne egy. | |||||
silent8 | Adatlap | 442779 | 2011. október 3. 20:37 | ![]() | |
Szia! A had 48-ban gyártja. De tényleg fura,hogy 72-ben nincs. Pedig van egy pár su-22-es kit ami 72-es. silent8 | |||||
Taylor | Adatlap | 442778 | 2011. október 3. 17:52 | ![]() | |
Sziasztok! Tud valaki 1:72 magyar ék matricát Su-22-höz? Pontosabban nem az ék érdekel, hanem a lódarázs, és az egyéb feliratok. Gyárt valaki? A Had matricái közt nem találtam, és furcsállom is. Előre is köszönöm a válaszokat! | |||||
Csonti | Adatlap | 442777 | 2011. szeptember 22. 17:55 | ![]() | |
Tényleg! 0:58-nál De miért repül le? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 442776 | 2011. szeptember 22. 17:34 | ![]() | |
Valszeg ledobatták velük a kabintetőt, nehogy beszoruljanak, ha esetleg keményebben fognak talajt és roncsolódik, deformálódik a törzs. Üdv R. | |||||
SIG | Adatlap | 442775 | 2011. szeptember 22. 17:26 | ![]() | |
Nem az repül le róla a második bejövetelnél ? | |||||
Csonti | Adatlap | 442774 | 2011. szeptember 22. 17:21 | ![]() | |
Hol a kabintető? | |||||
SIG | Adatlap | 442773 | 2011. szeptember 22. 17:21 | ![]() | |
Sziasztok Urak ! Jelentem a lengyel Szuhoj-ok igen jó állapotnak örvendenek és ha kell, még van is mit a levegőbe emelni. Legalább is 3 hete még ezt láttam Radom-ban :) | |||||
Monox | Adatlap | 442772 | 2011. szeptember 22. 17:09 | ![]() | |
A Lengyel Szuhojokat eddig 3 alkalommal temették el, legújabban mégis üzemidő hosszabbítás van 2014-ig... Addig még megyünk Radomba :) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 442771 | 2011. szeptember 22. 16:56 | ![]() | |
Szia Taylor Elvileg semmi szükség nem volt váltótipusra, hiszen nem élettartam-lejárat miatt vonták ki a tipust, hanem pénzhiány miatt - kellett a lé másra (mint amikor valaki eladja a hároméves autóját, mert nem telik benzinre, új gumira, pótalkatrészre, karbantartási költségekre, az új tulaj meg még évekig boldogan hajtja a járgányt). Élettartam még bőven volt a madarakban, hiszen volt olyan gép, ami a nagyjavítás után alig öt (5!) órát repült a kivonásig! Lásd a lengyel Szu-22-ek, talán még most is repülnek, ha már nem is sokáig, hiszen ott megjelentek váltótipusként az F-16-ok. Üdv R. | |||||
Taylor | Adatlap | 442770 | 2011. szeptember 22. 10:04 | ![]() | |
Köszönöm a választ Rumcájsz_52! Hát kár, hogy úgy kivonták őket , hogy nem lett utódja. Amúgy, melyik gép lett volna a legjobb váltótípus a 22-es helyett annó? Üdv:Taylor | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 442769 | 2011. szeptember 21. 20:27 | ![]() | |
Szia Taylor A 21-eseken használt festék az kétkomponensű speciális műgyantaszerű festék volt, azért nem fakult olyan erősen, mint a Szuhojokon, amiken az orosz festék nem volt olyan "acélos". A színek azért ilyenek, mert földközelben akciózó gépeknél felülnézetből jobban álcáznak a sötétebb árnyalatok (lásd pl. német Tornadok). Aki annakidején eredetiben láthatta a vadiúj gépeket,(nekem szerencsém volt!), az tudja, hogy a legsötétebb szín a valóságban nem fekete, hanem nagyon sötét feketés olajzöld volt, és minden olajzöld/barnás árnyalatban van egy kis piros összetevő. Na ezt a pirosat tünteti el először a napocska a szín-összetevők közül, tehát marad a feketés sötétzöld, majd idővel a teljesen kifakult színek. Érdekes, hogy a kopások javítását (pl. szárny-belépőéleken) viszont tényleg feketével végezték. Mivel gyaníthatóan volt eredeti festékük ilyen célra, én arra tippeltem már akkor is, hogy nem keverték fel eléggé a festéket, és a pigment-anyag ami a színt adja, nagyrészt a doboz alján maradhatott. Üdv R. | |||||
Taylor | Adatlap | 442768 | 2011. szeptember 21. 18:44 | ![]() | |
Sziasztok! Tudjátok, hogy miért ilyen foltosakra sikeredtek a Suhojaink? Ráadásul nagyon gyorsan kopott és az alatta lévő festékréteg kilátszott. Rossz minőségű volt a festék? És a színek azért voltak ilyenek mert ezt találták a raktár aljában? Az elrendezése is érdekes, volt valami feladatuk Pl: eltakarni valamit (Feketével)? Valamint hogy mitől fakultak ki ennyire? A 21-ek is kint vannak a szabad ég alatt mégse néznek ki ennyire fakón. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 442767 | 2011. szeptember 15. 13:13 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 442766 | 2011. szeptember 15. 13:09 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 442765 | 2011. szeptember 15. 12:56 | ![]() | |
Nuyugger, köszi! | |||||
Nyugger | Adatlap | 442764 | 2011. szeptember 15. 12:37 | ![]() | |
Elektrolakatos | Adatlap | 442763 | 2011. szeptember 15. 12:11 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 442762 | 2011. szeptember 15. 11:24 | ![]() | |
Tata É., a szomodi elágazástól kb. 850 méter. A vasút Ny. oldalán. Google Earth-n aktuális a kép. | |||||
romeo | Adatlap | 442761 | 2011. szeptember 15. 07:31 | ![]() | |
Vajon hol lehetett fotózva a 08-as UM ? fotó: www.airliners.net/photo/Hungary---Air/Sukhoi-Su-22UM3K/1982026/L/&sid=60837a8a7027ab0a62285ecb4179ea68 | |||||
p-51 | Adatlap | 442759 | 2011. július 30. 21:22 | ![]() | |
Az arab világban meg nincs nagyon sok nyugállományíú hajózó, se 21-es, se 23-as, se 29-es. Nem mesélnek érdekes sztorikat az általad fosnak tartott amerikai gépekről, mert azokkal lőtték ki a Mig-eket alóluk. Kicsit elfogult vagy. | |||||
juge75 | Adatlap | 442758 | 2011. július 30. 20:35 | ![]() | |
Ez érkezett vissza utoljára. | |||||
juge75 | Adatlap | 442757 | 2011. július 30. 20:34 | ![]() | |
Nem az oroszoknál javították. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 442756 | 2011. július 30. 19:25 | ![]() | |
A 08-as nagy javították először, még az oroszok.A többit (összesen 4 db-ot) a PG-ben. | |||||
juge75 | Adatlap | 442755 | 2011. július 30. 19:15 | ![]() | |
Igen, mert ezt a gépet nagy javították utoljára. Volt értelme, mert ezt követően le lettek konzerválva, majd a szabadban tárolva. | |||||
miles | Adatlap | 442754 | 2011. július 30. 19:10 | ![]() | |
Jó képek, most először láttam MiG-21UM-re R-3-ast függesztve. Érdekes festése van a 08-as számú szuchojnak. | |||||
romeo | Adatlap | 442753 | 2011. július 28. 20:36 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 442752 | 2011. május 10. 12:47 | ![]() | |
TornadoIDSECR | Adatlap | 442751 | 2011. március 2. 22:13 | ![]() | |
Én csak arra szeretnék emlékeztetni ki ilyen ki olyan irányban elfogult s ezért előítélettel viseltetni bármilyen keleti vagy nyugati haditechnika iránt nem korrekt dolog . Nekem sok hajózó ismerősöm van s az ő beszélgetéseik alapján sokat tanultam én is. | |||||
romeo | Adatlap | 442750 | 2011. március 1. 18:42 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 442749 | 2011. március 1. 09:18 | ![]() | |
Kezdünk átmenni infantilisba. Igen, valószínűleg a leszálló Szu-22-esre pont ugyanolyan erők hatottak, mint a levegőben A4-esnek ütköző F-15-ösre. Az űrállomásos felvetés meg vicc kategória, ha már űr, akkor azért volt ott egy pár holdraszállás is, ami az oroszoknak nem jött össze. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy az orosz cuccok rosszak, vagy rosszabbak, de ez bonyolultabb kérdés annál, hogy ilyen nagyívű kijelentéseket tegyünk. | |||||
sjoca69 | Adatlap | 442748 | 2011. március 1. 01:20 | ![]() | |
Akkor letört,nem? Pont erre céloztam. A Szuhoj-ról nem tört le semmi, és a betonra hasraszállt 29-esről sem és a szu-27-ről sem. Igen erről az egynegyedszárnyas F-15-ről láttam képeket én is. Mégis orosz űrállomásra jártak az amerikai űrhajósok, nem pedig fordítva. Én nem vagyok elájulva az agyonpromótált amerikai technikától. Mindazonáltal nyilván ez az én szubjektív véleményem, de van a családban nyugállományú hajózó, aki repülte a Mig-21,23,29-es típust és jópár nyugati géppel is repült és hát mesélt érdekes sztorikat. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 442747 | 2011. február 26. 23:14 | ![]() | |
Igen :) Meg F-14-es is 1 és egynegyed szárnnyal. www.topedge.com/panels/aircraft/sites/mats/f14-photo-vf213-06l.jpg | |||||
TornadoIDSECR | Adatlap | 442746 | 2011. február 26. 23:13 | ![]() | |
Na hát pl erre céloztam , illetve F-16 amelynek hasraszálláskor a pilotakabin mögötti résztől letört az első szekció az orral. | |||||
Freddy | Adatlap | 442745 | 2011. február 26. 23:06 | ![]() | |
Volt olyan F-15-ös, ami fél szárnnyal repült haza :) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 442744 | 2011. február 26. 22:38 | ![]() | |
Hát, "uráli" acél :) | |||||
TornadoIDSECR | Adatlap | 442743 | 2011. február 26. 22:37 | ![]() | |
Ezt nem mondanám, ott is építenek strapabíró repülőgépeket és helikoptereket. | |||||
sjoca69 | Adatlap | 442742 | 2011. február 26. 22:30 | ![]() | |
Ez de durva! Ezt is csak orosz technikával lehet megcsinálni, egy amerikai fos már atomjaira hullott volna. | |||||
Neo954 | Adatlap | 442741 | 2011. február 26. 21:54 | ![]() | |
Sziasztok! Nem tudom ki láttam már: www.youtube.com/watch Főfutók nélküli leszállás a pálya melletti gyepre :) max egy kis dukkó fogyott a gépről. Üdv.:Neo | |||||
romeo | Adatlap | 442740 | 2011. február 2. 18:43 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 442739 | 2011. január 24. 19:11 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 442738 | 2011. január 24. 18:56 | ![]() | |
időben... :-( |
<<< Vissza | Tovább >>> |
beszéltem "HADvezér" Ferivel, megígérte, hogy még idén kiad egy matricaívet a Szu22M3/UM3-hoz tejes számsorral, full stencillel 1:48,és 1:72-ben. :)