/ Fórumok /

Szu-22

Legyen végre egy topik a nagyvasnak is...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.
Nyugger 442890 2012. március 3. 13:50
Válasz erre
Szia Murmuc,
Nem, én a média oldalát képviseltem.
Neten egészen biztosan nincs sisakszám lista, szerintem max. a magassági épületben lehetet a hajózó ruhákkal ill. sisakokkal foglalkozó karbantartó, javító, öltöztető állománynál.
Murmuc 442889 2012. március 3. 13:09
Válasz erre
Üdv Nyugger!
Kit tisztelhetek benned a filmen? Csak nem Te vagy az átadó?
Egyébként kerestem a neten listát, de nem találtam a sisakok számozásáról, illetve tulajdonosairól. Létezik ilyen?
Nyugger 442888 2012. március 3. 12:38
Válasz erre
Igen, a 10-s gépet a Máté László alez. repülte át Pápára. Érdekes 16 év távlatában magamat és a Dunai Repülőgépgyár Rt-s ismerősöket viszontlátni a filmen...
Murmuc 442887 2012. március 3. 12:17
Válasz erre
Üdv Cenci,!
Ha jól értelmeztem "Elektrolaktos" által feltett levelet, Máté László nyug.áll alezredes úrtól, akkor a 10-es gépátvételben, illetve a berepülésben Ő vesz részt?
Mert nagyon hasonlít! Övé volt a 41-es sisak?
zoli1989 442886 2012. március 3. 11:31
Válasz erre
Mik kerülnek elő ! :) Nagyon jó videó!

(Szerintem amikor már üzemel a gép, nem fontos alá a zene, de ez csak egy vélemény:) )
Szu-22 442885 2012. március 2. 22:00
Válasz erre
Helló!
Tudna esetleg valaki nekem DVD-n küldeni Szu-22-ről(magyar) videókat? Mert van egy adag felvételem már Szűcs László Pápai Mig-23-asoknál szolgált "mázlistától", aki jelenleg eltűnt a látó távolságomból(ha tudjátok hol lelhető, szóljatok), tőle is kértem Szu-22 felvételt, de nem tudott szolgálni vele, illetve megszakadt a kapcsolat, nem jött válasz egy idő után a mail-ekre! Mindenesetre egyikünket sem hibáztatom ezért! Szóval, ha esetleg volna ilyenre lehetőség, szívesen állnék rendelkezésre üres DVD-kkel stb...
Üdv: Józsi
bravojuliett.bpj@gmail.com
cenci2 442884 2012. március 2. 21:38
Válasz erre
Bocsi rosszulm írtam 1996-os felvételről beszélünk .
cenci2 442883 2012. március 2. 21:37
Válasz erre
Sziasztok! Ha érdekel titeket feltettem a jutyubra egy 2006-os videót a PG-s SU22-es nagyjavítás utáni átadásról .Áprilisra elkészült a 04 és a 10-es gép amit már Pápára vittek át ,sajnos 1 évre rá ki is vonták őket .Majd még teszek fel nagyjavítási felvételeket is . www.youtube.com/watch

Üdv.: Pepe
MrTiff 442882 2012. március 1. 14:59
Válasz erre
Köszönöm!Ott eddig miért nem néztem,azt nem tudom.
vini 442881 2012. március 1. 14:33
Válasz erre
Sziasztok!
A Szu-22 es ügyében nézd meg az avia infó.hu ott találtok rajzokat!
Üdv:Vini
MrTiff 442880 2012. március 1. 13:57
Válasz erre
Szia!
Nekem van pár fegyverem(2 zacskó) ami Neked jó lenne.Ha megbeszéljük hogyan,viheted.
Természetesen ingyen.Írd meg pontosan mi kell és hány db.
MrTiff 442879 2012. március 1. 13:55
Válasz erre
Planes, pofátlan lennék ha arról a rajzról kérnék egy képet,másolatot?
Ati75 442878 2012. március 1. 08:50
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy Szu-22-es ügyében. A Makett amúgy jó és pontos(Mastercraft) ,de a fegyverzet elég szegényes.Magyar gépet építenék és ehhez kéne egypár rakétablokk,R-60-as, stb...előre is köszi a segítséget...
Planes 442877 2012. február 25. 10:54
Válasz erre
Sziasztok! Az általam gyártott 48-as S52M3K (Su-22M3?) műgyanta törzs ,ami a KP ,EDUARD M4-es maketthez készült "magyar" átalakításhoz,tartalmazott egy mm-ben méretezett rajzot az M4-M3 -as különbségekről,amit egy gépen mértek.Ez szerint egy rajz sem jó,még az orosz sem.Legalább is szigorú mm-átszámítás mellett. Üdv.! Eses Sándor
Murmuc 442876 2012. február 25. 10:41
Válasz erre
Üdv Búza!
Az R-60 mellé felszerelhető még a 22-esre R-13M típusú rakéta is, bár a lengyelországi éleslövészeten kívül, nem tudom mennyire volt ez gyakorlat!
Murmuc 442875 2012. február 24. 22:11
Válasz erre
Murmuc 442873 2012. február 24. 21:41
Válasz erre
Üdv MrTiff!
Ha van olyan része, nagyobb elem amin eltéréseket találsz, akkor csak nézd meg az eredeti méretet, oszd el a méretaránnyal, és ellenőrizd.
Hossz, fesztáv, magasság...
Ennyi! Már dobhatod is a rosszat!
A baj csak akkor van ha mindkettő rossz! :)
MrTiff 442872 2012. február 24. 20:34
Válasz erre
Az a baj,hogy elég nagy eltérések vannak.Tuti a jót dobnám ki. :)
vlevi 442871 2012. február 24. 20:21
Válasz erre
Nalátod.
Akinek van órája, az tudja, hogy mennyi a pontos idő. De akinek kettő van, már nem lehet biztos benne.

Dobd ki az egyiket :)
migi 442870 2012. február 24. 19:07
Válasz erre
Szívesen , a Vaterán is van egy eladó
MrTiff 442869 2012. február 24. 16:46
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna valaki a Magyar SU-22M3-ról alakhű méretarányos 3nézeti rajzot adni,mert nekem van 2 de nem tudom,hogy melyik a pontos.
Előre is köszönöm!
HûBérÚr 442868 2012. február 24. 15:26
Válasz erre
Elektrolakatos 442867 2012. február 24. 15:00
Válasz erre
Mivel 21:49-kor érkezett a levél :)
Ati75 442866 2012. február 24. 08:42
Válasz erre
Köszi a gyors segítséget Migi,már ment is a levél! :)
Remélem jó lesz,és akkor már csak matricaszettet kell találni hozzá! Üdv!
Murmuc 442865 2012. február 23. 22:54
Válasz erre
Üdv!
Érdekes hogy ezt most tetted fel.
Máté László Úr képeit most láttam a TopGun, "Fürkészdarázs fészek" című cikkekben!
Első hazai csoportkép '84-ből, gépátvétel...
Murmuc 442864 2012. február 23. 22:50
Válasz erre
Üdv!
Pedig átlapoztam pár TopGunt de semmi utalást sem találtam erről, még csak képet sem! De, legalább felfrissítettem a 22-es ismereteimet! :)
Elektrolakatos 442863 2012. február 23. 21:57
Válasz erre
Sziasztok!

A makettinfo kapott egy levelet, mely a témához kapcsolódik. Írója vélhetően ide szánta,csak valamiért a központi mélre küldte el.
Bemásolom az egészet.

Üdv:Elektro

"Nagyon jóleső zés hogy szóba került a számomra legkedveltebb repülőről írtok és többen vannak, akik hozzá is szólnak. Van egy-két pontosítani való információ. Az összes Szuhojt az Belorusziai (Baráranoicsi) gyárban újították fel a Pestvidéki Gépgyár és Pinkóczi József alezredes, repülésvezető közreműködésével. Nem a 08 volt az első nagyjavított gép ! Most engedjétek meg- hogy részletezzem a berepülés előzményeit rövid lefolyását és egy kicsit az epilógust is. A nagyjavítások előkészítése érdekében Tökölre érkezett a Baranovicsi repülőgépgyár berepülője Pogrbán Szergej (róla a hozzászólásom végén írok). Jó pár óra elméleti felkészülés, majd földi előkészítés után a kezembe adott egy kb. 200 oldalas berepülési tervet, amelyből amikor beszámoltam,, azt a feladatot kaptam SZERGEJ-től, hogy készítsek magamnak egy rövid Check-list szerű emlékeztetőt, amely a mai napig nálam található, mivel az összes nagyjavított gépet én repültem be. Egy kivétel volt, éspedig a 08-as kétüléses oktatógép, amelyet Kovács László őrnagy úrral repültem be. Itt ő a hátsó ülésben megfigyelőként vett részt. Az utolsó repülőt 1997.december 12-én “repültem át” Pápa repülőterére és azóta is ott lógatják az orrukat.Tehát a nagyjavítás után, valószínű volt olyan gép, amelyik több órát repült, azonban az utolsó nagyjavítottak mindössze 40 percet ! A Szu-22-eseket nem biztos, hogy a pénzhiány miatt vonták ki, mivel az sokkal kevesebbe került volna, mint 14 darab Grippent venni. Szerintem, mint nem kívülállónak sz erény véleményem az, hogy hisztérikusan szabadulni szerettünk volna a “szovjet” fegyverzettől, esetleg ez is lehetett az egyik feltétele Nato tagságnak. Persze akkor F-16-t lett volna illendő venni, azonban itt “gazdasági” érdekek szóltak közbe.
Hozzáteszem, hogy számomra is ez volt az utolsó felszállás és kényszer-nyugdíjba küldtek, mivel a Taszár Repülőbázis felszámolásakor nem ajánlottak fel semilyen, számomra megfelelő beosztást másik repülőtéren.
A gyári berepülő barátomról annyit, hogy volt szerencsém megismerni a családját 1997-ben, amikor Baranovicsi-ben tartózkodtam huzamosabb ideig is . A fia An-26 első pilóta volt. Szabadidőm nagy részét velük töltöttem. Történt egyszer, hogy haza kellett jönnöm és amikor visszatértem, közölték velem, hogy a barátom Szergej Pogrbán feladat-végrehajtás közben életét vesztette. A legborzalmasabb az volt, hogy a berepülést a repülőtér fölött hajtotta végre és a fia szeme láttára zuhant le. Nos Uraim ennyit szerettem volna hozzátenni az eddig elhangzottakhoz. Köszönöm a figyelmüket,
tisztelettel Máté László nyug.áll.alezredes
"
búza 442862 2012. február 23. 21:29
Válasz erre
Sziasztok!
Vártam az infóra, most megjött, kösz Dudus!
"Beszéltem volt szuhojosokkal. Adtak készűltséget valóban. Mégpedig nem földi célok ellen,hanem ugyanúgy,mínt mi,csak időjárástól függetlenűl folyamatosan harmadfokban voltak."
A lokátor hiánya miatt én sem értettem a dolgot, bár az F-13-asnak sem volt és mégis adtak vele keszit. Mondjuk az R-60-nak sem kell lokátor és az mégsem egy K-13!

Üdv: Búza
Murmuc 442861 2012. február 23. 20:36
Válasz erre
Üdv Tankos srác és Mirazsmarci!
'91-től, '97-ig bezárólag átlapoztam a TopGun számait. Végig olvastam a fontossabb 22-esekkel foglalkozó, illetve Taszárrl kapcsolatos cikkeket.
Sehol nem írtak ilyet!
Illetve volt egy félreérthető rész a '94/8-as számban, ahol is Petőfi rádió egyenes közvetítésben adott műsort Taszárról, "Célkeresztben a rádióriporter" címmel.
Akkor Balogh Imre egyenes közvetítésben beszélt egy 22-es fedélzetéről, és a leszállás utáni interjujában az alábbiakat mondta a 22-es mellett álva:
"Jelenleg is az első lépcsőben vagyunk, mivel közel van hozzánk a déli határ, és a feladatunk a ránk eső határszakasz, illetve a Dél-Dunántúl védelme"
De, ezt mint akkori ezredparancsnok mondta, és a Kapos harcászati repülőezredre vonatkozott!
És hát "Piratvitorla" is rámutatott a problémára, ennek a típusnak, nem ez volt a feladata, nem erre készítették!
migi 442860 2012. február 23. 19:13
Válasz erre
Most raktak a csereberében egyet föl :48347 / 48347 kzoli91
piratvitorla 442859 2012. február 23. 11:10
Válasz erre
Szia
Simán R-60-assal nincs sok értelme keszit adni. Hiába a rakéta, ha nincs légi célokra felderítő eszköz (pl. radar).
Ráadásul akkoriban még volt egy csomó 21-es...

Talán nagyon rövid ideig tényleg adhattak keszit, de csak földi célok ellen (mint a Mi-24-esek is). bár a Szu-22 fegyverzete jóval speciálisabb, így nem biztos, hogy annak is sok értelme lett volna...
üdv
Zoli
Ati75 442858 2012. február 23. 10:31
Válasz erre
Hali mindenkinek!
új lennék az oldalon és érdekelne a Szu-22es mert szeretnék építeni egyet a többi magyar gép mellé,már csak ez hiányozna...
Ha tudna valaki segíteni  hogy hol kaphatnék 1/72-es mérteben ilyet ,kérem segítsen! 
Köszi!
tankos_srac 442857 2012. február 23. 08:55
Válasz erre
Nem is állítottam, hogy 100% biztosan így történt, de arra emlékszem, hogy felkaptam a fejemet rá annak idején, hogy miért látnak el légvédelmi feladatot a 22-esek. Hogy hol volt ez a cikk és mennyi volt a valóságtartalma azt nem tudom...
Murmuc 442856 2012. február 22. 17:55
Válasz erre
Üdv Mirazsmarci!
Ha már ketten állítjátok hogy ez így van, akkor holnap utánnanézek.
'91 és '97-között öt alkalommal jelent meg nagyobb cikk a TopGun-ban, ebből egy átfogó, a 22-es magyarországi történrtét dolgozza fel. Utánnjárok.
mirazsmarci 442855 2012. február 22. 17:20
Válasz erre
Üdv!

Nem akarok okoskodni, vagy belekotyogni, de arra én is emlékszem, hogy egy régi TOP GUN-ban az egyik Taszárral, vagy Szuhojjal foglalkozó cikkben megemlítették, hogy volt rá példa, hogy SU-22-es adott készültséget. Persze az is lehet, hogy az interjúalanynak volt túl élénk a fantáziája.
Murmuc 442854 2012. február 22. 16:01
Válasz erre
Üdv Tankos srác!
Én elnézem neked, de "Búza" már nem bíztos! :)
Annak mi értelme lett volna? Abban az időben Taszár és Kecskemét folyamatosan adták a keszit. 21-es Bisz-el, és MF-el.
Nem a típús feladata volt, illetve a felszerelhető "levegő-levegő" rakéták, a 22-es önvédelmét szolgálták!
Azt el tudom képzelni hogy a térségben felderítő tevékenységet végeztek és ehhez kapták a R-60-asokat, de hogy készültségben nem voltak, az bizti.
tankos_srac 442853 2012. február 22. 13:14
Válasz erre
Már elnézést, de én úgy emlékszem, hogy valahol sok-sok évvel ezelőtt olvastam olyat, hogy a délszláv háborúk idején adtak készültséget a 22-esek 2 db R-60-assal. De a forrást megjelölni nem tudom. Elég valószínű, hogy régi Top Gunban olvashattam.
Murmuc 442852 2012. február 22. 12:23
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Valószínűleg ez a videó csak nekem új!
www.youtube.com/watch
Nem hittem volna hogy a 22-es ennyire jó műrepülhető.
Tudja valaki mi lett ezzel a cseh csapattal?
Tibor 442851 2012. február 22. 08:01
Válasz erre
Akkor kezd a Jak-9P Vércsével, folytathatod a Mig-15Bisz-el, stb.,stb., de a SU-22-t felejtsd el.
MrTiff 442850 2012. február 21. 22:02
Válasz erre
Csak meg akartam csinálni az összes gépet ami nálunk szolgált keszi állapotban.Igaz erről már le is tettem ma.Marad a full fegyverben verzió.
búza 442849 2012. február 21. 21:56
Válasz erre
Miért sajnos? Így azt akasztasz rá, amit csak akarsz! Nincs róla kép, nem lehet rajta vitatkozni, csak a max. terhelhetőséget, meg a függesztési lehetőségeket kell szem előtt tartani! Mondjuk az R-60-as sinjére nem illik bombát rakni!
MrTiff 442848 2012. február 21. 21:37
Válasz erre
Köszönöm a választ.Sejtettem,sajnos.
búza 442847 2012. február 21. 20:52
Válasz erre
A további felesleges polémiát elkerülendő: nem adott készültséget és nem volt állandóan felfegyverezve.
Üdv: Búza
MrTiff 442846 2012. február 21. 20:50
Válasz erre
Szia!
A technikai adatokat és a mögötte álló tényeket(nálunk rendszeresített fegyvereket) tudom,csak érdeklődtem,hát ha olyan gép ami állandóan fel volt fegyverezve.
Murmuc 442845 2012. február 21. 19:48
Válasz erre
Üdv!
"Kapitalisták elleni félelem"?
Abban az időben az volt a nézet, hogy a kapitalisták rettegtek tőlünk! :)
Ha gondolod van egy Szu-22-est bemutató '93-as TopGun ujságom abban pedig az alábbi cikk: "Fürkészdarázs négy tonna fegyverzettel"
Ha gondolod és persze ha ráérek beszkenelem.
Tibcsi 442844 2012. február 21. 18:31
Válasz erre
Éppen ez volt a mottójuk is: "Derítsd fel és semmisítsd meg!" :)
MrTiff 442843 2012. február 21. 18:26
Válasz erre
Köszönöm a választ.Amit írtál azt tudtam,csak hát ha a "régi" rendszerben a kapitalisták elleni félelemben tartottak "készültségben" 1-2 gépet.Felderítőnek felderítők voltak,de amilyen arzenál tartozott hozzájuk,amit felderítettek azt el is pusztíthatták.
Murmuc 442842 2012. február 21. 17:50
Válasz erre
Üdv!
Ez így igaz!
Köszi a kiegészítést! :)
notarius 442841 2012. február 21. 17:22
Válasz erre
Csapatrepülő, nem csatarepülő. :)
Murmuc 442840 2012. február 21. 17:01
Válasz erre
Illetve azt még hozzá kell tenni hogy '91 végéig a Csatarepülő parancsnokság alá tartoztak, majd csak ez után a kerültek a légierő alá, mint felderítő század.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.