/ Fórumok /

Szu-22

Legyen végre egy topik a nagyvasnak is...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.
Zoli 687315 2021. július 26. 15:50
Válasz erre
Szia,

Nagyon remélem, hogy nem lesz rá szükség, mert a Modelsvit pár éve még tervezte ezt a verziót is.
z
Planes 687311 2021. július 26. 14:03
Válasz erre
Valószínű 3d
Valószínű 3d

Üdv.!
Végre valami(k)!
Vízszintesek,és tórlócsövek is köllenének..
Daala 687310 2021. július 26. 13:33
Válasz erre
Ja, és szándékoznak 172-ben is megcsinálni a Modelsvit szuhojhoz is!
Daala 687308 2021. július 26. 12:07
Válasz erre
Sziasztok!

Nem makett, viszont jó hír a magyar Szuhojt 1/48-ban építeni szándékozóknak!
Készül az új műgyanta törzshátsórész...

https://m.facebook.com/VespaModelKits/photos/a.336172434432480/540537320662656/

Daala
japesze43 676921 2020. szeptember 12. 18:55
Válasz erre
Sziasztok!
Italeri/Bilek Szu-UM3K 1/72 maketthez keresnék törzshátsórész feljavítót, ha esetleg valakinek lenne és felesleges, szívesen megvenném.
Üdv:
A. Attila
Podva 669772 2020. március 4. 19:07
Válasz erre
Sziasztok
Nincs esetleg valakinek Szu-22-höz szegecstérképe? Ha lehet M3, de örülnék M4-nek is...
Előre is köszönöm
Üdv Viktor
PETI 637929 2018. január 12. 12:39
Válasz erre
Altengernagy 637922 2018. január 12. 10:05
Válasz erre
B verzio, ami amugy fokent a Trumpeter/Hobby Boss-ra jellemzo

- Szandekosan gyartanak hibasat, gagyit, mert reszt kaphatnak a kieg gyartoktol.

(Lasd Hobby Boss 1/700 Baku. Szinte mindent le kell cserelni, kieg keszlet maratas 40$, duplaja a keszletnek
PETI 637909 2018. január 11. 20:15
Válasz erre
Planes 637869 2018. január 11. 07:59
Válasz erre
PETI 637854 2018. január 10. 20:26
Válasz erre
1524520_48625_felul
1524520_48625_felul
2371014
2371014
2403245
2403245
DGRSZ_A2A_FMS_FM_00064
DGRSZ_A2A_FMS_FM_00064

Nem túl jó referencia, de én olyan határozott törést, mint a Kitty Hawk-on van, nem látok benne. Ha sokáig nézem, akkor talán van, de inkább egyenesnek tűnik.
PETI 637852 2018. január 10. 19:34
Válasz erre
sprue3_2
sprue3_2
su22-1
su22-1

Ezt nem tudtam, de érdekes. Viszont nem annyira látványos. A Modelsvit meg patent cég, hogy ezt is figyelte.
Az az orrsegédszárny nem egyértelmű. Még nem találtam meg a megfelelő képet. Rajz és a makett összehasonlítása alapján nekem sántít, de nem biztos, hogy igazam van.
Zoli 637851 2018. január 10. 19:13
Válasz erre
Csak már adnák ki a nagyseggű verziót is...
z
Planes 637850 2018. január 10. 19:06
Válasz erre
Törés a szárnyban
Törés a szárnyban
Törés a szárnyban Modelsvit
Törés a szárnyban Modelsvit

Van egy nagy baj az összes Szu-17-22 makettel,kivéve a Modelsvit 72-sét.A szárnyban a törzstől 630mm-re van egy profilszélesedés,ami végig húzódik alul fölül a kilépőélig.Ez egy látható "bemélyedés".Nehezen javítható,és valószínű ,hogy a Su-7 IG től ilyen.
P
Altengernagy 637847 2018. január 10. 18:18
Válasz erre
Planes 637845 2018. január 10. 18:10
Válasz erre
Peti,nem kell álhibákat keresni,van annak elég baja.Az orrsegédszárny úgy jó,ahogy van.. P
PETI 637840 2018. január 10. 16:45
Válasz erre
Mondok par indokot:
-profit
-profit
-profit
-marketing
-piacra kerulesi flusztracio vezerelte kapkodas
-tervezok hianyossagai: 2 napja meg ket ceggel arrebb még fogkefe tartot tervezett, az uj helyen mar Szuhojt kell
-nem vagjak a technikai reszet
-stb
cenci 637838 2018. január 10. 16:32
Válasz erre
suchoi-su-22m4-fitter-k-
suchoi-su-22m4-fitter-k-
suchoi-su-22m4-fitter-k- (1)
suchoi-su-22m4-fitter-k- (1)
!Bw7P0QgB2k_$(KGrHqJ,!hYEv1+z)UySBMLNfHe-!Q___12
!Bw7P0QgB2k_$(KGrHqJ,!hYEv1+z)UySBMLNfHe-!Q___12
!ByQ7i6!EGk_$(KGrHqYOKjgEwRZ79CPqBMQ8kGjf3g___12
!ByQ7i6!EGk_$(KGrHqYOKjgEwRZ79CPqBMQ8kGjf3g___12
s-l1600 (1)
s-l1600 (1)
s-l1600 (5)
s-l1600 (5)
s-l1600
s-l1600
s-l1600 (2)
s-l1600 (2)
s-l1600 (3)
s-l1600 (3)
s-l1600 (4)
s-l1600 (4)

Ez még egy szép darab . 1/32-es Su-22M4 ,de van 17M3 és 22UM .Az ára elég borsos 50~70ezer között .
www.modellversium.de/galerie/8-flugzeuge-modern/13244-suchoi-su-22m4-fitter-k-.html
Altengernagy 637837 2018. január 10. 16:30
Válasz erre
Csak olvasgatom olvasgatom a keszletek hibait, es amulok bamulok hogy a 21-ik szazadban, a CAD-CAM korszakban, amikor a 3D modellen fel ora alatt barmilyen hibat ki tud javitani egy profi, ilyen ordas hibakkal engedik a szerszamot kimaratni, - sot az egesz termeket ezek utan piacra dobni. Egy olyan geprol amit barki sajat kezevel megfoghat, lefotozhat es minimum 15 konyv meglelent mar rola.
Konyorgok, nem a 70-es evekben vagyunk ahol egy tucat rovidlato oreg kinai vesnok reszelgette a szodasuveg alatt a csak fotorol ismert gepek ex-has megtervezett gnom mintadarabjait..
PETI 637834 2018. január 10. 15:24
Válasz erre
CWS48014_3
CWS48014_3

Teszek fel majd képet róla ide.

Valami nem stimmel a KP törzsével, az orr részen nagyon vaskosnak érzem. Ehhez még jön a rossz szögben álló szélvédő, elég rossz az összkép.

Ami viszont a Kitty Hawk makettet illeti, iszonyatosan túlbonyolították. A törzs, ami a Hobbifőnöknél két törzsfél, az KH-nál 10, vagy 12 alkatrész, már nem is tudom követni. És még illesztési hibás is, meg van valami javító alkatrész is már hozzá a hasára. Ahelyett, hogy külön szerszáma lett volna az eltérő törzseknek...
A szélvédőjével kezdek megbarátkozni, mert tetszik az, hogy valóban íves a széle, de a sarkokban meg nincs letörve a szög, így az sem lesz jó.
Szárny... Na erre nagyon kényes vagyok. Persze nem jó. Elvben jobb lenne, mint HB, mert logikusabb a bontása, DE! Az orrsegédszárny alakhibás! Igen, az nagy baj... A belépőellel nem párhuzamos az orrsegédszárny "kilépőéle", vagyis vége.

Mindamellett, hogy nem szeretem az ilyen hiper-atom-szétrészletezett maketekket, azért megvizsgálnám élőben is, de kizárt dolog, hogy majdnem 20-ért megvegyem.

www.britmodeller.com/forums/index.php
Csapó 637824 2018. január 10. 12:05
Válasz erre
Szia Peti

Az biztos hogy egy próbát megér ha valaki elégedetlen a szélvédőkkel. Nekem nincs otthon Hobby Boss kittem, és a neten se találtam HB törzsre illesztett KP szélvédővel épített kittet, de az biztos hogy megér egy próbát az összeházasítás. Az viszont biztos hogy a neten látott sok KP modellen a szélvédő körüli rész szerintem nem tükrözi a valóságot, még a legszebben összerakott modelleknél sem. De lehet hogy ugyan ez a szélvédő a HB törzsére rakva egy kicsit más állásszöget zár be és segít a megjelenésen. Jó lenne látni fotót erről, de én még nem találkoztam ilyennel.
Üdv: Csapó
PETI 637819 2018. január 10. 11:09
Válasz erre
Szia!
Ugye, hogy egész jó az összhatás vele? Ha nem adja ki semelyik gyártó a javítást hozzá, akkor érdemes azt használni. Főleg, hogy minden KP készletben 2 gépre való szélvédő van.
Csapó 637802 2018. január 10. 08:10
Válasz erre
HB plexi
HB plexi
Su-17-KH-1
Su-17-KH-1
KP Su-22m
KP Su-22m
KP-su22
KP-su22

Szisztok

Az igazsághoz hozzá tartozik hogy tegnap bőszen nekiálltam a 1/48-as kp su-22 kabintetejét nézegetni. Kézbe véve nem is tűnik rossznak. Vannak hibái (alacsony és túl lapos, nincs meg az oldalsó kiszélesedő görbülete) de lehet hogy dob valamit a hobyboss szélvédőjéhez képest. Tényleg érdemes kipróbálni ha van kéznél KP készlet. Viszont a KP törzsre felrakva borzasztóan néz ki, erről viszont szerintem a kp tőrzsének a hibája is tehet mert a szélvédő alatti terület teljesen sík, és alapból már túl hegyesen áll rajta a szélvédő. Megpróbálok betenni pár képet, remélem sikerül.
Sok ilyen kép van a neten, érdemes rájuk keresni aztán mindenki eldönti magának hogy mekkora kompromisszumra hajlandó egy makett építésénél.
Jó makettezést mindenkinek: Csapó
Csapó 637762 2018. január 9. 14:54
Válasz erre
Üdv

Például egy összehasonlító írás fotókkal az összerakott HB és a KH kittről.

http://www.finescale.com/product-info/kit-reviews/2017/11/fitters-compared-kitty-hawk-versus-hobbyboss-build-review.

Nyiss mellé pár összerakott KP (OEZ) kitt fotóját (sok van a neten), és látható a különbség.

Üdv: Csapó
PETI 637759 2018. január 9. 13:50
Válasz erre
Szia Csapó!

Nem tudom, az biztos, hogy sokat javít rajta. A KP szélvédővel kifejezetten brutálisan nézett ki. Nem állítom, hogy tökéletes, de kézenfekvő javítást ad. De várj, én ráraktam rajzokra a szélvédőket, hogyhogy nem jött ki a mérethiba? Be tudnád linkelni ide a britmodelleres elemzést?
Bennem az a vélemény alakult ki a több ponton nagyon elhibázott Kitty Hawk makettről, hogy ott meg már túl nagy a szélvédő.
Egyébként ez egy kiegészítő gyártónak nem lenne nagy gond, kiadni egy javító szettet a kabintető problémára.
Csapó 637736 2018. január 9. 08:55
Válasz erre
Sziasztok

Sajnos a 48-as KP (OEZ) szélvédő se megoldás az olcsóbb Hobby Boss hibás plexijére, mert ugyan az a hibája mindkét szélvédőnek, lapos és alacsony.A kész makettekről közölt oldalsó képeken ez nagyon feltűnő! Bár jó lenne és ki lehetne cserélni...De nem lehet. Számomra ez a messziről látható alaki hiba kizárja a HB makettet, így marad a jóval drágább Kitty Hawk kitt. A britmodeller modellező oldalon kivesézték a szélvédő hibákat, a fotókon és a rajzokon jól látható a probléma. Sok-sok fotót néztem meg a kittekről és az eredeti kabinokról. Nem vitatkozni akarok, nekem is van KP kittem, szívesen cserélném a szélvédőt ha lehetne. Én a többi pontatlanságot nem érzem olyan feltűnőnek (kivéve a már említett törzs vastagság-hajtómű típusa problémát), kivéve az orrkúpon lévő kis ablak hiányát (azt cserélni lehet műgyanta alkatrésszel)de ez a feltűnő alaki hiba nagyon gáz, engem nagyon zavarna, mert köze sincs az eredeti látványhoz, ezért nem vettem meg tőlük a kétüléses UM-et. Nem szeretnék olyan gépet építeni ami rengeteg beleölt pénz és munka után se hasonlít az eredetire (erre ott a trumpeter Mig-27-ese a gagyi orrával, ahhoz legalább van javító kitt), és mindig hiányérzetem lenne ha ránézek. Sajnos ha nem is pontos de legalább a vonalait pontosan jól lekövető SU-17/22-makettre 1/48-ban egyenlőre én nem látok olcsó megoldást.

Üdv: Csapó
ElGatoNegro 637731 2018. január 9. 07:37
Válasz erre
PETI 637730 2018. január 8. 21:39
Válasz erre
PETI 637729 2018. január 8. 21:38
Válasz erre
Zoli 637671 2018. január 7. 17:33
Válasz erre
zzo160 637669 2018. január 7. 17:23
Válasz erre
Safranek 637608 2018. január 6. 21:14
Válasz erre
Ha nem találsz semmit, szólj. Nekem is van pár újságom tőlük megnézem.
PETI 637597 2018. január 6. 19:32
Válasz erre
Szia Zoli,
majd veszek egyet a kertbe es tanulmanyozom! :)
Zoli 637593 2018. január 6. 19:06
Válasz erre
Szia,

Örülök, hogy egyre jobban figyelnek a kínaiak, de azért alaposan nézd át a makettet, mert lehetnek meglepetések. Pl a 4+ rajzok nekem semmire sem garancia, láttam olyan makettet, melynek ugyanazok az alakhibái voltak, mint ami a 4+ rajzokon is látható. Szerintem többféle kiadvány rajzait is nézd meg, és főleg az eredeti gép fotóit minden szögből, így többnyire kiszűrhetők a hibák és a rossz rajzok is.
z
sárkányos 637584 2018. január 6. 18:07
Válasz erre
Ahhoz korrekt mert keskenyebb az AL hmü-ves törzs mint az RD
PETI 637581 2018. január 6. 17:52
Válasz erre
sárkányos 637579 2018. január 6. 17:50
Válasz erre
Csak ha magyart akarsz akkor probléma a törzs.
PETI 637578 2018. január 6. 17:45
Válasz erre
Én csehszlovákot akarok ebből. Hol van a probléma? :)
sárkányos 637570 2018. január 6. 15:43
Válasz erre
Szerintem meg a szárny utáni törzsrész mindkettőnél úgy szar ahogy van. Mindegy hogy HB vagy KH. Nem az RD hajtóműves törzs hanem az AL .
PETI 637559 2018. január 6. 13:58
Válasz erre
Sziasztok!

Ma volt egy kis időm megszakérteni a Hobbyboss 1:48-as Su-17UM3 makettjét. Alapvetően nem rossz a helyzet, pedig elsőre kicsit furcsának tűnt a makett.
48-asra felnagyított 4+ rajzokra téve minimális méret eltéréseket találtam, alakra 99,5%-os, a kiömlő átmérője lehetne 1,5-2mm-rel nagyobb, de azt hiszem ez még elmegy. A szárnyak problémásak abból a szempontból, hogy bár alakra és méretre jók, a felületi rajzolatuk pontatlan. Az UM-ekre jellemző bal oldali gépágyú hiányt elfelejtették megjeleníteni, ezért nekünk kell eltömíteni a felesleges részleteket. Engem inkább az zavar nagyon, hogy a régi KP makettel ellentétben nem a valóságnak megfelelően készítették el a szárnymechanizációt. Hátranyilazott állapotban nem zavaró, de kinyitva nincs meg a fix szárny részben az üreg, ahová a szárny becsukódik. Helyette tömör műanyag van. És persze logikátlan, hogy mit lehet kitérítve megcsinálni a szárnyon és mit nem. Nem vizsgáltam a szárnyprofil vastagságát, pedig szemre kicsit keskenynek is tűnik. Erre a szárny dologra és a másik legnagyobb hibára, a szélvédőre megoldást jelent nekünk, jó kis kelet-európában élő makettezőknek a betárazott KP kitek sokasága.
A szárnyat egy az egyben le lehet cserélni KP szárnyakra, azok minden előnyével. Aki jártas a Su-22 makettek világában, tudja miről beszélek.
És hát, a legnagyobb hiba, a tényleg alakhibás (lapos) szélvédő plexit is ki lehet cserélni a KP alkatrészére, ami ráadásul egyből duplán adja, ezért nem is lesz hiány a KP makettünkben. A szárnyat csak azoknak érdemes kicserélni, akik nem hátranyilazva akarják megcsinálni, pedig a parkoló gépek általában így állnak.
Volt itt is dilemma a topikban a Kittyhawk és a HB makettek kapcsán. Én a Kittyhawkot elfelejteném, sokkal problémásabbnak találom.

Üdv
Altengernagy 637532 2018. január 6. 00:03
Válasz erre
Jobb a sűrű
Jobb a sűrű
fillér...
fillér...
... vagy
... vagy
inkább a
inkább a
ritka
ritka
forint?? ;))
forint?? ;))

Jajj már Szadi... mindig csak a szex.. ЖD
Altengernagy 637528 2018. január 5. 22:40
Válasz erre
Nem is rossz otlet. Csak nem tudom melyik Top Gun-ban lehetett. Az elso 4-5 evfolyam van csak meg, 89oktobertol... szekreny melyen. talan van ra esely. Koszi
Safranek 637526 2018. január 5. 22:30
Válasz erre
Esetleg régi Top gun-os cikkek?
HA jól emlékszem, volt elemzés róluk.
Altengernagy 637517 2018. január 5. 21:10
Válasz erre
Hat igen, kb ennyire jutottuk mi is. Illetve a gyorsulas ertek alacsony magassagon. Arra talaltunk szamokat. Eleg figyelemre melto. Viszont a nagyobb magassagokra nincs adat, pl hogy azt a max 2.1M hogy erte el (nyilvan uresen) de mennyi ido alatt. Es persze azt se tudjuk a fogyasztas adatok milyenek. Uza mennyiseg van, azok csak szamok. Jelenleg ami nem tetszik, hogy 10K meteren szinte a teljes uza-t elegetem mire nagy nehezen 1.8-at el birok erni. Kis magassagon 1.2M siman megy, ami jo.

A teljesitmeny adott, KN-ban. Amit szabalyozni tudunk
a legellenallas/rep magassag hanyados (tablazat)
a legellenallas/Mach szam hanyados (tablazat)
a teljesitmeny valtozasa %-ban a rep magassag fuggvenyeben (tablazat). Ezek szabalyozzak (in-game) azt hogy mennyi a max sebesseg es a gyorsulas, adott magassagon. Pl a MiG-15nel a legellenallas novekmenye megakadalyozza hogy elerje a Machot. A teljesitmeny pedig a max magassagot kozelitve minimumra csokken. Nagyjabol igy.

A manoverezes mastol fugg, mindenfele alfa, atesesi meg allasszog izektol fugg, ahhoz absz nem ertek, ezt a reszet nem en csinalom)))
Rumcájsz_52 637431 2018. január 4. 12:11
Válasz erre
A Szu-22 kis-távolságú, manőverező-légiharc tulajdonságai tényleg lehettek árnyalatnyival jobbak a MiG-21-nél, vagy akár a 23-nál is, főleg a variaszárny és az orrsegédszárny miatt, ami alacsony sebességnél azért sokat segíthet a kis sebességű erősen húzott manőverek biztonságosabb végrehajtásában. Erről csak annyit tudok, hogy mikor anno repülőnapra gyakoroltak Szu-22 vezetésével két MiG-23 kísérésével, akik tudták hallgatni a rádiózást azok arról számoltak be, hogy a 23-ok pilótái állandóan gondban voltak: "Lassabban, lassíts, így nem tudunk követni!", aztán meg "Gyorsabban, gyorsabban, mi mindjárt leesünk!". A Szu-22 hajtóműve meg a számára megfelelő magasságban bírta tolóerővel a légiharcot, hiszen eleve kisebb és közepes magasságra volt optimalizálva. Persze a manőverező légiharcig el is kell jutni valahogy, és ugye a Szuhojnak se radar, se közepes hatótávú rakéta nem állt rendelkezésre, így egy vadászgép támadása ellen éles helyzetben inkább az ésszerű, időben történő távozás lehetett a legjobb védekezés, ha bejelzett a Sziréna/RWR. Ennél konkrétabb repülési tulajdonságok ismeretéhez viszont tényleg Szuhoj-pilótát kellene találni, talán Facebookon lehetne próbálkozni, ott van két légierős csoport/téma is.
Altengernagy 637417 2018. január 3. 22:38
Válasz erre
Ez komplex dolog... ami erdekelne, az valami olyasmi ami ellensulyozza a szokasos nyugati fikazast a gep kepessegeivel kapcsolatban - objektiv kepet alkotni. Manoverezes, gyorsulas, ateses, fordulekonysag, legiharc tulajdonsagok. Korabban beszeltem egy MiG-21 oktatoval aki azt mondta hogy a mi (22M3) Szuhoj gepeink legiharcban tobbnyire gyoztek a MiG-21-ek ellen, "fuggolegesben" mint a F-4 Fantom... es hogy a szovjet berepulo pilota az uj geppel "hasrahuzva" szallt fel... Sajnos az illetovel megszakadt a kapcsolat, Szuhoj pilotat meg nem ismerek sajnos.

A szokasos "according to US pilots..." velemenyekkel tele van a puttony.

Az alant lathato (PC-s jatekbol szarmazo) Szuhoj csalad "kepessegeit" szabalyozo script file "finombeallitasa" sajnos nem sikerult tul jol(( ehhez kellene par jo szo. Elore is koszonet. Egyelore az M2 a legfrissebb, de hamarosan M3 is repulheto lesz.
Altengernagy 637416 2018. január 3. 22:29
Válasz erre
A Su-20 a Su-17M export verzioja (Kiveve lengyelek, naluk eredeti szovjet Su-17M-ek)
A kepen egy Su-22 "sanse-suffix" van, ami a szovjet Su-17M2 export verzioja R-29 hajtomuvel. A masodik kepen jobban latszik hogy szakallas.
charles 637410 2018. január 3. 20:24
Válasz erre
A baj az, hogy ez nem egy "sima" Su-22, hanem egy Su-20.
Rumcájsz_52 637408 2018. január 3. 19:40
Válasz erre
hahó
Ahhoz hogy válaszolni lehessen, kellene valami konkrét kérdés is! :-)
Üdv R.
Altengernagy 637399 2018. január 3. 15:48
Válasz erre
img00005
img00005
img00004
img00004
img00001
img00001

Sziasztok!
Abban a remenyben irok erre a forumra hogy van itt valaki akinek van par perce nehany kerdesemre a Su-22-vel kapcsolatban (esetleg 17-tel is). Nem igazan makettes kerdesek, hanem inkabb repulesi tulajdonsagok/fegyverzeti jellegu dolgok erdekelnenek.
Elore is koszonom!
Ez ugyan egy "sima" Su-22, de talan tetszest arat))
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17.