Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17. |
Zoli | Adatlap | 687315 | 2021. július 26. 15:50 | ||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 687311 | 2021. július 26. 14:03 | ||||||||||||||||||||||
Üdv.! Végre valami(k)! Vízszintesek,és tórlócsövek is köllenének.. | |||||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 687310 | 2021. július 26. 13:33 | ||||||||||||||||||||||
Ja, és szándékoznak 172-ben is megcsinálni a Modelsvit szuhojhoz is! | |||||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 687308 | 2021. július 26. 12:07 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Nem makett, viszont jó hír a magyar Szuhojt 1/48-ban építeni szándékozóknak! Készül az új műgyanta törzshátsórész... https://m.facebook.com/VespaModelKits/photos/a.336172434432480/540537320662656/ Daala | |||||||||||||||||||||||||
japesze43 | Adatlap | 676921 | 2020. szeptember 12. 18:55 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Italeri/Bilek Szu-UM3K 1/72 maketthez keresnék törzshátsórész feljavítót, ha esetleg valakinek lenne és felesleges, szívesen megvenném. Üdv: A. Attila | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 669772 | 2020. március 4. 19:07 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok Nincs esetleg valakinek Szu-22-höz szegecstérképe? Ha lehet M3, de örülnék M4-nek is... Előre is köszönöm Üdv Viktor | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637929 | 2018. január 12. 12:39 | ||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637922 | 2018. január 12. 10:05 | ||||||||||||||||||||||
B verzio, ami amugy fokent a Trumpeter/Hobby Boss-ra jellemzo - Szandekosan gyartanak hibasat, gagyit, mert reszt kaphatnak a kieg gyartoktol. (Lasd Hobby Boss 1/700 Baku. Szinte mindent le kell cserelni, kieg keszlet maratas 40$, duplaja a keszletnek | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637909 | 2018. január 11. 20:15 | ||||||||||||||||||||||
Király. Ezt nem tudtam. | |||||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 637869 | 2018. január 11. 07:59 | ||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637854 | 2018. január 10. 20:26 | ||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637852 | 2018. január 10. 19:34 | ||||||||||||||||||||||
Ezt nem tudtam, de érdekes. Viszont nem annyira látványos. A Modelsvit meg patent cég, hogy ezt is figyelte. Az az orrsegédszárny nem egyértelmű. Még nem találtam meg a megfelelő képet. Rajz és a makett összehasonlítása alapján nekem sántít, de nem biztos, hogy igazam van. | |||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 637851 | 2018. január 10. 19:13 | ||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 637850 | 2018. január 10. 19:06 | ||||||||||||||||||||||
Van egy nagy baj az összes Szu-17-22 makettel,kivéve a Modelsvit 72-sét.A szárnyban a törzstől 630mm-re van egy profilszélesedés,ami végig húzódik alul fölül a kilépőélig.Ez egy látható "bemélyedés".Nehezen javítható,és valószínű ,hogy a Su-7 IG től ilyen. P | |||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637847 | 2018. január 10. 18:18 | ||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 637845 | 2018. január 10. 18:10 | ||||||||||||||||||||||
Peti,nem kell álhibákat keresni,van annak elég baja.Az orrsegédszárny úgy jó,ahogy van.. P | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637840 | 2018. január 10. 16:45 | ||||||||||||||||||||||
Mondok par indokot: -profit -profit -profit -marketing -piacra kerulesi flusztracio vezerelte kapkodas -tervezok hianyossagai: 2 napja meg ket ceggel arrebb még fogkefe tartot tervezett, az uj helyen mar Szuhojt kell -nem vagjak a technikai reszet -stb | |||||||||||||||||||||||||
cenci | Adatlap | 637838 | 2018. január 10. 16:32 | ||||||||||||||||||||||
Ez még egy szép darab . 1/32-es Su-22M4 ,de van 17M3 és 22UM .Az ára elég borsos 50~70ezer között . www.modellversium.de/galerie/8-flugzeuge-modern/13244-suchoi-su-22m4-fitter-k-.html | |||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637837 | 2018. január 10. 16:30 | ||||||||||||||||||||||
Csak olvasgatom olvasgatom a keszletek hibait, es amulok bamulok hogy a 21-ik szazadban, a CAD-CAM korszakban, amikor a 3D modellen fel ora alatt barmilyen hibat ki tud javitani egy profi, ilyen ordas hibakkal engedik a szerszamot kimaratni, - sot az egesz termeket ezek utan piacra dobni. Egy olyan geprol amit barki sajat kezevel megfoghat, lefotozhat es minimum 15 konyv meglelent mar rola. Konyorgok, nem a 70-es evekben vagyunk ahol egy tucat rovidlato oreg kinai vesnok reszelgette a szodasuveg alatt a csak fotorol ismert gepek ex-has megtervezett gnom mintadarabjait.. | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637834 | 2018. január 10. 15:24 | ||||||||||||||||||||||
Teszek fel majd képet róla ide. Valami nem stimmel a KP törzsével, az orr részen nagyon vaskosnak érzem. Ehhez még jön a rossz szögben álló szélvédő, elég rossz az összkép. Ami viszont a Kitty Hawk makettet illeti, iszonyatosan túlbonyolították. A törzs, ami a Hobbifőnöknél két törzsfél, az KH-nál 10, vagy 12 alkatrész, már nem is tudom követni. És még illesztési hibás is, meg van valami javító alkatrész is már hozzá a hasára. Ahelyett, hogy külön szerszáma lett volna az eltérő törzseknek... A szélvédőjével kezdek megbarátkozni, mert tetszik az, hogy valóban íves a széle, de a sarkokban meg nincs letörve a szög, így az sem lesz jó. Szárny... Na erre nagyon kényes vagyok. Persze nem jó. Elvben jobb lenne, mint HB, mert logikusabb a bontása, DE! Az orrsegédszárny alakhibás! Igen, az nagy baj... A belépőellel nem párhuzamos az orrsegédszárny "kilépőéle", vagyis vége. Mindamellett, hogy nem szeretem az ilyen hiper-atom-szétrészletezett maketekket, azért megvizsgálnám élőben is, de kizárt dolog, hogy majdnem 20-ért megvegyem. www.britmodeller.com/forums/index.php | |||||||||||||||||||||||||
Csapó | Adatlap | 637824 | 2018. január 10. 12:05 | ||||||||||||||||||||||
Szia Peti Az biztos hogy egy próbát megér ha valaki elégedetlen a szélvédőkkel. Nekem nincs otthon Hobby Boss kittem, és a neten se találtam HB törzsre illesztett KP szélvédővel épített kittet, de az biztos hogy megér egy próbát az összeházasítás. Az viszont biztos hogy a neten látott sok KP modellen a szélvédő körüli rész szerintem nem tükrözi a valóságot, még a legszebben összerakott modelleknél sem. De lehet hogy ugyan ez a szélvédő a HB törzsére rakva egy kicsit más állásszöget zár be és segít a megjelenésen. Jó lenne látni fotót erről, de én még nem találkoztam ilyennel. Üdv: Csapó | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637819 | 2018. január 10. 11:09 | ||||||||||||||||||||||
Szia! Ugye, hogy egész jó az összhatás vele? Ha nem adja ki semelyik gyártó a javítást hozzá, akkor érdemes azt használni. Főleg, hogy minden KP készletben 2 gépre való szélvédő van. | |||||||||||||||||||||||||
Csapó | Adatlap | 637802 | 2018. január 10. 08:10 | ||||||||||||||||||||||
Szisztok Az igazsághoz hozzá tartozik hogy tegnap bőszen nekiálltam a 1/48-as kp su-22 kabintetejét nézegetni. Kézbe véve nem is tűnik rossznak. Vannak hibái (alacsony és túl lapos, nincs meg az oldalsó kiszélesedő görbülete) de lehet hogy dob valamit a hobyboss szélvédőjéhez képest. Tényleg érdemes kipróbálni ha van kéznél KP készlet. Viszont a KP törzsre felrakva borzasztóan néz ki, erről viszont szerintem a kp tőrzsének a hibája is tehet mert a szélvédő alatti terület teljesen sík, és alapból már túl hegyesen áll rajta a szélvédő. Megpróbálok betenni pár képet, remélem sikerül. Sok ilyen kép van a neten, érdemes rájuk keresni aztán mindenki eldönti magának hogy mekkora kompromisszumra hajlandó egy makett építésénél. Jó makettezést mindenkinek: Csapó | |||||||||||||||||||||||||
Csapó | Adatlap | 637762 | 2018. január 9. 14:54 | ||||||||||||||||||||||
Üdv Például egy összehasonlító írás fotókkal az összerakott HB és a KH kittről. http://www.finescale.com/product-info/kit-reviews/2017/11/fitters-compared-kitty-hawk-versus-hobbyboss-build-review. Nyiss mellé pár összerakott KP (OEZ) kitt fotóját (sok van a neten), és látható a különbség. Üdv: Csapó | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637759 | 2018. január 9. 13:50 | ||||||||||||||||||||||
Szia Csapó! Nem tudom, az biztos, hogy sokat javít rajta. A KP szélvédővel kifejezetten brutálisan nézett ki. Nem állítom, hogy tökéletes, de kézenfekvő javítást ad. De várj, én ráraktam rajzokra a szélvédőket, hogyhogy nem jött ki a mérethiba? Be tudnád linkelni ide a britmodelleres elemzést? Bennem az a vélemény alakult ki a több ponton nagyon elhibázott Kitty Hawk makettről, hogy ott meg már túl nagy a szélvédő. Egyébként ez egy kiegészítő gyártónak nem lenne nagy gond, kiadni egy javító szettet a kabintető problémára. | |||||||||||||||||||||||||
Csapó | Adatlap | 637736 | 2018. január 9. 08:55 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok Sajnos a 48-as KP (OEZ) szélvédő se megoldás az olcsóbb Hobby Boss hibás plexijére, mert ugyan az a hibája mindkét szélvédőnek, lapos és alacsony.A kész makettekről közölt oldalsó képeken ez nagyon feltűnő! Bár jó lenne és ki lehetne cserélni...De nem lehet. Számomra ez a messziről látható alaki hiba kizárja a HB makettet, így marad a jóval drágább Kitty Hawk kitt. A britmodeller modellező oldalon kivesézték a szélvédő hibákat, a fotókon és a rajzokon jól látható a probléma. Sok-sok fotót néztem meg a kittekről és az eredeti kabinokról. Nem vitatkozni akarok, nekem is van KP kittem, szívesen cserélném a szélvédőt ha lehetne. Én a többi pontatlanságot nem érzem olyan feltűnőnek (kivéve a már említett törzs vastagság-hajtómű típusa problémát), kivéve az orrkúpon lévő kis ablak hiányát (azt cserélni lehet műgyanta alkatrésszel)de ez a feltűnő alaki hiba nagyon gáz, engem nagyon zavarna, mert köze sincs az eredeti látványhoz, ezért nem vettem meg tőlük a kétüléses UM-et. Nem szeretnék olyan gépet építeni ami rengeteg beleölt pénz és munka után se hasonlít az eredetire (erre ott a trumpeter Mig-27-ese a gagyi orrával, ahhoz legalább van javító kitt), és mindig hiányérzetem lenne ha ránézek. Sajnos ha nem is pontos de legalább a vonalait pontosan jól lekövető SU-17/22-makettre 1/48-ban egyenlőre én nem látok olcsó megoldást. Üdv: Csapó | |||||||||||||||||||||||||
ElGatoNegro | Adatlap | 637731 | 2018. január 9. 07:37 | ||||||||||||||||||||||
Műanyagból:) | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637730 | 2018. január 8. 21:39 | ||||||||||||||||||||||
Meg egy kis Titán mi? :) | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637729 | 2018. január 8. 21:38 | ||||||||||||||||||||||
KP régi, vagyis OEZ | |||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 637671 | 2018. január 7. 17:33 | ||||||||||||||||||||||
zzo160 | Adatlap | 637669 | 2018. január 7. 17:23 | ||||||||||||||||||||||
Safranek | Adatlap | 637608 | 2018. január 6. 21:14 | ||||||||||||||||||||||
Ha nem találsz semmit, szólj. Nekem is van pár újságom tőlük megnézem. | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637597 | 2018. január 6. 19:32 | ||||||||||||||||||||||
Szia Zoli, majd veszek egyet a kertbe es tanulmanyozom! :) | |||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 637593 | 2018. január 6. 19:06 | ||||||||||||||||||||||
Szia, Örülök, hogy egyre jobban figyelnek a kínaiak, de azért alaposan nézd át a makettet, mert lehetnek meglepetések. Pl a 4+ rajzok nekem semmire sem garancia, láttam olyan makettet, melynek ugyanazok az alakhibái voltak, mint ami a 4+ rajzokon is látható. Szerintem többféle kiadvány rajzait is nézd meg, és főleg az eredeti gép fotóit minden szögből, így többnyire kiszűrhetők a hibák és a rossz rajzok is. z | |||||||||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 637584 | 2018. január 6. 18:07 | ||||||||||||||||||||||
Ahhoz korrekt mert keskenyebb az AL hmü-ves törzs mint az RD | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637581 | 2018. január 6. 17:52 | ||||||||||||||||||||||
De AL hm-vesnek korrekt. | |||||||||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 637579 | 2018. január 6. 17:50 | ||||||||||||||||||||||
Csak ha magyart akarsz akkor probléma a törzs. | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637578 | 2018. január 6. 17:45 | ||||||||||||||||||||||
Én csehszlovákot akarok ebből. Hol van a probléma? :) | |||||||||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 637570 | 2018. január 6. 15:43 | ||||||||||||||||||||||
Szerintem meg a szárny utáni törzsrész mindkettőnél úgy szar ahogy van. Mindegy hogy HB vagy KH. Nem az RD hajtóműves törzs hanem az AL . | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637559 | 2018. január 6. 13:58 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ma volt egy kis időm megszakérteni a Hobbyboss 1:48-as Su-17UM3 makettjét. Alapvetően nem rossz a helyzet, pedig elsőre kicsit furcsának tűnt a makett. 48-asra felnagyított 4+ rajzokra téve minimális méret eltéréseket találtam, alakra 99,5%-os, a kiömlő átmérője lehetne 1,5-2mm-rel nagyobb, de azt hiszem ez még elmegy. A szárnyak problémásak abból a szempontból, hogy bár alakra és méretre jók, a felületi rajzolatuk pontatlan. Az UM-ekre jellemző bal oldali gépágyú hiányt elfelejtették megjeleníteni, ezért nekünk kell eltömíteni a felesleges részleteket. Engem inkább az zavar nagyon, hogy a régi KP makettel ellentétben nem a valóságnak megfelelően készítették el a szárnymechanizációt. Hátranyilazott állapotban nem zavaró, de kinyitva nincs meg a fix szárny részben az üreg, ahová a szárny becsukódik. Helyette tömör műanyag van. És persze logikátlan, hogy mit lehet kitérítve megcsinálni a szárnyon és mit nem. Nem vizsgáltam a szárnyprofil vastagságát, pedig szemre kicsit keskenynek is tűnik. Erre a szárny dologra és a másik legnagyobb hibára, a szélvédőre megoldást jelent nekünk, jó kis kelet-európában élő makettezőknek a betárazott KP kitek sokasága. A szárnyat egy az egyben le lehet cserélni KP szárnyakra, azok minden előnyével. Aki jártas a Su-22 makettek világában, tudja miről beszélek. És hát, a legnagyobb hiba, a tényleg alakhibás (lapos) szélvédő plexit is ki lehet cserélni a KP alkatrészére, ami ráadásul egyből duplán adja, ezért nem is lesz hiány a KP makettünkben. A szárnyat csak azoknak érdemes kicserélni, akik nem hátranyilazva akarják megcsinálni, pedig a parkoló gépek általában így állnak. Volt itt is dilemma a topikban a Kittyhawk és a HB makettek kapcsán. Én a Kittyhawkot elfelejteném, sokkal problémásabbnak találom. Üdv | |||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637532 | 2018. január 6. 00:03 | ||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637528 | 2018. január 5. 22:40 | ||||||||||||||||||||||
Nem is rossz otlet. Csak nem tudom melyik Top Gun-ban lehetett. Az elso 4-5 evfolyam van csak meg, 89oktobertol... szekreny melyen. talan van ra esely. Koszi | |||||||||||||||||||||||||
Safranek | Adatlap | 637526 | 2018. január 5. 22:30 | ||||||||||||||||||||||
Esetleg régi Top gun-os cikkek? HA jól emlékszem, volt elemzés róluk. | |||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637517 | 2018. január 5. 21:10 | ||||||||||||||||||||||
Hat igen, kb ennyire jutottuk mi is. Illetve a gyorsulas ertek alacsony magassagon. Arra talaltunk szamokat. Eleg figyelemre melto. Viszont a nagyobb magassagokra nincs adat, pl hogy azt a max 2.1M hogy erte el (nyilvan uresen) de mennyi ido alatt. Es persze azt se tudjuk a fogyasztas adatok milyenek. Uza mennyiseg van, azok csak szamok. Jelenleg ami nem tetszik, hogy 10K meteren szinte a teljes uza-t elegetem mire nagy nehezen 1.8-at el birok erni. Kis magassagon 1.2M siman megy, ami jo. A teljesitmeny adott, KN-ban. Amit szabalyozni tudunk a legellenallas/rep magassag hanyados (tablazat) a legellenallas/Mach szam hanyados (tablazat) a teljesitmeny valtozasa %-ban a rep magassag fuggvenyeben (tablazat). Ezek szabalyozzak (in-game) azt hogy mennyi a max sebesseg es a gyorsulas, adott magassagon. Pl a MiG-15nel a legellenallas novekmenye megakadalyozza hogy elerje a Machot. A teljesitmeny pedig a max magassagot kozelitve minimumra csokken. Nagyjabol igy. A manoverezes mastol fugg, mindenfele alfa, atesesi meg allasszog izektol fugg, ahhoz absz nem ertek, ezt a reszet nem en csinalom))) | |||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 637431 | 2018. január 4. 12:11 | ||||||||||||||||||||||
A Szu-22 kis-távolságú, manőverező-légiharc tulajdonságai tényleg lehettek árnyalatnyival jobbak a MiG-21-nél, vagy akár a 23-nál is, főleg a variaszárny és az orrsegédszárny miatt, ami alacsony sebességnél azért sokat segíthet a kis sebességű erősen húzott manőverek biztonságosabb végrehajtásában. Erről csak annyit tudok, hogy mikor anno repülőnapra gyakoroltak Szu-22 vezetésével két MiG-23 kísérésével, akik tudták hallgatni a rádiózást azok arról számoltak be, hogy a 23-ok pilótái állandóan gondban voltak: "Lassabban, lassíts, így nem tudunk követni!", aztán meg "Gyorsabban, gyorsabban, mi mindjárt leesünk!". A Szu-22 hajtóműve meg a számára megfelelő magasságban bírta tolóerővel a légiharcot, hiszen eleve kisebb és közepes magasságra volt optimalizálva. Persze a manőverező légiharcig el is kell jutni valahogy, és ugye a Szuhojnak se radar, se közepes hatótávú rakéta nem állt rendelkezésre, így egy vadászgép támadása ellen éles helyzetben inkább az ésszerű, időben történő távozás lehetett a legjobb védekezés, ha bejelzett a Sziréna/RWR. Ennél konkrétabb repülési tulajdonságok ismeretéhez viszont tényleg Szuhoj-pilótát kellene találni, talán Facebookon lehetne próbálkozni, ott van két légierős csoport/téma is. | |||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637417 | 2018. január 3. 22:38 | ||||||||||||||||||||||
Ez komplex dolog... ami erdekelne, az valami olyasmi ami ellensulyozza a szokasos nyugati fikazast a gep kepessegeivel kapcsolatban - objektiv kepet alkotni. Manoverezes, gyorsulas, ateses, fordulekonysag, legiharc tulajdonsagok. Korabban beszeltem egy MiG-21 oktatoval aki azt mondta hogy a mi (22M3) Szuhoj gepeink legiharcban tobbnyire gyoztek a MiG-21-ek ellen, "fuggolegesben" mint a F-4 Fantom... es hogy a szovjet berepulo pilota az uj geppel "hasrahuzva" szallt fel... Sajnos az illetovel megszakadt a kapcsolat, Szuhoj pilotat meg nem ismerek sajnos. A szokasos "according to US pilots..." velemenyekkel tele van a puttony. Az alant lathato (PC-s jatekbol szarmazo) Szuhoj csalad "kepessegeit" szabalyozo script file "finombeallitasa" sajnos nem sikerult tul jol(( ehhez kellene par jo szo. Elore is koszonet. Egyelore az M2 a legfrissebb, de hamarosan M3 is repulheto lesz. | |||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637416 | 2018. január 3. 22:29 | ||||||||||||||||||||||
A Su-20 a Su-17M export verzioja (Kiveve lengyelek, naluk eredeti szovjet Su-17M-ek) A kepen egy Su-22 "sanse-suffix" van, ami a szovjet Su-17M2 export verzioja R-29 hajtomuvel. A masodik kepen jobban latszik hogy szakallas. | |||||||||||||||||||||||||
charles | Adatlap | 637410 | 2018. január 3. 20:24 | ||||||||||||||||||||||
A baj az, hogy ez nem egy "sima" Su-22, hanem egy Su-20. | |||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 637408 | 2018. január 3. 19:40 | ||||||||||||||||||||||
hahó Ahhoz hogy válaszolni lehessen, kellene valami konkrét kérdés is! :-) Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637399 | 2018. január 3. 15:48 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Abban a remenyben irok erre a forumra hogy van itt valaki akinek van par perce nehany kerdesemre a Su-22-vel kapcsolatban (esetleg 17-tel is). Nem igazan makettes kerdesek, hanem inkabb repulesi tulajdonsagok/fegyverzeti jellegu dolgok erdekelnenek. Elore is koszonom! Ez ugyan egy "sima" Su-22, de talan tetszest arat)) |
Tovább >>> |
Nagyon remélem, hogy nem lesz rá szükség, mert a Modelsvit pár éve még tervezte ezt a verziót is.
z