Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
Freddy | Adatlap | 730550 | 2024. november 17. 17:19 | ||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 730144 | 2024. november 4. 20:29 | ||||||||||||||||||||||
Hja, engem nem nagyon zavarnak a szegecsszámlálók. Én azért akarom megépíteni, mert Taszár ott volt hozzánk közel, a Kapos HRE lényegében a hátsó kertben figyelt, a két taszári repülőnap indított el végképp a makettezésben. Zoli szavára szoktam adni, ha ő azt mondja, a Modelsvit jó dolgokat csinál, akkor az azt jelenti, hogy az én polcomra végképp pont megfelel majd. És mivel jövőre mondják, addig bőven túl vagyok táblázva, nemhogy másik Szuhojt nem fejezek be, de addig szovjet technikának eselye sincs sorra kerülni (van egy félkész Hornet, utána két Falcon a groupbildre, aztán egy félkész Phantom, amihez lehet hozzácsapok még egy ikertesót, meg szeretnék végre egy-két Tomcatet is összehegeszteni, meg még egy-két kötelékgépet. És csak ezek után gondolkozom majd el, hogy fogjak-e bele a magyar sugárhajtású vonalba, vagy inkább a II.vh-s gépeket kezdjem el összerakni. Inkább az utóbbi a valöszínű. Szóval simán megvárom a Fürkészdarázsomat. | |||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 730139 | 2024. november 4. 17:53 | ||||||||||||||||||||||
Ilyenekre nem szabad várni: Makettező Murphy 1.§ Az ilyen belebegtetett csúcsmakettekkel az a baj, hogy csak akkor jönnek ki, amikor már majdnem befejezted egy kevésbé jó makett feljavítását, horribile dictu egy scratchbuildet. Ha ez 10 év múlva lesz, akkor 10 év múlva (Függetlenül attól, hogy mikorra ígérték). 2. § Ha esetleg mégis kijönnek, akkor a végén kiderül, hogy nem is olyan jók. 3. § Ha kijönnek, és jók is, a szegecsszámlálók akkor is felfújják annyira a hibáit, hogy átlag makettező ne merjen nekiállni komoly feljavítás nélkül. A feljavítókészlettel kapcsolatban lásd 1. § | |||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 730107 | 2024. november 3. 16:09 | ||||||||||||||||||||||
Majd ha a Modelsvit kijött az M3-assal. '25 tavaszt mondtak talán? | |||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 730103 | 2024. november 3. 14:11 | ||||||||||||||||||||||
Jó mélyen alszik ez a topik is, de akkor élesszük fel egy keceli walkarounddal: makettekeswg.blogspot.com/2024/11/1050-szu-22m3-kecel-2022.html | |||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 687315 | 2021. július 26. 15:50 | ||||||||||||||||||||||
Szia, Nagyon remélem, hogy nem lesz rá szükség, mert a Modelsvit pár éve még tervezte ezt a verziót is. z | |||||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 687311 | 2021. július 26. 14:03 | ||||||||||||||||||||||
Üdv.! Végre valami(k)! Vízszintesek,és tórlócsövek is köllenének.. | |||||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 687310 | 2021. július 26. 13:33 | ||||||||||||||||||||||
Ja, és szándékoznak 172-ben is megcsinálni a Modelsvit szuhojhoz is! | |||||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 687308 | 2021. július 26. 12:07 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Nem makett, viszont jó hír a magyar Szuhojt 1/48-ban építeni szándékozóknak! Készül az új műgyanta törzshátsórész... https://m.facebook.com/VespaModelKits/photos/a.336172434432480/540537320662656/ Daala | |||||||||||||||||||||||||
japesze43 | Adatlap | 676921 | 2020. szeptember 12. 18:55 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Italeri/Bilek Szu-UM3K 1/72 maketthez keresnék törzshátsórész feljavítót, ha esetleg valakinek lenne és felesleges, szívesen megvenném. Üdv: A. Attila | |||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 669772 | 2020. március 4. 19:07 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok Nincs esetleg valakinek Szu-22-höz szegecstérképe? Ha lehet M3, de örülnék M4-nek is... Előre is köszönöm Üdv Viktor | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637929 | 2018. január 12. 12:39 | ||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637922 | 2018. január 12. 10:05 | ||||||||||||||||||||||
B verzio, ami amugy fokent a Trumpeter/Hobby Boss-ra jellemzo - Szandekosan gyartanak hibasat, gagyit, mert reszt kaphatnak a kieg gyartoktol. (Lasd Hobby Boss 1/700 Baku. Szinte mindent le kell cserelni, kieg keszlet maratas 40$, duplaja a keszletnek | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637909 | 2018. január 11. 20:15 | ||||||||||||||||||||||
Király. Ezt nem tudtam. | |||||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 637869 | 2018. január 11. 07:59 | ||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637854 | 2018. január 10. 20:26 | ||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637852 | 2018. január 10. 19:34 | ||||||||||||||||||||||
Ezt nem tudtam, de érdekes. Viszont nem annyira látványos. A Modelsvit meg patent cég, hogy ezt is figyelte. Az az orrsegédszárny nem egyértelmű. Még nem találtam meg a megfelelő képet. Rajz és a makett összehasonlítása alapján nekem sántít, de nem biztos, hogy igazam van. | |||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 637851 | 2018. január 10. 19:13 | ||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 637850 | 2018. január 10. 19:06 | ||||||||||||||||||||||
Van egy nagy baj az összes Szu-17-22 makettel,kivéve a Modelsvit 72-sét.A szárnyban a törzstől 630mm-re van egy profilszélesedés,ami végig húzódik alul fölül a kilépőélig.Ez egy látható "bemélyedés".Nehezen javítható,és valószínű ,hogy a Su-7 IG től ilyen. P | |||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637847 | 2018. január 10. 18:18 | ||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 637845 | 2018. január 10. 18:10 | ||||||||||||||||||||||
Peti,nem kell álhibákat keresni,van annak elég baja.Az orrsegédszárny úgy jó,ahogy van.. P | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637840 | 2018. január 10. 16:45 | ||||||||||||||||||||||
Mondok par indokot: -profit -profit -profit -marketing -piacra kerulesi flusztracio vezerelte kapkodas -tervezok hianyossagai: 2 napja meg ket ceggel arrebb még fogkefe tartot tervezett, az uj helyen mar Szuhojt kell -nem vagjak a technikai reszet -stb | |||||||||||||||||||||||||
cenci | Adatlap | 637838 | 2018. január 10. 16:32 | ||||||||||||||||||||||
Ez még egy szép darab . 1/32-es Su-22M4 ,de van 17M3 és 22UM .Az ára elég borsos 50~70ezer között . www.modellversium.de/galerie/8-flugzeuge-modern/13244-suchoi-su-22m4-fitter-k-.html | |||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637837 | 2018. január 10. 16:30 | ||||||||||||||||||||||
Csak olvasgatom olvasgatom a keszletek hibait, es amulok bamulok hogy a 21-ik szazadban, a CAD-CAM korszakban, amikor a 3D modellen fel ora alatt barmilyen hibat ki tud javitani egy profi, ilyen ordas hibakkal engedik a szerszamot kimaratni, - sot az egesz termeket ezek utan piacra dobni. Egy olyan geprol amit barki sajat kezevel megfoghat, lefotozhat es minimum 15 konyv meglelent mar rola. Konyorgok, nem a 70-es evekben vagyunk ahol egy tucat rovidlato oreg kinai vesnok reszelgette a szodasuveg alatt a csak fotorol ismert gepek ex-has megtervezett gnom mintadarabjait.. | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637834 | 2018. január 10. 15:24 | ||||||||||||||||||||||
Teszek fel majd képet róla ide. Valami nem stimmel a KP törzsével, az orr részen nagyon vaskosnak érzem. Ehhez még jön a rossz szögben álló szélvédő, elég rossz az összkép. Ami viszont a Kitty Hawk makettet illeti, iszonyatosan túlbonyolították. A törzs, ami a Hobbifőnöknél két törzsfél, az KH-nál 10, vagy 12 alkatrész, már nem is tudom követni. És még illesztési hibás is, meg van valami javító alkatrész is már hozzá a hasára. Ahelyett, hogy külön szerszáma lett volna az eltérő törzseknek... A szélvédőjével kezdek megbarátkozni, mert tetszik az, hogy valóban íves a széle, de a sarkokban meg nincs letörve a szög, így az sem lesz jó. Szárny... Na erre nagyon kényes vagyok. Persze nem jó. Elvben jobb lenne, mint HB, mert logikusabb a bontása, DE! Az orrsegédszárny alakhibás! Igen, az nagy baj... A belépőellel nem párhuzamos az orrsegédszárny "kilépőéle", vagyis vége. Mindamellett, hogy nem szeretem az ilyen hiper-atom-szétrészletezett maketekket, azért megvizsgálnám élőben is, de kizárt dolog, hogy majdnem 20-ért megvegyem. www.britmodeller.com/forums/index.php | |||||||||||||||||||||||||
Csapó | Adatlap | 637824 | 2018. január 10. 12:05 | ||||||||||||||||||||||
Szia Peti Az biztos hogy egy próbát megér ha valaki elégedetlen a szélvédőkkel. Nekem nincs otthon Hobby Boss kittem, és a neten se találtam HB törzsre illesztett KP szélvédővel épített kittet, de az biztos hogy megér egy próbát az összeházasítás. Az viszont biztos hogy a neten látott sok KP modellen a szélvédő körüli rész szerintem nem tükrözi a valóságot, még a legszebben összerakott modelleknél sem. De lehet hogy ugyan ez a szélvédő a HB törzsére rakva egy kicsit más állásszöget zár be és segít a megjelenésen. Jó lenne látni fotót erről, de én még nem találkoztam ilyennel. Üdv: Csapó | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637819 | 2018. január 10. 11:09 | ||||||||||||||||||||||
Szia! Ugye, hogy egész jó az összhatás vele? Ha nem adja ki semelyik gyártó a javítást hozzá, akkor érdemes azt használni. Főleg, hogy minden KP készletben 2 gépre való szélvédő van. | |||||||||||||||||||||||||
Csapó | Adatlap | 637802 | 2018. január 10. 08:10 | ||||||||||||||||||||||
Szisztok Az igazsághoz hozzá tartozik hogy tegnap bőszen nekiálltam a 1/48-as kp su-22 kabintetejét nézegetni. Kézbe véve nem is tűnik rossznak. Vannak hibái (alacsony és túl lapos, nincs meg az oldalsó kiszélesedő görbülete) de lehet hogy dob valamit a hobyboss szélvédőjéhez képest. Tényleg érdemes kipróbálni ha van kéznél KP készlet. Viszont a KP törzsre felrakva borzasztóan néz ki, erről viszont szerintem a kp tőrzsének a hibája is tehet mert a szélvédő alatti terület teljesen sík, és alapból már túl hegyesen áll rajta a szélvédő. Megpróbálok betenni pár képet, remélem sikerül. Sok ilyen kép van a neten, érdemes rájuk keresni aztán mindenki eldönti magának hogy mekkora kompromisszumra hajlandó egy makett építésénél. Jó makettezést mindenkinek: Csapó | |||||||||||||||||||||||||
Csapó | Adatlap | 637762 | 2018. január 9. 14:54 | ||||||||||||||||||||||
Üdv Például egy összehasonlító írás fotókkal az összerakott HB és a KH kittről. http://www.finescale.com/product-info/kit-reviews/2017/11/fitters-compared-kitty-hawk-versus-hobbyboss-build-review. Nyiss mellé pár összerakott KP (OEZ) kitt fotóját (sok van a neten), és látható a különbség. Üdv: Csapó | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637759 | 2018. január 9. 13:50 | ||||||||||||||||||||||
Szia Csapó! Nem tudom, az biztos, hogy sokat javít rajta. A KP szélvédővel kifejezetten brutálisan nézett ki. Nem állítom, hogy tökéletes, de kézenfekvő javítást ad. De várj, én ráraktam rajzokra a szélvédőket, hogyhogy nem jött ki a mérethiba? Be tudnád linkelni ide a britmodelleres elemzést? Bennem az a vélemény alakult ki a több ponton nagyon elhibázott Kitty Hawk makettről, hogy ott meg már túl nagy a szélvédő. Egyébként ez egy kiegészítő gyártónak nem lenne nagy gond, kiadni egy javító szettet a kabintető problémára. | |||||||||||||||||||||||||
Csapó | Adatlap | 637736 | 2018. január 9. 08:55 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok Sajnos a 48-as KP (OEZ) szélvédő se megoldás az olcsóbb Hobby Boss hibás plexijére, mert ugyan az a hibája mindkét szélvédőnek, lapos és alacsony.A kész makettekről közölt oldalsó képeken ez nagyon feltűnő! Bár jó lenne és ki lehetne cserélni...De nem lehet. Számomra ez a messziről látható alaki hiba kizárja a HB makettet, így marad a jóval drágább Kitty Hawk kitt. A britmodeller modellező oldalon kivesézték a szélvédő hibákat, a fotókon és a rajzokon jól látható a probléma. Sok-sok fotót néztem meg a kittekről és az eredeti kabinokról. Nem vitatkozni akarok, nekem is van KP kittem, szívesen cserélném a szélvédőt ha lehetne. Én a többi pontatlanságot nem érzem olyan feltűnőnek (kivéve a már említett törzs vastagság-hajtómű típusa problémát), kivéve az orrkúpon lévő kis ablak hiányát (azt cserélni lehet műgyanta alkatrésszel)de ez a feltűnő alaki hiba nagyon gáz, engem nagyon zavarna, mert köze sincs az eredeti látványhoz, ezért nem vettem meg tőlük a kétüléses UM-et. Nem szeretnék olyan gépet építeni ami rengeteg beleölt pénz és munka után se hasonlít az eredetire (erre ott a trumpeter Mig-27-ese a gagyi orrával, ahhoz legalább van javító kitt), és mindig hiányérzetem lenne ha ránézek. Sajnos ha nem is pontos de legalább a vonalait pontosan jól lekövető SU-17/22-makettre 1/48-ban egyenlőre én nem látok olcsó megoldást. Üdv: Csapó | |||||||||||||||||||||||||
ElGatoNegro | Adatlap | 637731 | 2018. január 9. 07:37 | ||||||||||||||||||||||
Műanyagból:) | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637730 | 2018. január 8. 21:39 | ||||||||||||||||||||||
Meg egy kis Titán mi? :) | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637729 | 2018. január 8. 21:38 | ||||||||||||||||||||||
KP régi, vagyis OEZ | |||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 637671 | 2018. január 7. 17:33 | ||||||||||||||||||||||
zzo160 | Adatlap | 637669 | 2018. január 7. 17:23 | ||||||||||||||||||||||
Safranek | Adatlap | 637608 | 2018. január 6. 21:14 | ||||||||||||||||||||||
Ha nem találsz semmit, szólj. Nekem is van pár újságom tőlük megnézem. | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637597 | 2018. január 6. 19:32 | ||||||||||||||||||||||
Szia Zoli, majd veszek egyet a kertbe es tanulmanyozom! :) | |||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 637593 | 2018. január 6. 19:06 | ||||||||||||||||||||||
Szia, Örülök, hogy egyre jobban figyelnek a kínaiak, de azért alaposan nézd át a makettet, mert lehetnek meglepetések. Pl a 4+ rajzok nekem semmire sem garancia, láttam olyan makettet, melynek ugyanazok az alakhibái voltak, mint ami a 4+ rajzokon is látható. Szerintem többféle kiadvány rajzait is nézd meg, és főleg az eredeti gép fotóit minden szögből, így többnyire kiszűrhetők a hibák és a rossz rajzok is. z | |||||||||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 637584 | 2018. január 6. 18:07 | ||||||||||||||||||||||
Ahhoz korrekt mert keskenyebb az AL hmü-ves törzs mint az RD | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637581 | 2018. január 6. 17:52 | ||||||||||||||||||||||
De AL hm-vesnek korrekt. | |||||||||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 637579 | 2018. január 6. 17:50 | ||||||||||||||||||||||
Csak ha magyart akarsz akkor probléma a törzs. | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637578 | 2018. január 6. 17:45 | ||||||||||||||||||||||
Én csehszlovákot akarok ebből. Hol van a probléma? :) | |||||||||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 637570 | 2018. január 6. 15:43 | ||||||||||||||||||||||
Szerintem meg a szárny utáni törzsrész mindkettőnél úgy szar ahogy van. Mindegy hogy HB vagy KH. Nem az RD hajtóműves törzs hanem az AL . | |||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 637559 | 2018. január 6. 13:58 | ||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ma volt egy kis időm megszakérteni a Hobbyboss 1:48-as Su-17UM3 makettjét. Alapvetően nem rossz a helyzet, pedig elsőre kicsit furcsának tűnt a makett. 48-asra felnagyított 4+ rajzokra téve minimális méret eltéréseket találtam, alakra 99,5%-os, a kiömlő átmérője lehetne 1,5-2mm-rel nagyobb, de azt hiszem ez még elmegy. A szárnyak problémásak abból a szempontból, hogy bár alakra és méretre jók, a felületi rajzolatuk pontatlan. Az UM-ekre jellemző bal oldali gépágyú hiányt elfelejtették megjeleníteni, ezért nekünk kell eltömíteni a felesleges részleteket. Engem inkább az zavar nagyon, hogy a régi KP makettel ellentétben nem a valóságnak megfelelően készítették el a szárnymechanizációt. Hátranyilazott állapotban nem zavaró, de kinyitva nincs meg a fix szárny részben az üreg, ahová a szárny becsukódik. Helyette tömör műanyag van. És persze logikátlan, hogy mit lehet kitérítve megcsinálni a szárnyon és mit nem. Nem vizsgáltam a szárnyprofil vastagságát, pedig szemre kicsit keskenynek is tűnik. Erre a szárny dologra és a másik legnagyobb hibára, a szélvédőre megoldást jelent nekünk, jó kis kelet-európában élő makettezőknek a betárazott KP kitek sokasága. A szárnyat egy az egyben le lehet cserélni KP szárnyakra, azok minden előnyével. Aki jártas a Su-22 makettek világában, tudja miről beszélek. És hát, a legnagyobb hiba, a tényleg alakhibás (lapos) szélvédő plexit is ki lehet cserélni a KP alkatrészére, ami ráadásul egyből duplán adja, ezért nem is lesz hiány a KP makettünkben. A szárnyat csak azoknak érdemes kicserélni, akik nem hátranyilazva akarják megcsinálni, pedig a parkoló gépek általában így állnak. Volt itt is dilemma a topikban a Kittyhawk és a HB makettek kapcsán. Én a Kittyhawkot elfelejteném, sokkal problémásabbnak találom. Üdv | |||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637532 | 2018. január 6. 00:03 | ||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637528 | 2018. január 5. 22:40 | ||||||||||||||||||||||
Nem is rossz otlet. Csak nem tudom melyik Top Gun-ban lehetett. Az elso 4-5 evfolyam van csak meg, 89oktobertol... szekreny melyen. talan van ra esely. Koszi | |||||||||||||||||||||||||
Safranek | Adatlap | 637526 | 2018. január 5. 22:30 | ||||||||||||||||||||||
Esetleg régi Top gun-os cikkek? HA jól emlékszem, volt elemzés róluk. | |||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 637517 | 2018. január 5. 21:10 | ||||||||||||||||||||||
Hat igen, kb ennyire jutottuk mi is. Illetve a gyorsulas ertek alacsony magassagon. Arra talaltunk szamokat. Eleg figyelemre melto. Viszont a nagyobb magassagokra nincs adat, pl hogy azt a max 2.1M hogy erte el (nyilvan uresen) de mennyi ido alatt. Es persze azt se tudjuk a fogyasztas adatok milyenek. Uza mennyiseg van, azok csak szamok. Jelenleg ami nem tetszik, hogy 10K meteren szinte a teljes uza-t elegetem mire nagy nehezen 1.8-at el birok erni. Kis magassagon 1.2M siman megy, ami jo. A teljesitmeny adott, KN-ban. Amit szabalyozni tudunk a legellenallas/rep magassag hanyados (tablazat) a legellenallas/Mach szam hanyados (tablazat) a teljesitmeny valtozasa %-ban a rep magassag fuggvenyeben (tablazat). Ezek szabalyozzak (in-game) azt hogy mennyi a max sebesseg es a gyorsulas, adott magassagon. Pl a MiG-15nel a legellenallas novekmenye megakadalyozza hogy elerje a Machot. A teljesitmeny pedig a max magassagot kozelitve minimumra csokken. Nagyjabol igy. A manoverezes mastol fugg, mindenfele alfa, atesesi meg allasszog izektol fugg, ahhoz absz nem ertek, ezt a reszet nem en csinalom))) | |||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 637431 | 2018. január 4. 12:11 | ||||||||||||||||||||||
A Szu-22 kis-távolságú, manőverező-légiharc tulajdonságai tényleg lehettek árnyalatnyival jobbak a MiG-21-nél, vagy akár a 23-nál is, főleg a variaszárny és az orrsegédszárny miatt, ami alacsony sebességnél azért sokat segíthet a kis sebességű erősen húzott manőverek biztonságosabb végrehajtásában. Erről csak annyit tudok, hogy mikor anno repülőnapra gyakoroltak Szu-22 vezetésével két MiG-23 kísérésével, akik tudták hallgatni a rádiózást azok arról számoltak be, hogy a 23-ok pilótái állandóan gondban voltak: "Lassabban, lassíts, így nem tudunk követni!", aztán meg "Gyorsabban, gyorsabban, mi mindjárt leesünk!". A Szu-22 hajtóműve meg a számára megfelelő magasságban bírta tolóerővel a légiharcot, hiszen eleve kisebb és közepes magasságra volt optimalizálva. Persze a manőverező légiharcig el is kell jutni valahogy, és ugye a Szuhojnak se radar, se közepes hatótávú rakéta nem állt rendelkezésre, így egy vadászgép támadása ellen éles helyzetben inkább az ésszerű, időben történő távozás lehetett a legjobb védekezés, ha bejelzett a Sziréna/RWR. Ennél konkrétabb repülési tulajdonságok ismeretéhez viszont tényleg Szuhoj-pilótát kellene találni, talán Facebookon lehetne próbálkozni, ott van két légierős csoport/téma is. |
Tovább >>> |
makettekeswg.blogspot.com/2024/11/1060-szu-22m3-szolnok-2018-22.html