/ Fórumok /

óceánjáró makettek (nem csak Titanic...:)

óceánjáró hajó makettek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.
SSZABI 689338 2021. október 13. 19:57
Válasz erre
IMG_20211013_192452
IMG_20211013_192452
IMG_20211013_192249
IMG_20211013_192249
IMG_20211013_193708
IMG_20211013_193708
Mauretania_deck_machinery_(9309239722)
Mauretania_deck_mach...

Köszönöm Uraim ;)

Csodától sajnos messze lesz, de tekintve, hogy milyen elnagyoltak a részletek, bármilyen feljavítás csak előnyére válik a hajónak.

Például ez a kis csörlő ami a tatfedélzeten található, két estémbe került. Mire a pici szálakat meghajlítgattam, megfogtam (ami persze a csipesz hegyével nem mindig sikerült, és elpattant valahova)lett pár új ősz hajszálam, de szerintem megérte :D
Sokol 689320 2021. október 12. 20:08
Válasz erre
solyom 689250 2021. október 10. 21:15
Válasz erre
Eddig lenyűgöző!
SSZABI 689247 2021. október 10. 20:44
Válasz erre
IMG_20211010_195050
IMG_20211010_195050
IMG_20211010_195119
IMG_20211010_195119
IMG_20211010_195204
IMG_20211010_195204
IMG_20211010_195250
IMG_20211010_195250

hupsz, pár kép...
SSZABI 689246 2021. október 10. 20:43
Válasz erre
Köszi :) A hétvégén a kikötőbakok kerültek a helyükre, illetve az alsó nyitott fedélzet merevítő oszlopai. Az orrfedélzet lassan kész is lesz, a tatra viszont még össze kell tákolni azt hiányzó csörlőt, meg szellőzőket...
ChevyG 689165 2021. október 6. 23:03
Válasz erre
SSZABI 689065 2021. október 2. 20:59
Válasz erre
Mauretania,1907_on_Tyne
Mauretania,...
IMG_20211002_200556
IMG_20211002_200556
IMG_20211002_200616
IMG_20211002_200616
IMG_20211002_200628
IMG_20211002_200628
IMG_20211002_200716
IMG_20211002_200716

Üdvözletem!

Régen jelentkeztem, mivel a hátországban sok a változás mostanában, nem volt elég időm a Mauretania-val foglalkozni.

Ami eddig elkészült:

A hajóstesten kifúrtam minden ablakot. Ehhez próbáltam a meglévő fotókat is felhasználni, de persze ha lefújom feketére az egészet nem fogja senki észrevenni a különbséget.

Mivel eredetileg a lemezelés néhány pozitív vonal volt végig, ezt le kellett csiszolom. Utána egy másoknál már többször látott megoldás következett, hogy imitáljam a lemezelést: kimaszkoltam azokat a sávokat, amik elvileg a lemezek alsó sorát adták. A kimaradt részeket átfújtam Mr. Surfacer 500 spray-jel, így szintlépcső alakult ki. Persze távolról sem tökéletes, de jobb mint a sima oldalfal.

A tat felé az utolsó 3 oldalajtót lereszeltem, mert valami miatt az öntvényen hol feljebb, hol lejjebb voltak mint a többi. Egyébként a rajzokat és képeket nézegetve mindegyik jó helyen van, ez azért nem rossz egy 1966-os szerszámtól. Illetve a szénrakodó nyílások fedlapjait is pótoltam. Ezeket hozzávetőlegesen raktam fel, mert pontos rajzokat sehol sem találtam.

A már elkészült fedélzet a korábban linkelt Evergeen lapból készült, az oldalfalak meg olcsó alátét műanyag lapokból. Az ablakokat én nem vágtam ki. Egyrészt mert minden vágásnál vetemedett a vékony műanyagcsík, így a végeredmény vállalhatatlan lett. Másrészt meg úgysem látni be ilyen pici résen. Ezért a már jól bevált Eduard létra maratást vettem elő, és ledaraboltam a kis téglalapokat, aztán egyesével kerültek a helyükre. Az ajtóknál is hasonló volt eljárás, vékony fém alapra ragasztottam rá létra darabot, igaz úgy, hogy felülről az első fokot kivágtam, így megvan az a tipikus fa ajtó keret, amit a képeken is láttam. Ez sokat segít majd, ha festem a dolgokat, könnyebb lesz kontrasztot kreálni, még ha ez azzal is jár, hogy túlságosan vastagok lettek az ajtók. Valamit valamiért…

Üdv!
hergert 684758 2021. április 24. 19:11
Válasz erre
Köszönöm Uraim!

Következő projekthez venni is fogok ilyet.

Üdv.: Herger Tomi
Varjúbácsi 684724 2021. április 23. 22:48
Válasz erre
SSZABI 684722 2021. április 23. 21:32
Válasz erre
SSZABI 684721 2021. április 23. 21:31
Válasz erre
Köszi srácok, szerintem lesz pár dolog amit muszáj lesz legyártanom magamnak :P

Tomi, nekem ez a képen szereplő típus van meg, anno Csite Béla segített beszerezni (neki ezúton is ismételt nagy köszönet). Lehet van ennél is finomabb mintázatú, de nekem ez is megfelel. Tökéletesen méretarányosat úgyis csak nyomtatni lehetne :/
hergert 684718 2021. április 23. 19:26
Válasz erre
Szia SSZABI!

Nagyon klassz lesz, kiváncsian várom a folytatást!

Az a csőrlő nagyon király!

Az Evergreen bordázott/véset lemez tipus számát megtudod adni?(Köszi!)

Üdv.: Herger Tomi
Elnar 684678 2021. április 21. 21:01
Válasz erre
Én azt nem tudom, minek veszel bármit is már :D
Gyakorlatilag a teknőn kívül szinte mindent magad csinálsz már ehhez is. Követni fogjuk, az biztos
SSZABI 684674 2021. április 21. 19:58
Válasz erre
IMG_20210421_193021
IMG_20210421_193021
IMG_20210421_193213
IMG_20210421_193213
IMG_20210421_195328
IMG_20210421_195328
IMG_20210418_212506
IMG_20210418_212506
IMG_20210418_212528
IMG_20210418_212528
IMG_20210421_193106
IMG_20210421_193106

Üdvözletem!

Belevágtam a következő óceánjárós projektbe, elkezdtem az Airfix 1/600-as Mauretania építését. Szerintem a makettel mindenki találkozott egy ősrégi szerszám 1964-ből. Főbb vonalaiban mégis szerintem az utasszállító szériájuk egyik legjobbja. De...

Kicsit csapongva építek most is, mikor mihez van kedvem. A hajótestet a vízvonallal párhuzamosan levágtam, ez később könnyítést jelent majd az alapra helyezésénél. Kifurkáltam az ablakokat, próbáltam a képekre is hagyatkozni, van még ami csálé lett, de ezek még javítható hibák. Amint megjön a Surfacer spray maszkolószalag segítségével megpróbálom imitálni a hajó lemezosztásait. Tekintve, hogy jelenleg tök sima a felület, ez elengedhetetlen. 10 éve megkíséreltem vékony műanyaglapokból ezt, de az túl vastagra sikeredett :/

A fedélzeteket újakra cseréltem az Evergreen bordázott vagy vésett lapjaiból. Tudom, mostanában sokan a nyomtatott fedélzetekkel építenek, de mivel annyira tisztán nem tudok építeni, hogy ne barmoljam el a papírt, maradok a festhető verziónál. Az ablakokat és ajtókat jelzésértékűen fogom megjeleníteni az alsó fedélzeteken, szerintem szétvágok megfelelő méretű létra maratásokat ablakkeretnek.

Az orrfedélzeten újraépítettem eddig a 2 raktérfedelet, a 2 gőzcsörlőt, a horgonyláncot vezető támaszokat(?) és WEM horgony maratásból egy az igazihoz nagyon hasonló horgonyt tettem. Egyik sincs még rögzítve, majd csak a fedélzet festése után egyszer..
A kikötőbakokhoz rendeltem esztergált 1/700-as darabokat, ha ideér kiderül mennyire sikerült mellényúlni velük, mert 1/600-ban nem találtam sehol.

Szóval még nem mutat valami sokat, de el kellett ezt is kezdeni valahol :D Ahogy haladok majd dobálok fel képeket ;)
Toth_Gabor 681437 2021. január 21. 19:41
Válasz erre
Minden elismerésem! Gyönyörű makett és 100x jobban érvényesül egy ilyen alapon!
Freddy 681426 2021. január 21. 13:48
Válasz erre
Nagyon durva, gratulálok én is.
Elnar 681407 2021. január 20. 20:16
Válasz erre
Marjai a Készítsünk hajómodellt! c. könyvében úgy fogalmazott, hogy "a modellépítésben enm az érdemli a pálmát, aki leggyorsabban, hanem aki legalaposabban - kvázi a leglassabban - készíti el az adott dogot" (nem boztos, hogy szó szerint)
SSZABI 681399 2021. január 20. 16:23
Válasz erre
Uraim, köszönöm az elismerő szavakat :)
Bízom benne, hogy a következő makett építése nem tart ennyi ideig, de majd közzéteszem az építés menetét ;)
zs180 681382 2021. január 20. 00:39
Válasz erre
Szabi,
fantasztikus munka! Őszintén gratulálok, látszik, mennyit dolgoztál vele, de megérte! Nagyon egységes az egész, gyönyörűek a részletek, hibátlan a kivitelezés, a víz az egyik legjobb, amit láttam, a kis vitorlással együtt tökéletes a hangulat! Ugyanezt leírtam a mws.com-on is.
Varjúbácsi 681342 2021. január 18. 10:35
Válasz erre
Peti!
Én még emlékszem a repülőidre! Szívesen látnék belőlük újabb "propszuper" kivitelűeket!
Nagyzo 681341 2021. január 18. 09:22
Válasz erre
Minden szentimentalizmust félretéve is ez a legszebb munka, amit hajó témakörben mostanában láttam. Ahogy felénk falun, a kocsmapultnál mondják, aztak@rva!
A víz szenzációs lett, szerencsére nincsenek 5 méteres hullámok, hab, törmelék, és nagyon szépen kiemeli a hajókat. A Titanicról meg csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, és tényleg meglepően kicsi, az eddigi részletfotókon nem is látszott, nyilván a kidolgozottság miatt. Óriási gratula! Én még nézegetnék róla fotókat!
WerWolf 681335 2021. január 17. 19:33
Válasz erre
Nagyszerű lett, gratulálok! Egy élmény volt végigkövetni az építést, még itt a fórumon is. Hatalmas ösztönzést adott, jár a maximális tisztelet!
Propellerfanatic 681333 2021. január 17. 19:19
Válasz erre
Nemcsak hogy máshogy áll a zászló, de szárnyai sincsenek, vagyis nem repül, úgyhogy so-so...:)
Viccet félretéve gyönyörű! A víz az meg tényleg brutális.
Respect és Tisztelet!
Sokol 681326 2021. január 17. 13:34
Válasz erre
Gratulálok! Tényleg csodaszép lett az alap is! Párját ritkító munka.
Elnar 681321 2021. január 17. 11:29
Válasz erre
Eddig is látszódott, hogy nem semmi, de így hogy mellette vagy, még jobban feltűnik, hogy ez még annál is kisebb, mint gondoltam. Gyönyörű. Tényleg be kellene küldened az Encyclopedia Titanicára. Ez túlzás nélkül állítva világszínvonalú munka.

PS.: a vizet nem tudom, hogy csináltad, de az egyik legélethűbb, amit eddig láttam.
TAMÁS78 681315 2021. január 17. 10:49
Válasz erre
sanyi 681312 2021. január 17. 08:58
Válasz erre
Hali!
Rettenet szép így képen is, élőben meg főleg! Büszke lehetsz, szerintem egy etalon lett ez a makett!
Bár, most ahogy látom az első képen, az igazi hajón máshogy áll a zászló...:)
milesChristi 681309 2021. január 17. 01:15
Válasz erre
Aztaa!
Hatalmas kalapemelés és mélységes meghajlás!
Gyönyörű!
SSZABI 681297 2021. január 16. 18:58
Válasz erre
... a hsz vége vége lemaradt... de, a lényeg, hogy dacára annak, hogy nem lett tökéletes, és biztos vagyok benne, hogy van aki szebben, jobban meg tudja építeni, én a teljesítőképességem határára jutottam ezzel az építéssel.

Remélem a következő építés nem tart ennyi ideig, és be is tudom fejezni :P
SSZABI 681296 2021. január 16. 18:53
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
4
4
IMG_20210116_114936
IMG_20210116_114936
IMG_20210116_113116
IMG_20210116_113116
IMG_20210116_113533
IMG_20210116_113533
IMG_20210116_113136
IMG_20210116_113136
IMG_20210116_113544
IMG_20210116_113544
IMG_20210116_113503
IMG_20210116_113503
IMG_20210116_113921
IMG_20210116_113921
IMG_20210116_113219
IMG_20210116_113219
IMG_20210116_114105
IMG_20210116_114105
IMG_20210116_114204
IMG_20210116_114204
IMG_20210116_113935
IMG_20210116_113935
IMG_20210116_113947
IMG_20210116_113947
IMG_20210116_113102
IMG_20210116_113102

Sziasztok!

Több, mint 3 éve kezdtem el építeni - és bár nem folyamatosan folyt a munka - de rengeteg munkaórám van benne. Sok gyári kiegészítőt használtam fel, nagyon sok dolgot magam építettem hozzá, szóval ez eddig a legrészletesebb makettem
SSZABI 680020 2020. december 12. 20:19
Válasz erre
20201212_201038
20201212_201038
20201212_201205
20201212_201205
20201212_201128
20201212_201128

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a biztatást és a dicsérő szavakat :) Próbálom túltenni magam a dolgon, miután csere szóba sem jöhet. A következő majd jobban sikerül...

Nos, a felvetések jogosak, és jó hogy erről szó esett, a hiányzó dolgok azért maradtak le, mert elfelejtettem őket... Az alap makett az Academy 1/400-as készlete + csomó gyári tuning és saját gyártmány.

Az első raktér oldalsó merevítőit szerencsére a Flyhawk adja a készletben, le is lett alapozva, csak éppen nem raktam még fel :P

A kis táblák ki/bejáratoknál még szintén nincsenek meg teljesen, mert szerettem volna ha az eredeti felirat szerepel rajtuk. Na ezt nyomtatással itthon nem sikerült megoldani, az eredmény csak egy pöttysor lett. Aztán most az az elgondolásom, hogy maradék repülős matricák szerviz feliratait vagdosom össze úgy, hogy hasonlítson, mert 10 centiről is olvashatatlanok már, a célnak lehet megfelelnek. Még előtte teszek egy kört a helyi nyomtatósoknál, hogy hátha sikerül valamit majd kihozni nekik, biztos jobbak a gépeik.

Nos, a horgony helyzetét az ihletet adó képről lestem le (Titanic in photographs könyvből), a leírás alapján (ha jól értettem)a New York-kal történt incidens alatt Smith kapitány rendelte el elővigyázatosságból a leengedését, és utána egy darabig így is haladtak a Southampton-ból kifelé. Megtetszett a dolog, szóval valami hasonló módon ábrázoltam én is.

Vannak még hiányosságok amiket igyekszek pótolni - többek most vettem észre, hogy lemaradt két szellőző az első két daru tövéből is.

Szóval, ha valaki lát még elmaradást szóljon igyekszem javítani :)
tyimosenko 680012 2020. december 12. 12:56
Válasz erre
Gratulálok, fantasztikusan jó! Bárcsak az én polcomon lenne. : )
Elnar 680008 2020. december 12. 12:31
Válasz erre
H&W iron plan
H&W iron plan

Két dolog feltűnt még (bár lehet, hogy azóta pótoltad):

Mivel még a kábelek és a vízelvezetés csöveit is megcsináltad (!) feltűnt, hogy a 2nd Class Entrance szélvédő faláról kilógó tábla hiányzik. Ezt is csak azért jegyzem meg, mert máshol látom, hogy minden kis tábla ott van, ott pedig feltűnő.

A #1 Hatch oldalsó merevítői az orrfedélzeten hiányoznak (a legtöbb szakirodalomból is.
Nem tudom, pótolható-e ebben a méretarányban, de kapsz hozzá eredeti Harland&Wolff tervet :)

Persze ezek nélkül is csodálatos (milyen méretarány is ez 1/350?) és én csak szegecsszámláló vagyok :)
sanyi 680006 2020. december 12. 10:53
Válasz erre
Üdv!
Azon szerencsések közé tartozok, akik élőben is szokták látni Szabi Műveit - igen, nagy betűvel írtam. Valami roppant igényes, szép, szemetgyönyörködtető makettekről van szó, legyen az F6F, Panther vagy a képeken szereplő Titáni hajó. Egyáltalán nincs okod a panaszra, ez egy fogalom makett, szerintem nem sok ilyen kidolgozású Titanic van az országban!
Jövő héten elmegyek és megnézem, hátha rájövök a bakira!:)
Ne keseregj, mert befordulsz tőle, örülj, hogy ilyen frankó építéssel tudsz minket elkápráztatni!
TAMÁS78 680005 2020. december 12. 10:42
Válasz erre
Egyetértek. (Ugyanakkor tudom, hogy milyen érzés az, amikor te tudod, hogy elbaltáztál valamit, mert a fejedben nem így nézett ki.) Ez egy pompás makett.
Nagyzo 680003 2020. december 12. 10:15
Válasz erre
Nagyon nincs okod a frusztrációra, az biztos. Amikor elolvastam az írásod, a képeken valami szörnyűségre számítottam, és ötödszöri átnézésre sem értettem, hogy mire fel az elkeseredés. Te biztos látod a "hibát", mert ismered minden porcikáját a hajónak, és nyilván van a fejedben egy kép, hogyan kéne pontosan kinéznie ennek, meg annak, de szerintem ne korlátozd be magad az értelmetlen maximalizmussal, csak az örömöt veszed el magadtól, ahogy az írásodból ki is világlik.
Láttam már mindenféle hajó- és Titanic makettet, de te munkád tökéletes, úgy ahogy van, különösen a kötélzete nagyon szép. Kizárólag büszkeséget kéne érezned, nem ezt az értelmetlen frusztrációt, mert semmi okod rá.
Pedig amúgy nem szoktam ilyen emocionális lenni...
Elnar 679998 2020. december 11. 23:02
Válasz erre
Ne Keserítsen el, jó lett ez. A kábelek pont azért lógnak úgy, hogy hidegben össz tudjanak menni - pont mint nálad :) Ez már a N50° szélesség fölötti helyzetet mutatja.

Inkább azt mondd meg, nyílt vízen miért lóg a horgonya?
SSZABI 679995 2020. december 11. 22:13
Válasz erre
20201211_214538
20201211_214538
113_0703
113_0703
20201211_214333
20201211_214333
20201211_214652
20201211_214652
20201211_214551
20201211_214551

Üdv!

Nos, ez az antenna dolog újraépítve nem hozta a várt eredményt. Sajnos az sem segített a dolgon, hogy megrendeltem Japánból a Modelkasten 0,06mm-es méregdrága csoda fémszálát ami a belógás imitálásához tökéletes is lett volna, de... nem tudtam visszabontani az egész cuccot, mert a drótszálak az árbócokra nagyon ragaszkodtak, amik lefeszítése veszélyeztette azok a már teljes kötélzetük épségét, a festékleválásról és az árbóc meghajlásról nem is beszélve :(
Szóval a sérült szálat leszedtem, a helyébe illesztettem ezt a fémszálat, és így egyesével kicseréltem a hajó felett mind a 4 húzott szálat a fémre.

Elsőre egészen jól nézett ki, a belógás sajnos nem volt viszont olyan jó mint elsőre, sőt lehet, hogy szinte minimális is lett. Aztán persze jött az újabb hidegrázás amikor a távírószoba bekötési pontjára ragasztgattam a lefutó szálakat és beleakadt a kezem a hátsó távtartóba és megrántottam az egészet. 1 szál elszakadt, aztán sokáig próbáltam finom hajlítgatni, hogy hátha visszakapom a szép párhuzamos és szinte egyforma lógású antennáimat, de ez nem sikerült.

Eléggé elkeserít, hogy ilyen lett a végeredmény, de nem tudok már ezzel mit kezdeni. Rohadt mód frusztrál, hogy az utolsó lépések egyike ilyen mértékben elbarmolja a végeredményt...
Elnar 678990 2020. november 13. 15:42
Válasz erre
Uh...
Te tudod, milyen meló volt, de ha egyenletes a célod, akkor lehet, hogy egyszerűbb lenne az egészet újra... :( (viszont vigasztaljon hogy még most, és nem mondjuk az első portörléskor)
SSZABI 678988 2020. november 13. 15:17
Válasz erre
A kérdés sajnos magától eldőlt: amikor a távirószoba tetején lévő bekötési pontra ragasztgattam a szálakat, a kifeszített antennára pillanatragasztó picit pöttyel rögzült volna.. amikor a második szálat rögzítettem vettem észre, hogy lassan ereszkedik a szélső antenna huzal, majd elszakad... a ragasztó megolvasztotta a vékony húzott szálat és kampec :( most rendkívül csalódott vagyok, mert az egészet egy sablonon raktam össze, azután került fel az árbócokra. Most szórakozhatok a cserén úgy hogy a másik 3 szál fenn van és nem biztos hogy hasonló módon sikerül is a belógást imitálni...
Elnar 678886 2020. november 11. 22:36
Válasz erre
chase-junior-bw-01
chase-junior-bw-01

Nagyon szép lett!

Az ne zavarjon, hoyg a rádiókábelek nem párhuzamosak teljesen, fújta őket a szél mindenfelé folyton. A távtartó meg nem vastag, hanem még az is lehet, hogy vékony. Festéssel hizlalnék még rajta szerintem kicsit.

Csatolok egy fotót az olympic hátsó rögzítéséről (még az eredeti állapot idejéből) tisztán látszik, hogy vastagabb a kábeleknél
SSZABI 678884 2020. november 11. 22:15
Válasz erre
20201111_215010
20201111_215010
20201111_215026
20201111_215026
20201111_215055
20201111_215055

Halihó! (hátha maradt valaki akit érdekel még ez...)

Némi nemű problémát okoz a hajóra telepíteni a távíró antennáját, és a képességeim határára jutottam a kérdéssel, a képeken látható verzió a legutolsó (a segéd drótok még nem lettek levágva az árbócok tövében). A távtartók a két végen korlát maratás és vékony drótszálak lettek összeragasztva. Ennél vékonyabb rézdrót nem tartotta az alakját ha picit is feszítettem rajta... a 4 kábel meg húzott szál.

A kritikus dolog ebben az egészben, hogy az antennának volt természetes belógása, mind a 4 kábelnek, amit a rugalmas Uschi féle cuccal ugye nem lehet megjeleníteni. Próbáltam még vékonyabb drótszálat de az istennek nem egyenesedett vagy akart belógni, behullámosodott (jobban mint most a húzott szál). A belógás most szerintem a maketten is jónak tűnik, még pár szál kell majd hogy teljes legyen a kötélzet is.

A kérdésem igazából arra irányulna, hogy szerintetek, kezdjem elölről az egészet mert lehet túl vastag lett mindkét távtartó és illúzióromboló, vagy hagyjam a fenébe? Mennyire zavaró ez így? Tudom a szálak se lettek teljesen párhuzamosak mindenhol, pedig egész nap ezzel szórakoztam..
SSZABI 677264 2020. szeptember 23. 21:22
Válasz erre
20200923_211231
20200923_211231
d5eed8963f660a62e157c918bbddf3bac
d5eed8963f660a62e157...
2111
2111

Jogos a meglátás, de indulás után mindenki ott bámészkodott a korlátoknál, ezeket a pillanatokat akarom megörökíteni. A kihajózást követően készült képeken ez jól látszik, bár ahogy telt az idő, ritkult a tömeg is. Az utolsó képeken pl. az első osztály utasait már nem is lehet látni, ahogy olvastam azért, mert elkezdték felszolgálni az ebédet...
Több figura lesz még ennél, de nagyon unalmas meló elkészíteni őket, ezért párat lerakok, aztán még egy párat.
zsocate 677261 2020. szeptember 23. 20:54
Válasz erre
Szia!

A fedélzet a sok figura felhasználása ellenére üresnek tűnik, mert majdnem mindenki a korlátoknál álldogál :)
SSZABI 677257 2020. szeptember 23. 19:27
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4

Halihó!

Némi haladás, már közel a vége :D
A tatfedélzet minden eleme a helyén van, a dokkoló híd jelzői és a kormánykerék maratásból vannak, a telefon és 1-2 dolog saját készítés. A figurák a szokásos módon készültek, vastagítás, majd átfestés...

Most szokásos hézagok tömítése a daruk körül, festési hibák javítgatása :/
SSZABI 675072 2020. július 22. 14:32
Válasz erre
Üdv!

Köszönöm uraim :D

A Normandie lesz az új kedvencem tőle:D A Mauretania visszacsúszott a 2. helyre. Nagyon szép hajót épít, és eszméletlen részletes. Az alap makettet meg akartam venni én is mikor kikerült a netre, de az ára, meg az a gondolat hogy elkeveredhet a postán végül eltántorított tőle. Nem is baj, ilyet sose tudtam volna kihozni belőle.

Nekem itthon megvan majdnem minden Airfix 1/600 óceánjáró, és gondolkoztam is, hogy egy átfogó feljavításos építésbe kezdek velük, de egyszerűen nem lennének elég jók...
zs180 675049 2020. július 21. 19:30
Válasz erre
Nem vettem észre, mi készül itt. Csodálatos munka!
Már értem, miért nem építettél hadihajót az utóbbi időben - nem baj, ez a szépség minden rá fordított percért (amiből jó sok volt és lesz) bőségesen kárpótol.
Minden elismerésem a kitartó, magas színvonalú építésért!
Egyébként hogy tetszik Jim Baumann Normandie-ja?
TAMÁS78 674996 2020. július 20. 15:42
Válasz erre
SSZABI 674994 2020. július 20. 14:52
Válasz erre
20200718_103733
20200718_103733
20200514_193310
20200514_193310
20200718_103710-1
20200718_103710-1
20200514_193550
20200514_193550
113_0430
113_0430
113_0428
113_0428
113_0426
113_0426
113_0418
113_0418
113_0423
113_0423

Üdv!

Az elmúlt időszak zsúfolt volt, de azért van fejlődés a hajóval is. A korábban mutatott csónakkötélzet nem nyerte el a tetszésemet, és bár a felével már kész voltam, úgy gondoltam visszabontom és kicsit életszerűbben oldom meg a problémát.

Az eljárás egyszerű és mocskos unalmas volt: 1/700 japán ablak maratásból készültek a csigák. Először 1-1 korong közé 2 szálat, aztán ezekre még 1-1 korong, majd még 1-1 szál, majd a fedésként még 1-1 korong.
Az eredetin 3-3 sor kötélnek kellene feszülni a csigák között de erről letettem.
A lényeg, hogy valamelyest hasonlít az igazihoz, és mégsem csak 1-1 szál, mint a korábbi verziónál. Szerintem jobb lett, és nagyjából 40 cm távolságból már látható is a különbség :D

Jöhetnek a daruk és az árbócok ...
Sennás 673364 2020. május 31. 21:26
Válasz erre
Nagyon köszönöm. Tudtam én hogy nem ismertem. Klassz sütnék ott egy rántottát:)
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.