/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.
atlasz 154953 2006. október 9. 19:25
Válasz erre
Én így csinálom:
2 tartálynyi higitó
És rögtön utána egy szétszedéses mosás Casati szagtalan higítóban.
Üdv:
atlasz
gyurmakoma 154952 2006. október 9. 19:08
Válasz erre
a lefolyótisztitó gőzt fejlesz amikor vizet kap,ugyhogy vigyázz vele mert maró hatású.
én kizárólag csak festék lemarásához használom,kérdezd a kollégát.
tisztitáskor kitörlöm a tartályát a pisztolynak és utánna általában 3 tartálynyi higitót vagy vizet fújok ki rajta.ennyi elég szokott lenni,kivétel az átlátszó lakkoknál,akkor többet.
áztatás,pár percik a lakkbenzinbe,vagy sima vizben.akrilnál két.három tartály pisztolymosót is átfújok rajta.de sajna előfordult hogy másnap kicsit ragadt a tű,de párszori mozgatás feloldotta.akkor is higitóval kezdtem a fújást.
MrChef 154951 2006. október 9. 17:44
Válasz erre
Lucky, gyurmakoma,

köszi, akkor még kísérletezem, ahogy írtátok!:-)

eddig den.szeszbe fürdettem a pisztolyt - tisztítás után -, de valami erős anyagra gondoltam, ami persze nem bántja a pisztoly anyagát; az a bizonyos lefolyótisztító beválna?
lucky 154950 2006. október 9. 16:55
Válasz erre
MrChef!
-1. Kitörlöm a tartályt tisztára.
-2. 3-4-szer egy tartálynyi tiszta hígítót/denszeszt fújok ki.
-3. kiveszem a tűt és a dűznit és a festéknek megfelelő hígítóban elmosom míg tiszta lesz.A tűnél elég letörölni.
-4. össze rakom az egészet,de a tűt lazán hagyom, nem nyomom a dűznibe.
Ebből következik,h festés előtt egy kicsit szerelni kell a pisztolyon.
gyurmakoma 154949 2006. október 9. 16:27
Válasz erre
egy buta kérdés: revell akrylokból létezik metál szin? vagy nem gyártanak?
gyurmakoma 154948 2006. október 9. 16:26
Válasz erre
én lakkbenzint használok és akrilhoz pisztolymosó folyadékot.meg előtte vizet.vagy 70%os alkoholt
MrChef 154947 2006. október 9. 16:07
Válasz erre
Srácok,

a szórópisztolyt használat után ti mibe szoktátok beáztatni?
(én eddig észterhigítóba tettem, de rohadt büdös, és nem is túl hatásos)
Tibcsi 154944 2006. október 9. 14:06
Válasz erre
Ööö... bocs, ez nem Luckynak szólt, hanem MrChef-nek. :)
Tibcsi 154943 2006. október 9. 14:05
Válasz erre
Lucky,

Szerintem igen, de valahonnan úgy rémlik, hogy az aluminiumot "megeszi" a nátrium-hidroxid... még szerencse, hogy a pisztolyok nem aluból vannak. :)
Lacc 154942 2006. október 9. 13:56
Válasz erre
Tamiya akril festéket mivel lehet higítani? Úgy tudom a sima higító nem jó hozzá.
MrChef 154941 2006. október 9. 13:51
Válasz erre
Lucky,

akkor ez használható szórópisztolyhoz a bennmaradt festék áztatására is? Csak mert szívesebben tenném ebbe a stukkert, mint észterhigítóba.
LuckyT. 154940 2006. október 9. 13:39
Válasz erre
háztartási boltban kapható Szi-Ti elnevezésű ,még a 80-as évekből származó lefolyó tisztító. az 1 napos áztatás után lekap bármilyen festéket!
Üdv!
Zebi 154939 2006. október 9. 10:41
Válasz erre
Alkohol, akril eltávolító.
De én nem mosnám le az egészet. Az adott területet finom papírral megcsiszolni, aztán az egészet újrafényezni.
Zag 154938 2006. október 9. 10:35
Válasz erre
Akkor várom a javaslatokat akril festék lemosására. :)
Tibcsi 154937 2006. október 9. 10:31
Válasz erre
Nemtom, a tescós lefolyótisztítót még csak enamelre használtam.
Zag 154936 2006. október 9. 10:28
Válasz erre
Akkor mi a megfelelő akril lemosására? :)
Tibcsi 154935 2006. október 9. 10:12
Válasz erre
A tescos lefolyótisztító szvsz az akrilra nem jó... de ki kell próbálni. :)
Bendeguz 154934 2006. október 9. 09:57
Válasz erre
Zag!
1:sima mezei szigetelőszalag(de ne a gazdaságos fajtából, nekem a sky nevezetű jött be eddig a legjobban)
2: 1000-es vizel papírral, vagy a tescos lefolyóöblítől módszerrel(bár az utóbbit még nem próbáltam, de a többiek arra esküsznek)
Zag 154933 2006. október 9. 09:39
Válasz erre
Nos, valami ötlet a maszkolási problémámra? :)

Leegyszerűsítem a kérdéseim:

1. Legközelebb milyen maszkolószalagot használjak, hogy ne vágjam haza vele a festést?

2. Mivel tudom leszedni az akril festéket és az akril lakkot a kaszniról, hogy elölről tudjam kezdeni a festést?

Köszi

Zag
szotyi 154932 2006. október 8. 18:19
Válasz erre
Zag 154931 2006. október 8. 18:05
Válasz erre
Kis kiegészítés: nem Tamiya, hanem Revell maszkolófóliát használtam.
MrChef 154930 2006. október 8. 18:05
Válasz erre
Zag,

sajnos a Tamiya szalag a ludas, erről már sokszor panaszkodtak a kollégák.
Zag 154929 2006. október 8. 18:03
Válasz erre
Sziasztok!

Úgy tűnik, valaki nagyon nem akarja, hogy elkészüljön a makettem, amin már jó ideje dolgozom, ugyanis ma sikerült egy elég nagy bakit csinálnom. A 1/24-es Mercedes 190E karosszériám, ami már 90%-ban készen volt (kétszer lefújtam, lakkoztam, lámpabúrák helyét megfestettem, még egy vékony lakkréteg került rá), és ekkor láttam neki az ablakkeretek külső festésének, amik körül a kasznit gondosan előtte lemaszkoltam. Megtörtént a festés, rövid száradási idő után nekiálltam lehúzni a Tamiya márkájú maszkolószalagot. Ezt nem kellett volna, ugyanis kivétel nélkül mindhenhol ragacsos csíkot hagyott a karosszérián. Nem értem, hogy miért.

1. Én voltam pancser, vagy a maszkolószalag a ludas?
2. Mit szúrtam el, mit ne tegyek a jövőben, ha maszkolok? :)
3. Van-e mód kijavítani úgy, hogy ne kelljen az egész kasznit elölről kezdenem?
4. Ha mégis előlről kéne kezdenem (ami azért nem olyan nagy tragédia, mert nem vagyok megelégedve vele, nem sikerült túl szépen lefújnom), akkor hogyan tudnám leoldani róla a festéket? (Két réteg akril festék, és két réteg akril lakk van rajta)

Köszi

Zag
Zebi 154928 2006. október 8. 17:42
Válasz erre
1 Oz = 29.5735297 milliliter
Ecstelni többnyire az olaj jó, de azért vannak kivételek.
szotyi 154927 2006. október 8. 17:20
Válasz erre
Hali!

www.testors.com/catalog_browse.asp

Ezen az oldalon a festékeknél az 1/2 Oz. vagy a 2/3 Oz. stb. pontosan mit jelentene? Egyébként ecsetelni mijen festéket javasoltok, olaj vagy akril?
Előre is köszi!
xcraft 154925 2006. október 7. 16:58
Válasz erre
boriszjelszint 154924 2006. október 7. 15:44
Válasz erre
sziasztok!
szeretnék kérni valakitől egy festék átszámító táblázatot, vagy hasonlót(link is megteszi)
előre is köszönöm!
MrChef 154923 2006. október 7. 12:23
Válasz erre
?jabb sz?n (2).jpg méret: 109.2 KB
Kalóz!

Íme a tankom az alapszín lefújása után.
Szerinted mivel filterezzem?

MrChef
Hooligan 154922 2006. október 7. 12:02
Válasz erre
Nekem is ugyan ez a típusú nyomáscsökkentőm van! Én egy 15 literes búvárpalackra szereltem, amit 200 bar -ra lehet felnyomni!! Az a jó ebben, hogy alpból olaj és vízmentes a levegő.

Grat a tiédhez is!

Üdv.:Bala
Püsi 154921 2006. október 7. 11:58
Válasz erre
Igen, egy vastag bútorlap darabra van felrögzitve.
Komoly??? Inkább csak olcsó, de a célnak megfelel.

Laci
MrChef 154920 2006. október 7. 11:33
Válasz erre
Komoly egy cucc! A tartó stabil?
Kalóz 154919 2006. október 6. 21:18
Válasz erre
MrChef!
A keverendő festék színe függ(het) az alapszíntől. Kékhez pl. a sötétkék is adható :-)
Kalóz
Püsi 154918 2006. október 6. 19:59
Válasz erre
Egy valamikori poroltó és rajta egy oxigénreduktor.
Szereztem már egy zsír új festo reduktort szürővel csapadékcsapdával, majd le lesz cserélve. Márcsak egy hűtőgép kompreszor hiányzik. De majd az is lesz.
Akkor már önellátó lesz a palack.

Laci
lucky 154917 2006. október 6. 19:49
Válasz erre
Jól látom h autogén hegesztőről van a nyomáscsökentő?
A pisztolytartő nagyon ötletes!
Püsi 154916 2006. október 6. 19:07
Válasz erre
DSCF1643.JPG méret: 69.2 KB
DSCF1644.JPG méret: 124.8 KB
Nekem most lett kész a pisztolytartóm és a " palackom" amiből a hétvégén elkezdek festeni.
Nem olyan szép mint a Mr.Hobby, de minimáláras!

Laci
Zag 154915 2006. október 6. 18:26
Válasz erre
Köszi mindenkinek a karcos szélvédő javítási tippeket, tegnap sikerült egy tesztdarabon kipróbálnom az ötleteket, és bevált. 1000-1500-2000-es vízpapír, majd polírpaszta, és mintha sose lett volna rajta karc.
MrChef 154914 2006. október 6. 14:36
Válasz erre
Köszi, egy lakkos, sötétített átmosással fogok megpróbálkozni! :-)
De fekete helyett inkább sötétbarnát teszek majd a lakkba.
Kalóz 154913 2006. október 5. 21:48
Válasz erre
MrChef!

Minden lakkréteg után kicsit sötétül a szín. Teljesen átlátszó lakk u.i. nincs. Ráadásul a matt felület "látszólagos" nedvesítése is a sötétedés felé hat.
Ha nem elég a változás mértéke, javasolnám icipici fekete bekeverését a lakkba. De ez tulajdonképp már filterezés (én egy Apache-csal csináltam, mert túl világosnak tűnt. Igaz, nem lakkot használtam, hanem a festéket hígítottam fel rendesen (olyan pár százalék festék ha lehetett benne). Az eredmény elég jó lett, bár ha nagyon megnézed, látszanak a festékszemcsék. igaz, ez a festékpigment méretéből adódott.
Kalóz
MrChef 154912 2006. október 5. 21:21
Válasz erre
Nem igazán szoktam lakkozni, eddig jól megvoltam nélküle, kivéve egy-két műveletet.

Asszem magától értetődő a kérdés: ha a majdnem krétamatt felületre matt-félfényes lakkot fújok, akkor egy kicsit besötétül a felület, nem? (egy készülő tankomra lesz)
Szeretném is ha kicsit besötétülne, mert még ködölni is akarom, és nem lenne jó egy még világosabb szín.
Vadász 154911 2006. október 5. 20:42
Válasz erre
Blue!
A P-400 az a korai, exportra felszabaditott széria megjelőlése.
Ezekszerint neked az Academy 1/72-es makettje van.
Azt a jelzést a japánok által is ellenörzött Bering szoroson átrepülő gépeknél vezették be. Így könnyebben felismerhető volt, hogy ez nem USA gép. Akkor a SZU és Japán nem ált háborúban.
Ezt a jelzést nem mindig festették át az alakulatokhoz került gépeken.

Nem emlékszem rá, de mintha az Academyből nem lehet a P-400-ast elkésziteni. A Legjellegzetesebb különbségek: a légcsavartengelyen át tüzelő 20 mm-es ágyú
a kipufogók , és a légcsavar mögött lévő kopoltyúk hiánya.

Vadász
BlueDanube 154910 2006. október 5. 20:32
Válasz erre
P-39_matrica.jpg méret: 32.9 KB
Vadász! Köszönöm szépen az alapos leírást. Rendes vagy!
Tehát a P-400 az nem csak valamiféle széria szám, hanem maga a típusszám?
És még a matricával kapcsolatban lenne egy kérdésem: Amit a készlethez adnak vörös csillagot (fehér körben van, csak gyengén látszik) az általánosan jellemző volt a cobrákra vagy csak az ajánlott festéshez passzol?
Vadász 154909 2006. október 5. 20:03
Válasz erre
Blue!
A kérdéses gép egy P-400-as.

A festését többféleképpen is megadták.
Találkozhatsz a Dark Sea Grey-Dark/Green-Medium /Ocean Grey festéssel és a Dark Green/Dark Earth/Sky festéssel is.

Az angolok a saját légierőbe átvett gépeket átfestették Dark Sea Grey-Dark/Green-Medium /Ocean Grey szinekkel (AH sorozat). Mivel nem találták megfelelőnek a gépeket tovább adták az oroszoknak. Ezek között volt már hadrendbe állitott, és olyan is amit ki sem csomagoltak.
Ezeket könnyen meg lehet különböztettni a festés vonalvezetéséről.
AZ angol átfestésűeknek a vízszintes vezérsík alatt is le volt festve a tőrzsük, míg az eredeti USA festésű gépek rajzolata a vezérsík elött felkanyarodik.
Ezért nagy valószinűséggel állítható hogy ez a gép eredeti USA, az eredeti képen a pílóta karja mellett látszik az felfelé ívelő festés. Ez a festésminta meggyezik a szigeteken használt USA festésel.
Már cak az a kérdés, hogy milyen volt a színük.
Majdnem minden szakirodalom az USA által gyártott, de az angolok által használt gépeket angol festékkeekel jelöli, de az angol festékeket (szineket) csak 1943-ban szabványositották az USA-ban.
Ezért nagyon nagy valószinűségét látom annak, hogy a korai gyártású 1940-42 gépeket az USA kodokkkal festették le.
A fentieket alapúl vévve az általad kérdezett festés USA színárnyalatú Dark Earth/Medium Green (42)/ Sky Grey esetleg kevert Sky (ez a szín a kinai P-40 B-en is megjelenik).

A gép gyártási száma viszont téves, ha jól emlékszem akkor BX228, de ezt ellenőríznem kell.

Vadász
tsaba 154908 2006. október 5. 19:50
Válasz erre
SZiasztok.
Revell enamel festékkel festett harcjárműveket milyen lakkal kell/érdemes lekezelni a végén? Mifelénk semmilyen makettbolt sincs már sajnos, de van egy művészbolt, ahol vannak matt és fényes lakkok is. Esetleg megfelelhet az is?
Köszi

Csaba
BlueDanube 154907 2006. október 5. 18:14
Válasz erre
p-39_SAF.JPG méret: 11.5 KB
Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni a mellékelt képen a színeket beazonosítani? Esetleg ha valaki tudna javasolni hozzá makettfestéket is, külön hálás lennék.
Köszi előre is!
strom 154906 2006. október 5. 11:37
Válasz erre
Üdv!

Keresek Su-27D See Flanker-hez festési útmutatót, ha van valakinek léci szóljon. Kösz.
xcraft 154905 2006. október 5. 06:31
Válasz erre
Szia hellodebil!

A festék a hígítótól megy tönkre, a M.M.-et nem igazán lehet hígítva tárolni, szerintem nem is kell, annyit hígíts be amennyit egyszerre felhasználsz. És tényleg nem biztos, hogy a festékszóróban kéne tartani.
X.
Vadász 154904 2006. október 5. 06:05
Válasz erre
Festékszoróban nem hagyunk festéket!!!

Vadász
Raybrig_89 154903 2006. október 4. 22:31
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan festék létezik,hogy sima gyöngyház? például van 1 fehér kasztnim,azt lefújom ezzel a gyöngyházzal,és kapok gyöngyházfehéret:) szóval ,,gyöngyházlakk,, ha valahogy nevezni akarjuk:P erre lenne nekem szükségem!

Előre is köszi!
hellodebil 154902 2006. október 4. 22:24
Válasz erre
Hello!
Az utóbbi időben egy jelenségre lettem figyelmes. A festékszóróban hagyott enamel - Model Master - festékek 2-3 nap után becsomósodnak, de elég darabosra, és a festék középen nyálkássá és fehérré változott. A szürke félfényes festék fehér lett és teljesen használhatatlan... Kb fele-fele arányban higitom a cumót... ha 3 napnál tovább áll a festékszóróban (amit néha el is tömitek a tűnél) kuka - ki kell pucolnom, és elég fáradságos munka, mert a végén a maradék festék olyan, mnitha poros szemcsés lenne, de mégis tapad az üveg falára.
Zag 154901 2006. október 4. 14:35
Válasz erre
Muzzy!

Köszönöm még egyszer a tippet, ugyanis találtam ott 1500-2000-2500-as vízpapírt, be is tankoltam belőlük. :)

Zag
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.