/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.
Lacc 155289 2006. november 13. 15:17
Válasz erre
Ha már itt kérdezgettem az alkohol-dolgot, elmondom a problémát is amivel kapcsolatban felmerült. Tamiya akril x-18-at festettem ecsettel. Szzép, egyenletes lett, semmi gond, viszont néhány helyen olyan, mintha nem száradt volna meg. Fényesebb, mint a többi helyen. A festék teljesen gyári, semmit nem tettem eddig hozzá. Mi lehet a gond?
MrChef 155288 2006. november 13. 14:14
Válasz erre
Ugyanakkor meg ha csak víz van a mixtúrában (és esetleg egy kicsi alkohol), akkor lehet nagyobb is a levegő nyomása, és lehet távolabbról is fújni, hogy jó nagy legyen a porlasztás. Ez egy ilyen mivel-hogyan játék.
gyurmakoma 155287 2006. november 13. 13:58
Válasz erre
köszi.
mindig tanul az ember valami újjat.
a vizes higitáskor sajna néha előjön a szétcsapódás szindróma.
egy egy helyen sötétebb folt jelenik meg és olyan,mintha a viz különválna a festéktől.
ez teljes szárazás után szintén látszik.
tray 155286 2006. november 13. 13:54
Válasz erre
gyurmakoma!
Pont ez az a jelenség, amiről beszéltem. A felületen poros, bársonyos réteg képződik, ami akár egy száraz ecsettel is eltávolítható. A jelenség oka az, hogy a festék már a levegőben megszárad, ezért a felületen már nem cseppfolyós, nem tud szétterülni, megkötni.
Ez azért lehet, mert:
- az alkohol sokkal gyorsabban szárad, a higítóban növelni kell a víz arányát
- a pisztolynyomást le kell venni, ne porlasszon annyira
- közelebb kell tartani a pisztolyt :)
MrChef 155284 2006. november 13. 13:37
Válasz erre
Párszáz forint egy kanna, olcsóbb, mint az ásványvíz.
Lacc 155283 2006. november 13. 13:30
Válasz erre
És kb. mennyiért vesztegetik? (Nincs autóm, így nem vagyok tisztában az ilyen dolgok áraival.)
MrChef 155282 2006. november 13. 13:27
Válasz erre
A desztillált víz az ionmentesített víz, amit autókba vagy vasalóba kell tölteni. Szinte bárhol tudsz venni, Praktikertől az Intersparon át a benzikutakig. :-)
A sima csapvíz ideig-óráig jó (ideiglenesen, ha épp nincs kéznél más), de az nagyon 'kemény', vízköves, és ugye az árt a szórópisztolynak és a festéknek is.
Lacc 155281 2006. november 13. 13:22
Válasz erre
Szóval akkor desztillált víz + csöpp alkohol a tuti:) Víznél feltétlen muszáj a desztillált? Mert alkoholt végre sikerült nagynehezen szereznem, de desztillált vizem az nincs csak csap, vagy ásványvíz.
MrChef 155280 2006. november 13. 13:11
Válasz erre
Nekem is van Revell akrilom, szerintem abban nincs is alkohol, legalábbis a szagán nem lehet érezni. Így ha abba tettél alkoholt, nem lett benne olyan sok, mint a Tamiyában, amiben eleve van.
gyurmakoma 155279 2006. november 13. 12:58
Válasz erre
hát a nagyon kevés nálam most nagyon sok volt,mert csak alkohollal higitottam.gyanus is volt,hogy semmi gondom nem volt vele.csak utólag derült ki a szinen sajna.
egyébként nyitva szoktam hagyni az alkoholos üveget sokáig,hogy gyengüljön az ereje.
érdekes,hogy a revell akrilt is ugyanigy fújtam,csak alkohollal és az gyönyörű lett.szépen egyenletesen szétterült a mattfekete mindenhol.ezekszerint csak a tamiya ilyen kényes??
MrChef 155278 2006. november 13. 12:51
Válasz erre
Szeva,

a fakóság az alkohol miatt van. Én a festékhez desztillált vizet és NAGYON KEVÉS alkoholt teszek, hogy hamar száradjon meg a felületen, de ne már a levegőben, mielőtt oda érne.
gyurmakoma 155277 2006. november 13. 12:38
Válasz erre
hali!
én a tamiyákhoz 70 % os alkoholt használok.kint fújok,nem fűtött helyen,ezért ne mszárad olyan gyorsan.a pisztolyba még sosem száradt be.
viszont,amit most fújtam mercimet /autósban kép/ elősször tapasztaltam hogy helyenként
olyan lett a festék teteje,minta fakó és pors lenne.de csak bizonyos oldalfénynél látszódik.nem mindig.legfőképp a tetőn lett ilyen.
evileg akkor én is túlhigitottam volna?
jah,és feleannyira sem fényes és csillogó a festék kifújva :(
MrChef 155276 2006. november 13. 12:33
Válasz erre
Lacc,

én nem ajánlom, hogy alkoholt tegyél az akrilba. Egyrészt baromi hamar beszáradnak (vagy fújásnál száradnak a vártnál korábban) tőle a festékek, illetve az alkohol nagyon fakítja a színt, csúnya lesz. Helyette desztillált víz a megoldás.
tray 155275 2006. november 13. 12:24
Válasz erre
A legtöbb esetben nem. Én csak egy problémáról tudok, néhány Tamiya festéknél a színárnyalatot szokja befolyásolni a higító alkoholtartalma.
A másik dolog:a több alkoholt tartalmazó festék hamarabb szárad, amit főleg fújásnál kell figyelembe venni. Nagy nyomásnál gondot is okozhat, ha a festék még azelőtt megszarad, hogy elérné a makettet.
Lacc 155274 2006. november 13. 10:49
Válasz erre
Akril festéket alkohollal ha hígítok, számít, hogy hány százalékos?
MrChef 155273 2006. november 12. 20:21
Válasz erre
Zag,

esetleg széthúzott vattát is tehetsz szűrőnek, persze valami jó légáteresztő anyagba csomagold be. A kamra belsejét meg befújhatod azzal a ragadós lakkal, amit valamelyik kolléga ajánlott. Vízzel lemosható, és magára ragasztja a porszemeket.
Zag 155272 2006. november 12. 20:16
Válasz erre
Tray!

Mindenképpen akarok rakni porszűrőt, csak még nem volt időm venni, lévén egész hétvégén melóztam. :( Arra gondoltam, hogy vékonyabb, porszívóba való szűrőt vennék, és kétoldalú ragasztóval ragasztanám a belső oldalra, ez tűnik a legegyszerűbb megoldásnak.

Lucky-tól most kaptam meg a műgyanta kilincseket a 190E mergámhoz, így azt 1-2 napon belül be tudom fejezni, és a következő makett (S600) összerakásánál lesz a festőkabin főpróbája. :) Addigra talán megérkezik az új szórópisztolyom is, amit már vagy másfél hónapja rendeltem...
tray 155271 2006. november 12. 19:59
Válasz erre
Zag!
Fasza lett.
Egy észrevétel: ha nem raksz a ventikhez valami porszűrő anyagokat, igencsak meg fog gyűlni a bajod a szöszökkel. A nagyobb légáramlás miatt sokkal több nem kívánt piszokkal fog találkozni a makett, és ha már találkoztak, rajta is fog maradni. Szóval mindenképpen rakjál a venti alá valamit (pl. porszívókhoz is kapható a célnak megfelelő szövet). Mindkét venti alá, ui. ezzel csökken a légáramlás sebessége, és ha csak a befúvóhoz raksz, akkor a kezednél fogja beszívni a poros levegőt a másik venti, viszont ha mindkettőhöz raksz, akkor egyformán csökken a teljesítményük, megszűnik a probléma.
Minas 155270 2006. november 12. 17:34
Válasz erre
Zag 155269 2006. november 12. 17:15
Válasz erre
MrChef!

Megmondom a frankót, tegnapelőtt készült el, még nem próbáltam ki. Valószínűleg elkerülhetetlen, hogy egy kis festék kikerüljön, mivel nem hermetikusan lezárt rendszerről beszélünk, de majd beszámolok gyakorlati tapasztalatokról is. :)

A világítást én a lehető legegyszerűbben oldottam meg: adott volt két spot, és a hozzá tartozó 12V táp, aminek van 220-as csatija. Erre a tápra kellett csak rákötni diódák segítségével a két ventit, mert azok elenyésző áramot vesznek fel, ezért meg se kottyan a spotok tápjának. A dióda csak az egyenirányítás miatt kellett, mert a ventik DC-ről működnek, a táp meg AC.
MrChef 155268 2006. november 12. 16:44
Válasz erre
kabin_lezarva.JPG méret: 168 KB
Zag,

gratulálok a festőkabinodhoz, szép, dizájnos lett!
Egy kérdés: látom, hogy a plexi előlap a kabin tetején nyílik. Nem száll össze-vissza a festék, mikor fújsz a kabinban (a ventillátorok ellenére), lévén, hogy fel kell nyitni a plexit?

A saját kabinomon még nem tudtam megoldani a világítást, mert a spotlámpa mellé valami minimum 50W-os ellenállást kéne rákötni a tápra. Az elektronikához meg semmit sem értek, csak úgy tákoltam össze a cuccot, ahogy itt a szakik elmondták.

(képet csatolok az enyémről)
Zag 155267 2006. november 12. 16:19
Válasz erre
Ha nem csalnak emlékeim, akkor a Pro-Start Modellnél, a Huba utcai boltban, nagyon jól felszerelt kis bolt.
CsTom 155266 2006. november 12. 15:35
Válasz erre
MrChef!

A gáz, hogy ecsettel fogom festeni, csak a nagyobb felülethez vettem Tamiya akril sprayt illetve lakkot. A többi ecsetelés lesz...akrilal. Meglátom mi lesz az eredmény, de teszek egy próbát majd a régi befejezetlen makettemen.

Üdv.
CsTom
Minas 155265 2006. november 12. 15:19
Válasz erre
Az egyik képen látok Humbrol Maskolt. Hol vetted?
Üdv, Minas
Zag 155264 2006. november 12. 13:22
Válasz erre
Képek a festőkabinomról:

A zag.freeweb.hu/ oldalon az Alkotó műhely menüpont alatt.

Zag
ChevyG 155263 2006. november 12. 12:32
Válasz erre
Kalóz, Zoli: köszi!
MrChef 155262 2006. november 12. 12:03
Válasz erre
CsTom,

én személy szerint nem ajánlom az akrilfestékek alkohollal való higítását, mert attól túl gyorsan száradnak meg, még fújva is, ráadásul nem kicsit fakítja a színt. Legfeljebb pár cseppet javasolnék a mixtúrába, amit fújni fogsz.
CsTom 155261 2006. november 12. 10:09
Válasz erre
Köszi fiúk! Akkor megint megpróbálom ezzel is azzal is és meglátjuk...

Üdv.
CsTom
Zoli 155260 2006. november 12. 09:54
Válasz erre
Néhányan a Tamiya-t csapvízzel higítják, és profik is vannak köztük!
z
Atlasz 155259 2006. november 12. 08:07
Válasz erre
CsTom !
Én mindig 96%-os Alkohollal szoktam higítani, néha 70-essel.
Üdv:
Atlasz
MrChef 155258 2006. november 12. 00:48
Válasz erre
CsTom,

én desztillált vízzel higítom az akrilokat (Tamiyát, Model Master akrilt, Lifecolort, Gunzét), abból baj nem lehet. A saját higítójuk úgyis hamar elfogyna, és ahhoz képest aranyáron van. Fújáshoz nagyrészt desztillált vizet adok a festékhez, pár csepp retardert és néha egy kis alkoholt.
Minas 155257 2006. november 11. 22:43
Válasz erre
CsTom! Ha van saját higító azzal, ha nincs, desztvízzel. Legalábbis én így szoktam. Mostanában Revell akrilt használok desztvízzel. Egész jó festék. Üdv, Minas
CsTom 155256 2006. november 11. 22:18
Válasz erre
Sziasztok!

Már megint problémám van.. Szóval az akrtilt mivel higítsam. Ugyebár Tamiya akrilt vettem, s nem tudom, hozzá való higító van-e, vagy sima desztillált víz. Most a Bajcsyn a Megában láttam Model Mastert akrilt... hozzá a saját higítóval. Ezért kérdezném..

Üdv.
CsTom
Kalóz 155255 2006. november 11. 20:12
Válasz erre
Sajna a 33-as valóban az egyik legkurrensebb festékük. Én a fényes fekete+mattlakk kombinációt szoktam használni, ha kifogyok belőle.
Kalóz
Zoli 155254 2006. november 11. 19:57
Válasz erre
Szia!
Nekem bejöttek a Revell enamel festékei. Sokkal tartósabbak, mint a Humbrol, szinte az egész felhasználható és Terpenoltól se nagyon akartak bedögleni. Egyébként ugyanolyan jól lehet használni, mint a Humbrol-t, kevergetni meg bármilyen enamel típusokkal lehet.
z
ChevyG 155253 2006. november 11. 19:43
Válasz erre
ja és köszi!
ChevyG 155252 2006. november 11. 19:43
Válasz erre
eddig csak humbrol olaj festékeim voltak, de a 33ast (gondolom nem kell mondani, hogy a matt fekete:D) 1xüN nem tudom beszerezni!
Kalóz 155251 2006. november 11. 18:10
Válasz erre
Nekem nem volt velük különösebb gondom, igaz zömében Humbrolt használok (meg néhány kommersz háztartási zománcfestéket :).
Kalóz
MrChef 155250 2006. november 11. 18:08
Válasz erre
ChevyG, ha engem kérdezel, én a Pokolba kívánom a Revell festékeit!
Kivéva a nemrég megjelent akriljait, azok kellemesek.
A Humbrolt is nagyon szeretem.
Egymással elviekben vegyülnek.
ChevyG 155249 2006. november 11. 15:54
Válasz erre
úgy értem a két festéket. pl: új árnyalatot keverni
ChevyG 155248 2006. november 11. 15:52
Válasz erre
Mi a véleményetek a Revelll olaj festékekröl? (esetleg a Humbrolhoz képest)

lehet vegyesen használni, esetleg keverni öket?
Zag 155247 2006. november 11. 15:01
Válasz erre
MrChef, Warbirds, Tray!

Elkészült a festőkabinom, teljesen "szabványos": nyitható plexi előlap, két venti, két spot, közös táp, elvezető flexi cső, szűrő, és még pluszban egy kivehető plexidarab a spot-ok alá, nehogy festékesek legyenek. Kicsit bumfordi lett, mert túl magasra terveztem, de legalább van benne tér. :) Holnap teszek fel képeket.

Üdv

Zag
SzaTi 155246 2006. november 10. 20:19
Válasz erre
Stefan!

Teljesen igazad van. A levegő mozgatásával felgyorsul a festék száradása, és ha a levegőt egy zárt téren vezeted át és azt szűröd, akkor pormentesen tudod szárítani a festett ill, lakkazott alkatrészeket. Tapasztalatból írom ezt mert, én készítettem egy szárító kabint és teljesen jól működik. Raktam is ide róla képeket csak most sajna nem találom. Univerzális kabint is lehet készíteni amiben a festés és száradás is kivitelezhető, "csak az nagy hely igényű", és a levegő mozgatásához ezért nagyobb teljesítményű ventillátorra van szükség.

SzaTi
Stefan 155245 2006. november 10. 15:19
Válasz erre
Akkor feltaláltam a spanyolviaszt... :D
MrChef 155244 2006. november 10. 15:18
Válasz erre
Én a festőkabinomat pontosan ilyenre építettem meg, mint amit most leírtál. :-) Előtte sokat tanakodtunk itt a fórumon.
Két ventillátor, a bemenetin ritkamintájú szivaccsal, a kamra tetején speciális, kb. 10 cm átmérőjű gégecső, amit a szobámból ki szoktam vezetni. Szárítókamraként is üzemel. Most nem vagyok otthon, de otthonról képeket is tudok feltenni róla.

Nekem nem a porosodással van gondom, az a kisebbik baj, hanem a szobámban szanaszét szálló festékrészecskékkel (belélegzésükkel szemben szénszűrős festőmaszkkal védekezem).
Stefan 155242 2006. november 10. 15:03
Válasz erre
Szerintem valami olcsóbb autó-légszűrő tökéletes lehet.
Blasius 155241 2006. november 10. 15:02
Válasz erre
Szerintem a vége egy egyszerű cső, és vezesd, ahova akarod. Én speciel 5 centis átmérőjű lefolyócsővel próbálkoznék, kb. 70 centi hosszúval, aminek az alsó egyharmadába vattát, vagy sminklemosó pamacsot tennék. Nyáron meg simán kivezetném az ablakomon a szabadba.
Stefan 155240 2006. november 10. 15:00
Válasz erre
Ezen már én is töprengtem és nekem egy olyan ötlet jutott eszembe, hogy nem a fújáskor kéne ezt megoldani, hanem szárításkor -> ergó egy szárítókamrát kéne csinálni.
A fényezés (fújás) szerintem viszonylag kevesebb ideig tart, legalábbis a száradáshoz képest, ez idő alatt annyi por úgysem fog rámenni, mert egyébként sem nyugodt a tevékenykedés közben a levegő, viszont véleményem szerint száradás közben ragad bele a legtöbb por/kosz (nekem ez a tapasztalatom).
Arra gondoltam, hogy lehetne egy hasonló kialakítású, csak zárt dobozt építeni, amiből a (nem is kell nagy teljesítményű) ventillátor szívja ki a levegőt, egy másik nyíláson meg egy szűrőn keresztül áramlik be a levegő.
Ennek két előnye is lenne:
1.) a maradék porokat kiszívná (persze érdemes több nyíláson megoldani a folyamatot, nehogy a bentmaradt szemcséket meg rászívja a modellre);
2.) a levegő mozgása elősegítené a száradást.
Lehet, hogy hülyeség, de szerintem működőképes ötlet lehet, ráadásul, ha elég ügyesen van konstruálva a doboz, akkor olyan is lehetséges, hogy félig kinyitva a fújást is ebben tudjuk megejteni.
Vadász 155239 2006. november 10. 14:58
Válasz erre
MrChef!

Tudok egy ilyen eladó kabint.

Vadász
Zag 155238 2006. november 10. 14:56
Válasz erre
MrChef!

Én is épp mostanság készítem a festőkabinom, ha minden jól megy, hétvégén kész lesz, ventillátorokkal, szűrőkkel, spotlámpákkal, plexivel, minden, ami kell. Ha kész, dobok fel ide képeket.

Üdv

Zag
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.