/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.
Lacc 155607 2007. január 4. 20:13
Válasz erre
Szia Zag!

Áruld már el nekem, neked mi a gondod a festéssel, lakkozással és egyébbel?:)
www.freeweb.hu/zag/Pictures/Mercedes-Benz%20500SL%20AMG/Mercedes-Benz%20500SL%20AMG%2042.JPG

Bár ilyen makettet tudnék építeni! Hibátlan festés, tiszta építés,szépen csillog, mi kell még?;)

Lacc
Dani 155606 2007. január 4. 19:48
Válasz erre
Nagyon Szépen köszönöm a pontos információt majd szerintem úgy is meg fogom írni mi lett a végeredmény. Szia
xcraft 155605 2007. január 4. 17:01
Válasz erre
www.swannysmodels.com/Surfacer.html
Így néz ki, háromféle van, az 500 való a nagy karcolásokra.
Hogy hol tudod beszerezni, azt most nem tudom, rendelésre talán bármelyik makettboltban beszerzik. Ha nem akkor a Tamiya- nak is van White primer néven, ezt még nem próbáltam, de állítólag ez is jó anyag. És végső lehetőségként, autófestékboltban is van szórógitt
nevű anyag, spray-ben, de ezt csak tájékoztató jelleggel írom, könnyű vele rontani, és a hígítója megmarhatja a kasznidat.
Csiszolni általában vízpapírral érdemes, ez olyan csiszolóvászon, amit bevizezve kell használni. Több szemcseméretben létezik, és fokozatosan kell az egyre finomabbakkal dolgozni. Egy P500 -sal hamar lesimíthatod a felületet, P800-zal már eltűnnek a látható barázdák, P1000, P1200 már festhető felületet ad. P2000 -rel polírozni lehet.
Dani 155604 2007. január 4. 16:49
Válasz erre
Szia köszi hogy válaszoltál.
Először is nem tom hogy milyen volt a csiszoló papír.
Másodszor Azt szeretném kérdezni hogy ezt az anyagot hol tudom beszerezni ?
Előre is köszi dani
xcraft 155603 2007. január 4. 16:39
Válasz erre
Dani!
Milyen csiszolópapírral csiszoltad meg? A hátulján vannak számok, azt nézd meg. Általában P-betű, és utána szám. Az esetleg rá van írva, hogy Waterproof?
Nem kell új kaszni, el lehet tüntetni a nyomokat, csak nem mindegy, mivel. Ha nem mélyek a barázdák, létezik a Gunze Mr Surfacer 500 nevű terméke, ezzel át kell kenni a felületet, és finom Vízpapírral (ez a Waterproof feliratú) simára lehet csinálni.
A mostani festékréteget hagyd rajta, legalább látod, hol karcolódott össze.
Dani 155602 2007. január 4. 16:39
Válasz erre
Sziasztok még egy kérdésem lenne hozzátok???
HOgy kell festeni a carbont
Dani 155601 2007. január 4. 16:28
Válasz erre
Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni!!
Lenne egy kis problémám. A minap megkaptam a Peugeot 307 wrc-t és tegnap előtt lefestettem és csúnya lett de még semmi lemostam gyorsan a festék és valami nem jött le róla és ezért nekiestem csiszoló papirral. A csiszolást követően megnéztem és még nem
láttam rajta karcot és ezért ma lefestettem megnéztem és csúnya lettb a festés és látszóttak rajta csiszoló nyomai. Az lenne a problemóm hogy ilyenkor mivel tüntessem el a csiszoló nyomait vagy hogy hol tudok venni egy kasznit .
Légyszives segítsetek annak nagyon örülnék.
Előre is köszönettel Dani.
boriszjelszint 155599 2007. január 4. 16:07
Válasz erre
Szia!
láttada ford ferline kalandjait?
hogy is engette vona be a főhőst 200 kevesebbért a temetésre?
Zag 155597 2007. január 4. 12:51
Válasz erre
Meg tudnátok mondani, hogy melyik gyártónak vannak akril festékből szép metál színei? Tamiya akril festékekkel festek (de a TS-t - amiből tényleg sok metál szín létezik - nem igazán szeretem, jobb szeretek saját pisztolyból fújni), viszont a Tamiyának nincs nagy arzenálja metál színekből, ezért érdekelne, hogy milyen egyéb gyártó festékeit javasoljátok?

Köszi

Zag
Pisti 155596 2007. január 4. 11:41
Válasz erre
Zag 155595 2007. január 4. 10:44
Válasz erre
Néhány munkám látható a zag.fw.hu oldalon.
Zag 155594 2007. január 4. 10:33
Válasz erre
Több, vékony rétegben szoktam fújni, 1:2 higítási aránnyal (higító:lakk), és Mr. Hobby polírpasztával polírozom.
Pisti 155593 2007. január 4. 10:20
Válasz erre
Köszi
Hány rétegben használod (milyen vastagon)?
Revell akril (a többi szín szerintem egész jó) lakkot ne vegyél, a legkisebb polirtól is úgy lejön, mint a huzat.
Zag 155592 2007. január 4. 09:54
Válasz erre
Tamiya akril lakkot használok, azt is szépen lehet polírozni, bár nem a legolcsóbb, úgyhogy én is keresek most valami Tesco gazdaságosabb lakkot.
Pisti 155591 2007. január 4. 09:42
Válasz erre
Szia Zag!
Te milyen lakkal lakozol? Csak autó lakkal lehet szépre polírozható lakkozást készíteni?
Zag 155590 2007. január 4. 09:02
Válasz erre
Sziasztok!

Folytattam küzdelmem az S600-assal, és a teljesen elrontott festést 1500-as vízpapírral lecsiszoltam (nem teljesen, hogy azért maradjon valami alapréteg), majd átcsiszoltam még 2000-essel is és ráfújtam egy vékony réteg Gun Metal-t, 1:3 arányban higítva. Szép is lett, csak maradt pár hajszálvékony karc a fényezés alatt, ami most, hogy ráment egy metálszín, eléggé látszik. Ezzel mit tudnék kezdeni ebben a fázisban?

Zag
xcraft 155589 2007. január 3. 20:47
Válasz erre
P1060089.JPG méret: 62.6 KB
Ugyanaz a kék, balra az eredeti, jobbra az akril autólakkal kezelt árnyalat.
Autoblinda 155588 2007. január 2. 16:38
Válasz erre
ja raktam már azóta rá egy pár olajfoltot. Több már a rozsda rajta, és porosabb. Még mit lehet csinálni?(többször átmostam már)
tray 155587 2007. január 2. 16:26
Válasz erre
Jó lesz az alapszín, de most még nagyon egyszínű az egész. Gondolom lesz még rajta 1-2 más színű részlet, meg 1-2 matrica, azok biztos fel fogják dobni :D
Van egy 2. VH-s német kerekes harcjárműves fórumtéma (igaz ez olasz, de az már majdnem német), oda is berakhatod ha elkészül!
Autoblinda 155586 2007. január 2. 15:15
Válasz erre
LPIC0032.JPG méret: 201 KB
LPIC0033.JPG méret: 194.7 KB
LPIC0034.JPG méret: 198.4 KB
LPIC0035.JPG méret: 197 KB
LPIC0064.JPG méret: 193.4 KB
LPIC0065.JPG méret: 200.1 KB
LPIC0067.JPG méret: 196.1 KB
Autoblinda AB41 Italeri
Autoblinda 155585 2007. január 2. 15:00
Válasz erre
Kösz a segítséget boriszjelszint. Én is így gondolkodtam, csak az Italeri Autoblinda AB41-ét sivatagi színre fújtam(Modellmaster Italian Sand) majd paneleztem sötétebb barnával majd a fakultságot ábrázolva művészolaj festékkel kis ppontokat raktam okkerből fehérből és égetett sziennából a páncélos felületére ezt laposecsettel elegyengettem (jól felhigítva) és ezután megpróbáltam a karcolásokat először az alap Italian Sand-al csinálni. Nem lett valami jó...Úgyhogy fogtam egy 3as laposecsetet és egyszerűen egy sötétbarnával a koptatandó felületeket szárazecseteltem. Még azért azt is megemlítem hogy előtte a nagy felületeket fogkefével (higitós) meg"keféltem" így egy kicsit azok fel lettek fényezve...Még nincs kész a jármű, de egy pár képet felrakok és aki akarja írja meg a véleményét!
Stefan 155584 2007. január 2. 14:46
Válasz erre
Próbáld meg a Csörömpösöktől megkérdezni, hátha nem olvassa mindegyikük külön ezt a festés topikot is! Ha ők nem tudják, hogyan kell bekoszolni valamit, akkor senki sem... :)
xcraft 155583 2007. január 2. 14:43
Válasz erre
Ebből látszik, hogy ahányan, annyiféleképpen. Próbáld ki, de szerintem maximum az igazi autólakkon működik, ez sokkal ellenállób, keményebb felületű.
matt 155582 2007. január 2. 14:43
Válasz erre
az lehet hogy könnyen megy de nem tudom hogy hogyan?
Zag 155581 2007. január 2. 14:40
Válasz erre
Pedig pont ezt a tippet kaptam arra, hogy minél csillogóbb legyen a felület a legvégén. :) Bár könnyen lehet, hogy elég a lakkozás után polírpasztával átkenni.
xcraft 155580 2007. január 2. 14:30
Válasz erre
A 4.pont polírpapiros csiszolását kihagynám, minden esély megvan, hogy megsértse a festést is, éleknél, kiálló részeknél garantált, még a 2000-is.
Zag 155579 2007. január 2. 14:27
Válasz erre
A 2312-re esetleg valakinek ötlet, tapasztalat, javaslat? :)
Zebi 155578 2007. január 2. 14:13
Válasz erre
Az összesározás könnyen megy, csak soha nem akarja senki se lemosni :-)
matt 155576 2007. január 2. 13:59
Válasz erre
sziasztok olyan kérdésem van hogy hogyan lehet összesározni egy autót? ha valaki tud segíteni legyszi az e-mailomre írjatok!! elöre is köszi
xcraft 155575 2007. január 2. 13:56
Válasz erre
Makettlakban szinte kizárólag a Model Master akrilokat használom, hogy ez mennyire polírozható, nem próbáltam, nem tudom.
Pisti 155574 2007. január 2. 13:15
Válasz erre
Köszi.
Esetleg tudsz ajánlani olyan makett akril lakot amit lehet polírozni (ha nem is csiszolással hanem valamilyen finomabb módszerrel)
xcraft 155573 2007. január 2. 13:00
Válasz erre
Szia Pisti!
Nem valószínű, hogy bármit elrontottál. Vannak festékek, acryl és enamel egyaránt, amik egyszerűen nem bírják ezt az igénybevételt, én is most futottam bele ilyenbe Vallejo akrillal. Ami tapasztalatom szerint biztosan polírozható 2000-es vízpapírral, az a Gunze Surfacer nevű felületelőkészítője. Erre próbálj sima festékréteget produkálni. A makettes lakkok szerintem vízpapírral nem polírozhatóak, legfeljebb polírpasztákkal, de ezt nem próbáltam. Autófestékboltban különböző szemcseméretű pasztákat árulnak, kezdve az olyantól, ami leszedi a festést, a tükörfényesre polírozóig. Kísérletezni kell, ami nem olcsó mulatság. Az autólakkok szintén biztosan polírozhatóak. A másik a száradási idők betartása, a felhordás után legalább 24 óra mire polírozhatóak, hiába írnak 3-6 órákat száradásra, a teljes kikeményedést kell megvárni.
Pisti 155572 2007. január 2. 12:54
Válasz erre
El is felejtettem :)
Tükörnek a tükröződő részét milyen festékkel érdemes festeni?
Olyanra szeretnem festeni, hogy tényleg rendesen tükröződjön. Én valamilyen króm színre gondoltam de sajnos nem ismerem ezeket, a festékeket.
Pisti 155571 2007. január 2. 12:46
Válasz erre
Sziasztok!

Boldog Új évet mindenkinek.

A problémám az lenne hogy revell akril festékkel (2 réteg festek 1 réteg lakk) festetem egy kasznit és egy kis próba darabot. A próba darabon akartam kipróbálni a polírozást először egy 2000-es csiszolópapírral akartam a felületet simává tenni, de már ettől is gyorsan lejött a lak és a festek is :( és nem is kellet, hozza sok egy rövidke csiszolás után már jött is le minden.
Kipróbáltam zsepkedövel fényesíteni a felületet de ez is gyorsan leszedi a festéket.
Mit ronthattam el? Túl vékonyak lettek a rétegek? Kb. milyen vastagnak, kell a laknak lennie, hogy rendesen lehessen csiszolni, polírozni?
Zag 155570 2007. január 2. 12:23
Válasz erre
Egyszer már felvetettem a témát, miszerint mi a technikája a minél csillogóbb fényezésnek, és kaptam is tippeket, csak szeretném összesíteni, hogy jól látom-e a dolgokat, illetve hogy melyik fázisban érdemes matricázni:

1. Alapozás
2. 1-2 réteg festék fújása
3. Lakkozás
4. Vizes polírpapírral csiszolás
5. Lakkozás
6. Polírozás polírpasztával
7. Maricázás
8. Lakkozás

Ez így kb. stimmel, vagy esetleg érdemes lenne a csiszolás után felragasztani a matricákat és akkor összesen 2 réteg lakkal meg lehetne oldani?

Zag
Zag 155568 2007. január 2. 11:56
Válasz erre
Mondjuk annyiban nem szerencsés az ablak előtt, hogy a közvetlen napfény nem biztos, hogy olyan jót tesz a maketteknek hosszútávon...
Zag 155567 2007. január 2. 11:54
Válasz erre
Hali!

A hajós vitrin teljesen rendben van, az autót is tedd hasonlóba, esetleg lakkozd is le, és akkor bárhol tárolhatod, mert por mindenhol van, úgyhogy a legjobb védekezés ezellen valóban a pormentesen záródó vitrin. :)

Zag
hellodebil 155566 2007. január 2. 10:43
Válasz erre
ablak.JPG méret: 118.8 KB
Hello!
A makettek tárolása egy ablak előtt mennyire szerencsés? MM enamel festékkel festett dologról van szó... a szitu kb igy fest!
boriszjelszint 155565 2007. január 1. 18:04
Válasz erre
ha lejött a festék, akor fémszín szerintem, meg talán próbálkozhatsz rozsdával is. hiszen lepattogott a festék, tehát nincs fent, nem fed., szabadon van a felület. Viszont ha csak hamarjában átfestett példányt akarsz, aminek volt egy adott szine, majd gyorsan lefestették, de nem túljól, ezér az jön is le, akkor a lefedett festék színével.
Tehát az alatta lévő felület színével tanácsos ábrázolni a festéklepattogzódást

fecó
Autoblinda 155564 2007. január 1. 17:25
Válasz erre
Helló sziasztok!
Egy kérdésem lenne harckocsik koptatásával kapcsolatban.
Milyen színnel ábrázoljam a leppatogzódások helyét? Sok helyen olvastam már hogy először karcolásokat helyezünk a felületre (ALAPSZÍN) és csak azután a leppatogzódásokat. Feketével? Barnás színnel?
boriszjelszint 155563 2007. január 1. 15:57
Válasz erre
Sziasztok!
hatalmas felfedezésre tettem szert pár perce!
igazából nem tom, előttem hányan találták fel a "spanyol viaszt", de arra jöttem rá, hogyha 1/2(festék/higító) arányban kevert festéket zsepire nyomunk, azzal is szépen lehet festeni, még fémszínt is, csak ügyesen kell csinálni:) És gyorsan lehet vele haladni.

fecó
Kaloz 155561 2006. december 31. 22:30
Válasz erre
Hát akkor egy kis csiszolás nem ártana! :)
Zag 155560 2006. december 31. 21:17
Válasz erre
Még nem fogok semmi visszafordíthatatlanba fogni, mert barátnőm elhasználta a Szi-Timet (hát nem arcátlan: rendeltetésszerűen lefolyót tisztított vele ;) ), úgyhogy majd csak kedden tudok venni. :)
Zag 155559 2006. december 31. 21:13
Válasz erre
És igen, abszolút igazad van, én vagyok az állat, hogy próbafújás nélkül fújtam, mert így elkerülhető lett volna mind a 4. pontban leírt dolog, mind az azt követő. Legközelebb lesz próbafújás, az fix. :)
Zag 155558 2006. december 31. 21:08
Válasz erre
Ezzel csak az a probléma, hogy már nagyon sok réteg festék lesz rajta, mert:

1. Alapoztam (Sky Grey, higítva)
2. Ráment 2 réteg Gun Metal, mindkétszer higítva, és vékonyan fújva
3. Ráment 2 réteg lakk, szintén higítva
4. Ezek után sikerült egy rossz keverésű festék fújásával hazavágnom majd a teljes kasznit (részletek az Autók... topicban), ezért vékonyan átfújtam ismét Gun Metal-lal az egészet, és ennek eredménye látszódik a képen

Ezek után is azon a véleményen vagytok, hogy még egy réteg festék és egy-két réteg lakk után még szép lesz?

Zag
Kalóz 155557 2006. december 31. 18:26
Válasz erre
Zag!
A kép alapján a festék kissé alulhígított volt. Az előttem szólók véleményével én is egyetértek,a következő réteg vagy egy fényes lakk helyre kell hozza.
Kalóz
tray 155556 2006. december 31. 16:31
Válasz erre
Zag!
A Gun Metal az véletlenül nem polírozható? Csak mert a ModelMasternek is van hasonló festéke (Metallizer), azt polírozni kell felhordás után. De ez csak egy ötlet.
Én nem szedném le a festéket, simán ráfesteném a köv. réteget, szerintem így is jó lenne.
Roy 155555 2006. december 31. 13:27
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Egy kérdésem és egy kérésem lenne hozzátok.
Saját magam részére, elkezdtem építeni modellező kompresszorokat, eddíg összesen csak 3db készült, amolyan útkeresés címen.Most az előzők hibáiból, és a reprodukálhatóság miatt újratervezem az egészet.Lehet, hogy nem sikerül olyan szépre mint egy 130e ft-os revell, de igyekszem esztétikailag és elsősorban technikailag tökéleteset alkotni.Szándékomban áll "KIT" ként is eladni akit úgy érdekel, hogy minél kedvezőbb legyen az ára. Festo, esetlegesen SMC pneumatikai alkatrészekkel lesz ellátva, valószínüleg electrolux motor, a váz és a tartályok, saját gyártásúak, igény szerint rozsdamentes acélból, vagy Melegen hengerelt, varrat nélküli általános
követelményű acélcső/Msz 29-86 A37/ 57mm külső átmérőjű / 4mm
falvastagságú termékből, szinterezve. Nyomáspróbát a tartályokon elvégzem 12bar-al.
A súlyról annyit, hogy nem lesz egy könnyű darab, de nemhiszem, hogy ez szempont :)

A Kérésem pedíg az lenne, hogy ha érdekel valakit, az legyen szíves küldeni nekem egy mailt amibe beleírja a keresztnevét és hogy "érdekel" vagy "nem érdekel" és 1-2 sort az ár elképzelésről.
Köszönöm szépen az együttmüködést és Boldog Új évet kívánok!

Zsigmond Károly.

U.I. ja 1/48 ban fogok most építeni egy Su25 öst :) de elpőbb a kompi :)
Elektrolakatos 155554 2006. december 31. 13:17
Válasz erre
Amit a képeden látni 1:1-ben tutko metál alap!
Elektrolakatos 155553 2006. december 31. 13:16
Válasz erre
Zag!!

Mielött bármi visszafordíthatatlanba fognál én ajánlom, hogy fújd át fényes lakkal és nézd meg az eredményét !

Elektro
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.