/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.
mikky 161561 2009. július 31. 19:28
Válasz erre
Boeing!
Hát sok sikert a kezzel valo lajstromjel festeshez!:D azert valami maszk nem artana! en mondjuk nem probalnam meg! (bar egy 5x5 mm es "napkeresztet" mar vagtam ki maszkoloszalagbol 1mm -es vonalvastagsaggal es egesz turheto lett!)

pilotka!
koszi az infot! az egyik kollegamnak van nyomtatoja tolem meg kapott egy iv nyomtathato matricaalapot! ha mashogy nem megy megcsinaljuk ugy! bar azzal meg semmi tapasztalatunk!
pilotka 161560 2009. július 31. 19:21
Válasz erre
Rocco 161559 2009. július 31. 19:14
Válasz erre
Szia

Nem néz ki rosszul de azt hiszem inkább veszek egy újjat.
Remélem nincs harag és bocsánat a kései írásért.
Boeing 161558 2009. július 31. 19:08
Válasz erre
Pilotka!

Tudnál adni egy e-mail címet, hogy ne sérts copyright-ot? :)
Szükségem lenne pár ehhez hasonló információra. Megoldható?
pilotka 161557 2009. július 31. 19:04
Válasz erre
makettezo-ABC_001
makettezo-ABC_001

Boeing !

Gondolom nem sértek copyright-ot, de be kell tennem a fiatalok részére segítségül
pilotka 161556 2009. július 31. 18:58
Válasz erre
maszk
maszk

Boeing !

A forrást már nem tudom, több száz újságom van digitalizálva, valamelyik spanyolból van, de sztem nem kell hozzá leírás, látszik magától értetődően mit csinál a kéz. A matt felület a lényeg.
Ancsa lajtsromjel: digitális betűkivágó műhelyek, dekoros cégek ki tudják vágni maszkoló fóliából, csak pendrive-on kell odavinned a mérethelyes rajzot róla, utána felragasztva a felületre kifújod a lukat és leveszed a fóliát, mint például ők árulják készre. Kivághatod magad is, venned kell ORAMASK nevű maszkoló fóliát (zöldesszürke) ilyen boltokban és éles szikével ki tudod vágni.

www.montex-mask.com/html/news_en.htm

Én is vágattam már ki ily módon betűt és számot, és vettem is már készen börzéken.
Boeing 161555 2009. július 31. 18:42
Válasz erre
pilotka!

Esetleg lehetne tudni a képek forrását? Elolvasnám a hozzájuk tartozó írásokat. Nem baj, ha külföldi.
Boeing 161554 2009. július 31. 18:41
Válasz erre
Köszönöm a segítséget!

mikky!
Én úgy gondoltam, hogy majd kézzel fogom felfesteni a lajstromot valamiféle sablon vagy maszkolás segítségével. A képen látszik, hogy pont 2 panelvonal közé van felfestve a gépen, úgyhogy ez majd valamilyen mértékben segíteni fog nekem a lajstrom elhelyezésében.
Sajnos a Malévos An-2-vel kapcsolatban nem tudok segíteni, én direkt egy ilyen "egyszerűbb" festésűt kerestem, ezzel majd hátha boldogulok. :)
pilotka 161553 2009. július 31. 17:36
Válasz erre
past016jw[1]
past016jw[1
past023cp[1]
past023cp[1
past035mj[1]
past035mj[1
past047tp[1]
past047tp[1
past055qk[1]
past055qk[1
past063sg[1]
past063sg[1
past076ju[1]
past076ju[1
past086yc[1]
past086yc[1

pasztellel koszolás
pilotka 161552 2009. július 31. 17:34
Válasz erre
11047841526te[1]
11047841526te[1
pan21gu[1]
pan21gu[1
pan43gr[1]
pan43gr[1
pan57fj[1]
pan57fj[1
pan61ny[1]
pan61ny[1
pan76yh[1]
pan76yh[1

Boeing ! és a többiek!...:)

egy kis segítség
zsozs 161551 2009. július 31. 16:02
Válasz erre
Oké köszönöm, és nem fog lekopni gyorsan? Vagy azt inkább hagyjam a legvégére?
gaborka 161550 2009. július 31. 15:55
Válasz erre
Nem, csak a festékszemcsék nehezebben tapadnak meg a fényes felületen, ezért nem fog annyira látszani. Inkább csak a kiálló részeken fog látszani a szárazecsetelés.

c[ ]
zsozs 161549 2009. július 31. 15:51
Válasz erre
Üdv mindenki!

Egy gyors kérdés: szárazecsetelni csak matt felületre lehet?
Köszi
zsozs
mikky 161548 2009. július 31. 15:21
Válasz erre
Szia boeing!
Én is fogok egy an-2-est csinálni valamikor! Majd egyszer ha eljutok odáig! azt kerdezném tőled hogy a lajstromjeleket honnan szerzed be? te csinálod vagy lehet venni valahol? en a HA-ANZ gepből ugrottam 11-et azt csinálnám meg malévos festessel!ahogy akkoriban kinezett! esetleg valaki tud ebben segíteni?
koszi előre mindenkinek
u.i.: mindenkinek köszi a lakkozással kapcsolatos segítséget!
pilotka 161547 2009. július 31. 15:19
Válasz erre
Boeing !

Humbrol 154, azaz Insignia Yellow, Revell 15, vagy Testors = Model Master 1708.
A panelvonalak kiemelése, koszolása: középbarna színes kréta porrá csiszolva, (kreatív hobbi boltokban, művészellátókban kapni darabra is)porrá törve, középkemény rövidszőrű ecsettel belehordva a vonalakba, elmosni, eltörölni akár az ecset szőrével, v. vattásvégű fültisztító pálcikával. A hiba leradírozható, és addig csináld még nem sikerül. Gyakorlást ajánlok sokatmás felületen, de a sárgára. Ja, és matt felületen porozz! Ha nem fixálod matt lakkal, NE FOGDOSD, MERT A POR LEJÖN!
mikky 161546 2009. július 31. 15:14
Válasz erre
Köszi Sdave!
Megpróbálom aztán lesz ami lesz!:)
Boeing 161545 2009. július 31. 13:51
Válasz erre
HA-MKA
HA-MKA

Ismételten feltenném a kérdésemet, hogy milyen sárgát használjak az alábbi An-2-es festéséhez? (Márka, kód.) - A gép ecsettel lesz festve.
Illetve hogyan csináljam meg a gép oldalán lévő panelvonalakat úgy, ahogy a képen látszik?
gaborka 161544 2009. július 31. 12:15
Válasz erre
A BD típusokhoz a menetes dűzniből a legnagyobb 0,35-ös. A Paasche koppintásokhoz van 0,5-ös, 0,8-as és 1-es is, de az nem jó a 203-ashoz vagy a 180-ashoz. 0,35-öst viszont tudok adni.

c[ ]
Ákos 161543 2009. július 31. 11:11
Válasz erre
Lakkozáshoz tényleg kevés a 0,3-as dűzni, oda 0,5-ös kellene.
Egy ügyes kezű emberrel meg lehet oldani egy erre a célra vett 0,3-as felbővítését (anno én is csináltam egy barátomnak) de nem az igazi, mert akkor már legalább 3 mm-t lóg ki a tű előre.
faterati 161542 2009. július 31. 11:02
Válasz erre
Az Én tapasztalatom az (0.3-assal fújok ), hogy lakkozásnál pl. 1:1 arányt kell tartani, akkor jó lesz, nem kell 5 réteg sem, csak 3-4! Ha ügyes vagy, vaxolni sem kell!
f2d 161541 2009. július 31. 10:36
Válasz erre
Tulajdonképpen mindent, mert csak ez az egy pisztolyom van. Alapozáshoz, lakkozáshoz szerintem kevés festéket szállít, főleg a lakkozásnál azért kell anyag a 4-5 lépéses polírozás miatt. Meg lehet vele csinálni, csak elég szenvedés. Akik már régóta pro kategóriában autóznak, azok sprayvel vagy egy jobb egyfunkciós pisztollyal festik ezeket, sőt van aki ilyen pisztolyt használ mindenre.
Ákos 161540 2009. július 31. 09:36
Válasz erre
Mit fújsz vele?
Mert a makettfestékeket gond nélkül kifújja akár 3-4 cm vastagságban is, még a Tamiya metál sprayt is. Jó kompresszor kell hozzá, állítható nyomással.
f2d 161539 2009. július 31. 09:32
Válasz erre
Szenvedek is a 0,3-as dűznivel, ezek a pisztolyok nem igazán 1/24-es méretarányhoz valók.
vlevi 161538 2009. július 31. 08:57
Válasz erre
Látszik, hogy mostanában autózol, és azért nem tudod, mire jó a vékony vonal :) :) :) :)
Vadász 161537 2009. július 31. 05:42
Válasz erre
Valamint még el nem felejtem, a koszolások, árnyékolások, kivitelezésére.

Vadász
Vadász 161536 2009. július 31. 05:41
Válasz erre
Például:
Német gépek foltozása,
olasz kukacminta,
ét szin találkozásának konturozása.

Vadász
f2d 161535 2009. július 30. 23:40
Válasz erre
Elég csak a tűt és dűznit kicserélni, ez a Chromax-okban kompatibilis. Teljesen fölösleges ezért új pisztolyt venni. Egyébként én is a BD-180-asomat 0,3-asítottam, és jelentős javulás jelentkezett minden téren. Ja és ezzel is lehet 1 mm-nél vékonyabb vonalt fújni, akár Revell enamellel is (Csak tudnám, hogy ez mire jó?).
vlevi 161534 2009. július 30. 23:13
Válasz erre
Egy Chromax BD-130 pisztoly egy 10-es körül van, 0.3-as dűznivel, szerintem jobban járnál vele.
vlevi 161533 2009. július 30. 23:11
Válasz erre
Én azt javasolnám, 0.2 helyett 0.3-as dűznivel használd. Egy 0.3-as dűznivel is lehet mm vastagságú vonalatak fújni, ha valaki kitanulja a módját, de ha nem, akkor a 0.2-essel se fog tudni. Emellett a 0.2-es dűzni megköveteli a MM-nél jobb festéket, aminek apróbb a pigmentje. Ellenkező esetben állandóan el fog dugulni a pisztoly, és csak a nyűg lesz vele. Nekem van 0.35 és 0.25-ös dűzni a pisztolyomhoz, de csak a nagyobbat használom, abból azon egyszerű okból kifolyólag, hogy a 0.25-st nem tudom rendesen tisztítani, pont azért, mert nagyon kicsit. A 0.35-ösbe simán bele tudom dugni a drótot, és készen van, a kisebbe viszont már nem.
Ráadásul a 0.2-es dűznihez tűből és egy egyéb alkatrészekből is olyan minőség dukálna, amit nem biztos, hogy a Cromax meg tud csinálni.
Rag 161532 2009. július 30. 21:55
Válasz erre
Ákos 161531 2009. július 30. 20:47
Válasz erre
A ModellMastert mert a szélesebb körben kapható enamelek között a legszebb felületet adja.
Sdave 161530 2009. július 30. 19:24
Válasz erre
Szia!
Én 1:2-höz (lakk:hígító) szoktam hígítani és 1,5 bar-on fújom.

üdv.:
Dávid
mikky 161529 2009. július 30. 19:22
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy modell master matt lakkot sajat higítójával milyen arányban érdemes higítani? Chromax BD-203 -as pisztollyal fújnám! Elvileg 0,2-es dűzni van benne , ha hinni lehet a gyártónak! Ha valakinek van tapasztalata , kérem segítsen!
Előre is köszönöm
barnamedve 161528 2009. július 30. 19:12
Válasz erre
Ákos!
milyen gyártmányú enamel festéket ajánlanál? és abból menniybe kerül egy üveg?
Boeing 161527 2009. július 30. 13:21
Válasz erre
A gép másik oldalán jobban látszódnak a panelvonalak, kattintsatok az 5. képre.
Boeing 161526 2009. július 30. 13:19
Válasz erre
Ezt az An-2-est szeretném megcsinálni 1/72-ben, sajnos csak ecsettel festve. Milyen festéket ajánlotok a gép sárga színéhez? Illetve hogyan panelvonalazzam úgy, ahogy a képen látszódik, mintha meg lenne folyva.

hamka.an-2.fotoalbum.hu/
Ákos 161525 2009. július 30. 12:42
Válasz erre
A ModellMAster kényes festék, már attól is bedöglik pár hét alatt, ha lakkbenzines ecsettel nyúlsz bele. Ha ma beleöntesz lakkbenzint holnapután már nem lesz jó.
A sűrű massza az alján azt jelenti, hogy egyébként is bedögléshatáron van a festék, ilyenkor előfordul, hogy nem mattul ki a festés, továbbá szemcsés lehet, ezért ezt már nem szabad használni.
Mortyi 161524 2009. július 30. 11:22
Válasz erre
gaborka 161523 2009. július 30. 11:07
Válasz erre
Mortyi 161522 2009. július 29. 22:11
Válasz erre
passche VL
passche VL

Rocco!

Erre gondoltam, mármint a tartályra fémből :)
Rizmajer_Jozsef 161521 2009. július 29. 21:55
Válasz erre
barnamedve!
Már a kérdésed is súlyos hiba! "Gyárilag" belekevert oldószer? Az úgy ahogy a dobozban van, az a modellfesték... FELRÁZ, FELKEVER, KIVESZI A MEGFELELŐNEK gondolt mennyiséget, és HÍGÍT!Hígítás nélkül nem szabad festeni!Másképpen ha ecsettel, másképpen ,ha pisztollyal, másképpen ha matt, ha fényes ha alapozol, ha lakkozol. Gyári üvegből, dobozból nem szabad festeni!
Tudod mit? Olvasd végig ezt sok hozzászólást!
Rizmajer
Mortyi 161520 2009. július 29. 21:37
Válasz erre
Rocco!

Alsó tartályos de van hozzá egy kisebb fém tartály ilyen csőrös nem tudom a pontos nevét :)
Azzal egész kevés festékkel elmegy.

Üdv Mortyi
vlevi 161519 2009. július 29. 21:20
Válasz erre
"Azt a sűrű masszát fel kellett volna keverned."
Bizony, bizony. Attól lett volna matt.
Meg az is lehet, hogy más színű lett volna a végén. Igaz, hogy nem MM-nél, hanem Humbrolnál, de ott rendszeresen előfordul, hogy ahogy a festék leül az aljára, szét is jönn, több színösszetevőre, és csak alapos keveréssel áll össze az eredeti színére.
doky3 161518 2009. július 29. 20:51
Válasz erre
NEEEM! Hacsak nem akarod hogy bedögöljön! Nem gyári hígítót (lakkbenzin, H-100) csak ahhoz amit elhasználsz, az ami üvegben marad csak gyári hígítót adagolj.
barnamedve 161517 2009. július 29. 20:47
Válasz erre
és ha a gyárilag belekevert oldószer nem elég, akkor tehetek bele lakkbenzint a festék saját üvegébe?
Ákos 161516 2009. július 29. 18:33
Válasz erre
Azt a sűrű masszát fel kellett volna keverned.
barnamedve 161515 2009. július 29. 18:27
Válasz erre
model master enamel med green, ecsettel lakkbenzinnel higítottam, és ...háát az az igazság, hogy maradt egy sűrű massza az alján, de a tetején lévő réteg sem volt olyan híg, hogy csak oldószerből (a sajátjából, gyáriból, nem a lakkbenzinre gondolok) állt.Az is elég tömény volt
vlevi 161514 2009. július 29. 18:20
Válasz erre
Milyen festék, típusa, száma? Ecsettel, vagy pisztollyal vitted fel? Mivel hígítottad? És végül, előtte rendesen fel volt-e keverve, felrázva?
barnamedve 161513 2009. július 29. 13:50
Válasz erre
sziasztok!

felvitel után csilog festék. rosszul higítottaM? hogy javíthatom ki?
köszi a segíséget.
Rocco 161512 2009. július 29. 10:01
Válasz erre
Még egy kérdés. Alsó vagy felsőtartályos?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.