/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.
Karesz 165917 2011. december 26. 20:44
Válasz erre
Szia Z63,
Azt nem írtam előbb, hogy még én eléggé kezdő vagyok...:)
Gondoltam, megemlítem a festékeltevést, lehet valaki nem tudja...
Egyébként szerencsére én ilyen bedögléssel még nem találkoztam, bár csak a revell hígítóját használom, gondolom ezért.
bercsi 165916 2011. december 26. 19:26
Válasz erre
Z63! Köszönöm a válaszod, megpróbálom ezt a módszert!
Z63 165915 2011. december 26. 19:19
Válasz erre
bercsi!
Próbáld meg egy réteg lakk után 6-8000-es polírpapírral, vizesen, nagyon óvatosan elsímítani. Ha csak a festéket csiszolod, esetleg egy világos részt összefoghat a sötétebb szín.
A többi, ahogy Amon írta. A fényes lakk mindig kiemel mélyít, sötétít, a mattlakk világosít, összemos, fakít
Üdv,Z63
Z63 165914 2011. december 26. 19:12
Válasz erre
Karesz!
A festéket én is mindig úgy teszem el, hogy egy pillanatra fejreállítom, majd vissza. Ez alapvető.
Az említett bedöglés teljesen rendszertelen és kiszámíthatatlan, van még 20 éves festékem is, ami hibátlan. Egész egyszerűen, semmi törvényszerűségre nem tudtam rájönni, azon kívül, hogy idegen hígitós, de egyáltalán hígitós ecsettel nem nyúlunk a festékestégelybe. Egyedül a Tamiya enamel érzéketlen erre, mert egészen reménytelennek tűnő ,sűrű kenőcs állagúra beszáradt festéket is fel tudtam higitani tiszta lakkbenzinnel és így tárolom 6 éve, most sincs semmi bajuk. Elég szép készletet dobtak ki egy boltból, mondván a vevők visszahozták, mert beszáradtak. No, azóta is vígan használom!
Üdv,Z63
bercsi 165913 2011. december 26. 19:07
Válasz erre
Én fényes lakkot szeretnék fújni, ugyanis egy jtcc-s nsx-et csinálok. Mi ilyenkor a teendő?
Karesz 165912 2011. december 26. 18:44
Válasz erre
Sziasztok,

Én túlnyomórészt Revell festékeket használok, van ami már több mint 10 éve megvan, és semmi baja.

Egy fényező ismerős mondta a "trükköt" még nagyon rég: amikor visszazárom a festéket meg kell fordítani a hengert, tartót és akkor marad egy kis filmréteg ami légmentesen lezárja.

Persze van olyan festékem, ami beszáradt, de én ezt alkalmazom, és nagyon bevált. Nem csak a makett, de a rendes festékeket is "fejre" szoktam fordítani egy kicsit.
Karesz 165911 2011. december 26. 18:44
Válasz erre
Sziasztok,

Én túlnyomórészt Revell festékeket használok, van ami már több mint 10 éve megvan, és semmi baja.

Egy fényező ismerős mondta a "trükköt" még nagyon rég: amikor visszazárom a festéket meg kell fordítani a hengert, tartót és akkor marad egy kis filmréteg ami légmentesen lezárja.

Persze van olyan festékem, ami beszáradt, de én ezt alkalmazom, és nagyon bevált. Nem csak a makett, de a rendes festékeket is "fejre" szoktam fordítani egy kicsit.
Amon 165910 2011. december 26. 18:09
Válasz erre
Szia!

Ha matt lesz a lakk akkor eltünteti, ha fényes szépen felnagyítja.
bercsi 165909 2011. december 26. 16:23
Válasz erre
Sziasztok!
A kérdésem:
ha a felület súrlófényben kicsit narancsbőrös, akkor azt a lakkréteg majd "kisimítja" vagy még most ki kellene javítani a felületet? 2 réteg uretán lakk kerülne fel, a végén políroznám is a felületet, vagy még most kipolírozzam a szűz festékréteget?

Előre is köszönöm a válaszokat!
koviubi 165908 2011. december 26. 10:06
Válasz erre
DSC00418_1024
DSC00418_1024

Sziasztok!

A minap készítettem el egy a javasdobozra az első hajlakkos maratásom. A festés vallejo model- és air color festékekkel, a rozsda megfolyás white spirit és égetett umbra olajfestékkel készült. A felületet elsőként megcsiszoltam, hogy a festék megtapadjon a felületen. Az első réteg száradását követően ráfújtam a hajlakkot, majd kb. 5 perc múlva a második réteg festéket. 5 perc száradás után melegvizes ecsettel elkezdtem lemosni a festéket. Elég nehezen indult meg, rá kellett segíteni egy kicsit fogpiszkálóval, de utána szépen ment a dolog. Pár perc elteltével azonban már nem akarta az "igazságot", innentől kezdve már csak fogpiszkálóval tudtam a képen látható "macskaköröm" nyomokat belekarcolni.

Ha valaki megosztaná ezirányú tapasztalatait azt szívesen, és köszönettel veszem.
Z63 165907 2011. december 26. 09:24
Válasz erre
A Model Masternek nagyon tetszenek a színei, de hírhedten bedöglős. Volt olyan festékem, amit kinyitottam vadi újonnan, felkevertem fémpálcával,kikentem belőle egy színmintát, lezártam. Már másnapra bebőrösödött. Szerencse, hogy a minta alapján könnyedén kikevertem más színekből.
Z63 165906 2011. december 26. 09:10
Válasz erre
Szia Ufi!
Az olajos festékekhez nem kell kötéslassító, mert azok a higitók általában jóval lassabban párolognak. A retarder lényege az, hogy a festék egy rövid időre megálljon nedvesen a felületen, így legyen egy kis ideje terülni, összefolyni.
Kötéslassító, csak az illékony higitókhoz( alkohol, észter)kell, mert azok hajlamosak a levegőben elpárologni.
Üdv,Z63
Ufi 165905 2011. december 26. 08:50
Válasz erre
Sziasztok!
Eddig nem használtam kötés lassítót, most szeretném kipróbálni.Általában ModelMaster és Humbrol olajos festéket használok.Milyen retardert ajánlotok ezekhez?
Köszönöm!
vlevi 165904 2011. december 25. 22:29
Válasz erre
"akkor lassan átállok majd a humbrollra."
Sajnos az is ugyanúgy be tud dögleni, mint a Revell, Modelmaster enamelek. A Tamiya enamel viszont tényleg nem szárad be saccperkábé 15 év alatt sem. Asszem akkor vettem 1 üveg XF-56-ot, meg X-10 Gunmetalt. Azóta is megvannak, nagyon kevés kell belőlük, és semmi baja. Talán besűrűsödött az idők folyamán, de használható.
Akrilfestékekkel viszont ilyen gond nincs. Annyi a baj az akrilokkal, hogy ecsetelni nagyon nehéz velük. Figurát azt lehet, mert megintcsak az előbbire visszatérve, azon nincsenek 10x15 centis egybefüggő felületek.
Aki szerint lehet akrillal ecsetelni, szóljon, van egy Ferrari FXX-em, fényes feketére szeretném :D :D :D

Ja, és a Revell előnye a RAL skála, de ez egyben a hátránya is. Sokszor még a Revell is 2-3 féle színből kikeverve adja meg a felhasználandó színt. Ezenkívül pont a RAL skála miatt egyértelműen nem konvertálható más gyártók színeire. Egyébként érdekes, mert az ember azt hinné, hogy dejó, RAL skála. De pl. német harcjárműhöz való okkersárgájuk nincs. Van a 16-os, de az homoksárga.
Z63 165903 2011. december 25. 20:21
Válasz erre
ponty!
Esetleg vedd figyelembe a Tamiya kockaüveges kis enameljeit is. Az automakett.hu-n 500,-Ft-ért lehet kapni darabját, nagyon jó festék, szép színskálájuk van ( a teljes Tamiya skála) és ami a lényeg, az utolsó cseppig el tudod használni.
ponty 165902 2011. december 25. 19:55
Válasz erre
Köszi akkor lassan átállok majd a humbrollra. Mert az megfizethető.
Z63 165901 2011. december 25. 19:15
Válasz erre
ponty!
A Revell festékek is jók, ha frissek, de azt sohasem tudod, mennyit álltak a raktárban, vagy egy bolt polcain. Általában az első bontás után nincs velük probléma. Többé-kevésbé jól fújható, de a Humbrolnál szerintem egy picit durvább a pigmentje.
A baj velük az, hogy a kibontás után sokszor indokolatlanul hamar bebőrősödik, vagy beszárad. Idegen higitó még véletlenül se kerüljön a dobozába( pl. hígitott festékes ecsettel belenyúlva). A másik kedvelt jelenség, hogy látszólag jó állapotban lévő(több éve álló)festéket felhigitva a festékpigmentek apró darabkákra hullva hirtelen lesüllyednek a lé aljára. Ez rögtön kuka. Az előnye: elég sok szín RAL skála szerint kevert, ami a többi festéknél nincs.
Boldog Karácsonyt!
Z63
ponty 165900 2011. december 25. 18:47
Válasz erre
Elnézést a kérdésért már utánanéztem. Kellemes ünnepeket.
ponty 165899 2011. december 25. 18:38
Válasz erre
Nekem enamel revell festékeim vannak meg humbrol. Azokat is ki lehet fújni festékszóróból nem? Vagy arra csak az akril jó? Elnézést ha én vagyok az egymilliomodik aki ezt megkérdezi, most nincs nagyon időm visszanézni a kérdéseket.
odél 165898 2011. december 25. 18:11
Válasz erre
Miert is csak a bosszusag van a Revel festekeivel ?
bgabor73 165897 2011. december 25. 17:02
Válasz erre
Köszi :)
A gyerek fest én csak az infót gyűjtöm :) A nagyfelületes festésben tökéletesen bejött amit írtál :) Most szárad az első réteg, aztán majd jön a többi :) mondtam neki, hogy ez türelemjáték lesz :):)
vlevi 165896 2011. december 25. 15:41
Válasz erre
Dehogynem kell hígítani. Különben 2mm vastag mindent betakaró réteget kapsz. A revell azt ajánlja, hogy kb 3 festék, 2 hígító arányban hígítsd ecseteléshez.

Hígítani a revell saját hígítójával, vagy szintetikus hígítóval lehet. Szintetikus hígítóból nekem eddig a Trinát ecsetkímélő szintetikus hígító vált be. Ezzel szemben a H-100 már nem annyira.
Egyébként nem olyan rossz az a Revell enamel festék, ecseteléshez jobb, mint az akril. De általában bármelyik gyártó enamelje jobb ecseteléshez, mint az akriljai.
Viszont ecsettel autót festeni elég nehéz. Mert ott nagy és fényes felületek vannak, és koszolással sem lehet "elrejteni" a hibákat úgy, mint pl. harcjárműnél.
A kisebb részek, mint pl. futómű, kormány,... nem gond mert azokon nincs nagy felület.
De a kasztni festése előtt inkább gyakorolj egy tejfölöspoháron.
Fontos, hogy több vékony rétegben fess, az nem baj, ha nem fed elsőre, sőt, inkább az a jobb. De ne akard azonnal átkenni, mert csak összekened a festést. Várjál legalább fél, de inkább 1 napot a két réteg között.
bgabor73 165895 2011. december 25. 14:59
Válasz erre
Hát.. henger alakú dobozok :) olaj...
A boltban azt mondták, nem nagyon kell higítani.. hajlok is rá, hogy igazuk lesz... na majd kitapasztalom...
Propellerfanatic 165894 2011. december 25. 13:55
Válasz erre
Ha Revell akrilt vettél, akkor nem bukta, mert azok jó festékek. Az enameljeit nem ismerem. Az akrilokat (kocka alakú dobozokban vannak), érdemes Gunze Hobby Color hígítóval hígítani, mert gyönyörű felületet ad.
Gondolom ecsettel fested, ahhoz (is) erősen kell hígítani. Inkább több, vékony réteget vigyél fel. Pontos arány nincs.
bgabor73 165893 2011. december 25. 12:40
Válasz erre
Köszi :)
Hát.. most már vettem egy csom ó revell festéket, szóval.. bukta.. :) Ezeket elhasználjuk.. :)
Miben jobb a többi festék?
És ha már revell festékeim vannak.. Mivel lehet higítani ezeket? Milyen arányban érdemes?
Köszönöm!
MrChef 165892 2011. december 25. 11:56
Válasz erre
Szia! Revell festéket szerintem alapból ne vegyél, mert csak a bosszúság van vele. Inkább Gunze, Vallejo, Tamiya. Elképzelhető, hogy akár 15-féle szín is kellhet hozzá, de egy makettező festéktárában úgyis megvan mindegyik, vagy kikeverhető.
bgabor73 165891 2011. december 25. 10:54
Válasz erre
Sziasztok!Ezzel a REVELL TRABANT 601 LIMOUSINE (REVELL) makettel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Megvettem a fiamnak ajándékba. A netről kinéztem, hogy milyen festékek kellenek majd hozzá. Egyik webáruháznál felsorolták, hogy milyen festékek kellenek hozzá (REVELL festékkódok:1, 4, 50, 85, 88, 91, 99, 302, 374, 381; revell) . Ezeket megvettem, aztán összerakáskor derült ki, hogy még egyéb festékek is kellenének. Kérdésem: érdemes kevergetéssel próbálkozni kiváltani a színeket, vagy érdemes inkább megvenni a leírásban ajánlottakat... Mondjuk a leírás szerint 17 féle festék kellene a trabihoz :)Ez lehetséges? :)
cooper 165890 2011. december 25. 10:12
Válasz erre
persze ezzel nincs is hiba de a lépcsöfokokat szerintem nem szabad nagyon kihagyni
MrChef 165889 2011. december 24. 19:47
Válasz erre
Sajnos sok minden pénz függvénye, de hadd mondjak egy szerintem közeli példát: kamaszkoromban, már némi dobtanulás után, születésnapomra kaptam egy kezdő, alap, olcsó dobkészletet, de persze nekem az volt a minden. Sajnos elég otrombán szólt, a hangja éppen csak megfelelt. Aztán gyűjtöttem, és becseréltem egy Mapexre. A különbség ég és föld. Hátmég a következő lépcsőfok, pl. egy Premierhez képest. Jobb szerkón szépen szól minden, az embernek van kedve játszani rajta.
Szerintem ugyanez vonatkozik a makettezésre is: rossz festékkel szenvedsz, jó festékkel alkotsz, szivacsolással, autógumi-belsővel és ilyenekkel küszködsz és csúnya lesz, kompresszorral lazán mindent létrehozol + gyakorlás stb.
vary.tamas 165888 2011. december 24. 09:39
Válasz erre
juge75 165887 2011. december 24. 08:14
Válasz erre
Akkor máshol kell keresni.
Budapest, Gyáli út, Játék-Makett.
vary.tamas 165886 2011. december 24. 06:32
Válasz erre
Szia Juge!
Nem arról van szó, hogy soke vagy nem, egyszerűen elfogyott a havernak, és Kecskeméten már nem kapott.
Azért köszi a válaszokat.
Üdv Tamás
juge75 165885 2011. december 24. 04:03
Válasz erre
Hígításra használd agyárit, mosásra az észtert (pisztolyból).
juge75 165884 2011. december 24. 04:02
Válasz erre
Sokba kerül az olcsó alternatíva...
Z63 165883 2011. december 23. 22:53
Válasz erre
Észter higitóval, de az eszi a makettet, ha túl sokat fújsz rá!
Miért is nem jó a Mr.Color higitó?
vary.tamas 165882 2011. december 23. 21:28
Válasz erre
Sziasztok!
Gunze Mr Surfacert mivel tudnám higítani?
Mr Color higítót kivéve?
üdv Tamás
cooper 165881 2011. december 23. 17:17
Válasz erre
ponty 165880 2011. december 23. 15:01
Válasz erre
Megszereztem az első festékszórómat egy chromax BD 130-ast. A kompresszor biztosítva van a családban, így azt nem kellett venni. Kellemes ünnepeket mindenkinek!
cooper 165879 2011. december 23. 09:54
Válasz erre
igen ez igy irva és olvasva is igaz de megélve már más kérdés,egyrészt mint irtam elég jó áron jutottam annak idején a flakonos levegöhöz is,másrészt én 2-3 havonta használtam el egy palackot ,ahhoz meg kell érni hogy kompresszort vegyen az ember,az én világomban ez nem úgy müködik hogy kezdö készletnek vegyél festéket ,ecsetet, ragasztó,szikét,kompresszort és kagert,persze most már én se vennék és ellenezném is de abban az élethelyzetben az volt a megoldás
MrChef 165877 2011. december 22. 17:21
Válasz erre
Flakonos levegőt TILOS használni! Kivéve annak, aki a pénze ellensége. 10 db flakonból kijön egy kompresszor. A flakonok kis ideig adnak levegőt, a végén gyengülnek, egy kompresszor életed végéig kitart, csak ritkán kell szervizelni. Melyik éri meg jobban?
cooper 165876 2011. december 21. 20:39
Válasz erre
amúgy valóban nemrég kipróbáltam azt a több rétegü lakkozást egy USA körös csillagos matricánál,nos nem mondhatnám hogy nem láttam a hordozófilmet ,igy valószinüleg nálam csak a sima fehér csillag marad.Ezt a technikát látni kellene ,ehhez kevés nekem a net
cooper 165875 2011. december 21. 20:34
Válasz erre
én sok évig a flakonos levegöt használtam,na abból nem tellett sok flik flakra,most egy fél éve van kompresszorom,de még nem vagyok gyakorlott,kb tiz év ecsetelés után még nem jön a kezemre a modern technika
Muzzy 165874 2011. december 21. 16:34
Válasz erre
Cooper!
Miért, Te hány rétegben viszed fel a festéket? Alapozni nem szoktál? Többen a mostanában kedvelt előárnyékolást is szokták használni. Ezek mind újabb rétegek.
De ez csak egy tanács, de legközelebb majd az lesz a kérdés, mit csináljak, mert becsillog a matrica.
Töbször elhangzott, az itteni tanácsokat nem kötelező megfogadni, de érdemes kipróbálni egy darab műanyag lapon, aztán majd eldöntöd, mit használsz.
Muzzy
cooper 165873 2011. december 21. 13:33
Válasz erre
és ettöl a sok lakk rétegtöl nem lesz vastag az egész? nem érzödik a felületen a több réteg lakk?
dudola124 165872 2011. december 21. 11:23
Válasz erre
Muzzy 165871 2011. december 21. 10:18
Válasz erre
Dudola!
A festés után, a matrica előtt is kell fényes lakk, hogy ne csillogjon be a matricád! A matt felület miatt matricázáskor levegőbuborékok maradhatnak a felületen. Ennek megelőzésére kell fényes felületre felvinni a matricát. A matricázás után újabb fényes lakk, majd jöhet a végleges fényesség beállítása (félfényes, vagy matt lakk) igény szerint.
Muzzy
MrChef 165870 2011. december 21. 09:50
Válasz erre
Pipetta ügyében a Makettek rendelése című topikba írtam, akit érdekel.
dudola124 165869 2011. december 21. 08:57
Válasz erre
Sziasztok!

Jól értelmeztem?Lakkozni akkor kell,ha lefestem a makettot utána matricázom,azután fényes lakkal fújok rá,hogy a matrica egybeolvadjon a felülettel,és ha az eredeti gép
matt színű volt akkor lefújom matt lakkal is a végleges szín beálításhoz?
Kösz válaszotok.
cooper 165868 2011. december 20. 17:55
Válasz erre
a BTR 152 fedett változatával találkoztam a tünde úti honvédségi objektumban 2004 ben természetesen csak mint kiállitott tárgy
cooper 165867 2011. december 20. 17:52
Válasz erre
érdekes ellentmondás a magyar jármüvek megépitésél hogy hiába volt ,szinte mindenki katona mégis nehéz igazán használható háttérinfót szerezni. Az tuti hogy hiába közhely de igaz ,két egyforma szinü "tank nem volt a seregben,és a körités is teljesen esetleges,bár nem használtam a HAD ot ,maketten láttam és nagyon szép,a festésröl csak annyit hogy mikor egy éleslövészetröl visszajöttünk (PSZH) és el akartuk tüntetni a torony elötti kopásokat amiket a 14,5 es hüvelye okozott,fogtuk és átfestettük az elejét,egyrészt jó szarul nézett ki utána ,másrészt jól megkaptuk a magunkét az infra elnyelö festék elbarmolásáért,ettöl függetlenül még jó ideig ez maradt a szine,na most ki mondaná hogy mi az autentikus?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.