/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.
ted978 626082 2017. április 3. 19:58
Válasz erre
Sziasztok! kérdsem lenne. Gunze mr surfacer alapozót le lehet valamivel mosni?

Köszi, és üdv: Sanyi
Sziluboy 626031 2017. április 2. 19:03
Válasz erre
AK_vs_gunze
AK_vs_gunze

Ez a kép nekem sok mindent elárul. Már nem emlékszem, de lehet, hogy pont valami AK-s kiadványban szerepelt.
kicsizsolesz 626013 2017. április 2. 12:24
Válasz erre
Sziasztok!
Kellene egy két jótanács.
Ak inteactíval festek.
Az álca megfújásával gondom.
Első:
Ha kiss nyomással fúlyom, és kevés festékkel, akkor nem tudom a szélet megfújni fröcsköl.
A mácsik:
A nyomást növelem a festék menyiséggel, a festék gyári híg keverése miatt.pacát fúj.
Mi tévő legyek várom a tapasztaltak jó tanácsait.
Köszönöm.
Forgacs 625325 2017. március 18. 22:11
Válasz erre
Sziasztok!

Tömören akkor összeszedem, hogy jól gondolom-e ahogy gondolom:
Hogy egész pontos legyek a hajó anyaga poliészter gyanta, ami üvegszövettel van merevítve belülről és az egész test mindössze 2mm vastag kb.
Ami biztos, hogy akkor ezt a "szűz" testet beborítom valami klórkaucsuk alapú alapozó festékkel, 2-3 rétegben.

A lemezelést pedig még meggondolom, mert amivel burkolni tudnám jelenleg, az 0,05mm vastag vörösréz szalag, és saccra az egész burkolat olyan 30-40g többletsúly lenne csak ( ez közelebb áll a méretarányos lemezvastagsághoz mivel 0,08-0,16mm vastag lemezek lennének pont arányosak). Viszont amit te írtál Sokol öntapadós alumínium csík sem elvetendő ötlet mert ha jól olvastam az mindössze 40um vastag, és ez miatt talán jóval könnyebb is (ami szintén szempont) és a rögzítése sem problémás, és még forrasztani sem kell.

Utána ezt a lemezelést kell bevonnom valamilyen fém alapozó réteggel 3 rétegben. Attól annyira azért nem tartok, hogy elfedné a részleteket, mert 1/50-ben már a szegecsek fejének is 0,6mm átmérőjűek.
Ez után ráhúzhatom a humbrol színkódolású színeket is 2 rétegben, majd ezt kell lakkozzam valami viszonylag ellenálló finishelő lakkréteggel szintén 3 rétegben.

Ami nagy kérdésem a festékekkel kapcsolatban:
Mindegyiket tudom fújni légecsetből, vagy készüljek lélekben az ecsetezésre?

A tönkcső két végét egy-egy dörzszár zárja, és belőlük egészen a fedélzetig felnyúlik egy-egy zsírutántöltő csonk, melyen keresztül mindig kényelmesen tudom után zsírozni. Viszont ha lehetséges akkor ezt megpróbálom egy vízzáró rekesszel leválasztani a többi belső tértől amennyiben ez lehetséges, ennek a méretét és kivitelezését majd a tengelyek hossza és a motorok által bezárt szög határozza meg.

Azért is tettem fel eme nagy kérdéseket, mert ennyire még sosem merültem bele a festés témába, hogy működő modell esetén milyen károkat okozhat maga a környezet is ami ellen a festéknek ellen kell állni, mivel ezek a szoba hőmérsékleten és egy vitrinben nem nagyon merülnek fel.

Willi abban teljes mértékig egyetértek veled, hogy úsztatás előtt alaposan át kell vizsgálni a hajótest épségét, és a tönkcsövek állapotát is.
Sokol 625292 2017. március 18. 12:56
Válasz erre
A neolux tényleg jól tapadt és vizet is bírta csak úgy zsugorodott, hogy 2-3 éven belül több repedés volt rajta, mint egy korhadt deszkán. Rosszabb esetben a kérget is megemelte, ha a fa nem mozgott vele olyan erő volt benne. Jól emlékszem az MHSZ-es kanyargerincű versenyjószágokra, meg a hosszában repedő tőkékre, -annyira azért nem élveztem,- bár az emlékek megszépültek :D

Az a baj, hogy amit írsz az a kérgelt fa, vagy sztirol testeknél tényleg jól működött, de Ő műgyantából egy az egyben kiöntött testet akar használni. Itt a hígító és az alapozó száradóolajai nem tudnak a fa felé elpárologni, illetve a fa anyagába beleszívódva külön réteget képezni. Teljesen más jelenségek munkálkodnak benne, mint egy laminátumnál, vagy üvegszálerősítésű testnél.

Abban is igazad van, hogy egy szabadon kötött tönkcső mindig szivárog, de áttétes meghajtásnál boxolva ez már nem jellemző annyira. Ma már simán lehet házilag 0.8-1.5 bar-ig ellenálló, kenhető perselyt barkácsolni fillérekből.
Willi 625269 2017. március 18. 07:10
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintem túlbonyolítjátok a kérdést. Régen (80-as évek) a hajótestet vékony vászoncsíkokkal borították, amit aztán nitro lakkal átitattak. Ezáltal majdnem olyan lett, mintha üvegszálas réteget kapott volna. Ezt követte a több rétegű gittelés, amit minden réteg után alaposan formára csiszoltak. Az utolsó csiszolása a lehető legfinomabb papíral történt, vizesen. Ezután alapozás és legalább 2-3 réteg festés került rá, nem kimondottan makettező festékekből, mert akkoriban még nem is hallottunk róla. Volt ugye a Neolux, amit autókhoz használtak és az tökéletesen megfelelt. Azóta eltelt ugyan pár év és fejlődött valamicskét ez az iparág is. Tény, a makettező festékek nem olcsók. Aki megfelelően aberrált, megpróbálhat más festékeket is. És vannak lakkok, melyek tökéletesen fednek minden rést. Csupán ennyit gondoltam a dologról. Engem nem a festés repedései aggasztanak, hanem a tönkcső tömítetlensége miatt beszivárgó víz. Talán a hajótest belsejét is megfelelően kellene szigetelni ellene. És egy fontos dolog, minden úsztatás előtt alaposan át kell nézni a hajótestet. Ebből baj nem lehet.
bercsi 625261 2017. március 17. 21:12
Válasz erre
Pedig ki kellene próbálnod a gyárival is, szerintem azzal működne.
Én tegnap kísérleteztem AK festékkel; kisfiam által játéknak használt Phantomot fújkáltam, mindenféle felületi előkészítés nélkül. Flakonból számomra fújhatatlan, hígítva jobb (tamiya akril hígítóval) de így is gyorsan a tűre szárad.
De ami neked a lényeg, nem tudom ledörgölni a felületről a festéket. Szóval a gyári hígító környékén keresném a megoldást.
KapusiZoli 625255 2017. március 17. 20:12
Válasz erre
Kedves Urak!
Matrica alá katonai repülőkhöz milyen lakkot ajánlotok, hogy ne csillogjon ?
Köszönöm:
Zoli
Sokol 625167 2017. március 16. 23:54
Válasz erre
Tiszteletem!

Már többször szó volt a lemezelés kérdésköréről az rc-k esetén :( az a baj, hogy nincs igazán jó megoldás.
Amennyiben az öntött testre valami jó fajta ipari pillanatragasztóval ragasztod fel a fémet akkor nem kell alapozás közéjük a gyantára. Viszont valami izmos ragasztó kell ehhez, pl autóipari kárpit és burkolat ragasztó stb.. Illetve jó fémalapozó lakkal kell lezárni az elkészült fém felületet, - még akkor is ha mondjuk rendkívüli minőségű nyomdaipari lemezt használsz - VISZONT az alapozással így nem szabad spórolni, ami a részletek rovására mehet :(

Csalni úgy tudsz, ha nem igazi lemezt használsz...pl. simán lealapozod a gyanta testet, és arra ragasztod fel az öntapadós alumínium csőszalagból vágott darabokat (ez olyan vékony fémfólia ami egyik oldalán ragasztós és a fűtés/hő csövek szigeteléséhez/javításához használják) Annak a hátoldalán a papír eltávolítása előtt fel tudod rajzolni lemezosztást - az esetleges szegecs/csavarsorokat egy fogaskerékkel vagy szegecselő-rádlival, -vagy tűvel bele tudod rovátkolnia hegesztéseket a hátoldalán negatívban. Aztán a papírt levével csak felragasztod a megfelelő helyre.
Így nem kell egyenként vacakolni a lemezek leszabásával, nagyobb felületeket tudsz beborítani egyszerre, és kevesebb illesztési rés is marad, mert át tudod lapolni a vékonysága miatt. Ergo kevesebb helyen engedi be az esetleg átszivárgó nedveket.

Rengeteg módszer van ezen kívül, de alapszabály, hogy minimum 3 rétegben vond át ha lemezelsz. Mikor elkészültél a fémmunkával picit csiszold fel a lemezeket hogy erősebben tapadjon rá a zárólakk (800-as papír, vagy micromesh, esetleg egy kis mosogatós dörzsi).
Erősen felhígítva ecseteld fel a lakkot, vagy fémalapozót rá ügyelve, hogy minden résbe jusson bőven. Amikor jól átszáradt és megkötött, akkor érdemes lejavítani és átszórni két rétegben, hogy szép és tartós réteget adjon.
badboy 625086 2017. március 16. 11:04
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődnék Míg akril festékekről kinek milyen tapasztalata van? Ecsettel való festés érdekelne.

badboy
ltom74 625064 2017. március 15. 09:29
Válasz erre
tyimosenko, rod666
Koszi a valaszokat!
filpit 625060 2017. március 15. 08:13
Válasz erre
17239731_1367334320008449_4610408890240024915_o
17239731_13673343200...

Üdv Mindenkinek!

Lenne egy olyan problémám , hogy a képen látható AK primer nem tapad rendesen a felületre.Alkoholos és szappanos tisztítás után próbáltam vastagon ecsettel , alkohollal és denaturált szeszel hígítva( az utóbbi kettőnél túrósodik) és fújva,vízzel hígítva, vékonyan ködölve. Persze tudom , hogy a legjobb hígítás saját hígítóval , de nem hinném hogy olyan sokat javítana a tapadáson, hogy ne tudjam le dörzsölni az ujjammal.

Üdv,
Pisti
Forgacs 625045 2017. március 14. 20:48
Válasz erre
Sokol!

Köszönöm szépen a segítséget!

Viszont lenne még egy kérdésem. Ha az a perverzióm támadna, hogy a hajó teljes külső felületén megcsinálom a lemezelést (ahogy az igazin is volt) nagyon vékony rézlemezből, akkor is le kell alapozzam a műgyantát, mivel a lemezek nem biztos hogy teljesen elszigetelik a testet a víztől, és a mikrorepedéseken keresztül átszivároghatnak ugyan úgy káros anyagok amik aztán elkezdik roncsolni az anyag szerkezetét?
Illetve hány rétegben fújjam le alapozóval szerinted?

Üdv:
Forgacs
rod666 625028 2017. március 14. 13:28
Válasz erre
Inkább a Metalcote sorozatból valami...
tyimosenko 625019 2017. március 14. 10:03
Válasz erre
Szia,
Esetleg Humbrol enamel Króm szilver? Az felpolírozva talán jó hatást kelthet.
rod666 625018 2017. március 14. 09:50
Válasz erre
Szerintem az nem krómszínű, hanem fényes acél, pl... Semmiképpen nem krómszínnel festeném.
ltom74 625017 2017. március 14. 09:40
Válasz erre
Pl. futomu hidrulika csovet. Altalaban krom foliaval szoktam de van ugy hogy nem lehet hozzaferni igy inkabb festenem
rod666 625016 2017. március 14. 09:10
Válasz erre
ltom74 625003 2017. március 13. 20:26
Válasz erre
Ecsettel festve milyen krom festeket ajanlotok? ModellMasrer/testors-t nem szeretem mert ujlenyomat erzekeny, lejovos. A tobbi tamiya, vallejo nem az igazi...
Alclad, mr color super metalic meg ecsettel nem lehet
Koszi
rod666 624967 2017. március 13. 09:15
Válasz erre
Jaja. Arra figyelj, hogy krómszín alá fényes fekete alapozás kell az Alclad esetében.
JonesPeep 624856 2017. március 11. 13:58
Válasz erre
Shelby Mustangot rakok most. Felni, hutoracs, lokharito stb mind krom.
Marassam le a kromot, kicsi csiszolas, alapozo es arra a festek? Pl. Alclad 107?
Sokol 624834 2017. március 10. 23:44
Válasz erre
Üdv!
Válassz olyan alapozót, ami rugalmas és jól tapad a resinre. Vagyis legyen minimum klórkaucsuk alapú műgyantás unversalgrund, vagy valami gyorsítós két komponensű epoxis alapozó. Az a baj, hogy bármennyire is jól zárod a végén a finishelő lakkal, a tóban/uszodában sok olyan anyag van, ami a mikro-repedéseken keresztül átszivárog ha valami sima zománcot vagy olajos bázist választasz. Ugyan úgy savas ph-val beerjed és elkezd rohadni a lötyi, mint a laminátumos igazi hajótesteknél amikor nem veszik észre időben az ozmózist. Csak ugye a műgyanták viselkedését még nem ismerjük, csak az tuti, hogy ha elkezdi a savas közegben lebontani a hálószerkezetét, akkor a folyamat öngerjesztő és nem áll le már. Egy nagy halom ragacsos szutyok lesz idővel az egész darab ahogy van.

Igazából a K.u.K kérdésekben annyira nem vagyok otthon sajnos. A mozdony feketéből illetve a hasonló kátrányfestékekből és égethető zománcokból milliónyi változata volt a piacon, -meg ne kérdezd, a haditengerészet honnan vásárolta őket. A levéltárban kutatójegy ellenében tudsz válaszokat keresni :)
Én egyszer próbáltam művészboltos pigmentekből magyar libafos zöldet meg hadi zöldet stb. keverni, eredeti receptek alapján - kevés sikerrel. Akkor próbálkoztam hajós színekkel is, de csak kíváncsiságból. Ismertek a pontos szabványok, itt megtalálod az őket jelző szakirodalmakat felsorolásként: //www.forum-marinearchiv.de/smf/index.php

Annyival egészíteném ki az ott olvashatóakat, hogy tudjuk mi volt a vízvonal alatti vasoxidos vörös mínium festék és az azt borító zöld rézoxidos algásodásgátló izoláló. Az angol Graham Ltd. gyártmányai eredetileg. Magyarországon például a Krayer és Tsa. és albertfalvai festékgyár (ami a Budalakk lett)is voltak udvari beszállítók akik ellátták az vasutat és a hajógyárakat/szertárakat is az angolokhoz nagyon hasonló festékekkel. Ugyan így a német példában említett kátrányfestékeket és japánlakkokat is ők gyártották idehaza. A tűzálló fedélzeti izolálókat pl. már a második vh. idején tetőszerkezetekhez ajánlották, akkora mennyiségben gyártották.

Egyébként a másik tűzálló izoláló is eredetileg Graham Ltd.olasz leányvállaltnak terméke- ez volt a Lux -ami a "luxos foxli" gúnynévből ismerős. Annyira büdös volt, hogy a kabin, szálláshely átfestése után életveszélyes volt napokig huzamosabb időt tölteni bennük.
Andrewka 624819 2017. március 10. 13:47
Válasz erre
Köszönöm mind a két tippet. Öntőkereten ki fogom próbálni, aztán meglátjuk melyik válik be és azt használom élesben
rod666 624817 2017. március 10. 13:03
Válasz erre
Két választásod van: lefolyótisztító, vagy kóla. A lefolyótisztító gyors (kb 10 perc), de büdös, és a kezed is megmarja, mivel lúgos. A kóla nem mérgező, de az egy nap.
Bobafett 624814 2017. március 10. 12:33
Válasz erre
NH69
NH69

Ezen a motoron gyárilag a váz és a hátsó villa króm. Ezeket fújtam alapozóval, majd festettem olyanra amilyennek lennie kell.
Bobafett 624813 2017. március 10. 12:26
Válasz erre
Lehet, hogy nem ez a "hivatalos" eljárás, de én egyszerűen lefújtam alapozóval és utána festettem. Működött.
Andrewka 624811 2017. március 10. 11:52
Válasz erre
Az engem is érdekelne, hogyan lehet a legkönnyebben eltávolítani a krómozást
rod666 624798 2017. március 10. 08:31
Válasz erre
A legjobban akkor jársz, ha az egészről lemaratod a festéket, és újrafested. Milyen alkatrészről lenne szó?
JonesPeep 624791 2017. március 9. 21:53
Válasz erre
Sziasztok!

Tudna valaki segiteni olyan festes ugyben, hogy a keretbol kivagott krom alkatreszeket, hogyan/mivel tudnam lefesteni? Szeretnem hogy az egesz alkatresz krom legyen, ne latszodjon hol fogta a keret.

Udv.: Kornel
Forgacs 624790 2017. március 9. 21:23
Válasz erre
Pontosan az alapozó festék típusának kiválasztásában van szükségem segítségre, mivel műgyanta és réz felületet még nem is festettem.

Igen működő RC modellhajóról van szó, szóval ki van téve a napsütésnek is meg az időjárásnak és a kosznak is. De gondolom ezek ellen főként a fedő festéknek illetve a lakkrétegnek kell majd ellenállni az alapozó meg egy biztos és egyenletes tapadási felületet képez nekik.

Viszont ha már itt tartunk Sokol, ha jól emlékszem egyszer te írtál egy kicsit hosszabb lélegzetvételű hozzászólást a csatahajók topicban, hogy a fekete festést hogyan oldották meg a nagy háború előtt/alatt a hadihajókon a németek. Nem tudod véletlen, hogy a KuK flotta is ugyan azt a megoldást alkalmazta-e illetve, hogy amikor átálltak a rombolóknál és a torpedónaszádoknál a szürkére akkor ott miből keverték ki a szürkét?
Sokol 624730 2017. március 8. 17:41
Válasz erre
Hát igen. Jó volna tudni, pontosan miben van szükséged segítségre. Funkcionális/működő modellhajó amiről szó van, vagy klasszikus vegyes építésű hajómodell, amit a párától akarsz óvni?

Alapszabály, hogy alapozáshoz komoly anyagot válasz öntött műgyanta testnél, igaz a kérgezettek igénytelenebbek, de normális alapozás nélkül a sérült résznél idővel megreped mind.
Ha úsztatni akarod, és szabadonfutó, óraműves, vagy rc, akkor mindenképpen ütés és algaálló, rugalmas, mosható bevonat kell, - amin az esetleges kopásokat is könnyű átvonással javítani az alapozó sérülése nélkül. Egy ismerősöm régóta Wiclkens hajófestéket használ a versenygépein, annak a yacht vorlack/alapozóját szórja alapként, a színfestést és rr matricázást meg átvonja vékonyan Matrózzal (supralux csónak lakk)
Még egy hajóját sem kezdte ki a hattyúszar vagy a stég betonlábazat (szemüveg nélkül koppanásig futnak állandóan a tengeralattjárók :D )
elmo 624722 2017. március 8. 11:43
Válasz erre
Szia Forgács!

A Valejo-nak van több színben poliuretán alapú alapozó festéke, ami általában "elég ragaszkodó". Elég jókat hallani róla. Biztos van aki használja itt a fórumon és megerősít (vagy megcáfol). :) Próba cseresznye!

Üv.: elmo
Forgacs 624711 2017. március 8. 07:22
Válasz erre
Az egyértelmű, hogy lakkréteggel lefújom a végén mivel úsztatható lesz. Ami a konkrét kérdés, hogy maga az alapozó milyen fajta festék legyen?
Willi 624701 2017. március 7. 20:26
Válasz erre
Szia!
Amennyiben alapozóval lefújtad, még a vizes bázisú Trinát festék is megfelelően fog zárni, hogy vízhatlan legyen. A legvégén én fújnék rá némi lakkréteget is. Ja, és bőven hagyjál száradási időt a rétegek között.
Forgacs 624695 2017. március 7. 19:49
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan problémával találtam szemben magam amivel eddig még nem nagyon, ugyanis egy modellhajót szeretnék lefújni alapozóval, viszonylag nagy a felülete (132 cm hosszú, a főbordánál 10 cm széles és körülbelül 8 cm magas saccra) és mind e mellett az anyaga műgyanta, de vannak rajta réz (pl tönkcsövek) és alumínium (ablakkeretek) alkatrészek is, így valami olyan festékre lenne szükségem ami ezeken mind megtapad és fújható. Esetleg van valakinek ilyesmi tapasztalata, ötlete vagy konkrét márka javaslata?

Illetve ami még konkrétum, hogy a vízvonal alatti rész világos zöld lesz és a vízvonal fölött minden világosszürke, így gondolom az alapozó színének célszerű a fehéret választani.

Üdv!
Forgacs
sanyi 624657 2017. március 7. 06:17
Válasz erre
Szia!
Ja persze próbálkozni lehet vele!:) Nem jól fogalmaztam. "Élesben" nem festenék vele egyből. Kipróbálnám, aztán ha jól működik, mehet a makettre. Nekem Humbrol kis tégelyes festékből van 15 éves és csudajól működik - mondjuk csak ecsettel festettem vele, pisztolyba még nem töltöttem, mert arra ott a Vallejo.
Willi 624654 2017. március 6. 23:18
Válasz erre
Szia!
Egy próbát azért megér. Higítás és megfelelő idejű keverés talán segíthet feléleszteni a csoda trutyit.
10 éve festettem a lakásomat és a maradék, színre kevert diszperzit betrutyisodott. Veszíteni valóm nem volt, hát kevergettem, kevergettem és láss csodát, magához tért a hibernációs álomból.
Csupán egy 5let.
Nem minden arany, ami fénylik és nem minden szar, ami bűzlik. :-)
sanyi 624641 2017. március 6. 19:58
Válasz erre
Szia!
Valaha, vagy 20 éve kezembe került egy revell szórópisztoly kiadvány, abban voltak ilyenek. Amúgy sehol nem láttam azóta sem, szóval szerintem ez valami kőkorszaki ásatási lelet lehet, ami max kutya ellen lehet jó - hozzávágod... Nem próbálnék vele festeni, nehogy tönkre vágja a régi festék az egész addigi munkát.
Andrewka 624640 2017. március 6. 19:51
Válasz erre
Megtaláltam, de nem lenne jó sajnos, valami sokkal mattabb, kevésbé élénk szükrészöld szín kell nekem
vlevi 624637 2017. március 6. 19:01
Válasz erre
Jóvan, feladom a telefonról a link beillesztést ebbe a fórumba.
Keress rá, szoktak vele autót is festeni.
vlevi 624636 2017. március 6. 19:00
Válasz erre
Szerintm rá.
De a tamiya kawasaki Lime TS52) nem jo?
www.google.hu/search
Andrewka 624635 2017. március 6. 18:38
Válasz erre
Sziasztok,

Italeri 1:24-es kamiont festenék.
Ahogy korábban kérdeztem Tamiya alapozó spray-vel két rétegben lefújtam, szépen fed minden rendben.
Színből viszont nem találok Tamiya-ból megfelelőt.
Egy Humbrol Acrylic festékspray lenne a befutó:
https://www.humbrol.com/uk-en/shop/spray-paints/38-lime-gloss-150ml-acrylic-spray-paint.html

A kérdésem, hogy ezt a festéktípust rá lehet fújni erre az alapozóra? Megtapad rajta majd rendesen? Vagy inkább nem ajánlott ez az összeállítás?

Köszönöm
pucu1 624364 2017. március 1. 20:27
Válasz erre
Revell Airbush color
Revell Airbush color

Sziasztok!
Ezeket a festékeket ismeri valaki?
Andrewka 624179 2017. február 27. 16:06
Válasz erre
JonesPeep 624175 2017. február 27. 15:37
Válasz erre
Koszi szepen. Megnezem ezzel milyen.
rod666 624163 2017. február 27. 14:18
Válasz erre
Fehér alapozót én csak a fehér, illetve a sárga festés alá tennék, minden másra ott a szürke.
KapusiZoli 624162 2017. február 27. 14:14
Válasz erre
Hello!
Köszönöm a segítséget.Igen Revell 1-es lakkját használtam, és matrica alá kellett volna katonai gépekhez, mert az Academy matricák elég vackok, hiába fújtam két réteget alájuk, akkor is csillognak.
Üdv:
Zoli
Andrewka 624153 2017. február 27. 12:47
Válasz erre
és még egy gondolat eszembe jutott.
Van különbség a fehér és a szürke között? Melyiket érdemes használni?
Andrewka 624145 2017. február 27. 11:17
Válasz erre
Köszönöm,

én is erre tippeltem, de inkább nem kockáztatok:)
Bobafett 624140 2017. február 27. 10:03
Válasz erre
Szia!

Igen kiváló hozzá.

Üdv,
M
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.