/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.
borisz 701786 2022. november 2. 12:20
Válasz erre
Köszi!

A tustintát hogyan érdemes felvinni? El lehet valahogy távolítani?
atika 701785 2022. november 2. 11:45
Válasz erre
Freddy 701783 2022. november 2. 11:11
Válasz erre
Próbáltanm, de nem jó, a tempera vízalapú, emiatt nem terül, hanem összefut a felületen.
borisz 701754 2022. november 1. 15:33
Válasz erre
Sziasztok!
Olvastam olyanról, hogy a panelvonalakat temperával ellenőrzik egyesek.
Aki műveli, írna pár mondatot erről?
halaci 701266 2022. október 17. 11:44
Válasz erre
Ahogy elnéztem az ötleteket a neten, gyakorlatilag semmivel. Elvileg ha rögtön használat után meleg szappanos vízzel kimosod, akkor a nagyja kijön és "csak" a maradékot kell kidörzsölgetni a szálakból.
A leghasznosabb tipp az volt, hogy használjon az ember szilikon ecsetet, arról száradás után egyszerűen le lehet húzni a maradékot.
Miggyuri 701263 2022. október 17. 11:11
Válasz erre
Kérdés: Vallejo Liquid Mask(70.523) mivel mosható ki az ecsetből?
nbali 699879 2022. szeptember 1. 19:26
Válasz erre
Igazából első próbálkozás volt, szóval még tanulom a fémszín festést. Gyakorlásnak jó ez a meteor.
Kibic 699877 2022. szeptember 1. 19:13
Válasz erre
Nekem még nem volt rossz tapasztalatom ezekkel a festékekkel. Szerintem ha a felület jól elő van készítve, sima, száraz, zsír- és pormentes, valamint a száradási időt is van türelmed kivárni, akkor igenis működik és tartós a felület.
Az MRP-hez képest kicsit nagyobb, 18-20psi nyomással fújom, így szép egységes felületet ad. Egy nap száradás után a noname maszkoló se szedte fel még sose.
nbali 699876 2022. szeptember 1. 18:10
Válasz erre
értem, csak azért furcsállom ezt, mert több videóban amit láttam, fújták az EM-t, aztán pár perc száradás után, már tapogatták a festéket, meg rámaszkoltak, és semmi jele nem volt, annak, hogy ne száradt volna meg, vagy ne lenne erős. Jó nyilván lehet marketing videó, és simán kicserélik a makettet, egy már megszáradt, esetleg mással lefestett darabra.
Csak így nekem kicsit csalódás a festék, mert mint mondtam elég drága, és nem ezt vártam volna tőle.
Egyébként láttam Plasmo videót, ahol a gunze surfacerre fújta rá az EM metált, és az egyszerűen nem száradt meg, festhette át az egészet. ezért is használtam a saját higítóját, de hát akkor az sem csodaszer...
Na mindegy, nem gond, tapasztalatként, gyakorlásnak fogom fel.
joshe 699874 2022. szeptember 1. 17:36
Válasz erre
Ugyan nem használom a festéket, de azt ne feledd, hogy ez egy enamel-típusú festék. Az ilyen festékek kötési ideje hosszabb (az akril lakkokhoz képest lényegesen hosszabb). A 24 óra száradás elsőre jó taktika, de lehet hosszabb is amit igényel (hőmérséklet, páratartalom, mivel higítva, volt-e retarder, satöbbi). Több youtube-er is osztott meg tapasztalatokat, nem a legellenállóbb a festék, a többnapos/hetes száradás után óvatosan ragasztott Tamiya maszkoló-szalag is tud felszedni belőle. Legalábbis ezt mondják.
nbali 699869 2022. szeptember 1. 15:57
Válasz erre
Köszönöm a tippet! Megnézem a kompresszort, azért csodálkozom, mert egy nagy tartályost használok, amin a nyomásszbályzóján van nedvességcsapda, és még a pisztoly előtt is használok egy kisebbet
Vadász 699849 2022. szeptember 1. 04:54
Válasz erre
Az AK fekete alapozóját váltsd ki az MRP fényes feketéjével. Ellenőrizd a komprszzorodat, mert ez a festékkráteresedés azt mutatja, hogy vagy víz, vagy olaj van a levegődben.
Kibic 699843 2022. augusztus 31. 20:30
Válasz erre
MiG15-1
MiG15-1
MiG15-2
MiG15-2

Szia,
én MRP színeket és AK Extreme Metal fémszíneket használok. A mellékelt képen az alábbiakat követtem el (az eredmény közel sem tökéletes, de vállalható):
- az alapozás előtt a natúr műanyagot megpróbáltam a lehető legsimábbra polírozni (ez nem sikerült mindenhol)
- zsírtalanítottam MRP zsírtalanítóval (innentől már mindent kesztyűben...)
- lealapoztam az MRP-LPB fekete alapozójával. Ez gyorsan szárad, de azért vártam kb. 2 órát, majd ezt a réteget is políroztam, portalanítottam, zsírtalanítottam újra
- lefújtam az egészet AK-EM 471 Black Base fényes alapozóval vékony rétegekben annyiszor, amíg jól takart mindenhol. A rétegek között kb. 10 percet vártam
- az utolsó réteg után 2 nap száradás pormentes helyen
- epillálás: mivel mégsem volt pormentes a hely, néhány apró kis szösz csak ráragadt kicsit a száradás alatt, ezeket kiszedegettem egy hegyes csipesszel
- AK-EM 481 Polished Aluminiummal lefújtam a gép alját 4 vékony rétegben, 5 perces időközökkel, majd 24 óra száradás
- ugyanezzel a festékkel lefújtam a gép felső részét, majd ismét 24 óra száradás
- maszkolás, majd AK-EM 478, 479, 480, 482, 483, 488 színekkel 3-4 rétegben lefestettem néhány panelt, 5 perces időközökkel
- újabb 24 óra száradás után ilyen lett
nbali 699840 2022. augusztus 31. 19:08
Válasz erre
Sziasztok!

Használ valaki AK Extreme metal festékeket?
Hogy lehet vele szép felületet fújni?Alacsony nyomás, vagy mi a titka?
Egy meteort festek, a gépet festés előtt áttöröltem higítóval, hogy a port koszt lemossam, hagytam megszáradni, aztán lefújtam a saját fekete alapozójával.
Hagytam 1 napot száradni, aztán ráfújtam a fém színt, de fújást közben azt vettem észre, hogy pár helyen apró pöttyökben láttam a fekete alapozót a fém szín alatt, mintha nem fogta volna meg. ill 1 nap száradás után is, mikor megfogtam gumikesztyűben a festést, meglátszott a nyoma...Pedig elvileg ez a festék pár perc alatt betonkeményre szárad. Mit ronthattam el? Nagyon idegesít, hogy nem jó a festés, meg maga a festék se túl olcsó.
Ez az első teljesen fémszínű gépem, gyakorlásnak fogom fel, csak jó lenne tudni a miérteket, mi nem jó.
Aztán lehet hogy maradok a jól bevált gunze festékeknél, abban még sosem csalódtam, mindig jól sikerült a festés vele.
halaci 699836 2022. augusztus 31. 18:05
Válasz erre
clear marker
clear marker

a kép persze lemaradt
halaci 699835 2022. augusztus 31. 18:04
Válasz erre
Mielőtt "nagyberuházásba" kezdtem volna, gondoltam kipróbálom az alkoholos filces ötletet, de azt hiszem, nem fogom megúszni a festéket.

A mellékelt képen a sötét blokkoknál a keret hátoldalán (tehát nem közvetlenül a festék alatt) volt egy króm réteg, a szürke kereten közvetlenül a festék alatt. nekem így részben túl sötét, részben igazából nem is átlátszó, olyan, mint ha fényes festékkel kentem volna le. Ahol nem volt mögötte króm, ott nem néz ki rosszul, de a "hátteret" a legtöbb esetben nem tudnám megúszni, főleg akkor, ha mondjuk a fények eleve nem átlátszóból vannak. (pl. a Corsair vagy a Airacobra szárnyán a három fény.)
halaci 699784 2022. augusztus 30. 09:12
Válasz erre
köszönöm, azon filóztam pont, hogy vajon melyik kombináció a legbiztosabb, ha műanyagra, hanem króm festékkel festett felületre kell rámenni? Mostanra igyekszem teljesen átállni a lacquer festékekre, de akkor itt lehet, hogy célszerűbb lesz az X sorozatból válogatni, nem az LP-ből.
medor 699779 2022. augusztus 30. 01:13
Válasz erre
A szélvédő üveg színezésénél,(pl.Tomcat,vagy az említett Prowler de még sorolhatnám)
én még kevertem is az acryl bázísú zöldet kékkel.Tökéletesen visszaadták az eredeti árnyalatot.Mert azok se nem zöldek se nem kékek.Adott gép és a ráeső fény függvénye.
Ha rákeresel fotókra a neten,láthatod mire gondolok.Néha kékesebb,néha zöldesebb.

'Johnie' írta meg az igazságot.Hígitani kell és megtalálni a tökéletes állagot.
Ami nem túl sűrű,de annyira mégsem híg,hogy megfolyjon a felületen.
(Csak egy tipp: Én a hígításhoz mindig csak alkoholt használok.)
A jó hír hogy ha rontottál,akkor alkohollal tökéletesen vissza is lehet törölni.
Kis méretű felületek esetében (helyzetjelzők),jó az alapkrómozás és utána 00-ás
ecsettel történő festés.(De még az alkoholos zöld vagy piros filctoll is!)
halaci 699753 2022. augusztus 29. 17:27
Válasz erre
köszönöm neked is! Meglátom majd hogy sikerül velük a festés. Van pár olyan pont is, ahol nem átlátszó alkatrész van (pl. az F4U Corsair szárnyán egy piros-narancs-zöld hármas, ott csak a króm festékre tudok majd vele rámenni, de remélem jó lesz. Fújva több videón is volt ilyen "candy color", működnie kellene.
Johnie 699751 2022. augusztus 29. 17:17
Válasz erre
firka
firka
harrier jelző
harrier jelz
prowler üveg
prowler üveg
tamiya clear
tamiya clear
öntőkereten
öntőkereten

Bocs, csak most tudok válaszolni.
Használtam már a Tamiya Clear áttetsző színeit, ezek inkább színezett lakkok mintsem festékek. Az X27 Clear Red-et most sehol nem találom itthon...
Jól felkeverve elég tömények és sűrű az állaguk közvetlenül üvegből. Érdemes hígítani. Mivel hígítva alacsonyabb lesz a viszkozításuk így jobban is folynak. Lehet átlátszó fényes lakkal is hígítani...így megmarad sűrűnek, de veszít a szín az erősségéből. Természetesen hajlamosak lefolyni az alkatrészen és a mélyedésekben megülni, ezáltal ott sötétebb színt adni.
Érdemes több , vékony rétegben felvinni ,ahogy borisz is javasolja.

Pár kép lentebb. Egy Prowler és egy Harrier helyzetjelzői. A Prowler üvegezése nem hígítóval hanem lakk hozzákeverésével.
Valamint öntőkereten próba mindhárom színből hígítva Tamiya x20a hígítóval.
halaci 699750 2022. augusztus 29. 15:02
Válasz erre
borisz 699749 2022. augusztus 29. 14:50
Válasz erre
Szia!
Használtam Revellt meg Gunzét, meg talán Humbrolt is átlátszóban.
Jó alaposan fel kell keverni, aztán nem lesz gond. Vagy hát legalábbis nekem eddig nem volt.
Nézd meg az OH-6 cikkemet.
Csináld inkább több vékony rétegben, akár egy-egy nap száradással közöttük.
halaci 699748 2022. augusztus 29. 14:41
Válasz erre
sejtettem, hogy nem lesz egyértelmű, amit írok :). Azt próbáltam megfogalmazni, hogy ez az átlátszó fedés mennyire homogén, mennyire "marad ott", ahova festem? Pl. a szárnyvégeken lévő lámpák általában minden irányban ívelt felületek. ha megfestem, akkor egyenletesen lesz színezett, vagy szépen összegyűlik a pigment a peremeknél, éleknél?
vlevi 699747 2022. augusztus 29. 14:35
Válasz erre
Az átlátszó az nem fed. Ez a lényege :)
Valóban úgy érdemes használni, alá kell festeni króm, vagy ezüst színnel, és utána az átlátszó szín.
Lámpabúrák és hasonlókhoz való, nem kell hígítani, rákened, és kész.
Próbáld ki egy kicsi öntőkeret darabbal.
halaci 699739 2022. augusztus 29. 13:15
Válasz erre
A tépőzáras sem makettezőknek készült, hanem műkörmösöknek, csak aztán pár makett kiegészítőt is gyártó cég rájött, hogy a felmatricázza a saját logójával, akkor jó pénzért eladhatja.

Más téma: mennyire fednek a tamiya átlátszó (clear) színei? Egy videóban láttam, hogy valaki a helyzetjelző fényeket nem hagyományos módon festette, hanem króm festékkel az átlátszó elem hátuljára és utána clear vörös, kék, stb. elől, de félek, hogy ez 1/48-ban túl kicsi felület és túlhigított festékhez hasonlóan lefolyik a széleire. (Nagyon zavarosan fogalmaztam?)
Muzzy 699707 2022. augusztus 28. 17:56
Válasz erre
Igen, laboros cucc, elvileg kémcsőben lévő anyagok felrázására használják. Makettezéshez használom, nem laborban :)
Azt hiszem láttam a tépőzáras megoldást, az házi barkács volt, és nem vagyok biztos benne, hogy tökéletesen felrázza a festéket. Elvileg nem csak egy síkban mozog a vortex gép, a tépőzáras meg csak egy síkban
A vortex elvileg kémcsőhöz készült, de a nagyobb átmérőjű üvegekben lévő festéket is felrázza. A Gunze 1500 fekete alapozóját tökéletesen felrázta, pedig az elég nagy átmérővel rendelkezik.
Több mint 40 évvel ezelőtt a Kossuthban azt mondtál, csak jó szerszámmal dolgozz, tatom magam hozzá, olcsó
húsnak híg a leve
bagdady 699701 2022. augusztus 28. 15:27
Válasz erre
ez a vortex valami laboros cucc? jól lehet alkalmazni makettezőknek is ? láttam egyszer egy direkt makettezőknek készített rázót is,tépőzárral kell rögzíteni a a flakont
Muzzy 699630 2022. augusztus 26. 22:36
Válasz erre
A "barátuk" keresőjébe beírva
VEVOR Mini Vortex Mixer Lab Vortex Mixer Shaker 3000RPM 50ML for Lab Paint Ink

és videókra keresve több videó is van az eszköztől, használatáról
halaci 699628 2022. augusztus 26. 22:16
Válasz erre
itt írtam róla.

www.makettinfo.hu/forum/forszoveg.php

Videót sajnos nem tudtam csinálni (egyik kézzel nyomni a festéket, a másikkal telefonnal videózni, nem az én szintem), de azóta használtam egy párszor és teljesen bevált, jó három-négy éve alvó, nagy üveges Tamiya festéket is prímán felkevert. Igaz, itt már kellett egy kicsit forgatni az üveget (az aljának az élét célszerű belenyomni a középső mélyedésbe), hogy mindenhonnan felszedje a sűrűbb festéket, de úgy egy perc alatt megvolt azzal is.
rod666 699627 2022. augusztus 26. 22:11
Válasz erre
budha 699626 2022. augusztus 26. 21:56
Válasz erre
Sziasztok,

Lehet többet tudni mi ez a keverő eszköz?

Üdv

budha
Muzzy 699600 2022. augusztus 26. 08:49
Válasz erre
Halaci adott erre egy jó ötletet, én is megvettem. Igaz 42 euró, de pillanatok alatt felrázta mindegyik festékemet! Nem kell üveg, vagy fém golyóval szórakozni, félni, hogy rázás közben széttöri az üvegedényt (ALCÍLAD, korai MPM festékeknél előfordult!
Korábban öntőkeret darabokkal kevertem fel a festéket, most ettől megszabadultam :)
Volt pár alapszínem vellejoból azokat is csodásan felkeverte (Pl nekem a sárga soha sem akart rendesen fedni ecsetelésnél, a rázógép 5-10 másodperces használata után tökéletes!
bagdady 699588 2022. augusztus 25. 21:13
Válasz erre
a golyós megoldással felrázom,sajnos a festékeim nem mindig naprakészek valamelyik már 1-2 éves is lehet,a lakkok is ritkán vannak használva
Freddy 699585 2022. augusztus 25. 16:48
Válasz erre
A harmadik, hogy valami öreg festéket használsz alaprétegnek, aminek már nem olyanok a tulajdonságai, mint kéne. Esetleg nincs rendesen felkeverve.
Freddy 699584 2022. augusztus 25. 16:46
Válasz erre
Sajnos ebben nem tudok okos lenni, az általam leírt két dologra (zsíros alap miatti nem tapadás, levegőben már megszáradás és megszáradva a makett felületére érkezés) tudok gondolni, hiszen a maszkoló is nem tapad a felületre, csak ott az nem bug, hanem feature. A levegőben száradás az viszont bekövetkezhet túlhígítás miatt, ha valami illékony anyaggal hígítasz.
bagdady 699573 2022. augusztus 25. 14:53
Válasz erre
általában nem szokott feljönni se a festék se a lakk,de a legutóbbi esetben a lakk úgy pergett fel a festékről mint a folyékony maszkoló anyag,nem tudom hogy hígítani kell e vagy milyen arányban szükséges a matt lakk az olyan sürü mint a tapéta ragasztó a fényes az menne hígítás nélkül is,elképzelhető hogy hígítás miatt nagyon vékony lett a felület?
Freddy 699564 2022. augusztus 25. 11:32
Válasz erre
A terpentin, pláne, ha sok (elárasztásos földművelés) a legtöbb fajta festéket felszedi vagy megmarja/felpuhítja, akril vagy sem. Én egyedül a GW-féle alapozókat nem tudtam vele felmaratni. A terpentin erős, ennyi.

Hogy a víz szedi fel a megszáradt akrilt, az egy esetben lehetséges, ha az alapozás olyan gyenge (zsíros felület nem volt megmosva, vagy fújás közben a levegőben megszáradt a festék már és csak porolta a felületet), hogy minimális fizikai behatás elég a festék eltávolításához.
téglatesó 699563 2022. augusztus 25. 11:13
Válasz erre
No ez engem is érdekel, mert én is az AK nagy flakonos lakkjait használom. De kell azt egyáltalán hígítani? Nem az a lényege (akárcsak a többi spray festéknek/lakknak/alapozónak), hogy egy az egyben flakonból fújhatóak a felületre? Én legalábbis így használom (máshogy nem is tudnám, mert szórópisztolyom nincs, csak ecsettel mázgálok).
bagdady 699554 2022. augusztus 24. 22:14
Válasz erre
kicsit megint elvesztettem a hitemet, nagy flakonos AK lakkokat használok saját akril hígítóval betartom a 24 órás száradást és mégis ha rámegyek akár vizes mosással vagy AK MIG terpentinnel szinte csak ránézek és feljön a lakk ,már eleve miért oldja a többnapos akril festést a terpentin?
ufopete 699154 2022. augusztus 12. 22:01
Válasz erre
Másik téma: Külföldi fórumokon olvasom, hogy egyik-másik harcjármű makettező autó karosszéra fényezők által használt alapozó spray-t részesíti előnyben. Én Tamiya és Gunze spray alapozókat használok, uh. kíváncsi lennék, hogy tényleg van-e olyan "homasitás" termék, ami tudja azt a felületi finomságot mint mondjuk egy 1500-as Surfacer. Köszi.
badogvarju 699085 2022. augusztus 10. 11:00
Válasz erre
Teljes mértékben azonosak a tapasztalataim a fényes "H"-s esetében -sajnos. Annyival egészíteném ki, hogy van egy több mint tíz esztendeje befejezett makettem, ahol a szatén színekre matricázás előtt H30 került. Stencilezés majd a végleges "fénybeállítás" is (H20) rendben lezajlott a kívánt végeredménnyel. (A folyamat január-március eleje közötti időszakban történt téli szobahőmérsékleten, a rétegek szárítása radiátoron)
A makett megjárta Szolnokot, Óvárt...
Majd amikor beköszöntöttek az első kánikulai hetek a teljes felület szépen kifényesedett!
Miután kihevertem az első idegbajt az ősz folyamán maszkoltam ahol tudtam vagy lehetett és újra H20 kezelést kapott vékonyan ködölve.
A történet a következő két évben újra megismétlődött!
Ezután elengedtem a problémát és elfogadtam, hogy sosem lesz a szaténnál mattabb a gép felülete...

Szóval a kis kitérő után:
Igen van tapasztalat fényes FS kódú színekkel (H57, H25, H315, H316, H327, H329)
Javult a végeredmény, de nem az ajánlott pár cseppet raktam a festékhez, hanem 10-15% arányban. A fényességet tejesen tompítja, némileg csökkent a felpuhulási hajlam, de nem tudtam olyan simára szórni a felületet, ahogyan szerettem volna. Próbálkoztam a hígítás variálásával, de nem hozta a kívánt végeredményt.
Jelenlegi -rész-megoldásom a problémára:
-mivel 72-es méretarány jelentős fakítást kíván 40-50% -főleg az apróbb gépek esetében Pl: F9F-8, Skyray) ezt H11 matt hozzáadásával oldom meg. Így az eredetileg fényes szín közelít a szaténhoz, teljesen simára szórható és elviseli magán az agresszívebb (H46, GX100) lakkokat is természetesen nem agyonhígítva "kéksárgával vagy Levelinggel" -és eláztatva!
Ahol nem kívánt az ilyen mértékű fakítás ott a "C"-s sor színeit használom,amik kikeményednek kellően. Véleményem szerint ezek "vastagabbak" és nem tudom olyan simára szórni őket, ahogyan szeretném. Ha növelem a hígító arányát akkor kellően sima lesz, de tűszúrás szerű pöttyökben szétszalad a festék vagy lakk a felületen. Olyan hatást kelt, mintha olajos lenne a felület vagy víz/olaj kerülne a sűrített levegőből bele.Ennek okát nem tudom...
" Fura, úgy értem a GSI egy profi nagy formátumú cég, miért lehet a fényes, évtizedek óta piacon lévő termék haszontalan? "

-lakkoknál megoldották!
H101 A két széria előnyeit ötvözi: hasonlóan kezes mint a H30 és "csikorgósra" szárad akár a C46
Egyetlen hátránya, hogy kikopott az üzletek készleteiből!
(szakértők információja szerint ugyan az mint a palackos Premium Coat, de ezt még nem próbáltam...)

"Jó lenne egyszer ezt a rejtélyt is leleplezni..."
Részemről:
A H57 tökéletes ADC szürke gépek festéséhez. Semmilyen utókezelést nem igényel, ha aktív szolgálatú ápolt gépet akarunk megmintázni. Mehet a festékre közvetlenül a matrica meg a befolyató is. Igaz ilyenkor illik a feliratokat alaposan trimmelni- esetleg a hosszabbik USAF szöveget betűnként felrakni. Véleményem szerint ez hozzáad az összképhez, mert más lesz picit a festett felület és a nagyobb jelzések/feliratok fényessége. Lesz benne "valóság".
A H11 fehér remekül helytáll futóaknák és szárak egyes felnik festésénél. A befolyató némileg tompítja a csillogását, de még mindig kellően fényes ahhoz, hogy egy használtabb állapotban megjelenített mattabb gépnél szemléltessük a védettebb részek állapotát. Ami annyit jelent, hogy az akna lehet mocskos, de nem krétamatt-elvégre ritkán süti a nap. Vagy egy nem fékezett orrfutó keréktárcsája sem olyan viseltes, mint a fékezetté. Erre is tökéletes ez a "fényjáték"

Köszönöm a figyelmet és a türelmet!
Üdv!
Attila
joshe 699083 2022. augusztus 10. 10:33
Válasz erre
Hibakereséskor a vissza a kályhához hozzáállás célszerű, szerintem. Annyi mindent ki kell küszöbölni amennyi mindent csak lehet.

Mi volt a közös mindkét alkalmazás során? Úgy mondtad, a Leveling Thinner (meg sok minden más is: a környezet, a mesterember, a hőmérséklet, a felület előkészítése...). A Gunze felhívta a figyelmet arra, hogy a(z abban oldott) Retarder-e nem kompatibilis a vizes-alkoholos bázisú akriljaival. Ez könnyen jelenthet problémát, pont száradás kategóriában is. A szerves kémia nem egyszerű tudomány, a retarder lehet nem csak annyit tesz, hogy lassabban párolog tőle a higító.

Sokan azt a nézetet vallják a neten, hogy a vizes-alkoholos fényes Gunze akrilok, ha megszáradnak egyáltalán, csak úgy szoktak, hogy erősen higítva, nagyon vékony többszöri rétegekben felhordva. Arra is többen mutattak rá, hogy az üvegben az alapos felkeverés is nagyon fontos ezeknél a festékeknél. A felrázom kézzel az nem az igazi.
Vadász 699081 2022. augusztus 10. 10:24
Válasz erre
Könnyen lehet, mert a sárgát elég vastagon kell felvinni, hogy takarjon.

Mutatok neked bútort, ami valószínűleg hasonló problémák miatt repedt meg
borisz 699080 2022. augusztus 10. 10:03
Válasz erre
No de a Tamiya mattja is ugyan úgy viselkedne?

Egyébként a következő makett az pont fehér, kék, piros lesz, akkor már jó előre készülök erre.
Vadász 699076 2022. augusztus 10. 05:44
Válasz erre
A repedések oka a kapkodás.

Több probléma is okozhatja.
1 a sárga alatt lévő réteg még nem száradt meg tökéletesen.
2 és ez a valószínűbb: A sárga egy rosszul takaró festék, főleg a fényes. A jobb terülés érdekében még meg is hígitjuk. Ahhoz, hogy takarjon hajlamos a makettező jó vastagon megfújni. Ráadásúl a fényes Gunze festékek nagyon lassan keményednek át (teljesen soha). A Leveling thinner gyorsabb párolgása segiti a száradást, de nagy melegben ennek az a hátránya, hogy a felső réteg megszilárdul, az alatta lévő pedig tovább dolgozik. A másik, hogy a makettek festésére az ideális hőmérséklet kb 22-24 celsius. E fölött már nagyon gyorsan szárad a legfelső réteg. i
Ilyenkor a minnél lassabban párolgó higító a segítség. Ennek viszont a több és hosszabb pihentető fázís a következménye.

Megoldás:

Ezekre a rosszul takaró színekre (fényes fehér, sárga, piros, kék) válassz más tipusú festéket. Pl az MRP erre tökéletes. Vagy több napon keresztűl egy-egy nagyon vékony réteget tegyél csak fel.
borisz 699074 2022. augusztus 9. 23:14
Válasz erre
A hozzászólás elküldése előtt másold ki a szöveget.
badogvarju 699073 2022. augusztus 9. 22:58
Válasz erre
Szia!
Igen van!
Egyórányit pötyögtem és husss...
seholsincsennemmeg!
Holnap nekifutok újra!
borisz 699066 2022. augusztus 9. 20:08
Válasz erre
Köszönöm a sok hozzászólást, ez már majdnem olyan jólesik, mintha rendben lenne a festék és szépen matricázhatnám. :D

tégé: Nem, nincs légkondi. Kb. 25-28 °C lehetett, nem tudom pontosan.

joshe: A Base White-ot (és a Mr. Surfacer-t is) észter híhgítóval szokom hígítani. Jó évtizedes berögződés. Az, hogy a Gunze H festék összevész bármivel, amit fölé fújok (amúgy ez véletlen volt, nem vettem észre hogy fényes, csak gyanús lett, amikor a harmadik réteg után sem fedett normálisan...) az megmagyarázná az első berepedéseket, de mondom, másodjára már közvetlenül az alapozóra ment a Tamiya sárgája.

Zoli: Kb. 1/1-ben, 2/3-ban hígíthattam, 1 bar környékén.

badogvarju: Tamiya ment a H fényesre. Mondjuk van egy sejtésem, hogy ugyan ott készülnek, és a recept is nagyrészt ugyan az lehet.

Már többször megfordult a fejemben a teljes festés lemosása, de azért nem tenném, ha nem muszáj. Viszont lehet vajon megoldás, ha a kérdéses felületeken, meg a biztonság kedvéért kicsit a környékén is, lokálisan mosnám le műanyagig, majd Base White, Tamiya XF-3, Gunze H30YL rétegrenddel újra nekifutnék?
joshe 699065 2022. augusztus 9. 20:08
Válasz erre
Esetleg van tapasztalatod H-fényes festék plusz H040 Flat Base keverésével is? Úgy sem lehet teljes száradásra bírni? Magam elkerülöm ezeket a H-fényeseket ha csak tehetem, nem szeretem őket, béna vagyok hozzájuk, de többektől hasonló véleményeket hallok, hogy sose kötnek meg teljesen a H-fényesek, fél év múlva is benne marad az óvatlan ujjlenyomat. Fura, úgy értem a GSI egy profi nagy formátumú cég, miért lehet a fényes, évtizedek óta piacon lévő termék haszontalan? Jó lenne egyszer ezt a rejtélyt is leleplezni...
badogvarju 699064 2022. augusztus 9. 19:49
Válasz erre
Szia Borisz!
Ha a "H4" fényes volt akkor soha nem lesz jó ez a kombináció!
A "H"-s fényesek soha nem keményednek ki (évek alatt sem!)
A "C"-s lakkok és festékek a "C"-s hígítóval kezelve felhordás után jelentősen zsugorodnak! Ha "H"-s fényesre fújtad akkor magával viszi az alatta lévő "H"-t és sík felületen repedezni kezd! Akkor is ha egy évet vártál a száradással!
Saját példa:
1/72-es F-16 orrkúp szürkéje H306 (szatén!) + pici fényes fehér bele. Hosszú nyári hónapok száradása után "C181"lakkot ráfújtam csak a kúpra -hogy fényesebb legyen egy kicsivel mint a matt gép. ( takarást maszkolószalaggal végeztem a kúp kezdeténél-tehát lakkot is csak eddig kapott)
Lefújtam nem is agyonhígított 181-el és kb.10 perc elteltével a maszkolószalag mentén valami látszani kezdett!
Fél óra múltán, már kb. 1mm-nyit eltávolodott -lemászott- a lakk a kúpról a hegyesebbik vége felé! Alatta a szürke festék még egészen jól megmaradt.
Másnapra -teljes száradást követően- ez a "lemászás" elérte a 1,5mm-t. Utána már nem mozdult!
Az eredmény teljes orrkúp lemosás és újrafestés lett!
Figyelem!: ugyan így jártam szatén vagy fényes"H"-s alapra GX100 és Microscale vizes lakkjával is!
Utóbbi kb:3mm-t zsugorodott az alig 2 centiméteres hosszon! Döbbenetes volt számomra!
Mivel esetedben gyakorlatilag sík felületről beszélünk a feszültség "repedések mentén oldódik" -legalább is a makett esetében.
Üdv!
Attila
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.