/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.
proo0 161942 2009. szeptember 15. 16:04
Válasz erre
revell tömítőhöz is jó a nitró?
Örekkengoo 161941 2009. szeptember 15. 15:53
Válasz erre
Köszönöm a hozzászólásokat. Ebből valszeg a Neoflex/H-100 lesz a nyerő, mert én nem a pasztát akarom használat előtt külön felhígítani, hanem a hígítós ronggyal a makettről szedném le a felesleget, a nitró ilyen direkt alkalmazásától pedig félek, nehogy a polisztirolt is szétmarja!

Cépestét: ÖK
MrChef 161940 2009. szeptember 15. 14:41
Válasz erre
Helló,
én Tamiya tömítőpasztát használok, amelyet nitróval lehet higítani.
A Neoflex is jó, az meg H-100-zal hígul.
Fogpiszkáló, vékony ecset, és hasonlók a felhordási eszközök.
Kétkomponensű műgyanta-alapú tömítő is bevethető a makacs hézagok (pl. AMT autók:-D) ellen.
sza.sa 161939 2009. szeptember 15. 14:17
Válasz erre
üdv!

Humbrol festék hígításához és befolyatáshoz WhiteSpiritet vagy a Humbrol gyári Enamel hígítóját ajánljátok?
Valamint Humbrol fényes lakkja még mindig hajlamos a besárgulásra?
www.sziklafonix.hu/shop/product_info.php
Szasa
lucky 161938 2009. szeptember 15. 13:52
Válasz erre
Az Italerit oldja nitrohígító. De ettől a Neoflex is jobb.
Javaslom a 2 k-s autójavító gitteket pl Neoplaszt.
Pár gond azért van vele.Kissé büdi és csak annyit kell bekeverni amennyit fel is használsz kb 10 percen belül.
A kötés közben van egy állapota mikor gumiszerű lesz.Ekkor akár egy szikével is lehet vágni.Utána már csak csiszolni.
going 161937 2009. szeptember 15. 12:25
Válasz erre
Nekem Neoflex autójavító gittem van , annak olaj és xilol.
i.csab 161936 2009. szeptember 15. 12:20
Válasz erre
engem is érdekelne h mi az oldószere a tömítőpasztáknak, mert vettem kb.1 hete egy italeri 28 ml-s tubusos putty-t, s egyszerűen annyira rossz a kupakja h szinte leesik róla. Nincs rajta semmi menet, pegig nem szakítottam meg, v ilyesmi...s mindig beszárad a teteje, ha meg használni akarom azt mindig le kell szedni róla. Próbálkoztam h betekerem ragasztószallaggal a száját s arra tekerem a kupakját, de az sem az igazi, azért gondoltam h fecskendezek rá vmi kis oldószert, mert eldobni azért mégse szeretném...de ilyet tuti nem veszek mégegyszer...
gaborka 161935 2009. szeptember 15. 11:46
Válasz erre
Pl tudja ezt a Revell Plasto is műanyagragasztóval. Vékonyabb résekre jó a hibajavító festék egy nedves ecsettel is.

c[ ]
sys 161934 2009. szeptember 15. 11:44
Válasz erre
Szia!
A Neoflex tudta ezt szintetikus hígítóval, de a Neoflex mint tömítő hagy "némi kívánnivalót" maga után. Azaz x@r:)
Ákos 161933 2009. szeptember 15. 11:37
Válasz erre
Legjobb módszer, hogy csak Tamiya maketteket veszünk, azt nem kell tömíteni :)
Viccen kívül még nem hallottam ilyenről.
Örekkengoo 161932 2009. szeptember 15. 11:34
Válasz erre
Uraim!

Van valakinek egy jó ötlete arra, mivel lehetne a sok csiszolgatást kiváltani festés előtt? Hallottam olyan megoldásról, hogy a tömítőpasztát - teljes száradás előtt - valamilyen oldószeres ronggyal át lehetett símogatni, hogy legalább a sok felesleges csiszolást elkerülhessük. Ráadásul ilyenkor a paszta felvette az ujjunk síma formáját, szinte teljesen fleslegessé vált utána a dörzs. Milyen paszta és milyen oldószer tudja ezt így együtt?
Kérdésem megértésében, kedvező elbírálásában és a hozzáértő válaszok tömegében bízva, 10telettel: Örekkengoo
going 161931 2009. szeptember 15. 09:18
Válasz erre
Fogpiszkálóval szoktam festéket keverni a saját tégelyében...
lucky 161930 2009. szeptember 15. 09:15
Válasz erre
Ha a sűrű kulimászba beleragad akkor tökmindegy,h csavar, v golyó...
Mindkettő csak akkor müxi, ha szabadon mozoghat.
Örekkengoo 161929 2009. szeptember 15. 09:11
Válasz erre
A golyó jobban szétzúzza a festékcsomókat, mint a csavarok, de a "habverővel" egyik sem versenyezhet. Gyors és kíméletes. Remek ötlet!

Örekkengoo
Tibcsi 161928 2009. szeptember 15. 08:11
Válasz erre
Az a legtökéletesebb megoldás. :)
lucky 161927 2009. szeptember 15. 07:52
Válasz erre
Én egy kiselejtezett hajócsavart rögzítettem egy szárra.Nálam ez a festékkeverő
lucky 161926 2009. szeptember 15. 07:51
Válasz erre
Az Alclad üvegekben gyárilag van golyó.
Az egyik keverés során véletlenül eldobtam...Még jó,h az udvaron történ és így csak a beton lett festékes...
vlevi 161925 2009. szeptember 14. 23:02
Válasz erre
Azt hittem ezt csak én szívtam meg. Ezek szerint nem :)
Én acélgolyó helyett számítógép csavarokat használok. Ebből van itthon egy rakás :)
MrChef 161924 2009. szeptember 14. 20:55
Válasz erre
Helló,
én olykor a mini gravírgépembe befogott, gemkapocsból hajlított eszközzel keverem fel a festékeimet, a legalacsonyabb fordulaton.
Sok sikert az újrakezdéshez!:-)
Örekkengoo 161923 2009. szeptember 14. 20:12
Válasz erre
Ultraciki lehetett, gondolom, semmi nem maradt Tőled szárazon!

Ezek az acélgolyók már benne voltak az öreg tégelyeimben, ez az állandó rázogatás erősen igénybe vette az önkielégítő-izmainkat. Ma már én is műanyaxámolópálcákat használok gyors felkeverésre. De akkor még gondolkodtunk olyan - lassan forgatott - műanyagcsőben is, amibe beletolva automatikusan felrázva tarthattuk volna a legfontosabb festékeket.

ÖK
Tibcsi 161922 2009. szeptember 14. 20:00
Válasz erre
Szia,

Én acélgolyó helyett inkább egy kb. 5 mm-es átmérőjű üvegbotot javasolnék. A csapágygolyóval egyszer nagyon megjártam: üvegtégelyes festéket ráztam fel, ahogy illik :) és az acélgolyó az üveget darabokra törte... a festékem meg kiömlött... :(
Örekkengoo 161921 2009. szeptember 14. 19:46
Válasz erre
Makkettezőtársaim!

Kb. húszéves szünet után újra kezdtem az építgetést. Az akkor csodálatosan működő - és nem is kis választékú - festékeimet elővettem, max. az egytizedüxáradt be (legtöbbször a rossz lezárás, gyengén meghúzott kupak miatt).
Elkezdtem a munkát a régi festékmaradékkal: először egy MiG-21 Cápetit csináltam, mondván: ez egy egyszerű cső, sok baj nem lehet vele, a KP makettért nem nagy kár!
Nem gondolnátok, de én minden lehetséges hibát elkövettem rajta, amit csak kezdő makettező csinálhat. Sok munkámba telt, mire kijavítottam, amit még lehetett. A net egy-egy nagyfelbontású fotója ebben óriási segítséget jelentett, régen erre szinte semmi lehetőségünk nem volt.
Amit viszont észrevettem: a festékek klasszul lötyögnek ugyan, de ennyi idő után valahogy nem az igaziak! A hosszú - papára való - várakozás közben összeálltak a pigmentek, és a tégelybe tett acélgolyóval (a mi időnkben kötelező volt) nagyon-nagyon sokáig kellene rázogatni őket, hogy ismét jól fújható festék váljék belőlük. Ezért a legfontosabbakat újra bevásároltam a Gy. úton (30+ eFt-om bánta), de azóta minden ismét jól működik. Ezen felül még néhány (nekem) új segédanyagot is sikerült beszereznem,kíváncsi vagyok az új technológiák működésére.
Bár én egy öreg kenguru vagyok, de ámulattal látom, mennyit változott húsz év alatt ez a hobby. Irigykedés helyett inkább örülök annak, hogy Nektek ma már ennyivel könnyebb a dolgotok, én is megpróbálom átvenni a jó megoldásokat (tudjátok, én már öreg vagyok, nincs sok időm arra, hogy túl sokáig faragjak egy levegőnél nehezebb repülő szerkezetet, ezért minden megoldásnak örülök, ami gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a munkát).
Utolsó info: én Gunze akrilt használtam korábban, a legfontosabb RLM-sorozatot és alapszíneket szinte hiánytalanul begyűjtöttem, de szinte biztos, hogy az apróbb ecsetes festéseket egy darabig még az öreg tégelyekből fogom ellátni. És hogy értitek a "szakmát"azt bizonyítottnak látom: egy hete, szombaton, a Rebekában csodákat láttam Tőletek, gratulálok hozzá.
Hajrá fiatalság, jó munkát, szeretnék büszke lenni Rátok: Örekkengoo
lucky 161920 2009. szeptember 14. 18:52
Válasz erre
Ma útba esett a gyáli út 31.Vettem retardert. Holnap kipróbálom.
vlevi 161919 2009. szeptember 13. 23:38
Válasz erre
"Úgy 14-15 éves Humbrol enameljeim vannak"
Olyanom nekem is. De olyan is, ami pár hónap alatt bedöglik. Emlékszem pl, hogy télen vettem Humbrol 160-at, mostanában kellett volna egy kis barna, kinyitottam, teljesen be volt állva a teteje. Vastag rétegben beszáradt, alig maradt valami használható az alján. De valóban, van olyan régi festékem, ami viszont túlélt már nálam nagyon sok évet. Nem tudom az okát, mitől döglik be egy festék, és mitől nem, de van olyan, aminek a teteje bebőrösödik, és van olyan is, ami ugyan leül az aljára, de a tetején ottmarad az oldószer. Ez a verzió a jobb, mert nem tud bedöglnei.
dasboat 161918 2009. szeptember 13. 21:33
Válasz erre
Sziasztok!Bocsánat,hogy bele pofátlankodom de érdekes téma alakult itt ki bár én nem használok "makett" festéket csak átmosáshoz ehhez szerintem messze a legjobb a humbrol festékei és utánozhatatlan hígítója.Én az akrilt(DEKA márka hozzáteszem ez a legolcsóbb és szerintem nem olyan rossz minőségű)csak és kizárólag desztilált vagy ioncserélt vízzel hígítom kb 15%-festék és 85%-víz és mehet a pisztolyba ha úgy fújsz vele mint enamel típusúval pl:humbrol soha nem fog tapadni megfolyik,pöttyöződik stb. ezért szoktam "ködölni" sok vékony réteget fújok de mindig várok a rétegek között, 1 rész ködölés majd a maradék levegővel szárítom a felületet majd megint egy vékony réteg, 2 VÉKONY! réteg után megállok 1 nap pihenés mert az lehet,hogy 1-2 óra múlva már száraz a felülete de minden festék a végleges kötést 24 óra múlva éri csak el(vagy még több),ellenkező esetben a felület "érdes" lesz persze 2 leheletnyi réteg után még átüt a műanyag szín ezért vetem be a 3.réteget ez a végső adja meg a jármű végleges színét tehát nem fújom telibe letudva az egész festést egyszerre ez szerintem nem is lehetséges bár ez csak az én kezdő tudásom tudom ez nem egy profi "Trendi"megoldás mint pl:Ákos vagy mint mondjuk gunze festék meg a higítója de olcsó eszközökkel meg festékekkel is lehet szépet alkotni én nem versenyzek senkivel sem meg hol vagyok én "Ő" hozzájuk képest én magamnak makettezem és csak szeretnék segíteni annak aki nem engedheti meg magának egyéb okokból a drága dolgokat a makettezésben:Bocsánat a monológomért!Üdv:Peti
lucky 161917 2009. szeptember 13. 19:47
Válasz erre
Nálam csak a MM festékei vacakoltak.Ma már tudom miért.
Úgy 14-15 éves Humbrol enameljeim vannak, eddig gond nélkül használhatók.
Igaz a használat után mindig fejre fordítom a lezárt tégelyt pár másodpercre...

Ma viszont a készülő Zil-131-nél a szórt enamel-t a den szesz feloldotta...:(
proo0 161916 2009. szeptember 13. 17:26
Válasz erre
hát nekem van pár olaj festékem amiket a harcjárművekre használok,de most szeretnék figurákat is építeni és arra biztos akrillt fogok használni a száradás miatt is ezért feszegetem ezt a területet és már tanultam is a hozzászólásoknak köszönhetően.
vlevi 161915 2009. szeptember 13. 13:12
Válasz erre
Na igen, de az akrillal, ha lefújom, akkor addígra, mire kitakarítom a pisztolyt, már megszárad annyira, hogy kézbe lehet venni.
Korábban, amikor olajjal festettem, hegyekben álltak a folyamatban lévő makettek, mert a festékek száradása között nem bírtam megállni, és elővettem valami mást. Amiből szintén egy fél lépést lehetett előrehaladni, utána megint száradás :)
Nem mondom, hogy mostmár kizárólag akrillal festek, de ha van rá lehetőség, akkor azt veszem elő. Ebben nagyon nagy szerepe volt annak, hogy Gunze hígítót használok. Vízzel, alkohollal csak kínlódtam.
Az sem mellékes, hogy bedöglött akrilt még nem láttam. Van 2-3 nagyüveges Tamiya festékem, és 1-2 üveg Aeromaster akril (még a honfoglalás környékén kerülhetett az országba :) ), aminek az üveg falára volt rászáradva egy csomó festék. Lekapargattam és a Gunze hígító tökéletesen felhígította. Ezzel szemben a ritkán használt enamel festékeket mindíg félve bontom ki, hogy na vajon, bedöglött-e vagy sem.
vlevi 161914 2009. szeptember 13. 13:06
Válasz erre
Tisztításra tökéletesen megfelel a denszesz.
borisz 161913 2009. szeptember 13. 12:33
Válasz erre
Valamit valamiért. ha apisztolyt nem ezzel tisztítotd, nem fogy el gyorsan.
proo0 161912 2009. szeptember 13. 11:35
Válasz erre
nem adtam fel:)már vettem ioncserélt lágy vizet holnap veszek den.szeszt és kísérletezek.
MrChef 161911 2009. szeptember 13. 11:11
Válasz erre
alapozó + jó festék + hajszárító. :-)
vlevi 161910 2009. szeptember 12. 22:40
Válasz erre
Pedig nem rossz dolog az, ha a festés 1-2 óra múlva már teljesen száraz, és mehet rá a maszkolószalag!
Én most elővettem enamel feketét, és azzal festettem le pár apróságot, de már nem bírom kivárni, hogy megszáradjon. Még mindíg ragad, pedig ebéd után fújtam.
proo0 161909 2009. szeptember 12. 22:25
Válasz erre
köszi a válaszokat,nekem ez a gunze higító kicsit drága viszont kísérletezni sem akarok ezért az lesz a legjobb ha elrakom jó mélyre a szekrénybe és maradok az enamelnél:)
vlevi 161908 2009. szeptember 12. 19:30
Válasz erre
Nemtudom. Régebben hígítottam szesszel Tamiya akrilt, de az annyira sérülékeny volt, hogy ha megfogtam a makettet, lejött a festék. Most viszont ha leesik 1-2 alkatrész a földre (csempére!), akkor sem kopik le a festék.
lucky 161907 2009. szeptember 12. 19:05
Válasz erre
Vlevi!
Nálam a den szeszes hígítás műxi.Amire figyelni kell az a hőmérséklet.25 fok táján és felette már igaz amit írtál.
borisz 161906 2009. szeptember 12. 18:05
Válasz erre
A revell akrilról én csak rosszat olvastam eddig.
(A sárkányfüvön meg hangosan felnevettem:D )
vlevi 161905 2009. szeptember 12. 17:28
Válasz erre
GNZ-T110
GNZ-T110

Ha van lehetőséged és nem akarsz mindenféle kutyulgatással bajlódni, hanem elsőre normálisan szeretnél fújni, szerezz be Gunze hígítót. Azt a kékeszöld fajtát. Tökéletesen hígítja a Gunze, Tamiya, Humbrol, Lifecolor, Aeromaster akril festékeit. Revellt, MM-t még nem próbáltam akrilból, azokat nem tudom.
A házi kutyulgatás (víz+alkohol+retarder+sárkányfű...) is jó, de azt sajnos ki kell tapasztalni, és nem biztos, hogy azzal akarsz elsőre bajlódni, hogy pár napig-hétig csak kudarcélményed legyen az akril festékekkel.
Ja, mégvalami. Tisztán az alkohollal hígítást nem ajánlom, mert annyira gyorsan szárad, hogy szinte már száraz por alakban érkezik a makett felületére a festék, emiatt tapadása szinte semmi.
A másik dolog főleg a fényes festékeknél érdekes. Tamiya selyemfényű és fényes feketével próbáltam, de nekem a Gunze hígítóval lett a legszebb. Vízzel hígítva kicsit tompább lett a fénye. Persze harcjármű festésnél ez nem számít, mert a festék úgyis matt, de pl. autóknál igencsak fontos, hogy ne mattuljon a festék.
lucky 161904 2009. szeptember 12. 17:06
Válasz erre
Sztem használj deszt víz+ den. szesz keveréket. Én pl kazán tápvizet használok.
Ez is ioncserélt víz csak lúgos a kémhatása.Az ami akkuba való semleges.

A retarder másik neve kötéslassító.
Lényegében a száradási időt növeli meg.
lucky 161903 2009. szeptember 12. 17:03
Válasz erre
Az is alkohol,csak van benne 1-2 % denaturáló anyag.
proo0 161902 2009. szeptember 12. 16:30
Válasz erre
a denaturált szesszel is gyorsabban szárad mint kéne?
proo0 161901 2009. szeptember 12. 16:27
Válasz erre
akkor most mit ajánlotok?:)és milyen lassítót kell rakni az alkoholhoz?bocsi de láma vagyok az akrillhoz mindig olajat használtam
vlevi 161900 2009. szeptember 12. 15:47
Válasz erre
Sőt, akár desztillált vízzel is. Mostmár le merem írni, mert kipróbáltam, és működőképesnek mondható. De én is inkább az alkololféleségeket javasolnám. Viszont azzal nagyon gyorsan (túl gyorsan) fog száradni, még a levegőben megszárad, ezért kell hozzá egy kis retarder.
A vízhez nem kell.
lucky 161899 2009. szeptember 12. 14:27
Válasz erre
sőt még a denaturált szesz is.
proo0 161898 2009. szeptember 12. 14:23
Válasz erre
sziasztok tamiya akrill lakkokat mivel lehet higítani sima 70%os alkohol is jó hozzá?
Z63 161897 2009. szeptember 12. 13:54
Válasz erre
Örekkengoo!
Egyszer lépésenként akartam fújni egy gépet. Fémszínre 02, 76, stb. Amikor az Agama feldörzsölős fémszínre, (ami egyébként alkohollal fújható és így egészen jó fémszínt ad)az RLM 02-t kezdtem fújni,teljesen egy sárgászöldre eloxált alumínium hatását keltette. Próbáld ki! A lényeg, hogy erősen hígitott festékkel dolgozz és csak ködölgetve fújd a felületet!
sza.sa!
A Mr.Coloron nyugodtan dolgozhatsz White Spirit-tel, lakkbenzinnel, nekem legalábbis ezek nekem soha nem bántották.A Mr.Color is akril, csak nem a vízbázisú. A H-100-al már óvatosan! Mindenesetre, előbb mindig próbálj!
Üdv,Z63
MrChef 161896 2009. szeptember 10. 20:19
Válasz erre
Az elcsúszást úgy tudom elképzelni, hogy az átlátszó műanyag vastagsága miatt az alsó és felső festett réteg között furcsa héjszerű alak rajzolódik ki - középen átlátszó, alul-fölül pedig nem.
A legjobb a fémmaratott kabintető-keret és egyenként beillesztett ablak-darabkák.
vlevi 161895 2009. szeptember 10. 18:55
Válasz erre
"Autómakettet fényes feketével, ecsettel" Ezért mondtam :) A sebváltókart, olajszűrőt és hasonló apróságokat persze le lehet festeni ecsettel, de nagy felületek festéséhez nagyon kell tudni bánni az ecsettel.

A kabint belülről azért nem jó festeni, mert a vastag üveg miatt a belső festés akár 1mm-el is elcsúszhat. Legalábbis ezt olvastam valahol, és talán van benne valami. A fene se tudja.
MrChef 161894 2009. szeptember 9. 22:31
Válasz erre
Autómakettet fényes feketével, ecsettel...asszem homályos vitrinben sem mutogatnám 20 méterről.:-D
Kabinfestés: a kabin keretet belülről is le kell festeni a megfelelő színnel, gondolom én. (egyelőre csak gyűjtöm az infókat, mert a kezdeti korszakom óta nem építettem repülőt, most viszont jó sok összegyűlt)
vlevi 161893 2009. szeptember 9. 22:10
Válasz erre
Én ezt úgy szoktam megpróbálni (több-kevesebb sikerrel :) ), hogy maszkolószalagból vágok 1mm széles csíkokat, és ezt rakom fel a kabintető szélére.
A vékony csík előnye, hogy hajlítható, akár ívben is oda lehet rakni, ez pl. modern gépek, pl. F-15 kabintető első részénél nagyon fontos. A másik dolog, hogy ezen a vékony maszkolószalagon elég kevés a ragasztó, kis ráhatással lehet tologatni az üveg felületén. Ezt nagyon jól rá kell nyomni az üvegre a végleges helyén, hogy ne tudjon a festék aláfolyni. Kicsit pepecs munka, de legalább nem lehet elrontani.
Amikor az ablakok széle megvan, akkor a többi tetszés szerint befedheted. Nagyobb darab maszkolószalgokkal, vagy folyékony maszkolóval jó vastagon.
Ezután érdemes előbb a kabinbelső színével megfesteni a szabadon maradt üvegfelületet, mert hát az is látszani fog. Erre mehet a repülőgép színe.
Ha olyan repülőt csinálok, aminek zárt lesz a kabinja (repülőim főleg 1/72-esek), akkor azt az építés során fixen felrakom a makettre, és a makettel együtt festem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.