| Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| borisz | Adatlap | 742214 | tegnap 12:00 | ![]() | |||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 742198 | tegnapelőtt 23:58 | ![]() | |||||||||||||||
|
A kiömlő és GSF titán illetve acél-titán ötvözetből készült, a belseje a korom miatt fekete, itt még nem igen alkalmazták a később oly gyakori vált fehér/krém színű kerámia rétegeket amiket a Gripen RM-12, az F-18 F404 stb hajtóművek kiömlőinél megfigyelhető. Egyébként a Verlinden Lock On F-111 fotókönyvben nagyon jó fotók vannak a lakenheath-i Aardwark-okról. Ahogy mdeor is írta pontos kódot nem fogsz találni mert a színek függnek a hűm korától, használtságától, anyagok megmunkálásától, a kapott hőterheléstől stb. Nincs két egyforma elszíneződés. | |||||||||||||||||||
| medor | Adatlap | 742195 | tegnapelőtt 21:19 | ![]() | |||||||||||||||
|
Szia! Dolgozz a fotók alapján és használd a szemed! Acél,titán,natúr fém,égett fém... Hidd el senki nem fogja megkérdőjelezni az árnyalatokat.😉 De ha kell kiindulási alap akkor a Hasegawa összeállításija segíthet kicsit: www.scalemates.com/products/img/0/3/2/122032-15-instructions.pdf | |||||||||||||||||||
| borisz | Adatlap | 742169 | tegnapelőtt 13:03 | ![]() | |||||||||||||||
|
Köszi! Igen, aktuális. Igazából képeket én is találtam, csak szín kódokat nem. | |||||||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 742139 | 2025. október 24. 14:58 | ![]() | |||||||||||||||
Ha még aktuális az F-111 hajtómű kiömlő színeinek kérdése... | |||||||||||||||||||
| borisz | Adatlap | 742129 | 2025. október 23. 22:14 | ![]() | |||||||||||||||
|
Hali! Teljesen megértem, ha tele van a hócipőd, szusszanj pár napot. Én azt a foltozást finomítanám még! Jó az út csak végig kell járni. | |||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 742106 | 2025. október 23. 11:31 | ![]() | |||||||||||||||
|
Kész, befejeztem. Ilyen lett, egy jó ideig nem akarok többet foglalkozni vele... a jobb oldalon lesz még pár zöld folt, mert ott túlságosan túlsúlyban van a szürke... És most félreteszem, mielőtt "véletlenül" leesik az asztalról és megtaposom... szintén "véletlenül"... | |||||||||||||||||||
| ssanyi | Adatlap | 742091 | 2025. október 22. 19:04 | ![]() | |||||||||||||||
|
Üdv! Nem bántásként vagy okoskodásként, de érdemes máskor hamarabb kérdezni. ;-) Van eredeti színes fotó DIANA G-10-ről (MKHL is innen kapta a G-10-ek jó részét). Világosabb 75 (kb.20 százalék) dunkelgrün (legyen az bármelyik RLM8x megnevezésű) és RLM76 (gyártási időtől függően) teljes alsó festés, vagy részleges (mint pl. a piros 12 esetében). Mindegyik magyar G-10 DIANA 1/3 fehér, 2/3 RLM70 színű orrkúpot viselt (most nem ugrik be egy spirálos sem). A két fotó közül az egyik eredeti, a másikon a piros kicsit vissza lett véve (a feliratok remélem látszanak). | |||||||||||||||||||
| pmheros | Adatlap | 742057 | 2025. október 21. 17:43 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv! Enged ezeket el! A Fabtron (rlm) 83 jelölés egyébként is kék színt takar! Maradjon a c123, az jó lesz neked! Beteszem mostmár a képet (ami két verzióban is megvan), hogy magad is eldönthesd milyennek szeretnéd. A szárnykereszt a német kereszt kiegészítése, láthatóan itt is üresen lett hagyva a középe mert látszik a két fő álcaszín találkozása. A törzskeresztünk közepe inkább a sötétebbik álcaszínre hajaz, ami lehet az eredeti német (keretes-)kereszt eredeti közepe is. Ha a német törzskereszt fekete (vagy közel fekete, mint a csatolt kép német gépein), akkor már volt értelme átfesteni azt világosabbra. A következő lehetségesen rendelkezésre javítófesték szín az pont a 75. Ez inkább a sztenderd 75, nem a kamóban lévő háború végi világos 75. A lényeg hogy olyan legyen ami neked elfogadható, neked tetszik. | |||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 742055 | 2025. október 21. 16:44 | ![]() | |||||||||||||||
|
Van itt egy kis keveredés... Most olvasom az MMP könyvben, hogy a WNF gyári színei a 75/82/76. Tehát az Edu jól írta. De ugyanebben a könyvben van egy színtábla is, ahol a 82 a Dunkelgrün és a 83 a Hellgrün... Marad a C123 a gépen. :) | |||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 742053 | 2025. október 21. 15:43 | ![]() | |||||||||||||||
|
Bocs, ezt elírtam: felül RLM76/83 Ez természetesen RLM 75/83 akart lenni. :) | |||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 742052 | 2025. október 21. 15:41 | ![]() | |||||||||||||||
|
Átfestettem a zöldet az RLM83-mal, így már sokkal jobban tetszik... Tegnap kicsit utánanéztem (jókor: miután lefestettem a makettet :)) a WNF/Diana gyári festésének és több helyen is egybehangzóan azt írják, hogy felül RLM76/83, alul 76. Az Eduárd meg tehet egy szívességet... Most nem teszek fel képet, mert most még igen kusza a festés, majd ha fent lesz mindhárom alapszín, többet mutat. A sárga törzsgyűrűt is megszüntettem. Még valami: azt lehet tudni, hogy a felségjelek fehér keresztjét (ill. a helyét) milyen színnel fújták át? Én a 75-ös szürkére tippelek a törzs oldalán és esetleg a szárnyon felül. Az eduárd alulra is írja, de én valószínűbbnek tartom, hogy az alsó színnel megegyező, 76-os színű a kereszt. Van erről megbízható forrás? | |||||||||||||||||||
| Norm | Adatlap | 742029 | 2025. október 21. 01:54 | ![]() | |||||||||||||||
|
Szia! Én nem konkrétan ezt az oldalszámú gépet csinálom, de gyanítom, hogy hasonló lehetett a festésük. Ami infót találtam, az alapján én egy világosított RLM 75-öt, és zöld RLM 81-et használtam a felső felületekre, természetesen RLM 76 alsó színnel, valamint RLM 81 Braun violet színnel fújt függőleges vezérsíkkal. Egyébként van egy nagyon jó cikk a Haditechnika 2025/2 számában, ami nagy segítségedre lehet, tudom ajánlani! Üdv, Gábor Üdv, Gábor | |||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 742021 | 2025. október 20. 20:01 | ![]() | |||||||||||||||
|
Igazad lehet... holnap lesz dolgom. :) | |||||||||||||||||||
| pmheros | Adatlap | 742020 | 2025. október 20. 19:21 | ![]() | |||||||||||||||
|
Azt a törzskereszt mögötti sárga gyűrűt sem festeném fel, ha az az én építésem lenne. (Amúgy sem látom már felbukkani ezt a Neubiberg -en fotózott többi gépen sem.) Pont ugyanolyan a színe fotón mint a 76 területeké. Ha 04 lenne akkor világosabb hatású lenne, rajta a foltozás pedig nagyobb kontrasztú. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||
| borisz | Adatlap | 742018 | 2025. október 20. 15:52 | ![]() | |||||||||||||||
|
Köszönöm, de tudom melyik hajtómű típussal repültek. A színek nevét nem tudom. | |||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 742017 | 2025. október 20. 15:17 | ![]() | |||||||||||||||
|
Köszi, ezt kipróbálom! :) | |||||||||||||||||||
| pmheros | Adatlap | 742015 | 2025. október 20. 14:45 | ![]() | |||||||||||||||
|
Üdv! Néztem most a 16 -osról archív fotót, és azt kell javasoljam a szürkét fakítsd ki erősen. A háború végi 75 -ös szín sokszor nagyon világos, mint ahogyan ezen a 16 -os oldalszámún is. Amikor részleges színcsere volt 75/74 és a 82/81 sztenderdek közt, igyekeztek a világosabb szín helyére az új világosabb színt festeni. Tehát a világosabb 75 helyére ment volna a világos 82. Én a sötétebb (74) helyére inkább a sötétebb 81 színt festeném. Ugye 81 -ből volt sötétbarna, és sötétzöld is, attól függően milyen összetevők álltak rendelkezésre a gyártásban. Gunze esetén én a c123 -al festeném a sötétebbik színt. Ne zavarjon meg hogy RLM 83 van a tégelyre írva, ezt szokták használni a háború végi német sötétzöldnek a makettezők. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||
| MoMi | Adatlap | 742014 | 2025. október 20. 14:18 | ![]() | |||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 742009 | 2025. október 20. 11:37 | ![]() | |||||||||||||||
|
Sziasztok, Magyar Messzert építek Eduárdból 1/48-ban. Most tartok a festésnél, de nekem gyanúsak a színek. Az Eduard RLM 75/82 színt ír elő a felső színeknek, a Gunze C sorozatú színeket is megadja, én azokat használtam. Most festettem fel az RLM75 alapra az RLM 82 zöldet, de nekem nagyon gyanús ez a szín, túlságosan világosnak találom. Én csinálok valamit rosszul, vagy az Eduard írt zöldségeket a színeknél, esetleg a Gunze nem azt a színt töltötte a tégelybe, mint ami rá van írva? Egyáltalán: hol az igazság (tudom: a borban)? Segítenétek, hol rontottam el? Vagy ez ilyen? Köszi. | |||||||||||||||||||
| borisz | Adatlap | 741722 | 2025. október 9. 22:10 | ![]() | |||||||||||||||
|
Sziasztok! Fém színekkel vagyok gondban.Egy ideje nézegetem az F-111 hajtóművek kiömlőiről a képeket kívülről, belülről,de a színek nem akarnak összeállni. Aktívan használt állapot lenne a cél. Nézem ezeket:www.clubhyper.com/reference/f111indetailjr_2.htm, meg ezeket www.primeportal.net/hangar/bill_spidle2/f-111a_67-0051/, a csatolmányban lévő nagyon kisuvickoltat, meg mindent, amit kidobott a Google, de nem igazán vagyok biztos. Az itthon lévőkkel összenézegetve, esetleg a sötétebb rész Gunze Mr. Metal Color 212, a világosabb 213? Aztán megdolgozni mondjuk egy kis burnt ironnal meg gun mtallal?, aztán a hasnálatot imitálandó, az egészet megködölni jó híg feketével? De pl. ezen, megint csak múzeumi, data3.primeportal.net/hangar/weichao_chen2/f-111a_67-0067/images/f-111a_67-0067_24_of_26.jpg van mindenféle más hülye szín is, amit nem is nagyon értek. Mintha egy kis cink-kromátos elszíneződés lenne az egyik lamellán, belül meg mintha rozsdás lenne, vagy mi. Na meg beljebb, egészen a lángterelőig, vagy meddig, milyen színek azok? Mit lehet ezzel tenni? | |||||||||||||||||||
| halaci | Adatlap | 741623 | 2025. október 7. 14:37 | ![]() | |||||||||||||||
|
vettem kipróbálásra a Gaahleri metallic markereiből kettőt, a Zirconium Black-et és a Stainless Steelt. Nagyon kellemes meglepetést okoztak. A képen egy 1/72-es Hellcat propellere látható, alapozás nélkül, a két markerrel csak besatírozva. Mindkét szín egyenletes, egy menetben is tökéletesen fedett és nincsenek a filcekre jellemző maszatolós csíkok. A hegye nagyon vékony, a harmadik lapáton látható csíkoknál vékonyabbat is lehet csinálni. (Nem vettem fel a közellátó szemüvegem a próbához és azzal rossz a mélységérzékelésem.) A fekete szerintem ideális az 1/35-ös kézifegyverek bevonatos fém részeihez is. | |||||||||||||||||||
| Microbacchus | Adatlap | 740974 | 2025. szeptember 14. 19:26 | ![]() | |||||||||||||||
|
Szia! A Tamiya biztos jó minőségű, én egy lassan 7-8 éves AK chipping fluidot használok, amit már kétszer leszűrtem, mert alga nőtt benne:D de tökéletesen működik... A lényeg, hogy vékony rétegben menjen fel, mert akkor lesznek apró lepattogzódások, ha túl sok hajlakk ment fel, akkor rögtön nagyméretű foltokban jön le a festék. | |||||||||||||||||||
| Propellerfanatic | Adatlap | 740972 | 2025. szeptember 14. 18:42 | ![]() | |||||||||||||||
|
Szia! Köszönöm a válaszodat. Azért kérdeztem, mert nem szoktam használni a koptatáshoz semmi csodaszert, de mivel annyira népszerű, gondoltam kipróbálom, hátha jobb mint ahogy én csinálom. Azért vettem a Tamiya chipping liquidet, mert szeretem a Tamiyát. Viszont nem akart a felületen megszáradni, és összeállt cseppekben. Kicsi, kör alakú cseppekben. Namármost, ha így szárad meg, akkor gondoltam, a koptatáskor is kör alakú foltokban fog lejönni, ami nem élethű. Vízzel lemostam, és le is jött rendben. Azért kérdeztem a saját tapasztalatot, mert nem azt akarom látni, hogyan kapirgálják a felületet, lévén ezt én is tudom hogyan kell, hanem a rétegek, sorrendek, száradási idők nem voltak világosak. De a válaszod abszolút kielégítő volt! Köszönet érte! Üdv LP | |||||||||||||||||||
| borisz | Adatlap | 740968 | 2025. szeptember 14. 18:01 | ![]() | |||||||||||||||
| Microbacchus | Adatlap | 740965 | 2025. szeptember 14. 16:48 | ![]() | |||||||||||||||
|
Szia! Nem világos a kérdésedből, hogy a technikát is most próbálod először, vagy csak ezt a Tamiya terméket. Nem hiszem, hogy az egyes termékek között lényegi különbségek vannak. Mindegyiknek az alapja, hogy egy vékony vízoldékony réteg kerül a festékréteg alá. A száradási idő minimális, pár perc, ahogy Bandika is írta, hajszárítóval gyorsítható. Egy nem egyenletesen félfényes, foltos felületet fogsz kapni. Az, hogy cseppek jelennek meg teljesen normális, ha túl sokat viszel fel egyszerre az anyagból. Két vékony réteg bőven elég. Ha sokat viszel fel belőle, akkor nagyobb darabokban fog lejönni a festék, főleg a Tamiya XF. Sokféleképpen lehet hasonló eredményt elérni. Nekem az vált be, hogy a hajlakkot/chipping fluidot viszem fel egyenletesen, és a víz/dörzsölés mértékét (idő és erősség is), eszközöket (fogpiszkáló, tű, ecset) változtatom aszerint, hogy milyen hatást szeretnék. Az eredmény teljesen más lesz a hajlakkra felvitt festék típusa szerint is. Vékonyan felvitt MRP, Tamiya LP sorozat, stb. alapban apró foltokat ad, XF éles határokkal jön le, a vizes akrilok (szintén vékony rétegben festve) inkább mosódnak (ha vastag rétegben viszed fel, akkor meg bőrszerűen egyben lejönnek, ami nyilván egy katasztrófa:) ). A maszkolás lehetősége is a festéktől függ, pl. ezen a Stuarton: www.flickr.com/photos/170649414@N04/54170810551/in/album-72157719325694696/ Tamiya LP és MRP festékeket használtam, minden réteg között maszkoltam közvetlenül pár perccel festés után, és semmi gondot nem okozott az, hogy az egész 2 réteg hajlakkra ment. Ha ilyesmi festékeket használsz, akkor érdemes tűvel karcolni, kicsit megcsiszolni (1000-1500) a felszínt az ecsetezés előtt; fogpiszkálóval direkt vastagabb leválásokat lehet jól készíteni. Ha XF, vizes akrilok, akkor inkább csak tűt és ecsetet szoktam használni. Ha nagyon "beindul" a felső réteg leválása, akkor várd meg, amíg visszaszárad a felszín, utána megint kisebb darabokban fog csak leválni. Ezt a nagydarabos leválást egyébként ki is lehet használni, a képen a kerekek mögötti részen azt a márványos hatást így csináltam, az Olive Drab alapszínről szinte minden Portland Stone réteget lemostam jó sok vízzel, majd leitattam és leszárítottam, végül vékonyan újrafestettem PS színnel. Ezeket a nagy festékdarabokat egymásra is lehet tolni (a szárítás során el fognak vékonyodni), és akkor rögtön 3 árnyalatod is van. Ezután egy második körben ment a hagyományos chipping - a lakkot nem kell újra felvinni, marad elég. | |||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 740957 | 2025. szeptember 14. 14:54 | ![]() | |||||||||||||||
|
Kékesfekete festék fényes lakkal keverve ahol vastagabb a folt, ahol vékonyabb meg azonos színű olajfesték. | |||||||||||||||||||
| Bandika | Adatlap | 740952 | 2025. szeptember 14. 14:23 | ![]() | |||||||||||||||
|
Úgy hangzik, mintha bedöglött volna. Egyébként Cien Classic hajlakk. Hajszárítóval kicsit rásegítesz, 20 perc után már festhető. Ha elrontod, langyos vízzel a fogkefével lejön nyom nélkül. A hajlakk vastagságával tudsz variálni, hogy a makettfesték mennyire könnyen fog majd lejönni. Egy dologra kell figyelni, chippingelt felületre ne tegyél maszkószalagot, mert az is le fogja kapni a festéket. Ja igen és alapozni kell, pl. surfacer 1500-al, vagy valami hasonló oldószeres cuccal. | |||||||||||||||||||
| Propellerfanatic | Adatlap | 740924 | 2025. szeptember 13. 18:00 | ![]() | |||||||||||||||
|
Sziasztok! Használt már valaki Tamiya Chipping Liquid folyadékot? A tapasztalatokra lennék kíváncsi. Nem videókat keresek, hanem, hogy például meddig száradnak a chipping, festék rétegek, pontosan hogyan működik ez a módszer. Nekem a Tamiya chipping liquid fújva összeugrik a felületen, ecsettel festve nem akar megszáradni, szóval biztosan rosszul csinálok valamit. | |||||||||||||||||||
| borisz | Adatlap | 740660 | 2025. szeptember 4. 23:53 | ![]() | |||||||||||||||
|
Köszi! Hát akár valami speckónlötty akár kevergetés itthon. | |||||||||||||||||||
| rod666 | Adatlap | 740644 | 2025. szeptember 4. 06:49 | ![]() | |||||||||||||||
|
Ha speciálisan erre a célra készült termék kell, akkor itt van ez: www.makettshop.hu/kerosene-leaks--stains_192238 | |||||||||||||||||||
| borisz | Adatlap | 740636 | 2025. szeptember 3. 23:06 | ![]() | |||||||||||||||
|
Sziasztok! Kerozin megfolyást mivel érdemes imitálni? A Google nem volt a hasznomra. :/ | |||||||||||||||||||
| warbirds | Adatlap | 739081 | 2025. július 12. 18:14 | ![]() | |||||||||||||||
|
Nem, cseppentős cuccból jött ki a festék, tiszta fémtálban kevertem hígítóval, aztán onnan öntöttem bele a szűrőn keresztül a stukkerba. Mondjuk a festék nem mi gyerek már. CSak meglepett a dolog. Mondjuk jobb is volt fújni... :D | |||||||||||||||||||
| borisz | Adatlap | 739078 | 2025. július 12. 17:50 | ![]() | |||||||||||||||
|
Hali, nem lehet, hogy a kupakról és az üveg szájáról leváló száraz festék ez? | |||||||||||||||||||
| kls | Adatlap | 739072 | 2025. július 12. 13:46 | ![]() | |||||||||||||||
|
Tisztelt Kollégák! A lifecolor akril festéket a saját higítóján kívül mivel lehetmég higítani? Előre is köszönöm a segítséget! | |||||||||||||||||||
| warbirds | Adatlap | 739037 | 2025. július 10. 20:09 | ![]() | |||||||||||||||
| warbirds | Adatlap | 739036 | 2025. július 10. 20:08 | ![]() | |||||||||||||||
|
Sokkoló dolog, amikor azt hiszed hogy a tegelyből kivett festék tiszta, aztán ezt látod a szűrőben... 😱 | |||||||||||||||||||
| borisz | Adatlap | 739022 | 2025. július 10. 13:58 | ![]() | |||||||||||||||
|
Ezt a vattacukrot a Revell Enamel lakkja is tudta! :D | |||||||||||||||||||
| Bandika | Adatlap | 739016 | 2025. július 10. 09:50 | ![]() | |||||||||||||||
|
Tamiya XF és a Mr.Hobby H sorozat nem vizes, hanem alkohol bázisú festék. Azért amikor megjelentek, ezek sem voltak tökéletesek. Emlékszem, hogy az újdonságnak számító körtégelyes tamiya XF festékekkel kis nyomáson retarder nélkül rendesen vattacukor jött a szórópisztolyból. Az évek során ezeken is sokat fejlesztettek, viszont nem csináltak belőle akkora felhajtást. | |||||||||||||||||||
| halaci | Adatlap | 739012 | 2025. július 9. 21:39 | ![]() | |||||||||||||||
|
"Valamit csak tudtak a japán vegyészek" - azt, hogy nem gyártanak vízbázisú akrilfestéket makettezéshez. Pontosabban a Gunze igen (az Acrysion sorozatot), de komolyan túrni kell a netet, ha azzal készülő munkát akarsz találni. A "mások" azért jönnek ki mindig újabb és újabb formulákkal, mert a vízbázisú, fújható makettfesték a fából vaskarika. Azt megoldani, hogy a műanyag se dobja le, a víz felületi feszültsége se rántsa össze és lehetőleg ne is száradjon rá már menet közben a tűre, kb. mesebeli okos lány sztorija. Igény viszont van rá, mert kevésbé büdös, ha a szálló pigmentet meg tudod fogni, akkor alig van belélegezhető káros vegyszer, stb., tehát állandóan próbálgatják javítani. És nem is eredménytelenül, az Atom kezelhetősége fényévekre van pl. a saját korábbi vizes sorozatuktól. | |||||||||||||||||||
| vlevi | Adatlap | 739011 | 2025. július 9. 20:57 | ![]() | |||||||||||||||
|
tamiya meg a Gunze De a legjobb festékek. Szerintem. Valamit csak tudtak a japán vegyészek, 30 egynéhány évvel ezelőtt, hogy még mai is kb. ugyanazt a festéket gyártják, mások pedig néhány évente jönnek ki az újabb csoda formulákkal. Tamiyával mindig úgy fújok, hogy valamennyi festékhez adok valamennyi hígítót, és azon kívül, hogy kicsit higabb, vagy sűrűbb, ugyanúgy fújok vele. A többi az sokkal macerasabb. Pontosabb higitasi arany, retarder, izé bizbasz, és akkor utána a maszkolo szalag említéséstől leugrik a makettről :( | |||||||||||||||||||
| halaci | Adatlap | 738874 | 2025. július 5. 19:33 | ![]() | |||||||||||||||
|
A tamiya meg a Gunze (az Acrysion sorozatát kivéve) nem vizes akrilok. Az Atomra kevésbé volt jellemző a tipdry, de csodák nincsenek, itt is megjelenik, csak kicsit később. Vizes, vagy még jobb ha a saját higítójába mártott ecsettel körbe kell nyalogatni a tű végét, és lehet folytatni. A saját higítójában egyébként tudtommal (valahol ezt olvastam) van egy kevés retarder is, szóval érdemes használni. | |||||||||||||||||||
| rod666 | Adatlap | 738872 | 2025. július 5. 18:48 | ![]() | |||||||||||||||
|
Érdekes módon nekem az Ammo sokkal jobban bejött, mint a többi vizes akril. Fújva is. Én annyit szoktam csinálni, hogy időnként a tű hegyét óvatosan vizes ecsettel letöröltem. | |||||||||||||||||||
| Topi | Adatlap | 738871 | 2025. július 5. 18:25 | ![]() | |||||||||||||||
|
Évekkel ezelőtt vettem Ammo MIG festék készletet német harckocsihoz, színek jók voltak, tulajdonképpen az eredmény is jó lett, de azt a kínlódást, amit fújás közben csinált, kirakódott a festék a pisztoly végére, állandóan takarítani kellett. A Tamiya, meg a Gunze nem csinált ilyet! A dolog pusztán azért érdekel, mert a makettgyártó ilyen gyártmányú festékkódokat adott. / Das Werk / | |||||||||||||||||||
| halaci | Adatlap | 738869 | 2025. július 5. 18:06 | ![]() | |||||||||||||||
|
Én próbáltam, de csak kísérleteztem vele. Jól fújható, ha jól emlékszem, akkor kb. 2:1 festék/higító arányban célszerű ehhez higítani. Ecsettel csak apró javításokat csináltam vele, azzal sem volt gond. Gyorsan szárad, könnyű vele dolgozni. Csak alapozóra próbáltam, de hát vízbázisú akrilt józan ember eleve csak így használ. A metál színeiből a steelt és a brasst próbáltam, azok is jól fújhatók, jól fednek, de azért a lacquer metál festékektől messze vannak. | |||||||||||||||||||
| Topi | Adatlap | 738868 | 2025. július 5. 15:59 | ![]() | |||||||||||||||
|
Hali! Kérdezném, van-e valakinek tapasztalata az AMMO Atom Color festékekkel. Régebben vettem már ettől a gyártótól festéket, nem volt nagy élmény a festés vele...Szóval érdekelne ez a termék, ez valami újabb cucc talán. Üdv: Topi | |||||||||||||||||||
| ZsBalage | Adatlap | 738867 | 2025. július 5. 15:24 | ![]() | |||||||||||||||
|
Köszönöm a válaszokat! Remélem a festő sarok kiépítése után az alkotó korszak jöhet a gyűjtői után. A fórumon látható munkák nagyon motiválóak, gratulálok! | |||||||||||||||||||
| kervil | Adatlap | 738831 | 2025. július 3. 20:22 | ![]() | |||||||||||||||
|
Én szinte mindig észterest fújok, de én sem vezetem ki sehova, és a szivacs tényleg megfogja, nem nagyon marad szag utána. | |||||||||||||||||||
| slowmotion | Adatlap | 738829 | 2025. július 3. 19:29 | ![]() | |||||||||||||||
|
Ja, én nem szoktam kivezetni, mert úgy gondoltam, hogy a szivacsban úgyis minden megáll... mondjuk nem észtereset fújok, és talán nincs is annyira alkoholos szag... | |||||||||||||||||||
| halaci | Adatlap | 738828 | 2025. július 3. 18:43 | ![]() | |||||||||||||||
|
nem elegáns barkács megoldás, de ezeknél a kabinoknál a csövet egy fém leszorító pánt tartja a helyén. Én azt tervezem (remélem év végre összejön a kabin), hogy veszek méterben kapható aktívszén lapot, kivágom belőle a megfelelő darabot és mint régen a celofánt a befőttesüvegre, ráfogatom a pánttal, a csövet pedig teljesen elhagyom. (Én sem tudnám hova kivezetni.) Így a pigmentet megfogja a kék szűrő, az oldószer permetet pedig megköti az aktívszén. A csövet csak azért vezetik ki, mert különben ez az utóbbi szépen visszakerülne a lakás levegőjébe. | |||||||||||||||||||
| Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Pont az volt a fejemben, hogy lefestem, ahogy lefestem nagyjából összerakva a képek alapján, aztán valakitől majd megkapom például, hogy az akármit nem a Tamiya titániumjával kellett volna festeni, mert annak platina színe van, hanem mittudomén az Alclad magnéziumjával, nem égetett sziennával, hanem okkeres umberrel stb., hátmiért nem szóltam előbb?