<<< Vissza | Tovább >>> |
Zoli | Adatlap | 458273 | 2007. június 18. 18:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 458272 | 2007. június 18. 18:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helló! Nekem van egy eladó hasegawa av-8b II+ olasz matricával. Ócsóért adom, ha érdekel keress meg magánban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458271 | 2007. június 18. 18:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dobhatsz, bár azt már láttam élőben is. Azért nyálcsorgatásnak jó lesz. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458270 | 2007. június 18. 18:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lehet, de 48-ban még nem láttam tőlük semmi ilyet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458269 | 2007. június 18. 18:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezzel nem értek egyet. A Revell egy régi Testors/italeri kereten adja pl. a póttartályokat, főfutókerekeket, néhány pilont, stb. A matrica nekem személy szerint mindegy ennél: az enyémen Modell Allliance lesz, illetve nagy részük festett lesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 458268 | 2007. június 18. 16:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458267 | 2007. június 18. 16:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Okszi. Én meg az ESCI-t fotózom le, és majd kielemezzük.:-) Van két Hasegawám is 72-ben (AV-8A/Gr.1 és AV-8B), ha érdekel, akkor azokat is lekapom. notarius! Ha kellenek az AV-8B Plus-ról fotók, akkor holnap azt is lekattintom, és feldobom ide. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 458266 | 2007. június 18. 16:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Hasegawa kiteket tényleg nem láttam, csak ismerős dícsérte. Az Italeri/Revell/Tamiya elég béna, azért nem is említettem. Tudtommal a Fujimi és a Hasegawa nem dobozolja át egymás cuccait, illetve én még nem találkoztam olyannal, de minden lehetséges. A Fujimi-ről nem találtam most képeket, majd holnap teszek fel az enyémről. z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458265 | 2007. június 18. 15:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen a Hase tényleg feljavította a Gr.3-asát és az FRS.1-ét, de a rossz alkatrész bontással nem tudtak mitcsinálni, ugyanolyan mint a nagyon régi Airfix-eké (Gr.1, amiből később lett a Gr.3), meg az Italeri/Revell/Tamiya hármasé ami egy és ugyanaz, csak más dobozban, ráadásul ezek nem lettek feljavítva. A Fujimihez nem volt szerencsém, én mindig azt hittem, hogy Hasegawa Rebox. Tudsz róla valahol egy review-t? Esetleg, ha megvan, akkor dobhatnál fel róla képeket. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 458264 | 2007. június 18. 15:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Fujimi FRS.1 szebb valamivel, mint az ESCI kitje. A panelei finomabbak, amúgy szinte egyforma a kettő, csak a japánok sok fegyvert is adnak hozzá. És állítólag a Hasegawa újraszerszámozta (átvéste) a régi makettjét, azt is jónak mondják. z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 458263 | 2007. június 18. 15:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csak ezt találtam a Model Alliance-től: www.hannants.co.uk/search/, de tuti volt FA2-hez is átépítő. Ha nem tőlük, akkor az Aviation Workshop kiadásában. Karcolgatni én sem szeretek, most már nem is nagyon veszek ezért pozitív paneles antik vackokat, inkább várok... z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458262 | 2007. június 18. 15:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez attól függ, hogy mit csomagolnak újra, és mivel egészítik ki, vagy csonkítják az erdeti kittet. Pl az előbb említett Phanomot érdemesebb megvenni Revell újra kiadásban, mivel adnak hozzá egy nagyon jó minőségű matricát, és maga a makett is olcsóbb itthon mint az eredeti. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458261 | 2007. június 18. 15:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azok nagyon jó minőségű Hasegawa makettek nekem az amcsi AV-8B plus van meg (U.S.M.C.), hát van olyan jó mint a British Phantomjuk, ami szintén kiemelkedő minőségű kitt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458260 | 2007. június 18. 15:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezeket az újracsomagolásokat sem csípem nagyon. Üzletileg érthető, de makettező szemmel nehezen. A harrier-kérdést valószínű egy hase AV-8B+ fogja nálam megoldani, olasz vagy spanyol színekben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458259 | 2007. június 18. 15:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sem a 72, sem a 32 nem érint sajnos. Ja 48-ban lesz Sea Venom. Az viszont jöhet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458258 | 2007. június 18. 15:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A modell alliance matricát csinál csak. A fő gond nekem pl az, hogy nem szeretek újrakarcolni semmit. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458257 | 2007. június 18. 15:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem egyszerűbb az Airfixet egy kicsit feljavítani, de ha valaki ragasztkodik az 1/72-höz, akkor nincs más választása. Alapnak az ESCI a legjobb FRS Mk.1 fronton. Volt is nekei egy jó Harrier sorozatuk, remélem hamarosan mind belebújik az Italeri dobozokba. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458256 | 2007. június 18. 15:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Gannet most egy kicsit felkapott lett, mert a Revell pedig 1/72-ben jön ki vele valamikor ősszel. Ki ad egy Lightninget is 72-be, de ez szerintem Hase átvétel lesz.:( 1/32 pedig Sea Venom FAW.22 lesz a Revelltől szintén ősszel, de sajnos ez a méret engem már nem izgat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 458255 | 2007. június 18. 14:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lehet, hogy idén nem, de előbb-utóbb biztos lesz belőle valami. Ha mégse, akkor meg a műgyanta átépítőt (Modell Alliance?) kell megvenni az FRS.1-hez. z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458254 | 2007. június 18. 14:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha már itt tartunk: két nagyon várt típus lesz a közeljövőben Cl. A.-tól Gannet, meg az MPM-től Sea Vixen. Mindkettő természetesen 48-ban. Kár, hogy a róka a FAW.1, nem a FAW.2 lesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458253 | 2007. június 18. 14:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
72-ben sem. A Special Hobby tervezte idénre a kiadását (nem megbízható fórrásból). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458252 | 2007. június 18. 13:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
salou | Adatlap | 458251 | 2007. június 18. 11:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Hasegawa azóta már csinált egy FA2-est nem?? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458250 | 2007. június 18. 11:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az oké, én is így olvastam, de valamiért az rémlett, hogy legalább átvésték a szárnyakat is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458249 | 2007. június 18. 11:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Így van. Az öntőkereteken látszik, hogy amelyik a törzset tartalmazza azaz új, a többi pedig az FRS.1-ből származik. Nézd meg jobban egy az egyben a régi Sea Harrier. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458248 | 2007. június 18. 09:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akkor tul.képpen csak a törzs negatívos? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458247 | 2007. június 18. 09:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Féligazság, azaz a régi alkatrészek pzitív panelesek, az újak negatívosok. Sajnos nem erőltette meg túlzottan magát az Airfix ennél a makettnél. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458246 | 2007. június 18. 07:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Annyiban sajnos nincs igazad, hogy az FRS.1 pozitívos. :( | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458244 | 2007. június 17. 23:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sea Harrier FA2 Igaz senki nem igényelte, de azért felraktam, hamár egyszer lefotóztam. Ez is belefér a Navy témába, meghát ne érezzem azt, hogy fölöslegesen dolgoztam vele. Amint lentebb említettem csak ez az egy Harrier FA2 makett létezik tudomásom szerint. Az igazság az, hogy ez sem igazi FA2 makett, hanem a régi Sea Harrier FRS.1 reviziója. Az egész megegyezik a régi Sea Harrierrel, de adnak hozzá egy új öntőkeretet amiből megépíthetjük a FA2 változatot (új törzs+orr, 2 db AIM-120, stb.) Összerakva nem olyan vészes, csak egy kicsit fel kell javítani. www.master194.com/maquettes/arrowhead/harrier/index.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 458243 | 2007. június 17. 22:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sib! Hogy a megfelelően összefort alkatrész nem reped el, csak félig igaz. Ha az ébredő feszültségek meghaladják a ragasztott rész szilárdságát, akkor bizony elengedi a felületeket egymástól. Ráadásul, ha száradás közben nem megfelelő a rögzítés, az összefort műanyag kicsit széthúzódik és már jóval gyengébb a tartása. És néha még a pillanatragasztó sem segít, pedig én néha Duracryllal is besegítek, ami alapesetben műgyantát készít a pill. ragacsból (u.i. egy fogászatban használt műgyanta térhálósítója, mellesleg oldja a sztirolt is. Ha nagyon durva a deformáció, a melegvizes módszer jó szolgálatot tehet, a melegen kissé meglágyuló sztirol, u.i nagyjából megfelelő állapotra hajlítható vissza. A durvább módszereket (pl. hajszárító) nem ajánlom, mert a sztirolban lévő feszültség a meleg hatására ellenőrizhetetlenül szabadul fel, nem kívánt újabb deformációkat eredménezve. f2d! A fröccsöntött anyagok deformációját az okozza, ha a megfelelő hőfokra történő lehűlés előtt veszik ki az öntőkeretet a szerszámból. A még puha műanyag u.i. a kivétel közben is deformálódik + A lehúlés sorána szerszám nem tudja megakadályozni a plusz mozgásokat. Sajnos a profit miatt nem mindig tartják be a szükséges időt, sietnek. Minél több makett, minél kevesebb idő alatt. Hogy persze az eredmény semmire nem jó, az nem érdekli őket, pláne, hogy még le is ragasztják, vagy fóliázzák a dobozokat, nehogy megnézd, mert akkor nem vennéd meg. A másik véglet, amikor a műanyagot hideg szerszámba erőltetik bele, és vagy ki sem tölti a formát, vagy rétegesre szárad, mintha fóliával lenne bevonva. Ha megpróbálod csiszolni, vagy hasonló beavatkozást csinálni, akkor nagy területen felválik, ráadásul nem egyenletes mélységben. Dehát a tömítőanyagokat is el köll adni. :( Kalóz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Robidoki | Adatlap | 458242 | 2007. június 17. 16:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az enyém is megtekeredett,mintha két különböző repcsit kellene belőle építgetni.Valamit azért csak kezdek vele. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458241 | 2007. június 17. 15:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Biztos más a felhasznált anyag. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458240 | 2007. június 17. 15:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerencsére az én Buck-omnak csemmi baja, csak a törzs van egy kicsit eldeformálódva, de ez nem vészes. Lám lám 10 év alatt mennyit fejlődött a makett gyártás. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458239 | 2007. június 17. 14:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elsősorban pillanatragasztó, meg nagyobb felületű belülre ragasztott lapok tartják össze. Csodálkozom hogy kibírta, pedig a törzs domborúra, a szárnyak meg homorúra voltak deformálódva, és nem kicsit. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sib | Adatlap | 458238 | 2007. június 17. 11:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ahha! Yellow Gears (deck utility vehicles) címen néhány sárga verdáról van 1-1 kép köszi a tippet! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Archy | Adatlap | 458237 | 2007. június 17. 10:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a www.carrierbuilders.net -en van egy ilyen rovat, de ott a kiszolgáló személyzet színeire koncentrált neu. Talán vannak képek a kocsikról is. Áron | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sib | Adatlap | 458236 | 2007. június 17. 10:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm! Ismerem az oldalt, nagyszerű képek vannak rajta! Arról ábrándoztam hogy esetleg van egy kimondottan repfedélzeti kiszolgálójárműves oldal :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Archy | Adatlap | 458235 | 2007. június 17. 10:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sib! Ajánlom a US Navy honlapját. Itt rengeteg nagy felbontású, és mellesleg gyönyörű kép van. Nem kimondottan a járműveket fotózzák, hanem csak úgy mindent, ami érdekes. De beírod a keresőjébe, hogy CVN és akkor kidobja az összes anyahajón készül képet. www.navy.mil/view_photos_top.asp PL ilyenekt:-) Áron | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sib | Adatlap | 458234 | 2007. június 17. 10:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz! thx, idáig eljutottam, de gugli barátom nekem ezekre a kifejezésekre nem ugy reagál ahogy szeretném :) f2d! a makettragasztó oldja a műanyagot, "összeforr" a 2 alkatrész ha az rendesen meg van ragasztva és rendesen megszárad, akkor nem reped el. szerintem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 458233 | 2007. június 17. 10:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Asszem Ákos(bácsi) írta jómúltkor, hogy a pillanatragasztóba kever szódabikarbónát, és az jó erősen fog. De ha nem ő akkor bocs azoktól, akiket keverek | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 458232 | 2007. június 17. 10:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
carrier deck service/carrier deck wehicles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sib | Adatlap | 458231 | 2007. június 17. 10:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok tengerészek! US hordozó fedélzeti kiszolgáló járművekről hol találok bőséges és jó minőségű képanyagot? Illetve az is elég, ha eláruljátok milyen néven keressem őket. Rövid az eszem és elfelejtettem mi angolul, tán carrier deck-el kezdődik ... :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458230 | 2007. június 17. 10:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius! Te milyen módszerrel kényszerítetted össze az elvetemedett alaktrészeket? Egyszerűen nem merek neki állni a Flankernek. Félek, hogy nem tart olyan erősen aragasztó mint az ellene dolgozó feszültség. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458229 | 2007. június 17. 09:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát igen, ez a hibája sok nagyméretű makettnek, mármint amiben nagyméretű alkatrészeket öntenek ki egybe, egyszerűen elvetemednek a nagy hőfeszültség miatt. Nekem is van egy jó tízéve vásárolt Aca 1/48-as Flankerem, aminek a két törzsfelét lehetetlen összeilleszetni annyira elvan vetemedve, pedig amikor összefeszegetem, akkor pontosan illesztkedne. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458228 | 2007. június 17. 09:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szép darab, de rengeteg munka összerakni. Az enyém nagyon durva illesztési hibákkal rendelkezett, minden össze-vissza volt tekeredve. Mondjuk szívesen nekiállnék mégegyszer: nagyon látványos gép, és ma már rengeteg feljavító kapható hozzá, nem úgy, mint 10 éve. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zebi | Adatlap | 458227 | 2007. június 17. 09:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1/72-ben a CMR gyárt nagyon szép Buccaneert, műgyantából. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458226 | 2007. június 17. 09:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Így igaz, de azt hiszem, hogy az 1/72 Buccaneer nem is Airfix, hanem Matchbox átvétel, meg kb negyed évszázaddal régebbi szerszám. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 458225 | 2007. június 17. 09:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ahgy elnézem, ez a Buck egy más kategória, mint az 1/72 kitjük volt. Azt egy darabig őrizgettem (az egyik "whisky-s" öböl-háborús gépet akartam megcsinálni), de aztán megváltam tőle, mert úgy éreztem, soha nem fogom tudni úgy megcsinálni, amilyenre szeretném. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458224 | 2007. június 17. 08:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
H. S. Buccaneer S2/S2C/S2D/SMk.50 Csakis ínyencekenek. Egy szép és különleges makett. 1/48-ban gondolkodó Royal Navy rajongóknak kötelező. (Ha valakit érdekel a Sea Harrier FA2 is, akkor azt is fel dobhatom, annak különlegessége abban áll, hogy tudomásom szerint csak ez az egy FA2 makett létezik, és csak 1/48-ban.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458223 | 2007. június 14. 13:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó neked. Nekem sajnos még nem volt szerencsém a Lynxek és Harrierek földjén járni. (Talán majd jövőre. Mikor vannak ott repülőnapok?) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
z