/ Fórumok /

Izraeli véderő (IDF) és légierő (IAF) makettek

Sziasztok! Azért nyitottam ezt a topikot, mert a téma makettezői eléggé szét vannak forgácsolva, és jó lenne, ha végre egy topikba gyűjtenénk a kapcsolódó anyagokat, fotókat.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205.
HUJBI 476567 2009. június 10. 19:23
Válasz erre
köszi, életemben nem hallottam még róluk, mindig tanul az ember.

de nekem nincs is tankom. :)
torpokoska 476566 2009. június 10. 19:17
Válasz erre
HUJBI 476565 2009. június 10. 18:25
Válasz erre
köszi srácok, mivel nem versenyre készül, ezért lehet, hogy én sem fogok tovább agyalni. :)
MrChef 476564 2009. június 9. 18:31
Válasz erre
mivel mindenfélét kombinálnak és szerelnek ad-hoc, ezért te is nyugodtan megépítheted úgy, ahogy neked tetszik, szerintem. majd az lesz hozzá a történet, hogy "X bázison ilyet tákoltak össze a fiúk".:-) aztán maximum valami IDF-tudor köt bele.
Gábor166 476563 2009. június 9. 14:19
Válasz erre
Az angol wikipedián is van egy nagy kép M1114-ről, de félhátulról.
HUJBI 476562 2009. június 9. 13:57
Válasz erre
az a helyzet, hogy az izraeliek mindent kombinálnak mindennel. akár még ez a változat is létezhet. :) viszont csak a légkondisnak sima a teteje, és a képeken csak azt látom, hogy egyébként mindenféle bütykök vannak rajta, csak éppen fogalmam sincs,hogy mik azok. a géppuskás változatról is csak egy képet találtam, az is hátulról készült.
Gábor166 476561 2009. június 9. 13:10
Válasz erre
Ha nem vagy 100%-osan biztos, a leszedést javaslom.
Egy kopoltyú nélküli változatra még jó lesz. :-)
HUJBI 476560 2009. június 9. 12:55
Válasz erre
utólagos szerelés, de engem is azért izgat a dolog, mert képet csak szemből láttam, és sajnos tudom, hogy hátul ott a kopoltyú. akkor lehet, hogy leszedem és megcsinálom géppuskásra. ahogy néztem, a géppuska állvány maradt az amerikai változat.
Gábor166 476559 2009. június 9. 12:23
Válasz erre
A csomagtér bal hátsó élén látható kopoltyú alatt van a gyári légkondi hőcserélője.
Biztos vagy benne, hogy a kopoltyús változatnak van a tetején is? Eredetileg (gyárilag) én nem találtam nyomát.
HUJBI 476558 2009. június 9. 12:02
Válasz erre
hummer1
hummer1
hummer2
hummer2

talán ez jobb lesz, végtelenre volt állítva.
HUJBI 476557 2009. június 9. 12:01
Válasz erre
még megvan, ha mondjuk kaparós sorsjegy vásárlására adnád a fejed.
MrChef 476556 2009. június 9. 11:51
Válasz erre
Hú, hát köszi, de most kihagyom a Mirage-t, egyáltalán, minden makettet, mert hegyben állnak már, benne van...nagyon sok pénzem. (meg most költök a motorra vagy 60 ezer Ft-ot, úgyhogy nem állok túl jól)
HUJBI 476555 2009. június 9. 11:31
Válasz erre
hummeropenhatch2
hummeropenhatch2

a pirossal beikszelt rész "lóg bele" a csomagtérbe, a pirossal színezett rész pedig a légkondi.
Gábor166 476554 2009. június 9. 10:53
Válasz erre
Irodalmam csak amerikairól lesz. Tegnap volt egy kis időm, de
nem elegendő. Olyan képet még nem találtam a fülke hátfaláról,
ami Neked megfelelne. Ennél a verziónál egyáltalán felér a hátfal a tetőig?

Ami képet láttam nyitott csomagtartótetős változatról, ott nem volt a belső tér ketté osztva.
HUJBI 476553 2009. június 9. 09:20
Válasz erre
na és kell a Mirage? :)

mobillal csináltam, mindenre fókuszált, csak éppen a lényegre nem.
HUJBI 476552 2009. június 9. 09:20
Válasz erre
na és kell a Mirage? :)

mobillal csináltam, mindenre fókuszált, csak éppen a lényegre nem.
MrChef 476551 2009. június 9. 08:25
Válasz erre
Na, hazajöttem, úgyhogy lassan folytatni kéne a cuccokat.
figyi, a fotón minden éles, kivéve a tárgyat. pedig kíváncsi lennék rá, milyen a Hummer-gép.:-)
HUJBI 476550 2009. június 8. 21:25
Válasz erre
az az amerikai változat lehet, amit a ProArt csinál, ez három ventillátoros.
Gábor166 476549 2009. június 8. 15:58
Válasz erre
A légkondicionáló külső egysége, egy radiátor két nagy ventilátorral a csomagtér tetőre szerelve?
HUJBI 476546 2009. június 8. 13:43
Válasz erre
M1114? nem tudom, szerintem a sima uparmored változatot honosították. mondom, egyetlen képet találtam róla egy francia makettező oldalon, azt sem engedte letölteni.
Gábor166 476545 2009. június 8. 13:02
Válasz erre
Megpróbálom megnézni az irodalmaimban mi a helyzet a légkondis verziónál.
Nem tudod véletlenül, hogy az mi az eredeti jelölése annak a Hummernek?

M1xxx jelölésre gondolok.
HUJBI 476544 2009. június 8. 11:01
Válasz erre
ja igen, az utolsó képen látszik, hogy az utastér válaszfala "belóg" a csomagtérbe. ez a valóságban is így van, a csomagtartó fedélen van a szellőző. kérdés, hogy a légkondis változatnál nem zárták-e le ezt a részt egy panellel. sajnos csak egy képet találtam, az is kicsi, elmosódott és a külsejéről készült.
HUJBI 476543 2009. június 8. 10:54
Válasz erre
Hummer_Legend
Hummer_Legend
Maxi_Ambulance_Legend
Maxi_Ambulance_Legen...
Hummer_Mig
Hummer_Mig

hát itt tartok. és igen, kellemesen csalódtam az AEF Designs új hátizsákjaiban, mert nagyon szépek...és pont beférnek a csomagtartóba.
HUJBI 476542 2009. június 7. 20:37
Válasz erre
na igen, most megkaptam többektől.

szóval Hummer-projekt: jelenleg a Maxi Ambulance-on dolgozom, ehhez mondjuk csak egy gyufásdoboznyi izraeli átalakító van, de nem is ettől nehéz. maga a makett régi, a mentőváltozat "doboza" nem nagyon illik rá a kasznira és a "doboz" oldalai sem illeszkednek pontosan egymáshoz. na erre jönnek még az izraeli alkatrészek. kettővel nem foglalkoztam, a Mig Productions-féle át lesz alakítva, a teteje teljesen sima lesz és hátulra jön egy légkondi a Legend készletből. találtam Evergreen lapot, lesz mivel "bedeszkázni".
HUJBI 476540 2009. június 7. 17:31
Válasz erre
kár, hogy csúnya. :) sulyid barátom hova tűnt? megtaláltam a Merkava 2-est.
Grande 476539 2009. június 5. 22:08
Válasz erre
.. és a Voyager sem marad ki a Merkava IV dömpingből. Egész korrekt rezet adtak ki.

www.voyagermodel.com/productlistcn.asp
HUJBI 476538 2009. június 5. 21:38
Válasz erre
Legend újabb örömködéseket adott ki a Merkava IV-hez.
Toth_Gabor 476537 2009. június 3. 20:42
Válasz erre
:-)
HUJBI 476536 2009. június 3. 17:48
Válasz erre
mert ha nem, akkor mi lesz? :) ha versenyre viszed, ott úgysem fogja tudni senki, mi pedig nem áruljuk el nekik.
notarius 476535 2009. június 3. 13:26
Válasz erre
Az egyébként megint esetleges. Pl. 1982-ben is sok gépre három csillagos kokárdát festettek, ki tudja miért.
Toth_Gabor 476534 2009. június 3. 11:27
Válasz erre
OK.
Akkor a 259-es terepszínű festéssel, '70-ben (háromszögek nélkül) 11 légigyőzelemmel korrekt, csak azt kell megnéznem, hogy a kokárdák szám szerint megfelelően oszlanak el a szír és egyiptomi gépek között

Köszönöm a segítséget!

Üdv,
Tóth Gábor
notarius 476533 2009. június 3. 07:32
Válasz erre
notarius 476532 2009. június 3. 07:32
Válasz erre
Nem, a 159, nem volt 259, viszont volt 59. A 159 a 13 légigyőzelmes madár.
HUJBI 476531 2009. június 2. 23:49
Válasz erre
a könyvemben van egy 159-es is 13 győzelemmel 1974-ből.

ahogy olvastam, 1967-ben váltotta a terepszín a natúr fémet (hogy mikor, nem tudom, mert ezzel a dátummal láttam ilyet is, olyat is) és 1973-ban festették a szárnyra a fekete szegélyű sárga háromszöget az arab Mirage-ok miatt.

a 259-es 1967-ben még fémszínűként megkapta a 259-es számot, ekkor már tíz légigyőzelme volt. 1973-ban nem vett részt a harcokban, majd modernizálást és hajtóműcserét követően 1982-ben adták el Argentínának. szerintem ugyanonnan vannak az információink notarius kolléga. :)
Toth_Gabor 476530 2009. június 2. 23:22
Válasz erre
HUJBI!

Köszi!
Tehát az oldalszám nem csak 59-es volt előtte, hanem 159-es is? '70-ben meg már 259?

Üdv,
T.G.
HUJBI 476529 2009. június 2. 21:39
Válasz erre
megnéztem, CJ volt.

974-ben a Hatzor légibázison állomásoztak.

a 159-essel még gyorsan lelőttek egy szíriai Mig 21-est 1966-ban.

a színek FS30219, 34227, 34531, 35622...az okosok majd megmondják, mik ezek.
HUJBI 476528 2009. június 2. 21:04
Válasz erre
sulyidom! megtaláltam a Merkava II-est. muzeális darab, örök érték és...bontatlan! két és fél, csak Neked.
Toth_Gabor 476527 2009. június 1. 13:44
Válasz erre
Köszi mindenkinek!

Kikotrom, hogy mi van itthon...

Üdv,
T.G.
notarius 476526 2009. június 1. 13:01
Válasz erre
Tibcsi 476525 2009. június 1. 11:07
Válasz erre
Gábor,

Ha a Mirage-ra is ugyanazt a kamót festették, mint a Kfir-re, akkor Gunzéból ezt ajánlja a Hasegawa:
Barna: H310
Zöld: H312
Homok: H313
Alsó halványkék: H314

FS számok szerint ezek stimmelnek.

De a Humbrol is kiadta az izraeli színeket:
Humbrol 119, 120, 121, 122 (barna, zöld, homok, halványkék)

Üdv: Tibcsi
Toth_Gabor 476524 2009. június 1. 00:40
Válasz erre
Szia!
Tudomásom szerint 70-ben festették kamósra őket. akkor valószínűnek látszik, hogy az eduardnak igaza van, csak a kokárdákat kell ellenőrizni (Egyiptom stb)...

Izraeli kamóhoz itthon kapható festékekből mit használtok? Gunze van megadva a dobozfedélen:
H44 - homokszín
H312 - Zöld
H73 - Barna
H67 - Szürke
Nem hiszem, hogy mind megvan itthon gunzéból, talán a zöld meg a szürke. Testorsból milyeneket ajánlotok?

Üdv,
T.G.
notarius 476523 2009. május 31. 20:33
Válasz erre
Én is csak a fémszínen lévő 11 kokárdást találtam. Szöveges utalás szerint a 259-es a 67-es háborúban lőtt le 10 gépet, egyet a köztes időszakban. 73-ban nem harcolt, mert éppen sérült volt. Megkapta a 9C hajtóműveket, mielőtt eladták Argentinának.
T-72AV 476522 2009. május 31. 19:24
Válasz erre
helo mrchef

a t-64-es kép en lévő harckocsi típusa t-62

űdv t-72av
HUJBI 476521 2009. május 31. 19:16
Válasz erre
halkan jegyzem meg, nekem megvan az összes matrica.
Toth_Gabor 476520 2009. május 30. 21:26
Válasz erre
Notarius!

Köszi a választ, én találtam róla egy natúr fémszínű festést ábrázoló képet - gondolom ezzel vonult rendszerbe. Akkor csak arról kell fotót találjak, hogy az Eduard-féle kamóval, korai hajtóművel 11 l.gy. jelzéssel létezhetett-e.
Igen, a sidewinder C változatú. Úgy tudom, a Matra 530C rakétákat nem nagyon szerették. Vagy azzal is felszerelhetem?

Hujbi!
Előre is köszi. Megnézem a Promodellt, meg kéne hogy legyen. Igaz, az a makett a nagyobb fotómaratással, maszkolóval ellátott készlet, több festéssel...

Erre a makettre nem akarok többet költeni, (matrica, feljavító) ezért érdekes, hogy hiteles-e az egyetlen, hozzá adott festés. Nem is igényelne sokat, de egy Aires kiömlőt szívesen megvennék, ha létezne. :-)

Üdv,
T.G.
notarius 476519 2009. május 30. 21:04
Válasz erre
Minden megmaradt CJ-t később átépítettek 9C hajtóműre. A (2)59 számú gép többféle festéssel ismert, ahogy haladt előre az idő. Konkrét fotó alapján javaslom a megépítését. AIM-9-et valóban alkalmaztak a Mirage-okon is. Ha jól emlékszem B, C, J verziókat.
HUJBI 476518 2009. május 30. 19:30
Válasz erre
szia, ha hazaérek (kedd v. szerda), megnézem a tudományos könyveimet.

talán ennek a makettnek volt a kritikája a ProModellben, amikor kijött. kapott hideget-meleget.
Toth_Gabor 476517 2009. május 30. 19:06
Válasz erre
Sziasztok!

Sikerült beszereznem itt a fórumon egy Eduard MirageIIICJ makettet. (Weekend edition+ maratás) A makett a 259-es oldalszámú gépet adja 1970-ből, a 101-ik század kamós festésével, 11 légigyőzelmi jelzéssel.

Kérdésem az lenne, hogy ez a gép valóban korai CJ-volt? Egy múzeumi gépükön - melyet Argentínától vásároltak vissza - Atar9C hajtómű van, más elrendezésű törzsvéggel és gázsugár-fokozóval - gyakorlatilag az leginkább egy MirageIIIE

Van valakinek fotója a 259-ről, (ex. 59) hogy hihetek-e az eduárdnak? Vagy átépítették a gépeket?

További kérdésem, hogy a makett rakétája AIM-9-re hasonlít. Izrael ezt használta a Matra rakéták helyett?

Üdv,
Tóth Gábor
MrChef 476516 2009. május 30. 18:16
Válasz erre
Golan (16)
Golan (16
DSCF1949
DSCF1949
Golan (20)
Golan (20
Golan (23)
Golan (23
Golan (33)
Golan (33
T-64
T-64
T-64 (1)
T-64 (1
T-64 (2)
T-64 (2
T-64 (3)
T-64 (3

A Golan-fennsíkon tett látogatás néhány ONtopik fotója:
HUJBI 476515 2009. május 24. 13:28
Válasz erre
óóó...a Hét Forrás (kút?)...Ábrahám szülőhelye.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205.