/ Fórumok /

"Csörömpös"

Ha a modern v. a II világháborús harcjárműveket szeretitek építeni, vagy szeretnétek megosztani a tapasztalatitokat, vagy éppen ötletre van szükségetek akkor ide nézzetek be!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.
páncélos 711439 2023. július 19. 08:50
Válasz erre
Megfelelő vastagságú és szövésű cérna, a két végére pedig vonószem, akármelyik készletből. +festés.
Miggyuri 711429 2023. július 18. 19:58
Válasz erre
Hali! Árul valaki 1/72-es méretben T-54/55-höz vontatókötelet?
Miggyuri 711370 2023. július 16. 20:11
Válasz erre
Képet keresek T-55A harckocsiról nyitott motortérrel. Lehetőleg magyar szolgálatban állottról.
romsitsa 709599 2023. május 26. 17:35
Válasz erre
Ugyanott 3 és 4 FAMO is vontatta a tigrist. Az egész játék, persze, ha lerohad, akkor elég drága.
KMT 709587 2023. május 26. 11:39
Válasz erre
Mindennek van kockázata egy ilyen korú gépnél. De ez a Tigris könnyebb, mint egy "teli" és feltöltött, így megpróbálták. Szerencséjükre nem lett bajuk és szép látványelem lett. :)
A háborúban meg inkább vállalták a kockázatot mert a Tigris értékes harceszköz volt. Tudjuk, hogy a FAMO-kat nem erre méretezték, szükségmegoldás volt. Ezért lett később a Bergepanther.
Sennás 709561 2023. május 25. 15:19
Válasz erre
Nekem ott volt egy nagy levegővétel 7-8perc között abban a szűk kanyarban eggyik oldalon magaspart másikon nagy fa. Kormány kitekerve oszt megy egyenesen, Buksi meg ugrál szaladgál ott holtérben majd elesik. Gondolom 70éve is hasonlóan vették be az ilyen kanyart. Gondolj elé még egy Famot Hmmm. Kérdés ilyenkor nem jobb egy vontató kötél mint egy ilyen rövid rúd?
Mekett 709560 2023. május 25. 14:58
Válasz erre
Ez esetben nem túl kockázatos egy ennyire öreg gépet így túlterhelni? Látom, hogy szűk az erdei út, de mégis volt ott három Famo.
Bár azt gondolom, mindegy, hogy 1, 3, vagy 5 gép vontat, a leghátsó alváza akkor is nagy terhelésnek van kitéve.
KMT 709552 2023. május 25. 12:50
Válasz erre
Szerintem vigyáznak rájuk. Drága és nagyon nehezen beszerezhető a pótalkatrész. (Amik helyett nem elég a pozitív kisugárzás :)) Illetve elég torkosak is.
Tavaly például a lengyelek Nashornjának lett meghajtótengely törése. És náluk ráadásul modernebb donor motor és meghajtás van. Szerencsétlenségükre a holland hadsereg műszaki mentői még neki is vontatták egy fának, amitől teljesen kitört a jobb oldali meghajtókereke. A holland hadsereg rendes volt, mert ezek után vállalta a teljes javítást.
Az a Nashorn eléggé elátkozott. Idén a másik oldali meghajtótengely tört el. De ezúttal megúszták a vontatást. :) Pár éve a műhely égett le, amiben építették. Onnan lángolva vontatták ki. Nem véletlenül nevezték el Főnixnek azóta. :)
KMT 709550 2023. május 25. 12:41
Válasz erre
Szabályszerűen 5 FAMO kellett egy Tiger I vontatásához, hogy ne deformálódjon az alvázuk a terheléstől.
Sennás 709545 2023. május 25. 10:53
Válasz erre
De ez papír Tigris:) Nagyon komoly videó amúgy. És 3 Famo(?) is volt.
Ami nekem "zavaró" ok hogy 70-80éves technikák ezek már de hogy 3-5Km/h gyorsabban nem látni eggyetlen gépet se mozogni. Ha fel van újjítva meg 30Km rá van írva miért nem megy annyival?
"Sisu"-t láttam most, T-55 játszotta a Párduct meg Citroen kisteherautó a Blitz-et de ott is minden 5Km/h mozgott. Mondom nekem kicsit ez kevés:(
Mekett 709539 2023. május 25. 09:24
Válasz erre
Brutális!
Nem az volt a mondás, hogy a harctéren két Famo kellett egy Tigris mozgatásához?
atika 709535 2023. május 25. 05:35
Válasz erre
Nagyon dúúúrva..., ahogy a FAMO alászegett kormánnyal tolja a Tigrist, egyenesen! :)
G.D 709527 2023. május 24. 23:04
Válasz erre
Bocs, ezek szerint ez itt (így) nem működik...
www.youtube.com/watch
G.D 709526 2023. május 24. 22:56
Válasz erre
[URL=https://www.youtube.com/watch?v=v4e0Uy2jFj4]Tiger I towed by huge Sdkfz 9 FAMO half-track at Militracks 2023
medor 708205 2023. április 21. 00:18
Válasz erre
Sziasztok!
Dioráma téma.Direkt nem a 'MÁSIK' topikba tettem...
Az első 'áldozat' Leopard 2A4. Elbénázták. Minden információ a neten elérhető.
pbs.twimg.com/media/Ft9AR_cX0AIjb_P pbs.twimg.com/media/Ft9AGwXWAAUZYNP
páncélos 708069 2023. április 18. 07:27
Válasz erre
Hosszú idejű tárolásba helyezett kocsiknál van rá szükség.
Zárolt kocsikat úgy tudsz hosszú ideig pihentetni, hogy a kivételt követően is tudd használni, ha nem csak lezárod, de folyamatosan azonos hőmérsékleten tartod, figyelve a páratartalomra. A fém dolgok ne rozsdásodjanak, a konzerváláshoz használt zsír ne nedvesedjen és ne is száradjon ki, a gumi alkatrészek se menjenek tönkre...stb.
Mekett 708061 2023. április 17. 23:10
Válasz erre
TLGH rendszer
TLGH rendszer
TLGH rendszer
TLGH rendszer
TLGH rendszer
TLGH rendszer

Egy érdekes videó az oroszoknál letárolt harckocsikról:
youtu.be/2PHUK6zkbpc

Ami igazán érdekes benne, az a narrátor szerint TLGH-rendszernek nevezett csőhálózat, amit a járművek lövegén vezetnek be (mint egy katétert...), és ami a hőmérsékletet és páratartalmat hivatott szabályozni. Látható, hogy messze nem jutott minden járműnek ilyen, de ha nincs nevadai sivatag otthon, csinálni kell.
csosza 707408 2023. április 2. 19:44
Válasz erre
téglatesó 707362 2023. április 2. 09:45
Válasz erre
téglatesó 707361 2023. április 2. 09:41
Válasz erre
Helló!
A háború után épített ISU-152K-(M)-ből volt 3+1 tetőbúvónyílásos változat:
www.primeportal.net/tanks/robert_de_craecker/isu-152m_152mm_ussr/index.php tankmuseum.ru/isu-152-k//URL]
wwiiafterwwii.wordpress.com/2019/09/08/why-there-is-a-wwii-vehicle-at-chernobyl/

De ha ilyet akarsz, akkor a páncéltest oldalaira el kell készíteni a kiegészítő tárolórekeszeket is pl., hogy olyan gépet kapj, ami a valóságban is létezett.
csosza 707343 2023. április 1. 18:34
Válasz erre
"Tankos" Kollégák!

A retro "Ogonyok" ISU-52-esnek a tetején 3 búvónyílás van. A neten én meg csak olyan fotókat találok, amin csak kettő.
Létezett-e esetleg 3 búvónyílásos verzió?
www.internetmodeler.com/2001/january/armor/ISU-152-4.JPG

Vagy esetleg az ISU-122-es esetében?
Mekett 706645 2023. március 16. 21:39
Válasz erre
Szovjet és orosz harckocsik töltőautomatikái
Szovjet és orosz...

Itt egy jó videó, ami bemutatja a szovjet-orosz páncélosokban alkalmazott kétféle eltérő töltőautomatikát:
www.youtube.com/watch
halaci 705258 2023. február 14. 17:42
Válasz erre
"Az Év Ergonómikus Munkahelye" díj várományosa.
Mekett 705250 2023. február 14. 15:23
Válasz erre
T-64 automata töltőrendszer feltöltése lőszerrel:
youtube.com/shorts/8uWXl8Vdoe8
Miggyuri 704063 2023. január 10. 13:45
Válasz erre
A makkettemen 203-as löveggel van. Amúgy azon is van az elején egy lezárt kör alakú tető és és oldalt a két nyílás.
romsitsa 704058 2023. január 10. 12:06
Válasz erre
A löveg a rajzon inkább 152 milis, a beömlő az orron a nagy kör, a bekeretezett nyílás (van egy párja a jobb oldalon) szerintem kiömlő.
Miggyuri 704051 2023. január 10. 11:17
Válasz erre
Köszönöm! T-35-ös alváz, B4-es, 203mm-es löveg. A motor a vezetőállás mellett van.
Freddy 704048 2023. január 10. 10:57
Válasz erre
Ez T-28 alapú cucc, nem? A motor levegőbeömlője lehet, keress képeket a T-28-ról. Azon hátul vannak ilyenek, de mivel az a nagy ágyú a hátsó részt elfoglalja, gondolom, előrébb rakták a motort.
Miggyuri 704023 2023. január 9. 21:27
Válasz erre
5snE-P6kL6w2
5snE-P6kL6w2

Kérdésem: a rajzon bekeretezett, amúgy ráccsal védett alkatrész milyen célt szolgál? Levegőbeömlő, szellőzést biztosító?
gaunt1 696478 2022. május 4. 17:14
Válasz erre
Igazából a helyzet az, hogy ahogy fejlődik a technika, egy csomó korábban pótolhatatlannak hitt alkatrészt újra le lehet gyártani CNC gépeken. Persze nem olcsó, de már nem is az elérhetetlenül drága kategória. Pont Wheatcroft oldalán láttam pár hónapja, valami német járműnek (Panzer III? IV?) rendeltek vadi új fogaskerekeket meg egyéb alkatrészeket a sebességváltójába, 100%-ban megegyeznek az eredetiekkel, ráadásul az anyagminőség jobb.
spenot 696462 2022. május 3. 22:28
Válasz erre
A téma a Tiger I volt eredetileg, erre kérdeztem, hogy kié lesz a következő. De ezek szerint a Tiger II (B) lett a téma, amiből sztem több is maradt meg.
A motor tényleg nehéz ügy. A briteknek a 131-es Tiger restaurálása során "elfüstölt" az eredeti motor, ha jól emlékszem a motorblokkban átégett a vékony anyag a hengerek között, de múzeumban még találtak egy másikat. A mi nem biztos, hogy örökké tart...
gaunt1 696459 2022. május 3. 20:49
Válasz erre
Már van motorjuk :)

Adnék két linket, először a svájciak weboldala:
www.koenigstiger.ch/english/ Sajnos csak félévente frissítik, de legalább beszámolnak minden lényegesről ami történik.

Itt pedig Wheatcroft facebook oldala:
www.facebook.com/pages/category/Interest/The-Wheatcroft-Collection-2348619585363508/
Na itt aztán minden van. Viszonylag aktívak, érdemes heti 1-2 alkalommal ránézni. Amúgy pont 28.-án volt egy poszt amiben felújítás alatt álló Királytigris sebességváltókat mutattak be. Wheatcroft amúgy tök jó fej, olvassa a hozzászólásokat, és szokott válaszolni is, én is kérdezgettem már tőle ezt-azt :)
tyimosenko 696458 2022. május 3. 20:20
Válasz erre
Koszi, valoban svajci, meg lattam is anno, amikor szedtek szet.
Motort szerintem ketseges, hogy talalnak eredetit az ujakhoz.
gaunt1 696457 2022. május 3. 20:14
Válasz erre
Svájci Tiger B, nem belga. Az ausztrál Tigris sajnos tök üres belülről, és az is fog maradni. Wheatcroft építi a 2db Tiger I-est és ha jól tudom két darab Tiger B is készül. Igen, ezek frankenstein gépek lesznek, de eredeti alkatrészekből, így nincs vele gond szerintem, attól még valódi Tigrisek.
tyimosenko 696456 2022. május 3. 20:09
Válasz erre
A belgak a tiger B-juket. A tobbi, ami talan mozogni fog Tiger I-esek, az, ausztral vagy a Kevin Wheatcroft Tigrisei, azok darabokbol osszerakott Frankenstein-gepek.
spenot 696454 2022. május 3. 19:29
Válasz erre
Ki lesz a következő? Oroszok a Kubinkait? A franciák a saumurit? Vagy a németek munsterit? Vagy vmi más?
S.
gaunt1 696453 2022. május 3. 18:46
Válasz erre
Idén is kiszabadult a Tigris a ketrecéből :) Ahoz képest, hogy van vagy 80 éves, elég jól megy. Ez a világ egyetlen működőképes Tigrise, szerencsére már nem sokáig. Két másik társa ha minden jól megy csatlakozik hozzá pár éven belül.

www.youtube.com/watch
borisz 695984 2022. április 20. 08:23
Válasz erre
Spangli 695951 2022. április 19. 14:59
Válasz erre
a (1)
a (1
a (2)
a (2
a (3)
a (3
a (4)
a (4

A képek
Spangli 695950 2022. április 19. 14:58
Válasz erre
Én csak ezt a négyet ismerem, és sajnos még egyiket sem láttam jobb minőségben. Állítják, hogy létezik olyan, amin kivehető a torony aljába, a zimmeritbe vésett "LSSAH" felirat, de én még a mai napig nem találkoztam vele (pedig több éve többen igérgetik). Ugyanakkor a harcászati azonosítászűmána ka stílusa messze nem egyezik az 1. SS-páncélosezred számainak stílusával, a katonák Heer egyenruhát viselnek, és nálamnál okosabb/hozzáértőbb szakik már az egyik katonát be is azonosították a 3. páncélsoezred tagjaként. (Arról az apróságról nem is beszélve, hogy a zimmeritbe belevésni egy feliratot nem olyan egyszerű, mint ahogy azt eóaz egyszeri haladó elképzeli!)
borisz 695946 2022. április 19. 13:29
Válasz erre
Ó, neked is köszönöm!
Van más kép is róla esetleg?
Spangli 695875 2022. április 18. 14:51
Válasz erre
2. páncéloshadosztály, 3. páncélosezred
tzsgyuri 695863 2022. április 18. 10:43
Válasz erre
Spangli 695797 2022. április 16. 17:41
Válasz erre
Legalábbis egy téves beazonosítás alapján. Az adott valójában Panther valószínűleg nem az 1. SS-páncélosezred kocsija volt, hanem egy Heer alakulaté.
borisz 695786 2022. április 15. 23:30
Válasz erre
tzsgyuri 695784 2022. április 15. 22:46
Válasz erre
Az 1 SS páncéloshadosztály használta a Párducán Normandiában.

https://www.flickr.com/photos/130556552@N02/17029365095
borisz 695766 2022. április 15. 13:44
Válasz erre
IMG-f6e9ac8a05028ebca9f4c92fa6c30d71-V
IMG-...
IMG-898447897d07a57e8ad6604dc9432b07-V
IMG-...

Sziasztok!
Kérdésként kaptam az alábbi képeket egy 1/35-ös általános német jelzéssorról.
Minek a jelzése lehet ez a vilámos kutya?
Sennás 662073 2019. augusztus 8. 23:41
Válasz erre
romsitsa 662072 2019. augusztus 8. 23:23
Válasz erre
SU-76, Tacam R-2. A bolgárok kibelezett pz iv-kkel párosítva bunkernek használták, Jemenben terepjáróra rakták, a kínaiak talán LVT-4-re, kb. ennyi.

Üdv

Á
sanyi 662070 2019. augusztus 8. 22:26
Válasz erre
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.