/ Fórumok /

"Csörömpös"

Ha a modern v. a II világháborús harcjárműveket szeretitek építeni, vagy szeretnétek megosztani a tapasztalatitokat, vagy éppen ötletre van szükségetek akkor ide nézzetek be!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.
Nowotny 185153 2007. január 9. 16:37
Válasz erre
Elektro!
Egy leírás szerint "1944 májusában a romániai Iasi (Jászvásár) közelében
Manteuffel 160 páncélosa (Tigerek,Pantherek és Pz Iv esek támadó 500 orosz
T-34, IS-2 hkocsiból 350db kilöttek, 10db saját elvesztés mellet."
Tehát minden bizonnyal. szerintem.

Nowi
KLZ 185152 2007. január 9. 15:44
Válasz erre
Anneliese.jpg méret: 51.4 KB
Üdv! Vki tudna bővebb információval szolgálni a Pz.Abt. 503. 314. számú ,,anneliese" porsche tornyos Tiger II-ről. Annyit tudok, hogy Magyarországon is harcoltak 1945 elején. Feltételezem a képek is hazánkban készültek.
Elektrolakatos 185151 2007. január 9. 15:23
Válasz erre
Panther!

Köszi, viszont lehet én fogalmaztam rosszúl...pontosabban Tiger I."E" Early és Jagdpanzer IV./70 "A"-ról van szó!

Elektro
Panther 185150 2007. január 9. 15:03
Válasz erre
Elektrolakatos

A Tigris legkésőbbi verziójával akár itt Magyarországon akár az Ardennesben találkozhattak. Azt hogy esetlegesen közös harctéren csatában is részt vettek volna? Talán én egy olyan 80% esélyt adok rá a Balcsinál.

Üdv: Panther
Elektrolakatos 185149 2007. január 9. 14:41
Válasz erre
Urak!

Kérdésem a következő!

Sd.Kfz.162/1 és Sd.Kfz.181 szerepelhettek-e együtt!

Köszi:ELektro
Amon 185148 2007. január 9. 07:50
Válasz erre
Hát ha gazdag lennék én is beszálnék.
asszem megyek lottózni. :-)
visi 185147 2007. január 9. 07:47
Válasz erre
Köszönöm a tanácsot, már ki is vágtam a két lemezt az alu lapokból!!!
mszl 185146 2007. január 8. 20:10
Válasz erre
Stuart és hetzer csata a spektrumon A gazdagok játékszerei!!!
Csodabogár 185145 2007. január 8. 16:07
Válasz erre
...vagy csak lassú vagyok? A páncéllemezekről van szó, amik az oldalsó hűtőrácsokat takarják? Azokat tényleg érdemes kicserélni. :-)

Cs
Csodabogár 185144 2007. január 8. 16:05
Válasz erre
Igen, kicsinykét zavaros a dolog. A lényeg, hogy mindkét tornyot a Krupp gyártotta.

Üdv

Cs

visi!

Milyen lemezekről van szó? Azt értem, hogy a hossztengellyel párhuzamosak, de függőlegesek vagy vízszintesek? Úgy tűnik, ahogy öregszem, úgy hülyülök... A JgPz.IV a szívem csücske, de nem ugrik be, hogy miről van szó...
Panther 185143 2007. január 8. 13:56
Válasz erre
Visi!

Semmiféle képpen ne tedd fel a műanyagot az ugyanis vastagságban az eredeti 4*-se kb. Az alu lemezes megoldás teljesen tökéletes!

Üdv: Panther
visi 185142 2007. január 8. 12:44
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne nálam többet látott kollégákhoz.

Építgetem a Jagdpanzer IV-et és akkor felötlött bennem egy kérdés, hogy hátulján a hosztengellyel párhuzamosan van egy-egy lemez. Fent, a motortér mellett, (nem az oldalsó lemezekre gondoltam, azokat nem teszem fel). Nos az lenne a kérdésem, hogy a valóságban, azok milyen vastagok voltak? Építhetem én azokat alu lemezből, vagy inkább az eredeti műanyagot tegyem fel?
Ti mit gondoltok?

Köszi előre is a segítséget!
Nowotny 185141 2007. január 7. 20:53
Válasz erre
Bizony Tsaba ha ez a valóságban így szerelték volna be,elég nagy port vert volna fel a harcmezön a kiáramló hajtógáz ami:
1:könnyen elárulta volna a pozícioban lévő páncélos helyzetét és annyi a rejtekhelynek.
2: a felvert por megnehezítette a célpont beazonosítását ill. megsemisítését.

Amúgy ok. lesz!!
Nowi
tsaba 185140 2007. január 7. 20:08
Válasz erre
Basszus! Jó hogy szóltál, észre sem vettem. Köszi az észrevételt.

Tsaba
Hooligan 185139 2007. január 7. 19:21
Válasz erre
Hali!

Azzal a csőszályfékkel nem stimmel valami! Forgasd el 90-el! Ha csak próba, akkor nem szóltam! Amúgy yó lesz!

Üdv.:Bala
tsaba 185138 2007. január 7. 18:48
Válasz erre
DSCF3191.jpg méret: 149 KB
DSCF3193.jpg méret: 164 KB
DSCF3196.jpg méret: 139.7 KB
DSCF3199.jpg méret: 179.8 KB
DSCF3209.jpg méret: 115.2 KB
DSCF3208.jpg méret: 177.2 KB
DSCF3211.jpg méret: 157.5 KB
Ma folytattam az italeri 1/72-es Stug III-at. Dobozból készül, csak a hátulját pakolom meg néhány plusz kellékkel majd. Egyébként jó kis kit, elég pontosak az illeszkedések is.
Agent 185137 2007. január 7. 17:54
Válasz erre
Nincs itt valami félreértés? Porsche és Henschel tornyokat a Királytigris (Pz. VIB)esetében szoktak emlegetni a népszerűsítő- és szakirodalomban. A Ferdinánd alváza a Porsche által a klasszikus, rettegett Tigrishez (Pz VIA)készült eredetileg, amelyet valóban nem fogadtak el a harckocsihoz.
Csodabogár 185136 2007. január 7. 16:39
Válasz erre
Sziasztok!

Ha egész pontosak akarunk lenni, akkor se' Porsche-, se' Henschel-torony nem létezett. Mindkettő változatot a Krupp gyártotta.
A Porsche és a Henschel is készített egy-egy páncélos prototípust a kiírt feladatra, a Krupp pedig megtervezte hozzájuk a tornyokat. A Porsche-változatot végül nem fogadták el, ezekre a páncéltestekre konstruálták meg végül a Ferdinandokat. Az erre a típusra elkészült tornyokat is a Henschel-alvázakra rakták fel (az első ötven darabra, amelyek zimmeritezve voltak), majd a többire az eredetileg is a Henschel-verzióhoz készülteket használták fel. (Érdekesség, hogy az angliai Bovingtonban található példány, bár a korábbi típus, nem kapott zimmeritezést, ez ugyanis a V03-as prototípus volt, amelyet Kummersdorfban zsákmányoltak az angolok.)
Egyébként nem csak ballisztikai szempontok miatt döntöttek a szériatornyok mellett, de előállítani is egyszerűbb volt, ráadásul több lőszer fért el benne.
Ha sejtésem nem csal, akkor újfent az angolszász szakirodalom csapdájába estünk, ők terjesztették el a Porsche/Henschel-torony témát.

Üdv

Cs
Bombraider 185135 2007. január 7. 10:49
Válasz erre
Sziasztok!
Egykis sározás/fémgyűrődés tanulmány:
m.motz.free.fr/photos.php
R.I.P. 1.3 Rallye

üdv:bomb
ChevyG 185134 2007. január 5. 20:47
Válasz erre
Archy, Amon! Köszönöm!

Chevy
Amon 185133 2007. január 5. 18:54
Válasz erre
A porsche tornyos tigrissel egy gond volt a ballisztika.
Mivel lekerekített volt a torony alsó része ezért a lövedék ha becsapodott lefele haladt és kettéválasztotta a tornyot meg a testet. :-(
De minden fronton ott volt. :-)
sang 185132 2007. január 5. 15:53
Válasz erre
köszi Archy!
ezek szerint a legtöbb Fáni maketten rosszul jelölik a perem festését,ahogy gyanítottam...valami rémlett, mintha olvasztam volna ilyesmit egyszer
z
Archy 185131 2007. január 5. 14:38
Válasz erre
Ha a királytigrisről van szó, akkor a production és a henshel ugyan az. A legyártott hk-k 90 százaléka ilyen, csak kb 50 db-ot gyártottak porsche toronnyal, az első szériában, és ez 1,3 tonnával könnyebé tette a hk-t.
Porsche torony:
www.aaronsmodel.com/built/3PG/kt%20p/original/kt%20p%20f.jpg

Henschel torony:
http://files.blog-city.com/files/O05/149826/p/f/kingtiger_7.jpg

Áron
Archy 185130 2007. január 5. 14:28
Válasz erre
Az elefanton a fotók alapján szerintem fém görgők voltak.

Pz. IV gumiperemes:
panzerkeil.dre.hu/harcjarm/panzer/pz4/gal/pziv-2.jpg
acélperemes:
panzerkeil.dre.hu/harcjarm/panzer/pz4/gal/22100107.jpg

az acélperemes inkább a késői H-kra és a J-kre volt jellemző, de a J-ken már csak 3 db volt oldalanként.
Áron

forrás: www.panzerkeil.ini.hu
ChevyG 185129 2007. január 5. 14:24
Válasz erre
Sziasztok!

lenne 1 kérdésem.
Mi a különbség a production, porsche és henschel torony között? ill mit lehet ezekről tudni?

Üdv: Chevy
sang 185128 2007. január 5. 11:25
Válasz erre
Sziasztok,
két kérdésem lenne:
- az Elefant futógörgői acél v. gumiperemesek voltak-e?
- Pz IV. "H" típus visszafutógörgői (a peremes szélű késői változat) gumi- avagy acél felületűek voltak. Néhány kép tanúsága szerint én acélra gondolok, de nem értek hozzá...
köszi!
z
halaci 185127 2007. január 5. 11:02
Válasz erre
dickermax_boxart.jpg méret: 287.2 KB
dickermax_testshot.jpg méret: 117.3 KB
Találtam két kéet egy fórumon, kicsit kusza a dolog. Állítólag egy Trumpeter Dickermax doboza és tesztképe, viszont az előzetesek szerint a Dicker-t a DML tervezi kiadni. Mindegy, lényeg a két kép.
basio 185126 2007. január 4. 08:02
Válasz erre
notarius, Atlasz, Csodabogár !

köszi a válaszokat.

üdv: basio
Csodabogár 185125 2007. január 3. 15:52
Válasz erre
Az említett Jimenez-cikkben még a régebbi kiadású Dragon Pz.IV-nél tartja jobbnak a Tamiyát. Az új nagyságrendekkel szebb/lágyabb/stb... Tristar akkor pedig még nem is volt... :-)

Üdv

Cs
Atlasz 185124 2007. január 3. 15:50
Válasz erre
Szia basio !
Tökéletesen egyetértek notariussal, de aki egy a messzemenőkig tökéletes "kistigrist"
akar építeni annak létezik a Mig Productions jóvoltábol egy kiegészítő 34,5 Euróért...
Érdekes de az egyik új Pro Modellben Miguel Jiménez éppen a Tamiyát tartja
a jobbnak.
Üdv:
Atlasz
notarius 185123 2007. január 3. 15:18
Válasz erre
A korában jónak számított, de ma már nem az. Dragont vegyél, ha igazán pontosat szeretnél, vagy Tristart.
basio 185122 2007. január 3. 15:13
Válasz erre
Sziasztok !

Valaki ismeri a Tamiya 35096-os Pz. IV ausf D. makettjét?
Milyen minőségű?

előre is köszi
üdv:basio
Pman 185121 2007. január 2. 16:58
Válasz erre
Stefano írta:

Próbáld meg Brúnóéknál: www.hokimodell.hu/. Lehet, hogy nekik van ilyesmi, de az is lehet, hogy csak sima Lada van, amit majd neked kell átalakítani.
matt 185120 2007. január 2. 16:56
Válasz erre
Most már csak egy Lada vfts makettet kéne szerezzek ebben tudnátok segíteni?
matt 185119 2007. január 2. 16:56
Válasz erre
Nagyon szépen köszöntem a segítséget!!!
Atlasz 185118 2007. január 2. 16:48
Válasz erre
Sziasztok!
Azthiszem Hooligan mondta nekem a vízfestékes sarat,
porként is használható.Én a most készülő harckocsimhoz így készítettem a rozsdát.
Üdv:
Atlasz
Autoblinda 185117 2007. január 2. 16:33
Válasz erre
Sár készítésre egy egyszerű módszer:
Hintőport keverj össze festékkel.(a sár későbbi kivánt színével)Egy nem folyós, de nem is túl száraz masszát kell kapni. Ha lakkot keverünk hozzá akkor fényes. A festék hintőpor arányt kell eltalálni.
Másik módszer a MIG productions pigmentjeinek összekeverése egy műgyanta szerű szintén a gyártó által forgalmazott anyaghoz. Szebb de drágább...(és magyarországon nem nagyon kapható...)
Pman 185116 2007. január 2. 16:31
Válasz erre
Nedves megszáradt sár:
A legegyszerűbb szerintem kis neoflex (hígatva vagy ahogy jónak látod)DE ANNYIRA AMENNYIRE a sár megfolyt csapódott stb.ezt lefested a kívánt sárszínre.A darabkákat pedig gipszből vagy pasztellkréta darabkával.
Másik:döglött festék rátuszkolod a koszolandó felületre és szorjál bele hintő port majd ha ez kész van a sárral egyszínűre próbáld festeni talán ez kicsit macarás szerintem menni fog.
Sulifix+föld=legegyszerűbb és legjobb sár
A száraz: pigment vagy p. kréta elöbbi jóval drágább de tutibb.
A krétát jól összemorzsolod aztán tiszta száraz ecsettel felviszed a felületre ahová kell ha pedig a megfolyást egy hígítós mosással lehet(legalábbis én így csináltam)megoldani.

Bármi kérdésed van szívesen állok rendelkezésedre.

Pman
matt 185114 2007. január 2. 16:15
Válasz erre
Le tudnád nekem írni hogy hogyan kell sarat szerkeszteni (nedveset meg a szárazat)!
KÖSZI!!!
matt 185113 2007. január 2. 16:13
Válasz erre
te ismered a Német Gábort? Mert ahogy néztem igen jól nyomja!
matt 185112 2007. január 2. 16:12
Válasz erre
Nem müködik! :(
Pman 185111 2007. január 2. 16:07
Válasz erre
A száraz egyszerűbb
Az oroszoknál gyártják horror áron:(
www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=1221" target="_blank">s" target="_blank">www.armorama.com/modules.php
Ez a link ha nem müxik újraírom jó?
matt 185110 2007. január 2. 16:02
Válasz erre
nedves sarat mivel és hogyan kell csinálni?
matt 185109 2007. január 2. 15:58
Válasz erre
mind1 meik az egyszerűbb? És ladát nem is lehet venni akor?
Pman 185108 2007. január 2. 15:54
Válasz erre
Ezt kéretik törölni!3777-est
Pman 185107 2007. január 2. 15:53
Válasz erre
A ladát ha jól emlékszem csak műgyantából van.
Száraz vagy nedves sarat?
Pman 185106 2007. január 2. 15:53
Válasz erre
A ladát ha jól emlékszem csak műgyantából van.
Száraz vagy nedves sarat?
matt 185105 2007. január 2. 15:51
Válasz erre
sziasztok volna egy olyan kérésem hogy le tudnátok e írni hogy hogyan kell összesározni egy autót? ja és nem tudjátok véletlenül hogy honnan lehet Lada VFTS makettet rendelni? elöre is KÖSZI!!!
muzzy 185104 2007. január 2. 12:39
Válasz erre
Még egy. Az 1. kép felirata szerint a megsüllyedt gép másik oldaláról készült a fénykép, feltételezhető, hogy az 1. és 2. kép ugyan arról a gépről készült.
Muzzy
muzzy 185103 2007. január 2. 12:37
Válasz erre
HALACI!
A 2. kép kapcsán kérdés, hogy melyik tavaszon állomásoztak németek ukrajnában. (43, 44?) Ugyanis az eredeti felriat szerint: a tavasz új problémákat hozott, elsősorban sarat. Hogy az ukrán fekete földből kivontassák a behemótot nem kevés erőfeszítésre volt szükség.
Muzzy
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.