/ Fórumok /

"Csörömpös"

Ha a modern v. a II világháborús harcjárműveket szeretitek építeni, vagy szeretnétek megosztani a tapasztalatitokat, vagy éppen ötletre van szükségetek akkor ide nézzetek be!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.
MrChef 183597 2006. július 15. 10:42
Válasz erre
Antarktika,

a híradókban is nagyjából olyan színű tankokat láttam, mint az eddigi fotókon, de még bőszen gyűjtöm a képeket, amik a hírportálokon bukkannak fel. Már viszket a tenyerem, hogy végre lefújjam a csörömpömet!:-)

Arra a légelhárító ütegre gondolsz? Azt én is láttam, éppen lőtt valamire.
antarktika 183596 2006. július 15. 08:53
Válasz erre
MrChef!

Szerintem várjál még egy picit a színekkel, újabb képek várhatóak - sajnos - tekintettel a kitört háborúra, hátha több információhoz lehet jutni.

Tegnap a híradóban láttam egy számomra érdekes gépet, egy libanoni M113-asra ZSU-23-2-es volt szerelve és a színe hasonlított az izraeli szürkére.
MrChef 183595 2006. július 14. 23:29
Válasz erre
Látom megy valamiről a vita, de akkor visszatérve a csörömpökhöz:

végignéztem jópár videót a Merkava Mk III-ról - volt közte sok IV-es is - és arra a következtetésre jutottama színét illetően, hogy a sötétszürkétől a zöldön keresztül a homokszínig mindenféle színben létezik. Gondolom a gyárinak van a a bizonyos szürkés-homokszíne. Így hát úgy döntöttem, olyan színűre fújom a a magamét (én folyton csak a magamét fújom:-)) a megszabott keretek közt, amilyen tetszik.
Macal 183590 2006. július 14. 21:32
Válasz erre
Igen van foglalmam mit csinál egy légiirányító és hogy többszáz (esetleg több ezer ember élete) van rábízva. Nem is azt mondom hogy nem menjen el sztrájkolni mert ugye szíve joga. De akkor a többi ember aki hasonló munkát végez? Tisztelem és becsülöm a légiirányítókat mert az egyik legnagyobb felelősséggel bíró munka van a vállukon...és én csak megdöbbentem hogy sztrájkolnak...
Pilotka veled egyáltalán semmi bajom nincs,de a légiirányító csak egy szakma...van még más is ami legalább annyi tisztelet érdemelne...
pilotka 183589 2006. július 14. 21:22
Válasz erre
Macal és Joce!!!
VAN fogalmatok mit csinál egy légiirányító ???
Nemzetközi egyezmények, tarifák garantálják GARANTÁLNÁK a fizetésüket...

Félelmetesen korlátoltak és BUTÁK vagytok!!!

Na, ide se kell közétek többet jönnöm, aszt hiszem !
Pintér Árpád
Joce 183588 2006. július 14. 21:12
Válasz erre
Macal!
Más hírek szerint 1,1 milla bruttó pótlékokkal együtt...
Macal 183587 2006. július 14. 20:36
Válasz erre
Nos igen...vegyünk egy légiirányítót:
A hírekből jól értesülhettünk hogy a civil szférában egy légiirányító 500ezret keres havonta és elment sztrájkolni mert kevesli...akkor hogyisvanez?
Kisrozi 183586 2006. július 14. 20:15
Válasz erre
Nem kívánok senkinek a zsebében túrkálni, van tapasztalatom mindkét oldalon.Biztos volt olyan aki 200 nettó nyugdíjjal ment nyugdíjba, volt aki 40 egykét évesen, de biztos vagyok benne , hogy nem ez az összeg ami jellemző.Igen sajnos van olyan ,hogy 3 diplomával sem lehet 200-at keresni, sajnos...nem azt írtam "megkeresi" ,hanem "megkeresheti". De van az ellenkezőjére is példa.Én egy mondaton rágtam be"Éppen elég eltartani azt a sok semmirevaló léhűtőt."Az általánosítás a világ egyik legnagyobb betegsége.Nem hiszem hogy bárkinek joga ,vagy jog alapja lenne így értékelni bárkiket is.Sajnálom ,hogy egy ember meggondolatlan mondata ennyi embet megbánthat, és olyan emberek közt kelthet feszültséget akik egyébként soha nem vitáznának. Ha bárkit Marcinkívül megbántottam volna elnézést kérek tőle, notarius ha úgy érezted személyesen érintett az írásom elnézést, nem volt szándékomban.
antarktika 183584 2006. július 14. 18:37
Válasz erre
Írtam pár sort, de töröltem.
Én megéltem egy átszervezést fiatalon, el kellett hagynom a sereget. Erről csak az beszéljen, aki benne volt.

Hogy visszazökkenjünk a témába, kérdezném, hogy ki tud információt olyan iraki T-72-esekről, melyek reaktív páncélzattal voltak szerelve. A linkbe szereplő makett talán a háború utáni, új iraki hadsereg tankját jeleníti meg?

www.sshui.com/20030607/t72m2.htm
pilotka 183583 2006. július 14. 18:19
Válasz erre
marci!

Engem is jól megsértettél, én is 15 évet húztam le a kecskeméti toronyban igen áldatlan körülmények között. Fogalmad sincs hogy működik ez a rendszer...
notarius 183582 2006. július 14. 18:06
Válasz erre
Meg kell nézni, hogy az őrző-védő cégek kinek a tulajdonában vannak. Mindenesetre furcsa volt a változás, amikor a kapuban megjelentek a bunkó izomagyak. Akkor legalább olyan céggel szerződnének, akik leszerelt öregeket foglalkoztatnak.
notarius 183581 2006. július 14. 18:01
Válasz erre
Kicsit elrugaszkodtatok a témától, és eléggé az indulat beszél belőletek.
Tény, hogy a mai honvédség tulajdonképpen csak árnyéka annak, ami mondjuk 20 éve volt. Elhibázott döntések, átgondolatlanság, felesleges leépítések.
Tény viszont az is, hogy a nem igazi elkötelezetteknek nagyon jól jött a leépítéssel együtt járó nyugdíjazás, és jó néhány embert ismerek, akik a kilencvenes évek végén 40 körül mentek nyugdíjba az utolsó évben mesterségesen feltornázott nyugdíjalappal, közel 200e nyugdíjjal.
És az is tény, hogy mindkét oldalt ismerem, és a civil szférában három diplomával nem keresek két kiló nettónál többet. Úgyhogy azt hiszem nem illik ide egymás minősítése -ismeretlenül főleg nem - kinek mi a hivatása, munkája magánügy, és nem biztos, hogy reálisan összehasonlítható.
Szerintem egy mocsok rendszerbe kerültünk, ahol ügyeskedve lehet csak előbbrejutni, és egyesknek bizonyos szint felett mindent lehet. Nevetséges, ahogy szét lehet verni a működő rendszereket pusztán gazdasági megfontolásokra hivatkozva, aztán valahogy utólag mindig kiderül, hogy nem is spóroltunk annyit, mint amennyit calaki nyert ezen. De ez már politizálás, ami szintén nem ide illik.
kisrozi 183579 2006. július 14. 17:44
Válasz erre
Marcika kicsit gondolkodj, nem magyarázom el hány technikai ember van egy seregben mert azt ugye nem tudod felfogni.Képzeld a repcsi nem magától repül és a rádiók sem attól működnek hogy van feszültség.Te lehet annyit látsz, jé elment egy repcsi, de soha nem fogalmazódott meg a kis buksidban ehez hány jól képzett szakember szükséges.Nem kezdem sorolni a rádiósok technikusok ,tisztek ,tiszthelyetesek sorát, akik mind azért az egy gépért dolgoznak.Amikor pedig te csicsikálsz, vagy puszilgatod a babád,akkor is ,ilyen inséges időkben is, van aki figyeli a lokátort.
Mellesleg egy őrnagynak jobb esetben is qva sokat kell tanulni a fizetéséért, annyi tanulással a civil szférában kb 4-5 szörösét megkereshetni.Egy dologra azért felhívnám a figyelmed, vannak akik ezt hivatásként és nem munkaként végzik, és komolyan gondolják az eskű szövegét...bár milyen furcsa vannak akik érted is életüketáldoznák, még ha te ezt nem is hiszed.Addig amíg nem csináltad nem dolgoztál köztük ne alkoss véleményt.Bármilyen furcsa ezzel itt nagyon sok mbert megbántottál, és ez itt nem divat
SSgt_Chris 183577 2006. július 14. 16:16
Válasz erre
Csatlakozok Solo hozzászólásához! Talán ha nem a Bl*kk-ből vagy hozzá hasonló "ismeretterjesztő" lapokból szereznéd az információidat, hanem rendesen utánnanéznél a dolgoknak, kevesebben ugranának a torkodnak... De tudom javasolni, ha vitatkozni akarsz, hogy az index.hu megfelelő topikjában írd be ugyanezt a véleményed, majd ott elveszik a kedved az ilyen benyögésektől...
Ez itt makettezésről szól...

ui.: törlés esetén nyugodtan radírozzátok ezt az OFF-ot is!
Solo 183574 2006. július 14. 14:37
Válasz erre
Te beteg vagy. :) Egy őrnagy fizetése jó ha eléri a 200.000Ft-ot. Beosztástól függően. Az pedig, hogy 42-évesen mennek nyugdíjba csak akkor igaz, ha küldik őket. Sajnos a nagy átszervezések miatt sok, drága pénzen képzett katonának kellett nyúgdíjba mennie. Ez nem az ő hibájuk. Jobb lenne ha kicsit visszavennél a tudatlan arcodból. Kiváncsi lennék, hogy vinnyognál félelmedben ha nincs egy katona sem a környéken , mikor szükséged lenne rá. Az árvíznél jól jött a segítségük. Elmúlt a veszély és máris léhűtők? A Paks féle ötleted alapján elég kevés helyen lenne konfliktus a világban.
Kicsit szállj magadba, tanulj még pár évet ,aztán fejtsd ki a véleményed újra.
Ha kérdésed van a fenti emilen elérsz. Remélem mindkettőnk hozzászólását törölni fogják.
marci 183573 2006. július 14. 13:34
Válasz erre
42 -évesen mennek a katonatisztek nyugdíjjba.Éppen elég eltartani azt a sok semmirevaló léhűtőt.Egy őrnagy fizetése 600000 ft.Az országot megvédeni nem tudnák még ha hatszor annyian lennének sem.Még egy fontos dolog sem a Nato sem semmilyen európai hatalom nem engedné meg hogy konfliktusba keveredjünk Paks miatt.Ha meg az Oroszokkal rugja össze a port a nyugat akkor meg a tyúkszaros hadseregünk nem számottevő.
páncélos 183569 2006. július 14. 09:48
Válasz erre
Archy!

OKÉ!
páncélos 183567 2006. július 14. 07:57
Válasz erre
Uraim!

Egy kicsit elmentünk az alaptémától, pedig ez egy makettező fórum. Lehet erről oldalakat írni, nekem is lenne véleményem bőven.
Szerintem igen is lehetne korszerű a hadsereg és nem attól, hogy mindent a kukába dobunk, mert a NATO majd meg véd, és a leg nagyobb probléma, hogy milyen ruha és sapka legyen. Most is azt mondom, hogy egy ezred szintű (megkockáztatom, hogy dandár szintű) alakulatot elbírna az ország, ahol lennének harckocsizók, önjáró tüzérek és gépesített lövészek. Ehez a technikai háttér is meg van.
vrauko 183566 2006. július 13. 23:24
Válasz erre
Emerik,
mostan ott tartunk, hogy kis túlozással a Vatikánon kívül az egyetlen ejropai állam vagyunk, amelynek a hadseregében se tüzérség, se harckocsi. Lassan a svájcibicska lesz a nehézfegyver. Minek a nehézfegyver, ha 1x nátótagok vagyunk, ugyebár? De akkor minek a hadsereg úgy 1általán? Vagy a nátóban csak másoknak vannak k5elességei, nekünk nincsenek? (a légileg utántölthető, bár 1előre f1veretlen gripeneken kívül természetesen). Az + azér' világröhej, hogy őrzővédő káefté vigyáz a laktanyára. Úgy elképzelem a legközelebbi nemzetközi bevetésünket, ahol a szövetségesek +kérdezik, hogy "Ti vagytok a magyar hadsereg?" Aztán azt feleljük rá, hogy "Dehogy, mi vagyunk a Harács & Tsa. Kft., kivettük ezt a jó kis háborút gebinbe..." Bonaparte: az az ország, amely nem hajlandó eltartani a saját hadseregét, majd arra kényszerül, hogy a másokét tartsa el.
MrChef 183563 2006. július 13. 18:47
Válasz erre
Az autógyártás nem piskóta, hát még a harckocsigyártás! 1945 előtt ment úgy-ahogy (olyanok is voltak) német segítséggel, aztán a keleti blokkban csak a SZU tudott tankot gyártani, liszenszben meg pár varsói tagállam, de csak amelyiknek volt már korábban komoly ipara.

Lehet, hogy némi munkahelyet teremtene egy nagy hadsereg, de:
1. minek akkora önálló haderő, ha a NATO tagjai vagyunk?
2. most minden miatt megy a balhé, nemhogy még egy méregdrága, nagy honvédségre költsön az állam
Emerick 183562 2006. július 13. 18:33
Válasz erre
Én "poénból" terveztem páncélkocsit is, harckocsi fegyverzettel. Egész jó és használhatónak is tűnik, igaz papírból van, 1/35-ben, de 2 példányban! :)
Sztem amúgy simán elbírna az ország egy erős haderőt, hatalmas munkahelylehetőség, az én mániám inkább a könnyebb fegyverzet, így a pcautók a preferáltak. Kis segítséggel gyárthatnánk is vmit, persze külföldre is, az is munkalehetőség sokaknak! Ezen felül pedig rahedli helikoptert és motoros szánt -télre, nem a nehéz kocsikkal, tgk-kal "ökörködni" a nagy hóban- vennék, építtetnék alkatrészekből -félkészen behozva, mint az Audikat. A régebbi cuccokat sem dobnám ki, sőt inkább felplusszolnám, amennyire lehet -mindig lehet!. (T-72, Mig-29 -ez utóbbi különösen "böki a csőrömet"!) Rossz elképzelés az enyém?
Emerick
Algabone 183561 2006. július 13. 18:08
Válasz erre
Én jobban örülnék magyar tankoknak!
Ha mindent tudunk csinálni akkor tankot is kéne tudni...
antarktika 183560 2006. július 13. 17:04
Válasz erre
Páncélos! Igazad van, tényleg 58 db a NATO szervezésű harckocsi zászlóalj, de Magyarországon vagyunk:))) A 3-ik és 4-ik század zárolt, nincs tényleges szolgálatban.

Jelenleg kb. 20-22 harckocsit használnak, a többit zárolták. Most kérdeztem meg telefonon:)))
páncélos 183559 2006. július 13. 15:10
Válasz erre
Antarktika!

A 238db stim. -77=161 ez is. De egy zászlóalj az a NATO-nál 58db. Ezen kivül van egy támogató ezred ahol szintén vannak HK-k és Várpolatán is vannak és az oktatási intézményeknél is. Így számolnak hivatalosan 90db-ot.
Szerény véleményem az, hogy az ország elbírna egy ezred színtű alakulatot, ahol 2 HK zászlóalj (T-72-esek)és egy önjáró tüzér üteg lenne (Gvozgyika, vagy Akácia) esetleg egy lövész század (BMP-1-el)+ csapat felderítők (BTR és BRM-1K).
Ezekhez a technikai háttér még meglenne.
antarktika 183557 2006. július 13. 14:48
Válasz erre
Páncélos!

Már a T-55 és T-55AM-eket is kivonták. Így összesen maradt 238 T-72-es, ebből 77 db-ot átadtunk az irakiaknak. Eddig 161 db, de ebből csak egy zászlóaljnyi ( 39 db? ) van tényleges szolgálatban, a többi zárolt. Magyarországon csak a tatai Hunyadi Mátyás harckocsizászlóaljnál van rendszeresítve harckocsi. Ennyi a több, mint ezer darabból.
További információ, hogy 2010-ben ki akarják vonni az utolsót is. Hogy mi lesz helyettük? Nem lehet tudni, lehet, hogy semmi, lehet, hogy a B-1 Centauro.
MrChef 183556 2006. július 13. 13:17
Válasz erre
hmm...az nem rossz.
de állítólag Magyarország rakétarendszere sem piskóta, csak ugye inkább a rosszabb képet szeretik/ajánlatos feltüntetni:-)
páncélos 183555 2006. július 13. 13:09
Válasz erre
A rendszerváltást követően 1345db harckocsival rendelkeztünk. Miután 254db T-34-est és T-54-est kivontak. Elötte több mint 1500db volt hadrendben. A fegyverzet csökkentést követően 835db harckocsival rendelkezhetünk.
antarktika 183552 2006. július 12. 14:21
Válasz erre
Az USA több, mint 8000 db M1 Abrams-szel rendelkezik. Ez most sok, vagy kevés, nem tudom. Annak idején ennyit a "nem annyira" elterjedt T-80-asból gyártottak az oroszok és ha figyelembe vesszük a T-72-es kb. 18.000., a T-55 kb. 55-60.000. db-os számát ( líszensz alapján megépített is benne van ), akkor kevés. Az Öböl-háborúban csak 2000 db-ot vetettek be, ha így nézzük, akkor sok.

Ha már a legjobb tankoknál tartunk, akkor érdemes megemlíteni a NATO szabványnak megfelelő, szintén a T-80-as ukrán továbbfejlesztéseket, a T-84 Oplot és Yatagan tankokat.

A török tenderen olyan típusokat megelőzve lett győztes, mint az M1-es, Leclerc, Leopard 2A6, Challenger, T-80UD. Persze az ára sokat nyomott a latba:)))
MrChef 183551 2006. július 12. 11:48
Válasz erre
Arról nem is beszélve, hogy a tankok tömeges bevetésének taktikája már a múlté. Az USA-nak sincsen olyan baromi sok Abrams tankja, pedig ez a fő tankjuk.
Archy 183550 2006. július 12. 11:19
Válasz erre
Ha én harckocsizó lennék, akkor merkava mk4-be ülnék. Semmi kedvem hozzá, hogy egy "s'ggbe" kapott rpg hazavágjon egy abramsben :-) Kicsit nehéz, de a kövön nem mindegy? :-)
Áron
antarktika 183549 2006. július 12. 11:05
Válasz erre
Persze, megy és lő, mint az atom az M1-es, de emlékezzünk vissza, hogy sírtak az amik, amikor szembetalálták magukat Irakban a legújabb, többfejes páncéltörő rakátákkal. Égtek, mint a rongy. Persze tökéletes védelem nincs, de az Abrams-et inkább az amerikai ipar ajnározza, reklámozza. Tesztelték az M1-est a Leopárddal együtt, a Leót nagyon lepontozták, mégis átvetták a fő fegyverzetét és még apróbb megoldásait. Nem azt mondom, hogy rossz konstrukció, de nálam nem dobogós. Akkor már inkább a könnyebb Leclerc.

Hát az már biztos, hogy a régi oroszos harckocsi-tömegtermelés a múlté. A legmodernebbnek titulált, a rendszerben lévők közül a T-90-es, mely egy hibrid. T-72-es alváz, információk szerint megnövelt védelmű T-64B toronnyal. Csak 300 db-ot gyártottak le belőle, ezek is szinte utolsó darabig a Távol-Kelti Katonai Körzet "tulajdonát" képezik, figyelemmel az ottani úthálózat mínőségére.

Ha a Fekete Sas sorozatgyártásra kerül - miért ne? Hisz az oroszok mindig tankmániásak voltak - akkor sem fog megérni ezres nagyságrendeket. Szerintem.

Azé' nem rossz kinézetű:)))
MrChef 183548 2006. július 12. 10:21
Válasz erre
A most futó, "legújabb" Ladára (nem is tudom, van-e még itthon márkakereskedése) is jellemző, hogy mire befejezték a tervezését (kezdték a '80-as évek végén), gyártását, és boltokba került, már elavult.

No, és ha összeszedték az Abramsot? Lényeg, hogy megy és lő, mint atom!:-)
Emerick 183547 2006. július 12. 09:58
Válasz erre
Köszi a kiigazítást! Ja és hozzátenném a Fekete Sashoz, hogy valszeg -a torony formáját nézve- csak három fős legénységgel fog rendelkezni, mint a Leclerc! De sztem nem lesz rendszeresítve, túl régen foltozgatják, az oroszokat ismerve -vagy nem :)- előbb fog feltűnni egy teljesen ismeretlen típus, mint a Fekete Sas sorozatpéldánya vhol! (biztosan vhol Csecsenföldön, mint kísérleti egység...)
Az Ambramssel nekem is az a bajom, hogy "buherált" tank, a rájuk (...) jellemző módon, csak elszipkázzák a kész dolgokat, amik már beváltak...maradok a Leopardnál és a Lecrercnél!
Emerick
antarktika 183546 2006. július 12. 09:28
Válasz erre
A Fekete Sas ( eredeti nevén Csornoe Orel ) nem a T-90-es továbbfejlesztése, már azért sem, mert a T-90-esnek T-72-es alváza van, míg a Fekete Sasnak meghosszabbított T-80-as teknője. Egy időben használták a T-95-ös típusjelzést is, de az elhúzódó fejlesztés miatt már csak a Fekete Sas név maradt.

Ami teljesen új, szakítva az eddigi hagyományos orosz harckocsiépítéssel, az a torony. Mint említettem feltehetően 140 mm-es sima csövű ágyú, természetesen csőből indítható rakéta is. Reaktív téglák helyett integrált panelekkel szerelték fel, továbbá feltételezhető, hogy korszerű, digitális tűzvezető berendezéssel és a régi infra sugárvetők helyett hőkamerával látták el.

Tényleg kevés kép van róla a Net-en, én is kb. húszat tudtam begyűjteni róla, ennek egy része makettről készült.

Az Abrams szerintem azért nem rúg nagyon labdába, mert a páncélzatot az angoloktól ( Chobham-minta ), míg a löveget a németektől ( Rheinmetall-minta ) "kölcsönözték.
Bundesign 183545 2006. július 11. 23:53
Válasz erre
MrChef 183544 2006. július 11. 23:42
Válasz erre
Én vékony vagyok, hozzá 180 cm, de 1998-ban, 18 évesen sem fértem be egy T-72-be, azazhogy nem mertem megkockáztatni a beszállást. :-) Asszem a kecskeméti repülőnapon történt.
IRon 183543 2006. július 11. 23:16
Válasz erre
Emerik!

Simán be lehet férni akármelyik búvónyiláson...
Én 186 vagyok és ültem az összes pozicióban, viszont az ülséről nem értem el a periszkópokat azokhoz fel kellett húzódnom.
Mondjuk a vezető pozicióban már a fejem alig fért a páncél alá...biztos nagyafejű vagyok ;)

IRon
Emerick 183542 2006. július 11. 22:17
Válasz erre
A fekete sas az a legutóbbi T- fejlesztés, talán a T-90 továbbfejlesztve... Egyetlen képet láttam eddig róla, egy ny-i kiadványban, a minősége olyan is... :) Az oroszokat ismerve egy újabb nehézsúlyú profi gép!
Ja, egy kis off: a régi T-72-ről annyit, hogy Csobánkán tavaly csak a 170cm felettiek tudtak rá felmászni segítség nélkül, de bele már csak a gyerekek fértek -szinte :)-én vékony vagyok, de 188, de nem nagyon fértem volna be a parancsnoki nyíláson! A kinti "honvéd tankos" meg tipikus (?, bocs, ha sértőnek tűnik!) magyar volt: bajuszos, pocakos, de simán befért! Azt hogy...? :)
Emerick
MrChef 183541 2006. július 11. 22:14
Válasz erre
Wow, nem piskóta ez a gép sem!
De hogy érted, hogy az Abrams sehol sincs? Tudtommal a világ egyik legjobb tankja.
antarktika 183540 2006. július 11. 22:10
Válasz erre
640.jpg méret: 58.3 KB
black_eagel_lader2.jpg méret: 50.7 KB
tank_ob640_51_.jpg méret: 55 KB
black_eagel_lader4.jpg méret: 22.5 KB
MrChef!

Az Abrams? Sehol...:)))

Van egy Tamiya Merkava I-esem, de nézve a képeid az Academy-ről, szerintem az Academy nagyságrendekkel jobb. A Tamiya elég régi kiadású.

A Fekete Sas ( Black Eagle ) a legújabb orosz harckocsi, illetve jelenleg csak prototípusa létezik. T-80-as alvázon egy vadonatúj torony került elhelyezésre, feltehetően 140 mm-es harckocsiágyúval, a torony "nyugatiasan" hátrafele meghosszabbítva. Integrált ERA panelekkel rendelkezik és feltehetően javított, GTD-1250 típusú, gázturbina gondoskodik a meghajtásról. Az újabb prototípus alvázát már egy görgővel meghosszabbították, jelenleg a tesztekhez is a meghosszabbított teknőt használják. Több bemutatón részt vett már, de általában leponyvázott toronnyal.

Megpróbálok képeket csatolni.
MrChef 183539 2006. július 11. 19:39
Válasz erre
Antarktika,

nekem nagyon bejön ez az Academy kit! Tökszép a felölete az alkatrészeknek, sorja nincsen sehol, az öntésnyomokat nem nehéz eltávolítani. Nincsen Tamiya-féle Merkavám, de gyanítom, hogy ez az Academy erősen közelíti, ha nem ugyanolyan jó.
(az enyém is a HobbyEasy-től van:-)

És az Abrams hol marad? Mi az a Fekete Sas? Még sosem hallottam róla.
antarktika 183538 2006. július 11. 19:29
Válasz erre
MrChef!

Mi a véleményed az Academy Merkaváról? Múltkor én is szemeztem vele a Hobbyeasy-n, de végül talonban hagytam egyelőre.

Az meg nem kérdés, hogy a Világ legjobb tankja. Persze a Leopard 2A6-os a képzeletbeli dobogó második fokának várományosa szerintem, a harmadik befutó - tekintettel arra, hogy az orosz Fekete Sas képességeit nem ismerjük, csak a külsejét - a Challenger II.
Zoli 183537 2006. július 11. 10:21
Válasz erre
Egyetértek, elég megnézni FK munkáit, igaz, néha már Ő is pisztollyal fest.
z
Emerick 183536 2006. július 11. 10:13
Válasz erre
Köszi, és meg is kísérlem majd! Amúgy is sok kocsit ecsettel festettek ilyen-olyan festékkel és pasztával, meg ki tudja, mivel... :) Majd kísérletezem! És ha lesz eredmény, kép is lesz itt fenn róla!
Emerick
Archy 183535 2006. július 11. 10:11
Válasz erre
Uraim!
A mai modern harcjárműfestési iskolák közül leginkább népszerű spanyol stílusban (Mig Jimenez) a kamuflázs festésén kívül mindent ecsettel csinálnak. És ha azt nézzük, hogy a németeknek volt éles kontúros festésük szép számmal, az többiek meg zöldek voltak, akkor szerintem ecsettel majdnem mindent meg lehet csinálni.
Áron
Zoli 183534 2006. július 11. 10:00
Válasz erre
Még nekem is csak elméletben működik az ecsetes terepfestés, egy pár éve nem gyártottam harcjárművet... A PM cikkeiben látható, hogy nem lehetetlenség ecsettel se, pl öregítést, koszt stb is úgy csinálják néhányan. Szóval sok sikert hozzá!
z
Emerick 183533 2006. július 11. 09:49
Válasz erre
Az én mániám a magyarországi harcokhoz köthető járművek, amit lehet, így készítek el, azaz a nálunk harcolt egységek jelzéseivel. Nekem amúgy ecsettel még nem sikerült jó terepezést produkálni, ezek szerint rossz a teknikám! :)
Ja, és korai gépeket még tutira használtak Franiaországba (pl korai 250/9, ami zsákmányként van fotózva), olaszban, és nálunk is: fénykép van az egyik PM-ben (250/1 -es cikkhez) amin két 250/5 Neu (nem /1-es, mint ahogy állítják) és egy 250/9 Alte van a 4.SS állományából. Ecsettel festett kocsik, halványan 250/9-esen a ho jele is látszik.
De mindegy, majd kitalálok vmit! :)
Emerick
MrChef 183532 2006. július 10. 22:52
Válasz erre
Sziasztok, a "Mi készül éppen?" topikba tettem fel pár képet az épülő Merkavámról.
Zoli 183531 2006. július 10. 20:36
Válasz erre
Én tényleg laikus vagyok a témában, csak sok típus esetében hallottam/olvastam, hogy a korai változatokat akkor már nem használták. Amúgy mi a gond a sima szürke változatokkal? Én egyet olyanra is fogok kenni, ezért majd veszek egy másik változatot is, ha már a Greif sárga volt. Ja és elvileg lehet ecsettel is festeni apró foltokat, csak türelem és technika kérdése, elvileg...
z
Emerick 183530 2006. július 10. 20:17
Válasz erre
Akkor marad, amit én találtam -egy légi összekötő kocsi (Stukákkal a fotó hátterében!), háromszínű terepezéssel. Csak én azt nem tom megcsinálni, fújni nem tudok festékeket, a kocsin pedig homok alapra zöld-barna pöttyök vannak fújva egész sűrűn. Ja és van egy LSSAH-s összekötő is, téli festéssel! Én csak ezeknél jobbat szerettem volna keresni! Amúgy felújított gép még lehetett páncélos hadtest törzsének egyik parancsnoki kocsijaként negyvenhárom után is!
Azért köszke!
Emerick
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.