Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156. |
romsitsa | Adatlap | 709599 | tegnapelőtt 17:35 | ![]() | |
Ugyanott 3 és 4 FAMO is vontatta a tigrist. Az egész játék, persze, ha lerohad, akkor elég drága. | |||||
KMT | Adatlap | 709587 | tegnapelőtt 11:39 | ![]() | |
Mindennek van kockázata egy ilyen korú gépnél. De ez a Tigris könnyebb, mint egy "teli" és feltöltött, így megpróbálták. Szerencséjükre nem lett bajuk és szép látványelem lett. :) A háborúban meg inkább vállalták a kockázatot mert a Tigris értékes harceszköz volt. Tudjuk, hogy a FAMO-kat nem erre méretezték, szükségmegoldás volt. Ezért lett később a Bergepanther. | |||||
Sennás | Adatlap | 709561 | 2023. május 25. 15:19 | ![]() | |
Nekem ott volt egy nagy levegővétel 7-8perc között abban a szűk kanyarban eggyik oldalon magaspart másikon nagy fa. Kormány kitekerve oszt megy egyenesen, Buksi meg ugrál szaladgál ott holtérben majd elesik. Gondolom 70éve is hasonlóan vették be az ilyen kanyart. Gondolj elé még egy Famot Hmmm. Kérdés ilyenkor nem jobb egy vontató kötél mint egy ilyen rövid rúd? | |||||
Mekett | Adatlap | 709560 | 2023. május 25. 14:58 | ![]() | |
Ez esetben nem túl kockázatos egy ennyire öreg gépet így túlterhelni? Látom, hogy szűk az erdei út, de mégis volt ott három Famo. Bár azt gondolom, mindegy, hogy 1, 3, vagy 5 gép vontat, a leghátsó alváza akkor is nagy terhelésnek van kitéve. | |||||
KMT | Adatlap | 709552 | 2023. május 25. 12:50 | ![]() | |
Szerintem vigyáznak rájuk. Drága és nagyon nehezen beszerezhető a pótalkatrész. (Amik helyett nem elég a pozitív kisugárzás :)) Illetve elég torkosak is. Tavaly például a lengyelek Nashornjának lett meghajtótengely törése. És náluk ráadásul modernebb donor motor és meghajtás van. Szerencsétlenségükre a holland hadsereg műszaki mentői még neki is vontatták egy fának, amitől teljesen kitört a jobb oldali meghajtókereke. A holland hadsereg rendes volt, mert ezek után vállalta a teljes javítást. Az a Nashorn eléggé elátkozott. Idén a másik oldali meghajtótengely tört el. De ezúttal megúszták a vontatást. :) Pár éve a műhely égett le, amiben építették. Onnan lángolva vontatták ki. Nem véletlenül nevezték el Főnixnek azóta. :) | |||||
KMT | Adatlap | 709550 | 2023. május 25. 12:41 | ![]() | |
Szabályszerűen 5 FAMO kellett egy Tiger I vontatásához, hogy ne deformálódjon az alvázuk a terheléstől. | |||||
Sennás | Adatlap | 709545 | 2023. május 25. 10:53 | ![]() | |
De ez papír Tigris:) Nagyon komoly videó amúgy. És 3 Famo(?) is volt. Ami nekem "zavaró" ok hogy 70-80éves technikák ezek már de hogy 3-5Km/h gyorsabban nem látni eggyetlen gépet se mozogni. Ha fel van újjítva meg 30Km rá van írva miért nem megy annyival? "Sisu"-t láttam most, T-55 játszotta a Párduct meg Citroen kisteherautó a Blitz-et de ott is minden 5Km/h mozgott. Mondom nekem kicsit ez kevés:( | |||||
Mekett | Adatlap | 709539 | 2023. május 25. 09:24 | ![]() | |
Brutális! Nem az volt a mondás, hogy a harctéren két Famo kellett egy Tigris mozgatásához? | |||||
atika | Adatlap | 709535 | 2023. május 25. 05:35 | ![]() | |
Nagyon dúúúrva..., ahogy a FAMO alászegett kormánnyal tolja a Tigrist, egyenesen! :) | |||||
G.D | Adatlap | 709527 | 2023. május 24. 23:04 | ![]() | |
G.D | Adatlap | 709526 | 2023. május 24. 22:56 | ![]() | |
[URL=https://www.youtube.com/watch?v=v4e0Uy2jFj4]Tiger I towed by huge Sdkfz 9 FAMO half-track at Militracks 2023 | |||||
medor | Adatlap | 708205 | 2023. április 21. 00:18 | ![]() | |
Sziasztok! Dioráma téma.Direkt nem a 'MÁSIK' topikba tettem... Az első 'áldozat' Leopard 2A4. Elbénázták. Minden információ a neten elérhető. pbs.twimg.com/media/Ft9AR_cX0AIjb_P pbs.twimg.com/media/Ft9AGwXWAAUZYNP | |||||
páncélos | Adatlap | 708069 | 2023. április 18. 07:27 | ![]() | |
Hosszú idejű tárolásba helyezett kocsiknál van rá szükség. Zárolt kocsikat úgy tudsz hosszú ideig pihentetni, hogy a kivételt követően is tudd használni, ha nem csak lezárod, de folyamatosan azonos hőmérsékleten tartod, figyelve a páratartalomra. A fém dolgok ne rozsdásodjanak, a konzerváláshoz használt zsír ne nedvesedjen és ne is száradjon ki, a gumi alkatrészek se menjenek tönkre...stb. | |||||
Mekett | Adatlap | 708061 | 2023. április 17. 23:10 | ![]() | |
Egy érdekes videó az oroszoknál letárolt harckocsikról: youtu.be/2PHUK6zkbpc Ami igazán érdekes benne, az a narrátor szerint TLGH-rendszernek nevezett csőhálózat, amit a járművek lövegén vezetnek be (mint egy katétert...), és ami a hőmérsékletet és páratartalmat hivatott szabályozni. Látható, hogy messze nem jutott minden járműnek ilyen, de ha nincs nevadai sivatag otthon, csinálni kell. | |||||
csosza | Adatlap | 707408 | 2023. április 2. 19:44 | ![]() | |
téglatesó | Adatlap | 707362 | 2023. április 2. 09:45 | ![]() | |
Bocs, a tankmuseumos meg a Csernobilos linkek helyesen: tankmuseum.ru/isu-152-k/ wwiiafterwwii.wordpress.com/2019/09/08/why-there-is-a-wwii-vehicle-at-chernobyl/ | |||||
téglatesó | Adatlap | 707361 | 2023. április 2. 09:41 | ![]() | |
Helló! A háború után épített ISU-152K-(M)-ből volt 3+1 tetőbúvónyílásos változat: www.primeportal.net/tanks/robert_de_craecker/isu-152m_152mm_ussr/index.php tankmuseum.ru/isu-152-k//URL] wwiiafterwwii.wordpress.com/2019/09/08/why-there-is-a-wwii-vehicle-at-chernobyl/ De ha ilyet akarsz, akkor a páncéltest oldalaira el kell készíteni a kiegészítő tárolórekeszeket is pl., hogy olyan gépet kapj, ami a valóságban is létezett. | |||||
csosza | Adatlap | 707343 | 2023. április 1. 18:34 | ![]() | |
"Tankos" Kollégák! A retro "Ogonyok" ISU-52-esnek a tetején 3 búvónyílás van. A neten én meg csak olyan fotókat találok, amin csak kettő. Létezett-e esetleg 3 búvónyílásos verzió? www.internetmodeler.com/2001/january/armor/ISU-152-4.JPG Vagy esetleg az ISU-122-es esetében? | |||||
Mekett | Adatlap | 706645 | 2023. március 16. 21:39 | ![]() | |
Itt egy jó videó, ami bemutatja a szovjet-orosz páncélosokban alkalmazott kétféle eltérő töltőautomatikát: www.youtube.com/watch | |||||
halaci | Adatlap | 705258 | 2023. február 14. 17:42 | ![]() | |
"Az Év Ergonómikus Munkahelye" díj várományosa. | |||||
Mekett | Adatlap | 705250 | 2023. február 14. 15:23 | ![]() | |
T-64 automata töltőrendszer feltöltése lőszerrel: youtube.com/shorts/8uWXl8Vdoe8 | |||||
gaunt1 | Adatlap | 696478 | 2022. május 4. 17:14 | ![]() | |
Igazából a helyzet az, hogy ahogy fejlődik a technika, egy csomó korábban pótolhatatlannak hitt alkatrészt újra le lehet gyártani CNC gépeken. Persze nem olcsó, de már nem is az elérhetetlenül drága kategória. Pont Wheatcroft oldalán láttam pár hónapja, valami német járműnek (Panzer III? IV?) rendeltek vadi új fogaskerekeket meg egyéb alkatrészeket a sebességváltójába, 100%-ban megegyeznek az eredetiekkel, ráadásul az anyagminőség jobb. | |||||
spenot | Adatlap | 696462 | 2022. május 3. 22:28 | ![]() | |
A téma a Tiger I volt eredetileg, erre kérdeztem, hogy kié lesz a következő. De ezek szerint a Tiger II (B) lett a téma, amiből sztem több is maradt meg. A motor tényleg nehéz ügy. A briteknek a 131-es Tiger restaurálása során "elfüstölt" az eredeti motor, ha jól emlékszem a motorblokkban átégett a vékony anyag a hengerek között, de múzeumban még találtak egy másikat. A mi nem biztos, hogy örökké tart... | |||||
gaunt1 | Adatlap | 696459 | 2022. május 3. 20:49 | ![]() | |
Már van motorjuk :) Adnék két linket, először a svájciak weboldala: www.koenigstiger.ch/english/ Sajnos csak félévente frissítik, de legalább beszámolnak minden lényegesről ami történik. Itt pedig Wheatcroft facebook oldala: www.facebook.com/pages/category/Interest/The-Wheatcroft-Collection-2348619585363508/ Na itt aztán minden van. Viszonylag aktívak, érdemes heti 1-2 alkalommal ránézni. Amúgy pont 28.-án volt egy poszt amiben felújítás alatt álló Királytigris sebességváltókat mutattak be. Wheatcroft amúgy tök jó fej, olvassa a hozzászólásokat, és szokott válaszolni is, én is kérdezgettem már tőle ezt-azt :) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 696458 | 2022. május 3. 20:20 | ![]() | |
Koszi, valoban svajci, meg lattam is anno, amikor szedtek szet. Motort szerintem ketseges, hogy talalnak eredetit az ujakhoz. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 696457 | 2022. május 3. 20:14 | ![]() | |
Svájci Tiger B, nem belga. Az ausztrál Tigris sajnos tök üres belülről, és az is fog maradni. Wheatcroft építi a 2db Tiger I-est és ha jól tudom két darab Tiger B is készül. Igen, ezek frankenstein gépek lesznek, de eredeti alkatrészekből, így nincs vele gond szerintem, attól még valódi Tigrisek. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 696456 | 2022. május 3. 20:09 | ![]() | |
A belgak a tiger B-juket. A tobbi, ami talan mozogni fog Tiger I-esek, az, ausztral vagy a Kevin Wheatcroft Tigrisei, azok darabokbol osszerakott Frankenstein-gepek. | |||||
spenot | Adatlap | 696454 | 2022. május 3. 19:29 | ![]() | |
Ki lesz a következő? Oroszok a Kubinkait? A franciák a saumurit? Vagy a németek munsterit? Vagy vmi más? S. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 696453 | 2022. május 3. 18:46 | ![]() | |
Idén is kiszabadult a Tigris a ketrecéből :) Ahoz képest, hogy van vagy 80 éves, elég jól megy. Ez a világ egyetlen működőképes Tigrise, szerencsére már nem sokáig. Két másik társa ha minden jól megy csatlakozik hozzá pár éven belül. www.youtube.com/watch | |||||
borisz | Adatlap | 695984 | 2022. április 20. 08:23 | ![]() | |
Spangli | Adatlap | 695951 | 2022. április 19. 14:59 | ![]() | |
Spangli | Adatlap | 695950 | 2022. április 19. 14:58 | ![]() | |
Én csak ezt a négyet ismerem, és sajnos még egyiket sem láttam jobb minőségben. Állítják, hogy létezik olyan, amin kivehető a torony aljába, a zimmeritbe vésett "LSSAH" felirat, de én még a mai napig nem találkoztam vele (pedig több éve többen igérgetik). Ugyanakkor a harcászati azonosítászűmána ka stílusa messze nem egyezik az 1. SS-páncélosezred számainak stílusával, a katonák Heer egyenruhát viselnek, és nálamnál okosabb/hozzáértőbb szakik már az egyik katonát be is azonosították a 3. páncélsoezred tagjaként. (Arról az apróságról nem is beszélve, hogy a zimmeritbe belevésni egy feliratot nem olyan egyszerű, mint ahogy azt eóaz egyszeri haladó elképzeli!) | |||||
borisz | Adatlap | 695946 | 2022. április 19. 13:29 | ![]() | |
Ó, neked is köszönöm! Van más kép is róla esetleg? | |||||
Spangli | Adatlap | 695875 | 2022. április 18. 14:51 | ![]() | |
2. páncéloshadosztály, 3. páncélosezred | |||||
tzsgyuri | Adatlap | 695863 | 2022. április 18. 10:43 | ![]() | |
Spangli | Adatlap | 695797 | 2022. április 16. 17:41 | ![]() | |
Legalábbis egy téves beazonosítás alapján. Az adott valójában Panther valószínűleg nem az 1. SS-páncélosezred kocsija volt, hanem egy Heer alakulaté. | |||||
borisz | Adatlap | 695786 | 2022. április 15. 23:30 | ![]() | |
tzsgyuri | Adatlap | 695784 | 2022. április 15. 22:46 | ![]() | |
Az 1 SS páncéloshadosztály használta a Párducán Normandiában. https://www.flickr.com/photos/130556552@N02/17029365095 | |||||
borisz | Adatlap | 695766 | 2022. április 15. 13:44 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 662073 | 2019. augusztus 8. 23:41 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 662072 | 2019. augusztus 8. 23:23 | ![]() | |
SU-76, Tacam R-2. A bolgárok kibelezett pz iv-kkel párosítva bunkernek használták, Jemenben terepjáróra rakták, a kínaiak talán LVT-4-re, kb. ennyi. Üdv Á | |||||
sanyi | Adatlap | 662070 | 2019. augusztus 8. 22:26 | ![]() | |
gaunt1 | Adatlap | 662069 | 2019. augusztus 8. 22:18 | ![]() | |
BMP-1-en! Az teljesen más! A BMP lövege 73mm-es, és szinte nem is hagyományos ágyú, hanem egy módosított hátrasiklás nélküli löveg, az SzPG-9 lőszereit tüzeli. A PT-76-nak volt az ágyúja ami a ZiSz-3 lőszereit tüzelte, de maga a fegyver újabb konstrukció. | |||||
sanyi | Adatlap | 662068 | 2019. augusztus 8. 22:06 | ![]() | |
Igen, köszi, azt a képet megtaláltam, érdekes!:) Viszont én IIvh-s gépre gondoltam, illetve modern Zil/Ural/Kraz gépekre! | |||||
Sennás | Adatlap | 662067 | 2019. augusztus 8. 21:37 | ![]() | |
Még BMP-1en is volt:) | |||||
sanyi | Adatlap | 662066 | 2019. augusztus 8. 21:32 | ![]() | |
Sziasztok! A ZIS-3 ágyút használták járművekre szerelve? Pl. Vorosilovetz, RSO stb. Előre is köszi! | |||||
gaunt1 | Adatlap | 662021 | 2019. augusztus 5. 23:06 | ![]() | |
Ééééés megvan a mai nyertes! Bizony ez egy modernizált változat. Ha jól tudom a 70-es évek elején selejtezték őket. Aztán jó kérdés mióta állt azon a helyen. 20-30-40 éve? | |||||
romsitsa | Adatlap | 662016 | 2019. augusztus 5. 21:49 | ![]() | |
Lehet, hogy 1944-ben gyártották, de 1959-ben még tuti szolgált és kapott egy ráncfelvarrást, mert ez egy M verzió. Üdv Á | |||||
Miggyuri | Adatlap | 662013 | 2019. augusztus 5. 21:17 | ![]() | |
Annyi van,hogy 44-ben gyártották és fogalma sincs mióta állhat itt. | |||||
Sennás | Adatlap | 662010 | 2019. augusztus 5. 20:09 | ![]() | |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156. |