/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
Monox 496439 2008. július 2. 07:20
Válasz erre
07
07

Van a raktáramban egy fotó. Az hogy 1999-ben mi volt a helyzet, az világosan kiderül belőle, de az már nem, hogy előtte mi volt és meddig.
ab.ab 496438 2008. július 1. 23:13
Válasz erre
A madaras ütközés 96-ban volt, de láttam egy képet még régebben, amin a 05-ös volt látható gurulás közben, és dátumnak 1999 volt alá írva...

Utoljára 2003-ban jártam a reptéren, és úgy rémlik h akkor még láttam repülni a 24-es oldalszámút...Ez lehet, vagy csak összekevertem vmit?
Monox 496437 2008. július 1. 23:04
Válasz erre
Vitathatalan, hogy nem néztem jobban körbe anno a 29-es 29-est, de a nálam lévő képeken nem látszik sérülés a gépen. A fa történetéről én is hallottam, a következményeiről viszont nem. Mit lehet tudni erről?
Nyugger 496436 2008. július 1. 23:03
Válasz erre
Sziasztok,

Ha jól emlékszem 1996-ban/?/ a 05-ös gép madárral ütközött, rgv. Vári Gyula. Elrepedt a 'szélvédő'. Soha többé nem repült a gép, viszont a bányagépként évekig szolgálta az alakulatot és a Hazát.
A kannibalizmus első áldozata.
ab.ab 496435 2008. július 1. 22:54
Válasz erre
"A 29-es oldalszámú ha jól tudom akkor talán még 100-150 óra repült idővel lett a kannibalizmus áldozata egy apró malőr miatt(útban volt az olajfa a leszállásnál)"

Jaaa, akkor a fás-bokros-leszállótörténet főszereplője a 29-es volt! Hallottam már eről, de nem tudtam melyik géppel történt, úgy tudom ez vmikor 96-97 körül volt...vagy tévedek? Ez volt az utolsó repülése a 29-esnek?

A harcik közül tudtommal volt amiket egyik télen seprűvel szétvertek, mert jégteleníteni próbáltak...Gyanítom a felsorolt harcik közül volt/voltak...
Puffyn 496434 2008. július 1. 21:37
Válasz erre
Sziasztok!

2001-ben az üzemidőhosszabításkor mindegyik gép meg lett vizsgálva és akkor derült ki a z általatok említett gépekről hogy mi is a bajuk. A 07-es 22-es 23-as 24-es 25-ös a műrepülések miatt ment tönkre.Ezek voltak a műrepülő pilótáink kedvenc gépei. (a 22-es volt kékre festve 98-ban és a 23-as volt a sas) A 29-es oldalszámú ha jól tudom akkor talán még 100-150 óra repült idővel lett a kannibalizmus áldozata egy apró malőr miatt(útban volt az olajfa a leszállásnál). A 26-os és a 27-es gépek pedig most járnak 1000-1100 óra körül.Vannak gépek amelyek egyéb szakbarbár módszerek miatt kerültek az "ócskavas telepre". A legnagyobb probléma mégis azonban az alkatrészhiány amit nem is az "orosz maffia" árai hanem a magyar fél hátráltatott és a mai napig hátráltat.
Véleményem szerint ha egy kis pénzt szántak volna a gépekre akkor most ha nem is mind de legalább a két harmada repülhetne.

Puffyn
Monox 496433 2008. július 1. 21:02
Válasz erre
Repnapon kívűl - Mig-29-esek sorban - 02
Repnapon kívűl -...

Azt gondolom, hogy hamar elfogyott az üzemeltetéshez szükséges keret, valamint az orosz maffia se igazán fair árakon szállított (volna) éppen ezért gondolom, hogy ezek a gépek estek leghamarabb és végleg áldozatul a kannibalizációnak. Esetleg az is megtörténhet, hogy repesemény miatt lett egy-két gép selejtezve (A 25-ös UB eleve szóba sem jött az üzemidő-hosszabbításkor, Vári Gyula és Kovács Péter repüléseiek köszönhetően. Állítólag az egyik szárny 22 a másik 25 cm-re volt elcsavarodva a normálishoz képest. A rossz nyelvek szerint az ő munkásságuk a 22-gép selejtezése is.) Az UB-k közül a 29-es repült a legkevesebbet, de tény, hogy a arci gépek közül is csak a legelső időkben lehetett látni a 01,05,12,14,18,19,20,21 gépeket. Ezekből később feltámaszották a 18 és 21-es gépeket a többiek azóta azóta is a vaskohót várják...
Tény, hogy a 24 és 25-ös UB-k rengetegszer voltak láthatóak mindenütt, de azt, hogy selejtezés előtt ők vitték-e a prímet, csak az üzemeltetői tudnák megmondani.

Ezt a fotót 1998-ban fényképeztem Kecskeméten. Akkor még nem voltam őrült, sajos, bár minden lehetőség adva volt nem fényképeztem a gépeket apróra. Ma már tudom, egy soha vissza nem térő alkalmat szalasztottam el aznap... Az összes már akkor nem repülő gép rajta van. Többek között az 01,12,20 gépek vannak a sorban.
ab.ab 496432 2008. július 1. 11:24
Válasz erre
Összesített repidők a neten? Ezt hogy érted?

Monox: Ha tényleg csak 95-ben repült utoljáta a gép, mi az oka hogy nem üzemeltették tovább? Egyébként, jól gondolom, hogy a nagyjavítás előtt talán a 24-es, 25-ös UB-k repültek legtöbbet?

Egyénként a harcik között is vannak olyanok amik igencsak ritka látványnak számítottak, jól gondolom? (asszem a 12-est se lehetett látni szinte soha.
Monox 496431 2008. június 30. 11:37
Válasz erre
A 29-es gép 1995-ben repült utoljára. Szerintem max. 300 óra jó ha van benne. A 24,25,28-as gépeket nem javították 850 óra után, valószínűleg ennyit repültek. A 26,27-es gépek jelenleg is aktívak, mindkettő átlépte az 1000 repült órát.
Kelemen 496430 2008. június 29. 18:27
Válasz erre
Ehhez olyan ember kellene, aki bent dolgozik, és adott esetben meg tudja lesni a gép üzemkönyvét. Összesített repidők vannak neten is, csak utánna kell keresni.
ab.ab 496429 2008. június 29. 17:53
Válasz erre
Lenne egy kérdésem. Nem tudjátok,hogy a nagyjavítás előtt, a MiG-29UB-k közül melyiket mennyire használtuk intenzíven? (pl. nekem úgy rémlik hogy a 29-es elég ritkán repült...)
hondarider 496427 2008. június 19. 20:38
Válasz erre
Nekem van egy ilyen itthon, és nem tudom mióta van itt, de nem túl régi, a boritó már az új tipus.Azt hiszem valami börzén vehettem...
Kérdezz rá a Vándor Karesznél, ha még kapható, akkor megszerzi.
borisz 496426 2008. június 19. 20:32
Válasz erre
Sehol nem találok ilyen készletet. Sem az Eduard honlapján, se más honlapokon. Biztos van ilyen? Esetleg már nem gyártják?
hondarider 496425 2008. június 19. 17:52
Válasz erre
Vagy Eduárd 72029-es készlete, Mig-29UB. Keleti blokk meghozza neked hamar.
borisz 496424 2008. június 19. 17:14
Válasz erre
Naja, ebbe kell beleadnom mindent.
f2d 496423 2008. június 19. 16:04
Válasz erre
Zebi 496422 2008. június 19. 15:15
Válasz erre
A kérdés az, hogy neked elég-e ;-)
borisz 496421 2008. június 19. 15:04
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintetek 1/72ben zárt kabintetővel UB-ba elég két műgyanta ülés, meg egy kis festés, vagy nem takar eleget az Italeri kitalált belsejéből?
mig23papa 496420 2008. június 8. 09:47
Válasz erre
Monox

így van, ha találkoznánk valaha valami reptéten, mindenkinek bemutatnálak akit csak ismerek
Monox 496419 2008. június 6. 11:04
Válasz erre
Mig23papa,

Nincs gond, végülis igen kicsi a világ és nemcsak a levegőben :)) Abban biztos vagyok, hogy a repülésben több embert ismersz mint én és nemcsak azért, mert Szeged városa messzire esik mindenféle katonai repüléstől... Végülis megtörténhet, hogy ők is közöttük voltak, bár sosem említették, hogy Pápán és környékén is építették volna a kapcsolataikat. (Amit biztosan megpróbáltak volna, ha kapcsolatba kerülnek veled.)
mig23papa 496418 2008. június 6. 09:48
Válasz erre
Monox

Attól én még ismerhetném őket, (akár Kecskemétről is, he nemjutottak el pápáig) ha te nem ismersz emgemet, sok embert ismerek akiket te nem biztos.

Azért kérdeztem, mert van sok ismerősöm akinek a nevét nemtudom ,mert már rég találkoztam vele és elfelejtettem.
Levix 496417 2008. június 5. 21:28
Válasz erre
A jugó is jogos, mert ugye délit jelent.
Levix 496416 2008. június 5. 21:27
Válasz erre
Ja, szerb. 100 leírom majd :).
szezsolt 496415 2008. június 5. 15:50
Válasz erre
f2d 496414 2008. június 4. 22:35
Válasz erre
Egyébként meg a 6. és 8. hsz-ben megtalálod a "C" és "UB" változatokat.
f2d 496413 2008. június 4. 22:31
Válasz erre
Ha nem ragasztkodsz a magyar Fulcrum-hoz, akkor a Condor/ICM a legjobb választás, de az 9-13-as.
Levix 496412 2008. június 4. 21:40
Válasz erre
Matróz 496411 2008. június 4. 17:36
Válasz erre
Narn 496410 2008. június 4. 15:44
Válasz erre
Puffyn!
Szerintem maradok a Neomeganál. Az tényleg szép részletesnek tűnik.
Levix 496409 2008. június 4. 15:30
Válasz erre
hofi 496408 2008. június 4. 15:23
Válasz erre
Köszi!
Ugye, a mieink 9-12-esek?
Levix 496407 2008. június 4. 15:21
Válasz erre
Amit kapsz. Az meg Italeri. És az jó is. A Hasegawa, Fujimi felejtős. Az Airfix jó de nincs. Az oroszok, hááát. Ja, a Bilek = Italeri.
Levix 496406 2008. június 4. 15:20
Válasz erre
AEROMEETING2
AEROMEETING2
AEROMEETING
AEROMEETING

Ha valakinek alsónézete ossza meg velünk.
hofi 496405 2008. június 4. 15:19
Válasz erre
Kollegák, segítsetek lécci!

Ajándékba kellene "gyártanom" együléses magyar 29-est, 1:72-ben. Melyik kitből érdemes elindulni?
f2d 496404 2008. június 4. 15:08
Válasz erre
Inkább képet, mert a link döglött.
Levix 496403 2008. június 4. 14:59
Válasz erre
bp1.blogger.com/_2BBc6-JDVWY/SEZuGqdXrLI/AAAC48/i2v2tTA8w_k/s1600-h/AEROMEETING+CHENEJ+NOVI+SAD+01-06-2008+1.JPG

Óóóó ez nagyon jól néz ki! Jugo MiG-29-es az új kamóval, loviz felségjelzéssel.
ozo 496402 2008. június 4. 08:54
Válasz erre
Valaki nem tudja véletlenül hogy mi annak a 2 gépnek az oldalszáma, amit beígértek hogy feljavítanak? Én úgy hallottam hogy az UB a 24-es lesz.Igaz ez?
Puffyn 496401 2008. június 3. 23:01
Válasz erre
Narn!

Szerintem mindkettő jó de a Neomega sokkal jobban hasonlít az eredetire! Ha érdekel nekem viszont van FM kabin és egy-két apróság.

Puffyn
Monox 496400 2008. június 3. 21:50
Válasz erre
Mig23papa!

Majdnem bizonyos, hogy nem ismered őket, mert ha így lenne én is ismernélek téged. Ők a kecskeméti "birtokon" belül voltak ismertek, Pápáig sajnos soha nem jutottak el.

Vince Sándor és Vincéné Judit volt az illető házaspár. Azóta már elváltak útjaik.
Tibcsi 496399 2008. június 3. 21:08
Válasz erre
Fogalmam sincs... én mindkettőt a makettel együtt vettem. Talán versenyeken, börzén.
Narn 496398 2008. június 3. 14:52
Válasz erre
A Neomega készlet az van olyan jó, mint az FM ?
Érdemes megvenni ? Inkább azt venném meg, mert egyszerűbb beszerezni.
f2d 496397 2008. június 3. 14:18
Válasz erre
Én legutoljára a szolnoki makettversenyen láttam FM Details cuccokat.
Narn 496396 2008. június 3. 14:07
Válasz erre
Tibcsi!
Hol lehet manapság ilyen FM Details-t venni Mig-29A-hoz ?
Nekem nem sikerült. Magyar Nato matrica is kellene valahonnan ...
mig23papa 496395 2008. május 31. 12:39
Válasz erre
Monox

A gárdát egy ismerős házaspár szervezte, akiknek akkor jó kappcsolatuk volt az ezred középvezetőivel és hajózóival.

Megkérdezhetem ki volt ez a házaspár, lehet, hogy ismerem őket?
B.N. 496394 2008. május 28. 22:24
Válasz erre
Monoxnak, bocs, elnéztem eggyel :D
B.N. 496393 2008. május 28. 22:23
Válasz erre
Én is köszöm SIG-nek!
páncélos 496392 2008. május 28. 13:18
Válasz erre
Köszönöm a segítséget.
Monox 496391 2008. május 28. 12:51
Válasz erre
SIG!

Mint a képekből is látható, ez az összejövetel 2001.05.23.-án egy valóban zártkörű rendezvényen készült. A gárdát egy ismerős házaspár szervezte, akiknek akkor jó kappcsolatuk volt az ezred középvezetőivel és hajózóival. A banda Szegedről és közvetlen környékéről verbuválódott, Kistelekig bezárva. Voltunk aznap a starton és a MiG-29-esek javítócsarnokában (én csak a Kék Hangárnak nevezem) valamint az oldalán lévő festőműhelyben. A kép itt készült, ahová be volt tolva a 08-as oldalszámú gép, bal hajtómű és néhány apróság nélkül. Ezért gondoltam, hogy esetleg te is benne voltál ebben a bandában. Hogy előtte-utána kik nézték még meg ugyanezen a helyen ugyenezt a gépet, az talány, de látva a képeket biztosan voltak olyanok.

Üdv: Monox
Levix 496390 2008. május 28. 10:14
Válasz erre
912a
912a
912b
912b

Van egy kis zavar a MiG-29-es jelzéseiben.
A gyári elnevezése az első sorozatban gyártott gépnek 9-12, bár az orosz szövegekben a MiG-29A is előfordul. Ezt a gépet a Nato Fulcrum A-ként nevezte. A MiG-29UB hivatalos orosz név, a gyári kódja 9-51, a NATO-ban meg Fulcrum B.
Ez első széria ami csak kis példányszámban készült (kb. 100db) és csak az oroszok használták, kapott a svanc alá egy-egy pótvezérsíkot. Ezt később ezekről is leszerelték a további gyártmányokra meg fel sem került. Ezt a változatot makettben nem adták ki. A korai szériát nem különböztették meg a későbbi gépektől külön kóddal.
Létezett 9-12A változat ami csökkentett képességű volt a VSZ országok kapták. A bolgárok, csehszlovákok, lengyelek, az ndk, Románia. A még jobban lebutított változat a 9-12B amit a többiek kaptak, Szíria, Irak, India és mi a megmaradt készletekből. Külsőre nem lehet megállapítani, hogy melyik milyen változat.

9-12 MiG-29 Fulcrum-A, MiG-29A
9-51 MiG-29UB Fulcrum-B
és a többi...

Ehhez kiegészítésként belinkeltem egy szöveget.
Kalóz! Le tudnád fordítani a képen levő orosz szöveget? Köszi.

Szóval, 48-ban megveheted az Academyt nyugodtan. Ők A-nak nevezik az együlésest és B-nek a gyakorlót. 72-ben az Italeri elérhető és jó választás. Mivel a Heller és az Airfix gyakorlatilag nem kapható.
Tibcsi 496389 2008. május 28. 09:09
Válasz erre
Bocs, természetesen nem KM, hanem FM feljavítót...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.