/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
borisz 496804 2008. november 17. 18:17
Válasz erre
Az algériaira. Gondolom én, mert már korábban is kérdezte.
Levix 496803 2008. november 17. 18:10
Válasz erre
migfun!

Az orosz gépre gondolsz vagy az algériaira?
migfun 496801 2008. november 17. 17:24
Válasz erre
Levix!
Köszi a segítséget! Az 593-as hsz-en lévő képeken lévő géphez szín-ötledet van?
Peti!
A google-ban találtam a képet, már nem emlékszem, hol..., de úgy néz ki, mint egy magyar 21-es :)
levix 496800 2008. november 17. 14:10
Válasz erre
Az SzMT púpja nagyobb, hosszabban nyúlik hátra. Én is ott voltam azon a zeltwegi repnapon és tényleg ott volt egy SzMT meg egy magyar 21-es is a kiállítósoron.

A mig29-13-3.jpg inkább 9-12, a két utána levő 9-13, a sivatagi az új szmt aminek nincs púpja de tolóerővektorálható.
KapusiZoli 496799 2008. november 17. 13:38
Válasz erre
Hello!
Tibcsi, agy régebbi Topgunban/Aranysasban volt egy cikk a zeltweg-i repülőnapról, ahová az oroszok elvitték az Smt-t is.Ez azt hiszem még akkor volt, amikor nálunk még repültek a 21-esek, és akkor a mi 21-eseink is ott voltak.
Üdv:
Zoli
Tibcsi 496798 2008. november 17. 08:10
Válasz erre
PETI,

nagyon magyarnak néz ki. :), Akkor viszont kérdés, hogyan került a 29SMT mellé?

Más: hogyan lehet megkülönböztetni a 29SMT-t a "sima" púpos C-től? Az utántöltő csonkot leszámítva, mert az a másik oldalon van. :)
PETI 496797 2008. november 17. 07:57
Válasz erre
migfun!

Az nem egy magyar MiG-21UM a háttérben, ugye? (mig29smt-8 képen)
migfun 496796 2008. november 17. 05:58
Válasz erre
mig29-13-1
mig29-13-1
mig29-13-3
mig29-13-3
mig29-13-8
mig29-13-8
mig29-13-14
mig29-13-14
mig29smt-1
mig29smt-1
mig29smt-6
mig29smt-6
mig29smt-8
mig29smt-8
mig29smt-12
mig29smt-12
mig29-13-12
mig29-13-12

Hát, nem tudom, hogy nevezik. Berakok néhány képet, rajzot, azok alapján sem egyértelmű: a sivatagi terepszínű gépre rá van festve, hogy SzMT, de sima 9-12-esnek is elmenne a gerinc alapján :)
borisz 496795 2008. november 16. 19:02
Válasz erre
Passzolom a kérdést.
SzMT? nem 9-13? Nekem annak tűnt.
migfun 496794 2008. november 16. 16:34
Válasz erre
MiG-29SMT_1_main
MiG-29SMT_1_main
MiG-29SMT_2_main
MiG-29SMT_2_main
MiG-29SMT_3_main
MiG-29SMT_3_main
MiG-29SMT_4_main
MiG-29SMT_4_main

A másik lehetőséget, amit találtam, mellékelem
migfun 496793 2008. november 16. 16:29
Válasz erre
Borisz!
Van tipped a színekre? Ez pont az a változat, amit a Condor kiadott (a nagy gerinc a régi fékernyőtokkal, és nem a "hódfarok"-lezárással a két hajtómű között), és maradék matricából össze lehetne szedni a jelzéseket... :)
borisz 496792 2008. november 16. 11:34
Válasz erre
Tibor 496791 2008. november 16. 11:21
Válasz erre
T. Borisz!
A recept:
Végy egy doboz sört és a tartalmát add oda apukádnak, a dobozt tartsd meg.
Szerezz be valahonnan 1/72 EDUARD MIG-29 maratást.
Gyűjts le minnél több részletfotót a netről (Pl: HUNAVIA.hu)
Először a hajtómű kiömlő hengeres részét alakítottam ki, oly módon, hogy van egy belső henger, ami 13 mm hosszú. Erre ragasztottam egy külső hengert, ami 8,8 mm hosszú és az első henger törzsbe csatlakozó végétől 2,5 mm-re van felragasztva (lásd a középső fotóm), ehhez a hengerhez csatlakoztattam még a kiömlő irányába egy 2 mm széles gyűrűt. A belső hengerbe került az EDUARD maratásról a lángosztó és a kiömlő fenék lemeze a makettről úgy, hogy a fenék lemez középpontjába beragasztottam egy kb. 1 mm átmérőjű és 2 mm hosszú hengert. Erre ragasztottam a lángosztót. Így festés után könnyebb a belső hengerbe csatlakoztatni, egyben a makett által adott fenéklemez (Turbina, vagy mi a fenét akar ábrázolni, de ez úgysem látszik majd) megadja a belső henger átmérőjét.
Ezt követően lemez csíkokból kivágtam a szűkítő belső lemezeit, amelyek a részlet fotókon jól láthatóak és minimálisan, de átfedik egymást. Ha jól számoltam összesen 24 lemezt. A lemezek kb. 1,5 mm szélesek és 16 mm fosszúak. Ezeket szépen átlapolva a belső henger felületére ragasztottam. Ezt követően kivágtam ugyanennyi lemezcsíkot a kiömlő kűlső szűkítő palástjához és ezeket is átlapolva ragasztottam fel úgy, hogy a külső hengerpalástra felragasztott 2 mm széles gyűrűhöz pontosan illeszkedjenek. Előtte mindegyik lemezt egy saját készítésű sablon segítségével ívesre hajlítottam.
Hát kb. így készült 2 darab kiömlő.
Fontos a minnél több részlet fotó, azok alapos tanulmányozása, fantázia és türelem.
Jó építést!
Tibor
borisz 496790 2008. november 16. 09:42
Válasz erre
clipboard01bo1
clipboard01bo1
clipboard01fk3
clipboard01fk3
clipboard01gz6
clipboard01gz6
clipboard01gy9
clipboard01gy9
clipboard01jo6
clipboard01jo6
clipboard01jw3
clipboard01jw3
clipboard01km8
clipboard01km8
clipboard01la1
clipboard01la1
clipboard01rx2
clipboard01rx2
clipboard01sa7
clipboard01sa7
clipboard01su6
clipboard01su6
clipboard01ui4
clipboard01ui4
clipboard01vj7
clipboard01vj7
clipboard01xz0
clipboard01xz0

Apropó Mig-29!
Nemrég találtam ezeket a képeket, megosztanám veletek.
borisz 496789 2008. november 16. 09:37
Válasz erre
Jó regelt Neked is!
Igen, ez érdekel:)
Miből, hogyan, mivel stb.
Tibor 496788 2008. november 16. 05:26
Válasz erre
MIG-29-1
MIG-29-1
MIG-29-2
MIG-29-2
MIG-29-3
MIG-29-3

Borisz!
Jó reggelt.
Mire gondolsz konkrétabban? Írd le, esetleg fotóval illusztrálva, valószínűleg tudok ötletet adni.
Valami ilyesmi érdekel? (A fehér pöttyöknek tűnő valamiket ne nézd)
Üdv.: Tibor
Tomi 496787 2008. november 15. 21:00
Válasz erre
Ősrégi lehet...Még a 29-es oldalszámú is repül...Meg is indul 0:42nél rendesen :D
www.youtube.com/watch
borisz 496786 2008. november 15. 18:17
Válasz erre
Sziasztok!
Az 547es hsz. utolsó képén látható fúvókára hajazót szeretnék én is csinálni, mert az italerit azért mégsem tenném egy makettre. Az érdekelne, hogy milyen színeket használjak, illetve a belső hullámos valamit miből lenne érdemes csináljam?
szezsolt 496785 2008. november 11. 14:28
Válasz erre
Tibor 496783 2008. november 10. 10:40
Válasz erre
szolnok 081
szolnok 081
szolnok 083
szolnok 083
szolnok 084
szolnok 084
szolnok 085
szolnok 085
szolnok 100
szolnok 100
szolnok 099
szolnok 099
szolnok 101
szolnok 101

T. MIG-29 kedvelők! (Én is)
Mellékelek héhány részlet fotót, amit az egyik szolnoki nyílt napon követtem el. Használjátok egészséggel.
Üdv.: Tibor
levix 496782 2008. november 9. 17:17
Válasz erre
www.patricksaviation.com/videos/wvs/556/
A peruiak jól nyomják :).
phun 496781 2008. november 8. 14:58
Válasz erre
Köszönöm Mindkettőtöknek! Hasznos. :-)
Tibor 496780 2008. november 8. 06:22
Válasz erre
Jó reggelt Phun!
A +4 füzet e vonatkozásban is remek, de ha nincs meg, akkor az abban szereplő 3 nézeti rajzokat megtalálod a horac.freeweb.hu lap rajzai között.
Üdv.: Tibor
Tibcsi 496779 2008. november 8. 06:10
Válasz erre
Levi oldalán találsz festési rajzot, és néhány fotót is.

http://www.plasticwings.hu/mig29/natomig.htm
phun 496778 2008. november 6. 16:52
Válasz erre
Mohóságom határtalan. :-)
Mindkettőt megköszönném.
Tibcsi 496777 2008. november 5. 22:22
Válasz erre
Jééé, ebben ültem én is! :-))) Fotók kellenek, vagy rajz?
phun 496776 2008. november 5. 22:18
Válasz erre
1393356
1393356

Sziasztok!

Nincs valakinek véletlenül erről a típusú festésről képei?
Nyugger 496775 2008. november 3. 12:29
Válasz erre
DAF
DAF
DAF 0
DAF 0

Van aki repüli, van aki fan, kb. 5-6 éve lett fotózva Pest megyében.
PETI 496774 2008. november 2. 21:16
Válasz erre
Hu, király! Hétköznap is megy az üzem? khmm, izé... :)
sainz 496773 2008. november 2. 17:03
Válasz erre
Tomi 496772 2008. november 2. 12:09
Válasz erre
Szia PETI!

Múlt hét csütörtökön pont ez a nagyvas repült egyet éjszaka!

sainz!

E-mailben lenne pár kérdésem, tudnál adni egy e-mail címet?
sainz 496771 2008. november 2. 10:20
Válasz erre
000057_resize
000057_resize

Kusovka 1993, a hölgyek MiG-29 technikusok !
sainz 496770 2008. november 1. 22:49
Válasz erre
Untitled-Scanned-64
Untitled-Scanned-64

"...Most szép lenni katonának..."

Vidám percek az An-26 fedélzetén 1993 Október 12.

In Memoriam Gege...
PETI 496769 2008. november 1. 22:48
Válasz erre
Newman 496768 2008. november 1. 22:12
Válasz erre
Peti!
Hú, de jók lettek ezek a fotók!
Üdv.
PETI 496767 2008. november 1. 21:55
Válasz erre
IMG_8094 korr copy

fel...
IMG_8094 korr copy
IMG_8098 korr copy

le...
IMG_8098 korr copy

Na és mi újság van Kecskeméten? Látni "kétfarkúakat" az égen? Ki mit látott az elmúlt hetekben?
PETI 496766 2008. október 31. 21:39
Válasz erre
Kedves mig-29!

Ebben a topikban csak ilyen embereket találsz! Vagyunk egy páran...

Üdv
mig23papa 496765 2008. október 31. 21:05
Válasz erre
Rumcájsz_52 496764 2008. október 31. 19:19
Válasz erre
gyakorlatilag egy felszállóredőny, de a 21-nél nem volt rugó a zárásra, csak a belső légnyomás és a saját súlya ami szintén zárási irányba hatott /a 29-nél a saját súly nyitási irányba hat, nyilván ezért kellet a rugós záró-mechanika/.
sainz 496763 2008. október 30. 17:06
Válasz erre
mig23papa 496762 2008. október 27. 21:26
Válasz erre
valahogy úgy működik mint a felszállóredőny, nem ?
Monox 496761 2008. október 27. 20:48
Válasz erre
Bár a MiG-21-esnek a nyomába sosem léphet a típus de biztos, hogy távozása nagy űrt fog hagyni bennem és még sok-sok repülést szerető és tisztelő emberben.
mig-29 496760 2008. október 26. 20:03
Válasz erre
Sziasztok!

Nagyon örülök hogy vannak még akik úgy fogják sajnálni a mig-29-est mint én valamint kollegáim! :)
Tibcsi 496759 2008. október 26. 11:01
Válasz erre
kamovos 496757 2008. október 26. 09:52
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52!

Lám-lám!

Ismét 1 1xű orosz +oldás, ami nem igényel számítógépes vezérlést, és mégis akkor, és úgy működik amikor szükség van rá!

Üdv: kamovos
Rumcájsz_52 496756 2008. október 26. 09:45
Válasz erre
A 29-es felső levegőbeömlő zsaluit rugós szerkezet tartja zárt helyzetben beszabályzott erővel, igy bizonyos szivóerő hatására ki tudnak nyilni. Ez a szivóerő létrejöhet a szivócsatornák mellső védőlemezeinek lezárásakor a hmű-kompresszor szivásának hatására, vagy késrepülés közben is, amikor az oldalkormánnyal való lecsúszás elleni rátartás miatt a szivócsatorna nem pontosan szemből kapja a légáramlatot, vagyis részlegesen le van árnyékolva, ekkor kevesebb levegőt kap, igy a hmű megszivja a kopoltyúkat.A lifegés attól van, hogy nyitott állapotban a szivócsatorna feltöltődik levegővel, és a rugós szerkezet be tudja zárni, de ettől megint lecsökken e szivcsat. nyomása, és a szivás újra kinyitja, stb. stb, amig ez az állapot fennáll.
Tibcsi 496755 2008. október 26. 08:43
Válasz erre
Most nézem a repülőnap dvd-t. Épp a 29-es repül, és késrepülés közben a felső levegőbemlő zsaluk úgy lifegnek, mintha valami zászló lobogna. Ezeket működteti valami szerkezet, vagy csak az áramló levegő?

Akinek megvan a dvd, tudok adni pontos koordinátákat is, hogy hol láttam. :)
tothtomi 496754 2008. október 1. 22:45
Válasz erre
Cserébe viszont én már megválaszoltam :)
Etel 496753 2008. október 1. 22:32
Válasz erre
Szia Buza!

Nem tudom pontosan mit ábrázol, és mikor került oda.
tothtomi 496752 2008. október 1. 20:35
Válasz erre
Egy tigris, még a hollandoktól.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.