/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
mig-29 496960 2009. január 11. 09:05
Válasz erre
Ja és ha a szívócsatorna panel bent van nem lehet benyomni a kopoltyúkat mert reteszelve vannak csak akkor ha a panel kint van ez pedig csak hidraulikusan lehetséges külső hidraulikakocsiról ill. hajtóműleállításkor, ebben az esetben tényleg be lehet nyomni teljesen a kopoltyúkat.
mig-29 496959 2009. január 10. 22:49
Válasz erre
A kopoltyús vita elindításáért elnézést mindenkitől!

Kaszab Tibor fhdgy.
Mig-29 Fegyver csop. pk.
:)
doky3 496958 2009. január 10. 22:42
Válasz erre
Erről egy korai Top Gun-ban volt egy kapcsolódó cikk, ha jól emlékszem Kiskunlac-házán állomásozó orosz Mig-29-eseknél fordult elő, hogy szerelés(?) után a hajtómű-veket beindítva a kopoltyúkon felejtett villáskulcsot beszippantott a gép. Persze hmű. selejtezés lett a vége. Nem tudom igaz-e a sztori, de az oroszokról olvasott sztorik ismeretében nem tartom lehetetlennek.

doky
Rumcájsz_52 496957 2009. január 10. 22:25
Válasz erre
István
Köszi a javítást, ezek szerint én sem tudtam egész pontosan.
Üdv R_52
VO101_Papi 496956 2009. január 10. 21:24
Válasz erre
Migi!
mindegyikről ha van:)
Búza!
Köszi, ezekre gondoltam, már csak évek kérdése, és elkészül az UB.
István 496955 2009. január 10. 21:14
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52
Ne haragudj,hogy beleszólok de egy pár apróságot módosítanák a hozzászólásodba.Először is az a mhenger hidraulikus és a fea a felső bemenetek rögzítése ha a HVK stopba van.De van rugója is minden egyes panelnak tehát rep közben a panel helyzetét a rugóerő és a (szívócsatornában és a panelok feletti nyomás viszonya)határozza meg ahogy írtad is.A mellső panel ami a szívócsatornát zárja földön nyitva van(Zárása n2=35%).Kézi működtetése nem lehetséges.(csak hidraulikusan)

Levix
A kopoltyúk teljesen fémépítésűek nem kopozit.Ezért voltak problémák az elején a szegecsekkel ha emlékeztek rá.
buza 496954 2009. január 10. 21:00
Válasz erre
MIG_2~36
MIG_2~36
MIG_2~38
MIG_2~38
MIG_2~42
MIG_2~42

Igen, néhány matrica kellet.
borisz 496953 2009. január 10. 20:56
Válasz erre
Szóval gyorsan kellett valami a csillag helyett, ami nem végleges?
Ééértem.
zsury 496952 2009. január 10. 20:51
Válasz erre
Mert eredeti orosz felségjellel érkeztek a gépek, ha jól tudom, és a fotózás kedvéért rakták fel ezt az ideiglenes "matricás" felségjelet.
PETI 496951 2009. január 10. 20:48
Válasz erre
Mert ideiglenesen ezzel takarták le a vörös csillagokat a vezérsíkon.
borisz 496950 2009. január 10. 20:45
Válasz erre
buza 496949 2009. január 10. 20:29
Válasz erre
MIG_2~40
MIG_2~40

Ilyenre gondolsz?
migi 496948 2009. január 10. 20:19
Válasz erre
És melyik oldalszámúról kellene ?
buza 496947 2009. január 10. 19:03
Válasz erre
Bocs, a csatorna zárólemezére gondoltam, hogy forszázsnál kinyílik és ha kell a hm. még a felső zsalukon keresztül is tud levegőt szívni úgy, mint a 21-esnél.
buza 496946 2009. január 10. 18:58
Válasz erre
Szia R_52!
Forszázs kapcsolásnál nem nyílik ki azonnal? Bár elvileg a hm. által beszívott levegő mennyisége nem több mint max. gázon, de mintha ilyenről hallottam volna.
Üdv: Búza
VO101_Papi 496945 2009. január 10. 17:54
Válasz erre
Na akkor ezt kiveséztük:)

Más, nincsenek valakinek véletlenül fotói a 93-ban hazaérkező UB-ről, egyet már találtam itt, meg néhányat az Top Gunban. Lematricázos felségjeles UB-ét szeretnék építeni, matricám van hozzá, csak kép kellene.

Papi
Rumcájsz_52 496944 2009. január 10. 17:45
Válasz erre
Üdv minden kopoltyú iránt érdeklődőnek.
A kopoltyú működését az 555. sz. hsz.-ben már leirtam. A rajzokon látható, kopoltyúkhoz kapcsolt munkahenger nem hidraulikus működtetésű, hanem csak a zárást biztositó rugó háza, tehát a nyitást létrehozhatja mechanikus erő is /ha rálépsz, beleesel a nyilásba/, és létrehozhatja a szivócsatorna és a környezet közti nyomáskülönbség is, a rugónak ui. mindegy, mitől hat rá valamilyen erő, ha az erősebb nála, akkor enged az erőszaknak. A szivócsatorna zárólemez automatikus müködtetését hidraulikus munkahenger végzi, a nyitás-zárási határérték 200 km/ó, az orrfutóhoz nincs köze, de azért működik egyszerre, mert normál terhelésű felszállásnál ez az orrfutó elemelési sebessége. A zárólemez normál üzemi állapota földön a zárt helyzet, de van kézi nyitási lehetősége is, mivel vannak olyan müszaki munkák, amikhez valahogy be kell jutni a szívócsatornába.
Tibor 496943 2009. január 10. 15:22
Válasz erre
Szia!
Persze, ha egyszer elkészül nem csak a vitrinnek szánnám, hanem versenyen is megmérettetném. No és ugye a szigorú, szakértő(?) zsüri.
Tibor
Apaka 496942 2009. január 10. 14:40
Válasz erre
Hát fiúk nemtom. Tibor nem repülni akar vele, hanem a vitrinbe kitenni. Arra viszont nagyon jó lesz így is, mert szépen megcsinálta. Őszintén szólva én azokon a maketteken is ki fogom nyitni amin gyárilag zárva van, mert sokkal jobban néz ki ...
Figaro 496941 2009. január 10. 12:44
Válasz erre
A középső képen, 10-es oldalszám, ha jól látom nyitva van a kopoltyú.
Puffyn 496940 2009. január 10. 12:35
Válasz erre
Tibor

röviden és tömören. Nem! A kopoltyúkat ha nincsenek zárva akkor is egy rugó tartja csukott helyzetben. A redönyök pedig nyitott helyzetben szoktak lenni.

Figaro

Azért vannak nyitva még a redönyök mert valószínüleg az a hajtómű még nem jár. Csak akkor csukódnak le a elér egy bizonyos fordulatszámot a hajtómű.

Puffyn
levix 496939 2009. január 10. 11:43
Válasz erre
A FOD (idegen test okozta sérülés) lemez elől bezár automatikusan ha elindul a hajtómű, megjön nyomás, bezár. A gurulás közben és a felszállásnál zárva van. Ilyenkor a kopoltyúkon kapja a hajtómű a levegőt. A korai modelleknél sok gond volt az alacsonyra tett beömlő sok szemetet szívott be, ezt fokozta a legkorábbi modelleken az előrébb levő orrfutó. Ezt később hátrébb helyezték és sárvédőt raktak az orrkerekekre. Az orrfutó vezérli azt a kapcsolót ami kb. 200 km/h-nál nyitja a nyílást, ekkor már az orra fent van a gépnek kisebb az esély a szemét beszívásra és a hajtómű levegő igénye is megnő. Innentől kezdve a hajtómű levegőigényének megfelelően nyit-zár (persze már nem teljesen). Zárt beszívóval is lehet repülni de max. 0,8 Mach-al. A redőnyök rugóterhelésűek. Ezek kompozit anyagból készültek, ezért sem célszerű rájuk lépni, meg azért sem mert nem tartanak meg, max, csak egy macskát. Ha a gépet leparkolják ráteszik a fémburkolatot a sérülések elkerülése miatt. Szerintem álló gépnél ezek zárva vannak, hacsak valamilyen oknál fogva nem akasztájk ki őket, de ez már szerviz állapot nem üzemeltetési.
Figaro 496938 2009. január 10. 10:38
Válasz erre
mig29-2 b
mig29-2 b
MiG-29
MiG-29
mig29-020
mig29-020

Sziasztok!
Néhány kép redőny-kopoltyú ügyben.
f2d 496937 2009. január 10. 10:33
Válasz erre
Kopoltyúk ide vagy oda nagyon preckó a 29-esed.
Tibor 496936 2009. január 10. 10:30
Válasz erre
Köszi a hozzászólásod. Lehet olyan eset, hogy az előkészítés során a pilóta kabin üres, a redőnyök zárva vannak és a kopoltyúk nyitva?
Tibor
Puffyn 496935 2009. január 10. 09:23
Válasz erre
Sziasztok!

Konkrét szakmai magyarázattal nem tudok szolgálni de napi kapcsolatban vagyok a Mig-gel! Teljesen más szakirányon dolgozom és csak arra tudok hagyatkozni amit láttam és tapasztaltam a gépen. Az a fotó ami a 707-es hozzászólásban van tényleg egy indítást ábrázol és ilyenkor a hajtómű a kopolytyúkon keresztül szívja a lvegőt, nehogy valamit beszívjon a beömlőnyílásokon keresztül.A redönyök ilyenkor zárva vannak és ha jól tudom akkor a 200 vagy 250 km/h sebességnél nyílnak ki. A kopoltyúk ekkor nem záródnak mert bizonyos helyzetekben onnan is szív a hajtómű. Ha jól emlékszem egyszer valaki korrekt magyarázattal szolgált ezzel kapcsolatban egy kb. tavaly őszi hozzászólásban.

A kopoltyúk álló helyzetben zárva vannak mert ha valaki belelépne a gépen mászkálva akkor valószínűleg lábtörés vagy legalább zúzódás lenne a vége.

Amit írtam ne vagyétek szentírásnak mert mint mondtam igaz hogy a gépen dolgozom de más szakirányon.

üdv. Puffyn
Tibor 496934 2009. január 10. 06:21
Válasz erre
Ez így korrekt. Valóban kicsit túllihegjük ezt a nyitott, zárt kopoltyú ügyet, de a vitát igazán az zárná, ha valaki, aki tényleg szakember letenné a voksát, vagy ha tetszik eldöntené a vitát.
Tibor
Levix 496933 2009. január 9. 23:22
Válasz erre
arabok_sem_szeretik[1]
arabok_sem_szeretik[...

Megtévesztő lehet a kopoltyúk festése mint ezen a gépen.
tankos_srac 496932 2009. január 9. 22:57
Válasz erre
Bocs, igazad van! Tényleg zárva vannak.
István 496931 2009. január 9. 22:39
Válasz erre
Sziasztok!
Most írok itt először.A kopoltyúnál a munkahenger feladata csak egyszerűen a kopoltyúk rögzítése álló hmű esetén.Magyarul csak reteszel.
üdv
VO101_Papi 496930 2009. január 9. 22:32
Válasz erre
Mig-29 Hun 003
Mig-29 Hun 003
Mig-29 Hun 006
Mig-29 Hun 006
Mig-29 Hun 008
Mig-29 Hun 008

Tudom honnan indult a dolog, ezért megnyugtatásul teszek fel a saját madaramról is képeket. Ezen is nyitva vannak a lamellák, de csak lustaságból(vagy inkább makettezői szabadság?:)). Ebből is látszik, hogy nagyobb a füstje mint a lángja a témának.
Ma este már nem tudok rákérdezni az illetékes elvtársaknál (akik repülik), de amint lehet utánajárok a dolognak, és közzé teszem a pontos infókat, forrás megjelöléssel:)
Így korrekt?
Bár hozzá teszem, járkáltam egy időben eleget a 29-esek között, de álló hajtómű mellett csak zárva láttam a lamellákat, és azt hiszem itt az a lényeg, nem az, hogy hogy működik.
Üdv: Papi
Solo 496929 2009. január 9. 21:39
Válasz erre
Mivel a beömlőt lezáró ajtók hidraulikus működtetésűek, álló hajtóműnél pedig nincs hidraulika nyomás, ezért azok tuti nyitva vannak. Kivéve ha földi tápról kapja a nyomást.
T.Csaba 496928 2009. január 9. 21:32
Válasz erre
Mig-29-Fulcrum_12
Mig-29-Fulcrum_12

Nem a lamellás kérdéshez tartozik,de találtam egy szerintem fantasztikusan jó képet.Még sehol nem találtam ilyet.Ezt látni az életben,azt hiszem kevesek kiváltsága.Mindenkit irigylek aki repülhet egy 29-essel,bármelyik kabinban!
Szóval a kép egy 29 hátsó kabin periszkópjáról készült.
Üdv! Csaba
Tibor 496927 2009. január 9. 21:28
Válasz erre
Ha megkérdezhetem mire alapozod ezt a sommás kijelentést? Szerinted a beömlőt lezáró redőnyök mi célt szolgálnak? Az sem zavar, hogy a Bombraider által feltett linken is ott vannak a hidraulika munkahengerek? Pedig amit én feltettem az a +4 füzetből van szkennelve, amit Bombraider feltett, az meg valamilyen lengyel nyelvű kiadvány. Avagy Te üzemeltetted, vagy repülted a 29-est?
Félre értés ne essék Én sem repültem, nem is üzemeltettem a vasat, csak szeretném ha valaki szakmai alapon győzne meg arról, hogy az álló gépen, ha a fő beömlők a redőnnyel zárva vannak, akkor a felső kopoltyúk is zárva vannak. Illetve a pilótának a kabinban kell lennie ahoz, hogy a felső kopoltyúk nyitva legyenek és a redőnyök zárva. Ti.: a vitának ez volt a kiinduló pontja. Lásd: 707. hsz.
Tibor
Tibcsi 496926 2009. január 9. 21:16
Válasz erre
Sőt, ahogy egy korábbi hsz-emben írtam is, még a repülőnapos dvd-n frankón látszik, hogy késrepülés közben a lamellák lobognak, mint a zászló az áramlás és a légnyomáskülönbség hatására.
VO101_Papi 496925 2009. január 9. 21:13
Válasz erre
116614_06179_Kecskemet_2008_MiG2901
116614_06179_Kecskem...

ezen a képen jól látszik a lamellák nyitása, jól néz ki a rajz, csak nem igaz ebben a formában
Tibor 496924 2009. január 9. 21:03
Válasz erre
Scan0006
Scan0006

Lehet, hogy Zebi jól emlékszik, csak akkor a piros körrel bekaríkázott hidraulika henger mi célt szolgál?
Tibor
VO101_Papi 496923 2009. január 9. 21:01
Válasz erre
ne keverd a gépágyú lőporgáz elvezetésének rácsait, ezen a képen is stabilan zárva vannak, az antenna alatti részt nézd
tankos_srac 496922 2009. január 9. 20:59
Válasz erre
Legalábbis nekem úgy tűnik...
tankos_srac 496921 2009. január 9. 20:58
Válasz erre
29-es kopoltyu
29-es kopoltyu

Ezen tuti, hogy áll a hajtómű és nyitva vannak a kopoltyúk.
VO101_Papi 496920 2009. január 9. 20:52
Válasz erre
Zebi 496919 2009. január 9. 20:51
Válasz erre
Igen, ezen a rajzon látszik, amit írtam. Fizikailag nincs összekötve a kopoltyú mechanikája semmivel, azt csak a légnyomáskülönbség mozgatja.
Bombraider 496918 2009. január 9. 20:50
Válasz erre
Tibor 496917 2009. január 9. 20:49
Válasz erre
Scan0006
Scan0006

No még egy rajz. Lehet, hogy látszik a bácsi sisakja, de ugye v
Zebi 496916 2009. január 9. 20:36
Válasz erre
Nem mernék rá megesküdni, de úgy emlékszem, mintha a kopoltyúkat maga a légnyomáskülönbség nyitná, rugó ellenében. Azaz csak járó hajtóműnél lehet nyitva.
Solo 496915 2009. január 9. 20:33
Válasz erre
Ebben is van bácsi. Látszik a sisakja.
Tibor 496914 2009. január 9. 20:29
Válasz erre
Scan0004
Scan0004

Lehet. És ezen a fotón? (Bocs a rossz minőségért csak a lényeget ki akartam nagyítani.)
Tibor
Cébés 496913 2009. január 9. 20:18
Válasz erre
Ez most komoly? Persze hogy benne van a pilcsi,mivel a fotó egy indítási folyamatot ábrázol.
Zebi 496912 2009. január 9. 20:10
Válasz erre
Szia!
Szerintem ott van a pilóta, előrehajolva, én legalábbis látok ott egy sisakforma fehér foltot.
Tibor 496911 2009. január 9. 20:06
Válasz erre
Szia!
Lehet. Én meg a fotóval arra próbáltam célozni, hogy nincs igaza. Nagyítóval is kerestem a ljótcsikot (magyarul pilótát) a mellékelt fotón, de nem találtam.
Tibor
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.