/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
Daala 497114 2009. július 14. 19:51
Válasz erre
Úgy hívják, hogy "Have Glass" coating. Ez egy speciális radarelnyelő lakkszerű bevonat. Már nem csak a Raptoron használják, hanem egyes F-16-os századok gépein is kipróbélták. Spangdahlemben is repülnek ilyen Viperek.
Levix 497113 2009. július 14. 11:03
Válasz erre
Annyit pontosítanék, hogy mind a négy fejlesztő ország más színnel festi a Typhoont, bár igaz mind szürke. A Raptoron, meg egy speciális fémes festék van. Ugyan azt mondják a színei megegyeznek az F-15 MOD. Eagle (36176/36251) színeivel, de a fémpor miatt ez a valóságban nem úgy néz ki.

www.cybermodeler.com/aircraft/f-15/f-15_profile02.shtml
www.plasticwings.hu/other/highres_moron%204-ship%20cor.jpg

Papp - plasticwings - levix - Levente
ptamas 497112 2009. július 14. 10:27
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet már arról valamit tudni, hogy lesz-e búcsúztatása vmi fél vagy harmad vagy bármekkora nyílt nap keretében a 29-nek?

ÜDv : Ptamas
HA6ICH 497111 2009. július 7. 15:19
Válasz erre
stefi13!

És még egy link a témával kapcsolatosan konkrét magyar lajstromjelű gépek festéséről Humbrol és FS színkódokkal:
www.plasticwings.hu/mig29/m29short.htm

Többet jelenleg nem tudok a témával kapcsolatban mondani, kiindulási alapnak azt hiszem elég jó.

Üdv:Pisti
HA6ICH 497110 2009. július 7. 10:44
Válasz erre
stefi13!

Egyetértek Corto_Maltese kollégával, illetve olvasd el, amit a Csere-bere topikban írtam! Máskor ne oda írj, ha a festéssel van gondod, mert ott gyorsak kiosztanak (jogosan) off-topic miatt. Ott leírtam az általánosan használt NATO (USA) színeket, még hozzátenném az F_22 és Eurofighteren is ezek vannak már. Oda azért írtam, amit írtam, mert azt a fórumot hamarabb olvastam. Egyébként meg nem kell annyira komolyan venni a festési mintát, mert sokmindentől függ a színek árnyalata (mennyit állnak kinn a napon, mennyit fakulnak, vagy épp most jött ki a gyárból/felújításről, netán fel volt készítve kiállításra/repülőnapra és fényesebb, tisztább stb...) Egy konkrét gépnek az élete folyamán többször megváltozik a festése.
Üdv:Pisti
Corto_Maltese 497109 2009. július 6. 20:50
Válasz erre
stefi13 497108 2009. július 6. 20:17
Válasz erre
valaki mondja már meg hogy hol találok a mai magyar mig-29-esek nátó színét?könyörgök!:(
romeo 497107 2009. július 5. 18:55
Válasz erre
Mig_29_firing_AA-10
Mig_29_firing_AA-10

R-27 rakéta indítás.
romeo 497106 2009. július 5. 18:04
Válasz erre
203-1
203-1
203-2
203-2

Zeltweg 2009.
sanyi 497105 2009. július 5. 14:26
Válasz erre
Sziasztok!
7 éve egy makettversenyen egy nem megnevezendő pilóta - miközben beszámolót tartott - mondta:
-Oldalra nézve még két "29-est" láttam és akkor gondolkoztam hogy itt van valami, mert egyszerre maximum 3 lehet fenn, miközben mi is ketten voltunk.
Nagyon sokan átsiklottak felette, de aki nem az megdöbbent kicsit.
Szóval nem újdonság - és valóban szégyen. Szeintem jobban járnánk ha feltennék őket a vaterára, és lehetne rájuk licitálni. Milyen jó lenne hogy nem a szomszéd házát nézegetném, hanem egy Fulcumot - persze a ház helyén:)
Kellemes 7wégét Mindenkinek!
Sanyi
Tibcsi 497104 2009. július 5. 09:47
Válasz erre
Stefi,

a Cserebere topikban válaszoltam.
stefi13 497103 2009. július 5. 09:36
Válasz erre
Szia begyuzs én mig-29 esen dolgozom meg tudnád nekem mondani hogy a mostani nato színt hogy lehet ki keverni vagy meg venni?légyszi majd írj

e-mail: kobra1996@citromail.hu
PETI 497102 2009. június 23. 21:41
Válasz erre
romeo 497101 2009. június 23. 17:59
Válasz erre
Monox 497100 2009. június 23. 17:40
Válasz erre
romeo 497099 2009. június 23. 17:25
Válasz erre
Már csak 3 db MiG-29B és 1 db Mig-29UB üzemel!
sanyi 497098 2009. június 23. 09:15
Válasz erre
Akkor Ok!
Emberek! Ma este DEPECHE a Puskásban! Ki jön még?:D
vlevi 497097 2009. június 23. 08:54
Válasz erre
Azt, hogy fúlykálni, direkt írtam.
sanyi 497096 2009. június 23. 08:25
Válasz erre
Jó reggelt!
Mielőtt még máskor beszólsz – beírsz – valakinek a helyesírással kapcsolatban, nézz szét…
Szép napot!
Sanyi
vlevi 497095 2009. június 22. 23:29
Válasz erre
zoli1989 497094 2009. június 22. 23:16
Válasz erre
IMGP2290
IMGP2290
_IGP2258
_IGP2258
_IGP2261
_IGP2261

Én is ott voltam Pöstyénben :)
Samee 497093 2009. június 22. 22:48
Válasz erre
Durva; bár ezek között a fényviszonyok között olyan mintha elkapott volna vmi csúnya bőrbetegséget:S:)
Maticával még megoldható lenne a dolog.

29-es festésben szerintem akkor is a mi "NATO"-s gépeink a legszebbek.
vlevi 497092 2009. június 22. 21:44
Válasz erre
Ezt már én is néztem, nagyon durva. Hát halljátok, maszkolja ki az, aki akarja :) :) :) :)
Hacsak nem valami öntapadós fóliából csinál valaki egy tökéletesen illeszkedő sablont minden árnyalatra külön. De abba is beleőszülsz, mire felrakod és végigfúlykálod :)
romeo 497091 2009. június 22. 20:56
Válasz erre
DSC03199
DSC03199
DSC03201
DSC03201

A szlovák légierő mozaik festése.
PETI 497090 2009. június 6. 19:14
Válasz erre
Repül a 11-es, én is úgy tudom.
zoli1989 497089 2009. június 6. 13:35
Válasz erre
Monox 497088 2009. június 6. 12:49
Válasz erre
Én úgy tudom kivonták. Repülőképes állapotban tartották a bemutatóra, mert annyit még "elbír". Pont azért is kapott díszfestést, mert ezen túl már semmire nem alkalmazták. Azóta 3x jártam kecskeméten, de repülni azóta sem láttam és fotóval sem találkoztam ami a bemutatót követően a levegőben készült volna róla.

Egyébként kevésbé ismert, de a 117-es számú Mi-24 is ki volt vonva amikor Csőrikeként feltámaszották pár felszállás elejéig.
zoli1989 497087 2009. június 6. 12:07
Válasz erre
De a 11-es tudtommal a díszfestésű gép. Az meg még repül, nem vonták ki.
Monox 497086 2009. június 6. 11:37
Válasz erre
Egy kevésbé ismert fórumban ezt talátam. Egy történet ami arról szól, hogy a 11 oldalszámú gépünk hajszállal kerülte el azt, ami a 02-es vesztét okozta.

"2005-ben történt ez is, mint a 02-es lezuhanása. Berepülés előtti utolsó hajtóműpróbán voltak a kollégák a 11-es oldalszámú géppel a forszázshelyen. Végeztek a munkával, minden ok volt az ollózással is és már a hajtóművek hűtését végezték leállítás előtt. A kint lévő egyik sárkányos kollégának már ekkor sem tetszett valami. Amikor a kabinban ülő mechanikus stop állásba helyezte a második hajtóművezérlő kart is, akkor az előbb említett sárkányos tiszt valami fémes hangot hallott. Rövid tanácskozás után a hajtóművesek és a sárkányosok úgy döntöttek, hogy újabb indítást végeznek. Szerencsére. Mert alig pörgött fel a hajtómű, amikor egy iszonyú fémes hang jött és felrobbant. Ez azt jelenti, hogy a fordulat néhány másodperc alatt nulla lett. Ha nincs akkor ott az a sárkányos tiszt, vagy nem annyira jó a füle, akkor ez felszállás közben is megtörténhettet volna..."

Lehet, hogy a 11-est ezért vonták ki az aktív szolgálatból?
Farkaskoma 497085 2009. május 8. 12:05
Válasz erre
Ha még nem szerepelt volna itt...

album.reality.hu/OLD/panos/repnap/mig29_inst/
romeo 497084 2009. május 7. 19:40
Válasz erre
1
1

Üdv!
f2d 497083 2009. április 1. 19:15
Válasz erre
Tibcsi 497082 2009. április 1. 17:41
Válasz erre
Volt szó korábban az ESCI MiG-29-eseéről. Itt megnézhetitek:

www.aircraftresourcecenter.com/Gal9/8501-8600/gal8537-MiG-29-Kidd/00.shtm
Figaro 497081 2009. március 28. 20:48
Válasz erre
Lala 497080 2009. március 26. 20:07
Válasz erre
Sziasztok!
Az airliners.net-en van márc.21-i Lengyel 29-es(levegőben)
Levix 497079 2009. március 23. 20:38
Válasz erre
Fotósorozat az orosz SzMT-kről
pilot.strizhi.info/photos/v/Kursk/SMT/
Levix 497078 2009. március 19. 22:42
Válasz erre
Lehet nem vettétek észre de tettem egy linket a magyar 29-esek átvizsgálásáról.

legiero.blog.hu/2009/02/18/repedtsvancuak
zoli1989 497077 2009. március 19. 22:12
Válasz erre
Hát szlovákéknál szerintem nincs túl nagy gond. Ez 2009-es fotó:
www.fotogaleria.lietadla.com/view.php
Nyugger 497076 2009. március 19. 21:45
Válasz erre
Sziasztok,

Van valakinek mértékadó híre a lengyel, bolgár és szlovák MiG-29-ek állapotáról? Nem hiszem, hogy csak az orosz és a maroknyi magyar gépet érintené a korroziós gond.
PETI 497075 2009. március 19. 20:53
Válasz erre
Egyik legnagyobb szívfájdalmam, hogy valszeg sosem repül köteléket magyar MiG-29 géppár a nemsokára repülőképes magyar MiG-15UTI-val!
A másik maga a 29-es ügye, ami magyar vonatkozásban csőd...
begyuzs 497074 2009. március 19. 17:03
Válasz erre
borisz 497073 2009. március 19. 16:47
Válasz erre
Vagy csak nincs pénz rájuk sehogysem, aztán megvan az ürügy a csendes kivonásra?
Mikor lettek ezek utoljára átnézve?
f2d 497072 2009. március 19. 13:30
Válasz erre
Ne haragudj, de nagyon maradi gondolkodású vagy.:-D Az egy elavult és rossz szemléletű légierő volt, olyan maradi dolgokkal mint, hogy a repülőgép repülésre való. Nem is értem hogyan lehetett úgy élni. Fújj! Ezt le is váltották egy mai modern minden porcikájában korszerű gondolkodású légierőre, itt már a repülőgépeket nem használják olyan alantas dolgokra mint a repülés.
Cébés 497071 2009. március 19. 12:37
Válasz erre
Szépen hazavágták a légierőt...Nesze neked 14 grupen...És abból is ha már kettő felemelkedik egy repülési napon,akkor már nagyüzem van...pfff
Anno Taszáron de 10-től hajnal 1-ig hédereztünk a kifutópályán.Élveztük a kerozinszagot,süttettük a hasunk a napon,kortyoltuk a sört,kergettük a bárányokat a kifutóról,Migek és Szuhojok megállás nélkül mentek egész nap,reggeltől estig!
Az még légierő volt! Ez már csak valami színházi előadás! egy lefutott darab...
Kapják be! (elnézést)
Levix 497070 2009. március 19. 12:14
Válasz erre
begyuzs 497069 2009. március 19. 10:20
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Egy magyar 29-esen dolgozom,mostani -natos- festéssel.
Nekem úgy tünik,hogy a futóműaknák ugyanolyan színűek,mint a gép alja.
Kérlek erősítsetek,vagy cáfoljatok meg.
Köszi.
romeo 497068 2009. március 19. 09:44
Válasz erre
Üdv!

Egy aktuális rossz hír:

Valószínűleg nem emelkedik többé magyar felségjellel a levegőbe MiG-29-es vadászrepülőgép - írta a csütörtöki Magyar Nemzet. Az eredetileg 28 gépes flotta üzemképes maradékát jelentő néhány példány mintegy másfél hónapja vesztegel a kecskeméti légi bázison egy Oroszországban decemberben bekövetkezett katasztrófa nyomán - olvasható a lapban.

link:www.hirszerzo.hu/cikk.vegleg_foldon_maradnak_a_mig-ek_.101721.html
Mpower 497066 2009. március 16. 22:20
Válasz erre
Ez millly ronda, miért volt rajta a púp?
f2d 497065 2009. március 16. 20:45
Válasz erre
Az Algírok azért adták vissza, mert nem voltak vele túlzottan megelégedve. Közelharcban/műrepülésben gyengébbek, a nagy púp a hátán nagyon lerontja a manőverező képességét. Valahol azt olvastam, hogy az oroszok a saját fejlesztéseiknél már nem preferálják ezeket a nagypúpos változatokat.
tothtomi 497064 2009. március 16. 20:13
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.