/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
Weizi 497589 2010. december 17. 21:55
Válasz erre
9-51
9-51

Game Over.
Weizi 497588 2010. december 17. 21:51
Válasz erre
Hát az biztos hogy az újságíróknak van azért valamiféle rálátása a helyzetre!Az adatok meg csak adatok,ezek általában változni szoktak.Abban is biztos vagyok,hogy olyan embereket is ismerhetnek,akik valamilyen szinten szoros kapcsolatban voltak a gépekkel.

Az üzemeltetés színvonala?Ennek több szintje is van,egészen a gépek közvetlen közelében dolgozóktól kezdve a piramis csúcsán üldögélő döntéshozókig.Ezzel biztosan nem is mondtam újat,azonban azt kiemelném,(mert csak ezen a szinten van rálátásom a dolgokra)hogy a bázison dolgozó,és a gépek életében valamilyen szerepet is játszó emberek néha erejük felett teljesítettek!Ezen emberek minden egyes tagja sajnálja,hogy ebben az évben vége lesz.
Kicsit talán méltatlan a típus búcsúja,többet érdemelt volna,mindenek előtt nagyobb hírverést,mint mondjuk tavaly az L-39-ek.
Hogy lesznek-e helyes,vagyis pontos infók a kivonás után?
Hát mindjárt itt is van egy!:-)
A cikkben említett "hasra ejtett" gép nem a 11-es oldalszámú volt,hanem a 21-es.:)
búza 497587 2010. december 17. 21:34
Válasz erre
Még valami!
A pontos szinekért szintén a PF sorhoz kell fordulnod, ha találsz két egyformát légyszives szólj!
búza 497586 2010. december 17. 21:32
Válasz erre
5721-2
5721-2

Szia Peti!
Amennyiben az 5721-ről beszélgetünk: a gépet nem láttam mostanában, ezért pl. a feliratokról nem mondanék véleményt. Azt tudom, hogy anno a PG.-ből a feliratok sablonjait "valaki" megmentette és azokkal az eredeti sablonokkal lettek lefestve. Az oldalszámok eredeti sablonnal lettek felfújva. Mellékelek egy képet, ha továbbra is fenntartod a véleményedet még szivesen beszélhetünk róla, de szerintem rossz helyen vagyunk, ez a MIG-29-es rovat! :-)))
Ori 497585 2010. december 17. 21:14
Válasz erre
Ez is benne volt a linkelt cikkben:

"a részleges állapot szerinti üzemeltetés... Ha a gépeket megfelelő színvonalon üzemeltetik és végrehajtják az ehhez szükséges előírt munkákat, akkor azok élettartama kitolható egészen 40 évre és 4000 repült órára, de ezen belül azért természetesen szükségesek a nagyobb mélységű javítások."

A típus kivonása után megtudhatjuk a helyes információkat?

Lehet hogy a két újságíró néhány dologban téved/ rossz következtetésre jut, de ez azért lehet, mert ők sem jutnak információhoz. Viszont ha ők nem írnának, semmit sem tudnánk az egészről.
Nyugger 497584 2010. december 17. 21:03
Válasz erre
Peti,
Akkor most mi is lehet a megoldás? Ha már minden rossz akkor vágjuk szét a gépeket ?
Csoportos szeppuku ? Az a pár ezer érdeklödő aki megnézi Szolnokon a gépeket megtévesztett, igaz ingyenes látogató ?
Üdv.
Nyugger
Weizi 497583 2010. december 17. 20:56
Válasz erre
Hát vannak ezekben a cikkekben azért helytelen információk.
Biztosan olvastatok,vagy hallottatok a lengyelek terveiről a Fulcrumjaik modernizálásával,üzemidő hosszabbításával kapcsolatban,melynek értelmében még viszonylag sokáig szolgálatban maradnak.Ezzel a lépéssel megállapított üzemidő 4000 repült óra,vagy 40 év lesz.Amiért leírtam mindezt,az nem más mint az a szomorú tény,hogy a mi gépeink is (NATO festésűek)ezen paraméterekkel rendelkeznek.
Ori 497582 2010. december 17. 20:21
Válasz erre
"A legtöbbet repült MiG-29-es, a 27-es 1400-1500 óra között lehet."

legiero.blog.hu/2010/12/08/viszonyitsunk_23_kontra_29
"Eredetileg 750 repült óra vagy nyolc év után került volna sor a nagyjavításra... A nagyjavítás költsége gépenként elérte volna a 7 millió dollárt... A teljes élettartam... 25 évben és 2400 repült órában határozták meg."

jets.hu/news
PETI 497581 2010. december 17. 20:10
Válasz erre
De az oldalszámok is rosszak, ezenkívül a stencilezés sem ilyen volt, és a zöld szín sem. :(
Véleményem szerint minden gépet a repülőüzem és az azzal járó tipikus használati nyomok tesznek széppé. Ezeken a masinákon pedig messziről látszik, hogy soha nem voltak a levegőben az aktuális festéssel. Üdv
PETI 497580 2010. december 17. 20:07
Válasz erre
Akkor én most felbérelek egy osztrák kisgépest, hogy sértsen légteret. Vajon össze tudná dobni ez a topik erre a pénzt? :)
Weizi 497578 2010. december 17. 18:23
Válasz erre
A bejövetel,és a leszállás is Déli irányból volt.Egyébként teljesen igazatok van,és megértelek benneteket,de higgyétek el itt most nem a betartandó szabályok miatt nem értesültetek minderről,mert ezt senki sem így tervezte,csupán egy valaki,akinek az akarata érvényesült is,és akinek a nevét már azon bizonyos szabályok miatt nem tehetem közzé,amit te is említettél.
A lényeg,hogy minket is,akik napi kapcsolatban vagyunk a típussal,váratlanul ért a dolog.A terv eredendően az volt,hogy 28.-án repülnek utoljára.Sajnos nem így történt.:(
Az együléses gépek még szolgálatban vannak,így ha esetleg betévedne az ország légterébe valami kóbor repülőeszköz,úgy lenne még esély,hogy magyar Fulcrumot láthassunk a levegőben.
búza 497577 2010. december 17. 17:42
Válasz erre
Tényleg leragasztották, de ezen valamiért nem. Ennek a gépnek ezért egyedi a festése, másoknak másért! :-)) Ha végignézel jó sok képet - különösen a csillagos korszakból, vagy pl. a PF-eket - nem találsz két egyformát.
Üdv: Búza
Murmuc 497576 2010. december 17. 17:35
Válasz erre
Űdv Búza! Nálad a pont!:)
Nem vonom kétségbe a "fényező" szakértelmét, de a belépőél még mindig sántít!
Normál esetben a "szívócsatornát" letakarták és a belépőél ragasztották, anno.
Ez a kép, most vagy egy egyedi eset vagy én tévedek!:)
búza 497575 2010. december 17. 16:47
Válasz erre
5721_001
5721_001

Szia Murmuc!
A gerincen levő csík vastagságával egyetértek, a többivel nem!
A lelkiismeretről annyit, hogy ismereteim szerint ugyanaz az ember vezette a festést, mint a 7011-nél, 4408, nál, a Mig-15-ösnél, stb. Több száz festés van mögötte!
Üdv: Búza
PETI 497574 2010. december 17. 15:35
Válasz erre
Murmuc! Köszi a hozzászólást. Reméltem, hogy nem csak én vagyok ilyen kényes ezekre a dolgokra.
Üdv
Murmuc 497573 2010. december 17. 13:33
Válasz erre
Üdv Peti!
Teljes mértékben egyetértek veled a 5721-es festésével kapcsolatban! A gerinctartályon lévő barna sáv soha nem volt ilyen keskeny. Persze tudom hogy egyformára soha nem sikeredett, például a 5822-esen határozottan széles volt.Az orr rész tetején a zöld sáv mindig egyenes vonalú volt, soha nem volt ilyen hullámos! És ami végképp nem fér a fejembe, ha "restaurálnak" egy 21-est, miért nem lehet a belépőél acélgyűrűjét maszkoló szalaggal leragasztani? Manapság a lelkiismeretes munka olyan mint a fehér holló!
Zépisti 497572 2010. december 17. 09:49
Válasz erre
Sziasztok!

Igazad van Monox!Egyébként nekem is van jó pár ismerősöm sőt klubtársam(!) aki a bázison dolgozik mégse bírtak szólni,hogy lesz még repülés...Ez van.

Zépisti
Monox 497571 2010. december 17. 09:06
Válasz erre
Weizi, annyira jó, hogy ezeket az adatokat megosztod velünk, de annyira jó lett volna, ha legalább két órával a start előtt teszed meg... Tudom, léteznek bizonyos szabályok, amiket be kell tartani, mégis sokat segített volna ha ezt tudjuk előre. A pálya melyik oldalán volt a leszállás?
PETI 497570 2010. december 16. 21:30
Válasz erre
Szépek, szépek, de pont nem sikerült rajtuk valami. Hol a színek nem lettek jók, hogy a felfestett minták, stb. Az 5721 pl. biztos nem ilyen volt. A legszebb a képeiden lévők közül a 23UB, az tényleg szép, de azt meg kár volt átfesteni, mer' a terepmintája sokkal jobb volt.
doky3 497569 2010. december 16. 21:17
Válasz erre
A frissen 600 millióért felújított, majd pillanatok alatt kivont Szu-22-eseinket sem kellett volna újrafesteni:( De ezt már emlegettük párszor.
zoli1989 497568 2010. december 16. 20:58
Válasz erre
5271_102
5271_102
Li-2_52
Li-2_52
Mi-4_501
Mi-4_501
Mi-8T_008
Mi-8T_008
MiG-23UB
MiG-23UB

Hát, lehet van benne valami. De azért szerintem mostanában Szolnokra is nagyon szép gépek kerülnek be...
PETI 497567 2010. december 16. 20:50
Válasz erre
Ezt gondolom, de felújítás és felújítás közt is van különbség. Gondolom egy frissen kivont Szu-7-est nem nagyon kellett felújítani a cseheknél. Egy 15 éve magára hagyott géppel azért más a helyzet.
Caprice 497566 2010. december 16. 20:39
Válasz erre
Sejtettem, mindenféle cikkből leírásból hogy van benne bőven. Hát sajnálom hogy így ért véget nálunk.
zoli1989 497565 2010. december 16. 20:37
Válasz erre
Hát, szerintem ők is rengeteg gépet felújítás után állítottak ki múzeumjaikban.
PETI 497564 2010. december 16. 20:31
Válasz erre
Csak az már nem lesz autentikus. A nálunk komolyabb hagyományokkal bíró nemzetek (csehek, angolok) tudnak mutatni olyan eredeti festésű gépeket, amiktől leesik az állam... Persze ehhez fedett hely kell. Nem hiszem, hogy erre mondjuk 20 év alatt nem volt nálunk pénz. Csak akarat kérdése...
Weizi 497563 2010. december 16. 20:27
Válasz erre
Kecskeméten szált le.
Szolnokra is kerül majd biztosan,de nem esküdnék meg rá,hogy azok a NATO-s festésűek közül kerülnek majd ki.Ez még képlékeny.
Weizi 497562 2010. december 16. 20:23
Válasz erre
Sajnos nem számszerűsíthetek,de annyit mondhatok róla,hogy ő volt az a példány,amelyik az összes gép közül a legtöbb időt töltötte a levegőben!Azonban még így is rengeteg idő lenne benne.
doky3 497561 2010. december 16. 20:19
Válasz erre
Ha leharcolt állapotban is kerülne a múzeumba a 29-esből, nem hiszem, hogy úgy is marad. A múzeumban levő gépek lehetőség szerint rendben vannak, vagy legalábbis törekszenek rá. Biztos hogy kipofoznákk a 29-est is. De gondolom az anyagiak nekik is behatárolják a lehetőségeiket.
PETI 497560 2010. december 16. 20:10
Válasz erre
Hol szállt le? Esetleg Szolnokra is kerül majd néhány példány a NATO-s festésűek közül, vagy a félig szétrohadt példányokkal kell majd megbarátkozni a múzeumban?
Caprice 497559 2010. december 16. 19:59
Válasz erre
Lehet tudni, hogy ennek az Ub-nek mennyi repideje maradt?
Weizi 497558 2010. december 16. 19:19
Válasz erre
És persze a Pilóták örömére is!
Weizi 497557 2010. december 16. 19:17
Válasz erre
A mai nap helyi idő szerint 15:18:04-kor ért betont a Magyar Légierő "27"-es számú MiG-29UB-je teljesítve ezzel az utolsó feladatát.:(((
Az együléses gépek még szolgálatban vannak,így ők még dolgoznak egy kicsit,a műszakiak őszinte örömére.
Csumakker 497556 2010. december 15. 09:06
Válasz erre
A-3 497555 2010. december 14. 20:34
Válasz erre
Megtörténtek az éles gurúlópróbák és kiválóan teljesített a madárka. Jelenleg lekonzerválva várja a sorsát a hangárban. Már vettünk neki lengyel, szlovák valamint angol szótárt de még a nyelvórákat nem kezdtük el mert talán a magyar festésű gép maradhat magyar regisztrációban. 
Tibcsi 497554 2010. december 13. 11:49
Válasz erre
romeo 497553 2010. december 13. 11:31
Válasz erre
Magyar exkatonák üzemeltetik az amerikai MiG-29-eket.
forrás: www.jetfly.hu/rovatok/ujsag/magyarok_allitottak_talpra_az_amerikai_migeket/
Laci-bacsi 497552 2010. december 12. 20:53
Válasz erre
Mig-15,Mig-17,Mig-19 topikban a 614 hozzászólás aktuális! Most a téli álmát alussza a gép a bunker mélyén.
Csumakker 497551 2010. december 12. 16:50
Válasz erre
Tényleg,a Mig-15 project hogy áll? A legutolsó infóm-talán pont innen-az volt,hogy valami droid keresztbetett nekik.
Caprice 497550 2010. december 12. 14:02
Válasz erre
Biztos hogy igazad van, minden esetre Én nagyon örülök, hogy ilyen is van.
doky3 497549 2010. december 12. 13:58
Válasz erre
"Kis pénz, kis foci"
Mert kint hagyják őket csinálni azt, amihez értenek. Lehet, hogy kaptak ott zsebpénznek, itthon komoly összegnek számító "ösztönzést" is, esetleg még pluszt is ha levegőbe emelik a gépet, és minden rendben lesz vele stb. Ez csak az Én elméletem, de attól még igaz lehet.
Itthon meg iszonyú fanatikusnak, elhivatottnak stb. kell lenni, hogy a szakembert ne hagyja el a hite, hogy ér is valamit a pénzt, időt nem kímélő kuriózumok megmentése. Lásd a magyar MIG-15 UTI esetét.
Caprice 497548 2010. december 12. 13:38
Válasz erre
Mi miért csak külföldön tudunk? Érti ezt valaki?:)
Sempi 497547 2010. december 12. 13:16
Válasz erre
Csumakker 497546 2010. december 12. 13:10
Válasz erre
Én azt hittem az összes megmaradt gépet értékesíteni akarják,nem csak a megmaradt 4-5 db-ot.Kinek érné meg a lelakott gépeket rendbe tenni?
Képzavar.
Caprice 497545 2010. december 12. 12:44
Válasz erre
:D Én is:) Kíváncsi leszek. A szerbeket én is olvastam egy fórumon, de majd elhiszem ha valóban nekik adják el.
p-51 497544 2010. december 12. 12:42
Válasz erre
Én megvenném, már unom az opelt.
sulyid 497543 2010. december 12. 12:39
Válasz erre
Caprice 497542 2010. december 12. 12:32
Válasz erre
Már csak az a kérdés, hogy 4 vagy 5 gép kinek fog kelleni
Csumakker 497541 2010. december 12. 12:22
Válasz erre
Úgy értettem,attól félek,hogy egy tipikusan magyar történet kerekedik ebből is.
Szép napot :)
romeo 497540 2010. december 12. 12:00
Válasz erre
Csumakker 497539 2010. december 12. 11:41
Válasz erre
Köszi.
Kiváncsi leszek,mi lesz ebből.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.