/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
zoli1989 497641 2010. december 29. 13:07
Válasz erre
Hát, a MiG-ek viszont 59 év után búcsúznak.

Látom tegnapra készült felvarró is...
Freddy 497640 2010. december 29. 13:04
Válasz erre
Az utolsó orosz vasak is elköszöntek a Magyar Légierő kötelékétől.

Na, azért ennyire nem ,,súlyos" a helyzet, a Mi-17-esek, 24-esek, merevszárnyúak közt meg az An-26-osok még megvannak.
Tényleg, Jak-52-t használják még?
romeo 497639 2010. december 29. 12:26
Válasz erre
Úgy gondolom, jó pár év eltelik, mire lesz ismét orosz vadászgépünk :-)
Weizi 497638 2010. december 29. 12:13
Válasz erre
DSCN5037
DSCN5037

Hát véget ért.Ennyi volt.A két MiG-29 (10;21) ma leadta a szolgálatot,s ezzel egy korszak lezárult.Az utolsó orosz vasak is elköszöntek a Magyar Légierő kötelékétől.Kicsit talán méltatlanul
(Vagy inkább nagyon).:-(

Üdv
Weisengruber Zoltán
romeo 497637 2010. december 29. 09:59
Válasz erre
Tegnap elmaradt a "TANGO"...
jets.hu/news
magyaralba 497636 2010. december 28. 22:06
Válasz erre
MIG-29UB YEMENI ANTES DE ENTREGAR
MIG-29UB YEMENI...
SANAA 2
SANAA 2
SANAA YEMEN 2
SANAA YEMEN 2
yemen af (18)
yemen af (18

migek a sivatagból
Weizi 497635 2010. december 28. 20:50
Válasz erre
Itt van ismét!
End Of An Era!
www.youtube.com/watch
Weizi 497634 2010. december 28. 20:48
Válasz erre
Daala 497631 2010. december 27. 15:02
Válasz erre
MiG-Trabi
MiG-Trabi

Megvan a MiG-es képem is...
Daala 497630 2010. december 27. 14:55
Válasz erre
Nekem van egy képem, akkor csináltam, amikor először voltak itt a tenderen a franciák a Mirage 2000-el, és az előtt áll a Trabi a magyar és a francia pilótákkal...
LcDkY 497629 2010. december 27. 13:55
Válasz erre
silent8 jó nyomon jár. az ott hajtóműolaj. Csak a nagy hőterheléstől bebarnult!
silent8 497628 2010. december 27. 13:16
Válasz erre
Sziasztok!
Nem lehet, hogy az a két csík az a nagy g-s terheléseknél keletkezik, valamilyen túlfolyó rendszerből? Több gépnél láttam már ilyet, hogy nagyobb g terheléseknél a halytóművek és a törzs alján jelentkeznek ilyen folyások. Pl. az üzemanyagtartályokban is van valami ehhez hasonló. 
Levix 497627 2010. december 27. 12:35
Válasz erre
Az inkább olaj mint rozsda.
Ori 497626 2010. december 27. 00:08
Válasz erre
http://www.airliners.net/photo/Hungary---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-29B-(9-12A)/1389339/L/

Az a rozsdás csík szerű valami a két hajóművön az mi? Mintha valami fedőlemeztől indulna.
sdsdaf 497625 2010. december 26. 21:57
Válasz erre
Sziasztok, egy olyan kepet keresek, amit azt hiszem itt lattam. Biztos felismeritek a leiras alapjan. Az a kep kellene amikor a magyar pilotak feoltozve a repteren egy trabant mogott allnak mogottuk meg egy mig 29-es. A kep valakinek megvan?
Monox 497624 2010. december 26. 20:42
Válasz erre
Lacy, köszi, így már világos.
Lacy 497623 2010. december 26. 19:29
Válasz erre
Szia Monox,
annó valaki kitalálta, hogy a a Mig-29-eseknél a pótvezérsíkot csak a korai elő széria példányoknál használták. Ez jól hangzott, ezért a mai napig ezt írogatják a típusismertetőkben.

Ha viszont valaki veszi a fáradságot és átnézi a gépek gyári számait, gyártási idejét, a kialakításukat, szériák közötti különbségeket, akkor látható, hogy 1982-től, 1985 elejéig az összes "mezei" 9.12-es ilyen pótvezérsíkkal gurlut ki a gyárból. 85-91 között gyártott 9.12-esek esetében hiányzik csak gyárilag.

(A egyedi teszt, prototípus, stb gépeket ne számítsuk ide)

Ezekkel a gépekkel négy harci és egy kiképző ezredet töltöttek fel a 1983-85 között. Közölük az egyik a 145. vadászrepülő ezred Ukarajnában települt, annak függetlenné válásáig.

Ezen kívül a Krímben 89-ben felállítottak egy haditengerészeti kiképző ezredet, ahova a más alakulatoktól leselejtezett, korai gépeket gyűjtötték össze, hogy a haditengerészeti pilótákat képezzenek át rajtuk. Itt is volt egy századnyi pótvezérsíkos 9.12-es gép, amit Ukrajna megörökölt.
Monox 497622 2010. december 26. 18:26
Válasz erre
Függetlenül ettől a protogépek még a 70-es években épüétek és repültek. Ukrajna még sok évvel ezután született meg, ezért is nem értem, miképp került Ukrán lajstromba, ráadásul egy nem is szériában gyártott gépről beszélünk.
Newman 497621 2010. december 26. 17:48
Válasz erre
Ahogy elnézem ez egy nem mai kép! Tudtommal az ukrán légierőben már csak a 9-13-as változatú 29-esek üzemelnek. Gondolom a szétválás után örökölték ezeket a gépeket. Nézd meg a Su-27-eseiket, az együléses gépek egy része korai változatú, többek közt a 30-as oldalszámú is, ami idén a repnapon járt!
Üdv.:
Péter
Monox 497620 2010. december 26. 15:58
Válasz erre
mig-29_36
mig-29_36
mig-29_35
mig-29_35

Szerintetek, hogyan lehetséges az, hogy ennek az Ukrán MiG-29-esnek a függőleges vezérsíkja alatt a Szu-27-esre jellemző pótvezérsíkja van? Ilyesmi csak az első néhány prototípus viselt rövid ideig.
TheSp0ty 497619 2010. december 25. 19:07
Válasz erre
Újra elérhető a videó...
www.youtube.com/watch
Rob79 497618 2010. december 25. 15:34
Válasz erre
Kép 113
Kép 113
Kép 116
Kép 116
Kép 117
Kép 117
Kép 118
Kép 118
Kép 119
Kép 119

Sziasztok!

Felteszek ide pár képet a 27-esről, amit még Zeltwegben csináltam 2009-ben.

Emlékül...

Amúgy MINDENKINEK KELLEMES ÜNNEPEKET KÍVÁNOK!
fridi 497617 2010. december 24. 16:50
Válasz erre
pilotka 497616 2010. december 24. 08:39
Válasz erre
pszt...talán mégis repül 28-án dél körül a mig-29...UFF !(ha jó az idő)
Ori 497615 2010. december 22. 21:10
Válasz erre
Hová tűnt a videó?
Hornet102 497614 2010. december 22. 10:55
Válasz erre
Szia Weizi!
Lenne néhány kérdésem privátba, ha nem gond?
Nyugi semmi olyan, ami miatt problémád lenne!
Erre a címre írnál ha lehetne:bela014@freemail.hu
Előre is köszönöm!
Weizi 497613 2010. december 22. 09:18
Válasz erre
Hűűű LcDkY!

Igencsak jó lett ez a búcsú videó!Köszönöm,illetve köszönjük!Vélek benne felfedezni egy-két ismerős képet,és videót!:-D
ptamas 497612 2010. december 22. 06:26
Válasz erre
Üdv Urak!
Akkor 28-án Kecskemétre kell menni.
Be is írtam a naptáramba.
ÜDv
PTamas
zoli1989 497611 2010. december 21. 23:10
Válasz erre
Szép videó... Sajna :(

(akár ez a zene is ment volna alá... www.youtube.com/watch )
LcDkY 497610 2010. december 21. 22:58
Válasz erre
fridi 497609 2010. december 21. 08:03
Válasz erre
Szia Weizi!
Köszönöm a válaszod, nagyra értékelem a hozzáállásod, remélem a leírtakból nem fog semmi hátrányod származni a munkáddal kapcsolatban.
                                                     Üdv:  Fridi
Csumakker 497608 2010. december 20. 22:29
Válasz erre
Weizi 497607 2010. december 20. 22:10
Válasz erre
Szia!

A műszakiak jövőképe a gripen,de pilóták nevében,nem nyilatkozhatok,az már "hadititok"!:-)
Csumakker 497606 2010. december 20. 21:11
Válasz erre
Szia.
Meg szabad érdeklődni,hogy mi lesz a műszaki állomány,ill. a pilóták további sorsa?
Vagy hadititok?
Weizi 497605 2010. december 20. 20:30
Válasz erre
Szia Fridi!

Igen,repülőműszaki vagyok,legalábbis egyenlőre,de az is lehet hogy minden ide leírt szavammal kockáztatom mindezt!Azonban a repülési tervekről nincsen információm.
28-al kapcsolatban csak annyit írhatok,amit már leírtam,hogy időjárás függvényében ekkorra tervezték az utolsó feladatot,úgy az együléses,mint a kétüléses típusnak.
Az UB sajnos már befejezte a múlt héten.Arra viszont hogy a B típus repülni fog-e az említett időpontban,nem tudom,mindazonáltal szeretném azt hinni,hogy igen.
Viszont örömmel látom,hogy vannak nálam fanatikusabb (a szó legnemesebbik értelmében) emberek is ezen a téren!:-)
fridi 497604 2010. december 20. 19:58
Válasz erre
"A lényeg,hogy minket is,akik napi kapcsolatban vagyunk a típussal,váratlanul ért a dolog.A terv eredendően az volt,hogy 28.-án repülnek utoljára.Sajnos nem így történt."
Ez azt jelenti hogy Te a bázison dolgozol mint a műszaki személyzet tagja? 
Akkor biztosan tudod hogy lesz 28-án repülés?(az időjárási tényezőket figyelmen kívül hagyva)  Tudom hogy a Hungarocontrolon 27-én már látni fogom, de jó volna kicsit előre terveznem mert hogy 100 km. kocsikázok mindig hogy a kerítésnél legyek.
                                                           Fridi.
mig-29 497603 2010. december 20. 18:43
Válasz erre
Érd: kaszab.t@gmail.com

ár:1500 Huf + 105 posta
mig-29 497602 2010. december 20. 18:42
Válasz erre
Mig-29 last mig
Mig-29 last mig

Sziasztok!

Az utolsó öt darab MiG Last Flight-os felvarró vár gazdára!
romeo 497601 2010. december 20. 10:15
Válasz erre
A Magyar Nemzet úgy tudja, a cég Örményországban, Szerbiában, Horvátországban vagy Fehéroroszországban tudná eladni a vadászgépeket.
romeo 497600 2010. december 20. 10:14
Válasz erre
Jelenleg négy orosz gyártmányú gép vesz részt a magyar légtér védelmében, de csak december 28-ig. Utána 12 használható Mig-29-essel lehet kezdeni valamit.

hvg.hu/itthon/20101220_eladhatjak_mig_29
romeo 497599 2010. december 20. 10:10
Válasz erre
Jövőre eladhatják a MiG-gépeket
A jövő év első harmadában írhatják ki a pályázatot a haderőből kivont MiG-29-es repülőgépek értékesítésére - írta a Magyar Nemzet a Honvédelmi Minisztériumra hivatkozva.
FN.hu-lapszemle
2010. december 20. 07:14
A lap információi szerint a hadiiparban érdekelt magyar vállalkozások már folytattak informális előtárgyalásokat a vadászgépek felújításáról és értékesítéséről. A cikkből kiderül az is, hogy harmadik ország számára történő eladás estén az üzletet jóvá kell hagynia az orosz "Katonai Műszaki Föderációs Szolgálatnak" is.
Monox 497598 2010. december 17. 23:59
Válasz erre
Ó, a CIAF 2007... Máig áldom az agyam, hogy elmentem és volt bátorságom teljesen inkorrekt módon belépni a kordon mögé és elbeszélgetni a 27-es kiszolgáló személyzetével. Talán azóta sem sikerült a "ropira fényképezés" darabszámát überelni, mindenesetre a 357db kép ennek a gépnek valószínűleg biztosítani fogja az öröklétét - legalábbis ami a fotókat illeti.
zoli1989 497597 2010. december 17. 22:45
Válasz erre
Talált süllyedt ;-)

(A B-1B sem volt semmi...)
Ori 497596 2010. december 17. 22:40
Válasz erre
zoli1989 497595 2010. december 17. 22:30
Válasz erre
DSCF7827
DSCF7827

Egy lemaradt :)
(még a fotó száma is DSCF7827 lett :D )
zoli1989 497594 2010. december 17. 22:27
Válasz erre
DSCF7825
DSCF7825

Egyik kedvenc képem a gépről.
Ezen is olyan jó a forma ;-)
Caprice 497593 2010. december 17. 22:21
Válasz erre
Nyugger 497592 2010. december 17. 22:08
Válasz erre
Ha már búcsú, érdemes az összes videot megnézni. Nem a MIG-29-s...http://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=29668
zoli1989 497591 2010. december 17. 22:08
Válasz erre
_IGP0841
_IGP0841

Lehet nem ideillő a színvonal, de azért megmutatom :)

11-12 éves koromban készítettem ezt a makettecskét :). Híradóban láttam egy riportot épp akkor amikor építettem a makettet. Abban benne volt az akkor még piros 27-es oldalszámú UB is, így ezt készítettem el. Jóhát a festés nem lett túl autentikus (nem volt még se internet, se újságaim...), de azért nekem tetszett a végeredmény :)

Azóta sokszor láttam,fotóztam a 27-es UB-t. Sajnálom...
zoli1989 497590 2010. december 17. 21:59
Válasz erre
_IGP0882
_IGP0882

Én nemtudom ti hogy vagytok vele, de én szívesebben nézek olyan gépeket mint amikről beraktam képet, mint szétrohadt valamiket... még ha van is rajtuk egy-két helyen pontatlanság. A MiG-23UB-n lehet hogy egy terepfestést festettek pl. át szürkére, de én mikor megláttam azt a masinát első mondatom kb. a (már bocsánat de tényleg ez volt) "húbazeg" volt ;-) Szerintem gyönyörűen sikerült...

Búza, itt találsz képeket az 5721 mostani állapotáról:
www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/5271/5721_lt.htm Itt pedig a feliratokról:
www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/5271/5721_felir/5721_felir.htm

Sorry az OFF-ért!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.