/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
The_Ori 497692 2011. február 5. 18:34
Válasz erre
romeo 497691 2011. február 5. 15:37
Válasz erre
mig-29ub_huaf_01_of_16
mig-...
mig-29ub_huaf_02_of_16
mig-...
mig-29ub_huaf_03_of_16
mig-...

fotó: Luc Colin
romeo 497690 2011. február 5. 15:35
Válasz erre
NATO Air Meet 04 at Konya, Turkey.
NATO Air Meet 04 at...
NATO Air Meet 04 at Konya, Turkey. (1)
NATO Air Meet 04 at...
NATO Air Meet 04 at Konya, Turkey. (2)
NATO Air Meet 04 at...
NATO Air Meet 04 at Konya, Turkey. (3)
NATO Air Meet 04 at...
NATO Air Meet 04 at Konya, Turkey. (4)
NATO Air Meet 04 at...
NATO Air Meet 04 at Konya, Turkey. (5)
NATO Air Meet 04 at...

fotó: Luc Colin
makettes 497689 2011. február 2. 16:24
Válasz erre
Ez igen,NAGYON köszönöm!
Only72 497688 2011. február 2. 13:47
Válasz erre
P1050890
P1050890

Hello!

Remélem ezzel tudtam segíteni!

Üdv 
makettes 497687 2011. február 2. 12:44
Válasz erre
Sziasztok!
A 24-es oldalszámú Mig-29 UB festési rajzát keresném,ha esetleg valakinek meglenne jelezzen.Vagy ha fotóval rendelkezik az is jó lenne.
Köszönöm.
makettes
PETI 497686 2011. január 28. 20:38
Válasz erre
Sziasztok!
Ma megjelent az Aranysasban Németh Zoltán cikke a Nagyvas magyarországi pályafutásáról. Mivel nagyon eredeti és egyedi a hangvétele, mindenkinek ajánlom!
Ez tényleg a Nagyvasról szól.
Üdv
Levix 497685 2011. január 27. 11:34
Válasz erre
Mig-29K & M drawing
Mig-29K & M drawing

Itt egy kis segítség a K-hoz.
Samee 497684 2011. január 27. 11:09
Válasz erre
Az Italeri MiG-29-est MiG-29-esre is nehéz átalakítani :)

Komolyabban:
A K futóműve megerősített, rgo gyári futóművek kuka.
Szárnyak felhajthatók, ezt pár vonal bekarcolásával mondjuk meg tudod csinálni.
Fékhorgot meg kell szkreccselni, ez mondjuk annyira nem para.
A kiömlök közötti féklapok a K-nál oválisak és nem szögletesek.
Nem vagyok biztos benne, de asszem a K-nál mintha növelték volna a vezérsíkokat szárnyfelületeket. (kövezzetek meg ha nem)
Ha jól rémlik akkor az indiai K-k közül mindegyik 2 személyes kabinra épül, de ennek elhelyezése a normál 1 üléses és az UB közé esik, de egyik kabinteteje se stimmel hozzá, rgo új kabintető. De ha maradsz a prototípusnál akkor ezt a problémát kiküszöbölheted.
Ahogy elnézem megnövelték a szárnyak előrenyúló részét, és az íve is más.
Pár panelvonal máshol van, vagy egyáltalán nincs.
Teljesen új pilótafülkét kell építeni. GSF-eket lecserélni.
+ 1 felfüggesztési pont a szárnyakra.

Talán a prototípussal jársz a legjobban.

Üdv.
Szemi
Vik30 497683 2011. január 26. 22:10
Válasz erre
Nehéz átalkítani 1/72 italeri mig 29est mig 29k ra?
SeZo 497682 2011. január 24. 06:59
Válasz erre
Akkor úgy tűnik marad a házi barkácsolás! A K-36-os katapultülés még nem is olyan rettenet, inkább a pilótafülke silány! :(

Köszi mindkettőtöknek!

Üdv:
SeZo
zsury 497681 2011. január 24. 06:31
Válasz erre
Úgy emlékszem a lengyel Part nevű cég is gyártott maratást a 72-es UB-hez...de azt sajna nem tudom, léteznek-e még...

Üdv, Zsury.
Newman 497680 2011. január 23. 23:02
Válasz erre
A 72-es UB nehéz ügy... Tudtommal csak az Eduard gyártott hozzá régebben maratást, de ma már nehezen lehet hozzájutni.
Sok sikert!
Üdv:
Péter
SeZo 497679 2011. január 23. 21:37
Válasz erre
Kedves Fórumtársak!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Egy Mig-29UB-t szeretnék megépíteni 1:72-es méretben és a kabinhoz keresek feljavító szettet. Ha esetleg láttatok honlapot, ahol van, vagy boltot Budapest környékén, esetleg van, akinek van és megválna tőle szóljatok legyetek szívesek!

Köszönöm előre is!
Üdv: SeZo
sezo82@citromail.hu
romeo 497678 2011. január 23. 20:13
Válasz erre
PETI 497677 2011. január 22. 18:44
Válasz erre
Romeo,
az utolsó kettőt honnét lehet letölteni nagyobb felbontásban?
Üdv
makettes 497676 2011. január 22. 16:25
Válasz erre
Szia Newman!
Kereslek ezerrel!
üdv. makettes@freemail.hu
miles 497675 2011. január 22. 13:08
Válasz erre
Newman 497674 2011. január 21. 22:30
Válasz erre
02,03,04,06,08,09,10,11,15,16,18,21,26,27
miles 497673 2011. január 21. 21:44
Válasz erre
Sziasztok!

Hány gépet festettek át NATO szürkére?
romeo 497672 2011. január 18. 21:48
Válasz erre
hungary6
hungary6
3_21-702
3_21-702
Kecskemét 1998. (3)
Kecskemét 1998. (3
Kecskemét 1998. (4)
Kecskemét 1998. (4

Üdv!
flanker photo
Laller 497671 2011. január 18. 19:09
Válasz erre
Nagyiván
Bocs, a Lajos tudom nem én vagyok... :)
Lajos 497670 2011. január 18. 18:56
Válasz erre
Murmuc 497669 2011. január 17. 21:55
Válasz erre
Üdv Laller!
Melyik faluban volt a nagymamád tornáca?
Daala 497668 2011. január 17. 21:29
Válasz erre
Én is láttam valami bemutatón készült fényképet, amin a 29-esre tették fel a MBD négyzáras tartót bombákkal.
Laller 497667 2011. január 17. 21:01
Válasz erre
Én pedig mamám tornácáról néztem a falu felé bejövő zsír új MIG-eket. Nagyon, nagyon alacsonyan fordultak. Mint egy légi bemutatón. Sajnos kép nem készült, a bombazárat 12 évesen nem ismertem fel, de ettől még lehetett rajtuk. Azt tudom, hogy többször gépágyúztak.
mirazsmarci 497666 2011. január 17. 15:39
Válasz erre
Üdv!

1994-ben volt egy gyakorlat, ahol néhány 29-es a Nagyiván melletti lőtéren végzett lövészetet. A híradóban mutatott bejátszást fel is vettem videóra, de már fogalmam sincs hogy hol van. Emlékeim szerint ott gyakorlóbombákat oldottak.
romeo 497665 2011. január 17. 14:25
Válasz erre
Igyekszem megkeresni a fotót! A bombák a MiG-29 előtt voltak a betonon, valami bemutató volt a fejeseknek kb. a 90-es évek közepén.
Üdv!
Weizi 497664 2011. január 17. 13:42
Válasz erre
Szia!

Szerintem csak reklám volt,mert én soha nem találkoztam efféle bombákkal.
Azt elképzelhetőnek tartom,hogy anno rendszeresítettek valamiféle gyakorló bombát,persze ebben nem vagyok biztos,abban viszont igen,hogy soha nem láttam magyar 29-en bomba függesztményt.
romeo 497663 2011. január 17. 12:18
Válasz erre
Üdv Weizi!
Valahol van fotóm magyar MiG-29B-ről "kiterített" fegyverzettel, és ott bombákat is látni. Ez csak reklám lehetett, vagy valóban használtunk hozzá bombákat is?
Köszönöm!
zoli1989 497662 2011. január 16. 22:43
Válasz erre
Szia!

Köszi a segítséget! :) Így mostmár könnyű lesz a dolgom.
Akkor alighanem most első körben követem el az R-27 + UZR-73 kombót az együlésesre :)
Idővel a kétülésesem pedig vagy üres marad, vagy 2/4 B-8M blokk kerül rá, ahogy írtad.

Köszi mégegyszer!
Weizi 497661 2011. január 16. 22:18
Válasz erre
Az UB-k általában fegyvertelenül repültek,persze azért repültek sokat az R-73-as imitátorral is,és persze volt olyan is,hogy 2/4 B-8M blokkokkal is.
Weizi 497660 2011. január 16. 22:11
Válasz erre
Szia!

A kérdésedre a válasz:
A magyar UB-ken rendszeresített konfiguráció 4db. bombazárból,és 2db. indítósínből áll.
Az UZR-73-at nyugodtan alkalmazhatod a B-nél,és az UB-nél is,de az R-27-est csak a B-nél!
A B-k általában egy R-27-es,és egy R-73-as imitátorral repülték a feladatokat.
zoli1989 497659 2011. január 16. 21:28
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne egy "szakmai" kérdésem. Az együléses gépeken rengeteg fotón lehet látni R-27 súlymakett és UZR-73 kombinációt. Ez így oké is, többféle felfüggesztés formáról is van jó képem.
A kérdésem az lenne hogy UB-n is helytálló ez a konfiguráció? Vagy arra az R-27 még ilyen formában sem megy fel? Magyarországon MiG-29UB-ra mi volt a jellemző felfüggesztés ?

(Azt tudom, hogy az UB-ban lokátor nincs, így éles R-27-est nem tud "vinni")

(Most együléses változatot fogok építeni, de azért nem árt tisztában lenni az UB-val is, mivel tervben van az is.)
sempi 497658 2011. január 9. 19:11
Válasz erre
mig-29
mig-29

a Délvilágban lehoztak egy szerintem korrekt cikket a MiG-29 emlékére.
romeo 497657 2011. január 1. 17:03
Válasz erre
2005.08.06.
2005.08.06

B.ú.é.k.
p-51 497656 2010. december 31. 13:08
Válasz erre
Ezt a profik úgy csinálják, hogy lelövetik magukat Bosznia felett, ugranak, helikopterrel mentik őket, aztán szállítóval haza.
miles 497655 2010. december 31. 13:04
Válasz erre
Tud valaki valamit arról, hogy a szlovákok integrálták-e az R-77-est?
-Én úgy tudtam Yemennek SMT-k vann.
-http://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_Air_Force-Nem tudom, hogy megbízható-e, de ez szerint nem csak 9.13-ak aktívak.
-Olvassátok el az Aranysasban a MiG-29 magyarországi alkalmazásáról szóló cikket!-szomorú.
Boldog új évet kívánok mindenkine!
Figaro 497654 2010. december 30. 10:12
Válasz erre
"Végleg leálltak a MiG - 29-esek
Hivatalosan is véget ért szerdán a MiG vadászrepülőgépek szolgálata Magyarországon - írja a Magyar Nemzet.

Ma, 07:39

A magyar haderőnél majdnem hatvan éve szolgáló szovjet-orosz MiG vadászrepülő családba tartozó gépek utolsó generációját, a Mig-29-eseket hivatalosan is leváltották ugyanis a Svédországtól lízingelt Gripenekkel. A korábban Magyarországon használt MiG-ek eladásának előkészítése a lap szerint már tart a Honvédelmi Minisztériumnál."

www.nepszava.hu/articles/article.php

Ez tényleg csak nálunk van így. :(
piratvitorla 497652 2010. december 30. 07:10
Válasz erre
Sziasztok!
Én szerencsére belekóstolhattam a vadászba (irányítóként); az An26-ba, a helikopterbe és a sportrepülésbe pedig hajózóként (kicsit még a Jakba is). Mindnek megvan a maga szépsége (még a sokak által megvetett ejtőernyőzésnek is); mindben van olyan ami a másikban nincs.
Bár ez egy Mig29 topic, így itt ez a nyerő :)
És az is marad...
Zoli
Tornado2000ECR 497651 2010. december 29. 23:01
Válasz erre
Szerintem csúcsot ne említs mert akaratlanul azokat sértheted meg vele akiket nem szeretnél. Én a helikopterek felé jobban húzok picit lehet de nem teszek így különbséget mert nem lenne igazságos.
Laci-bacsi 497650 2010. december 29. 20:59
Válasz erre
Én kaptam ezeket az ipari műremekeket egy kedves ismerősömtől. A beszerzésével kapcsolatban a Mig-15,Mig-17,Mig-19 topikban rendszeresen jelentkező A-3 kolléga talán tud segíteni.
silnet8 497649 2010. december 29. 17:19
Válasz erre
Lacy 497648 2010. december 29. 17:02
Válasz erre
piratvitorla 497647 2010. december 29. 16:10
Válasz erre
A Jakot is egyszer már kivonták.
Majd ha feldarabolták/eladták őket: akkor már tényleg nincs tovább.
Addig meg bármi kiderülhet...
Levix 497646 2010. december 29. 16:09
Válasz erre
sanyi 497645 2010. december 29. 16:07
Válasz erre
59 év és így elbúcsúztatni... Ilyen is csak Magyarisztánban van...
PETI 497644 2010. december 29. 16:04
Válasz erre
Üdv! Azért ne keverjük össze a heliket a sugaras vadászokkal! Ők voltak a csúcs, ezt mindenki tudja és valóban lezárult egy korszak. Ezt még egy jó darabig nem is fogom felfogni...
Laci-bacsi 497643 2010. december 29. 15:53
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Így néz ki a Jani készítette 29-es és 15-ös kompresszorlapát emléktárgy.
piratvitorla 497642 2010. december 29. 14:38
Válasz erre
Sziasztok!
A Jakok is üzemben vannak (bár azok félig románok, mert ott gyártották őket);még Mi-8-asok is vannak. Sőt, lehet, hogy gyarapodni is fognak, ha a finn üzemeltetésű példányokból veszünk át (ahogy az több helyen is olvasható).
üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.