/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
polomalev 498020 2012. május 25. 17:00
Válasz erre
Szia!
Én úgy tudom a zvezda italri.
A pavlát be lehet szerezni, pl.:itt:www.model-making.eu/products/MiG-29-zb.paliwa-PTB-1500-1150.html.
A móvári versenyen ott szokott lenni a pavla, nem biztos, hogy szoktak hozni, de ha előtte írsz nekik egy e-mailt akkor valszeg hoznak neked.
Nem tudok róla, hogy van más, de ha van is, szerintem annak is nehéz lehet a beszerzése.
varobee 498019 2012. május 25. 16:45
Válasz erre
A lényeget persze elfelejtettem. 1/72-es méretarányról kérdeztem.
varobee 498018 2012. május 25. 16:07
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy tudtok-e olyan gyantás céget aki gyárt a 29-hez törzs alatti póttartályt? A Pavla tudom, hogy készít ilyet, bár nem ismerem a minőségét, és a beszerzése is nehézkes. Esetleg valakinek van másolata?
A másik kérdésem, hogy a Zvezda "9-12" 29-ese saját gyártmány, vagy italeri van a csomagban?

Üdv: Varobee
HADvezér 498017 2012. május 25. 11:25
Válasz erre
Bocsánat: a méretek pontossága miatt..
HADvezér 498016 2012. május 25. 11:24
Válasz erre
Egy kérdés: Van-e valakinek még össze nem rakott 1:48 -as Eduard, vagy Academy mIG-29 makettje. Szeretnék kiegészítőt gyártani hozzá (hajtómű, főleg)és aértk pontossága miatt kölcsön kérnék egyet, vagy ki is fizetem, vagy cserélhetünk. De mivel nekem utána nem kell, rögtön vissza is adnám. Csak szárazpróbához kell.

köszönettel:HADvezér

Természetesen egy kiegészítőt felajánlok a segítségért :)
HADvezér 498015 2012. május 25. 11:20
Válasz erre
Örülök a képeknek, hiszen ezek nagyrészéhez matrica is kapható (ha valakit érdeknek ezek a festések maketten)
1:72
www.hadmodels.com/magyar/termekek.html 1:48
www.hadmodels.com/magyar/termekek.html
1:32
www.hadmodels.com/magyar/termekek.html

üdv:HADvezér
piratvitorla 498014 2012. május 23. 16:49
Válasz erre
Ha jól láttam ma lemosták...
Szóval jó helyre került...
Weizi 498013 2012. május 23. 16:48
Válasz erre
A 18-as Szolnokon!

press.x-groupmedia.hu/
Farkas469 498012 2012. május 16. 21:46
Válasz erre
Már biztos, hogy hangárban fogják tárolni a 18as Mig-29-est!
Nem megy a múzeumba!
Weizi 498010 2012. május 15. 23:15
Válasz erre
Sajnos elképzelhető,hogy a 18-as oldalszámú marad az egyedüli mementó kis hazánkban.
Persze remélem hogy nem így lesz,és a múzeum is kapni fog egy példányt.
piratvitorla 498009 2012. május 15. 22:56
Válasz erre
én azt hittem a múzeumba megy.
mondjuk a cikket nem olvastam...
üdv
Farkas469 498008 2012. május 15. 21:51
Válasz erre
Múzeumba majd egy kétüléses meggy. Tavaj még igy volt.
Üdv.
Weizi 498007 2012. május 15. 18:56
Válasz erre
Szia!
A gépnek igazából mindegy hogy hol áll!Mert Szolnokon sem fog mást csinálni!
Úgy kérték,hogy elektromosan kapcsolható legyen,de hajtóművezni nem lehet.
Minden rendszere hermetikus.
Inkább a múzeumnak adtam volna,bár szerintem előbb-utóbb oda fog kerülni,mert nem hiszem,hogy bármilyen más célra fogják ott használni.
Egyébként hangárban lesz tárolva?Nálunk ott volt.
piratvitorla 498006 2012. május 15. 06:53
Válasz erre
Szia
Ott legalább megbecsülik és nem az enyészeté lesz...
Weizi 498005 2012. május 14. 23:37
Válasz erre
Hát akkor egyel kevesebb!Útjára kelt a 18-as a mai napon az utolsó útjára Szolnokra!:-(

baon.hu/galeria/59564
Weizi 498004 2012. május 8. 20:18
Válasz erre
Úgy bizony!
Valamint látható a képen még egy érdekes "rendszer" is!A durva lesszállást jelző rendszer!:-)
A kis acéltüske a csukló felső karjában!
Egyszerűen orosz!Imádom!:)
Figaro 498003 2012. május 8. 19:01
Válasz erre
Úgy látom kihagy a billentyűzetem. :)
Figaro
Figaro 498002 2012. május 8. 18:59
Válasz erre
horvathp 498001 2012. május 7. 23:02
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Főleg Neked Weizi ezt a kimerítő választ, hogy ennyit fáradtál vele.

Üdv Peti
Weizi 498000 2012. május 7. 21:13
Válasz erre
Szia!

A kirugózást,illetőleg berugózását csak a jobb oldali főfutóművön elhelyezett jeladó berendezés(Akartam beilleszteni erről egy képet,de most rá kellett döbbennem,hogy erről nincsen!Még!:-))figyeli.Az orrfutón nincsen efajta berendezés.A leszállás után szintén az a bizonyos 200Km/h-s műszer szerinti sebesség a határérték a szívócsatorna paneljeinek bezárásához.
Tibcsi 497999 2012. május 7. 19:18
Válasz erre
Weizi,

Ezt a "csapkodást" kitűnően meg lehet figyelni a kecsói repnap dvd-n, amikor a Héja-díszfestéses 29-es műrepül.

Tibcsi
Murmuc 497998 2012. május 7. 19:12
Válasz erre
Üdv Weizi!
Ez tényleg kimerítő válasz volt! :)
De, én eddig úgy tudtam hogy a már a hajtómű beindításával lecsukódott redőnyt az első futómű kirugózása oldja, nyitja újra.
És a berugózása zárja újból, amit a hajtómű leállítás old, áll alaphelyzetbe.
Weizi 497997 2012. május 7. 15:54
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kis kiegészítés az előbbi kérdéshez,és válaszhoz:
Alapesetben,amikor a repülőgép a földön áll,álló hajtóművekkel,akkor a szívócsatornák panel elemei (amik egyébként a szívócsatornák ékvezérlő rendszerének,az éknek a mellső elemei)nyitott vagyis alaphelyzetben vannak!A felső bemenet redőnyei pedig zárt helyzetben.Egyébként a felső bemenet zármechanizmusa oldódik ki először hajtómű indításnál,mégpedig abban a pillanatban,amikor az indítandó hajtómű vezérlő karját alapgázhelyzetbe,vagy annál nagyobb helyzetbe tesszük!A külső szemlélődő,azonban még ekkor nem lát mozgást a felső bemenet paneljein,mert mindegyiket külön-külön egy rugó tart alaphelyzetben (zárt helyzetben).A különbség annyi,hogy ebben a stádiumban már képesek mozogni ha a hajtómű levegőszükséglete indokolná.
Ahogyan a hajtóművek fordulatszáma eléri a 35%-ot,akkor a már említett szívócsatorna ékvezérlésének mellső panelje elzárja a tengely irányú levegőbevezetést.Ezzel egyidejűleg a hajtómű szívóereje nyitja a felső bemenet paneljeit.
A mellső panelek újra kinyitnak,ha a repülőgép felgyorsul 200K/h-ra.A felső bemenet paneljeinek záró mechanizmusa viszont továbbra is nyitva marad,és a panelek mozgását a hajtóművek levegőszükséglete határozza meg.Bizonyos repülési helyzetekben ekkor figyelhető meg a felső bemenet paneljeinek csapkodása!
És mivel van csapkodás,ezért bizonyos repült idő után ezeket tüzetesen át kellett vizsgálni!Ekkor fordulhat elő az amit említettél,hogy csak az egyik mellső panel van zárt helyzetben,a másik nyitottban.Ez azért van így,mert üzemidő takarékossági szempontokból csak az egyik hajtómű volt beindítva.( a felső bemenet zár mechanizmusai ebben az esetben is mindkét oldalon kioldottak.)Ezekben az esetekben a hajtóművet,vagy ha mindkettő be volt indítva akkor hajtóműveket teljesen más algoritmus alapján kellett leállítani,melynek következménye,hogy a szívócsatorna mellső panelje zárva maradt,a felső bemenet zárjai pedig nyitva.Ezt követően egyesével kézzel lehetett mozgatni őket a vizsgálathoz!
Elvégezhető ez a művelet a hangárban is álló hajtóművek mellett,felcsatolt hidraulika kocsi segítségével is,azonban az esetek többségében úgy hozta a sors,hogy két repülés közötti ismételt repülésre való előkészítés,vagy a repülési nap végén a repülés utáni előkészítés során kellett végrehajtani ezt a vizsgálatot.
A vizsgálat végeztével egy újbóli hajtóműindítás visszaállított minden alaphelyzetbe.
A harmadik variáció,és ezzel Ígérem most már be is fejezem,mert kicsit sokat írtam már az a amikor a szívócsatorna mellső paneljei nyitva vannak,és a felső bemenet paneljei is!Ebben a helyzetben az van,hogy a felső bemenet paneljeinek rugói kiépítésre kerültek,ez tartja őket csukott (nem zárt)helyzetben.
Mindezek persze eltérhetnek más verzióknál,de a mi gépeinken(9-12B,és 9-51UB) így van,vagyis sajnos csak volt.

Bocs a hosszú monológért!
sárkányos 497995 2012. május 7. 12:10
Válasz erre
Szevasz! Alap helyzetben a redőnyök zárva a szívócsatornák pedig nyitva vannak. Indításnál mikor a kompresszor eléri a 30%-os fordulatszámot a szívócsatorna zsalui csukódnak és a kopoltyúk nyílnak! Üdv sárkányos
pintair 497994 2012. május 7. 12:06
Válasz erre
mig-29 cápafogas (0)
mig-29 cápafogas (0...
mig-29 cápafogas (1)
mig-29 cápafogas (1...
mig-29 cápafogas (2)
mig-29 cápafogas (2...
mig-29 cápafogas (3)
mig-29 cápafogas (3...
mig-29 cápafogas (4)
mig-29 cápafogas (4...
mig-29 cápafogas (5)
mig-29 cápafogas (5...
mig-29 cápafogas (6)
mig-29 cápafogas (6...

Csak azért, hogy összekavarjalak Titeket...

Ha valaki tud még annyira Birodalmi Nagymedvéül, le is fordíthatná azoknak, akik elfelejtettek, vagy nem is tudtak.

pintair
horvathp 497993 2012. május 7. 11:48
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy az állóhelyen a hajtómű-beömlő vagy a redőnyök voltak nyitva? Mert láttam olyan képet is amin az egyik beömlő volt csak zárva, olyat is amin egyik sem, és olyat is amin a redőny.
Melyik eset volt általában?

Köszi
Péter
búza 497992 2012. április 24. 20:47
Válasz erre
Ilyent mi is csináltunk, csak 21-essel a Tököl Kiskunlacháza járaton.
Weizi 497991 2012. április 24. 16:26
Válasz erre
Tud ez ötvennel is menni ha kell!:-)
9gag.com/gag/3956915
Weizi 497990 2012. április 4. 22:32
Válasz erre
Levix 497989 2012. április 4. 22:09
Válasz erre
Vigyázat, ez nem ugyanaz a gép. Ez egészen friss. Nem a korai agresszor mint a makett és a fekete fehér képek! Csak a cápaszáj stimmel.
Weizi 497988 2012. április 4. 22:04
Válasz erre
1220426
1220426
1325078
1325078

Na meg ezt!
Levix 497985 2012. április 4. 20:12
Válasz erre
29ub60
29ub60
agr5
agr5
agr6
agr6
agressor23_1
agressor23_1
agressor23_2
agressor23_2
bzhelka_maya_zherdevka93
bzhelka_maya_zherdev...
mar_31_1
mar_31_1
mar_31_2
mar_31_2
mig2917
mig2917
MiG-29-Mari-29-9[1].13
MiG-29-Mari-29-9[1]....
migagrr
migagrr

Szovjet agresszor gépek.
migi 497984 2012. április 4. 18:18
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a segítséget .
üdv: migi
Murmuc 497983 2012. április 3. 23:36
Válasz erre
Murmuc 497982 2012. április 3. 23:34
Válasz erre
Untitled-1-1
Untitled-1-1

Üdv!
Hát ennek az "agresszor" századnak a gépeinek nem sok fotója van fent. :(
Talán induljatok ki ebből az írásból.
Weizi 497981 2012. április 3. 22:14
Válasz erre
migi 497980 2012. április 3. 20:10
Válasz erre
IMG_9560
IMG_9560

Sziasztok
A képen látható gépről keresnék képeket ,
üdv:migi
p-51 497979 2012. április 1. 15:16
Válasz erre
www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/friss_fotok_a_mig-29szmt-rol/

Nagyon jó képek.
Az új, modernizált kétülésesről is!
tubaboy 497978 2012. február 19. 17:38
Válasz erre
Sziasztok,

szeretném kérdezni a típust ismerőket, hogy az M változat készült-e az alaptól eltérő "látványosabb" festéssel. A Trumpeter készletét kezdeném el, de az alap minta nem vonz túlzottan.

Köszönettel
milesChristi 497977 2012. február 17. 21:31
Válasz erre
Csak marginálisan beleszólva a vitába, az nem mérvadó, hogy egyes "szakirók" mit irnak, vagy mi alakul ki a köztudatban, ebben szerintem is a gyártó az elsőszámú mérvadó.

A NATO tudtommal a feladatkört már az elnevezésben megjelölte:
Fighter- F: mint Fulcrum, Fagot, Fishbet, Foxhund, stb
Bomber- B: mint Bear, Bison, Blackjack, Beagle, stb
Helicopter- H: mint Hip, Hind, Havoc, Hocum, Hormon, stb.

Az altipusnak meg vagy adtak valamilyen betűt, abc sorrendben: bizony Fulcrum A, B, stb, vagy nem...
Murmuc 497976 2012. február 17. 13:53
Válasz erre
Üdv Muzzy!
Ha egy adott típus megjelölése "Bisz" akkor az azt jelenti hogy a típus család utolsó gépe, amibe már beépítenek olyan avionikai berendezéseket amit már az új tervezett típusba is bekerülnek.
Muzzy 497975 2012. február 17. 10:29
Válasz erre
Sziasztok!
Igaz, az általam felhozni kivánt példa nem MIG-29-es de szerintem jól mutatja a szovjet/orosz gépek jelölését. Alapvetően elindult egy gép gyártása, majd a gyártás során több változás történt, ezért a gyártási sorozat az, ami elvileg meghatározza a gépet. Ha már összejött egy csomó változás, akkor adtak neki egy jelölést többnyire M- modicifirovannij (modernizált), U-ulucssennij (javított), vagy bisz ha jól tudom franciául módosítást jelent)

Ismereteim szerint gyárilag többnyire nem az ABC szeirnt jelölték a változásokat, hanem vagy a módosítások szerint, vagy feladat szerint.
Pl. MI-8-as tipuscsalád. (T-transzport, BT bojevoj-transzport, P-passzazsirszkij, V-viszotnij, (ezért a MI-17-es gyári elnevezése MI-8VM (viszotnij, modernizovannij)
A Jakovlev által terveztt gépekről szóló honlapon összegyűjtötték a tervező intézet által tervezett összes gépet. airfield.narod.ru/yak/yak.html
Éedekes, hogy JAK-7 esetében volt "A" változat, de sem a JAK-1 sem a JAK-9-nél már nem szerepelt "A" változat. Viszont a JAK-7-él sem az ABC szeirnt ment a módosításés
Szerintem a szovjet/orosz gyári jelölések ritkán alkalmazzák az abc sorrendet.
Sokan egyszerűsítés miatt az abc besorolást használják. Lásd NATO kód
De természetesen van olyan példa is, hogy használtak "A" jelölést, de nem biztos, hogy az abc sorrendet jelölte.
Muzzy
Murmuc 497974 2012. február 17. 07:23
Válasz erre
Üdv P-51!
Azt hiszem rosszul fogalmaztam! :(
A MIG-21-est mint példát hoztam fel, hogy a típuson belül is létezik altípus, és nem a Te hozzászólásodban lévő 21-esre reagálva.
De felhozhattam volna a T-55-ös anno nálunk rendszeresített harckocsit is.
Annak is volt A és AM verziója, de a nálunk lévő harckocsizók C és B ként azonosítottá őket!
Ezzel csak azt akarom mondani hogy nem mindig a gyártó által használt betűtípusokként hivatkoznak, egy adott típusra, az mégis helyt álló az adott országban, illetve régióban.
Levix 497973 2012. február 16. 23:08
Válasz erre
Ami biztos és amire rá szerettem volna világítani, elég nagy a zűrzavar. Tudod olyan sincs, hogy kockás füzet és mégis van :).
p-51 497972 2012. február 16. 21:42
Válasz erre
1. Nekem nem ezek a könyvek vannak meg.
2. A gyártó tudtommal nem használja ezt a jelölést. Tévedés joga fenntartva
3. A squadronnak nekem a 112-es száma van meg, nincs benne MiG-29A. Mint ahogy Te sem írtad, csak azt, hogy MiG-29 Fulcrum A, amivel nem is vitatkozok.
4. Nem állítottam, hogy nincs 9.12A, sem azt hogy nincs Fulcrum A.

Murmuc!

A 75A, meg a 75AP jelölést ne keverjük már ide. Én azt írtam, hogy MiG-21A nincs. Nem azt, hogy MiG-21BiszA, meg MiG-21BiszAP nincs. Önmagában A betűt nem használnak. Tudjuk, hogy egyéb kódok is futnak a MiGek esetében, nem ezeket vitattuk.

Végül is igazad van Levix. Ha így létezik, így létezik.
A lényeg, hogy mindnyájotoknak sok Fulcrum makettet kívánok!
Levix 497971 2012. február 16. 17:53
Válasz erre
"A squadron signal és a polcomon fellelhető szakkönyvek sem tesznek említést MiG-29A-ról. "

ÖÖÖ akkor le kéne venni a polcról őket!

A Squadronban MiG-29 Fulcrum A
Aerofax MiG-29A
LockOn MiG-29A
DHS 9-12A, 9-12B
MiG-29 Polygon orosz! MiG-29A Eszkiznüj projekt. Igaz ez nem a 9-12-es, de volt A jelölés!
4+ Fulcrum A
Warbird Tech MiG-29A
Zlinek 9-12A

stb. stb.

Tehát hogy nem létezik A az így nem igaz! Számos irodalomban van A, tehát sok sok emberben egy bizonyos változat MiG-29A-ként létezik. Ezekről nem tudomást venni nem lehet.
Murmuc 497970 2012. február 16. 15:36
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Na akkor én is elmondom én hogy tudom.
Mint tudjuk az orosz típusoknak sok jelölése létezik, úgy mint gyári, katonai stb.
"P-51" által feltett lista a főbb típusváltozatokat mutatja be, de mint tudjuk a típusokon belül is vannak altípusok. A magyar légierőben volt a MIG-21 BISZ, de két altípusa létezett, az A és az AP.
A MIG-29-es alap típus azért kapta az A és a B altípus jelölést, hogy az exportra szánt gépek a nem orosz ajkúak számára is érhető legyen, legalább is az elkülönítésük! Az oroszok nem használják ezt a jelölést. És mint tudjuk a magyaroknak szánt típus is hivatalosan B volt!
"Zolit" idézve "Fulcrum A". Itt már érdekes keveredés van. Mint tudjuk a NATO elnevezés a repülőgép feladatkörére utal, és nem tesz különbséget az altípusok között, ebből adódóan a további jelölés balgaság.
Zoli 497969 2012. február 16. 13:42
Válasz erre
Az orosz gépeknek kétféle elnevezése van: az orosz és a nyugati. És szerintem a világ nagyobbik része a nyugati elnevezést ismeri és használja. És könyvekben is láttam MiG-29A elnevezést. A többség nem igazodna el az orosz jelöléseken, gondolom ezért találta ki egyszerűsítésként a nyugat a betűjelzéseket.
z
p-51 497968 2012. február 16. 13:28
Válasz erre
1038643_51920_MiG29_Family_Tree

családfa
1038643_51920_MiG29_...

Semmilyen Mig, vagy Su nem viselt típusjelzésben A betűt. Egyszerűen nem használják a betűt az oroszok, Nincs se MiG-21A, se MiG-23A, se MiG-29A. Egy miskolci link semmit nem igazol. Nagyon nem érdekel, hogy mit írnak a neten, mert azt senki nem ellenőrzi, javaslom a könyveket. Pláne nem mozgat egy olyan miskolci link, amin az események között még a prototípus első repülésének dátuma sincs közzé téve. A squadron signal és a polcomon fellelhető szakkönyvek sem tesznek említést MiG-29A-ról. Az oroszok nem abc szerint nevezik el a gépeiket, hanem feladatkör szerint jelölik meg őket. Nincs náluk a,b,c,d így sorban szépen.
Az, hogy nyugaton ráragasztgatják, az egy dolog, a sajtó és nyomdahibák meg egy másik dolog, de hivatalos típusjelzés nincs ilyen. A B nem az exportverzió jele.
Legyetek kedvesek olvasni.
Nem tudom szebben mondani, nesztek egy kép, csámcsogjatok.
Nem meggyőzésképpen, de ha ezen az oldalon találtok MiG-29A-t akkor hiszek nektek. Ez a MiG honlapja, azaz a gyártó cégé. Böngésszetek.

www.migavia.ru/eng/military_e/index_mil_e.html
Flogger 497962 2012. február 15. 12:58
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.