/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
vatya1 565307 2014. augusztus 14. 18:45
Válasz erre
82_2
82_2

Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni egy ilyen matrica beszerzésében? ami a képen látható 1:48ban
Zoli 565056 2014. augusztus 11. 07:26
Válasz erre
Szia,
A gerinc, a 13-asé púpos egy kicsit.
z
vatya1 565054 2014. augusztus 11. 05:18
Válasz erre
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem,hogy a 9-12 és 9-13 29es között mi a különbség kívülről?
Batka 564236 2014. július 28. 07:09
Válasz erre
és azok ott a háttérben csendben elrozsdásodnak? :-(
Weizi 564211 2014. július 27. 15:52
Válasz erre
Itt egy újabb cikk a MiGek eladásáról!
hvg.hu/itthon/201430_titokzatos_miguzlet_legbol_kapnak
Weizi 564169 2014. július 26. 15:03
Válasz erre
Igen! Én is fenntartásokkal kezelem az alábbi hírt!Meglátjuk!
Az tény hogy az elmúlt hónapokban párszor volt mozgás a gépek körül e tekintetben is!
piratvitorla 564166 2014. július 26. 14:33
Válasz erre
Már többször is felreppent ilyen-olyan infó, egyesek már korábban is "tutira megmondták", hogy el lesznek adva a gépek.
Ugyan kinek kellene egy lepusztult, kannibalizált roncstelep, pláne hogy keleten is rengeteg ilyen gép állt. Ráadásul politikai okokból nem adhatjuk el akárhová és ha jól emlékszem a ruszkiknak is van beleszólásuk a dologba.
Ha összejönne a dolog akkor valószínűleg alig kapnánk értük valamit és a befolyó összeg nem a sereghez kerülne, hanem a központi költségvetés feneketlen kútjába - például stadionokra...
Weizi 564165 2014. július 26. 14:11
Válasz erre
Na ebből mi lesz? Nagyon kíváncsian várom a végkifejletet!:-S
hvg.hu/itthon/20140723_Kihez_repulnek_a_magyar_MiGek
medor 562501 2014. június 28. 17:53
Válasz erre
Az alapmakett ~24 éves.Akkoriban internet hiányában elég volt egy rossz rajz is
és ne felejtsd,hogy a 'Vasfüggöny' is csak 1 évvel korábban omlott le...
Én azt nem értem,hogy napjainkban miért tudnak mellélőni néha a gyártók.
Szinte minden gép lemérhető,fotózható.
Égi lovag 562498 2014. június 28. 17:25
Válasz erre
köszi, néztem én is ezt a képet, igazából meglep, hogy szúrhatták el ennyire
Égi lovag 562497 2014. június 28. 17:23
Válasz erre
Köszi szépen a válaszokat, neked is, és Zolinak is!
medor 562496 2014. június 28. 17:22
Válasz erre
Szia!
Sajnos jól látod.A Heller/Airfix MiG-29 szárnya nem pontos.
Most hirtelen ezt találtam:
www.britmodeller.com/forums/index.php
Itt a 9. HSZ-ban látsz fényképet is egy Italeri kittel összehasonlítva.
Nem mintha az annyira pontos lenne,de a szárnyak tudtommal azok.
zkalos 562494 2014. június 28. 17:15
Válasz erre
Szia Péter !
Sajnos a Heller/Airfix MiG-29 makettek legnagyobb hibája köztudottan az, hogy a törzs és ezzel együtt a szárny húrhossza is hosszabb ahogy leírtad (kb. 8mm-rel). A szárnytő (lerx) kabin alatti törzscsatlakozása (ahol a törzs csatlakozik a szárny előrenyúló részével) nem ívelt homorú átmenettel történik, hanem hirtelen egy töréssel (sarkosan). Az orrkúp az egy üléses Airfix-en túl rövid, hátrébb kell karcolni az orrkúp végét. A gerinc-kabintető viszont keskenyebb, ezáltal pontosabb is mint az Italeri-é, ami túl széles. A kerekei, futóaknái és fúvócsövei is pontosabbak, mint az Italeri-é. Sajnos jelenleg mindenki várja a Zvezda új nyomású 29-es sorozatát, ami idén elindul a 9-13 verzióval, és remélhetőleg ezt követi talán jövőre a 9-12 is.
Az ICM 9-13-nak sem jó az orrkúp-ja és a gerinc/kabintető szélessége, de jobb a kerék mérete, mint az Italeri-é. A fúvócsöve szintén rossz, csakúgy mint a futóaknák mélysége és hossza. Röviden ennyi. A mazohisták az Airfix/Heller-re ráfaraghatják az Ialeri/ICM szárnyát, ahogy én is tettem, de a törzs így is hosszabb marad vagy 8mm-rel. Sajnos ez már 1/72-ben nagy méretpontatlanság, és észrevehető, főként ha mellé raksz egy pontosabb méretű Italer/Heller makettet. Ez van. Türelem, én is abbahagytam az átfaragást, mikor megtudtam, hogy jön az új Zvezda. Valószínűleg nem is lesz túl drága.
Zoli 562493 2014. június 28. 17:00
Válasz erre
A rajzokban, még az oroszokban sem szabad teljesen megbízni, azokat is ellenőrizni kell, de itt most a rajz tűnik pontosabbnak. Keress rá a neten a makettre, biztos kiderül, ha rossz valamije!
z
Égi lovag 562492 2014. június 28. 16:55
Válasz erre
Itt lenne a rajz és a makett, a nyomtatás nem biztos hogy hajszálpontos, de akkor sem lenne szabad 7-8 mili különbségnek lenni, szerintem a különbség látszódik a kép alapján is. kepfeltoltes.hu/view/140628/IMG_2813_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Zoli 562490 2014. június 28. 16:41
Válasz erre
Szia,
Tudtommal csak a fékszárnyak vagy csűrők mérete változott a korábbi szériáknál, a protogépek szárnyainál esetleg előfordulhatott nagyobb eltérés, de nem hiszem, inkább kizárnám.
z
Égi lovag 562489 2014. június 28. 16:38
Válasz erre
A következő kérdésre szeretnék válasz kapni az uraktól: A 29-esek különböző alváltozatinál, sorozatainál változott a szárny formája? Most nem a legutobbi m2-esre gondolok, hanem a korábbi szériákra. Van egy 1/72-es heller mig-29 Ub-m aminek jóval szélesebbnek tűnik a szárnya a tövénél, mint bizonyos 3 nézeti rajzokon (az igaz 1 üléses ábrázol), van 7-8 mm különbség is. Ezt már ránézésre is észre lehet venni. Ugyanakkor láttam olyan képet is, amin meg a makett tűnik korrektnek.
Benedek 562422 2014. június 27. 10:35
Válasz erre
Igen nagy a kontraszt!Még mielőtt megszólnának engem a kommentem miatt,nem a műszaki állomány munkáját kritizálván írtam amit írtam.
A mi kis légierőnk a "senki földje" lett."Föntről" nézve itt nem is dolgozik senki,ezért nem is kell nekik semmi,pláne ha nincs is semmi.
ssanyi 562420 2014. június 27. 10:16
Válasz erre
Üdv!

Szomorú háttérképet adnak a mi szárnyaszegett 29-eseink. :-(
Ami még tiszteletet érdemel lengyel testvéreinknél az a svanc belső oldalán látható stílusos
megemlékezés . . . . . . !
Benedek 562416 2014. június 27. 07:55
Válasz erre
Mert volt réges-rég egy jelmondat:"Óvd és védd a technikát,a harc megvívásának eszközét"
Benedek 562415 2014. június 27. 07:52
Válasz erre
Mily érdekes,nekik mennyire megfelelő ez a tipus is..és hogy tudnak reájuk vigyázni.
Weizi 562413 2014. június 27. 06:26
Válasz erre
1529964_692146130833211_949797064640880555_o
1529964_692146130833...

Tegnap ismét MiG-29-ektől volt zajos Kecskemét!
Lengyel barátaink két makulátlanul festésű Fulcrumja pihent meg a reptéren!
Csodaszép látvány volt!
Joci.kun 562371 2014. június 25. 22:34
Válasz erre
Megnéztem a naptárat, nem április elsejét mutatott. Ezért küldtem egy e-mailt, de vajon megkaptad ?

KJoci
vatya1 562354 2014. június 25. 17:46
Válasz erre
Szia!Csobi21
Köszönöm az infót.
Csobi21 562353 2014. június 25. 17:33
Válasz erre
Szia!

Én kb. 3 éve 15-ezerért vettem, az alatt ne add, de jobban jársz, ha külföldi oldalakon hírdeted, ott akár a duplájáért is elviszik.
vatya1 562318 2014. június 24. 21:22
Válasz erre
10384192_757349320983961_6974796756147344773_n
10384192_75734932098...

Sziasztok!
Van egy ilyen G ruhám ha meg szeretnék tőle válni mennyit lehet kérni érte? előre is köszi a választ.
Weizi 560881 2014. május 30. 06:36
Válasz erre
Hollandia 1996.
www.youtube.com/watch
Monox 560525 2014. május 24. 20:37
Válasz erre
SAM_7578
SAM_7578
SAM_7580
SAM_7580
SAM_7581
SAM_7581

Kedves barátaim!

Van egy vitrinbalesetes 1/48-as Academy MiG-29UB gépem. A kit tartalmaz egy komplett Eduard fotó maratást a kabinban és szerte a gépeben sok helyen. Keresek valakit aki szépen rendbe tenné és utána sajátjaként megőrizné. Ha valakit érdekel a dolog kérem jelezzen a monox@freemail.hu címen. Köszönöm.
G4beM 558990 2014. április 29. 12:18
Válasz erre
Szia! Igen, köszönöm szépen erre voltam kíváncsi.
erwyn 558988 2014. április 29. 11:50
Válasz erre
Álló hajtóműnél a mellső beömlő nyílás nyitva van, indítás közben fordulatszám függvényében zár. A felső nyílások álló hajtóműnél szintén zárva vannak és indítás közben oldódik a blokkolásuk, de már a beáramló levegő nyitja és tartja nyitva. Repülés közben a levegő szükséglet függvényében nyit-zár a felső bemenet. És! Csak az a mellső beömlő van zárva amelyik hajtómű üzemel, az állóé nyitva van. remélem tudtam segíteni.
G4beM 558986 2014. április 29. 11:18
Válasz erre
Sziasztok!
Röpke kérdésem lenne. Mig-29-es kopoltyúi a földön álló hajtóművekkel zárva vannak ha jól tudom, csak guruláskor nyitják őket. Ilyenkor, álló helyzetben a nagy beömlők is zártak? Vagy azok nyitva maradnak indításig?
Weizi 558703 2014. április 24. 20:35
Válasz erre
Érdekes felvétel 1991-ből!
www.youtube.com/watch
Weizi 558702 2014. április 24. 20:34
Válasz erre
Szia!

Sajnos semmi változás!Az állapotukat tekintve sem.
zoli75 558690 2014. április 24. 19:17
Válasz erre
Sziasztok,

Van valami pozitív változás a kecskeméti MiG-29-esekkel kapcsolatban?
Milyen állapotban vannak jelenleg?

Üdv.:

Zoli
vlevi 558591 2014. április 23. 18:32
Válasz erre
natomig29huncolorhs
natomig29huncolorhs
image
image

Nem túl sötét a Revell 57 a felújított Mi*-29-esink felső színéhez?
Alig világosabb, mint a gunze 305 (fs36118)
Mennyit érdemes világosítani rajta 1/72-ben, ha azt is figyelembe akarom venni, hogy a fényes lakk sokat fog még sötétíteni rajta?
kopcos 558361 2014. április 18. 20:48
Válasz erre
Mikor rátámad egy Mig-29-es...www.youtube.com/watch
Weizi 558262 2014. április 17. 06:39
Válasz erre
1458706_657166570997834_1150102395416841107_n
1458706_657166570997...

Nem semmi!

www.youtube.com/watch
Zoli 557281 2014. április 1. 21:13
Válasz erre
Valószínű én kevertem össze a jelölést, az újabbé MiG-29B Fulcrum-A.
z
G4beM 557280 2014. április 1. 21:12
Válasz erre
Szia! Néztem persze, innen indultam, itt még teljesen egyértelmű volt a dolog, csak aztán szétnéztem és megkavarodtam egy kissé.

zoli75: Köszi megnéztem! Most vagy intenzíven elkezdek oroszul tanulni, vagy megszenvedek a google fordítóval, mert ez hasznosnak tűnik :D
myROB 557273 2014. április 1. 20:51
Válasz erre
hu.wikipedia.org/wiki/MiG%E2%80%9329 na hátha jó lesz már végre.
myROB 557272 2014. április 1. 20:51
Válasz erre
hu.wikipedia.org/wiki/MiG%E2%80%9329 persze hogy lemaradt a lényeg...
myROB 557271 2014. április 1. 20:50
Válasz erre
Ez nézted már? Itt elég egyértelműen le vannak írva a típusváltozatok.
zoli75 557268 2014. április 1. 20:43
Válasz erre
Szia,

Az Ugolok Nyeba-n találsz a típusról részletes ismertetőt.
Igaz eredeti orosz nyelven.

Üdv.:

Zoli
G4beM 557263 2014. április 1. 20:17
Válasz erre
Köszi! Minél jobban beleásom magam annál zavarosabb ez az egész. Mindazonáltal maga a makett is megzavar. A doboz szerint Mig-29 Fulcrum-A, de a papír szerint már csak Mig-29B Fulcrum. Mintha az italeri se tudnám mit ad el. Internetország nevezi 9-12A-nak az A-verziót és 9-12B-nek a B-verziót, (ahogy a képen is, köszönöm Weizi!), de ugyanott(!) pár sorral lejjebb láttam Mi-29A Fulcrum-A és Mig-29B Fulcrum-A elnevezést, és ott az UB-t nevezi Fulcrum-B-nek. Szóval az egész egy nagy furcsaság.
Az antennákat sógor megnézi nekem, azt mondja tényleg leszereltek egyet vagy kettőt, mert áttértek másik rendszerre, vagy valami ilyesmi.
Weizi 557248 2014. április 1. 18:20
Válasz erre
1038643_51920_MiG29_Family_Tree
1038643_51920_MiG29_...

Itt egy kis családfa.
Zoli 557239 2014. április 1. 16:37
Válasz erre
Szia,
Ha jól emlékszem, az első verzió volt a MiG-29A Fulcrum-A, a második a MiG-29A Fulcrum-B. Előbbi megkülönböztethető a pótvezérsíkokról, azokon kívül kisebb volt az oldalkormányuk és a függőleges vezérsík előtti zavarótöltet-szórók sem voltak még rajtuk. A belső eltérések (radar, besugárzásjelző stb) gondolom lényegtelenek. A második széria terjedt el jobban, abból kaptunk mi is.
z
G4beM 557219 2014. április 1. 13:16
Válasz erre
Szia!
Na akkor jó. Erre mondjuk nem gondoltam, hogy NATO kompatibilis gép a festésen kívül változhat másban is, de logikus. Akkor megkérdem sógort is, ha már ő úgy is szerelte a gépeket Kecskeméten, mert én így ránézésre nem látok semmi különbséget. (Mert igen, a NATO-s verziót szeretném). Ha valaki azért tud még konkrétumokat, azt legyen szíves írja meg nekem! Köszönöm!
Tibcsi 557215 2014. április 1. 13:05
Válasz erre
Szia,

Szerintem itt mindenki A változatból építette a magyar B-t. :)

Én úgy tudom, külső különbség nincs, de ha NATO-sított magyar 29-est akarsz építeni, akkor nem árt utánanézni a különféle antennáknak és bigyóknak. :)

Tibcsi
G4beM 557203 2014. április 1. 11:19
Válasz erre
Sziasztok!
Ti mint témában járatos úriemberek biztos tudtok nekem segíteni. Úgy tudom, hogy a Mig-29A és B változat kinézetre ugyanaz, a különbség a belső elektronikában keresendő, igaz ez? Tehát A változatból tudok építeni magyar B változatot? Ha van külső különbség, mik azok, mire figyeljek?
Előre is köszi!
Gábor
Ati75 557075 2014. március 30. 23:00
Válasz erre
Így , Norad kolléga képe alapján már nem is olyan "fake" az a tűz... szerintem. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.