/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54.
magyaralba 700159 2022. szeptember 9. 21:14
Válasz erre
su-27 agm88
su-27 agm88

HARM megjelent a Szu-27-en is...
Gabusch 700084 2022. szeptember 6. 14:30
Válasz erre
Csak úgy felmerült bennem a HVG-cikk kapcsán.

Az AGM-88 egy közel 40 éves konstrukció. Akkoriban még a Cray-2 sem volt meg, ami 1985-től tudott 1.9 GFLOPS csúcsteljesítményt, mint a világ legjobbja. Az iPhone 7 ugyanezt már úgy 400+-os nagyságrendben tudta, ha minden igaz.

A Cray-2-t nem lehetett repülőgépbe szerelni. Ebből adódóan elég valószínű, hogy a korai AGM-88-ak felprogramozása sem lehetett egy akkora elképesztő számításigényes valami, amit egy mai mikrokontroller ne tudna röhögve megoldani. Nyilván lehetett és volt is fejlesztés ezen a téren is azóta.
De! Mi van, ha maradt még a rakéták régebbi, akár első generációs verzióiból dögivel raktáron és most boldogan szórják ki az ukránoknak kvázi megsemmisítésre? Azokhoz szinte biztos, hogy bármilyen, akár kereskedelmi forgalomban kapható mikrokontrollerből AVR, PIC, stb. pillanatok alatt lehet építeni interfészt. A busz úgyis valami kábelkorbács, biteket kell átküldözgetni rajta, nem igényel lebegőpontos műveletet (FLOPS: a másodpercenkénti lebegőpontos műveletek száma).
sanyi 700017 2022. szeptember 4. 19:30
Válasz erre
Oké, kaptak-kapnak szlovák, lengyel, tongai MiG-et. No de nem metróalagútból száll fel, hanem reptérről! Ez az ami még nagyon érdekes, egy épkézláb háborúban az első percben illik felszántani az ellenséges reptereket, aztán ha úgy kívánja a helyzet, megismételni a tevékenységet. Fél éve tart a háború és van ukrán légierő, reptér, híd, infrastruktúra.
Kicsit komolyabbnak gondoltam az oroszokat, bár az is igaz lehet, hogy van némi korrupciós jelenség...
gaunt1 700016 2022. szeptember 4. 18:12
Válasz erre
Ugyanakkor arra sincs semmiféle bizonyíték, hogy a rakéták bármiféle kárt okoztak volna az oroszoknak... Ellenben egy rakétát garantáltan lelőtt a légvédelem.

Amúgy persze, biztos meg tudja oldani a Raytheon. Csak ennek semmi nyoma...
Na mindegy, ugyanazokat a köröket futjuk, szerintem térjünk vissza a témára kicsit később, amikor már több információ lesz elérhető.
halaci 700014 2022. szeptember 4. 17:33
Válasz erre
"a HARM-ot indító gépet igen hamar lelőtték."
pontosítok: az oroszok azt mondják, hogy lelőtték. Fénykép, bizonyíték szokás szerint nincs.
"Arról nem is beszélve, hogy a műszerfal is komoly átalakuláson esett volna át." - Most már isten bizony nem fogom többször leírni, mert te magad is leírtad, "kell GPS vevő, egy vezérlőszámítógép (igen elvileg erre egy tablet is megfelel), no meg egy interfész ami összeköti ezeket a rakétával. PB és TOO módok alapfunkciói elérhetővé válnának így." Tételezzük már fel a Raytheon nem két faiskolát végzett mérnökeiről, hogy képesek megoldani azt a horribilis műszaki feladatot, hogy összekössék a saját cuccukat egy másik digitális eszközzel. Hátha meg tudják szerezni hozzá a kapcsolási rajzot.
A "miért nem a háború kezdetétől alkalmazták" kérdést gondolom viccnek szántad. Március végéig még az sem volt biztos, lesz-e a jövőben Ukrajna. Utána április végére ment át az amerikai kongresszuson a támogatások fedezetét biztosító törvény. Addigra az ukránoknak először is tüzérség kellett, meg lőszer, mert az ex-szovjet készletek kezdtek kimerülni. Nagyjából júniusra tartottak ott, hogy már lehetett azon gondolkozni, hogyan lehetne korlátozott erőkkel valamit elérni. Augusztus elején már bevetették a HARM-ot.
gaunt1 700013 2022. szeptember 4. 16:48
Válasz erre
Ez még mindig nem bizonyít semmit. Ha tényleg át lett volna alakítva a gép a HARM hordozására, akkor miért nem a háború kezdetétől fogva alkalmazzák a fegyvert? Arról nem is beszélve, hogy a műszerfal is komoly átalakuláson esett volna át.
Én még mindig azt mondom, az egyetlen lehetőség, hogy olyan területre repülnek, ahol tudják, hogy orosz lérak egységek vannak, és majd lesz valami alapon elindítják a a rakétát, hátha talál magának célpontot (Kiherélt TOO/HAS üzemmód). Buk és Sz-300 ellen kb. öngyilkosság kategória, meg is lett az eredménye, a HARM-ot indító gépet igen hamar lelőtték. A lelövés amúgy szintén utal arra, hogy képtelenek a legnagyobb hatótávolságot (150km) biztosító PB/PE/POS mód alkalmazására.
magyaralba 700009 2022. szeptember 4. 15:28
Válasz erre
Hát igen... az árvizes helikopteresek sokat tudnának erről mesélni... itthoni példákkal és akkor még nem is volt "háborús vészhelyzet"... :)
A Szu-25 európai forrásai igen csak limitáltak, a bulgárokon kívül senki sem használja már őket... sőt a csehek-szlovákok majdnem mindet (pár múzeumi példányt leszámítva) kitakarították az országból... de tudtommal a bulgárok még repülik őket, így max pár darab ami ott landolhatott Várna felajánlásából. De a tüzérségi lőszer esetéből kiindulva simán elképzelhetőnek tartom hogy valamilyen úton módon Iránból, Irakból Azerbajdzsánból jutottak el alkatrészek, esetleg példányok némi nemű USD-ért vagy valami más black dal-ért cserébe... és hát azt se felejtsük el, hogy Grúziában Tbilisziben folyt a gépek gyártása a szovjet időkben, így akár maradhatott is valami a raktárakban... A gép R-25 hajtőművének nagyon sok része kompatibilis a MiG-21Bis sajtőművével (forszász nélküli változat van a 25-be építve- így lengyel, finn, bulgár forrásokból szinte kimeríthetetlen az alkatrész ellátás... fegyverrendszere pedig szabvány szovjet alkatrészeket tartalmaz... bombazárak, elektromos blokkok, stb... néhány típus specifikus alkatrésszel...
Muzzy 700008 2022. szeptember 4. 15:10
Válasz erre
Én is épp azt mondom, hogy sehogy se jön ki a lelőtt gépek száma! 2022 február elején kevesebb gép volt, mint amit az oroszok lelövéséként jelentettek! Ez különösen látványos a Szu-25-ök esetében. Tény, az uránok kaptak pár gépet, amit főleg a volt keleti blokk adott át lelkesen, És gondolom alkatrészeket is kaptak bőven. Na meg ne felejtsük el, hogy békeidőben és háborúban más a légialkalmassági követelmény...(Nem MIG 29-es példa, Mi8/24es lapátoknál, ha egy lapát egyik szekciója sérült de a főtartó és az előtti rész nem, békeidőben lapátcsere. harci körülmények között leszedik a sérült szekciót és a többi lapátról is eltávolítják ugyan azt. Kicsit jobban remeg, legfeljebb hamarabb kiesik a tömítés a pilóta fogából, de harci bevetésre még alkalmas.
halaci 700007 2022. szeptember 4. 15:05
Válasz erre
Miért akarjanak olyasmit integrálni, ami a) sokkal rosszabb hatásfokú (sokkal rövidebb hatótáv és nem is minden ellen működik) és b) a beszerzési forrással éppen háborúban állnak?
halaci 700006 2022. szeptember 4. 15:00
Válasz erre
Occam borotvája... isten bizony nem láttam még a videót, amikor tegnap azt írtam, hogy nem hat hónapjuk, hanem harminc évük volt arra, hogy kiókumálják, hogyan lehet Migről HARM-ot indítani.
www.youtube.com/watch
A lelkendezésen - meg a kézenfekvő magyarázaton - túl egy érdekes konkrét információ volt benne, az 1:16-nál látható Garmin 296, amit kifejezetten légi navigációhoz terveztek.
www.garmin.com/en-US/p/6399
magyaralba 700005 2022. szeptember 4. 14:47
Válasz erre
Muzzy,

Ugye te sem hiszed el az TASSZ, Pravda és más orosz propaganda egymásnak teljesen ellentmondó híreit... ha azoknak hinni lehetne akkor már a 6 hónap alatt 3-szor semmisült meg a teljes ukrán légvédelem, rakéta ütegestől, repülőeszközöstől mindenestől. Hogy hogyan élték túl a háborús napokat... nyilván ők is éltek és élnek a szét és kitelepítés illetve folyamatos helyváltoztatás előnyeivel, használják az autópályákat előretolt tournaround pontokként... pont mint ahogy a lengyelek, szovjetek, NDK-os, svédek, amerikaiak stb gyakorolták a hidegháború éveiben... youtubon nagyon sok korabeli felvétel van fent mind a kommunista blokk mind a nyugati blokk ilyen műveleteiről. Természetesen az optikai álcázást és csalik építését sem lehet kizárni... hát kb így... nyilván sok sok évvel a háború után fog nagyon sok mindenre fényderülni, valójában mi és hogy történt.
Így volt ez az első és második Öböl-háború műveleteivel... évekkel később jöttek még újnak számító információk...
Muzzy 700004 2022. szeptember 4. 14:21
Válasz erre
Inkább az a kérdés, honnan van még Szu-25-öse az ukránoknak?Ha az albatroszokat tévesen annak azonosítják akkor sem jön ki a matek. A MIG-ek esetében kijön.
Muzzy 700003 2022. szeptember 4. 14:17
Válasz erre
Szlovákoktól megkapták mind a 12 gépüket, amíg nem jönnek az F-16-osok a csehek és a lengyelek védik a szlovák légteret.
gaunt1 700001 2022. szeptember 4. 14:12
Válasz erre
Ha már a Mig-29 és a radarelhárító rakéták... Nem lett volna lényegesen egyszerűbb a H-25MP integrálása? Az Sz-300 és a Buk-M2/3 kivételével elvileg hatékony lehetne a többi légvédelmi rendszer ellen, mivel hatótávja 40km körül van. Nyilván a probléma az önirányítófej, amit cserélgetni kell aszerint, hogy mit akarnak megtámadni a rakétával.
magyaralba 699979 2022. szeptember 3. 22:30
Válasz erre
az USA-ban több MiG-29 is aktívan épül illetve nagyobb számú 29-t üzemeltettek --- typo nem épül hanem repül...
magyaralba 699977 2022. szeptember 3. 22:28
Válasz erre
lancer armed
lancer armed
romania lancer launch r-550
romania lancer...
romania lancer with LDP
romania lancer with...
iraki mirage F1 Ch-29L
iraki mirage F1 Ch-...
iraki mirage Ch-29L
iraki mirage Ch-29L
algériai mi-24
algériai mi-24
algeria mig-23bn
algeria mig-23bn
hawk with r-60
hawk with r-60
hawk. with uzr-60-al.jpeg
hawk. with uzr-60-al...

Szia Borisz!

Soha nem volt olyan hogy keletire nyugati fegyvert nem lehet és visszafelé... a probléma a költséghatékonyság. Alpvetően a fegyverzet felfüggesztésére használt bombazárak és tartók illesztési pontjainak függesztő szemeinek a távolsága a meghatározó de a tartók cseréjével vagy egy illesztő egységgel ez simán megoldható. Van is rá példa a való világból...
Román légierő MiG-21 Lancerjei simán, napi szinten használják a Mátra Magic légihari rakétákat, az izraeli fejlesztésű Rafael LDP padokat és lézeres bombákat...
Az Irakiak még az öböl háború előtt kísérleteztek francia mérnökök segítségével francia fegyverek integrálásában illetve szovjet eredetű fegyverek integrálásában a Mirage F1 különböző változataira.
A finnek aktívan használták a Hawk kiképző gépeikhez a szovjet eredetű R-60 közel légiharc rakétákat.
Az Izraeli légierő pedig az 1967-es háborúban az El-Arishi reptéren jelentős mennyiségű R-3S légiharc rakétát zsákmányolt és jópár Mirage III gépüket alkalmassá tették a rakéták inditására. Ehhez nagyban hozzájárult a korai Shafrir-1 rakéta megbízhatatlansága és hozzá képest a nem túl acélos R-3S is jobb teljesítményt nyújtott...
Szóval oda-vissza vannak példák... minden megoldható ha van rá akarat, szaktudás és pénz.
Végül pedig még egy példa az Algéria légierő amely egy időben szoros kapcsolatban volt a dél-afrikai Denel céggel és sikeresen integrálták az Mk-82 bombákat a MiG-23BN-re illetve különböző szenzorokat, kamerákat és ágyút az észak-afrikai ország Mi-24-re... bár később mégis csak a Mi-28N-t választották.

Itt az ukrán MiG-29 esetében azt azért ne felejtsük el hogy a nyugati világnak igen komoly tapasztalata van a MiG-29-el és fegyverzeti rendszerivel kapcsolatban,
1- Izraeli IAI évekig dolgozott a románokkal közösen egy Sniper nevezetű modernizációs programon, hasonló céllal mint amit a Lanceren búvégre hajtottak
2- A német légierő és ipari javító bázisa több lépcsős, komolyabb modernizációs csomagot dolgozott ki a MiG-ek korszerűsítésére, igaz a legdrágábbakat költségvetési okokból törölték... de a legendák szerint megvizsgálták még az AIM-120 AMRAAM. használatának a lehetőségét is...
3- a lengyel MiG-29-k és Szu-22M4-k üzemidő hosszabításában és korlátozott képesség növelésében több nyugati beszállító is részt vett...
4- az USA-ban több MiG-29 is aktívan épül illetve nagyobb számú 29-t üzemeltettek a 90-es évek közepén végén 2000-es években melyekhez többek között a Moldáv Légierőtől jutottak hozza...

Szóval minden adott hogy egy a 80-as években kifejlesztett rakétát AGM-88 integráljanak az ukránok gépeire. A kérdés csak az hogy a melyik változatot és milyen képességekkel kapták meg a keleti szomszédaink. Az pedig hogy "vaktában ellövi a rakétát" nem teljesen igaz mert több üzemmódja is van az AGM-88-nak és van köztük olyan ahol ne kell direkt besugárzás alatt lenni az indító platformnak...
borisz 699905 2022. szeptember 2. 10:40
Válasz erre
halaci 699903 2022. szeptember 2. 09:27
Válasz erre
A telefonod honnan tudja? Vagy az autód? De az is lehet, hogy az indítási pontot is be lehet programozni, a pilóta meg csak képes egy adott pontra elnavigálni, ha nagyon szépen kérik.
borisz 699902 2022. szeptember 2. 08:31
Válasz erre
Aha, csak a rakétának kellene tudnia, hogy hol is van...
halaci 699878 2022. szeptember 1. 19:14
Válasz erre
Ennyire nem hülyék az ukránok, hogy a vakvilágba lődözzék el őket, se az amerikaiak, hogy így odaadják. Az újabb HARM változatnak (amit a képek tanúsága szerint kaptak) már van egy előre programozott működési módja is. Mint bármilyen föld-föld irányított rakétánál, a felszállás előtt meg lehet neki adni a célkoordinátákat és amikor a közelébe ér, akkor a saját aktív rávezetésével pontosít. Ehhez nem kell a repülőgép fedélzeti rendszerével integrálni.
joshe 699875 2022. szeptember 1. 17:57
Válasz erre
GWH_MiG-29_912

balra early, jobbra late
GWH_MiG-29_912

Nézd össze a dobozbontásokat (super-hobby.com) vagy az útmutatókat (scalemates.com) és ki fog derülni. Az "early" dobozban van extra öntőkeret a függőleges vezérsík alatt lefele lelógó extra stabilizáló-felületekhez (F keret), a "late" dobozban ez nincs benne. A függeszthető fegyverzetben van még különbség a dobozok közt.
borisz 699857 2022. szeptember 1. 11:15
Válasz erre
Valószínűleg annyi, hogy indítani lehet, aztán majd a rakéta talán befog valamit.
kls 699856 2022. szeptember 1. 11:07
Válasz erre
Tisztelt Kollégák!
Tudja valaki hogy mi a külömbség beltartalomban a GWH 1/48 Mig-29 9-12 early illetve late dobozai között? Esetleg megépíthető a korai dobozából a késői gép makettje?
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv!
ssanyi 699817 2022. augusztus 30. 20:02
Válasz erre
OIP.jpeg
OIP.jpeg

Üdv!

Szerintem hathatós USA segítség és tapasztalat nélkül aligha, vagy csak hosszabb idő után.
Moldaviabol szereztek be még 1997 körül (ha jól emlékszem) egy és kétüléses gépeket, amelyekkel fegyverteszteket is végeztek, nyugati fegyverek integrációját, indítását. Majd egyszer erről is lehet olvasni. Még a hatékonyságra is kíváncsi vagyok.
vini 699810 2022. augusztus 30. 17:06
Válasz erre
Tisztelt Uraim!
Épp most böngésztem egy igen népszerű videós megosztót és meglepődve láttam,hogy az Ukrán 29-es HARM rakétákat inditott...
Lehetséges lenne,hogy ilyen hamar sikerült alkalmazni illetve integrálni a 29-eshez?
Üdv:
Vini
sanyi 692194 2022. január 20. 20:06
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm az információkat és a képeket! Nagyon hasznosak!
"nomegasztán" látom, nem csak én művelődök ilyen műsorral...:) A Fulcrum jó ebből a szempontból, mert vagy 40 féle felségejellel és festéssel megépíthető, szerencsére elég klassz minőségű makettekből és matricát is találni hozzá!
Borzz 692137 2022. január 18. 21:22
Válasz erre
uzb_ub
uzb_ub
uzb_ub2
uzb_ub2

Helló, az üzbég MiG-29UB-k általában R-73-as indítóval repülnek, de van kép B-8-as indítóval is. Ezek nem tudnak póttankot vinni a szárnyuk alatt.
borisz 692091 2022. január 16. 21:03
Válasz erre
Nomegasztáni gépet csinálni mindig jó ötlet.
Én két B-8 blokkot tennék a belső pilonokra, nagyon mást nem.
Ja, meg a kopoltyúkat betömni, vagy letakarni!
sanyi 692088 2022. január 16. 18:52
Válasz erre
11356714_861422077240178_961874850_n
11356714_86142207724...
2000_01_01_11_49_42
2000_01_01_11_49_42
2000_01_01_11_50_56
2000_01_01_11_50_56

Szia
Köszi szépen!
Ez a kinézett masina. Szerintem egy sima UB, szóval nem tud/tudott póttankot vinni a szárnya alatt.
borisz 692083 2022. január 16. 18:12
Válasz erre
Megnéztem, 9.51-es típus esetében csak orosz gépeken láttam szárny alatti póttartályt, azt is a jelenhez inkább közel, mint távol. Ezt a szürke gépet, illetve a Strizsi UB-ját.
Tudod már, hogy mit szeretnél építeni?
borisz 692071 2022. január 16. 12:49
Válasz erre
Szia!
Fejből azt mondom, hogy a "rendes" UB-k csak törzs alatt vihettek póttartályt, a szarnyakon nem voltak nedves pilonok.
Most nem vagyok otthon, majd ha hazaértem még utánanézek.
sanyi 692063 2022. január 16. 07:42
Válasz erre
Sziasztok!
Köszi szépen a válaszokat!
Akkor mehet rá a cucc, kivéve R-27. Csodálatos! :)
Zoli 692062 2022. január 15. 23:15
Válasz erre
Lehetséges, én sok eltérést nem látok, viszont nem is találtam másik képet így hirtelen...
z
Weizi 692061 2022. január 15. 23:09
Válasz erre
Mondtam hogy nem elképzelhetetlen! Viszont ez nem az általam ismert 9-51 UB, mert LTC-vel is fel van szerelve! Ez inkább egy 9-53 UB lehet! De tény hogy UB!:-)
Zoli 692059 2022. január 15. 22:53
Válasz erre
Weizi 692058 2022. január 15. 22:37
Válasz erre
Remek! A többi mondatom vajon hova lett?

Szóval!
Mivel lokátor nincsen ezért az R-27 kilőve!
Illetve nekem a szárny alatti póttartály is kérdéses UB esetén de nem elképzelhetetlen a dolog! Én még nem láttam!

Üdv.
Weizi
Weizi 692057 2022. január 15. 22:33
Válasz erre
Szia!

Szerintem meg is válaszoltad a kérdésed!
sanyi 692054 2022. január 15. 21:42
Válasz erre
Sziasztok!
A MiG-29UB változat milyen fegyverzetet cipelhet magával? Nem a magyar gépekre, hanem úgy általánosságban lennék kíváncsi. Pl. ha jól tudom nincs radarja, ezért R-27-est nem vihet. De a többi? R-60-73, B-8, bombák, póttankok?
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
charles 689803 2021. október 30. 18:55
Válasz erre
Szia Matthias!
A 721117 sz. matrica megvan nekem, ha érdekel.

gerekari kukac vipmail pont hu
Matthias 689793 2021. október 30. 12:01
Válasz erre
Köszi a tippeket! A HAD matrica sajna nem sokat segít rajtam most, mert 1/72-ben szeretném megcsinálni a jószágot a Trumpeter készletből, és ugye abban nincsen fals kabin matrica, viszont a HAD sem gyártja már 1/72-ben ezt a terméket. Pedig tök jó lenne, mert a terveim szerint készülő UB-hez is kéne valami matrica...
atika 689779 2021. október 29. 20:32
Válasz erre
csabbee 689778 2021. október 29. 20:15
Válasz erre
p-51 689776 2021. október 29. 16:56
Válasz erre
Szerintem fs 36081 esetleg 36118. De csak tipp.
atika 689774 2021. október 29. 14:41
Válasz erre
Matthias 689772 2021. október 29. 12:19
Válasz erre
Sziasztok! Abban szeretném a szakik segítségét kérni, hogy milyen színű lehet az új festésű magyar Mig-29B-k kamukabinja? Illetve ha valaki leírná, hogy kb mik lehetnek a paraméterei, hogy tudjak hozzá valamiféle maszkolást készíteni!
atika 689749 2021. október 28. 09:04
Válasz erre
Másodszorra értettem meg, hogy mi is történik.
Nem semmi.
Kérdés, hogy valós helyzetben is menne-e? Így eléggé begyakoroltnak tűnik. Ettől függetlenül biztosan elég jó technológia van mögötte.
Sennás 689748 2021. október 28. 06:47
Válasz erre
Elindul mindenkinek a videó? Frankó lövés!
Sennás 689747 2021. október 28. 06:45
Válasz erre
medor 686813 2021. július 1. 23:05
Válasz erre
Szia!
Köszi!Matricám van,csak a színek voltak kérdésesek.
joshe 686793 2021. június 30. 18:09
Válasz erre
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54.