/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.
Murmuc 497669 2011. január 17. 21:55
Válasz erre
Üdv Laller!
Melyik faluban volt a nagymamád tornáca?
Daala 497668 2011. január 17. 21:29
Válasz erre
Én is láttam valami bemutatón készült fényképet, amin a 29-esre tették fel a MBD négyzáras tartót bombákkal.
Laller 497667 2011. január 17. 21:01
Válasz erre
Én pedig mamám tornácáról néztem a falu felé bejövő zsír új MIG-eket. Nagyon, nagyon alacsonyan fordultak. Mint egy légi bemutatón. Sajnos kép nem készült, a bombazárat 12 évesen nem ismertem fel, de ettől még lehetett rajtuk. Azt tudom, hogy többször gépágyúztak.
mirazsmarci 497666 2011. január 17. 15:39
Válasz erre
Üdv!

1994-ben volt egy gyakorlat, ahol néhány 29-es a Nagyiván melletti lőtéren végzett lövészetet. A híradóban mutatott bejátszást fel is vettem videóra, de már fogalmam sincs hogy hol van. Emlékeim szerint ott gyakorlóbombákat oldottak.
romeo 497665 2011. január 17. 14:25
Válasz erre
Igyekszem megkeresni a fotót! A bombák a MiG-29 előtt voltak a betonon, valami bemutató volt a fejeseknek kb. a 90-es évek közepén.
Üdv!
Weizi 497664 2011. január 17. 13:42
Válasz erre
Szia!

Szerintem csak reklám volt,mert én soha nem találkoztam efféle bombákkal.
Azt elképzelhetőnek tartom,hogy anno rendszeresítettek valamiféle gyakorló bombát,persze ebben nem vagyok biztos,abban viszont igen,hogy soha nem láttam magyar 29-en bomba függesztményt.
romeo 497663 2011. január 17. 12:18
Válasz erre
Üdv Weizi!
Valahol van fotóm magyar MiG-29B-ről "kiterített" fegyverzettel, és ott bombákat is látni. Ez csak reklám lehetett, vagy valóban használtunk hozzá bombákat is?
Köszönöm!
zoli1989 497662 2011. január 16. 22:43
Válasz erre
Szia!

Köszi a segítséget! :) Így mostmár könnyű lesz a dolgom.
Akkor alighanem most első körben követem el az R-27 + UZR-73 kombót az együlésesre :)
Idővel a kétülésesem pedig vagy üres marad, vagy 2/4 B-8M blokk kerül rá, ahogy írtad.

Köszi mégegyszer!
Weizi 497661 2011. január 16. 22:18
Válasz erre
Az UB-k általában fegyvertelenül repültek,persze azért repültek sokat az R-73-as imitátorral is,és persze volt olyan is,hogy 2/4 B-8M blokkokkal is.
Weizi 497660 2011. január 16. 22:11
Válasz erre
Szia!

A kérdésedre a válasz:
A magyar UB-ken rendszeresített konfiguráció 4db. bombazárból,és 2db. indítósínből áll.
Az UZR-73-at nyugodtan alkalmazhatod a B-nél,és az UB-nél is,de az R-27-est csak a B-nél!
A B-k általában egy R-27-es,és egy R-73-as imitátorral repülték a feladatokat.
zoli1989 497659 2011. január 16. 21:28
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne egy "szakmai" kérdésem. Az együléses gépeken rengeteg fotón lehet látni R-27 súlymakett és UZR-73 kombinációt. Ez így oké is, többféle felfüggesztés formáról is van jó képem.
A kérdésem az lenne hogy UB-n is helytálló ez a konfiguráció? Vagy arra az R-27 még ilyen formában sem megy fel? Magyarországon MiG-29UB-ra mi volt a jellemző felfüggesztés ?

(Azt tudom, hogy az UB-ban lokátor nincs, így éles R-27-est nem tud "vinni")

(Most együléses változatot fogok építeni, de azért nem árt tisztában lenni az UB-val is, mivel tervben van az is.)
sempi 497658 2011. január 9. 19:11
Válasz erre
mig-29
mig-29

a Délvilágban lehoztak egy szerintem korrekt cikket a MiG-29 emlékére.
romeo 497657 2011. január 1. 17:03
Válasz erre
2005.08.06.
2005.08.06

B.ú.é.k.
p-51 497656 2010. december 31. 13:08
Válasz erre
Ezt a profik úgy csinálják, hogy lelövetik magukat Bosznia felett, ugranak, helikopterrel mentik őket, aztán szállítóval haza.
miles 497655 2010. december 31. 13:04
Válasz erre
Tud valaki valamit arról, hogy a szlovákok integrálták-e az R-77-est?
-Én úgy tudtam Yemennek SMT-k vann.
-http://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_Air_Force-Nem tudom, hogy megbízható-e, de ez szerint nem csak 9.13-ak aktívak.
-Olvassátok el az Aranysasban a MiG-29 magyarországi alkalmazásáról szóló cikket!-szomorú.
Boldog új évet kívánok mindenkine!
Figaro 497654 2010. december 30. 10:12
Válasz erre
"Végleg leálltak a MiG - 29-esek
Hivatalosan is véget ért szerdán a MiG vadászrepülőgépek szolgálata Magyarországon - írja a Magyar Nemzet.

Ma, 07:39

A magyar haderőnél majdnem hatvan éve szolgáló szovjet-orosz MiG vadászrepülő családba tartozó gépek utolsó generációját, a Mig-29-eseket hivatalosan is leváltották ugyanis a Svédországtól lízingelt Gripenekkel. A korábban Magyarországon használt MiG-ek eladásának előkészítése a lap szerint már tart a Honvédelmi Minisztériumnál."

www.nepszava.hu/articles/article.php

Ez tényleg csak nálunk van így. :(
piratvitorla 497652 2010. december 30. 07:10
Válasz erre
Sziasztok!
Én szerencsére belekóstolhattam a vadászba (irányítóként); az An26-ba, a helikopterbe és a sportrepülésbe pedig hajózóként (kicsit még a Jakba is). Mindnek megvan a maga szépsége (még a sokak által megvetett ejtőernyőzésnek is); mindben van olyan ami a másikban nincs.
Bár ez egy Mig29 topic, így itt ez a nyerő :)
És az is marad...
Zoli
Tornado2000ECR 497651 2010. december 29. 23:01
Válasz erre
Szerintem csúcsot ne említs mert akaratlanul azokat sértheted meg vele akiket nem szeretnél. Én a helikopterek felé jobban húzok picit lehet de nem teszek így különbséget mert nem lenne igazságos.
Laci-bacsi 497650 2010. december 29. 20:59
Válasz erre
Én kaptam ezeket az ipari műremekeket egy kedves ismerősömtől. A beszerzésével kapcsolatban a Mig-15,Mig-17,Mig-19 topikban rendszeresen jelentkező A-3 kolléga talán tud segíteni.
silnet8 497649 2010. december 29. 17:19
Válasz erre
Lacy 497648 2010. december 29. 17:02
Válasz erre
piratvitorla 497647 2010. december 29. 16:10
Válasz erre
A Jakot is egyszer már kivonták.
Majd ha feldarabolták/eladták őket: akkor már tényleg nincs tovább.
Addig meg bármi kiderülhet...
Levix 497646 2010. december 29. 16:09
Válasz erre
sanyi 497645 2010. december 29. 16:07
Válasz erre
59 év és így elbúcsúztatni... Ilyen is csak Magyarisztánban van...
PETI 497644 2010. december 29. 16:04
Válasz erre
Üdv! Azért ne keverjük össze a heliket a sugaras vadászokkal! Ők voltak a csúcs, ezt mindenki tudja és valóban lezárult egy korszak. Ezt még egy jó darabig nem is fogom felfogni...
Laci-bacsi 497643 2010. december 29. 15:53
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Így néz ki a Jani készítette 29-es és 15-ös kompresszorlapát emléktárgy.
piratvitorla 497642 2010. december 29. 14:38
Válasz erre
Sziasztok!
A Jakok is üzemben vannak (bár azok félig románok, mert ott gyártották őket);még Mi-8-asok is vannak. Sőt, lehet, hogy gyarapodni is fognak, ha a finn üzemeltetésű példányokból veszünk át (ahogy az több helyen is olvasható).
üdv
zoli1989 497641 2010. december 29. 13:07
Válasz erre
Hát, a MiG-ek viszont 59 év után búcsúznak.

Látom tegnapra készült felvarró is...
Freddy 497640 2010. december 29. 13:04
Válasz erre
Az utolsó orosz vasak is elköszöntek a Magyar Légierő kötelékétől.

Na, azért ennyire nem ,,súlyos" a helyzet, a Mi-17-esek, 24-esek, merevszárnyúak közt meg az An-26-osok még megvannak.
Tényleg, Jak-52-t használják még?
romeo 497639 2010. december 29. 12:26
Válasz erre
Úgy gondolom, jó pár év eltelik, mire lesz ismét orosz vadászgépünk :-)
Weizi 497638 2010. december 29. 12:13
Válasz erre
DSCN5037
DSCN5037

Hát véget ért.Ennyi volt.A két MiG-29 (10;21) ma leadta a szolgálatot,s ezzel egy korszak lezárult.Az utolsó orosz vasak is elköszöntek a Magyar Légierő kötelékétől.Kicsit talán méltatlanul
(Vagy inkább nagyon).:-(

Üdv
Weisengruber Zoltán
romeo 497637 2010. december 29. 09:59
Válasz erre
Tegnap elmaradt a "TANGO"...
jets.hu/news
magyaralba 497636 2010. december 28. 22:06
Válasz erre
MIG-29UB YEMENI ANTES DE ENTREGAR
MIG-29UB YEMENI...
SANAA 2
SANAA 2
SANAA YEMEN 2
SANAA YEMEN 2
yemen af (18)
yemen af (18

migek a sivatagból
Weizi 497635 2010. december 28. 20:50
Válasz erre
Itt van ismét!
End Of An Era!
www.youtube.com/watch
Weizi 497634 2010. december 28. 20:48
Válasz erre
Daala 497631 2010. december 27. 15:02
Válasz erre
MiG-Trabi
MiG-Trabi

Megvan a MiG-es képem is...
Daala 497630 2010. december 27. 14:55
Válasz erre
Nekem van egy képem, akkor csináltam, amikor először voltak itt a tenderen a franciák a Mirage 2000-el, és az előtt áll a Trabi a magyar és a francia pilótákkal...
LcDkY 497629 2010. december 27. 13:55
Válasz erre
silent8 jó nyomon jár. az ott hajtóműolaj. Csak a nagy hőterheléstől bebarnult!
silent8 497628 2010. december 27. 13:16
Válasz erre
Sziasztok!
Nem lehet, hogy az a két csík az a nagy g-s terheléseknél keletkezik, valamilyen túlfolyó rendszerből? Több gépnél láttam már ilyet, hogy nagyobb g terheléseknél a halytóművek és a törzs alján jelentkeznek ilyen folyások. Pl. az üzemanyagtartályokban is van valami ehhez hasonló. 
Levix 497627 2010. december 27. 12:35
Válasz erre
Az inkább olaj mint rozsda.
Ori 497626 2010. december 27. 00:08
Válasz erre
http://www.airliners.net/photo/Hungary---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-29B-(9-12A)/1389339/L/

Az a rozsdás csík szerű valami a két hajóművön az mi? Mintha valami fedőlemeztől indulna.
sdsdaf 497625 2010. december 26. 21:57
Válasz erre
Sziasztok, egy olyan kepet keresek, amit azt hiszem itt lattam. Biztos felismeritek a leiras alapjan. Az a kep kellene amikor a magyar pilotak feoltozve a repteren egy trabant mogott allnak mogottuk meg egy mig 29-es. A kep valakinek megvan?
Monox 497624 2010. december 26. 20:42
Válasz erre
Lacy, köszi, így már világos.
Lacy 497623 2010. december 26. 19:29
Válasz erre
Szia Monox,
annó valaki kitalálta, hogy a a Mig-29-eseknél a pótvezérsíkot csak a korai elő széria példányoknál használták. Ez jól hangzott, ezért a mai napig ezt írogatják a típusismertetőkben.

Ha viszont valaki veszi a fáradságot és átnézi a gépek gyári számait, gyártási idejét, a kialakításukat, szériák közötti különbségeket, akkor látható, hogy 1982-től, 1985 elejéig az összes "mezei" 9.12-es ilyen pótvezérsíkkal gurlut ki a gyárból. 85-91 között gyártott 9.12-esek esetében hiányzik csak gyárilag.

(A egyedi teszt, prototípus, stb gépeket ne számítsuk ide)

Ezekkel a gépekkel négy harci és egy kiképző ezredet töltöttek fel a 1983-85 között. Közölük az egyik a 145. vadászrepülő ezred Ukarajnában települt, annak függetlenné válásáig.

Ezen kívül a Krímben 89-ben felállítottak egy haditengerészeti kiképző ezredet, ahova a más alakulatoktól leselejtezett, korai gépeket gyűjtötték össze, hogy a haditengerészeti pilótákat képezzenek át rajtuk. Itt is volt egy századnyi pótvezérsíkos 9.12-es gép, amit Ukrajna megörökölt.
Monox 497622 2010. december 26. 18:26
Válasz erre
Függetlenül ettől a protogépek még a 70-es években épüétek és repültek. Ukrajna még sok évvel ezután született meg, ezért is nem értem, miképp került Ukrán lajstromba, ráadásul egy nem is szériában gyártott gépről beszélünk.
Newman 497621 2010. december 26. 17:48
Válasz erre
Ahogy elnézem ez egy nem mai kép! Tudtommal az ukrán légierőben már csak a 9-13-as változatú 29-esek üzemelnek. Gondolom a szétválás után örökölték ezeket a gépeket. Nézd meg a Su-27-eseiket, az együléses gépek egy része korai változatú, többek közt a 30-as oldalszámú is, ami idén a repnapon járt!
Üdv.:
Péter
Monox 497620 2010. december 26. 15:58
Válasz erre
mig-29_36
mig-29_36
mig-29_35
mig-29_35

Szerintetek, hogyan lehetséges az, hogy ennek az Ukrán MiG-29-esnek a függőleges vezérsíkja alatt a Szu-27-esre jellemző pótvezérsíkja van? Ilyesmi csak az első néhány prototípus viselt rövid ideig.
TheSp0ty 497619 2010. december 25. 19:07
Válasz erre
Újra elérhető a videó...
www.youtube.com/watch
Rob79 497618 2010. december 25. 15:34
Válasz erre
Kép 113
Kép 113
Kép 116
Kép 116
Kép 117
Kép 117
Kép 118
Kép 118
Kép 119
Kép 119

Sziasztok!

Felteszek ide pár képet a 27-esről, amit még Zeltwegben csináltam 2009-ben.

Emlékül...

Amúgy MINDENKINEK KELLEMES ÜNNEPEKET KÍVÁNOK!
fridi 497617 2010. december 24. 16:50
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.