/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.
pilotka 497616 2010. december 24. 08:39
Válasz erre
pszt...talán mégis repül 28-án dél körül a mig-29...UFF !(ha jó az idő)
Ori 497615 2010. december 22. 21:10
Válasz erre
Hová tűnt a videó?
Hornet102 497614 2010. december 22. 10:55
Válasz erre
Szia Weizi!
Lenne néhány kérdésem privátba, ha nem gond?
Nyugi semmi olyan, ami miatt problémád lenne!
Erre a címre írnál ha lehetne:bela014@freemail.hu
Előre is köszönöm!
Weizi 497613 2010. december 22. 09:18
Válasz erre
Hűűű LcDkY!

Igencsak jó lett ez a búcsú videó!Köszönöm,illetve köszönjük!Vélek benne felfedezni egy-két ismerős képet,és videót!:-D
ptamas 497612 2010. december 22. 06:26
Válasz erre
Üdv Urak!
Akkor 28-án Kecskemétre kell menni.
Be is írtam a naptáramba.
ÜDv
PTamas
zoli1989 497611 2010. december 21. 23:10
Válasz erre
Szép videó... Sajna :(

(akár ez a zene is ment volna alá... www.youtube.com/watch )
LcDkY 497610 2010. december 21. 22:58
Válasz erre
fridi 497609 2010. december 21. 08:03
Válasz erre
Szia Weizi!
Köszönöm a válaszod, nagyra értékelem a hozzáállásod, remélem a leírtakból nem fog semmi hátrányod származni a munkáddal kapcsolatban.
                                                     Üdv:  Fridi
Csumakker 497608 2010. december 20. 22:29
Válasz erre
Weizi 497607 2010. december 20. 22:10
Válasz erre
Szia!

A műszakiak jövőképe a gripen,de pilóták nevében,nem nyilatkozhatok,az már "hadititok"!:-)
Csumakker 497606 2010. december 20. 21:11
Válasz erre
Szia.
Meg szabad érdeklődni,hogy mi lesz a műszaki állomány,ill. a pilóták további sorsa?
Vagy hadititok?
Weizi 497605 2010. december 20. 20:30
Válasz erre
Szia Fridi!

Igen,repülőműszaki vagyok,legalábbis egyenlőre,de az is lehet hogy minden ide leírt szavammal kockáztatom mindezt!Azonban a repülési tervekről nincsen információm.
28-al kapcsolatban csak annyit írhatok,amit már leírtam,hogy időjárás függvényében ekkorra tervezték az utolsó feladatot,úgy az együléses,mint a kétüléses típusnak.
Az UB sajnos már befejezte a múlt héten.Arra viszont hogy a B típus repülni fog-e az említett időpontban,nem tudom,mindazonáltal szeretném azt hinni,hogy igen.
Viszont örömmel látom,hogy vannak nálam fanatikusabb (a szó legnemesebbik értelmében) emberek is ezen a téren!:-)
fridi 497604 2010. december 20. 19:58
Válasz erre
"A lényeg,hogy minket is,akik napi kapcsolatban vagyunk a típussal,váratlanul ért a dolog.A terv eredendően az volt,hogy 28.-án repülnek utoljára.Sajnos nem így történt."
Ez azt jelenti hogy Te a bázison dolgozol mint a műszaki személyzet tagja? 
Akkor biztosan tudod hogy lesz 28-án repülés?(az időjárási tényezőket figyelmen kívül hagyva)  Tudom hogy a Hungarocontrolon 27-én már látni fogom, de jó volna kicsit előre terveznem mert hogy 100 km. kocsikázok mindig hogy a kerítésnél legyek.
                                                           Fridi.
mig-29 497603 2010. december 20. 18:43
Válasz erre
Érd: kaszab.t@gmail.com

ár:1500 Huf + 105 posta
mig-29 497602 2010. december 20. 18:42
Válasz erre
Mig-29 last mig
Mig-29 last mig

Sziasztok!

Az utolsó öt darab MiG Last Flight-os felvarró vár gazdára!
romeo 497601 2010. december 20. 10:15
Válasz erre
A Magyar Nemzet úgy tudja, a cég Örményországban, Szerbiában, Horvátországban vagy Fehéroroszországban tudná eladni a vadászgépeket.
romeo 497600 2010. december 20. 10:14
Válasz erre
Jelenleg négy orosz gyártmányú gép vesz részt a magyar légtér védelmében, de csak december 28-ig. Utána 12 használható Mig-29-essel lehet kezdeni valamit.

hvg.hu/itthon/20101220_eladhatjak_mig_29
romeo 497599 2010. december 20. 10:10
Válasz erre
Jövőre eladhatják a MiG-gépeket
A jövő év első harmadában írhatják ki a pályázatot a haderőből kivont MiG-29-es repülőgépek értékesítésére - írta a Magyar Nemzet a Honvédelmi Minisztériumra hivatkozva.
FN.hu-lapszemle
2010. december 20. 07:14
A lap információi szerint a hadiiparban érdekelt magyar vállalkozások már folytattak informális előtárgyalásokat a vadászgépek felújításáról és értékesítéséről. A cikkből kiderül az is, hogy harmadik ország számára történő eladás estén az üzletet jóvá kell hagynia az orosz "Katonai Műszaki Föderációs Szolgálatnak" is.
Monox 497598 2010. december 17. 23:59
Válasz erre
Ó, a CIAF 2007... Máig áldom az agyam, hogy elmentem és volt bátorságom teljesen inkorrekt módon belépni a kordon mögé és elbeszélgetni a 27-es kiszolgáló személyzetével. Talán azóta sem sikerült a "ropira fényképezés" darabszámát überelni, mindenesetre a 357db kép ennek a gépnek valószínűleg biztosítani fogja az öröklétét - legalábbis ami a fotókat illeti.
zoli1989 497597 2010. december 17. 22:45
Válasz erre
Talált süllyedt ;-)

(A B-1B sem volt semmi...)
Ori 497596 2010. december 17. 22:40
Válasz erre
zoli1989 497595 2010. december 17. 22:30
Válasz erre
DSCF7827
DSCF7827

Egy lemaradt :)
(még a fotó száma is DSCF7827 lett :D )
zoli1989 497594 2010. december 17. 22:27
Válasz erre
DSCF7825
DSCF7825

Egyik kedvenc képem a gépről.
Ezen is olyan jó a forma ;-)
Caprice 497593 2010. december 17. 22:21
Válasz erre
Nyugger 497592 2010. december 17. 22:08
Válasz erre
Ha már búcsú, érdemes az összes videot megnézni. Nem a MIG-29-s...http://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=29668
zoli1989 497591 2010. december 17. 22:08
Válasz erre
_IGP0841
_IGP0841

Lehet nem ideillő a színvonal, de azért megmutatom :)

11-12 éves koromban készítettem ezt a makettecskét :). Híradóban láttam egy riportot épp akkor amikor építettem a makettet. Abban benne volt az akkor még piros 27-es oldalszámú UB is, így ezt készítettem el. Jóhát a festés nem lett túl autentikus (nem volt még se internet, se újságaim...), de azért nekem tetszett a végeredmény :)

Azóta sokszor láttam,fotóztam a 27-es UB-t. Sajnálom...
zoli1989 497590 2010. december 17. 21:59
Válasz erre
_IGP0882
_IGP0882

Én nemtudom ti hogy vagytok vele, de én szívesebben nézek olyan gépeket mint amikről beraktam képet, mint szétrohadt valamiket... még ha van is rajtuk egy-két helyen pontatlanság. A MiG-23UB-n lehet hogy egy terepfestést festettek pl. át szürkére, de én mikor megláttam azt a masinát első mondatom kb. a (már bocsánat de tényleg ez volt) "húbazeg" volt ;-) Szerintem gyönyörűen sikerült...

Búza, itt találsz képeket az 5721 mostani állapotáról:
www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/5271/5721_lt.htm Itt pedig a feliratokról:
www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/5271/5721_felir/5721_felir.htm

Sorry az OFF-ért!
Weizi 497589 2010. december 17. 21:55
Válasz erre
9-51
9-51

Game Over.
Weizi 497588 2010. december 17. 21:51
Válasz erre
Hát az biztos hogy az újságíróknak van azért valamiféle rálátása a helyzetre!Az adatok meg csak adatok,ezek általában változni szoktak.Abban is biztos vagyok,hogy olyan embereket is ismerhetnek,akik valamilyen szinten szoros kapcsolatban voltak a gépekkel.

Az üzemeltetés színvonala?Ennek több szintje is van,egészen a gépek közvetlen közelében dolgozóktól kezdve a piramis csúcsán üldögélő döntéshozókig.Ezzel biztosan nem is mondtam újat,azonban azt kiemelném,(mert csak ezen a szinten van rálátásom a dolgokra)hogy a bázison dolgozó,és a gépek életében valamilyen szerepet is játszó emberek néha erejük felett teljesítettek!Ezen emberek minden egyes tagja sajnálja,hogy ebben az évben vége lesz.
Kicsit talán méltatlan a típus búcsúja,többet érdemelt volna,mindenek előtt nagyobb hírverést,mint mondjuk tavaly az L-39-ek.
Hogy lesznek-e helyes,vagyis pontos infók a kivonás után?
Hát mindjárt itt is van egy!:-)
A cikkben említett "hasra ejtett" gép nem a 11-es oldalszámú volt,hanem a 21-es.:)
búza 497587 2010. december 17. 21:34
Válasz erre
Még valami!
A pontos szinekért szintén a PF sorhoz kell fordulnod, ha találsz két egyformát légyszives szólj!
búza 497586 2010. december 17. 21:32
Válasz erre
5721-2
5721-2

Szia Peti!
Amennyiben az 5721-ről beszélgetünk: a gépet nem láttam mostanában, ezért pl. a feliratokról nem mondanék véleményt. Azt tudom, hogy anno a PG.-ből a feliratok sablonjait "valaki" megmentette és azokkal az eredeti sablonokkal lettek lefestve. Az oldalszámok eredeti sablonnal lettek felfújva. Mellékelek egy képet, ha továbbra is fenntartod a véleményedet még szivesen beszélhetünk róla, de szerintem rossz helyen vagyunk, ez a MIG-29-es rovat! :-)))
Ori 497585 2010. december 17. 21:14
Válasz erre
Ez is benne volt a linkelt cikkben:

"a részleges állapot szerinti üzemeltetés... Ha a gépeket megfelelő színvonalon üzemeltetik és végrehajtják az ehhez szükséges előírt munkákat, akkor azok élettartama kitolható egészen 40 évre és 4000 repült órára, de ezen belül azért természetesen szükségesek a nagyobb mélységű javítások."

A típus kivonása után megtudhatjuk a helyes információkat?

Lehet hogy a két újságíró néhány dologban téved/ rossz következtetésre jut, de ez azért lehet, mert ők sem jutnak információhoz. Viszont ha ők nem írnának, semmit sem tudnánk az egészről.
Nyugger 497584 2010. december 17. 21:03
Válasz erre
Peti,
Akkor most mi is lehet a megoldás? Ha már minden rossz akkor vágjuk szét a gépeket ?
Csoportos szeppuku ? Az a pár ezer érdeklödő aki megnézi Szolnokon a gépeket megtévesztett, igaz ingyenes látogató ?
Üdv.
Nyugger
Weizi 497583 2010. december 17. 20:56
Válasz erre
Hát vannak ezekben a cikkekben azért helytelen információk.
Biztosan olvastatok,vagy hallottatok a lengyelek terveiről a Fulcrumjaik modernizálásával,üzemidő hosszabbításával kapcsolatban,melynek értelmében még viszonylag sokáig szolgálatban maradnak.Ezzel a lépéssel megállapított üzemidő 4000 repült óra,vagy 40 év lesz.Amiért leírtam mindezt,az nem más mint az a szomorú tény,hogy a mi gépeink is (NATO festésűek)ezen paraméterekkel rendelkeznek.
Ori 497582 2010. december 17. 20:21
Válasz erre
"A legtöbbet repült MiG-29-es, a 27-es 1400-1500 óra között lehet."

legiero.blog.hu/2010/12/08/viszonyitsunk_23_kontra_29
"Eredetileg 750 repült óra vagy nyolc év után került volna sor a nagyjavításra... A nagyjavítás költsége gépenként elérte volna a 7 millió dollárt... A teljes élettartam... 25 évben és 2400 repült órában határozták meg."

jets.hu/news
PETI 497581 2010. december 17. 20:10
Válasz erre
De az oldalszámok is rosszak, ezenkívül a stencilezés sem ilyen volt, és a zöld szín sem. :(
Véleményem szerint minden gépet a repülőüzem és az azzal járó tipikus használati nyomok tesznek széppé. Ezeken a masinákon pedig messziről látszik, hogy soha nem voltak a levegőben az aktuális festéssel. Üdv
PETI 497580 2010. december 17. 20:07
Válasz erre
Akkor én most felbérelek egy osztrák kisgépest, hogy sértsen légteret. Vajon össze tudná dobni ez a topik erre a pénzt? :)
Weizi 497578 2010. december 17. 18:23
Válasz erre
A bejövetel,és a leszállás is Déli irányból volt.Egyébként teljesen igazatok van,és megértelek benneteket,de higgyétek el itt most nem a betartandó szabályok miatt nem értesültetek minderről,mert ezt senki sem így tervezte,csupán egy valaki,akinek az akarata érvényesült is,és akinek a nevét már azon bizonyos szabályok miatt nem tehetem közzé,amit te is említettél.
A lényeg,hogy minket is,akik napi kapcsolatban vagyunk a típussal,váratlanul ért a dolog.A terv eredendően az volt,hogy 28.-án repülnek utoljára.Sajnos nem így történt.:(
Az együléses gépek még szolgálatban vannak,így ha esetleg betévedne az ország légterébe valami kóbor repülőeszköz,úgy lenne még esély,hogy magyar Fulcrumot láthassunk a levegőben.
búza 497577 2010. december 17. 17:42
Válasz erre
Tényleg leragasztották, de ezen valamiért nem. Ennek a gépnek ezért egyedi a festése, másoknak másért! :-)) Ha végignézel jó sok képet - különösen a csillagos korszakból, vagy pl. a PF-eket - nem találsz két egyformát.
Üdv: Búza
Murmuc 497576 2010. december 17. 17:35
Válasz erre
Űdv Búza! Nálad a pont!:)
Nem vonom kétségbe a "fényező" szakértelmét, de a belépőél még mindig sántít!
Normál esetben a "szívócsatornát" letakarták és a belépőél ragasztották, anno.
Ez a kép, most vagy egy egyedi eset vagy én tévedek!:)
búza 497575 2010. december 17. 16:47
Válasz erre
5721_001
5721_001

Szia Murmuc!
A gerincen levő csík vastagságával egyetértek, a többivel nem!
A lelkiismeretről annyit, hogy ismereteim szerint ugyanaz az ember vezette a festést, mint a 7011-nél, 4408, nál, a Mig-15-ösnél, stb. Több száz festés van mögötte!
Üdv: Búza
PETI 497574 2010. december 17. 15:35
Válasz erre
Murmuc! Köszi a hozzászólást. Reméltem, hogy nem csak én vagyok ilyen kényes ezekre a dolgokra.
Üdv
Murmuc 497573 2010. december 17. 13:33
Válasz erre
Üdv Peti!
Teljes mértékben egyetértek veled a 5721-es festésével kapcsolatban! A gerinctartályon lévő barna sáv soha nem volt ilyen keskeny. Persze tudom hogy egyformára soha nem sikeredett, például a 5822-esen határozottan széles volt.Az orr rész tetején a zöld sáv mindig egyenes vonalú volt, soha nem volt ilyen hullámos! És ami végképp nem fér a fejembe, ha "restaurálnak" egy 21-est, miért nem lehet a belépőél acélgyűrűjét maszkoló szalaggal leragasztani? Manapság a lelkiismeretes munka olyan mint a fehér holló!
Zépisti 497572 2010. december 17. 09:49
Válasz erre
Sziasztok!

Igazad van Monox!Egyébként nekem is van jó pár ismerősöm sőt klubtársam(!) aki a bázison dolgozik mégse bírtak szólni,hogy lesz még repülés...Ez van.

Zépisti
Monox 497571 2010. december 17. 09:06
Válasz erre
Weizi, annyira jó, hogy ezeket az adatokat megosztod velünk, de annyira jó lett volna, ha legalább két órával a start előtt teszed meg... Tudom, léteznek bizonyos szabályok, amiket be kell tartani, mégis sokat segített volna ha ezt tudjuk előre. A pálya melyik oldalán volt a leszállás?
PETI 497570 2010. december 16. 21:30
Válasz erre
Szépek, szépek, de pont nem sikerült rajtuk valami. Hol a színek nem lettek jók, hogy a felfestett minták, stb. Az 5721 pl. biztos nem ilyen volt. A legszebb a képeiden lévők közül a 23UB, az tényleg szép, de azt meg kár volt átfesteni, mer' a terepmintája sokkal jobb volt.
doky3 497569 2010. december 16. 21:17
Válasz erre
A frissen 600 millióért felújított, majd pillanatok alatt kivont Szu-22-eseinket sem kellett volna újrafesteni:( De ezt már emlegettük párszor.
zoli1989 497568 2010. december 16. 20:58
Válasz erre
5271_102
5271_102
Li-2_52
Li-2_52
Mi-4_501
Mi-4_501
Mi-8T_008
Mi-8T_008
MiG-23UB
MiG-23UB

Hát, lehet van benne valami. De azért szerintem mostanában Szolnokra is nagyon szép gépek kerülnek be...
PETI 497567 2010. december 16. 20:50
Válasz erre
Ezt gondolom, de felújítás és felújítás közt is van különbség. Gondolom egy frissen kivont Szu-7-est nem nagyon kellett felújítani a cseheknél. Egy 15 éve magára hagyott géppel azért más a helyzet.
Caprice 497566 2010. december 16. 20:39
Válasz erre
Sejtettem, mindenféle cikkből leírásból hogy van benne bőven. Hát sajnálom hogy így ért véget nálunk.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.