/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.
romeo 497091 2009. június 22. 20:56
Válasz erre
DSC03199
DSC03199
DSC03201
DSC03201

A szlovák légierő mozaik festése.
PETI 497090 2009. június 6. 19:14
Válasz erre
Repül a 11-es, én is úgy tudom.
zoli1989 497089 2009. június 6. 13:35
Válasz erre
Monox 497088 2009. június 6. 12:49
Válasz erre
Én úgy tudom kivonták. Repülőképes állapotban tartották a bemutatóra, mert annyit még "elbír". Pont azért is kapott díszfestést, mert ezen túl már semmire nem alkalmazták. Azóta 3x jártam kecskeméten, de repülni azóta sem láttam és fotóval sem találkoztam ami a bemutatót követően a levegőben készült volna róla.

Egyébként kevésbé ismert, de a 117-es számú Mi-24 is ki volt vonva amikor Csőrikeként feltámaszották pár felszállás elejéig.
zoli1989 497087 2009. június 6. 12:07
Válasz erre
De a 11-es tudtommal a díszfestésű gép. Az meg még repül, nem vonták ki.
Monox 497086 2009. június 6. 11:37
Válasz erre
Egy kevésbé ismert fórumban ezt talátam. Egy történet ami arról szól, hogy a 11 oldalszámú gépünk hajszállal kerülte el azt, ami a 02-es vesztét okozta.

"2005-ben történt ez is, mint a 02-es lezuhanása. Berepülés előtti utolsó hajtóműpróbán voltak a kollégák a 11-es oldalszámú géppel a forszázshelyen. Végeztek a munkával, minden ok volt az ollózással is és már a hajtóművek hűtését végezték leállítás előtt. A kint lévő egyik sárkányos kollégának már ekkor sem tetszett valami. Amikor a kabinban ülő mechanikus stop állásba helyezte a második hajtóművezérlő kart is, akkor az előbb említett sárkányos tiszt valami fémes hangot hallott. Rövid tanácskozás után a hajtóművesek és a sárkányosok úgy döntöttek, hogy újabb indítást végeznek. Szerencsére. Mert alig pörgött fel a hajtómű, amikor egy iszonyú fémes hang jött és felrobbant. Ez azt jelenti, hogy a fordulat néhány másodperc alatt nulla lett. Ha nincs akkor ott az a sárkányos tiszt, vagy nem annyira jó a füle, akkor ez felszállás közben is megtörténhettet volna..."

Lehet, hogy a 11-est ezért vonták ki az aktív szolgálatból?
Farkaskoma 497085 2009. május 8. 12:05
Válasz erre
Ha még nem szerepelt volna itt...

album.reality.hu/OLD/panos/repnap/mig29_inst/
romeo 497084 2009. május 7. 19:40
Válasz erre
1
1

Üdv!
f2d 497083 2009. április 1. 19:15
Válasz erre
Tibcsi 497082 2009. április 1. 17:41
Válasz erre
Volt szó korábban az ESCI MiG-29-eseéről. Itt megnézhetitek:

www.aircraftresourcecenter.com/Gal9/8501-8600/gal8537-MiG-29-Kidd/00.shtm
Figaro 497081 2009. március 28. 20:48
Válasz erre
Lala 497080 2009. március 26. 20:07
Válasz erre
Sziasztok!
Az airliners.net-en van márc.21-i Lengyel 29-es(levegőben)
Levix 497079 2009. március 23. 20:38
Válasz erre
Fotósorozat az orosz SzMT-kről
pilot.strizhi.info/photos/v/Kursk/SMT/
Levix 497078 2009. március 19. 22:42
Válasz erre
Lehet nem vettétek észre de tettem egy linket a magyar 29-esek átvizsgálásáról.

legiero.blog.hu/2009/02/18/repedtsvancuak
zoli1989 497077 2009. március 19. 22:12
Válasz erre
Hát szlovákéknál szerintem nincs túl nagy gond. Ez 2009-es fotó:
www.fotogaleria.lietadla.com/view.php
Nyugger 497076 2009. március 19. 21:45
Válasz erre
Sziasztok,

Van valakinek mértékadó híre a lengyel, bolgár és szlovák MiG-29-ek állapotáról? Nem hiszem, hogy csak az orosz és a maroknyi magyar gépet érintené a korroziós gond.
PETI 497075 2009. március 19. 20:53
Válasz erre
Egyik legnagyobb szívfájdalmam, hogy valszeg sosem repül köteléket magyar MiG-29 géppár a nemsokára repülőképes magyar MiG-15UTI-val!
A másik maga a 29-es ügye, ami magyar vonatkozásban csőd...
begyuzs 497074 2009. március 19. 17:03
Válasz erre
borisz 497073 2009. március 19. 16:47
Válasz erre
Vagy csak nincs pénz rájuk sehogysem, aztán megvan az ürügy a csendes kivonásra?
Mikor lettek ezek utoljára átnézve?
f2d 497072 2009. március 19. 13:30
Válasz erre
Ne haragudj, de nagyon maradi gondolkodású vagy.:-D Az egy elavult és rossz szemléletű légierő volt, olyan maradi dolgokkal mint, hogy a repülőgép repülésre való. Nem is értem hogyan lehetett úgy élni. Fújj! Ezt le is váltották egy mai modern minden porcikájában korszerű gondolkodású légierőre, itt már a repülőgépeket nem használják olyan alantas dolgokra mint a repülés.
Cébés 497071 2009. március 19. 12:37
Válasz erre
Szépen hazavágták a légierőt...Nesze neked 14 grupen...És abból is ha már kettő felemelkedik egy repülési napon,akkor már nagyüzem van...pfff
Anno Taszáron de 10-től hajnal 1-ig hédereztünk a kifutópályán.Élveztük a kerozinszagot,süttettük a hasunk a napon,kortyoltuk a sört,kergettük a bárányokat a kifutóról,Migek és Szuhojok megállás nélkül mentek egész nap,reggeltől estig!
Az még légierő volt! Ez már csak valami színházi előadás! egy lefutott darab...
Kapják be! (elnézést)
Levix 497070 2009. március 19. 12:14
Válasz erre
begyuzs 497069 2009. március 19. 10:20
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Egy magyar 29-esen dolgozom,mostani -natos- festéssel.
Nekem úgy tünik,hogy a futóműaknák ugyanolyan színűek,mint a gép alja.
Kérlek erősítsetek,vagy cáfoljatok meg.
Köszi.
romeo 497068 2009. március 19. 09:44
Válasz erre
Üdv!

Egy aktuális rossz hír:

Valószínűleg nem emelkedik többé magyar felségjellel a levegőbe MiG-29-es vadászrepülőgép - írta a csütörtöki Magyar Nemzet. Az eredetileg 28 gépes flotta üzemképes maradékát jelentő néhány példány mintegy másfél hónapja vesztegel a kecskeméti légi bázison egy Oroszországban decemberben bekövetkezett katasztrófa nyomán - olvasható a lapban.

link:www.hirszerzo.hu/cikk.vegleg_foldon_maradnak_a_mig-ek_.101721.html
Mpower 497066 2009. március 16. 22:20
Válasz erre
Ez millly ronda, miért volt rajta a púp?
f2d 497065 2009. március 16. 20:45
Válasz erre
Az Algírok azért adták vissza, mert nem voltak vele túlzottan megelégedve. Közelharcban/műrepülésben gyengébbek, a nagy púp a hátán nagyon lerontja a manőverező képességét. Valahol azt olvastam, hogy az oroszok a saját fejlesztéseiknél már nem preferálják ezeket a nagypúpos változatokat.
tothtomi 497064 2009. március 16. 20:13
Válasz erre
borisz 497063 2009. március 16. 17:17
Válasz erre
Úgy néz ki.
Vajon hány, a nyolcvanas évek közepén legyártott 29essel érnek fel?
zsury 497062 2009. március 16. 09:53
Válasz erre
IMG_2881_ku
IMG_2881_ku
IMG_2888_ku
IMG_2888_ku

Sziasztok! Ez a gép nem az Algériából visszavásárolt SMT-k egyike?
borisz 497061 2009. március 14. 20:35
Válasz erre
Hümm?
Nem azt mondtam, hogy ilyen gépeket gyártani, hanem ezt a 90 gépet, ahogy van, sutty, helyette mondjuk 30 Mig-35. Mert ezekbe a gépekbe még pénzt beleölni szerintem ahogy van felesleges.
Nem azért mondom, merthogy az tök fasza, ha valahol új gépeket állítanak szolgálatba, hanem költséghatékonyabbnak tűnik.
Monox 497060 2009. március 14. 19:45
Válasz erre
Az ötlet jó.

Csakhogy egy mai MiG-29-es árából a '80-as években 3-at kaptál volna, arról nem is beszélve, hogy műszakilag ma már nem lehetne ugyanolyan gépeket gyártani, mert azt valljuk be, hogy bár kiváló gép, az idő vasfoga nemcsak a gép szerkezetét kezdte ki, hanem az elektronika is fejlődött egy pár fényévnyit...

És ha nincs pénz, akkor javítva sem lesz a 90 gép. Szerintem ezekből már egy sem fog repülni...
borisz 497059 2009. március 14. 10:47
Válasz erre
Lehet, hogy értelmesebb lenne újakat csinálni.
Szerintetek?
romeo 497058 2009. március 14. 01:30
Válasz erre
90 orosz MiG-29-es nem repülhet ideiglenesen
Dátum: 2009-03-13 21:14:09 Nyomtatás

Oroszországban kilencven MiG-29-es vadászrepülőgépet találtak hibásnak, és vontak ki egy időre a légierő gépparkjából. A hibákra az a műszaki vizsgálat vetett fényt, amit egy hasonló típusú gép decemberi balesete nyomán végeztek el - közölte a légierő egyik szóvivője. Összesen mintegy kétszáz MiG-29-est vizsgáltak át. A hibás gépeket megjavítják, mihelyt meglesz a pénz a helyrehozatalra - tette hozzá a szóvivő. A MiG-29-esek az 1980-as évek óta vannak szolgálatban a szovjet, illetve az orosz légierő kötelékében. (MR)
Levix 497057 2009. március 13. 19:02
Válasz erre
F15engine
F15engine

Bocs a kép lemaradt.
Levix 497056 2009. március 13. 19:02
Válasz erre
Az érdekesség kedvéért.
Levix 497055 2009. március 12. 21:44
Válasz erre
legiero.blog.hu/2009/02/18/repedtsvancuakú

Fotókkal MiG-29 probléma.
Z.Pisti 497052 2009. március 6. 09:20
Válasz erre
Sziasztok!

Egy hivatásos katona mondta egy cimborámnak akivel együtt focizik.Nyilván ennek megfelelően kezelendő,nem állítom hogy ez száz százalék persze.De nem zörög a haraszt ,ugye...
Z.Pisti
Monox 497051 2009. március 4. 18:32
Válasz erre
Z. Pisti!

Én is olvasom közben a Jetfly.hu-t de azokban az van írva, hogy a magyar gépeket nem érinti a probléma. Honnan származik az információ?
Monox 497050 2009. március 4. 17:13
Válasz erre
Ne legyünk igazságtalanok. Pl. MiG-15-ösből még azért van (ill. Földiig volt) olyan sok mert megfelelően volt kidolgozva a selejtezés és az azután következő időszak. Igaz akkor még büntették a lopást.
borisz 497049 2009. március 4. 16:55
Válasz erre
Örülhet, amelyik harc közben kopott ki...
Tommy 497048 2009. március 4. 16:31
Válasz erre
miért, volt valamikor is dicső vége valamelyik típusnak magyarországon?
Z.Pisti 497047 2009. március 4. 16:20
Válasz erre
Sziasztok!

Ma hallottam egy hírt miszerint a migek nem repülhetnek valamilyen korróziós probléma miatt és valószínűleg már nem is fognak...Sajnos az állapotokat figyelembe véve nagyon is eltudom képzelni,hogy így van...Dicstelen vég ez a huszonkilencesnek!

Z.Pisti
trek84 497046 2009. március 3. 07:08
Válasz erre
DSC00223
DSC00223

Helló!

Eladó 13 db ÖSSZERAKOTT repülő.
Egyben 4500.- Ft A postát én állom.

Ajándékba adok mellé még 1/76-os figurákat 12 db emberrel ill autóval és motorral
Több képet csereberében találsz.

Ha érdekel hívj, vagy írj.
30/965 7473 vagy ati86@freemail.hu
Szállító 497045 2009. március 2. 11:18
Válasz erre
Talán tud segíteni valaki!

(érdekes képek rovatból)
KERESEK! MIG-29 vs. F-14 FOTÓT!

Én is keresnék olyan fotókat amint a Taszáron járt Tomcat-ek és magyar Mig-29-es láthatóak repülés közben!
Megkerestem a TopGun akkori számát de abban is csak statikus fotók vanak.
Biztos nem sajtófotó a mi aládd látható. Ha valakinek van pilóta ismerőse, tegye meg, hogy rákérdez!
Nagyon hálás lennék érte és viszonznám a szivességét!
Előre is köszönöm!
Szállító
romeo 497044 2009. február 23. 20:31
Válasz erre
1
1
2
2

Üdv!
Bubu 497043 2009. február 23. 19:35
Válasz erre
Sziasztok!
Keresem a Légi harcban a MIG-29 című filmet , ami 2004-ben jelent meg a kecskeméti repülőnapon!Ha valakinek meglenne vagy tudja , hogy honnan tudom beszerezni az kérem értesítsen .Előre is kösz:Bubu
incubator@citromail.hu
Bubu 497042 2009. február 23. 19:35
Válasz erre
Sziasztok!
Keresem a Légi harcban a MIG-29 című filmet , ami 2004-ben jelent meg a kecskeméti repülőnapon!Ha valakinek meglenne vagy tudja , hogy honnan tudom beszerezni az kérem értesítsen .Előre is kösz:Bubu
incubator@citromail.hu
sztriki 497041 2009. február 23. 19:23
Válasz erre
doky3 497040 2009. február 23. 11:09
Válasz erre
Bp.-en a Móricz Zsigmond körtéren levő boltban foglalkoznak Aires kiegészítőkkel. Ez a cég mindent gyárt az Aca 29-eshez.

Doky
Tibcsi 497039 2009. február 22. 22:27
Válasz erre
Én már többször rendeltem tőlük. Ha raktárkészleten volt az áru, akkor gyorsan megjött. Ha nincs készleten, amit rendelni akarsz, akkor előfordulhat, hogy sokat kell várni rá.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.