/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.
f2d 496937 2009. január 10. 10:33
Válasz erre
Kopoltyúk ide vagy oda nagyon preckó a 29-esed.
Tibor 496936 2009. január 10. 10:30
Válasz erre
Köszi a hozzászólásod. Lehet olyan eset, hogy az előkészítés során a pilóta kabin üres, a redőnyök zárva vannak és a kopoltyúk nyitva?
Tibor
Puffyn 496935 2009. január 10. 09:23
Válasz erre
Sziasztok!

Konkrét szakmai magyarázattal nem tudok szolgálni de napi kapcsolatban vagyok a Mig-gel! Teljesen más szakirányon dolgozom és csak arra tudok hagyatkozni amit láttam és tapasztaltam a gépen. Az a fotó ami a 707-es hozzászólásban van tényleg egy indítást ábrázol és ilyenkor a hajtómű a kopolytyúkon keresztül szívja a lvegőt, nehogy valamit beszívjon a beömlőnyílásokon keresztül.A redönyök ilyenkor zárva vannak és ha jól tudom akkor a 200 vagy 250 km/h sebességnél nyílnak ki. A kopoltyúk ekkor nem záródnak mert bizonyos helyzetekben onnan is szív a hajtómű. Ha jól emlékszem egyszer valaki korrekt magyarázattal szolgált ezzel kapcsolatban egy kb. tavaly őszi hozzászólásban.

A kopoltyúk álló helyzetben zárva vannak mert ha valaki belelépne a gépen mászkálva akkor valószínűleg lábtörés vagy legalább zúzódás lenne a vége.

Amit írtam ne vagyétek szentírásnak mert mint mondtam igaz hogy a gépen dolgozom de más szakirányon.

üdv. Puffyn
Tibor 496934 2009. január 10. 06:21
Válasz erre
Ez így korrekt. Valóban kicsit túllihegjük ezt a nyitott, zárt kopoltyú ügyet, de a vitát igazán az zárná, ha valaki, aki tényleg szakember letenné a voksát, vagy ha tetszik eldöntené a vitát.
Tibor
Levix 496933 2009. január 9. 23:22
Válasz erre
arabok_sem_szeretik[1]
arabok_sem_szeretik[...

Megtévesztő lehet a kopoltyúk festése mint ezen a gépen.
tankos_srac 496932 2009. január 9. 22:57
Válasz erre
Bocs, igazad van! Tényleg zárva vannak.
István 496931 2009. január 9. 22:39
Válasz erre
Sziasztok!
Most írok itt először.A kopoltyúnál a munkahenger feladata csak egyszerűen a kopoltyúk rögzítése álló hmű esetén.Magyarul csak reteszel.
üdv
VO101_Papi 496930 2009. január 9. 22:32
Válasz erre
Mig-29 Hun 003
Mig-29 Hun 003
Mig-29 Hun 006
Mig-29 Hun 006
Mig-29 Hun 008
Mig-29 Hun 008

Tudom honnan indult a dolog, ezért megnyugtatásul teszek fel a saját madaramról is képeket. Ezen is nyitva vannak a lamellák, de csak lustaságból(vagy inkább makettezői szabadság?:)). Ebből is látszik, hogy nagyobb a füstje mint a lángja a témának.
Ma este már nem tudok rákérdezni az illetékes elvtársaknál (akik repülik), de amint lehet utánajárok a dolognak, és közzé teszem a pontos infókat, forrás megjelöléssel:)
Így korrekt?
Bár hozzá teszem, járkáltam egy időben eleget a 29-esek között, de álló hajtómű mellett csak zárva láttam a lamellákat, és azt hiszem itt az a lényeg, nem az, hogy hogy működik.
Üdv: Papi
Solo 496929 2009. január 9. 21:39
Válasz erre
Mivel a beömlőt lezáró ajtók hidraulikus működtetésűek, álló hajtóműnél pedig nincs hidraulika nyomás, ezért azok tuti nyitva vannak. Kivéve ha földi tápról kapja a nyomást.
T.Csaba 496928 2009. január 9. 21:32
Válasz erre
Mig-29-Fulcrum_12
Mig-29-Fulcrum_12

Nem a lamellás kérdéshez tartozik,de találtam egy szerintem fantasztikusan jó képet.Még sehol nem találtam ilyet.Ezt látni az életben,azt hiszem kevesek kiváltsága.Mindenkit irigylek aki repülhet egy 29-essel,bármelyik kabinban!
Szóval a kép egy 29 hátsó kabin periszkópjáról készült.
Üdv! Csaba
Tibor 496927 2009. január 9. 21:28
Válasz erre
Ha megkérdezhetem mire alapozod ezt a sommás kijelentést? Szerinted a beömlőt lezáró redőnyök mi célt szolgálnak? Az sem zavar, hogy a Bombraider által feltett linken is ott vannak a hidraulika munkahengerek? Pedig amit én feltettem az a +4 füzetből van szkennelve, amit Bombraider feltett, az meg valamilyen lengyel nyelvű kiadvány. Avagy Te üzemeltetted, vagy repülted a 29-est?
Félre értés ne essék Én sem repültem, nem is üzemeltettem a vasat, csak szeretném ha valaki szakmai alapon győzne meg arról, hogy az álló gépen, ha a fő beömlők a redőnnyel zárva vannak, akkor a felső kopoltyúk is zárva vannak. Illetve a pilótának a kabinban kell lennie ahoz, hogy a felső kopoltyúk nyitva legyenek és a redőnyök zárva. Ti.: a vitának ez volt a kiinduló pontja. Lásd: 707. hsz.
Tibor
Tibcsi 496926 2009. január 9. 21:16
Válasz erre
Sőt, ahogy egy korábbi hsz-emben írtam is, még a repülőnapos dvd-n frankón látszik, hogy késrepülés közben a lamellák lobognak, mint a zászló az áramlás és a légnyomáskülönbség hatására.
VO101_Papi 496925 2009. január 9. 21:13
Válasz erre
116614_06179_Kecskemet_2008_MiG2901
116614_06179_Kecskem...

ezen a képen jól látszik a lamellák nyitása, jól néz ki a rajz, csak nem igaz ebben a formában
Tibor 496924 2009. január 9. 21:03
Válasz erre
Scan0006
Scan0006

Lehet, hogy Zebi jól emlékszik, csak akkor a piros körrel bekaríkázott hidraulika henger mi célt szolgál?
Tibor
VO101_Papi 496923 2009. január 9. 21:01
Válasz erre
ne keverd a gépágyú lőporgáz elvezetésének rácsait, ezen a képen is stabilan zárva vannak, az antenna alatti részt nézd
tankos_srac 496922 2009. január 9. 20:59
Válasz erre
Legalábbis nekem úgy tűnik...
tankos_srac 496921 2009. január 9. 20:58
Válasz erre
29-es kopoltyu
29-es kopoltyu

Ezen tuti, hogy áll a hajtómű és nyitva vannak a kopoltyúk.
VO101_Papi 496920 2009. január 9. 20:52
Válasz erre
Zebi 496919 2009. január 9. 20:51
Válasz erre
Igen, ezen a rajzon látszik, amit írtam. Fizikailag nincs összekötve a kopoltyú mechanikája semmivel, azt csak a légnyomáskülönbség mozgatja.
Bombraider 496918 2009. január 9. 20:50
Válasz erre
Tibor 496917 2009. január 9. 20:49
Válasz erre
Scan0006
Scan0006

No még egy rajz. Lehet, hogy látszik a bácsi sisakja, de ugye v
Zebi 496916 2009. január 9. 20:36
Válasz erre
Nem mernék rá megesküdni, de úgy emlékszem, mintha a kopoltyúkat maga a légnyomáskülönbség nyitná, rugó ellenében. Azaz csak járó hajtóműnél lehet nyitva.
Solo 496915 2009. január 9. 20:33
Válasz erre
Ebben is van bácsi. Látszik a sisakja.
Tibor 496914 2009. január 9. 20:29
Válasz erre
Scan0004
Scan0004

Lehet. És ezen a fotón? (Bocs a rossz minőségért csak a lényeget ki akartam nagyítani.)
Tibor
Cébés 496913 2009. január 9. 20:18
Válasz erre
Ez most komoly? Persze hogy benne van a pilcsi,mivel a fotó egy indítási folyamatot ábrázol.
Zebi 496912 2009. január 9. 20:10
Válasz erre
Szia!
Szerintem ott van a pilóta, előrehajolva, én legalábbis látok ott egy sisakforma fehér foltot.
Tibor 496911 2009. január 9. 20:06
Válasz erre
Szia!
Lehet. Én meg a fotóval arra próbáltam célozni, hogy nincs igaza. Nagyítóval is kerestem a ljótcsikot (magyarul pilótát) a mellékelt fotón, de nem találtam.
Tibor
Solo 496910 2009. január 9. 19:37
Válasz erre
Szerintem arra próbált célozni, hogy álló hajtóműnél a kopoltyúk zárva vannak, a beömlők meg nyitva. Ha van benne pilóta, akkor a hajtómű is működhet. :)
Tibor 496909 2009. január 8. 21:00
Válasz erre
jetfly_003
jetfly_003

Mert? Tu.i. A kopoltyú és a beömlő redőny szerinted nincs egymással kapcsolatban?
Tibor
mig-29 496908 2009. január 8. 20:43
Válasz erre
Kedves Tibor!
Nagyon szép a Mig-ed de nem hiszem el hogy nem lehet ilyen aprólékos munkát a kopoltyú nyitva hagyásával elrontani ill, elnézést ha hajózót teszel bele!
További jó makettezést!
PETI 496907 2009. január 8. 20:13
Válasz erre
Jó estét Tibor!
Fantasztikus. Nagyon szép!
Tibor 496905 2009. január 8. 15:27
Válasz erre
proba 064
proba 064
proba 076
proba 076
proba 066
proba 066
proba 070
proba 070
Bal szárny gravírozás
Bal szárny graví...
proba 093
proba 093
Fő futó akna belső borítás
Fő futó akna bels...
Fő futó akna belső borítás
Fő futó akna bels...

Mivel a Jézuska helyett megajándékoztam magam végre egy digi fényképező masinával, így kedvcsinálónak és ha nem untatlak Benneteket vele, még felrakok néhány fotót a félkész Italerei MIG-29-ről.
Tibor
Kerek 496904 2009. január 7. 16:20
Válasz erre
Elnézésetek kérem az elírtásomért UB-t akartam írni de a két ülésről hirtelen a mig-21um jutott az eszembe. Bocs
Köszönöm az info-kat
vlevi 496902 2009. január 6. 23:17
Válasz erre
Én az együlésest építettem, és nem emlékszem rá, hogy sok szopás lett volna vele. Ezalatt azt értem, hogy különösebb illesztési problémákra nem emlékszem, a panelvonalazása szép vékony, és nagyjából a kabinbelső is elviselhető feljavító nélkül is. A műszerfalon, oldalpanelen ki vannak dolgozva a műszerek.
Persze, hogy mennyire pontos, azt annakidején nem néztem.

Amit viszont nem értek, az az, hogy a kitreview pont com oldalon egy darab 29-es nincs fennt.
Monox 496901 2009. január 6. 23:10
Válasz erre
Nagyjából én is ezen a véleményen vagyok, viszont nagyobb alakhibát nem tartalamz, leszámítva az orrfutónál lévő plussz ivet, amit ki kell tömíteni. A kabint én is fémmaratással tuningoltam és két Verlinden K-36-os ment bele, a hajtómű kiömlőket pedig szintén le kellene cserélni olyanra, ami hasonlít az igazira...
Tibcsi 496900 2009. január 6. 21:02
Válasz erre
P1010108
P1010108

Szia,

Én megépítettem. Érdemes hozzá beszerezni minimum két rendes ülést, de legjobb lenne egy komplett FM feljavítót. A kabinja és a hajtómű kiömlő, ezek a leggyengébb részei.
vlevi 496899 2009. január 6. 20:59
Válasz erre
Most MiG-21 UM, vagy MiG-29 UB?
Kerek 496898 2009. január 6. 20:38
Válasz erre
Hello mindenki!
Az Academy 1/48-as 29um kitről van valakinek véleménye vagy tapasztalata?
Most terveztem egynek a beszerzését, de nem szeretnék beleszaladni valami gyenge minőségű darabba (volt már rossz tapasztalatom Academy makettel)
Üdv: Kerék
PETI 496897 2009. január 6. 09:39
Válasz erre
Tibcsi 496896 2009. január 5. 20:17
Válasz erre
mig29_26

Dongó jelvénnyel
mig29_26

Az új festésű 26-os Dongó jelvényes. :)
KapusiZoli 496895 2009. január 5. 14:23
Válasz erre
Uraim, ezer köszönet!
PETI 496894 2009. január 5. 13:28
Válasz erre
Jöhetnek az együlésesek... :)
Monox 496893 2009. január 5. 08:05
Válasz erre
Na azt hiszem ezt kitárgyaltuk...
Monox 496892 2009. január 5. 08:04
Válasz erre
24,25,26 - os gépek amig csak repültek színes Puma jelzés volt az oldalukon.
Kivétel a 26-os, ami ma is repül, de a NATO szürke időszakában már alacsony láthatóságú Dondó századjelvénnyel.

27,28,29 - Döngó századjelvényes gépek mindvégig. Tartósabban csak a 27 és 28-as repül a 29-es már tizenévek óta áll a földön. A 27-es időközben szürke lett, így a Dongó jelvény is egyetlen szürke körvonal lett.
PETI 496891 2009. január 5. 08:02
Válasz erre
PETI 496890 2009. január 5. 08:01
Válasz erre
Régi festésű 24, 25, 26 Puma
Régi festésű 27, 28, 29 Dongó
Új festésű 26 Puma
Új festésű 27 Dongó
Tibcsi 496889 2009. január 5. 02:27
Válasz erre
És a NATO kamós 27-esen is Dongó jelvény van.
Tibcsi 496888 2009. január 5. 01:45
Válasz erre
Ami biztos:

- a 25-ösön Vári Gyula idejében Puma jelvény volt
- a 26-oson 2007-ben Dongó jelvény volt
KapusiZoli 496887 2009. január 5. 00:39
Válasz erre
Sziasztok!
Csinálok egy 1:48as Ub- t, de nem tudom, hogy melyik gép melyik századhoz tartozik.Tudnátok segíteni?
Köszönöm:
Zoli
opetrovics 496883 2008. december 25. 10:03
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.