/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.
Tibcsi 496779 2008. november 8. 06:10
Válasz erre
Levi oldalán találsz festési rajzot, és néhány fotót is.

http://www.plasticwings.hu/mig29/natomig.htm
phun 496778 2008. november 6. 16:52
Válasz erre
Mohóságom határtalan. :-)
Mindkettőt megköszönném.
Tibcsi 496777 2008. november 5. 22:22
Válasz erre
Jééé, ebben ültem én is! :-))) Fotók kellenek, vagy rajz?
phun 496776 2008. november 5. 22:18
Válasz erre
1393356
1393356

Sziasztok!

Nincs valakinek véletlenül erről a típusú festésről képei?
Nyugger 496775 2008. november 3. 12:29
Válasz erre
DAF
DAF
DAF 0
DAF 0

Van aki repüli, van aki fan, kb. 5-6 éve lett fotózva Pest megyében.
PETI 496774 2008. november 2. 21:16
Válasz erre
Hu, király! Hétköznap is megy az üzem? khmm, izé... :)
sainz 496773 2008. november 2. 17:03
Válasz erre
Tomi 496772 2008. november 2. 12:09
Válasz erre
Szia PETI!

Múlt hét csütörtökön pont ez a nagyvas repült egyet éjszaka!

sainz!

E-mailben lenne pár kérdésem, tudnál adni egy e-mail címet?
sainz 496771 2008. november 2. 10:20
Válasz erre
000057_resize
000057_resize

Kusovka 1993, a hölgyek MiG-29 technikusok !
sainz 496770 2008. november 1. 22:49
Válasz erre
Untitled-Scanned-64
Untitled-Scanned-64

"...Most szép lenni katonának..."

Vidám percek az An-26 fedélzetén 1993 Október 12.

In Memoriam Gege...
PETI 496769 2008. november 1. 22:48
Válasz erre
Newman 496768 2008. november 1. 22:12
Válasz erre
Peti!
Hú, de jók lettek ezek a fotók!
Üdv.
PETI 496767 2008. november 1. 21:55
Válasz erre
IMG_8094 korr copy

fel...
IMG_8094 korr copy
IMG_8098 korr copy

le...
IMG_8098 korr copy

Na és mi újság van Kecskeméten? Látni "kétfarkúakat" az égen? Ki mit látott az elmúlt hetekben?
PETI 496766 2008. október 31. 21:39
Válasz erre
Kedves mig-29!

Ebben a topikban csak ilyen embereket találsz! Vagyunk egy páran...

Üdv
mig23papa 496765 2008. október 31. 21:05
Válasz erre
Rumcájsz_52 496764 2008. október 31. 19:19
Válasz erre
gyakorlatilag egy felszállóredőny, de a 21-nél nem volt rugó a zárásra, csak a belső légnyomás és a saját súlya ami szintén zárási irányba hatott /a 29-nél a saját súly nyitási irányba hat, nyilván ezért kellet a rugós záró-mechanika/.
sainz 496763 2008. október 30. 17:06
Válasz erre
mig23papa 496762 2008. október 27. 21:26
Válasz erre
valahogy úgy működik mint a felszállóredőny, nem ?
Monox 496761 2008. október 27. 20:48
Válasz erre
Bár a MiG-21-esnek a nyomába sosem léphet a típus de biztos, hogy távozása nagy űrt fog hagyni bennem és még sok-sok repülést szerető és tisztelő emberben.
mig-29 496760 2008. október 26. 20:03
Válasz erre
Sziasztok!

Nagyon örülök hogy vannak még akik úgy fogják sajnálni a mig-29-est mint én valamint kollegáim! :)
Tibcsi 496759 2008. október 26. 11:01
Válasz erre
kamovos 496757 2008. október 26. 09:52
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52!

Lám-lám!

Ismét 1 1xű orosz +oldás, ami nem igényel számítógépes vezérlést, és mégis akkor, és úgy működik amikor szükség van rá!

Üdv: kamovos
Rumcájsz_52 496756 2008. október 26. 09:45
Válasz erre
A 29-es felső levegőbeömlő zsaluit rugós szerkezet tartja zárt helyzetben beszabályzott erővel, igy bizonyos szivóerő hatására ki tudnak nyilni. Ez a szivóerő létrejöhet a szivócsatornák mellső védőlemezeinek lezárásakor a hmű-kompresszor szivásának hatására, vagy késrepülés közben is, amikor az oldalkormánnyal való lecsúszás elleni rátartás miatt a szivócsatorna nem pontosan szemből kapja a légáramlatot, vagyis részlegesen le van árnyékolva, ekkor kevesebb levegőt kap, igy a hmű megszivja a kopoltyúkat.A lifegés attól van, hogy nyitott állapotban a szivócsatorna feltöltődik levegővel, és a rugós szerkezet be tudja zárni, de ettől megint lecsökken e szivcsat. nyomása, és a szivás újra kinyitja, stb. stb, amig ez az állapot fennáll.
Tibcsi 496755 2008. október 26. 08:43
Válasz erre
Most nézem a repülőnap dvd-t. Épp a 29-es repül, és késrepülés közben a felső levegőbemlő zsaluk úgy lifegnek, mintha valami zászló lobogna. Ezeket működteti valami szerkezet, vagy csak az áramló levegő?

Akinek megvan a dvd, tudok adni pontos koordinátákat is, hogy hol láttam. :)
tothtomi 496754 2008. október 1. 22:45
Válasz erre
Cserébe viszont én már megválaszoltam :)
Etel 496753 2008. október 1. 22:32
Válasz erre
Szia Buza!

Nem tudom pontosan mit ábrázol, és mikor került oda.
tothtomi 496752 2008. október 1. 20:35
Válasz erre
Egy tigris, még a hollandoktól.
buza 496751 2008. október 1. 20:31
Válasz erre
Szia Etel!
Szerintem elmaradtam egy vagy két brossúrával! Mi van a 01-es svancára festve?
Üdv: Búza
szezsolt 496750 2008. október 1. 20:15
Válasz erre
Etel 496749 2008. október 1. 20:08
Válasz erre
Etwl 496748 2008. október 1. 20:07
Válasz erre
MiG-29,hu
MiG-29,hu
MiG-29,hu (1)
MiG-29,hu (1
MiG-29,hu (2)
MiG-29,hu (2
MiG-29,hu (3)
MiG-29,hu (3
MiG-29,hu (4)
MiG-29,hu (4
MiG-29,hu (5)
MiG-29,hu (5
MiG-29,hu (6)
MiG-29,hu (6
MiG-29,hu (7)
MiG-29,hu (7
MiG-29,hu (8)
MiG-29,hu (8

Szervusz Szezsolt!

Találtam néhány képet régi festésű magyar MiG-29-ről.
Remélem segítenek valamit.
szezsolt 496747 2008. október 1. 19:36
Válasz erre
Sziasztok!

Tud valaki feltenni régi festésű magyar, vagy jugoszláv míg-29-ről, jó minőségű képet, amin az álcázószín szürkének látszik?

Köszönettel
szezsolt
tothtomi 496746 2008. szeptember 26. 22:02
Válasz erre
Csak ennyit tudok, az utolsó repülése asszem augusztus 20-án volt, a kötelék tartaléka volt.
PETI 496745 2008. szeptember 26. 20:46
Válasz erre
tothtomi!
Sajna én is a repnapon jártam utoljára kint. :( A 26-os nem sokáig repült... Erről a függőleges repedésről lehetne tudni valami bővebbet?
Köszi
tothtomi 496744 2008. szeptember 26. 20:04
Válasz erre
Ja itt korábban pedzegették, hogy a 24-esből lehet valami, mert pl a Jurassic Parkba sincsen már, de erről tud vki vmi konkrétat?
tothtomi 496743 2008. szeptember 26. 20:02
Válasz erre
Hát már augusztus óta nem jártam a reptér kerítésénél, de tudtommal a 26-ost leállították a függőleges repedése miatt úgy a repnap utáni héten, talán a 27-est már megcsinálták a helyére, a 18-asban meg csak egy hajtómű van, várakozik az időszakos ellenőrzésre. Kérdés, hogy elvégzik-e erre a maradék (ki tudja mennyi...) időre.
PETI 496742 2008. szeptember 25. 18:56
Válasz erre
Sziasztok!

Kecskeméten melyik oldalszámú madárkák repülnek mostanság, vagy repültek az utóbbi hetekben?
Van változás a 09, 10, 11, 21, 26, 27 körül, esett ki újabb gép? A 18-assal pl. mi van, hátul ácsorog?

Köszi
sainz 496741 2008. szeptember 14. 15:08
Válasz erre
614
614

Köszi Nyugger!

Szudán:
Nyugger 496740 2008. szeptember 10. 21:55
Válasz erre
Bocsi... Völgyi Olivér ...
Nyugger 496739 2008. szeptember 10. 21:54
Válasz erre
Sainz,

Jó a tipp. Az első 8 db MiG-29-s megérkezésének időpontja 1993.okt.15. du., elsőként a 24-s oldalszámú gép szállt le Karmazsin Sándor ezds. + orosz rgv, második gép a 25-s UB volt Helembai László alez. + orosz rgv, majd sorrenben a 01,02,03,04,07,05-s MiG-29B szállt le orosz rgv-l. A 'fogadó bizottság' két MiG-21MF -4408 és a 9514-Vass József alez. és Völgy Olivér őrgy volt.
sainz 496738 2008. szeptember 10. 21:28
Válasz erre
Untitled-Scanned-28_resize
Untitled-Scanned-...

Az lehet hogy ez volt a legelső landolás a gépek hazaérkezésekor?

Részemről csak tipp, mivel a fotókon ez a gép van a sor elején, amikor felmatricázzák rájuk a magyar felségjeleket.
tothtomi 496737 2008. szeptember 10. 19:21
Válasz erre
Igen azokat én is szívesen megnézném, tekintve hogy a gépeket csak "távolról" fotóztam nem tudtam hogy be lehet menni közéjük. (De lehet hogy csak bátorságom nem volt :))
HADvezér 496736 2008. szeptember 10. 11:45
Válasz erre
Karl 496735 2008. szeptember 9. 13:17
Válasz erre
Szia
Én is voltam kecskeméten a rep.napon de a jurassic parkhoz nem jutottam el, sajnos nem tudtam hogy meg lehet nézni. Ha az ott készített képeid közül néhányat láthatnék valahol jóóó lenne .
Kösz .
Karl
Monox 496734 2008. szeptember 9. 07:13
Válasz erre
HADvezér!

Nézz szét itt, talán találsz kedvedre (és hasznodra) valót:

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Kecskem%C3%A9t
HADvezer 496733 2008. szeptember 8. 13:30
Válasz erre
Sziasztok!
Nincs valakinek a 2 Cápetis Albatrosról matricakészítéshez fotóanyaga? esetleg az új mig 29 es átfestés, valamint a Mi-24 es turul "teve" festés is érdekelne. üdv: Hadvezér

info@had.hu
Lacy 496732 2008. szeptember 7. 21:27
Válasz erre
Rumcájsz_52 496731 2008. szeptember 7. 21:20
Válasz erre
Lacy
egy kis kiegészités - nem "kardos-kigyós" nőalak, hanem a lengyel főváros, Varsó cimer-alakja, egyik kezében pajzsot, másikban kardot tartó sellő formájában.
üdv R.
Etel 496730 2008. szeptember 7. 20:59
Válasz erre
Kecskem__t 2008 136
Kecskem__t 2008 136

Sziasztok!
Lacy 496729 2008. szeptember 7. 20:57
Válasz erre
21PF
21PF
21PFM
21PFM
21M
21M
29
29

Szisztok!

Igen, a "kardos-kígyós" nőalak a Lengyel Honi Légvédelem 1. Vadászrepülő ezredének jelvénye. Az ezredet 1944-ben állították fel a Szovjetunióban. 1957-től az 1. Lengyel Légvédelmi hadtest alárendeltségébe került, és főképp Varsó légvédelméért volt felelős.

Az említett jelvényt, mint a mellékkelt képrészleteken látható, már a nyolcvanas évektől felfestették, előbb a Mig-21PF, majd a Mig-21PFM, Mig-21M és végül a Mig-29-es gépeikre. Az ezred második század kapta meg a Cseh Légierő becserélt zöldes barnás terepszínű Mig-29-es gépet is. 2001-től az ezred harcászati századdá alakult, 2006-ban pedig mint NATO egység a Balti államok légvédelmét látta el.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.