/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.
tothtomi 496671 2008. augusztus 18. 15:04
Válasz erre
Nem tudom, lehet hogy megpróbálták, de nem sok értelmét látták, valaki olyan kéne ide, aki akkoriban dolgozott a gépen...Sajnos én csak távolról tudtam fényképezni, nem tudtam megvizsgálni.

6G: Szerintem ez egy másik történet, nem a hajtóművekhez van köze hanem kb. ahhoz amit Márky is írt. Hajtómű meg tényleg nincs, lásd. a 18-as esete a 09-sel. Azonnal kiszedik és egy másikban tovabb használják a hajtóművet, ha egy kép időszakos ellenőrzésre megy. Forszázst még akkor is lehet használni, ha új pilótákat képeznek ki, bár jelenleg úgy tudom csak 1 pilóta van akinek a képzése az UB hiány miatt korábban félbeszakadt, ha folytatja talán ő fáklyázhat, több meg úgyse lesz szerintem.
mikiati 496670 2008. augusztus 18. 13:50
Válasz erre
Üdv Mindenkinek, eddig csendes olvasója voltam a fórumnak már jó ideje, most pedig regisztráltam is végre... :)

Úgy van! Tegnap kecskeméten fültanúja voltam a statikus soron a kiállított UB mellett egy beszélgetésnek az egyik MIG-29 pilóta és egy ismerőse közt, ugyanerről beszéltek. A hajtóművekben sok a forszázsidő, akkor lehet csak fáklyát kapcsolni, ha repülésbiztonsági okokból elengedhetetlenül szükséges, egyébként tilos. Ha a korlátozásokat betartják, akkor hónapokkal tovább lehet üzemeltetni üzemeltetni gépeket.
Márky 496669 2008. augusztus 18. 13:11
Válasz erre
Szerintem azért mert megpróbálják minél kevesebb javítással és ellenőrzéssel = kiadással megúszni a hátralévő néhány hónapot. És ugye ha a gépet erősen meghúzzák akkor azt meg ugye át kell nézni, hogy nem-e történt valamilyen repedés vagy deformálódás. Mellesleg szerintem már nem csak a hajtóművek hanem a sárkányszerkezet is a végét járja már.
Monox 496668 2008. augusztus 18. 12:53
Válasz erre
Ha a fa miatt tudott még repülni, akkor miért állították le utána? Ha a sárüléseket kijavították a futóműaknán is (ami igen szép teljesítmény az alakulattól), akkor mi ok volt rá?

A másik: ha takarékossági okokból van korlátozva az utánégető, akkor miért korlátozzák a legnagyobb húzást 6 G-re?
Levix 496667 2008. augusztus 18. 12:48
Válasz erre
Érdemes volt áftesteni.
tothtomi 496666 2008. augusztus 18. 11:28
Válasz erre
Mert meg van tiltva, takarékossági okokból.

A 29-es 29-essel kapcsolatban: pedig szerintem valószínű, hogy t ényleg a 29-es volt az, fanyomokat pedig azért nem látni rajta talán, mert lehet hogy utána még repült.

www.jetfly.hu/rovatok/galeria/fotok/katonai/namtopi04/namtopi0413_0.jpg

Ez a kép a 29-esről a központi zónában készült, pedig az valamivel később épült, tehát ha ez az eset tényleg ennyire az elején történt, meg repülnie kellett a gépnek. Javítsatok ki ha tévedek.
Monox 496665 2008. augusztus 18. 11:24
Válasz erre
A hajtóművek száma és azok hátralévő működési ideje erősen korlátozott. (értsd: nincs belőle utánpótlás, a maradék is az üzemideje végét járja.) Az utánégető használata erősen többszörözi a hajtóművek elhasználódását, jelentősen csökkentve az élettartamot. Ezért nem használják.
migfun 496664 2008. augusztus 18. 10:44
Válasz erre
Tudja valaki, miért nem használtak utánégetőt a gépeink sem felszáláskor, sem a bemutató alatt?
Monox 496663 2008. augusztus 17. 22:41
Válasz erre
A Jurrassic Parkból minden gépről sikerült értékelhető fotót csinálni. És ezért nagyon hálás vagyok az égieknek és a kisvonaton szolgálatot teljesítő fickónak, akinél sikerült kitolakodni azt, hogy két fordulóban maradhassunk a járművén. Egyszer ugyan baromnak nevezett, de bőven megérte cserébe a majdnem 100 fotó amit ketten készítettünk. A 07-esről gyakorlatilag kizártnak tartom, hogy repülni fog, legalábbis ahogy kinéz, hát az botrány. A 24-esnek én se láttam nyomát, de eszembe jutott Nyugger barátunk, tán mégis igaz, hogy lesz belőle valami...
A képekből megvizsgáltam a 29-es 29-est :) És amennyire láttam nincsenek fa okozta nyomok rajta. Az 01,05,12,14,19,20 -as gépekre mentem rá de nagyon. Nagyon érdekes, hogy szinte egyik gépben sincs hajtómű. és a kormányok is majdnem függőlegesen állnak.
Hátul összesen 17 gép van. (01,03,05,06,07,08,12,14,16,18,19,20,22,23,25,28,29)
A statin 2 gép volt (04,27)
Repült 3 gép (09,11,26)
Ismeretlen helyen voltak a 10,21,24-es gépek. Az első kettő vélhetően kesziben volt, a 24-ről már beszéltünk.
Márky 496662 2008. augusztus 17. 19:56
Válasz erre
Úgy legyen! A szívem megszakad, hogy kivonják őket! :(
tothtomi 496661 2008. augusztus 17. 19:38
Válasz erre
Egyébként a 18-as tudtommal időszakos ellenőrzésre vár, szét kell szedni atomjaira, aztán még lehet hogy repülni is fog a maradék idő alatt.
tothtomi 496660 2008. augusztus 17. 19:37
Válasz erre
A 09-esbe került a hajtóműve. Egyébként én is jártam arra, de a Jurassic Parkba nem merészkedtem be. Nem szóltak érte? Körbefotóztad legalább az egészet. Még egy érdekes észrevétel, a korábban emlegetett 07-es és 24-es közül a 07-es eléggé elhanyagolva áll ott, viszont a 24-es nincsen.
mig23papa 496658 2008. augusztus 17. 11:32
Válasz erre
borisz

azért mert birkákra van bízva hogy legyen-e vagy ne?
Zebi 496657 2008. augusztus 17. 10:11
Válasz erre
Biztos színes papírdarabokat kellene adni érte, az meg jobb helyen van a haver zsebében :-/
borisz 496656 2008. augusztus 17. 10:03
Válasz erre
Miért nincs több hajtómű?
Monox 496655 2008. augusztus 16. 22:46
Válasz erre
Adja Isten, de akkor mit keres hátul? Ennyire ki lennének ürítve a hangárok a bulira? És úgy tudom, hogy pont azért is van a fáklya korlátozva, mert nincs tovább hajtómű utánpótlás...
Zebi 496654 2008. augusztus 16. 22:29
Válasz erre
Talán csak hajtóműcserére vár?
Monox 496653 2008. augusztus 16. 22:26
Válasz erre
DSCN8361
DSCN8361

Sajnálattal láttam, hogy a maradék Mig-29-esek közül újabb darabot fedeztem fel a Jurassic parkban. A 18-as gépet. Méghozzá eléggé elhanyagolt állapotban, bár a plexi nagyon gondosan le volt takarva. Kép mellékelve.
SIG 496651 2008. augusztus 16. 10:11
Válasz erre
Bakkker ! Nem mondod, hogy elment ? A héten beszéltem a Pénzügyőrökkel, hogy még szerte-szét fotózom :((( Rögtön bögőgörcsöt kapok...
Cébés 496650 2008. augusztus 16. 00:54
Válasz erre
Igen ez elég fura hogy le vannak korlátozva 6 G-re és utánégetőt nem használhatnak.
Tegnap éjjel a ferihegyi IL-76-osunk majd tíz évi mozdulatlan rozsdásodás után zokszó nélkül emelkedett a levegőbe és végleg itt hagyta a bázist.Mindezt úgy hogy semmiféle berepülést nem hajtottak végre vele.Minden elismerésem a pilótáké.
Én nem biztos hogy fel mertem volna rá ülni,főleg úgy hogy a gép oldalán volt egy lyuk amit valami ponyvával tömködtek ki.
Emiatt a gép csak minimális repülési magasságon repülhetett egész úton minimális sebességgel.
Etel 496649 2008. augusztus 16. 00:39
Válasz erre
70 éves
70 éves

Sziasztok!

Egy kis előzetes a holnapi repnapról.
tothtomi 496648 2008. augusztus 7. 19:00
Válasz erre
Na ma már repült a 11-es, szerintem szépen néz ki bár csak leszállásnál láttam így nem tudtam szemügyre venni nagyon.
tothtomi 496647 2008. augusztus 6. 13:53
Válasz erre
Kap új festést, de fáklyát nem használhat. Fantasztikus lesz. De legalább lesz vmi...Mindenesetre örülök az "újabb" gépnek, bár ma még nem láttam a levegőben. Talán majd jövő héten.
PETI 496646 2008. augusztus 6. 12:08
Válasz erre
Nyugger 496645 2008. augusztus 6. 11:36
Válasz erre
Igen.
PETI 496644 2008. augusztus 6. 10:43
Válasz erre
Nyugger!

Akkor a 11-es kap ünnepi festést?
tothtomi 496643 2008. augusztus 5. 22:45
Válasz erre
07,11,24-ről tudok, holnap délelőtt ki is megyek a reptérre, lehet hogy a 11-est látom is :D Ezek szerint akkor már csak a festésel bajlódnak. Igaz?

A többiről, 09,10,18,21,26,27 tudok, bár a 27 most szerintem vár hogy újra repülhessen.

De igazából a 07,24-re voltam/vagyok kíváncsi, de én is azon a véleményen vagyok, hogy nem lesz belőlük semmi. Vagy Nyugger már tudja...?
Nyugger 496642 2008. augusztus 5. 22:30
Válasz erre
Ha jól láttam akkor nem vízfestékkel dolgoztak... nem lesz olyan blama mint a 60-s évfordulon volt az esőben. /a 22-s MiG-29B/
Monox 496641 2008. augusztus 5. 22:00
Válasz erre
Ha jól vágom, akkor a repülőnapon lesz és alkalmi festést fog kapni? Remélem nem csak a repülőnapra fog feltámadni a madár!
Puffyn 496640 2008. augusztus 5. 21:53
Válasz erre
Vagy lehet hogy igen vegyes vélemyénye lesz...
Nyugger 496639 2008. augusztus 5. 20:17
Válasz erre
Monox!

Besenyő Pista bácsitól: Ez titok, ez nagyon nagy titok, nem mondhatom el. Itt van a nyelvem hegyén, mindjárt kijön! Az említett 11-s alakul nagyon is! Az elkövetkezendő napokban már látható is lesz, koncentráljatok a légtérre. A repülőnap után biztosan sok topiktársunknak lesz véleménye, jó véleménye.
Monox 496638 2008. augusztus 5. 19:55
Válasz erre
Tothtomi!

Mit értesz rég nem látott gépek üzemidő hosszabbításán? A 07,11, 24-es gépeket állítólag csinálják (ki tudja mióta, milyen intenzitással), szerintem érdemben sose fognak elkészülni, vagy frissen kerülnek a szemétdombra... Az üzemidő hosszabbított gépekből már csak a 09,10,18,21,26,27-es gépek repülnek. Ennyi a kínálat, minden más már a reptéri Jurassic Pakban vágja a lángvágót.
tothtomi 496637 2008. augusztus 5. 15:35
Válasz erre
Tudni valamit, hogy hogyan áll az üzemidő hosszabítás a rég nem látott gépeken? Mióta dolgoznak rajtuk, lesz egyeltalán belőle valami? Én múlt héten voltam kint kétszer is a reptérnél de csak a "régi" gépeket (09,26) láttam repülni.
Monox 496636 2008. augusztus 1. 13:33
Válasz erre
Talán azért nem, mert a gép frissitette magát, amit elfogadtál. Nálam csak egy totális Windows rehab segített a dolgon. És minden Flash és Quick Time Player frissitást X-elek.
mig23papa 496635 2008. augusztus 1. 09:50
Válasz erre
nekem mért nem működik a Flash player.?
SIG 496634 2008. július 31. 11:25
Válasz erre
Tény, hogy ez nem volt móka és kacagás, de amit Te küldtél, az full ! A földközelinél a harmadik gyerek nem .zarral gurigázott és a Rafale pilóta sem ijed fel álmában minden légy zümmögésre :9 Azt hittem, hogy ő besokal...
Charger 496633 2008. július 31. 10:59
Válasz erre
Én megtaláltam,szürnyű...
Inkább ezt nézzétekwww.youtube.com/watch
SIG 496632 2008. július 31. 10:45
Válasz erre
Halihó !

Szerintem inkább www.youtube.com és ott a fenti keresőbe az írd, hogy "su-27 lvov" vagy "su-27 crash" és itt tényleg bead egy tonna vidit.

Üdv...
mig23papa 496631 2008. július 30. 16:33
Válasz erre
SIG 496630 2008. július 30. 10:41
Válasz erre
Hello !

Összekapom a dolgokat és akkor kereslek a kapott címen...

Üdv...
SIG 496629 2008. július 30. 10:40
Válasz erre
Nagyuram ! A youtube-on beírod a keresőbe, hogy "Su-27 Lvov" és kiad úgy 10-15 db vidit. Ha jól emléxem 2002-ben a repnapon a ruszkik megdöntötték a Rammstein-i "csúcsot", mert itt 74 vagy 76 halottat csináltak 1 géppel :( Húzós volt...
Monox 496628 2008. július 30. 10:40
Válasz erre
Légyszi ne lépjetek be mert megszakad a küldés.Most újra kellett indítanom. nem lesz kész 11-re
monox
mig23papa 496627 2008. július 30. 10:36
Válasz erre
Monox 496626 2008. július 30. 10:27
Válasz erre
Ha esetleg nem sikerült leszedni, akkor elküldöm mailben. 44 megás videó.
Monox 496625 2008. július 30. 10:26
Válasz erre
Mig23papa,

Az általam feltöltött videók (és sajna már törölt) között volt. Igaz az Oroszország mappában volt (pedig az ukránban kellne lennie...)a cime valami olyasmi volt, hogy "Az Ukrán Szu-27-es lezuhanása és a földi helyzet utána". 5 v. 6 külömböző kameraállásból van összeállítva a repülés és az utána lévő káosz.
mig23papa 496624 2008. július 30. 10:23
Válasz erre
Monox
okés, már csak magára a filmre lennék kíváncsi, hol lehet megnézni?
Monox 496623 2008. július 30. 10:18
Válasz erre
A kamera képe alapján csak az látszik, hogy elrepült és mintha gurulna/pattogna a földön. Ugyanezt a részletet a korabeli index.hu is bemutatta, és akkor azt irták hozzá, hogy a videó készítője is az áldozatok között van. A látottak alapján végülis valószínű, hogy így történt.
mig23papa 496622 2008. július 30. 09:11
Válasz erre
Monox

mi volt ez az eset,

megette a gép az operatőrt, a kamerát meg kiköpte?
Monox 496621 2008. július 29. 22:22
Válasz erre
SIG! (és Bombraider!)

A mail címem monox@freemail.hu. A levélpostai címet itt irom meg, de ehhez a te címed is kellene, hogy hová.

Egyenlőre maradjunk a már kért eredeti hangú Rácz Zsolt féle esetnél, utána meg nevezd meg, hogy pontosan milyen műsorok vannak szalagon. Megtörténhet, hogy már nekem is itt vannak DVD-n és akkor nem kell feleslegesen járatnunk a DVD-írót.

Egyébként pedig a hosszabbik Lvov-i videó több ember kamerájából származik. Nos... az a felvétel, aminek a végén teleobjektívben zoomjában eltűnik a pontosan szemből érkező gép szívócsatornája...nos az az ember is meghalt. Azt olvastam az indexen, hogy a jobb hajtóműben 210 kiló emberi maradványt találtak...
Etel 496620 2008. július 29. 21:53
Válasz erre
Szia!

Nem tudom. Egy ismerősöm sorozatában volt.

Üdv.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.