/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.
Puffyn 496518 2008. július 11. 00:12
Válasz erre
Szia!

? Már amikor üzemidőhosszabításon estek át akkor sem voltak csak 8-an. Ez van akkor amikor fogalma sincs a vezetésnek mi is van a minisztérium légkondis falain kívül. De hagyjuk a politikát.
Most kb. 5-6 gép van ami folyamatosan nyomja a repülést a már korábban említett időszakos ellenőrzések persze ezeket is érintik de lényegsen kevesebb a meló velük és sokkal rövidebb időre esnek ki a repülésből.

Puffyn
Etel 496517 2008. július 10. 23:53
Válasz erre
Szervusz Puffyn!

Tudom, hogy nem ide tartozik, de Szekeres úr nemrég egy konferencián 9 db hadrendben lévő L-39-ről beszélt - ez megfelel a valóságnak.
Én csak 6 darabról tudok.

Köszönöm!
Puffyn 496516 2008. július 10. 23:45
Válasz erre
Tothtomi!

Az hogy melyik gép van soron azt az dönti el (általában) melyik milyen időszakos ellenőrzésre vár. A 27-es gépen nem sokára kezdődik egy ilyen a 26-oson nemrég volt és ez igy megy az összessel. Ha valamelyiket nem lehet látni akkor valószínüleg (jó esetben) időszakosra vár.

Puffyn
tothtomi 496515 2008. július 10. 23:32
Válasz erre
Egyébként a 26-os is nagyon sokáig állt, de vmikor június eleje környékén kezdhette újra, mindenesetre a tavalyi repnapon már csak a földön volt, szerintem tavaly nyártól egészen idáig a 26-os is szabadságon volt, és most ő a soros, mert nem nagyon van hajtómű, így most a 27-esnek kell pihennie.
tothtomi 496514 2008. július 10. 23:28
Válasz erre
És mikor fognak majd repülni? Én a 11-est úgy tudom hogy már a Jurassic Parkba betolták nem régen. Ezek szerint lehet hogy 3 új gép lesz?
Puffyn 496513 2008. július 10. 22:54
Válasz erre
Sziasztok!

A 11-es elég rég óta repül! a 27-es meg nagyon rég óta nem repül! 07-es és a 24-es van üzemidőhosszabítás alatt!

Puffyn
PETI 496512 2008. július 10. 21:39
Válasz erre
mig23papa 496511 2008. július 10. 21:27
Válasz erre
PETI

amíg ilyen pancserok vezetik a honvédséget, addig ne keresd a válaszokat, soha nem voltak katonák, mit vársz tőlük ?
mig23papa 496510 2008. július 10. 21:27
Válasz erre
PETI

amíg ilyen pancserok vezetik a honvédséget, addig ne keresd a válaszokat, soha nem voltak katonák, mit vársz tőlük ?
Etel 496509 2008. július 10. 21:20
Válasz erre
PETI 496508 2008. július 10. 21:16
Válasz erre
Egyébként visszatérve a JAK-52-re. Az hogy lehet, hogy sok magyar polgári lajstromú JAK-52 létezik és üzemelnek vidáman. Erre a típusra azért csak lenne pénze a honvédségnek, nem?
Komolyan, ha itt valaha lett volna pl. katonai Il-76, ma abban rendeznének be katona-kocsmát, de hogy nem repülne, az tuti!
mig23papa 496507 2008. július 10. 21:16
Válasz erre
Etel

akkor egyszerűen feljelentem a minisztert, hűtlen kezelés miatt
Etel 496506 2008. július 10. 21:13
Válasz erre
Sziasztok!

A Jak52 kivonása után szerintem szintén civil céget fognak bevonni a "merevszárnyú"
alapkiképzésbe.

Üdv.
PETI 496505 2008. július 10. 21:12
Válasz erre
mig23papa 496504 2008. július 10. 21:10
Válasz erre
PETI

ez nem röhely, hanem szégyen gyalázat
mig23papa 496503 2008. július 10. 21:08
Válasz erre
Etel

a honvédelmi miniszter egy vadbarom, halvány fogalma sincs a repülésről, a tegnap beregizett kezdő makettező többet ért hozzá, és ő is tudja, hogy hogy 2000-ben kb. 60 darab üzemképes gépet dobtak ki,és ezekben volt még idő bőven, most meg nyafog,
amúgy bérelni akarják a gépeket, met a vásárlásra azért nincs annyi pénz

"Szerintetek a Jak-52 nem fog hiányozni?" minden gép hiányzik amit ostoba értelmetlen módon az ócskavastelepre küldenek a pancser minisztereink :-((
PETI 496502 2008. július 10. 21:06
Válasz erre
Komolyan, ez a katonaság halála! Civil céggel. Már a laktanyákat is őrző-védő kft-k védik. Ez röhej, nem gondoljátok?
Etel 496501 2008. július 10. 21:04
Válasz erre
Szervusz!

A katonai helikoptervezetők képzését például civil céggel akarják megoldani.
Itt a pályázati felhívás http://hir.hmflu.gov.hu/_layouts/hirdetmeny/AJFELH45500_08-70_16.pdf

Üdv.
PETI 496500 2008. július 10. 20:56
Válasz erre
PETI 496499 2008. július 10. 20:55
Válasz erre
Na igen, a JAK! Szívből remélem, hogy valami sajtós marhaság az egész, annyi marhaság jelenik meg... Az megint okos dolog lenne, ha kivonnák őket! És mégis mi a fenén mérik majd le az NFTC 1/A jelöltjeit, hogy bírják-e a repülést? Azért is mindjárt Kanadába szaladgálunk? És a többi...
Etel 496498 2008. július 10. 20:42
Válasz erre
Sziasztok!

A honvédelmi miniszter kilátásba helyezte 12-14 db L-159 könnyű-támadó,-gyakorlógép beszerzését. Talán ez is segítene valamit.
Szerintetek a Jak-52 nem fog hiányozni?

Üdv.
mig23papa 496497 2008. július 10. 20:30
Válasz erre
PETI

"Hát muszáj költeniük rájuk, mert nagyon kevés a gép! És azokban is ki tudja mennyi idő van még? "

te is tudod, én is tudom, mindenki tudja, csak akinek tudni kéne az nem tudja, vagy nem aklarja tudni, hogy 2000-ben kb. 60 darab üzemképes gépet dobtak ki,és ezekben volt még idő bőven, akkor most meg mit nyafognak
PETI 496496 2008. július 10. 20:27
Válasz erre
Egyébként a szlovákok jártak el példásan. Sajnos már tőlük kéne tanulnunk.
PETI 496495 2008. július 10. 20:25
Válasz erre
Hát muszáj költeniük rájuk, mert nagyon kevés a gép! És azokban is ki tudja mennyi idő van még?
Jelenleg repülnek ők: 09,10,18,21,27
Kméten van a két "új", asszem ott hozzák őket repképes állapotba. A 24-es különösen néz ki az új kamóval... :) Szokatlan az az oldalszám a szürke-szürke festéssel, nekem az a gép az orosz mintával nagyon tetszett. De mindegy, csak repüljön!
mig23papa 496494 2008. július 10. 19:35
Válasz erre
Etel

köszi gyors voltál

ha megtudnád mondani ki az illetékes vezérkari akárki a hadrafoghatósági adatok tekintetében, akkor bekopogtatnék a nagyokoshoz a sajtóigazolványommal a kezemben
Etel 496493 2008. július 10. 19:29
Válasz erre
MWSnap394
MWSnap394

Szervusz!

Elnézést a cikk a Magyar Nemzetben jelent meg.

Üdv.
mig23papa 496492 2008. július 10. 19:27
Válasz erre
RonnieFrown

Értelek, de megsúgnám, hogy ha a volt Top Gun-ra gondoltál, akkor nem kell mindent elhinni, amit ott írtak, mint ahogy a volt főszerkesztő Tőrös István neve sem volt mindíg garancia arra ami megjelent akkor a lapban. Valahogy így van az utód Aranysas esetében is, talán csak azért mertz a főszerkesztő ugyan az a személy ott is. :-))
mig23papa 496491 2008. július 10. 19:23
Válasz erre
Etel

betudnád ide dobni azt a cikket , érdekelne
RonnieFrown 496490 2008. július 10. 19:20
Válasz erre
En csak a sajtoban elhangzott dolgokra ertettem ezt. Az elso nemzetkozi repulonapok utan folyamatos tema volt a korszerusites stb, es az akkori egyetlen repulomagazinban mentek errol talalgatasok megallas nelkul. Gondoltam ez a 2009-es datum a 29-esekkel kapcsolatban is valami hasonlo nem hivatalos info.
Etel 496489 2008. július 10. 19:12
Válasz erre
Szervusz!

Én a HM oldalán olvastam egy cikkben.
mig23papa 496488 2008. július 10. 19:02
Válasz erre
Etel

a hadrafoghatási adatok mitől lennének titkosak ?
mig23papa 496487 2008. július 10. 19:01
Válasz erre
RonnieFrown

emlékezetem szerint szó sem volt 21-es kivonasáról a 90-es evek elejen , bár lehet hogy csak én nem figyeltem eléggé a csapatgyűlések alkalmával :-)
Zebi 496486 2008. július 10. 18:44
Válasz erre
"a hadrafoghatási adatok titkosak"
Én se dicsekednék ezekkel az adatokkal a helyükben, gondolom az 50% is inkább csak az álmok kategóriájába tartozik.
Etel 496485 2008. július 10. 18:32
Válasz erre
Szervusztok!

Sajnos a MiG-29 jövőre, pontosabban 2009. december 31.-ig ki lesz vonva a hadrendből.
Értesüléseim szerint az L-39ZO Albatros 2009. május körül lesz kivonva, továbbá azt hallottam, hogy 2009-ben tervezik a Jak-52 kivonását is.
Jelenleg kb. 5-6 db MiG-29 van repülőképes állapotban - a hadrafoghatási adatok titkosak.

Üdv.
RonnieFrown 496484 2008. július 10. 18:13
Válasz erre
Ez tenyleg jo hir. Csodalom, hogy ilyesmire hajlando kolteni a kormany. Valahol azt irtak jovore leallnak, mashol mintha 2012-t lattam volna kivonasi datumkent. Mondjuk emlekszem a 21-es kivonasa is emlegetve volt mar a 90-es evek elejen aztan csak maradtak 2000-ig. Hol fogjak rendbehozni oket es hany db repulokepes most?
Hunyo 496483 2008. július 10. 13:21
Válasz erre
PETI 496482 2008. július 10. 13:00
Válasz erre
Urak!

Hogy jó hír is legyen, itt a két "új" oldalszám: 11, 24
Ők fognak életre kelni, miután nem elég a meglévő repképes példány.
ab.ab 496481 2008. július 6. 22:15
Válasz erre
akkor 2 gépet már kipipálhatunk, a 01-es és 05-ös tehát 1996 decembere óta nem repült...

Még az érdekelne, ha van infó, hogy a 29-es oldalszámúval mikör történt az a bizonyos nem túl sikeres leszállás?
Monox 496480 2008. július 6. 22:06
Válasz erre
Bár rég kivont gépeken látszanak a nyomok, ez felvetheti, hogy esetleg ezután a készültség után sosem repültek többé, csak az a kérdés, hogy akkor miben segítkezett a PG? A gépek földön maradásához csak nem kell ipari szintű segítség?
tothtomi 496479 2008. július 6. 20:32
Válasz erre
Nem, az utolsó képen a 01-est látni. Azt meg nem tudom hogy repültek e még utána...
mig23papa 496478 2008. július 6. 20:17
Válasz erre
Nos

A seprűs jégtelenítésről annyit tudtam meg a mai napon, hogy az eset a készültségben lévő Mig-29 es(ek)el történt meg.
A csapadék ráfagyott a gép(ek)re, és a keszi váltásparancsnok beijedt, hogy riasztás alkalmával nem tud(nak) felszállni a gép(ek), ezért adott parancsnok a "gyors és hatékony" jégtelenítésre. Annyit azért még megsúgtak, hogy a váltásparancsnok baszott az időjárásra, meg talán az egészb szolgálatára. A gép(ek) akkor még a szabad ég alatt adták a készültséget. Ező, hó, havaseső könnyen ráfagyhatott a gépre, ha közben aludt, vagy sakkozott az egész társaság.
ab.ab 496477 2008. július 6. 19:56
Válasz erre
Én úgy tudom hogy 99-ben volt mikor a Balatont megnézte a 29-es...
ab.ab 496476 2008. július 6. 19:55
Válasz erre
Puffyn!

Csak a 05-t verték szét? vagy volt még más is? Ezek repültek még egyeltalán után?
búza 496475 2008. július 4. 20:43
Válasz erre
Szia Monox!
A MIG-es sem szerette volna, de abban nem volt méhsejt szerkezet, tehát a szerkezetük közel sem azonos. Jóval vastagabb anyagból készült minden borítólemezük, jobban is bírta a gyűrődést!
mig23papa 496474 2008. július 4. 15:02
Válasz erre
Solo

Miért ne tenné közkinccsé, titkosügynök az illető?:-))
mig23papa 496473 2008. július 4. 15:02
Válasz erre
Monox

Ha vitorlással ütközött volna, ahhoz a gazdájának is lett volna szava, nem?

Amúgy nekem is volt szerencsém madárral ütközés után azt a pár kiló "véres húst" kivakarászni a Mig-21 MF jobb főfutógondolájáből és a szárny aljáról. Nem kis jószág lehetett a maradványok mennyiségéből itélve, és abból hogy a főfutószáron lévő egyes áv. lemez összes szegecse annyira megnyúlott, hogy lötyögött az egész lemez a merevítőbordákon. Nemhívtunk smadárszakértőt, egyszerűen csak kijavítottuk a hibát, és lesikáltuk a gépet.
Zebi 496472 2008. július 4. 14:37
Válasz erre
Kíváncsi vagyok, az ilyen a saját autójáról is seprűnyéllel szokta leverni a jeget?
Monox 496471 2008. július 4. 13:01
Válasz erre
Végiggondolva ezt a seprűs jégverést, ez akkor is durva. A Mig-21 sem hiszem, hogy elbírta volna, hogy serűnyéllel üssék a kormányfelületeket, lévén a szerkezetük közel azonos. Ritka egy nagy barom volt, aki ezt parancsba kiadta, de még inkább aki végrehajtotta!
Solo 496470 2008. július 4. 09:42
Válasz erre
Megkérdem az ismerősöm, akinél láttam a képeket, de nem biztos, hogy közkincsé teszi :)
Monox 496469 2008. július 3. 22:18
Válasz erre
Az akkori Top Gunban olvastam, és a mai napig nem állt össze a kép. Pedig nem szoktak ott (ekkora) hülyeséget írni, ha elrepedt, akkor nyílván nem az alső és felső "gerincet" nézték repedésnek az orrkúpon. Ezért is megfoghatatlan az eset. Márpedig ha leszakad, akkor gondolom azt a gépet is kipipálhattuk volna azonnal. A képek nagyon jók, arra gondolok talán ez is közre játszott a korai selejtezésbe?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.