/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.
borisz 496468 2008. július 3. 18:27
Válasz erre
Egy kérdésem van:
Miért nem ültették bele abba a seprűnyélbe vagy mibe azt, aki ezt kitalálta?
Puffyn 496467 2008. július 3. 17:01
Válasz erre
DSC04154

05-ös repülőgép jobb oldali stabilizátor. A halványabb szürke foltok a horpadás nyomok.
DSC04154
DSC04156

A szigetelőszalag darabok is a horpadások helyét jelölik. Van rajta egy nagy lyuk is de azt nem tudom mi okozta.
DSC04156
DSC04158

Még mindig a 05-ös repülőgép. Jobb oldali függőleges vezérsík belső fele. A szigetelőszalag nyomok egy-egy horpadást takarnak.
DSC04158
DSC04160

Ez pedig a 01-es repülőgép jobb oldala. Jól látszanak a horpadás nyomok.
DSC04160

Sziasztok!

A tegnap ígért képek.

Monox!

Szerintem sehogy mert akkor leszakadt volna. A 29-esek orrkúpja úgy néz ki mintha el lenne repedve de nem . A ragasztás ahogy összerakják öket nem igazán tökéletes és emiatt tűnhet repedtnek.
Monox 496466 2008. július 3. 10:25
Válasz erre
Solo!

Lehetséges ezeket a képeket köszkinccsé tenni? Én még ne mláttam semmi konkrétat az esetről.
Monox 496465 2008. július 3. 10:23
Válasz erre
Vári Gyula akcióját, miszerint hattyúval találkozott két méter magasan, egy élő legenda lett a reptéren. A már itt korábban is említett ismerőseim személyesen is átbeszélték az esetet vele és innen bizton tudható, hogy nemcsak megtörtént az eset (v. valami) hanem 4 hónapos eltiltás is szerepelt a jutalmazások között. Az, hogy a sérülést a vízfelszín v. egy szörfös vitorlája okozta-e, ezt igazából csak ők tudják, de hogy Szentkirályról hazafelé történt az eset 2000-ben, ez tuti.

Olvastam egy esetet, azt hiszem szintén 2000-ben történt, hogy Lengyelországban, rakétalövészeten egyik gépünknek elrepedt az orrkúpja. Hogyan lehetséges ez? És miképp lehetett ragasztással biztonságosan rendbe tenni a gépet?
Kelemen 496464 2008. július 2. 22:42
Válasz erre
És a Petős esetet hallotta valaki?

Nem tom a pontos időpontot, de felszálltak gyakorló légiharcra. Becserkészte Pető az "ellenséges" gépet, és lőtt, de igazából! A "harc" hevében elfelejtett fotógéppuskára kapcsolni, ahogy ő kommentálta bent. Még jó ,hogy nem lőtte le a másik gépet.
Solo 496463 2008. július 2. 22:38
Válasz erre
Állítólag egy hattyú volt. :))
Nagyobb madarat nem tudott kitalálni.:) Láttam képeket a gépről. Szép nagy hattyú lehetett. :) Ha jól emlékszem az utolsó szentkirályi repnapról hazafelé menet történt az "ütközés".
Kelemen 496462 2008. július 2. 22:23
Válasz erre
Én olyanokat halottam, hogy két gép az ő "jovoltából" került a Jurassic Parkba, meg egy konkrét esett volt, mikor géppárban repültek és a Balaton felett "alacsony" áthúzás közben a hajtómű fúvókát egy kicsit megnyomta a vizfelszinen. Volt is belőle nagy "hacacáré", mert azt állította, hogy madárral ütközött, és a vezetés hívott antropologust, hogy milyen madárral "találkozott". A másik géet medig szerkezetileg "meggörbitette, olyan durav manővert húzott bele, hogy a gép szerkezete eldeformálódott. Ezekről tok konkrétan, amit belsősöktől halottam. Hogy aztán ezek igazak-e, azt megmondom az igazat nem tom, de nem hiszem, hogy csak kaitaláció, bár ki tudja...
mig23papa 496460 2008. július 2. 21:14
Válasz erre
búza

már csak arra vagyok kíváncsi ki volt az a vadbarom akinek az egész seprűzés eszébejutott, és hogy legalább felakasztották-e az illetőt? :-(((
búza 496459 2008. július 2. 20:47
Válasz erre
A 29-esekről seprűnyéllel verték le a jeget és ettől a méhsejt szerkezetű kompozit részek erősen megsérültek. A PG. részt vett a javításban, de pl. a vezérsíkokat az ACE kompozit műhelyében javították, cserélték. Elég sz@rul néztek ki!
mig23papa 496458 2008. július 2. 19:34
Válasz erre
Kelemen

lehetne konkrét dolgokat is megtudni mert ez az " én is halottam erröl. Meg voltak olyan "akták", hogy Vári Gyuszi esetei." ez nekem semmit sem mondanak
mig23papa 496457 2008. július 2. 19:33
Válasz erre
Rumcájsz_52

"aki látta azt mesélte" ki ez az illető neve van neki?

azért én kíváncsi lennék azokra az embetekre akik egyáltalán neki mertek esni a gépeknek, én eltörtem volna kezét lábát ha látom
mig23papa 496456 2008. július 2. 19:31
Válasz erre
Zebi 496455 2008. július 2. 18:34
Válasz erre
Én egyszer régebben (2000 környéke talán?) hallottam egy pletykát, miszerint valamikor előfordult olyan, hogy a riasztásra egyik készültségi gépet sem sikerült elindítani. Nem tudom, mi igaz belőle, de ha igaz, az eléggé gáz.
Kelemen 496454 2008. július 2. 18:27
Válasz erre
Igen én is halottam erröl. Meg voltak olyan "akták", hogy Vári Gyuszi esetei. A sok MiG-ek meg ott áll a bázis Jurassic Parkban, olyan elszomoritó volt őket láttni a multkor is =(
Rumcájsz_52 496453 2008. július 2. 17:38
Válasz erre
Az eset sajna megtörtént, a PG tényleg résztvett a helyreállitásban /leginkább új alkatrészek beszerzésével/. Aki látta az áldozatul esett egyik fékszárnyat, azt mesélte, úgy nézett ki, mint amit légpuskával lövöldöztek össze, ugyanis nem natúr söprűnyelekkel dolgoztak, hanem a nyelek végébe szöget vertek, hogy hatékonyabb legyen a meló' Arról szó se volt, hogy műszakiak voltak az elkövetők, elég, ha egy tájékozatlan tisztes parancsba kapja - és továbbadja - a gyors és hatékony jégte-
lenitésre vonatkozó utasitást.
Puffyn 496452 2008. július 2. 17:27
Válasz erre
Sziasztok!

Holnapra lesznek bizonyítékaim hogy igen csúnyán elbántak a gépekkel. több száz horpadás van rajtuk a jégtelenítés miatt, mind a mai napig.
A madárral egyébként a 15-ös találkozott. Frontális ütközés volt egy "gólya" típusú légijárművel aminek a szélvédő látta kárát. Teljesen pókhálós lett.
Azok a gépek amelyek nem lettek üzemidő hosszabítva azok 2001-2002 körül repültek utoljára.

Puffyn
Monox 496451 2008. július 2. 16:51
Válasz erre
Én is hallottam az esetről. Azt nem, hogy hány gépet érintett az eset, viszont azt igen, hogy a gépeket a PG szakembereinek kellett rendbe tenniük. (Vagy magát a gépet rakták rendbe a PG-ben..? Valószínűtlen, inkább az előbbi variáció az igaz.) Szerintem objektív bizonyíték csak annyi van, amennyi a felelősségre vonást érintett, és a jegyzőkönyv, ill. az ami a helyreállításkor készült. Nem gondolnám, hogy nagyon látványos sérülést okoztak volna, valamiképp mégis helyre rakták őket.
mig23papa 496450 2008. július 2. 16:27
Válasz erre
oké, és milyen objektív bizonyítékok vannak erről ?
Nyugger 496449 2008. július 2. 15:42
Válasz erre
MiG23Papa!

Pedig megtörtént, és ez tény.
mig23papa 496448 2008. július 2. 15:11
Válasz erre
ab.ab

A magam 22 éve alatt egyszer sem tapasztaltam, hogy seprűnyéllel verték volna le a gépről a jeget, de még nem is hallottam soha senkitől az öregek közül sem.
Tehát nemigazán tudom elhinni, hogy repműszaki ilyenre vetemedett volna valaha is.
Nyugger 496446 2008. július 2. 09:50
Válasz erre
MiG23Papa,

A rep.kiszolgáló állomány még MiG-21MF szinten állt. Nagy úr a megszokás, ami a 21-n
ok. volt, hogy a sorállomány seprűnyéllel leverje a hajnali fagy nyomait azt a 29-n nem illene. Csak 2-3 gép esett ki a hadrendből! Igaz akkor még -papíron- volt 25 db
másik. Ki és mennyit kapott arról nics infóm.
ab.ab 496445 2008. július 2. 09:33
Válasz erre
Amúgy a jetflyos linkben van egy kép ahol egy gép elég csúnyán néz ki, lehet hogy ez az a bizonyos olajfás leszállás volt...
ab.ab 496444 2008. július 2. 09:14
Válasz erre
www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/aranysas_031203/

"Emlékezetes esemény volt a hírhedt 1996. decemberi "jégtelenítés", mely pár gépet szintén kiütött a sorból. Üzem előtt nem az előírt hőlégfúvásos módszerrel távolították el a jeget, hanem seprűnyéllel verték le, súlyos károkat okozva a méhsejt-kompozit kormányfelületekben. A sérült fődarabok egy részét a ferihegyi ACE javította később."

És ezt már máshol is hallottam.
mig23papa 496443 2008. július 2. 09:08
Válasz erre
ab.ab

bocsi, de honnan szedel ilyem marhaságokat:

"A harcik közül tudtommal volt amiket egyik télen seprűvel szétvertek, mert jégteleníteni próbáltak...Gyanítom a felsorolt harcik közül volt/voltak..."
ab.ab 496442 2008. július 2. 07:57
Válasz erre
Na egész jól bejött a kép.
ab.ab 496441 2008. július 2. 07:56
Válasz erre
orbat-mig29
orbat-mig29

makettinfo.hu/upload/200807/111444_77959_orbatmig29.jpg

Ezt a képet, Monox már láttam, azt hiszem az egyik aranysasban volt...Én nem tudom hogy kell ide képet betenni de itt a linkje, ez a kép az amire azt irták hogy 1999. Úgy emlékszem, hogy ano a scramble.nl oldalról töltöttem le.

Ha a 24-es repült még 2003-ban, akkor az azt jelenti hogy a kiselejtezett gépeket nem egyszerre, egy adott időpontban állították le, hanem külön-külön, mikor "jónak látták"?
Monox 496440 2008. július 2. 07:26
Válasz erre
Bár a 05-ös gép biztosan nem repült nagyon rég óta, az is tény, hogy bármilyen fotó, ami azóta készült róla, egy teljesen letakart, szinte hermetikusan lezárt gépet abrázolt. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy valamiféle sérülést takargatnak vele, de a gép orrkúpja teljesen ép. A 24-es 2003-ban még repülhetett, igaz aok lehettek az utolsó felszállások...
Monox 496439 2008. július 2. 07:20
Válasz erre
07
07

Van a raktáramban egy fotó. Az hogy 1999-ben mi volt a helyzet, az világosan kiderül belőle, de az már nem, hogy előtte mi volt és meddig.
ab.ab 496438 2008. július 1. 23:13
Válasz erre
A madaras ütközés 96-ban volt, de láttam egy képet még régebben, amin a 05-ös volt látható gurulás közben, és dátumnak 1999 volt alá írva...

Utoljára 2003-ban jártam a reptéren, és úgy rémlik h akkor még láttam repülni a 24-es oldalszámút...Ez lehet, vagy csak összekevertem vmit?
Monox 496437 2008. július 1. 23:04
Válasz erre
Vitathatalan, hogy nem néztem jobban körbe anno a 29-es 29-est, de a nálam lévő képeken nem látszik sérülés a gépen. A fa történetéről én is hallottam, a következményeiről viszont nem. Mit lehet tudni erről?
Nyugger 496436 2008. július 1. 23:03
Válasz erre
Sziasztok,

Ha jól emlékszem 1996-ban/?/ a 05-ös gép madárral ütközött, rgv. Vári Gyula. Elrepedt a 'szélvédő'. Soha többé nem repült a gép, viszont a bányagépként évekig szolgálta az alakulatot és a Hazát.
A kannibalizmus első áldozata.
ab.ab 496435 2008. július 1. 22:54
Válasz erre
"A 29-es oldalszámú ha jól tudom akkor talán még 100-150 óra repült idővel lett a kannibalizmus áldozata egy apró malőr miatt(útban volt az olajfa a leszállásnál)"

Jaaa, akkor a fás-bokros-leszállótörténet főszereplője a 29-es volt! Hallottam már eről, de nem tudtam melyik géppel történt, úgy tudom ez vmikor 96-97 körül volt...vagy tévedek? Ez volt az utolsó repülése a 29-esnek?

A harcik közül tudtommal volt amiket egyik télen seprűvel szétvertek, mert jégteleníteni próbáltak...Gyanítom a felsorolt harcik közül volt/voltak...
Puffyn 496434 2008. július 1. 21:37
Válasz erre
Sziasztok!

2001-ben az üzemidőhosszabításkor mindegyik gép meg lett vizsgálva és akkor derült ki a z általatok említett gépekről hogy mi is a bajuk. A 07-es 22-es 23-as 24-es 25-ös a műrepülések miatt ment tönkre.Ezek voltak a műrepülő pilótáink kedvenc gépei. (a 22-es volt kékre festve 98-ban és a 23-as volt a sas) A 29-es oldalszámú ha jól tudom akkor talán még 100-150 óra repült idővel lett a kannibalizmus áldozata egy apró malőr miatt(útban volt az olajfa a leszállásnál). A 26-os és a 27-es gépek pedig most járnak 1000-1100 óra körül.Vannak gépek amelyek egyéb szakbarbár módszerek miatt kerültek az "ócskavas telepre". A legnagyobb probléma mégis azonban az alkatrészhiány amit nem is az "orosz maffia" árai hanem a magyar fél hátráltatott és a mai napig hátráltat.
Véleményem szerint ha egy kis pénzt szántak volna a gépekre akkor most ha nem is mind de legalább a két harmada repülhetne.

Puffyn
Monox 496433 2008. július 1. 21:02
Válasz erre
Repnapon kívűl - Mig-29-esek sorban - 02
Repnapon kívűl -...

Azt gondolom, hogy hamar elfogyott az üzemeltetéshez szükséges keret, valamint az orosz maffia se igazán fair árakon szállított (volna) éppen ezért gondolom, hogy ezek a gépek estek leghamarabb és végleg áldozatul a kannibalizációnak. Esetleg az is megtörténhet, hogy repesemény miatt lett egy-két gép selejtezve (A 25-ös UB eleve szóba sem jött az üzemidő-hosszabbításkor, Vári Gyula és Kovács Péter repüléseiek köszönhetően. Állítólag az egyik szárny 22 a másik 25 cm-re volt elcsavarodva a normálishoz képest. A rossz nyelvek szerint az ő munkásságuk a 22-gép selejtezése is.) Az UB-k közül a 29-es repült a legkevesebbet, de tény, hogy a arci gépek közül is csak a legelső időkben lehetett látni a 01,05,12,14,18,19,20,21 gépeket. Ezekből később feltámaszották a 18 és 21-es gépeket a többiek azóta azóta is a vaskohót várják...
Tény, hogy a 24 és 25-ös UB-k rengetegszer voltak láthatóak mindenütt, de azt, hogy selejtezés előtt ők vitték-e a prímet, csak az üzemeltetői tudnák megmondani.

Ezt a fotót 1998-ban fényképeztem Kecskeméten. Akkor még nem voltam őrült, sajos, bár minden lehetőség adva volt nem fényképeztem a gépeket apróra. Ma már tudom, egy soha vissza nem térő alkalmat szalasztottam el aznap... Az összes már akkor nem repülő gép rajta van. Többek között az 01,12,20 gépek vannak a sorban.
ab.ab 496432 2008. július 1. 11:24
Válasz erre
Összesített repidők a neten? Ezt hogy érted?

Monox: Ha tényleg csak 95-ben repült utoljáta a gép, mi az oka hogy nem üzemeltették tovább? Egyébként, jól gondolom, hogy a nagyjavítás előtt talán a 24-es, 25-ös UB-k repültek legtöbbet?

Egyénként a harcik között is vannak olyanok amik igencsak ritka látványnak számítottak, jól gondolom? (asszem a 12-est se lehetett látni szinte soha.
Monox 496431 2008. június 30. 11:37
Válasz erre
A 29-es gép 1995-ben repült utoljára. Szerintem max. 300 óra jó ha van benne. A 24,25,28-as gépeket nem javították 850 óra után, valószínűleg ennyit repültek. A 26,27-es gépek jelenleg is aktívak, mindkettő átlépte az 1000 repült órát.
Kelemen 496430 2008. június 29. 18:27
Válasz erre
Ehhez olyan ember kellene, aki bent dolgozik, és adott esetben meg tudja lesni a gép üzemkönyvét. Összesített repidők vannak neten is, csak utánna kell keresni.
ab.ab 496429 2008. június 29. 17:53
Válasz erre
Lenne egy kérdésem. Nem tudjátok,hogy a nagyjavítás előtt, a MiG-29UB-k közül melyiket mennyire használtuk intenzíven? (pl. nekem úgy rémlik hogy a 29-es elég ritkán repült...)
hondarider 496427 2008. június 19. 20:38
Válasz erre
Nekem van egy ilyen itthon, és nem tudom mióta van itt, de nem túl régi, a boritó már az új tipus.Azt hiszem valami börzén vehettem...
Kérdezz rá a Vándor Karesznél, ha még kapható, akkor megszerzi.
borisz 496426 2008. június 19. 20:32
Válasz erre
Sehol nem találok ilyen készletet. Sem az Eduard honlapján, se más honlapokon. Biztos van ilyen? Esetleg már nem gyártják?
hondarider 496425 2008. június 19. 17:52
Válasz erre
Vagy Eduárd 72029-es készlete, Mig-29UB. Keleti blokk meghozza neked hamar.
borisz 496424 2008. június 19. 17:14
Válasz erre
Naja, ebbe kell beleadnom mindent.
f2d 496423 2008. június 19. 16:04
Válasz erre
Zebi 496422 2008. június 19. 15:15
Válasz erre
A kérdés az, hogy neked elég-e ;-)
borisz 496421 2008. június 19. 15:04
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintetek 1/72ben zárt kabintetővel UB-ba elég két műgyanta ülés, meg egy kis festés, vagy nem takar eleget az Italeri kitalált belsejéből?
mig23papa 496420 2008. június 8. 09:47
Válasz erre
Monox

így van, ha találkoznánk valaha valami reptéten, mindenkinek bemutatnálak akit csak ismerek
Monox 496419 2008. június 6. 11:04
Válasz erre
Mig23papa,

Nincs gond, végülis igen kicsi a világ és nemcsak a levegőben :)) Abban biztos vagyok, hogy a repülésben több embert ismersz mint én és nemcsak azért, mert Szeged városa messzire esik mindenféle katonai repüléstől... Végülis megtörténhet, hogy ők is közöttük voltak, bár sosem említették, hogy Pápán és környékén is építették volna a kapcsolataikat. (Amit biztosan megpróbáltak volna, ha kapcsolatba kerülnek veled.)
mig23papa 496418 2008. június 6. 09:48
Válasz erre
Monox

Attól én még ismerhetném őket, (akár Kecskemétről is, he nemjutottak el pápáig) ha te nem ismersz emgemet, sok embert ismerek akiket te nem biztos.

Azért kérdeztem, mert van sok ismerősöm akinek a nevét nemtudom ,mert már rég találkoztam vele és elfelejtettem.
Levix 496417 2008. június 5. 21:28
Válasz erre
A jugó is jogos, mert ugye délit jelent.
Levix 496416 2008. június 5. 21:27
Válasz erre
Ja, szerb. 100 leírom majd :).
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.