/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.
sárkányos 621977 2017. január 27. 16:56
Válasz erre
Szevasz. Gratulálok szép lett. Az élethűség miatt megjegyezném , hogy álló hajtóműnél a kopoltyúk zárva vannak a szívócsatorna meg nyitva. Üdv sárkányos
mcs 621974 2017. január 27. 16:22
Válasz erre
Tyűűűű nagyon jól néz ki! Gratulálok!
cappyka78 621971 2017. január 27. 16:00
Válasz erre
Trumpeter1
Trumpeter1
Trumpeter2
Trumpeter2
Trumpeter3
Trumpeter3

Sziasztok!

Trumpeter 1/72 makett. Teljesen "out-of-box" semmi extra nem lett hasznalva.
Egy elmeny volt az epitese.

Udv
Roland
pmheros 620866 2017. január 8. 15:01
Válasz erre
Üdv!

Rakta már be valaki a Trumpeter 01674 fülkéjébe (1:72 Mig-29 9.12) az Eduard hozzávaló SS541 -es maratását? Függőlegesre jön ki neki az oldalfal ?
pmheros 619851 2016. december 22. 12:49
Válasz erre
A részben modernizált Magyar Mig-29B kabinra keresve hasznos cikkre leltem, amiben a feljavított műszerezettségen felül egyéb nagyon hasznos információk is szerepelnek:

www.repulestudomany.hu/folyoirat/2009_4/2009_4_Pogacsas_Imre.html
Zoli 619506 2016. december 16. 01:08
Válasz erre
Szia,
Egyre jobb, nekem tetszik, hogy megpróbálod kijavítani a hibákat. Van még, de nem olyan látványosak, hogy minddel foglalkozni kéne, szerintem...
z
pmheros 619481 2016. december 15. 15:35
Válasz erre
trumpi gerinc
trumpi gerinc

Újabb formai korrekció a Trumpi 29 -esén.
parahybana 618521 2016. november 26. 19:52
Válasz erre
parahybana 618520 2016. november 26. 19:51
Válasz erre
Az ilyen fotóblamákról mindig az a sztori jut eszembe,hogy Lenni bemegy a gyárba,feláll a hordóra és megszólal:
Elvtársak! Hát itt tényleg kib@szott hideg van! :-)))
pigasos78 618503 2016. november 26. 15:30
Válasz erre
Úgy látszik az Origo is tele van szakemberekkel...de legalább nézne utána, ha már kiad a kezéből egy cikket...
Tibcsi 618489 2016. november 26. 10:44
Válasz erre
R.I.P.

Azért a cikket illett volna egy MiG-29-essel illusztrálni, nem pedig egy Szuhojjal...)
páncélos 618488 2016. november 26. 10:29
Válasz erre
Zoli 618394 2016. november 24. 17:13
Válasz erre
Szia,
Csak pár vonalat kell újravésni, vagy csiszolás előtt mélyíteni, nem olyan vészes szerintem. Amúgy a Zvezda méretre is rosszabb, a kínai meglepő módon szinte tökéletes.
z
PETI 618388 2016. november 24. 16:41
Válasz erre
Hali!
És az eredeti, gondolom szép felületet hogy állítjátok vissza majd rajta? Egyébként én is az alakhiba ellen vagyok, inkább alakra legyen jó!
Zoli 618386 2016. november 24. 15:46
Válasz erre
Szia,
Először belülről meg kell vastagítani a törzs falát, úgy biztos nem szakadna át az anyag. Amúgy én is ezt a megoldást favorizálom, mert a kínai makett ezt leszámítva pontosabb és részletesebb az alkatrészek nagyját tekintve, mint a Zvezda kitje.
z
pmheros 618374 2016. november 24. 09:59
Válasz erre
29_01
29_01

Nekibátorodtam a reszelőnek, és igazítottam a Trumpi 29 -esen. A kabin elülső felének oldalát igyekeztem függőlegesre varázsolni, ahogy az az eredetin is van. Szerintem jobban közelít így a forma az igazihoz. Aki hasonló műveletben gondolkozik, az figyeljen oda, mert az anyagvastagság nem enged túl nagy teret az önfeledt reszelésnek, a törzs és a szárnytő összekapcsolódása felett eléggé elvékonyodik az anyag.
pmheros 617955 2016. november 15. 12:36
Válasz erre
http://www.hadmodels.com/72141_mig_29_bub_matrica__172_1311
pmheros 617954 2016. november 15. 12:34
Válasz erre
72141
72141

Az említett HAD gyártó készletéből tudsz 06 -os számot felrakni.

hadmodels.com/72141_mig_29_bub_matrica__172_1311

Üdv.: pmheros
Rockatansky 617953 2016. november 15. 11:46
Válasz erre
Zoli 617950 2016. november 15. 10:51
Válasz erre
Szia,

Ha magyar gépet szeretnél építeni, akkor a B verzió (9-12) kell Neked. Szerintem a Trumpeter 9-12 makettje a legjobb, én azt ajánlanám. Magyar matrica is van benne, bár biztos nem pontos. A HAD is gyártott matricát, nézd meg a honlapjukon!
Ja és sokkal egyszerűbb lenne valami magyar oldalt belinkelni, amit meg is lehet nézni.
z
Rockatansky 617949 2016. november 15. 10:34
Válasz erre
Ezt meg most nem akarja megnyitni...Ennek már jónak kell lennie:
tinypic.com/view.php
Rockatansky 617947 2016. november 15. 10:29
Válasz erre
Rockatansky 617946 2016. november 15. 10:29
Válasz erre
Sziasztok!

Bevallom őszintén, hogy laikus vagyok a magyar repülésben (ejnye-bejnye :) ), viszont érdeklődnék, hogy a képen lévő Mig-29:
1. Pontosan melyik típus? (Ha jól gúgliztam ki, akkor B verzió.)
2. 1:72-ben melyik készletet érdemes beszerezni?
3. A gépen szereplő festést / matricákat honnan lehet beszerezni?

Köszi a válaszokat!
pmheros 617632 2016. november 8. 13:44
Válasz erre
Trumpi29HunStencilCorrect
Trumpi29HunStencilCo...

Üdv!

Szeretnék egy piros pontot adni a Trumpeter -nek!

A ma érkezett Mig-29A (No.01674) készletben egy plusz matricát találtam. Korrigálta a gyártó a korábbi hibáját miszerint egy puma fej volt az alap matrica lapon.
Zoli 616779 2016. október 24. 18:40
Válasz erre
Köszi szépen a kimerítő válaszokat!
z
Weizi 616777 2016. október 24. 18:35
Válasz erre
Ami egy üzemképes gép esetében "lógni" szokott az a szárny belépő élén elhelyezkedő lehajtható orrész szekciói különböző mértékben illetve a magassági kormánylapok a képen látható mértékben! Mindez mondjuk 1 napi állás után!De ez is gépenként változott!
Weizi 616776 2016. október 24. 18:30
Válasz erre
Sok esetben a hidraulika rendszerük is meglett bontva mert kellettek a kormánygépek, munkahengerek a még üzemelő gépekbe és a donor gépeknél már nem lett beépítve, vagy visszakötve helyettük semmi! Így a képen minden bizonnyal egy olyan fékszárnyat látunk ami nincs már bekötve a hidraulikus rendszerbe.
Így a saját súlyánál fogva a forgáspontjai körül elfordult.
Zoli 616775 2016. október 24. 18:14
Válasz erre
photo140
photo140

Tehát a kép.
z
Zoli 616774 2016. október 24. 18:14
Válasz erre
Szia,
Naggyon kösszépen a részletes leírást!
Néhány parkoló gépen lógnak a fékszárnyak is, mint a képen is látható, gondolom már leállított gépen, akkor az is csak a gravitációnak köszönhető és éles gépen parkoló helyzetben ez lehetetlen?
z
Weizi 616772 2016. október 24. 18:01
Válasz erre
Szia Zoli!

A csűrők esetében az alapbeállításuk +5 fok (Ezért látszanak úgy mintha ki lennének térítve picit) így jöttek le a "gyártósorról" annak idején, bár a későbbi verziókon is alkalmazták.
A törzsféklapokkal kapcsolatban: Egyszerre működtek, de különösen a hosszabb ideje leállított gépeken előfordul hogy az alsó lap leereszkedik (gravitáció)! Illetve ez csak a harci verziók esetében igaz, mert ezeknek nem volt helyzetzárjuk a behúzott állapotban! Az UB setében más a helyzet, mert annak van, így ezeknél a típusoknál ez nem jellemző egyáltalán.
A féklapokat a pilóta kezelte felszállás és leszállás előtt! természetesen kint is lehetett hagyni, de nem életszerű mert amikor a féklap kint maradt leszállás után akkor az orrfutó csak 8 fokra fordult mindkét irányban! így nehezen lehetett beállni az állóhelyre! (sok esetben kint maradt egyébként a fékszárny leszállás után, így mielőtt beért a gép az állóhelyre meg kellett állítani és jelezni kellett a pilótának hogy ha be szeretne fordulni a géppel akkor húzza vissza a fékszárnyat.)
a szívócsatorna panelek és felső kopoltyúk pedig úgy mozogtak ahogy írtad, vagyis hajtóműindítás előtt a kopoltyúk zárva vannak a szívócsatorna nyitva.
Indításnál ahogy a hajtóművek elérték a 35%-os fordulatszámot a szívócsatorna panelje bezárt ezzel egyidejűleg a kopoltyúk hidraulikus helyzetzárjai kioldanak és a panelek a hajtómű szívóerejének hatására rugóerő ellenében kinyíltak.
A szívócsatorna paneljei a nekifutás során nyíltak ki amikor a gép elérte a 200km/h-s sebességet.Repülés során a kopoltyúk hidraulikus zárjai is nyitva maradtak hogy optimalizálják a hajtóművek levegőszükségletét mindenféle repülési helyzetben ( lásd a csapkodó mozgásukat repülés közben)
Sőt a szívócsatorna lecsukódó panelje a repülés során részt vett aktívan a szívócsatorna szabályzásában is!
Bizonyos ellenőrzések alkalmával le lehetett állítani úgy is a hajtóműveket, hogy a szívócsatornák zárva maradtak és a kopoltyúk hidraulikus zárjai pedig nyitva! Persze látványban ekkor sem változott semmi a kopoltyúknál,mert a rugóik zárt helyzetbe kényszerítették őket( ha nem voltak eltörve)
Ilyenkor lehetett megvizsgálni a felső bemenet (kopoltyúk) állapotát.
Zoli 616763 2016. október 24. 13:54
Válasz erre
sárkányos 616761 2016. október 24. 13:37
Válasz erre
Ha jól emlékszem igen.Üdv sárkányos
Zoli 616760 2016. október 24. 13:28
Válasz erre
OK, ezt is kösz! Akkor tehát leszállás vagy leállítás után automatikusan nem áll vissza semleges helyzetbe a fékszárny, hanem manuálisan kell visszaállítani?
z
sárkányos 616759 2016. október 24. 13:16
Válasz erre
Ha leállításnál nem lett behúzva akkor szerintem igen.
Zoli 616758 2016. október 24. 13:15
Válasz erre
Zoli 616757 2016. október 24. 13:15
Válasz erre
Nem, csak erre gondoltam, azért is írtam, hogy enyhén felfelé vannak kitérítve a képeken. És akkor ez a beállítás mellett a fékszárnyak lehetnek kitérítve?
z
sárkányos 616755 2016. október 24. 13:09
Válasz erre
sárkányos 616752 2016. október 24. 13:04
Válasz erre
Ez a csűrő alapbeállítása ,pár fok lehet. Azt hittem hogy nagyobb eltérésre érted.
Zoli 616751 2016. október 24. 12:56
Válasz erre
P1010551
P1010551

Íme egy ilyen kép. Sajnos kevésen látszik mindkettő, ezen se a legjobb minőségű, de látszik a lényeg.
sárkányos 616749 2016. október 24. 12:53
Válasz erre
Biztos vagyok benne ugyanis ezt tanultam és 29-esen is dolgoztam.Fékszárnyak álló hajtóműnél alap helyzetben be vannak húzva de kinn is lehetnek ha nem húzták be . A törzsféklapot nyitott helyzete nem jellemző de ha jól tudom kézzel ki lehet nyitni de ebbe nem vagyok 100%-ig biztos.Rakj fel olyan képet ahol a csűrők szimmetrikusan ki vannak térítve!
Zoli 616747 2016. október 24. 12:42
Válasz erre
Biztos vagy ebben? Mert ahol mindkettő látszik, ott szimmetrikusan felfelé állnak, de ha csak a jobb vagy bal látszik, az is felfelé áll.
És a fékszárnyak álló hajtóműnél lóghatnak, illetve a törzs-féklap lehet nyitva, akár csak lefelé?
z
sárkányos 616745 2016. október 24. 12:29
Válasz erre
Íme a példa. Egy szépen megépített 1/72-es madár és mindkét csűrő lapja felfele áll.imodeler.com/2016/10/mig-29s-fulcrum-c-strizhi-zvezda-172/
sárkányos 616744 2016. október 24. 12:25
Válasz erre
Van egy alap gyári beállítás de berepülés után ha kell még állítanak rajta de ezt már a gép dokumentációjába fel kell jegyezni. Amúgy sok makettező sajnos rosszul téríti ki a csűrőket általában szimmetrikusan pedig ezek asszimetrikusan térnek ki.Ha a jobb oldali felfele áll akkor a bal lefele. Üdv sárkányos
Zoli 616743 2016. október 24. 12:20
Válasz erre
Köszi szépen! A képek többségén ugyanúgy enyhén felfelé állnak a csűrők, akkor a többségnél egy gyári beállítás vagy mitől függ?
z
sárkányos 616742 2016. október 24. 12:14
Válasz erre
Szevasz. A csűrőknek van egy alap beállítása.Gépenként változik. A szívócsatorna álló hajtóműnél nyitva van a fenti kopoltyúk pedig zárva.Indításkor mikor a hajtómű eléri a 30%-ot a szívócsatornák bezáródnak(felszállásig) a kopoltyúk viszont kinyitnak.Üdv sárkányos
Zoli 616740 2016. október 24. 11:38
Válasz erre
Sziasztok,
A típusról készült képeket nézve gyakran előfordul, hogy a csűrők enyhén felfelé vannak kitérítve, van ennek valami oka, vagy csak épp úgy állították be? Mert néhol lógva látszanak ezek.
Ja és ha jól tudom álló hajtóműnél a felső kopoltyúk zárva vannak, akkor a beömlők redőnye nyitva van?
z
pmheros 612230 2016. július 24. 09:13
Válasz erre
1:72 -es ICM feljavítás. Érdemes végigkoppintgatni az összes képet.
Le a kalappal az építő előtt.
scalemodels.ru/articles/5758-ICM-1-72-mig-29-9-13-bn-51.html
pmheros 605891 2016. március 24. 21:15
Válasz erre
29
29

Itt egy kép az eredetiről. Ezen jól látszik hogy a fülke oldala szinte függőleges, és a lerx a törzshöz igen kis íven csatlakozik.

Ezzel szemben nézd meg az előbbi hozzászólásomban linkelt kisebbik repcsi ugyanezen részét. (a sávok jól kiemelik).
csabbee 605878 2016. március 24. 18:00
Válasz erre
Ha megnézed a ragasztott íveket, láthatod a hajlatok szögét.A GWH 48-asa ha nem is 100% tökéletes, de a legjobban adja vissza az eredeti gép formáját.A trumpi ezt 1/72-ben elbaltázta.Ha vérprofi "rivetcounter" vagy akkor ragaszkodni fogsz a tökéleteshez.Ez esetben abszolúte ajánlom a Zvezda MIG-29 sorozatát(is).Persze ha '72-ben építesz.Lehet hogy a trumpi felülete csicsásabb a szegecsekkel, de alakhűségben a Zvezda lepipálja a Trumpetert.Ha netán még megveszed hozzá a Brassin 1/72 gyanta fegyverkészletét is a fantasztikusan szép rakétákkal és pilonokkal,akkor szerintem a legjobb választás a Zvezda.
zoli1989 605873 2016. március 24. 17:02
Válasz erre
Ezt itt most annyira én sem vágom mit kell látni... ?
Mellesleg értelmes dolog egy 48-assal hasonlítgatni...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.