<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Kibic | Adatlap | 716701 | 2023. december 10. 20:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 716693 | 2023. december 10. 17:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szép lett, nagyon tetszik ahogy fested a maketteid! Ha jól tudom, Mekett állított a feltölthető képfájlok felső határán, úgyhogy ha jól tudom akár 20Mbyte is lehet egy kép mérete. Szerintem bátran alkalmazd, a most feltöltöttek nekem a régi 2Mbyte alattinak tűnnek, sok szép részlet elvesz. Valamint ha van rá lehetőséged, tennél fel a gépről pár képet világosszürke háttér előtt állva? Sötétebb lesz a gép megjelenése, így fekete háttérrel viszont számomra túl világos, fakó (amit ugye a fekete háttér miatt világosít a fotómasina) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 716691 | 2023. december 10. 16:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
És a törzs-féklapoknak is zárva kéne lennie, esetleg az alsónak enyhén lógva, de attól még szép munka. z | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ltom74 | Adatlap | 716690 | 2023. december 10. 16:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
huu nagyon szep lett. gratula! gwh 48as? parkolo modban nem mind a 2 flap felfele kellene lenni 5fokban? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 716689 | 2023. december 10. 16:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Nagyon szép lett, gratula! Viszont nekem a zöldesszürke némely képen túl zöld, milyen festéket használtál? z | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 716688 | 2023. december 10. 15:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 711675 | 2023. július 29. 22:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 711674 | 2023. július 29. 22:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ez az egy általam ismert lézeres célmegjelölő konténer ( laser designator pod/LDP) amit az oroszok használtak Szu-25 modernizált változatán de ha jól tudom nem lett nagy szériában gyártott fegyverrendszer és talán tesztelték a MiG-29 modernizálása során a típuson is... de erre semmi fotó bizonyítékot nem találtam csak szöveges leírást. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 711673 | 2023. július 29. 22:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
1,-szerintem semmivel és hasonlóképp alkalmazhatták őket mint az öbölben a Tornádó-Buccaneer párosokat csak itt Szu-25-t vagy esetleg Szó-24 volt a célmegvilágító esetleg földi lézerforrás 2,- szerintem semmivel és propaganda céllal volt függesztve (látunk már pár ilyet) 3,-esetlegesen egy up-date program keretében alkalmassá tették egy külső célmegjelölő konténer hordozására a belorusz meg-eket, de ennek kicsi valószínűséget látom (de ez nem zárja ki a lehetőségét a dolognak) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
czzoli | Adatlap | 711670 | 2023. július 29. 20:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A H25L-t hogyan/mivel tudta célra vezetni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 711669 | 2023. július 29. 20:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 711667 | 2023. július 29. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szépen köszönöm! Akkor 6 R-73-as lesz rajta. Elvileg ez a soron következő makettem most szovjet festesű lesz, úgyhogy akkor lehetséges a kombináció. Mégegyszer köszi Nektek! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 711662 | 2023. július 29. 17:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 711661 | 2023. július 29. 17:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Megoldható igen! Az indító pylont kell hozzá lecserélni! Viszont a mi gépeinken ilyen kombináció nem volt! Lengyel gépekre keress rá, mert emlékeim szerint ők használtak hasonló konfiget! Üdv.: Weizi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli75 | Adatlap | 711660 | 2023. július 29. 17:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia, A Wikipedia.hu-n van egy kép magyar 29-ről, de ott a külső pylonon van az R-73 rakéta. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 711646 | 2023. július 29. 06:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Azt szeretném megtudni, hogy a MiG-29 a legbelső szárny alatti pilonon hordozhat-e R-73(AA-11) rakétát? Szeretnék llyan makettet, amin 6 R-73-as van, csak nem tudom, hogy a valóságban volt-e ilyen függesztényvariáció. Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 711225 | 2023. július 10. 20:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia, nagyon-nagyon köszönöm a képeket! Már nem bíztam benne, hogy sikerül más fotókat is szereznem róla, erre itt vannak! :)) És még időben is, mert még csak alapozva van a madárka... Köszönöm még egyszer! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dzsoniendoszkop | Adatlap | 711220 | 2023. július 10. 16:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
@Kibic: Bocsánat, csak most olvastam a hozzászólásokat. Remélem, ez a néhány kép segít valamennyit. Ősrégi papírképek szkennelve. Én nem nyúltam bele egyikbe sem, hogy eredeti maradjon. Csak lekicsinyítettem, mert nem enged nagyobbat feltenni. A képek 1998-2000. között készültek, még az első festéssel. Szerintem az általad is betett képeken már valami kopás utáni belejavítás látszik. Ennyire éles határ sosem volt rajta korábban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 710396 | 2023. június 15. 00:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Az a "KOLSZ" védő lemeze! A gép repülhetett vele is meg nélküle is, annak függvényében, hogy a feladathoz kellett-e használni a berendezést, vagy sem! Természetesen az esetek többségében a lemez nélkül mentek a kiképzési repülések keretében mert a műszaki kiszolgálók nem mindig tudták előre hogy éppen milyen feladarta megy a gép! Érdekesség: Rendszeresen kellett tesztelni a berendezés üzemképességét, melyhez elegendő volt a zóna szélén sétálkató dohányzó ember is!:-) Simán megfogta és követte is a parázsló cigarettát! ( ...Jó igaz kb. 30m-ről beszélhetünk!:-D) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 710388 | 2023. június 14. 20:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia, biztos, hogy nem volt mindig ott. A 18, 22, 26-ról és Weizi fotóin (#710359) is látható 11-ről vannak olyan képek, amin látható, hogy nincs rajta. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Matthias | Adatlap | 710386 | 2023. június 14. 20:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy az IR érzékelő előtt lévő áramvonalazó lemez mindig ott volt? Olyan fura, hogy sokat kitakar az látótérből. Nem tudjátok véletlenül,, hogy melyik munka nyerte a hétvégén a PSMK kupán a Mig-29 kategóriát 1/72-ben? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 710365 | 2023. június 13. 15:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Weizi! Nagyon köszönöm a képeket, tökéletesek lettek, sokat segítettél vele! :) (Tavaly júliusban néhány korábbi kecskeméti pilóta ismerőssel voltam reptér-látogatáson ahol mindent megmutattak, de a 29-esek közelébe nem engedtek bennünket, kivéve a 11-et. Már akkor is a 22-est szerettem volna körbefotózni. Talán Neked könnyebb lesz...) Még egyszer köszönöm a képeket! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 710359 | 2023. június 13. 13:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Kibic! Csináltam pár képet, remélem hasznosak lesznek a számodra, illetve azoknak a számára is akik terveznek ilyen részleteket építeni 29-en! A 22-es kérdésében még kérek egy kis időt, mert ő sajnos mostohább környezetben tárolódik, és oda még nem volt időm kimenni, de kétlem hogy a kérdéses területen még lenne színbéli eltérés az időjárás viszontagságainak hatására!... Persze minden is előfordulhat! Üdv.: Weizi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 710133 | 2023. június 8. 14:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia, semmi gond, úgyis nagyon lassan haladok... Hadd legyek telhetetlen: a 22-ről nem tudnál esetleg egy képet lőni, vagy megnézni? A képen látható rész érdekelne. Nem tudom, hogy ez a sáv kifakult/átfestett zöld, vagy eredeti szürke, csak ilyenre volt festve?) Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 710132 | 2023. június 8. 14:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Bocsánat! Jó hogy írtál mert totál kiment a fejemből a dolog! Pedig azóta még dolgoztam is a 11-es oldalszámúval kicsit!:-D Holnap igyekszem elkészíteni a kért területről a képeket! Üdv.: Weizi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 710128 | 2023. június 8. 13:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 709042 | 2023. május 11. 20:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Igen, ilyenekre gondoltam. Köszönöm a képeket! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 709036 | 2023. május 11. 14:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Mintha ezeket nem láttam volna fenn az általad említett oldalakon. (mármint ha az orosz kitétel az álcázásra vonatkozik, és nem a felségjelzésre) Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 709030 | 2023. május 11. 14:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Lenne esetleg valakinek olyan fotója, amin a 22-es gép látható még orosz festéssel? (A hunavia-s és avia-info-s képeken kívül!) Köszönettel! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Borzz | Adatlap | 709016 | 2023. május 11. 08:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Mindkét hozzászólás jó! Annyi, hogy van a szériaszám és van a gyári szám: 27-04 - 50903027135 27-05 - 50903027146 27-06 - 50903027257 27-07 - 50903027268 27-08 - 50903027279 27-09 - 50903027380 A magyar MiG-29UB-k, széria szám alapján, egymás után következnek a 27-ik szériában. (Egy széria tíz gépet tartalmazott) Míg a hosszabb gyári számok, nem mindig követték egymást. Sőt az esetek többségében nem követték egymást a gyári számok. A magyar 9.12B gyári számok közül, csak nyolc követi egymást. A gyári számok közötti foghíjak, nem minden esetben voltak kitöltve! Így széria számok alapján javaslom vizsgálni a gépek helyzetét a gyártásban! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 709011 | 2023. május 11. 07:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Az előző kommentemben említett avia-info.hu -ról a következő gyártási számokat 50903027135, 50903027146, 50903027257, 50903027268, 50903027279, 50903027380 tudhattad kiolvasni. Látható, hogy nem pont egymás után készült gépekről van szó, mégis nagyvonalakban hasonló festési sémát követnek. A gépek alapvetőleg orosz megrendelésre készülhettek, így orosz mintát hordoznak. Ilyen orosz mintázatú gépeket kaptak a magyarok is, és még sok másik ország is. Az én szemem azt látja, hogy 9-13 -ig bezárólag két jellemző álcázási irányzat volt. Az egyik a nagyfoltos (vastag csíkos) mint a mi 9-12 -őinken is látható, a másik a keskeny foltos (csíkos) ami pl a 9-51 -eseinken is megtalálható. Kezdeti időkben 9-12 -eseken is megfigyelhető volt keskenyebb foltozás, sőt már a proto példányokon is látható ilyen. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Borzz | Adatlap | 709010 | 2023. május 11. 07:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A magyar MiG-29UB-k azonos szériába tartoznak. A 27-ik széria 1992-ben került átadásra a Gorkij-i (akkor már Nyizsnyij Novgorodi gyárban). A harci 9.12/9.13-asok a nagy foltos, míg az UB-k „csíkosabb” terepszínben jöttek ki a gyárakból. De ennek a fő oka, hogy más-más gyárban készültek az egy és kétülésesek. Ha eredeti, Gorkij-i gyári festéssel készült szovjet/orosz kétüléseseket nézünk, azoknak pont olyan „csíkos” festése van, mint a magyarnak. Az más kérdés, hogy a neten, elsősorban már átfestett UB-król található fotó, ami megtévesztő. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Matthias | Adatlap | 709004 | 2023. május 10. 21:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Leginkább az érdekelne, hogy ez a csíkos mintázat miért alakult ki. A harci változatok festése nagyjából ugyanolyan. Az orosz ub-k jó részén is ugyanaz a festésiminta van mint a harci változatokon | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 709002 | 2023. május 10. 21:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Mit értesz alternatív alatt? A többi UB -énkhoz hasonlatos a mintázat. Az avia-info.hu -n láthatod a gyártási számokat is ha érdekel. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Matthias | Adatlap | 709001 | 2023. május 10. 21:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Valakinek esetleg van róla valami információja róla, hogy a 25-ös oldalszámú magyar ub-nek miért volt alternatív festémintája? Történt vele esetleg valami? Vagy más szériából származott mint a többi ub? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 708758 | 2023. május 3. 07:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon jó, köszönöm! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 708749 | 2023. május 2. 21:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 708746 | 2023. május 2. 20:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Weizi, természetesen ráér, nagyon köszönöm előre is a fáradozásodat! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 708745 | 2023. május 2. 20:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
varobee: köszönöm szépen! dioevil: igen, ott szoktam kezdeni a keresést, aztán gugli. De erről a részről sehol nem találtam képet... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 708743 | 2023. május 2. 20:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ha péntekig ráér a dolog, akkor készítek a kérdéses részletekről képeket! Szinte minden apró részletről van képem, de ez valahogy kimaradt!:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dioevil | Adatlap | 708742 | 2023. május 2. 20:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
hunavia oldalon van csomó részletfotó magyar gépekről. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 708741 | 2023. május 2. 20:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nekem ezek vannak, valami kiadványból "mentettem". Üdv: varobee | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 708712 | 2023. május 2. 12:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Lenne esetleg olyan fotója valakinek, amin látszik a (magyar) 29-esek "szélvédője" alatti rész? Sajnos az általam talált kabin fotók ezt a területet nem mutatják... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 708200 | 2023. április 20. 22:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Mindössze 7 másodperces videó a Mig-29 -es kopoltyúiról repülés közben youtu.be/b5M0_KWA2i8 Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 703162 | 2022. december 12. 13:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Köszi szépen az ismertetést! Mivel csak 72-es repülőkkel foglalkozok, nem ismerem a 48-as verziót, csak pár pillantást vetettem rá anno, de már akkor feltűnt pár hiba vagy épp hiányzó részlet, ami a 72-es maketteken megvan, vagy meglehetne. Szóval nem foglalkoztam vele komolyan. A 72-es verzió szerintem a nagyobb léptékű arányosan kicsinyített verziója lesz "csak", tehát a késői és korai verziót is meg kell majd venni, hogy egy aránylag pontos makettet tudjunk építeni mindössze 40-50000Ft-ból... z | |||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 703148 | 2022. december 12. 07:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Köszi, hogy ezeket összeszedted, hasznos! Hajtómű, nem motor. Udv KP | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 703147 | 2022. december 11. 23:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A 48-as méretarányú megfelelőjének azért olvastam kicsit utána, hogy tudjam mit várhatok az 1:72 -es GWH 9-12 kistesótól, vagy milyen tipikus hibákat keressek majd rajta. A Makett újdonságok topikban makettinfo.hu/forum/forszoveg.php Matthias betett pár képet. Erre a néhány képre szeretném ráfűzni a gondolataimat. Megörültem, hogy a szívócsatornát egyben adja a GWH a motorgondolával, de azonnal felűnt, hogy az említett tagok kapcsolódásának vonalára vannak illesztve az apró légbeömlők. Ez egy olyan hiba, amit az 1:48 -as tesónál kijavítottak már. Ez most hogy fordulhat elő? Következő: a szívócsatornák közti has meredeksége az orfutó akna mögött. Ez megint mi ?, ezt már javították. Hogy lehet kétszer ugyanabba a folyóba lépni ? Milyen hibát másoltak még le, amin már csak építéskor fogok koppani? Ezen szerkesztett képeimet bárki használhatja, csak valahogy jusson el az üzenet Haneto vagy más GWH közeli emberhez. Sírok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 703146 | 2022. december 11. 23:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Míg az Arcforums tagjai teljes elragadatottsággal beszéltek a GWH 29 -eseiről, és igen megengedően annak kisebb hibáiról, addig a scalemodels.ru gárdája már sokkal objektívebben közelített a készlethez, de szerintük is eddig ez a legjobb készlet. Az orosz szaknyelvet még fordítóval is csak nagyon nehezen (és sokszori nekifutásra) tudtam értelmezni, így a tévedés lehetőségét fentartom. A link ott lesz a hozzászólás végén, tessék utána járni! Hibák: -a törzs eleje a radarkúptól kezdődően hosszan kúpos, valójában csak az állásszögadóig kellene kúposnak lennie, utána már hátrafelé párhuzamos a helyes kontúr. Zlinek rajz alapján készült leginkább a terv. -a szélvédő előtt kissé puffadtabb kellene legyen a törzs, ez a maketten nem jelenik meg. -a "lerx" előre nyúló éle felett nem hajlik be a törzs íve. B betűvel jelölve. -(a 9-13 -on a fentiek nem lettek javítva) -az orrkúp dőlésszögében és egyes méretekben a 9-12 Early és Late között már különbség van. -a törzs hibás kúpossága miatta kabin külső oldalfalának sík területei különböznek a megkívánttól. Értelmezéseim szerint a teljesen sík részek is nehezen érzékelhetőek. -a törzs feletti beömlőnyílásokon nincs hajlítás. Ez azért van mert helytelenül párhuzamosak a hosszírányú éleik a hossztengellyel, valamint egy kicsit távolabb is vannak a középvonaltól. (Megjegyzik, hogy kezdetben ezt jól csinálták, de a végére megváltoztatták. Saját megjegyzés: próbararabokon?) -a szívócsatorna beömlő nyílása némileg keskeny. -a szívónyílásnál az egyes síkok egymásközti helyeztében, és párhuzamokban vannak apró hiányosságok. (Ezt nem igazán sikerült megértenem). -a főfutó aknafedele is rossz helyzetbe kerül, vagy a mérete nem stimmel, mert a szívócsatorna alá kellene kerülnie az aknafedél alsó élének. -segédpitot csövet 10°fokkal lefelé, szimmetriasíkra 4°fokkal meg kell dönteni -a főfutószárak terheletlenül vannak ábrázolva ezért hosszúak. A futószár támasza viszont rövid, rossz szögben áll. -nem kritikus de mérhető különbségek vannak az orrfutó, és a főfutó keréktárcsa gumiabroncs, csapágydob méretezésben az eredeti méretarányos megfelelőjéhez képest. Forrás: scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic.php Az orosz szaknyelvet még fordítóval is csak nagyon nehezen (és sokszori nekifutásra) tudtam értelmezni, így a tévedés lehetőségét továbbra is fentartom. (Az Arcforums -al foglalkozó hozzászólásomnál már felsorolt hibákat és megoldásait itt nem jelenítettem meg feleslegesen mégegyszer, de jeleznem kell, hogy a scalemodels.ru oldalon is tudatában voltak ezeknek a hibáknak. ) Képek a hivatkozott oldalról vannak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 703145 | 2022. december 11. 23:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nos, mivel néhány hónap múlva érkezik az 1:72 -es arányú GWH 9.12, így kicsit utána olvastam az 1:48 nagytesónak. Ha már úgyis összeírtam magamnak, megosztom azokkal, akik még ez után tájékozódtak volna a makettel kapcsolatban. Az ARC fórumon gyűjtöttem össze pár hasznosnak tűnő információt: Ez a felsorolás az elsőnek megjelent 9.12 Late type készlethez kapcsolódik. -(a frontszélvédő kissé meredekebb volt a kelleténél, és kabintető íve sem volt megfelelő a bemutatott CAD rajzokon, de a makett elvileg korrigált méretekkel, formával jelent meg) -(a teszt formákhoz képest 0,2mm -el lejjebb került a kabintető alsó élének és a kabin találkozásának a vonala) -volt aki hiányolta a szívócsatorna teljes kidolgozását -szívócsatorna a motorgondolához nem jól kapcsolódott, ugyanitt az apró légbeömlők hibásan erre a kapcsolódás vonalára kerültek -a szívócsatornához tartozó határréteg leválasztó levegő elvezetése rossz formájú volt -mind a PTB1150 szárny alatti póttankok, mind a hozzátartozó pilonok túl rövidek -az APU 470 (r-27 -hez) és a P-72-1D (r-73 -hoz) pilonok is rövidek -vetemedés volt több szárnyon -hiányzik a gázkar a fülkéből -a két szívócsatorna közt az orrfutó akna mögött egy rövid meredek lejtős has szakasz van. Ennek egy hosszú alig lejtős hasformának kellene lennie. A következőnek a 9-13 -as GWH készlet jelent meg, ebben: -orvosolták a a szívócsatornák közötti has meredekséget -változtattak a szívócsatornához tartozó határréteg leválasztó levegő elvezetésének formáján -szívócsatorna motorgondola kapcsolódásánál az apró légbeömlők elhelyezésében változást eszközöltek -a 9.13 -ra jellemző szárnyvég kontúrt kialakították ugyan, de a profil magassága elégtelen lett egy ECM befogadására Harmadiként jelent meg a 9-12 Early type -a 9-13 -ason fejlesztett javításokat hozza magával, mint has, és szívócsatorna. -megkapta a javított méretű szárny póttartályt, rakéta tartókat, póttartály tartókat -(kisebb hibaként egyes dobozokba a 9-13 -as törzsfelsőrész eleme került) Forrás: www.arcforums.com/forums/air/index.php mindössze néhány száz hozzászólás, esetleg lehet még benne találni pár gondolatot. Képek is innen voltak. Chrome Google Translate funkciója volt a segítségemre a megértésben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 700159 | 2022. szeptember 9. 21:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
köszönöm mindenkinek az elismerést és az észrevételeket is! :)
Zoli: a makettet az MRP-091 és MRP-092 festékeivel festettem, amik ha jól tudom, az újkori színek megfelelői. Ezért aztán a fekete alapot MRP-004 fehérrel "előfoltoztam", majd a fedőszíneket a Pannoncolor titánfehér olajával próbáltam meg még jobban visszafakítani. A valóságban nem lett ennyire zöld, de elég rossz fényviszonyok között készültek a képek és szerintem a Lightroom még élénkített is rajta kicsit. Majd megpróbálok természetes fénynél is készíteni néhány képet.
A törzsféklapok két okból vannak nyitva: van olyan képem a 12-esről amin nyitva van, de igazából így jobban tetszett.
ltom74: igen GWH 1/48-as. Van kb. 600 képem a magyar 29-esekről, de egyiken sem látszik egyszerre a 2 flap. Ezért a tudatlanságom miatt állnak úgy, ahogy. Szeretnék még építeni egy NATO színűt is, azon majd korrigálom ezt is és a törzsféklapot is...
Johnie: megpróbálok majd világos háttér előtt is néhány nagyobb felbontású képet készíteni. (Aztán majd jönnek elő a hibák...)
Érdekes, nekem inkább még kicsit élénkebbek is a színek, mint "élőben" a maketten. Az igazihoz képest pedig mindenképpen.