/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.
p-51 498047 2012. június 24. 20:59
Válasz erre
varobee 498046 2012. június 13. 11:13
Válasz erre
polomalev 498045 2012. június 12. 20:32
Válasz erre
2012. 005
2012. 005

Szia!
Remélem tudok segíteni. Ez a kép a zlínek kiadványában található. A gép cseh.
varobee 498044 2012. június 12. 20:10
Válasz erre
Szia Weizi!

Köszönöm a segítséget! Pont egy ilyen telepakolt gépet szeretnék elkészíteni, és találtam képet a 03-asról teljes fegyverzettel csak ez a rész ugyebár a földről nem látszik. Találtam olyan képet amelyiken 2 db R-73-asal áll a gép, de ott látszik, hogy fent van a takaró. Ha tudsz majd képet készíteni azt megköszönném, még messze vagyok a makett ezen részétől.

Üdv: varobee
Weizi 498043 2012. június 12. 17:15
Válasz erre
Szia!

Sajnos még nincsen takaró nélküli képem erről a berendezésről,de ha kicsit ráér,akkor csinálok!
Egyébként a \"szürke mindennapokban\" nem volt betöltve,és a takaró lemeze fel volt építve!A készültséget is így adták!
Kivételek azonban voltak!Gondolok itt a jugoszláviai dolgokra például.
Ekkor teljes fegyverzetben adták a készültséget a gépek.
varobee 498042 2012. június 12. 09:39
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni abban, hogy van-e valakinek fotója a 29-es infracsapda kazettáiról takaró nélkül, esetleg feltöltött állapotban? Illetve a készültségi gépeink infracsapdákkal vagy nélkülük álldogáltak? Amit találtam képeket azokon úgy látszik messziről, hogy le voltak takarva.
Más téma, most láttam a jetfly-on új képeket a lengyel 29-esekről. Komolyan mondom van mit tanulni tőlük légierő ügyben. A függőleges belső oldalán a portrék nem gyengék!
www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/uj_festest_kaptak_a_lengyel_mig-29-esek/

Üdv: varobee
Ati75 498041 2012. június 8. 12:33
Válasz erre
Szia varobee!
Hálás köszönet az infókért,már utána is nézek a festékeknek!
varobee 498040 2012. június 8. 10:56
Válasz erre
Szia Ati75!

Nehéz ügy, a festésről már elég sok szó esett és nehéz eldönteni a valós színeket. Sok mindentől függ, hogy milyennek látod egy fotón /fényviszonyok, vaku stb./ és az sem mindegy, hogy mikor készült a kép ugyanarról a gépről. A Model Masternek vannak modern orosz színei. 2133 Fulcrum Gray alapszín, 2134 Fulcrum Gray Green álcázó szín.
Ezek elég jól visszaadják a gyári új festést, legalábbis nekem bejön. :-)
Amúgy én is pont egy ilyen gépet építek, és láttam ezeket a színeket egy \"kolléga\" művén, ezért vettem meg.

Üdv: varobe
Ati75 498039 2012. június 8. 09:35
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget kérnék egy 29-es festése ügyében.
A kétféle színű,nem NATO-s gépet építenék, csak nem tudom milyen színeket használjak mert ahány fotó,annyi féle képpen látszik...az egyiken \"szürke a szürkén\" foltos,a másikon kékesebb a minta(és ugyanarról a gépről készült a kép.)
Köszi a segítséget!
varobee 498038 2012. május 26. 10:48
Válasz erre
Szia! Megkaptam, köszönöm a segítséget!
magyaralba 498037 2012. május 26. 08:46
Válasz erre
mirazsmarci 498036 2012. május 25. 23:03
Válasz erre
Köszi!

Nincs erről valahol valami fotó?
Weizi 498035 2012. május 25. 22:40
Válasz erre
Hali!
Én nem tudok róla!Szerintem senki!Lajost kivéve!:-)
mirazsmarci 498034 2012. május 25. 22:29
Válasz erre
Üdv!
UB-hez adott ki valaha valaki gyanta kabint 72-ben?
SzuhÁkos 498033 2012. május 25. 22:01
Válasz erre
Sziasztok! Hogyha össze jönne egy nagy kiegészítő készlet a Mig-29-hez,akkor engem biztos,hogy érdekelne!
varobee 498032 2012. május 25. 21:34
Válasz erre
Köszi srácok a sok hozzászólást, segítséget!
Van egy Italeri készletem, Part külső-belső maratás, gyanta belső /talán neomega/,
illetve quickboost külső cuccok. Futószárak, illetve R-73 jól jönne. Már azon gondolkoztam, hogy megrendelem a Dream Models rakéta készletét.
Magyaralba ha megadnád az e-mail címét az említett úrnak, azt megköszönném!
varobee@freemail.hu
Üdv: Varobee
Weizi 498031 2012. május 25. 21:01
Válasz erre
Bizony!
Meg Orrfutószár,főfutószár,kerekek,helyes orrész,szóval igen sok mindene van hozzá!
Van UB-hez is kabinja!Szerintem remek kiindulási alap,nagyon jól sikerült!
KapusiZoli 498030 2012. május 25. 18:49
Válasz erre
Hello HADvezér!
Nekem van academy 29esem, még nem raktam össze, kölcsön tudom adni ami kellene, csak írd meg légyszíves, mi kell.
Üdv:
Zoli
magyaralba 498029 2012. május 25. 18:36
Válasz erre
Szia!

Írj a Molnár Lajosnak (ha kell meg van a mailje... de a gyantás topicba is szokott írogatni) neki szinte minden meg van gyantából és olyanok segítettek neki megcsinálni a minta darabokat akik nem csak fényképen láttak 29-t hanem azon dolgoztak nap mint nap...póttartálya biztos van, van neki apu-73 apu-27 indítók mérethelyesek, gsf-ek, kabin harcihoz és talán ub-hoz is meg r-73 rakéták is...
polomalev 498028 2012. május 25. 18:10
Válasz erre
Amúgy az italeri orra is rossz.
Zoli 498027 2012. május 25. 17:50
Válasz erre
Tényleg jó, de sok hibája van (nem döntött futószárak, kicsi kerekek, rossz panelvonalak stb). Az ICM ezeket javította, sokkal részletesebb kivitelben.
z
Freddy 498026 2012. május 25. 17:33
Válasz erre
Én egyébként úgy tudom, hogy az Italeri talán a legjobb, és egész könnyen be is szerezhető itthon.
Zoli 498025 2012. május 25. 17:29
Válasz erre
Na az lesz akkor a Nakotne. Én még a saját dobozában kaptam meg, de gyorsan elcseréltem egy játékboltban más makettre...
z
Freddy 498024 2012. május 25. 17:25
Válasz erre
Nekem megvan a Zvezdáé, szerintem nem az Italeri, hanem valami kiálló panelvonalas ratyiság (Italeri is megvan, sőt, az el is készült, itt is volt korábban).
Zoli 498023 2012. május 25. 17:24
Válasz erre
Tudom, de szerintem érdemesebb abból megépíteni mindkét változatot. Egyszerűbb, mint az Italeri hibáit javítani. Orr asszem van gyantából is (Quickboost?), az miatt nem aggódnék.
z
polomalev 498022 2012. május 25. 17:15
Válasz erre
Lehet, de 9.13-hoz rossz a púpja, s ahogy elnéztem az ora is.
Zoli 498021 2012. május 25. 17:10
Válasz erre
Szia,
A Zvezda készletét nem láttam, de ha nem Italeri van benne, akkor Nakotne...
A törzs alatti póttank benne van az ICM MiG-29C dobozában. A makett valószínűleg az Italeri átdolgozása részletesebb és pontosabb kivitelben, kijavították annak a hibáit. Legalábbis egy korábbi ProModell-ben valami ilyesmit írt valami hüjegyerek a makettről. Érdemesebb abból építeni 9-12-est!
z
polomalev 498020 2012. május 25. 17:00
Válasz erre
Szia!
Én úgy tudom a zvezda italri.
A pavlát be lehet szerezni, pl.:itt:www.model-making.eu/products/MiG-29-zb.paliwa-PTB-1500-1150.html.
A móvári versenyen ott szokott lenni a pavla, nem biztos, hogy szoktak hozni, de ha előtte írsz nekik egy e-mailt akkor valszeg hoznak neked.
Nem tudok róla, hogy van más, de ha van is, szerintem annak is nehéz lehet a beszerzése.
varobee 498019 2012. május 25. 16:45
Válasz erre
A lényeget persze elfelejtettem. 1/72-es méretarányról kérdeztem.
varobee 498018 2012. május 25. 16:07
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy tudtok-e olyan gyantás céget aki gyárt a 29-hez törzs alatti póttartályt? A Pavla tudom, hogy készít ilyet, bár nem ismerem a minőségét, és a beszerzése is nehézkes. Esetleg valakinek van másolata?
A másik kérdésem, hogy a Zvezda "9-12" 29-ese saját gyártmány, vagy italeri van a csomagban?

Üdv: Varobee
HADvezér 498017 2012. május 25. 11:25
Válasz erre
Bocsánat: a méretek pontossága miatt..
HADvezér 498016 2012. május 25. 11:24
Válasz erre
Egy kérdés: Van-e valakinek még össze nem rakott 1:48 -as Eduard, vagy Academy mIG-29 makettje. Szeretnék kiegészítőt gyártani hozzá (hajtómű, főleg)és aértk pontossága miatt kölcsön kérnék egyet, vagy ki is fizetem, vagy cserélhetünk. De mivel nekem utána nem kell, rögtön vissza is adnám. Csak szárazpróbához kell.

köszönettel:HADvezér

Természetesen egy kiegészítőt felajánlok a segítségért :)
HADvezér 498015 2012. május 25. 11:20
Válasz erre
Örülök a képeknek, hiszen ezek nagyrészéhez matrica is kapható (ha valakit érdeknek ezek a festések maketten)
1:72
www.hadmodels.com/magyar/termekek.html 1:48
www.hadmodels.com/magyar/termekek.html
1:32
www.hadmodels.com/magyar/termekek.html

üdv:HADvezér
piratvitorla 498014 2012. május 23. 16:49
Válasz erre
Ha jól láttam ma lemosták...
Szóval jó helyre került...
Weizi 498013 2012. május 23. 16:48
Válasz erre
A 18-as Szolnokon!

press.x-groupmedia.hu/
Farkas469 498012 2012. május 16. 21:46
Válasz erre
Már biztos, hogy hangárban fogják tárolni a 18as Mig-29-est!
Nem megy a múzeumba!
Weizi 498010 2012. május 15. 23:15
Válasz erre
Sajnos elképzelhető,hogy a 18-as oldalszámú marad az egyedüli mementó kis hazánkban.
Persze remélem hogy nem így lesz,és a múzeum is kapni fog egy példányt.
piratvitorla 498009 2012. május 15. 22:56
Válasz erre
én azt hittem a múzeumba megy.
mondjuk a cikket nem olvastam...
üdv
Farkas469 498008 2012. május 15. 21:51
Válasz erre
Múzeumba majd egy kétüléses meggy. Tavaj még igy volt.
Üdv.
Weizi 498007 2012. május 15. 18:56
Válasz erre
Szia!
A gépnek igazából mindegy hogy hol áll!Mert Szolnokon sem fog mást csinálni!
Úgy kérték,hogy elektromosan kapcsolható legyen,de hajtóművezni nem lehet.
Minden rendszere hermetikus.
Inkább a múzeumnak adtam volna,bár szerintem előbb-utóbb oda fog kerülni,mert nem hiszem,hogy bármilyen más célra fogják ott használni.
Egyébként hangárban lesz tárolva?Nálunk ott volt.
piratvitorla 498006 2012. május 15. 06:53
Válasz erre
Szia
Ott legalább megbecsülik és nem az enyészeté lesz...
Weizi 498005 2012. május 14. 23:37
Válasz erre
Hát akkor egyel kevesebb!Útjára kelt a 18-as a mai napon az utolsó útjára Szolnokra!:-(

baon.hu/galeria/59564
Weizi 498004 2012. május 8. 20:18
Válasz erre
Úgy bizony!
Valamint látható a képen még egy érdekes "rendszer" is!A durva lesszállást jelző rendszer!:-)
A kis acéltüske a csukló felső karjában!
Egyszerűen orosz!Imádom!:)
Figaro 498003 2012. május 8. 19:01
Válasz erre
Úgy látom kihagy a billentyűzetem. :)
Figaro
Figaro 498002 2012. május 8. 18:59
Válasz erre
horvathp 498001 2012. május 7. 23:02
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Főleg Neked Weizi ezt a kimerítő választ, hogy ennyit fáradtál vele.

Üdv Peti
Weizi 498000 2012. május 7. 21:13
Válasz erre
Szia!

A kirugózást,illetőleg berugózását csak a jobb oldali főfutóművön elhelyezett jeladó berendezés(Akartam beilleszteni erről egy képet,de most rá kellett döbbennem,hogy erről nincsen!Még!:-))figyeli.Az orrfutón nincsen efajta berendezés.A leszállás után szintén az a bizonyos 200Km/h-s műszer szerinti sebesség a határérték a szívócsatorna paneljeinek bezárásához.
Tibcsi 497999 2012. május 7. 19:18
Válasz erre
Weizi,

Ezt a "csapkodást" kitűnően meg lehet figyelni a kecsói repnap dvd-n, amikor a Héja-díszfestéses 29-es műrepül.

Tibcsi
Murmuc 497998 2012. május 7. 19:12
Válasz erre
Üdv Weizi!
Ez tényleg kimerítő válasz volt! :)
De, én eddig úgy tudtam hogy a már a hajtómű beindításával lecsukódott redőnyt az első futómű kirugózása oldja, nyitja újra.
És a berugózása zárja újból, amit a hajtómű leállítás old, áll alaphelyzetbe.
Weizi 497997 2012. május 7. 15:54
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kis kiegészítés az előbbi kérdéshez,és válaszhoz:
Alapesetben,amikor a repülőgép a földön áll,álló hajtóművekkel,akkor a szívócsatornák panel elemei (amik egyébként a szívócsatornák ékvezérlő rendszerének,az éknek a mellső elemei)nyitott vagyis alaphelyzetben vannak!A felső bemenet redőnyei pedig zárt helyzetben.Egyébként a felső bemenet zármechanizmusa oldódik ki először hajtómű indításnál,mégpedig abban a pillanatban,amikor az indítandó hajtómű vezérlő karját alapgázhelyzetbe,vagy annál nagyobb helyzetbe tesszük!A külső szemlélődő,azonban még ekkor nem lát mozgást a felső bemenet paneljein,mert mindegyiket külön-külön egy rugó tart alaphelyzetben (zárt helyzetben).A különbség annyi,hogy ebben a stádiumban már képesek mozogni ha a hajtómű levegőszükséglete indokolná.
Ahogyan a hajtóművek fordulatszáma eléri a 35%-ot,akkor a már említett szívócsatorna ékvezérlésének mellső panelje elzárja a tengely irányú levegőbevezetést.Ezzel egyidejűleg a hajtómű szívóereje nyitja a felső bemenet paneljeit.
A mellső panelek újra kinyitnak,ha a repülőgép felgyorsul 200K/h-ra.A felső bemenet paneljeinek záró mechanizmusa viszont továbbra is nyitva marad,és a panelek mozgását a hajtóművek levegőszükséglete határozza meg.Bizonyos repülési helyzetekben ekkor figyelhető meg a felső bemenet paneljeinek csapkodása!
És mivel van csapkodás,ezért bizonyos repült idő után ezeket tüzetesen át kellett vizsgálni!Ekkor fordulhat elő az amit említettél,hogy csak az egyik mellső panel van zárt helyzetben,a másik nyitottban.Ez azért van így,mert üzemidő takarékossági szempontokból csak az egyik hajtómű volt beindítva.( a felső bemenet zár mechanizmusai ebben az esetben is mindkét oldalon kioldottak.)Ezekben az esetekben a hajtóművet,vagy ha mindkettő be volt indítva akkor hajtóműveket teljesen más algoritmus alapján kellett leállítani,melynek következménye,hogy a szívócsatorna mellső panelje zárva maradt,a felső bemenet zárjai pedig nyitva.Ezt követően egyesével kézzel lehetett mozgatni őket a vizsgálathoz!
Elvégezhető ez a művelet a hangárban is álló hajtóművek mellett,felcsatolt hidraulika kocsi segítségével is,azonban az esetek többségében úgy hozta a sors,hogy két repülés közötti ismételt repülésre való előkészítés,vagy a repülési nap végén a repülés utáni előkészítés során kellett végrehajtani ezt a vizsgálatot.
A vizsgálat végeztével egy újbóli hajtóműindítás visszaállított minden alaphelyzetbe.
A harmadik variáció,és ezzel Ígérem most már be is fejezem,mert kicsit sokat írtam már az a amikor a szívócsatorna mellső paneljei nyitva vannak,és a felső bemenet paneljei is!Ebben a helyzetben az van,hogy a felső bemenet paneljeinek rugói kiépítésre kerültek,ez tartja őket csukott (nem zárt)helyzetben.
Mindezek persze eltérhetnek más verzióknál,de a mi gépeinken(9-12B,és 9-51UB) így van,vagyis sajnos csak volt.

Bocs a hosszú monológért!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.