/ Fórumok /

Mig-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.
sárkányos 497995 2012. május 7. 12:10
Válasz erre
Szevasz! Alap helyzetben a redőnyök zárva a szívócsatornák pedig nyitva vannak. Indításnál mikor a kompresszor eléri a 30%-os fordulatszámot a szívócsatorna zsalui csukódnak és a kopoltyúk nyílnak! Üdv sárkányos
pintair 497994 2012. május 7. 12:06
Válasz erre
mig-29 cápafogas (0)
mig-29 cápafogas (0...
mig-29 cápafogas (1)
mig-29 cápafogas (1...
mig-29 cápafogas (2)
mig-29 cápafogas (2...
mig-29 cápafogas (3)
mig-29 cápafogas (3...
mig-29 cápafogas (4)
mig-29 cápafogas (4...
mig-29 cápafogas (5)
mig-29 cápafogas (5...
mig-29 cápafogas (6)
mig-29 cápafogas (6...

Csak azért, hogy összekavarjalak Titeket...

Ha valaki tud még annyira Birodalmi Nagymedvéül, le is fordíthatná azoknak, akik elfelejtettek, vagy nem is tudtak.

pintair
horvathp 497993 2012. május 7. 11:48
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy az állóhelyen a hajtómű-beömlő vagy a redőnyök voltak nyitva? Mert láttam olyan képet is amin az egyik beömlő volt csak zárva, olyat is amin egyik sem, és olyat is amin a redőny.
Melyik eset volt általában?

Köszi
Péter
búza 497992 2012. április 24. 20:47
Válasz erre
Ilyent mi is csináltunk, csak 21-essel a Tököl Kiskunlacháza járaton.
Weizi 497991 2012. április 24. 16:26
Válasz erre
Tud ez ötvennel is menni ha kell!:-)
9gag.com/gag/3956915
Weizi 497990 2012. április 4. 22:32
Válasz erre
Levix 497989 2012. április 4. 22:09
Válasz erre
Vigyázat, ez nem ugyanaz a gép. Ez egészen friss. Nem a korai agresszor mint a makett és a fekete fehér képek! Csak a cápaszáj stimmel.
Weizi 497988 2012. április 4. 22:04
Válasz erre
1220426
1220426
1325078
1325078

Na meg ezt!
Levix 497985 2012. április 4. 20:12
Válasz erre
29ub60
29ub60
agr5
agr5
agr6
agr6
agressor23_1
agressor23_1
agressor23_2
agressor23_2
bzhelka_maya_zherdevka93
bzhelka_maya_zherdev...
mar_31_1
mar_31_1
mar_31_2
mar_31_2
mig2917
mig2917
MiG-29-Mari-29-9[1].13
MiG-29-Mari-29-9[1]....
migagrr
migagrr

Szovjet agresszor gépek.
migi 497984 2012. április 4. 18:18
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a segítséget .
üdv: migi
Murmuc 497983 2012. április 3. 23:36
Válasz erre
Murmuc 497982 2012. április 3. 23:34
Válasz erre
Untitled-1-1
Untitled-1-1

Üdv!
Hát ennek az "agresszor" századnak a gépeinek nem sok fotója van fent. :(
Talán induljatok ki ebből az írásból.
Weizi 497981 2012. április 3. 22:14
Válasz erre
migi 497980 2012. április 3. 20:10
Válasz erre
IMG_9560
IMG_9560

Sziasztok
A képen látható gépről keresnék képeket ,
üdv:migi
p-51 497979 2012. április 1. 15:16
Válasz erre
www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/friss_fotok_a_mig-29szmt-rol/

Nagyon jó képek.
Az új, modernizált kétülésesről is!
tubaboy 497978 2012. február 19. 17:38
Válasz erre
Sziasztok,

szeretném kérdezni a típust ismerőket, hogy az M változat készült-e az alaptól eltérő "látványosabb" festéssel. A Trumpeter készletét kezdeném el, de az alap minta nem vonz túlzottan.

Köszönettel
milesChristi 497977 2012. február 17. 21:31
Válasz erre
Csak marginálisan beleszólva a vitába, az nem mérvadó, hogy egyes "szakirók" mit irnak, vagy mi alakul ki a köztudatban, ebben szerintem is a gyártó az elsőszámú mérvadó.

A NATO tudtommal a feladatkört már az elnevezésben megjelölte:
Fighter- F: mint Fulcrum, Fagot, Fishbet, Foxhund, stb
Bomber- B: mint Bear, Bison, Blackjack, Beagle, stb
Helicopter- H: mint Hip, Hind, Havoc, Hocum, Hormon, stb.

Az altipusnak meg vagy adtak valamilyen betűt, abc sorrendben: bizony Fulcrum A, B, stb, vagy nem...
Murmuc 497976 2012. február 17. 13:53
Válasz erre
Üdv Muzzy!
Ha egy adott típus megjelölése "Bisz" akkor az azt jelenti hogy a típus család utolsó gépe, amibe már beépítenek olyan avionikai berendezéseket amit már az új tervezett típusba is bekerülnek.
Muzzy 497975 2012. február 17. 10:29
Válasz erre
Sziasztok!
Igaz, az általam felhozni kivánt példa nem MIG-29-es de szerintem jól mutatja a szovjet/orosz gépek jelölését. Alapvetően elindult egy gép gyártása, majd a gyártás során több változás történt, ezért a gyártási sorozat az, ami elvileg meghatározza a gépet. Ha már összejött egy csomó változás, akkor adtak neki egy jelölést többnyire M- modicifirovannij (modernizált), U-ulucssennij (javított), vagy bisz ha jól tudom franciául módosítást jelent)

Ismereteim szerint gyárilag többnyire nem az ABC szeirnt jelölték a változásokat, hanem vagy a módosítások szerint, vagy feladat szerint.
Pl. MI-8-as tipuscsalád. (T-transzport, BT bojevoj-transzport, P-passzazsirszkij, V-viszotnij, (ezért a MI-17-es gyári elnevezése MI-8VM (viszotnij, modernizovannij)
A Jakovlev által terveztt gépekről szóló honlapon összegyűjtötték a tervező intézet által tervezett összes gépet. airfield.narod.ru/yak/yak.html
Éedekes, hogy JAK-7 esetében volt "A" változat, de sem a JAK-1 sem a JAK-9-nél már nem szerepelt "A" változat. Viszont a JAK-7-él sem az ABC szeirnt ment a módosításés
Szerintem a szovjet/orosz gyári jelölések ritkán alkalmazzák az abc sorrendet.
Sokan egyszerűsítés miatt az abc besorolást használják. Lásd NATO kód
De természetesen van olyan példa is, hogy használtak "A" jelölést, de nem biztos, hogy az abc sorrendet jelölte.
Muzzy
Murmuc 497974 2012. február 17. 07:23
Válasz erre
Üdv P-51!
Azt hiszem rosszul fogalmaztam! :(
A MIG-21-est mint példát hoztam fel, hogy a típuson belül is létezik altípus, és nem a Te hozzászólásodban lévő 21-esre reagálva.
De felhozhattam volna a T-55-ös anno nálunk rendszeresített harckocsit is.
Annak is volt A és AM verziója, de a nálunk lévő harckocsizók C és B ként azonosítottá őket!
Ezzel csak azt akarom mondani hogy nem mindig a gyártó által használt betűtípusokként hivatkoznak, egy adott típusra, az mégis helyt álló az adott országban, illetve régióban.
Levix 497973 2012. február 16. 23:08
Válasz erre
Ami biztos és amire rá szerettem volna világítani, elég nagy a zűrzavar. Tudod olyan sincs, hogy kockás füzet és mégis van :).
p-51 497972 2012. február 16. 21:42
Válasz erre
1. Nekem nem ezek a könyvek vannak meg.
2. A gyártó tudtommal nem használja ezt a jelölést. Tévedés joga fenntartva
3. A squadronnak nekem a 112-es száma van meg, nincs benne MiG-29A. Mint ahogy Te sem írtad, csak azt, hogy MiG-29 Fulcrum A, amivel nem is vitatkozok.
4. Nem állítottam, hogy nincs 9.12A, sem azt hogy nincs Fulcrum A.

Murmuc!

A 75A, meg a 75AP jelölést ne keverjük már ide. Én azt írtam, hogy MiG-21A nincs. Nem azt, hogy MiG-21BiszA, meg MiG-21BiszAP nincs. Önmagában A betűt nem használnak. Tudjuk, hogy egyéb kódok is futnak a MiGek esetében, nem ezeket vitattuk.

Végül is igazad van Levix. Ha így létezik, így létezik.
A lényeg, hogy mindnyájotoknak sok Fulcrum makettet kívánok!
Levix 497971 2012. február 16. 17:53
Válasz erre
"A squadron signal és a polcomon fellelhető szakkönyvek sem tesznek említést MiG-29A-ról. "

ÖÖÖ akkor le kéne venni a polcról őket!

A Squadronban MiG-29 Fulcrum A
Aerofax MiG-29A
LockOn MiG-29A
DHS 9-12A, 9-12B
MiG-29 Polygon orosz! MiG-29A Eszkiznüj projekt. Igaz ez nem a 9-12-es, de volt A jelölés!
4+ Fulcrum A
Warbird Tech MiG-29A
Zlinek 9-12A

stb. stb.

Tehát hogy nem létezik A az így nem igaz! Számos irodalomban van A, tehát sok sok emberben egy bizonyos változat MiG-29A-ként létezik. Ezekről nem tudomást venni nem lehet.
Murmuc 497970 2012. február 16. 15:36
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Na akkor én is elmondom én hogy tudom.
Mint tudjuk az orosz típusoknak sok jelölése létezik, úgy mint gyári, katonai stb.
"P-51" által feltett lista a főbb típusváltozatokat mutatja be, de mint tudjuk a típusokon belül is vannak altípusok. A magyar légierőben volt a MIG-21 BISZ, de két altípusa létezett, az A és az AP.
A MIG-29-es alap típus azért kapta az A és a B altípus jelölést, hogy az exportra szánt gépek a nem orosz ajkúak számára is érhető legyen, legalább is az elkülönítésük! Az oroszok nem használják ezt a jelölést. És mint tudjuk a magyaroknak szánt típus is hivatalosan B volt!
"Zolit" idézve "Fulcrum A". Itt már érdekes keveredés van. Mint tudjuk a NATO elnevezés a repülőgép feladatkörére utal, és nem tesz különbséget az altípusok között, ebből adódóan a további jelölés balgaság.
Zoli 497969 2012. február 16. 13:42
Válasz erre
Az orosz gépeknek kétféle elnevezése van: az orosz és a nyugati. És szerintem a világ nagyobbik része a nyugati elnevezést ismeri és használja. És könyvekben is láttam MiG-29A elnevezést. A többség nem igazodna el az orosz jelöléseken, gondolom ezért találta ki egyszerűsítésként a nyugat a betűjelzéseket.
z
p-51 497968 2012. február 16. 13:28
Válasz erre
1038643_51920_MiG29_Family_Tree

családfa
1038643_51920_MiG29_...

Semmilyen Mig, vagy Su nem viselt típusjelzésben A betűt. Egyszerűen nem használják a betűt az oroszok, Nincs se MiG-21A, se MiG-23A, se MiG-29A. Egy miskolci link semmit nem igazol. Nagyon nem érdekel, hogy mit írnak a neten, mert azt senki nem ellenőrzi, javaslom a könyveket. Pláne nem mozgat egy olyan miskolci link, amin az események között még a prototípus első repülésének dátuma sincs közzé téve. A squadron signal és a polcomon fellelhető szakkönyvek sem tesznek említést MiG-29A-ról. Az oroszok nem abc szerint nevezik el a gépeiket, hanem feladatkör szerint jelölik meg őket. Nincs náluk a,b,c,d így sorban szépen.
Az, hogy nyugaton ráragasztgatják, az egy dolog, a sajtó és nyomdahibák meg egy másik dolog, de hivatalos típusjelzés nincs ilyen. A B nem az exportverzió jele.
Legyetek kedvesek olvasni.
Nem tudom szebben mondani, nesztek egy kép, csámcsogjatok.
Nem meggyőzésképpen, de ha ezen az oldalon találtok MiG-29A-t akkor hiszek nektek. Ez a MiG honlapja, azaz a gyártó cégé. Böngésszetek.

www.migavia.ru/eng/military_e/index_mil_e.html
Flogger 497962 2012. február 15. 12:58
Válasz erre
Levix 497961 2012. február 15. 08:46
Válasz erre
A RAL 7000 Revell 57 kb. Humbrol 145 vagy bármely gyártó 35237-es színe.

A RAL 7040 Nincs igazán jó választás. Kompromisszummal a Humbrol 127 (túl kék) vagy a Revell 374 (világosabb kékebb). Megoldás lehet a Humbrol 126 azaz FS 36270 világosítása a szükséges mértékig.

Kifesteni a Revell 57-et egy kartonra, majd 36270-et először 4 + 2 fehérrel mellé festeni, majd 4 + 3 fehérrel. Majd kipróbálni a Revell 57-et 5 + 1 fehérrel és mellé rakni a két világosított 36270-et, majd esetleg ezt tovább világosítani.

A lényeg, amelyik a legjobban tetszik, azzal a kombinációval lefesteni.

Ha nem akarsz kínlódni akkor bármely gyártó 35237-ese és 36375-öse is megfelelő lehet.
Levix 497960 2012. február 15. 08:26
Válasz erre
Nézd meg a blogom!

Feltettem a rajzom a 29-esről!
kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2012/02/mig-29-nato-festessel.html
Flogger 497959 2012. február 15. 07:15
Válasz erre
Gyerekek! Azt szeretném kérdezni, hogy a légi fölény szürke Nagyvasnak, mik a makettfesték kódjai. Előre is köszönöm!
Murmuc 497958 2012. február 14. 23:03
Válasz erre
Üdv!
Csak a pontosítás kedvéért. :)
A szárny póttartályokat a tartó gerendára rögzítik.
A rakétákat a megfelelő sínre, és azt a gerendára.
Weizi 497957 2012. február 14. 22:15
Válasz erre
3 póttartállyal akár 2000Km lenne a max. átrepülési táv amit képes lenne megtenni!
Amennyiben mindezt tartályok nélkül kellene végrehajtani,akkor lenne 1400Km.
Szu-22 497956 2012. február 14. 22:09
Válasz erre
Szia!
Köszönöm szépen, akkor ha jól értem egy esetleges áttelepülésnél akár 1300-1400 km is lehet három tartály esetében a max. repülési táv.
Weizi 497955 2012. február 14. 21:56
Válasz erre
Szia!
A szárny alatti póttartályok 1200 literesek,a törzs alatti pedig 1520 literes!
Amennyiben mindhárom installálva van,úgy a hatósugara olyan 1000 km lehet (pontosan nem tudom),csak törzstöltéssel 700-750km.
Az átrepülési hatótávolsága ezen értékek duplája.
Szu-22 497954 2012. február 14. 21:22
Válasz erre
Sziasztok!
Kérdésem lenne a Mig-29A/B-hez stb! 1/72-es méretben az Italeri adott anno(biztos most is ad)két póttartályt a szárnyakra! A kérdés az, hány literesek azok? A törzs alatti standard tartály befogadóképessége is érdekelne! Az is kérdés, hogy e három tartállyal mekkora távolságra képes elrepülni a madárka. Ha mindez megvan, az is érdekelne, kinek volna esetleg két ilyen tartály függesztésére való megmaradt tartó sín? Talán hülye kérdés, hogy nem ugyanekkora és típusú tartályok lógnak a Szu-22-eseken?
Ha bármit tudnátok segíteni, ide is de mailre is szívesen várok válaszokat: bravojuliett.bpj@gmail.com
Köszönettel: Józsi
Wrecker 497953 2012. február 11. 08:32
Válasz erre
08:30-nál milyen kár azért a német Pz III-asért.
silent8 497952 2012. február 10. 23:28
Válasz erre
Egyébként ez a zene, a Vadászpilóták c. filmben volt. 
silent8 497951 2012. február 10. 23:26
Válasz erre
Ha még nem láttátok

www.youtube.com/watch
KapusiZoli 497950 2012. február 10. 17:59
Válasz erre
Köszi!
Murmuc 497949 2012. február 10. 17:57
Válasz erre
Üdv!
A 2002-es "nagyjavítást" követően, csak a külső rész kapott új ruhát, mármint a megmaradt gépek.
KapusiZoli 497948 2012. február 10. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!gy kis segítségre lenne szükségem!Azt szeretném kérdezni, hogy az új festésű 29- eseknek(természetesen a magyar) maradt a régi festés a kabinban, vagy az is át lett festve?
Üdv:
Zoli
Weizi 497947 2012. február 10. 14:23
Válasz erre
Lengyel madár!
www.youtube.com/watch
Tibcsi 497946 2012. január 23. 05:29
Válasz erre
Ez lenne a "Correct nose"? Hááát... akkor már inkább az eredeti Academy...

Amúgy tényleg szép makett. :)
pintair 497945 2012. január 22. 21:32
Válasz erre
Daala 497944 2012. január 20. 19:49
Válasz erre
Sziasztok!

Szükségem lenne az Aires 4188-as kat. számú MiG-29 gyanta futóakna készletének és az FM Details MiG-29UB gyanta kabinjának összerakási útmutatójára, vagy ezeknek a másolatára, akár e-mailben is.
Előre is köszönöm!

Üdv.: Daala
polomalev 497943 2012. január 13. 20:02
Válasz erre
Én is ezt ajánlom, ráadásul sokszor az ezekhez hasonló gépekre megadott színkódok teljesen rosszak.
magyaralba 497942 2012. január 12. 15:14
Válasz erre
Érdekes, talán a moldáv 29-eseket is veri bár azok is ritka gusztustalan festést kaptak... a bazi nagy piros négyzetek a macskakaparással egy kicsit legalább megtörik a "neolux zőődet" :)))
Levix 497941 2012. január 12. 13:41
Válasz erre
Anyám, milyen ocsmány színek! Milyen lehet Koreában az ég, ha ilyen iszonyat kékre festették az alját?
Levix 497940 2012. január 12. 13:39
Válasz erre
Nem hiszem, hogy erre lehet konkrétumot írni. Valami orosz/ukrán festék került rá. Próbálkozni kell, kevergetni a meglevő festékeidből.
sanyi 497939 2012. január 12. 13:15
Válasz erre
A dicső hacccsereg, ami majd megleckézteti a gaz és piszok kapitalistákat!
www.fyjs.cn/bbs/htm_data/27/1201/668992.html
Érdekes ez a festés, mert légifölénynek nem nevezném, alacsonytámadásra pedig nem a legjobb választás. Esetleg lesipuskás feladat lehet hogy a földközelben lopakodnak.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.