/ Fórumok /

MiG-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
kerge 498094 2012. november 3. 20:02
Válasz erre
Köszi szépen még egyszer az infókat,megyek "fűrészelni"a NAGYVASAT
Weizi 498093 2012. november 3. 19:39
Válasz erre
Igen ez az!
Kicsit szedett-vedett kinézetük volt!:-)
Egy jó pár méter kábelből (rajta egy kapcsolóval),egy fülhallgatóból,és egy gégemikrofonból állt!Igazából az effektíve rádiónak nevezett berendezés a gépben volt beépítve,és a műszakiak arra csatlakoztak fel kívülről!
Weizi 498092 2012. november 3. 19:34
Válasz erre
Sajnos az nem lenne életszerű,mert mint ahogy írtam,ezt csak szerviz célokból alkalmazták,az indító zónában nemigen!
Viszont olyan előfordult,hogy ha a gép nagyon sokat volt használaton kívül,akkor egy kicsit a törzsféklap alsó tagja kicsit megereszkedett a súlyából adódóan!Viszont egyáltalán nem nagy mértékben!Illetve járó hajtóművek esetén a rendszerben más volt nyomás,így aztán a lógás sem lenne indokolt!
kerge 498091 2012. november 3. 17:49
Válasz erre
rádió
rádió

És ha nem tévedek ez itt a rádió amin keresztül beszéltél a pilótával?
kerge 498090 2012. november 3. 17:45
Válasz erre
HuAF Mig-29 UB 004
HuAF Mig-29 UB 004

Szia

Köszönöm az infót,bár ezen a fotón nem látok (kapcsolót)de ha valahova ide helyezek egy figurát akkor maradhat a törzsféklap is nyitva?
Weizi 498089 2012. november 3. 17:32
Válasz erre
Szia!

Az elképzelés szerintem nem rossz!
A figurák közül egyet akár a gép alá (szárnyak alá,vagy akár a két hajtómű közé nem túl hátra) is berakhatsz,mert míg régebben volt egy úgynevezett start ellenőr aki a felszállópálya előtt még megállította a guruló gépeket,és még egyszer átnézte,hogy minden rendben van-e vele,nem csepeg-e belőle semmi!(Mármint rendellenesen:)
A reptéri szlengben "cseppesnek" is nevezték!
Ez a munkakör azonban a gépek létszámával egyetemben leépült,így a gépek ellenőrzése,minden szempontból még az állóhelyen megtörtént!
Természetesen ekkor még be volt helyezve az egyik főfutó elé a féktuskó!
Általában rádiós összeköttetésben voltunk a pilótával,aki indítás közben folyamatosan sorolta az indítási adatokat,vagy azt,hogy éppen mit kapcsol!Mi pedig visszaigazoltuk a dolgokat,ha éppen működtette a fékszárnyakat,vagy például,hogy a megfelelő fordulatszám elérésénél csukódtak-e be a szívócsatorna paneljei!
Esetek többségében tehát volt egy rádiónk erre a célra,ami egy jó hosszú vezetékkel volt összekötve a géppel (a gép orrán alul volt a csatlakozó)a mechanikus pedig gégemikrofonon keresztül beszélt a pilótával,így minimalizálták a kintről beszűrődő hajtómű zaját.
Volt azonban olyan is,hogy minden rádiónk tönkrement,és ekkor jöhetett a "pantomim"!:-)
Az esetek többségében azért volt rádiónk!
gyurci 498088 2012. november 3. 14:30
Válasz erre
Szia Regal.

A sasos festéssel kapcsolatosan engem is érdekelnének ,színek illetve festési infók.
Ha tudnál segíteni ,nagyon hálás lennék.
A privát címem:gyur76@gmail.com

Előre is köszönöm.

Üdv:D.György
kerge 498087 2012. november 3. 14:18
Válasz erre
Szia Weizi

Szóval elmondanám az elképzelésem a dióval kapcsolatban.
Állt volna a gépem a kis betonon felszámozott állóhelyén (sárga csík,koordinátapontok)
a pilóták a helyükön,kabintető még nyitva, egy két figura a gép körül
(de nem alatta)egy közülük mintha a pilótával kommunikálna (kézjellel agy rádión) miközben a kormányfelületeket ellenőriznék. Kb ennyi.

Amit idáig módosítani kell a féklapok vissza alaphelyzetbe+Aca átrakása a másik oldalra.
Szerinted ebben a formában megvalósítható?

A segítséged előre is köszönöm.

kerge
Kamovos 498086 2012. november 1. 08:47
Válasz erre
Sziasztok!

A cikkből azt olvastam ki, hogy a gépek nagy része repülhető lehetne.
HA(!)akarnánk!

De ha ilyen jó az állapotuk miért nem cseréljük el az oroszokkal Mi-117-re?
Helikopterünk úgysem lesz hamarosan.

De!
Ugyan ezt kérdezhetném az összes többi technikai eszközről amiket tőlük vásároltunk.

Üdv: kamovos
vatya1 498085 2012. november 1. 08:31
Válasz erre
Szia!Regal
Köszönöm az infót, és a referencia fotókat pedig nagyon meg köszönném.
az adatlapon az email cimem.
Caprice 498084 2012. november 1. 02:06
Válasz erre
Regal 498083 2012. október 26. 22:05
Válasz erre
Szia, tudtommal matricát nem adtak ki, de meg lehet csinálni fújva szépen, kimaszkolgatva. Az alapszín Revell 85, a vörösbarna ha jól emlékszem Humbrol 133, a sötétbarnának utána kell még néznem. Ezen kívül kell fehér, fekete és citromsárga. Referencia fotókat tudok küldeni.
Üdv, Regal
Weizi 498082 2012. október 26. 18:15
Válasz erre
Hát elég ismerős látvány!:-)))
www.youtube.com/watch
vatya1 498081 2012. október 25. 07:18
Válasz erre
huafmig2920000520
huafmig2920000520

Sziasztok!
ehhez a géphez adtak e ki 1:48ban matricát?választ előre is köszönöm.
sanyi 498080 2012. szeptember 25. 19:27
Válasz erre
Sziasztok!
Király kép lengyel gépekről. Nagyon jó ez a festés.
www.mycity-military.com/imgs2/143473_337063165_MIG-29-POLAND%20AF-AUG2012-Sky%20van.jpg
Ati75 498079 2012. augusztus 30. 07:20
Válasz erre
Az jó,legalább van esélye a megmenekülésre!
Weizi 498078 2012. augusztus 29. 22:51
Válasz erre
A 27-es Kecskeméten van egy zárt hangárban!
Ati75 498077 2012. augusztus 29. 20:11
Válasz erre
Szia!
Itt találsz képeket Róla:
hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-29%20base/SERIAL/MiG29UBIDNo27/index.html
És hogy hol van most? Ha jól tudom,a kecskeméti \"Jurassic park\"-ban...:(

Üdv.
Kferro 498076 2012. augusztus 29. 11:38
Válasz erre
Azt tudja valaki, hogy a 27-es oldalszámú hol van? Esetleg van valakinek fotója róla?
Ati75 498075 2012. augusztus 27. 18:16
Válasz erre
Szia!
Az Aranysas legutóbbi(2012/8) számában kimerítő cikk van erről,online is elérhető,ha jól tudom.
Szép lett volna,de mi olyan gazdag ország vagyunk,hogy nekünk csak a
Gripen kellett,kétszer annyiért:(
polomalev 498074 2012. augusztus 27. 11:17
Válasz erre
Szai!
Kapott volna púpot, navigációs, kommunikációs berendezéseket, valamint zavarókonténer hordozására is alkalmassá tették volna. Viszont a fegyverzet maradt volna a régi. Az aranysas augusztusi számában olvashatsz róla bővebben.
zaran 498073 2012. augusztus 27. 11:09
Válasz erre
Szervusztok.
Hallottam egy meg nem valósult Magyar vadászgépről a MIG-29-ből kifejlesztett Turulról. Erről mit lehet tudni?
Köszönöm.
Regal 498072 2012. augusztus 24. 12:53
Válasz erre
img103
img103

Szia Bálint,

Én úgy csináltam, hogy a monitoron kinagyítoittam ctrl+egérgörgővel, hogy látszon a fügőleges vezérsík és a fékernyő is és levettem a méretet. Utána csak arányosítani kell a makett vezérsíkjához. A képen is látszik és a linken is elég jól.
www.flickr.com/photos/stvtg/5901757732/
Ha beírod a gugliba, hogy Mig-29 parachute, kidob egy kazal eredményt.
ÜDvözlettel,
Regal
Balintka 498071 2012. augusztus 24. 11:26
Válasz erre
Hát ennél én se vágyok többre, nekem is megfelel az Italeri makettje akkor :)
tesztpilota 498070 2012. augusztus 24. 10:17
Válasz erre
Szia Regal!

Köszi a linket! Ha jól láttam a \"szaktárs\" 1:32 méretben lévő makettet épít,amit már igazán lehet részletezni! Én 1:72-ben gondoltam,látom nem lessz egyszerű dolgom!
Szerintem a Su-27-é nagyobb méretű lehet,de nincsenek infók amivel össze tudnám hasonlítani! Sajna még nincsenek pontos méretek a MiG-29 fékernyőjéről! :(
Az a helyzet hogy alakra majdnem mindegyik szovjet/orosz fékernyő egyforma,DE méretben változóak géptől függően! :(

Üdv.
Tesztpilóta
Regal 498069 2012. augusztus 24. 07:16
Válasz erre
Szia,

a kép alapján a Su-27 fékernyőjére hasonlít. Egy szaktárs (lásd a linket) már küzd vele és én is elkezdtem egyet csinálni, de a \"hurkásításnál\" kicsit elakadtem...
forums.europeanmodeller.com/index.php
Üdvözlettel,
Regal
Freddy 498068 2012. augusztus 23. 15:22
Válasz erre
Bocs, hogy csak most válaszolok, most értem idáig.
Méretarányos rajzokkal nem hasonlítgattam (szerencsérea kollégák ebben tudtak segíteni), a panelek vésettek, az alkatrészek jól illeszkednek, adnak hozzá kábé jó fegyvereket, az én boldogságomhoz ez elég volt :)
Balintka 498067 2012. augusztus 20. 14:38
Válasz erre
MIG-29 témában nem vagyok annyira otthon, nem tudtam :) Köszi az infót.
Zoli 498066 2012. augusztus 20. 13:13
Válasz erre
Nincs mit.
Asszem 72141-es számú volt meg nekem, de szerintem mindegyik dobozban ugyanaz lehet. A lényeg, hogy az Italeri kitből alakíthatták át, gyanúsan hasonló részletei vannak (pl kabin). Viszont a panelezése pontosabb, a futóművei és fegyverzete részletesebb. Szóval ehhez sem árt új kabin stb, ja és nem tudom, hogy tudod-e, hogy ez a változat nem volt nekünk.
z
Balintka 498065 2012. augusztus 20. 11:58
Válasz erre
Köszönöm mindkettőtöknek a választ. Az ICM melyik dobozszámú makettje ez, amit írtál?
tesztpilota 498064 2012. augusztus 20. 10:06
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Köszi a hasznos infókat!
Gondolom,hogy méretarányos rajz \"nehéz dió\" a fékernyő esetében,vagy nem reménytelen?
Sajna én most bizonytalan időre eltűnök,mert elég ritkán jutok net közelbe!
Légyszi majd jelentsd ha bármi esély van a rajzra!

Előre is köszi!
Tesztpilóta
Zoli 498063 2012. augusztus 20. 09:15
Válasz erre
Szia,
Ha nem veszed zokon, én is válaszolok. Az egyik legjobb ebben a méretben. A panelezése elég pontatlan, a fő-futóművek nem döntöttek és csak átlagos részletességű, de könnyen építhető, alakhű. Ahogy Tibcsi is írta, kell bele új kabin (Aires!), ülés (Precíz!), kerekek, esetleg még orrkúp, nyitott törzs-féklapok stb.
A púpos ICM részletesebb, pontosabb.
z
Tibcsi 498062 2012. augusztus 20. 08:22
Válasz erre
Szia,

Nagy hibái nincsenek, (szerintem) az orr alakja valahogy nem az igazi és a főfutókereke is kicsi. És érdemes valami gyanta kabinbelsőt tenni bele, de legalább egy K-36-os ülést...

A Fujimi (és az ESCI) 29-ese sokkal rosszabb. A Hasegawáé is.
Balintka 498061 2012. augusztus 20. 07:53
Válasz erre
Szia, mennyire jó minőségű az Italeri 72-es MIG-29-ese? Vannak nagyobb hibái?
Tibcsi 498060 2012. augusztus 20. 06:49
Válasz erre
5285348615_ed57803ea0_b.jpeg
5285348615_ed57803ea0_b.jpeg

Szia,

Nem egyezik meg a mérete (netes források szerint) és nem kör alakú. Mindkét MiG fékernyője egyenlőszárú kereszt alakú.

MiG-21: It is intended for shortening the landing run length of “MIG- 21” aircraft with engaged wheel brakes down to 870 m, at an aircraft movement speed of 280 km/h at the moment of the system deployment.
The system’s canopy is of 13 m2 area, it provides at its deployment an average operational loading of 5500 kgs and service ability at aircraft speeds from 180 km/h up to 320 km/h.


MiG-29:
Canopy Unicross 14.4 Sq m
Mass 8.2 Kgs
Normal landing 180 kmph
Emergency landing Speed 310 kmph
Pilot chute Spring loaded, 0.5 Sq. m
Auxiliary Parachute Flat Square, 1 Sq. m
Aircraft Weight 14000 kgs
Basic Material - Fabric Nylon 93 gram undyed conforming to specn ADRDE/specn/1985/28(b)
Yarn Nylon \'66\' 16.67 Tex
Mass (Max) gm/m² 93 gm
Air Porosity 213 ± 61 cm³/cm²/sec
Breaking Strength 130 kg


Bővebben: ivparachute.com/catalog_detail.aspx és ofbindia.nic.in/products/data/parachute/4.htm
tesztpilota 498059 2012. augusztus 19. 12:03
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hozzátok hogy a MiG-29 fékernyő mérete megeggyezik-e a MiG-21 \" + \" (tudtommal nagyobbrészt kör alakú a 21-é) alakú fékernyő méretével?
Esetleg tudna valaki v.mi infóval szolgálni a MiG-29 fékernyő méreteiről,rajzal?

Előrre is köszönöm!
Tesztpilóta
kopcos 498058 2012. augusztus 1. 20:46
Válasz erre
MIG-29 OVT repülési sémája...www.youtube.com/watch
juge75 498057 2012. július 22. 20:09
Válasz erre
Freddy 498056 2012. július 22. 19:02
Válasz erre
Szia!

Próbáltam, de ha kicsit raktam, akkor szétesett, ha sokat, akkor is szétesett, csak akkor még pluszba olyan vastag volt, mint a kabintető plexije.
Persze nekem is volt már, hogy segített ez a módszer, érdemes kipróbálni.
lacipapa 498055 2012. július 22. 18:58
Válasz erre
Sziasztok!
A régi matricát,ha vékonyan megcsapatjátok egy kis fényes lakkal,nem esik szét.
A HAD-ra is ajánlatos,biztos ami biztos.
Felrakás (áztatás)előtt körül kell vágni(trimmelni),hogy a fölösleges lakk ne a gépre rakódjon,ha mégis ,rögtön lelehet vizes ecsettel,vagy papír zsebkendővel törölni.Bocs\' ha már tudtátok.
Üdv,Laci
Freddy 498054 2012. július 22. 18:58
Válasz erre
Szia!

Köszönöm, örülök, hogy tetszik!
Nem négy hónapos volt a matrica:) Legalább 5 éves, első magyar matricáim egyike. Ráadásul boltból vettem, ki tudja, ott is mennyit állt. Jó minőségű, vékony lakkrétegű matricák egyébként, de pont emiatt kell rájuk jobban vigyázni.
Hozzáteszem, elég sok HAD-matricát használtam már, máshol még nem volt ilyen. Repedés igen, de tömeges szétesés még nem.
Ati75 498053 2012. július 22. 15:53
Válasz erre
Szia Freddy!
Gratula,szerintem nagyon jó lett mindkettő!
nálam is készül(elég lassan) az együléses,de a régi festéssel!
Milyen régi volt az a matrica ami szétesett?
Nekem is HAD van,de max.4hónapos,talán nem lesz vele gond..
Freddy 498052 2012. július 22. 13:56
Válasz erre
MiG-29B 1p72 1
MiG-29B 1p72 1
MiG-29B 1p72 2
MiG-29B 1p72 2
MiG-29-ek 1p72 1
MiG-29-ek 1p72 1

Sziasztok!

Régebben raktam fel ide egy kétüléses MiG-29-est, itt a párja is. Direkt így akartam, egyiket a régi festéssel, másikat az újjal. Italeri 1/72-es készlete ez is. Sajnos a stenciles HAD-matricaív nagyon régi volt, szakadt ezerfelé, a lakkozás se segített, így maradék matrica, kis ecset, nagy sóhaj... De végül kész lett.
polomalev 498051 2012. július 21. 21:15
Válasz erre
Érdekes, vajon az összeset átfesthették?
sanyi 498050 2012. július 21. 09:25
Válasz erre
Hali!
Nézzétek meg a következő hozzászólást: július 20, 21:01.
forum.keypublishing.co.uk/showthread.php
\"Talán\" nem rossz ez a festés:)
sanyi 498049 2012. június 25. 12:25
Válasz erre
Akárcsak a Szu-22-ket... A szívem szakad amikor látom a pápai roncstemetőt... Ha már nem kell, nem lehetett volna, nem lehetne múzeumokkal elcserélni? Ja, tudom, akkor foglalkozni kellett volna vele és nem lett volna akkora pénz benne... Ha én bánnék így a rám bízott értékekkel, a főnökeim felhúznának a zászló helyére. Magyarisztán...
Ati75 498048 2012. június 24. 21:08
Válasz erre
Hali!
De jól néz ki ez a lengyel vas! Nálunk meg kidobták a szemétre..hiába,gazdag ország vagyunk... :(
p-51 498047 2012. június 24. 20:59
Válasz erre
varobee 498046 2012. június 13. 11:13
Válasz erre
polomalev 498045 2012. június 12. 20:32
Válasz erre
2012. 005
2012. 005

Szia!
Remélem tudok segíteni. Ez a kép a zlínek kiadványában található. A gép cseh.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.