Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55. |
p-51 | Adatlap | 711675 | 2023. július 29. 22:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 711674 | 2023. július 29. 22:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ez az egy általam ismert lézeres célmegjelölő konténer ( laser designator pod/LDP) amit az oroszok használtak Szu-25 modernizált változatán de ha jól tudom nem lett nagy szériában gyártott fegyverrendszer és talán tesztelték a MiG-29 modernizálása során a típuson is... de erre semmi fotó bizonyítékot nem találtam csak szöveges leírást. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 711673 | 2023. július 29. 22:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
1,-szerintem semmivel és hasonlóképp alkalmazhatták őket mint az öbölben a Tornádó-Buccaneer párosokat csak itt Szu-25-t vagy esetleg Szó-24 volt a célmegvilágító esetleg földi lézerforrás 2,- szerintem semmivel és propaganda céllal volt függesztve (látunk már pár ilyet) 3,-esetlegesen egy up-date program keretében alkalmassá tették egy külső célmegjelölő konténer hordozására a belorusz meg-eket, de ennek kicsi valószínűséget látom (de ez nem zárja ki a lehetőségét a dolognak) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
czzoli | Adatlap | 711670 | 2023. július 29. 20:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A H25L-t hogyan/mivel tudta célra vezetni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 711669 | 2023. július 29. 20:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 711667 | 2023. július 29. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szépen köszönöm! Akkor 6 R-73-as lesz rajta. Elvileg ez a soron következő makettem most szovjet festesű lesz, úgyhogy akkor lehetséges a kombináció. Mégegyszer köszi Nektek! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 711662 | 2023. július 29. 17:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 711661 | 2023. július 29. 17:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Megoldható igen! Az indító pylont kell hozzá lecserélni! Viszont a mi gépeinken ilyen kombináció nem volt! Lengyel gépekre keress rá, mert emlékeim szerint ők használtak hasonló konfiget! Üdv.: Weizi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli75 | Adatlap | 711660 | 2023. július 29. 17:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia, A Wikipedia.hu-n van egy kép magyar 29-ről, de ott a külső pylonon van az R-73 rakéta. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 711646 | 2023. július 29. 06:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Azt szeretném megtudni, hogy a MiG-29 a legbelső szárny alatti pilonon hordozhat-e R-73(AA-11) rakétát? Szeretnék llyan makettet, amin 6 R-73-as van, csak nem tudom, hogy a valóságban volt-e ilyen függesztényvariáció. Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 711225 | 2023. július 10. 20:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia, nagyon-nagyon köszönöm a képeket! Már nem bíztam benne, hogy sikerül más fotókat is szereznem róla, erre itt vannak! :)) És még időben is, mert még csak alapozva van a madárka... Köszönöm még egyszer! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dzsoniendoszkop | Adatlap | 711220 | 2023. július 10. 16:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
@Kibic: Bocsánat, csak most olvastam a hozzászólásokat. Remélem, ez a néhány kép segít valamennyit. Ősrégi papírképek szkennelve. Én nem nyúltam bele egyikbe sem, hogy eredeti maradjon. Csak lekicsinyítettem, mert nem enged nagyobbat feltenni. A képek 1998-2000. között készültek, még az első festéssel. Szerintem az általad is betett képeken már valami kopás utáni belejavítás látszik. Ennyire éles határ sosem volt rajta korábban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 710396 | 2023. június 15. 00:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Az a "KOLSZ" védő lemeze! A gép repülhetett vele is meg nélküle is, annak függvényében, hogy a feladathoz kellett-e használni a berendezést, vagy sem! Természetesen az esetek többségében a lemez nélkül mentek a kiképzési repülések keretében mert a műszaki kiszolgálók nem mindig tudták előre hogy éppen milyen feladarta megy a gép! Érdekesség: Rendszeresen kellett tesztelni a berendezés üzemképességét, melyhez elegendő volt a zóna szélén sétálkató dohányzó ember is!:-) Simán megfogta és követte is a parázsló cigarettát! ( ...Jó igaz kb. 30m-ről beszélhetünk!:-D) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 710388 | 2023. június 14. 20:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia, biztos, hogy nem volt mindig ott. A 18, 22, 26-ról és Weizi fotóin (#710359) is látható 11-ről vannak olyan képek, amin látható, hogy nincs rajta. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Matthias | Adatlap | 710386 | 2023. június 14. 20:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy az IR érzékelő előtt lévő áramvonalazó lemez mindig ott volt? Olyan fura, hogy sokat kitakar az látótérből. Nem tudjátok véletlenül,, hogy melyik munka nyerte a hétvégén a PSMK kupán a Mig-29 kategóriát 1/72-ben? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 710365 | 2023. június 13. 15:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Weizi! Nagyon köszönöm a képeket, tökéletesek lettek, sokat segítettél vele! :) (Tavaly júliusban néhány korábbi kecskeméti pilóta ismerőssel voltam reptér-látogatáson ahol mindent megmutattak, de a 29-esek közelébe nem engedtek bennünket, kivéve a 11-et. Már akkor is a 22-est szerettem volna körbefotózni. Talán Neked könnyebb lesz...) Még egyszer köszönöm a képeket! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 710359 | 2023. június 13. 13:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Kibic! Csináltam pár képet, remélem hasznosak lesznek a számodra, illetve azoknak a számára is akik terveznek ilyen részleteket építeni 29-en! A 22-es kérdésében még kérek egy kis időt, mert ő sajnos mostohább környezetben tárolódik, és oda még nem volt időm kimenni, de kétlem hogy a kérdéses területen még lenne színbéli eltérés az időjárás viszontagságainak hatására!... Persze minden is előfordulhat! Üdv.: Weizi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 710133 | 2023. június 8. 14:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia, semmi gond, úgyis nagyon lassan haladok... Hadd legyek telhetetlen: a 22-ről nem tudnál esetleg egy képet lőni, vagy megnézni? A képen látható rész érdekelne. Nem tudom, hogy ez a sáv kifakult/átfestett zöld, vagy eredeti szürke, csak ilyenre volt festve?) Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 710132 | 2023. június 8. 14:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Bocsánat! Jó hogy írtál mert totál kiment a fejemből a dolog! Pedig azóta még dolgoztam is a 11-es oldalszámúval kicsit!:-D Holnap igyekszem elkészíteni a kért területről a képeket! Üdv.: Weizi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 710128 | 2023. június 8. 13:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 709042 | 2023. május 11. 20:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Igen, ilyenekre gondoltam. Köszönöm a képeket! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 709036 | 2023. május 11. 14:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Mintha ezeket nem láttam volna fenn az általad említett oldalakon. (mármint ha az orosz kitétel az álcázásra vonatkozik, és nem a felségjelzésre) Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 709030 | 2023. május 11. 14:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Lenne esetleg valakinek olyan fotója, amin a 22-es gép látható még orosz festéssel? (A hunavia-s és avia-info-s képeken kívül!) Köszönettel! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Borzz | Adatlap | 709016 | 2023. május 11. 08:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Mindkét hozzászólás jó! Annyi, hogy van a szériaszám és van a gyári szám: 27-04 - 50903027135 27-05 - 50903027146 27-06 - 50903027257 27-07 - 50903027268 27-08 - 50903027279 27-09 - 50903027380 A magyar MiG-29UB-k, széria szám alapján, egymás után következnek a 27-ik szériában. (Egy széria tíz gépet tartalmazott) Míg a hosszabb gyári számok, nem mindig követték egymást. Sőt az esetek többségében nem követték egymást a gyári számok. A magyar 9.12B gyári számok közül, csak nyolc követi egymást. A gyári számok közötti foghíjak, nem minden esetben voltak kitöltve! Így széria számok alapján javaslom vizsgálni a gépek helyzetét a gyártásban! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 709011 | 2023. május 11. 07:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Az előző kommentemben említett avia-info.hu -ról a következő gyártási számokat 50903027135, 50903027146, 50903027257, 50903027268, 50903027279, 50903027380 tudhattad kiolvasni. Látható, hogy nem pont egymás után készült gépekről van szó, mégis nagyvonalakban hasonló festési sémát követnek. A gépek alapvetőleg orosz megrendelésre készülhettek, így orosz mintát hordoznak. Ilyen orosz mintázatú gépeket kaptak a magyarok is, és még sok másik ország is. Az én szemem azt látja, hogy 9-13 -ig bezárólag két jellemző álcázási irányzat volt. Az egyik a nagyfoltos (vastag csíkos) mint a mi 9-12 -őinken is látható, a másik a keskeny foltos (csíkos) ami pl a 9-51 -eseinken is megtalálható. Kezdeti időkben 9-12 -eseken is megfigyelhető volt keskenyebb foltozás, sőt már a proto példányokon is látható ilyen. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Borzz | Adatlap | 709010 | 2023. május 11. 07:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A magyar MiG-29UB-k azonos szériába tartoznak. A 27-ik széria 1992-ben került átadásra a Gorkij-i (akkor már Nyizsnyij Novgorodi gyárban). A harci 9.12/9.13-asok a nagy foltos, míg az UB-k „csíkosabb” terepszínben jöttek ki a gyárakból. De ennek a fő oka, hogy más-más gyárban készültek az egy és kétülésesek. Ha eredeti, Gorkij-i gyári festéssel készült szovjet/orosz kétüléseseket nézünk, azoknak pont olyan „csíkos” festése van, mint a magyarnak. Az más kérdés, hogy a neten, elsősorban már átfestett UB-król található fotó, ami megtévesztő. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Matthias | Adatlap | 709004 | 2023. május 10. 21:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Leginkább az érdekelne, hogy ez a csíkos mintázat miért alakult ki. A harci változatok festése nagyjából ugyanolyan. Az orosz ub-k jó részén is ugyanaz a festésiminta van mint a harci változatokon | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 709002 | 2023. május 10. 21:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Mit értesz alternatív alatt? A többi UB -énkhoz hasonlatos a mintázat. Az avia-info.hu -n láthatod a gyártási számokat is ha érdekel. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Matthias | Adatlap | 709001 | 2023. május 10. 21:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Valakinek esetleg van róla valami információja róla, hogy a 25-ös oldalszámú magyar ub-nek miért volt alternatív festémintája? Történt vele esetleg valami? Vagy más szériából származott mint a többi ub? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 708758 | 2023. május 3. 07:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon jó, köszönöm! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 708749 | 2023. május 2. 21:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 708746 | 2023. május 2. 20:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Weizi, természetesen ráér, nagyon köszönöm előre is a fáradozásodat! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 708745 | 2023. május 2. 20:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
varobee: köszönöm szépen! dioevil: igen, ott szoktam kezdeni a keresést, aztán gugli. De erről a részről sehol nem találtam képet... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 708743 | 2023. május 2. 20:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ha péntekig ráér a dolog, akkor készítek a kérdéses részletekről képeket! Szinte minden apró részletről van képem, de ez valahogy kimaradt!:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dioevil | Adatlap | 708742 | 2023. május 2. 20:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
hunavia oldalon van csomó részletfotó magyar gépekről. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 708741 | 2023. május 2. 20:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nekem ezek vannak, valami kiadványból "mentettem". Üdv: varobee | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 708712 | 2023. május 2. 12:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Lenne esetleg olyan fotója valakinek, amin látszik a (magyar) 29-esek "szélvédője" alatti rész? Sajnos az általam talált kabin fotók ezt a területet nem mutatják... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 708200 | 2023. április 20. 22:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Mindössze 7 másodperces videó a Mig-29 -es kopoltyúiról repülés közben youtu.be/b5M0_KWA2i8 Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 700159 | 2022. szeptember 9. 21:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 700084 | 2022. szeptember 6. 14:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Csak úgy felmerült bennem a HVG-cikk kapcsán. Az AGM-88 egy közel 40 éves konstrukció. Akkoriban még a Cray-2 sem volt meg, ami 1985-től tudott 1.9 GFLOPS csúcsteljesítményt, mint a világ legjobbja. Az iPhone 7 ugyanezt már úgy 400+-os nagyságrendben tudta, ha minden igaz. A Cray-2-t nem lehetett repülőgépbe szerelni. Ebből adódóan elég valószínű, hogy a korai AGM-88-ak felprogramozása sem lehetett egy akkora elképesztő számításigényes valami, amit egy mai mikrokontroller ne tudna röhögve megoldani. Nyilván lehetett és volt is fejlesztés ezen a téren is azóta. De! Mi van, ha maradt még a rakéták régebbi, akár első generációs verzióiból dögivel raktáron és most boldogan szórják ki az ukránoknak kvázi megsemmisítésre? Azokhoz szinte biztos, hogy bármilyen, akár kereskedelmi forgalomban kapható mikrokontrollerből AVR, PIC, stb. pillanatok alatt lehet építeni interfészt. A busz úgyis valami kábelkorbács, biteket kell átküldözgetni rajta, nem igényel lebegőpontos műveletet (FLOPS: a másodpercenkénti lebegőpontos műveletek száma). | |||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 700017 | 2022. szeptember 4. 19:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Oké, kaptak-kapnak szlovák, lengyel, tongai MiG-et. No de nem metróalagútból száll fel, hanem reptérről! Ez az ami még nagyon érdekes, egy épkézláb háborúban az első percben illik felszántani az ellenséges reptereket, aztán ha úgy kívánja a helyzet, megismételni a tevékenységet. Fél éve tart a háború és van ukrán légierő, reptér, híd, infrastruktúra. Kicsit komolyabbnak gondoltam az oroszokat, bár az is igaz lehet, hogy van némi korrupciós jelenség... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 700016 | 2022. szeptember 4. 18:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ugyanakkor arra sincs semmiféle bizonyíték, hogy a rakéták bármiféle kárt okoztak volna az oroszoknak... Ellenben egy rakétát garantáltan lelőtt a légvédelem. Amúgy persze, biztos meg tudja oldani a Raytheon. Csak ennek semmi nyoma... Na mindegy, ugyanazokat a köröket futjuk, szerintem térjünk vissza a témára kicsit később, amikor már több információ lesz elérhető. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 700014 | 2022. szeptember 4. 17:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
"a HARM-ot indító gépet igen hamar lelőtték." pontosítok: az oroszok azt mondják, hogy lelőtték. Fénykép, bizonyíték szokás szerint nincs. "Arról nem is beszélve, hogy a műszerfal is komoly átalakuláson esett volna át." - Most már isten bizony nem fogom többször leírni, mert te magad is leírtad, "kell GPS vevő, egy vezérlőszámítógép (igen elvileg erre egy tablet is megfelel), no meg egy interfész ami összeköti ezeket a rakétával. PB és TOO módok alapfunkciói elérhetővé válnának így." Tételezzük már fel a Raytheon nem két faiskolát végzett mérnökeiről, hogy képesek megoldani azt a horribilis műszaki feladatot, hogy összekössék a saját cuccukat egy másik digitális eszközzel. Hátha meg tudják szerezni hozzá a kapcsolási rajzot. A "miért nem a háború kezdetétől alkalmazták" kérdést gondolom viccnek szántad. Március végéig még az sem volt biztos, lesz-e a jövőben Ukrajna. Utána április végére ment át az amerikai kongresszuson a támogatások fedezetét biztosító törvény. Addigra az ukránoknak először is tüzérség kellett, meg lőszer, mert az ex-szovjet készletek kezdtek kimerülni. Nagyjából júniusra tartottak ott, hogy már lehetett azon gondolkozni, hogyan lehetne korlátozott erőkkel valamit elérni. Augusztus elején már bevetették a HARM-ot. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 700013 | 2022. szeptember 4. 16:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ez még mindig nem bizonyít semmit. Ha tényleg át lett volna alakítva a gép a HARM hordozására, akkor miért nem a háború kezdetétől fogva alkalmazzák a fegyvert? Arról nem is beszélve, hogy a műszerfal is komoly átalakuláson esett volna át. Én még mindig azt mondom, az egyetlen lehetőség, hogy olyan területre repülnek, ahol tudják, hogy orosz lérak egységek vannak, és majd lesz valami alapon elindítják a a rakétát, hátha talál magának célpontot (Kiherélt TOO/HAS üzemmód). Buk és Sz-300 ellen kb. öngyilkosság kategória, meg is lett az eredménye, a HARM-ot indító gépet igen hamar lelőtték. A lelövés amúgy szintén utal arra, hogy képtelenek a legnagyobb hatótávolságot (150km) biztosító PB/PE/POS mód alkalmazására. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 700009 | 2022. szeptember 4. 15:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Hát igen... az árvizes helikopteresek sokat tudnának erről mesélni... itthoni példákkal és akkor még nem is volt "háborús vészhelyzet"... :) A Szu-25 európai forrásai igen csak limitáltak, a bulgárokon kívül senki sem használja már őket... sőt a csehek-szlovákok majdnem mindet (pár múzeumi példányt leszámítva) kitakarították az országból... de tudtommal a bulgárok még repülik őket, így max pár darab ami ott landolhatott Várna felajánlásából. De a tüzérségi lőszer esetéből kiindulva simán elképzelhetőnek tartom hogy valamilyen úton módon Iránból, Irakból Azerbajdzsánból jutottak el alkatrészek, esetleg példányok némi nemű USD-ért vagy valami más black dal-ért cserébe... és hát azt se felejtsük el, hogy Grúziában Tbilisziben folyt a gépek gyártása a szovjet időkben, így akár maradhatott is valami a raktárakban... A gép R-25 hajtőművének nagyon sok része kompatibilis a MiG-21Bis sajtőművével (forszász nélküli változat van a 25-be építve- így lengyel, finn, bulgár forrásokból szinte kimeríthetetlen az alkatrész ellátás... fegyverrendszere pedig szabvány szovjet alkatrészeket tartalmaz... bombazárak, elektromos blokkok, stb... néhány típus specifikus alkatrésszel... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 700008 | 2022. szeptember 4. 15:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Én is épp azt mondom, hogy sehogy se jön ki a lelőtt gépek száma! 2022 február elején kevesebb gép volt, mint amit az oroszok lelövéséként jelentettek! Ez különösen látványos a Szu-25-ök esetében. Tény, az uránok kaptak pár gépet, amit főleg a volt keleti blokk adott át lelkesen, És gondolom alkatrészeket is kaptak bőven. Na meg ne felejtsük el, hogy békeidőben és háborúban más a légialkalmassági követelmény...(Nem MIG 29-es példa, Mi8/24es lapátoknál, ha egy lapát egyik szekciója sérült de a főtartó és az előtti rész nem, békeidőben lapátcsere. harci körülmények között leszedik a sérült szekciót és a többi lapátról is eltávolítják ugyan azt. Kicsit jobban remeg, legfeljebb hamarabb kiesik a tömítés a pilóta fogából, de harci bevetésre még alkalmas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 700007 | 2022. szeptember 4. 15:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Miért akarjanak olyasmit integrálni, ami a) sokkal rosszabb hatásfokú (sokkal rövidebb hatótáv és nem is minden ellen működik) és b) a beszerzési forrással éppen háborúban állnak? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 700006 | 2022. szeptember 4. 15:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Occam borotvája... isten bizony nem láttam még a videót, amikor tegnap azt írtam, hogy nem hat hónapjuk, hanem harminc évük volt arra, hogy kiókumálják, hogyan lehet Migről HARM-ot indítani. www.youtube.com/watch A lelkendezésen - meg a kézenfekvő magyarázaton - túl egy érdekes konkrét információ volt benne, az 1:16-nál látható Garmin 296, amit kifejezetten légi navigációhoz terveztek. www.garmin.com/en-US/p/6399 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 700005 | 2022. szeptember 4. 14:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy, Ugye te sem hiszed el az TASSZ, Pravda és más orosz propaganda egymásnak teljesen ellentmondó híreit... ha azoknak hinni lehetne akkor már a 6 hónap alatt 3-szor semmisült meg a teljes ukrán légvédelem, rakéta ütegestől, repülőeszközöstől mindenestől. Hogy hogyan élték túl a háborús napokat... nyilván ők is éltek és élnek a szét és kitelepítés illetve folyamatos helyváltoztatás előnyeivel, használják az autópályákat előretolt tournaround pontokként... pont mint ahogy a lengyelek, szovjetek, NDK-os, svédek, amerikaiak stb gyakorolták a hidegháború éveiben... youtubon nagyon sok korabeli felvétel van fent mind a kommunista blokk mind a nyugati blokk ilyen műveleteiről. Természetesen az optikai álcázást és csalik építését sem lehet kizárni... hát kb így... nyilván sok sok évvel a háború után fog nagyon sok mindenre fényderülni, valójában mi és hogy történt. Így volt ez az első és második Öböl-háború műveleteivel... évekkel később jöttek még újnak számító információk... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 700004 | 2022. szeptember 4. 14:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Inkább az a kérdés, honnan van még Szu-25-öse az ukránoknak?Ha az albatroszokat tévesen annak azonosítják akkor sem jön ki a matek. A MIG-ek esetében kijön. |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55. |
Le is töltöttem a képeket.