/ Fórumok /

Su-15 Flagon

A szovjet légvédelem egy nem nagyon ismert elfogó vadászrepülőgépének ismertetése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.
skywarior 524851 2013. február 8. 17:58
Válasz erre
Su-15 WD
Su-15 WD
Su-15A
Su-15A
Su-15T
Su-15T

su-15a su-15t su-15wd
skywarior 523070 2013. január 24. 15:31
Válasz erre
44c8cbe11956
44c8cbe11956
72
72
9088b_P1020143
9088b_P1020143
10185603_f
10185603_f
10185615_f
10185615_f
10185617_f
10185617_f
10185620_f
10185620_f
10185623_f
10185623_f
10185624_f
10185624_f
10185628_f
10185628_f
10185630_f
10185630_f
10185632_f
10185632_f
best34
best34

szu-15 um
skywarior 523048 2013. január 24. 11:00
Válasz erre
302.iap1
302.iap1
1984Zan_021
1984Zan_021
Oct09106
Oct09106
Oct09108
Oct09108
utisu
utisu

szu-15ut
PETI 522894 2013. január 22. 20:50
Válasz erre
Su-15TM_UT_UM_09
Su-15TM_UT_UM_09

A Su-15UT és UM közötti jelentős eltéréseket ezen a rajzon jól kiemelték... És én még azt hittem, hogy a kapható UM-ből tudok csinálni UT-t (egyszerűen). Ehhez képest még a kabintető is teljesen eltérő! Meg a többi eltérés is elég komoly.
migi 522468 2013. január 18. 22:43
Válasz erre
skywarior 521993 2013. január 14. 19:38
Válasz erre
11
11
18
18
23
23
34
34
39
39
69
69

146.gviap Vaszilkov Ukrajna /Az alakulat nem repülte a Szu-15 TM-et valoszinü,hogy nyilt nap alkalmábol volt látható./
skywarior 521961 2013. január 14. 16:15
Válasz erre
Novoszibirszk
Novoszibirszk
Poltava
Poltava
Szu-15 UM 57.gviap Norilszk
Szu-15 UM 57.gviap...

Érdeklödök részére
PETI 521457 2013. január 10. 11:01
Válasz erre
zoli1989 521445 2013. január 9. 21:15
Válasz erre
PETI 521440 2013. január 9. 20:12
Válasz erre
PETI 521439 2013. január 9. 20:03
Válasz erre
T.Csaba 498307 2012. november 6. 22:07
Válasz erre
juge75 498306 2012. november 6. 20:51
Válasz erre
T.Csaba 498305 2012. november 6. 20:21
Válasz erre
Sziasztok!

Van valakinek képe (vagy információja,hogy hol lehetne találni) az UM hátsó kabinjáról?

Csaba
fishpot 498304 2011. november 8. 18:41
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07
08
08
09
09
10
10
11
11

su-15wd 1:48
fishpot 498303 2011. november 2. 17:11
Válasz erre
______2-32daa555288b37ff4d0e99a53265d14e
______2-...
nd1
nd1
nd2
nd2
nd3
nd3

364.iap Nebit-Dag Su-15 T.
Newman 498302 2011. október 24. 19:06
Válasz erre
Ej, de jó kis képek!
fishpot 498301 2011. október 24. 18:53
Válasz erre
0_66884_707e619d_XXL
0_66884_707e619d_XXL
0_66885_cfe5ae84_XXL
0_66885_cfe5ae84_XXL
0_66887_8e75cd08_XL
0_66887_8e75cd08_XL
0_66888_4fce006f_XXL
0_66888_4fce006f_XXL

Ritka képek.
fishpot 498300 2011. október 16. 17:56
Válasz erre
28.gviap
28.gviap

Su-15T Andreapol /Moszkvai légvédelmi körzet/ 28.gviap./06843/
migi 498299 2011. október 13. 20:50
Válasz erre
Nyugger 498298 2011. október 13. 20:44
Válasz erre
Szia Migi,

Star-660-s a vontató.

Üdv.
Nyugger
migi 498297 2011. október 13. 20:12
Válasz erre
Tényleg jó képek , a 100.c képen vajon milyen tipusú a vontató jármű?
miles 498296 2011. október 13. 20:09
Válasz erre
Ezek akkor még aktív gépek voltak? Nagyon jó képek.
fishpot 498295 2011. október 13. 17:56
Válasz erre
100.a
100.a
100.b
100.b
100.c
100.c
100.e
100.e

Lengyelország Slupsk repülőtér 1977.05.16-20 Su-15-sök látogatása.
fishpot 498294 2011. augusztus 31. 15:08
Válasz erre
Tihoreck
Tihoreck

Su-15A Tihoreck/Krasznodar/ 1987.szeptember N.SZ.Armosik örnagy
fishpot 498293 2011. augusztus 31. 14:50
Válasz erre
belaja1
belaja1
belaja2
belaja2
belaja3
belaja3

Su-15 TM Belaja Cerkov Ukrajna
joshe 498292 2011. augusztus 22. 22:10
Válasz erre
Flankerman oldalan is van egy gyujtemeny fotokbol vegyesen:
www.flankers-site.co.uk/Su-15.htm
fishpot 498291 2011. június 23. 17:08
Válasz erre
afmp026
afmp026
afmp027
afmp027
afmp028
afmp028
afmp029
afmp029
afmp030
afmp030
afmp032
afmp032
afmp033
afmp033
afmp034
afmp034

Poltava Ukrajna Su-15 UM
fishpot 498290 2011. június 22. 15:16
Válasz erre
264_aleksandr
264_aleksandr
454_
454_
455_
455_
490_
490_
035519
035519
037239
037239
040729
040729
getImageCAKF7VYQ
getImageCAKF7VYQ
imageCAIV5WG7
imageCAIV5WG7
SP_A0184%20-%20%EA%EE%EF%E8%FF%20%285%29%20-%20%EA%EE%EF%E8%FF%20-%20%EA%EE%EF%E8%FF%20-%20%EA%EE%EF%E8%FF%20-%20%EA%EE%EF%E8%FF
SP_A0184%20-%20%EA%...

Frissités!
F-16 498282 2011. május 2. 11:26
Válasz erre
exec!

De, hajlandók lettek volna eladni az F-22-t, érdeklődött Izrael, Görögország, és Japán is. Ne feledjük, ma már sokkal inkább üzleti, mint politikai döntéseken alapszik minden, mint a hidegháború évei alatt. (Magyarul a pénz számít - de nagyon!) :-)
Mind a japánok, mind a görögök kp.-ben fizettek volna, amit nagyon szívesen fogadnak a "Sam-bácsiék". :-)  Végül is a magas ár miatt hoztak más döntést. (Kevésbé köztudott, hogy annak idején az iráni 80 darabos megrendelés mentette meg az egész Tomcat programot, és vele együtt a Grummant is! Erről ők sem szívesen beszélnek, mert kicsit "cink")
Izraellel más a helyzet, ős segély formájában szerették volna mind az F-22-t, mind az F-35-öt! (Egyem a kis szívüket) :-) (Na most cinikus voltam Lacy!)
De legjobb tudomásom szerint még most sincs lefutva az F-35, amire az izraelieknek eddig fájt a foga, azt megkapták... 
F-16 498281 2011. május 2. 11:09
Válasz erre
Nos igen, ez teljesen hihető, de a 29-es is, és a 21-es is sokkal inkább megfelelő kis légierőknek, mint a 31-es, amit valóban csak egy nagy kiterjedésű ország tud igazán kihasználni.
Afganisztánnal kapcsolatban nekem meg az a véleményem, hogy ennyi rossz döntésre, amit az oroszok hoztak a háború évei során, nehéz elfogadható magyarázatot találni. De így is belekeveredek rendesen, elég csak a pakisztáni légierővel történt összetűzésekre gondolni. Viszont az is igaz, hogy valóban nem szerettek volna további bonyodalmakat. Évekkel a háború után kiderült, hogy legalább egy esetben nem engedélyezték egy MiG-23MLD-nek a rakétaindítást F-16-osra!

A lengyel Szu-15 vonalról nem is tudtam, de mostmár igen...
:-)
exec 498280 2011. május 2. 09:04
Válasz erre
F-16,

Az amerikaiak az F-22-t legjobb tudásom szerint sohasem voltak hajlandóak eladni. Az F-35 kapcsán még a kiválasztás se történt meg (LM, vagy Boeing) amikor Izrael már F-22-t akart, és nem kapott...

üdv.
exec
Lacy 498279 2011. május 1. 22:14
Válasz erre
Remek, akkor kezdjük érteni egymást, a chat korlátai ellenére. :)

A Mig-29-es exportjával kapcsolatban, hasonlóan a Mig-21-eshez egy a lehetőségekhez mérten olcsó, exportálható frontvadászt terveztek gyártani. Korán exportálták is mindkettőt, de a szovjet PVO egyik típust sem állította hadrendbe. Ellentétben a PVO Mig-31-es elfogójával, amit már csak akkor árultak, amikor gazdaságilag teljesen összedőltek.

Hogy a Mig-29-est miért nem vetették be Afganisztánban? Ezt csak a akkori döntéshozók tudják, mi csak találgathatunk az ismert adatok alapján. A véleményem az - vizsgálva a bevetett szovjet erőket és a részt vevők nyilatkozatait - hogy a szovjet vezetés kínosan ügyelt arra, hogy a konfliktus nehogy elterjedjen a térség többi országára. Ezért amíg az Afganisztánon belüli földi csapásmérésre még közepes bombázókat is kipróbáltak, a szomszédos országokkal szemben használható vadász típusokkal nagyon visszafogottan bántak.

Egyébként a Szu-15-öst próbálták exportálni a gyártás kifutása és az elavulása után a Lengyeleknek, sikertelenül. Erről Fishpot hozzászólóval beszélgettünk korábban ezen a fórumon.

Hogy mi volt az ára, viszonyítás képen. Nem tudom. :)
F-16 498278 2011. május 1. 21:49
Válasz erre
747250
747250

És egy érdekes kép: a figyelmetlen műszakit elfújja a gázsugár...
F-16 498277 2011. május 1. 21:40
Válasz erre
Nos igen, ez így van, a Szu-15-ös a saját korában elhelyezve valóban egy kiemelkedő képességű típusnak számított, ugyanakkor  gyorsan eljárt felette az idő, részben a megváltozott körülmények, részben új típusok megjelenése miatt. Az viszont bizonyos, hogy a RAF és a SAC hangsebesség alatti (körüli) bombázói között nagy mészárlást vihettett volna végre.Mindenképp meg kell említeni a MiG-25-öst, amely igen kellemetlen ellenlábasnak bizonyult (szerintem minden szempontból jobb, igaz fiatalabb is), ráadásul ezt az oroszok nem sokkal a szolgálatba állás után hajlandók is voltak exportálni, és a Flagon -úgymond- háttérbe szorult, így igazából árnyaltabb a kép. (Ha jól tudom egyedül Egyiptom érdeklődött komolyabban a Szu-15 iránt.)
Értem a mondanivalód lényegét, de azért az F-22-t korábban hajlandók lettek volna a jenkik is eladni, csak most, az F-35 megjelenésével döntöttek az exportkorlátozás mellett. (A franciák is majdnem eladták a Rafale-t Líbiának.)Ugynacsak igaz ez a MiG-31-esre, bár erre mondhatnád, hogy a nyolcvanas évek közepén nem adták volna oda senkinek. Igen ez igaz is, de a kilencvenes évek elején már bárkinek hajlandók lettek volna eladni, aki megadja érte azt az összeget, amit kértek érte. 
A Szu-15-re visszatérve pedig -feladatköréből adódóan- a kis országok légierőinek nem igazán felelt volna meg, úgyhogy ezért se nagyon erőltették a "baráti" országok számára. 
És még mindig a MiG-29-es: az oroszok az 1984-es szolgálatba állás után szinte azonnal exportálták is, nekünk is felajánlották, de (1986-os árfolyamon) 20 millió dollár kicsit "magas" volt érte - legalább is nekünk. (Ugyanakkor érthetetlen, miért nem vetették be Afganisztánban!)

Egyébként az érdekelne mennyit kóstált a Szu-15ös, mondjuk hány MiG-21PF jött volna ki az árából? Az üzemeltetési költségekről nem is beszélve.
Lacy 498276 2011. május 1. 19:57
Válasz erre
OK,maradjunk meg az átlag magyar fórumozókhoz nem méltó módom értelmes beszélgetésnél. Ami szerintem azért is nehéz, mert a chat jellegű eszmecserét nem tartom erre alkalmasnak.

Értem amit mondasz, igyekszem a rávilágítani, hogy ahol nem egyezik a véleményünk ott mire gondolok.

Adva az ötvenes évek vége, hatvanas eleje, tervezték a Szu-15-öst.

1. Az ADC elfogó vadász századai döntően F-86-osokkal, majd F-101 és F-102-es elfogókkal voltak felszerelve. Hozzájuk képest töredéknyi mennyiségben volt F-106-os.
2. A PVO ezredei elsősorban Mig-17-Jak-25 kombóval, kisebb mennyiségben Mig-19-s és Szu-9-es századokkal repültek. Tömegével terjedtek a légvédelmi rakéta alakulatok.
3. A PVO-nak ebben az időszakban a SAC és RAF nagy hatótávolságú és magas repülési profilt alkalmazó bombázó erőivel kellett felvenni a harcot háború esetén.

Ebbe a környezetbe született bele a szovjet Szu-15-ös. Véleményem szerint a fenti időszakban, a kijelölt harc feladatot vizsgálva, összehasonlítva a kortárs típusokkal, egy kiemelkedően korszerű fegyverrendszert kapott a PVO!

Éppen ennek a fejlődésnek (is) a következménye, hogy a SAC és a RAF bombázó erőiről áthelyezték a hangsúlyt más hordozó platformokra a hatvanas évek közepétől, illetve a megmaradt erőket alacsony profilra alakították át. Ahogy ezek az intézkedések megvalósultak a Szu-15-ös valóban elavulttá vált. A hetvenes évek első felében el is határozták, hogy leállítják a gyártását, de ez a tervgazdálkodásban nem megy egyik napról a másikra. Ráadásul a föld egyik nagyhatalmának sem volt arra pénze a hidegháború második felében, hogy a legyártott gépeket azonnal korszerűbbre cserélje, ezért a Szu-15-ös még hosszú ideig szolgált, ahogy az ADC azonos korú típusai is.

Ezek alapján a Szu-15-öst csak a kortárs és azonos feladatkörű típusokkal szabad összehasonlítani, ezért említettem az F-106-ost, de nézhetjük a NATO ebben az időszakban tömegesen elterjedt F-104-eseit is.

A másik a korszerűbbet kapott otthonra a szovjet, mint amit exportált. Itt arra gondolok, hogy mindig voltak olyan fegyver rendszerek amiket az adott nagyhatalom nem exportált. Lásd, manapság az USA az F-22-est. Ez az oroszoknál is mindig megvolt. Nem konkrétan arról írok, hogy azonos típusból otthon sokkal jobb volt, hanem, hogy volt olyan amit a Szovjetek (amíg korszerű volt) megtartottak maguknak.

A hatvanas évek közepén megjelent a PVO új akkor rendkívül korszerű (véleményt lásd feljebb) Szu-15-ös elfogója. Nézzük ekkor mit exportáltak a VSZ honi légvédelmi ezredei számára az oroszok. 1964-65 között a Mig-21PF-et, majd 1966-68 között a Mig-21PFM-et. A Szu-15-öst pedig megtartották maguknak. (Hangsúlyozom mindezt a feni környezetben és időpontban kell vizsgálni és nem egy a hetvenes nyolcvanas években kifejlesztett típussal szemben)
Vagy pl a Mig-31-es gyártását a nyolcvanas évek legelején kezdték felfuttatni, és közben mit kapott a VSZ légvédelme? Mig-21bis és Mig-23M/ML változatokat. Tehát ezért írtam azt, hogy minden nagyhatalom dolgozik a saját piacra korszerűbb technikával, de ez természetes.

Így részletesen talán egyértelműbb, hogy nem mindenhol ugyanarra gondoltunk.
fishpot 498275 2011. május 1. 18:17
Válasz erre
Kedves Úrak!

A vita helyett inkább képeket,rajzokat és technikai adatokat kellene felrakni.
F-16 498274 2011. május 1. 17:55
Válasz erre
Helló Lacy!

Nos, nem volt szándékomban elkeseredett vitát generálni, még akkor sem, ha helyenként nem kellően világosan fogalmaztam. De ugyanakkor nem értem azokat az embereket, akik érzelmi alapon közelítenek egy alapvetően technikai jellegű témakörhöz. 
Örülök, hogy ismered Olaf Groehler - A légi háborúk története című könyvét, akkor tudod miről van szó...(bár van neki több is.)

De azt a véleményemet továbbra is tartom, hogy nem nagyságrenddel magasabb színvonalú eszközöket készítettek az oroszok sem hazai "piacra". Sok példát lehetne felhozni, a légvédelmi rakétáktól a repülőgépekig. Legjobb példa erre a MiG-29-es amelynek hazai változta csupán néhány plusz lokátorfunkcióval rendelkezett a "butított" exportváltozattól. (Illetve más IFF, és rádióberendezésekkel) 
Korántsem arról van szó, amit te is írtál, hogy lézerfegyvereket gyártottak, és Kalasnyikovot exportáltak. 
:-)

Valóban nem akartam cinikus lenni a Szu-15-ös légigyőzelmei kapcsán, de hát ugyan kik mint profi pilóták akciója volt a három "esemény"! Egy vadászrepülőgépet pedig a a harci alkalmazása alapján szokták megítélni, még akkor is, ha jelen esetben a Szu-15-öst a történelem szeszélye folytán valóban elkerülte az igazi háború. Abban viszont egyetértünk, hogy az F-106 nem volt a technika csúcsa...(finoman szólva)

Azt is elismerem, hogy mind az F-16-osok, a Hornetek, de még a Viggen is egy generációval korszerűbb a Flagonnál. Éppen ezért hadrafoghatósági és egyéb mutatók tekintetében sem szerencsés összevetni a két típust, ráadásul a Su-15-ösről nem is igazán hoztak az oroszok nyilvánosságra ilyen adatokat, igazából csak viszonyítani tudunk. Az F-16-os hadrafoghatósága nem titok: általában minden légierőnél 75-80 százalékot produlál(t), a baleseti statisztikája pedig kb. 3 "A" osztályú "repesemény" per 100ezer repült óra. A Hornet ettől is jobb mutatókkal rendelkezik, 80 százalék fölött, és 1-2 repesemény. (Persze ez csak átlag, ettől voltak jobb-rosszabb időszakok, pl. a venezuelai 16A-k a vége felé, mikor már nem volt hozzájuk alkatrész természetesen nem hozták ezeket a mutatókat)
A Viggen esetében csak annyit tudni, hogy az egy hajtóműves gépek között "átlagos" mutatókkal rendelkezik. Pontos adatokat a svédek sem akarnak nyilvánosságra hozni, akár csak az oroszok... 
Ezzel szemben ha megnézzük pl. a MiG-29-est (amelyről több légierő is ismertette statisztikáit) sajnos egész más adatokat találhatunk. Az köztudomású, hogy a német gépek abszolult hibátlan feltételek között üzemeltettett példányok voltak és bizony soha nem volt 35 százalék fölött a hadrafoghatóság! Ugyanez igaz a magyar gépekről is (kivéve a legelső egy évet) ahol szívszorító módon gyakorlatilag "végkimerülésben" fejezte be szolgálati idejét a típus. Baleseti statisztika terén jóval összetettebb a kép, ugyanis a németek bámulatos módon egy gépet sem veszettek, pedig azokat a gépeket bizony "tépték" rendesen! Azonban elmondható, hogy a 29-es 100ezer repült órára vonatkoztatott statisztikája kb 5-7, de pl. az indiai légierőben ez a szám jóval magasabb, egészen katasztrofális!
(A MiG-21-esből kb. 13-14, a 23-asból 10-11 zuhant le 100ezer repült óránként.)
Lehet viszonyítani, hogy a Szu-15-ösnek vajon milyen mutatói voltak, de ezek ismeretében el tudjuk képzelni...
Leht Lacy, hogy a hazaszeretet kérdésében igazad van, de mindenesetre amiket Beljenko leírt a könyvében az egészen hihetetlen! Ennek ismeretében én is furcsállom, hogy nem ürültek ki a szovjet repterek...

Egyébként kösz a hozzászólásod.
Lacy 498273 2011. május 1. 15:45
Válasz erre
Helló, ha az ember ilyen "beszélgetésbe" keveredik annak sosincs jó vége, de vagyok olyan hülye, hogy beleszóljak

Tény, hogy "PavelSzuhoj" hozzászólásának eleje nem megengedhető szintre süllyedt, de mondanivalójának második felében mond valamit. :)

Lényeg, hogy sok olyan adattal dobálóznak itt emberek ami vagy elvi jelentőségű, vagy kevés olyan ember van a földön akinek van róla tudomása.

F-16, engedelmeddel idéznék, mert így egyszerűbb és a tied részletesebb.

Olaf Groehler: megvan! Bár tény, hogy én sem tudom, hogy minek terhelem vele a polcot. Talán mert lassan muzeális korú könyv, ez is képvisel egy korszakot.

létezett egy hazai "M" piac, ahová a szovjetek gyártották a "szuperfegyvereket" Létezett ilyen. Minden haderőnemnél voltak olyan fegyverrendszerek amiket nem, vagy csak csökkentett változatban exportáltak. Akár a szovjetunióról, akár az USA-ról volt, vagy van manapság szó. Ez az egyik oldal. A másik, hogy több olyan hivatással beszélgettem régen, akiket kint tartózkodásuk alatt különböző dezinformációval traktáltak (sikeresen). Kedvencem az 1968-ban már lézerfegyvert használtak a szovjetek a Kínaikkal szemben, amit fotók mutogatásával próbáltak eladni.

Igen láttuk: A két koreai Boeing, és az argentin Canadair!
Nade ez aztán...

Ez félreérthető, de úgy hangzik mintha leszólnád a típust. Lehet ezért reagált így "PavelSzuhoj" :) Ha nem akkor szólj és tárgytalan, de egy honi légvédelmi elfogóvadászt békeidőben a légi győzelmei alapján értékelni... Ez alapján a kortárs ami F-106-os háromszor ócskább. :)

A norvég Falconok pontosan az általad felvázolt körülmények között üzemelnek, de még a finn F/A-18asok, sőt a svéd Viggenek is, és érdekes módon mindnek jobb a hadrafoghatósági aránya, és a baleseti statisztikája
Hogy a felsorolt gépek közül melyiknek milyen a hadrafoghatósági aránya, azt itt ezen a magyar fórumon senki sem tudja megmondani. Egyébként a felsorolt nyugati típusok egy-két generációval korszerűbbek is mint a Szu-15-ös. A "PavelSzuhoj" írásának erre a részére nekem is a norvég F-16-osok ugrottak be.

Viktor Beljenko és Szerinted ezeket a körülményeket pótolja az elhivatottság, és a hazaszeretet?
Nekem az a véleményem, bár manapság ez nem divat, de a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas években igen! Tény, hogy nem ez volt a legjobb rendszer, sőt korábban iszonyatos dolgok történtek ott, de ha nem lett volna hazaszeretet (táplálja ezt akár keleti, akár nyugati ideológia), akkor elég hamar kiürültek volna a szovjet repterek. :)
F-16 498272 2011. május 1. 14:24
Válasz erre
PavelSzuhoj!

Szerintem meg inkább te vagy megszédülve, de nagyon csúnyán...
Látom te is Olaf Groehler "a szovjet gyártmányú fegyverek lesöpörték az égről az agresszort" abszolult ideológiamentes és elfogulatlan könyvein nevelkedtél, de ez már legyen a te bajod. De hogy még büszke is vagy rá...
Az meg hogy ki a pökhendi, szerintem elég egyértelműen átjön hozzászólásodból. Szerintem te még a mai napig elhiszed, hogy létezett egy hazai "M" piac, ahová a szovjetek gyártották a "szuperfegyvereket", amiből senki sem kaphatott. (Pedig annyira szeretett volna...) 

Nem értem miért akarsz az erkölcsi-szellemi magas lóról letekintgetni, senki sem sértegette szeretett géptípusod. Egyszerűen arról van szó, hogy pályafutása során ez a három eset jutott neki. Lehet, hogy te ezen megsértődtél, de erre inkább nem mondanék semmit...

És hogy láttuk-e repülni profi pilóta kezében? Ez meg miféle kérdés?
Igen láttuk: A két koreai Boeing, és az argentin Canadair! 
Nade ez aztán...
"Láttad a gépemet szibériában évek hosszú során keresztűl +30 -45 fok hőmérséklet ingadozás, buran és jégvilág közepette hiba nélkül szolgálni?"

Ha kicsit is behatóan foglalkoznál a témával (és nem lennél ennyire elvakult), szerintem tudhatnád, hogy pont az orosz elektronikai berendezések veszítenek leginkább teljesítményükből az évek során, méghozzá látványosan. Ez pontosan így volt a magyar 21-eseknél és 23-asoknál is , teljesen mindegy hogy meleg vagy hideg időben, hangárban vagy szabad ég alatt üzemelették őket. 
Épp ezért tisztában vagy te a hadrafoghatósági arányukkal? (Nem csak a Szu-15-ösével!)
Ezenkívül egy még lényegesebb momentum amit a hozzád hasonlóan "elfogulatlan" és "tárgyilagos" szemlélők nem is akarnak figyelembe venni: a szovjet távol keleten a csúcstechnikát üzemeltető egységek (is) bizony fáztak, éheztek amint az Viktor Beljenko könyvéből is kiderül. Eleve hogyan lehet ilyen körülmények között "hiba nélkül" üzemeltetni akár egy biciklit is? Szerinted ezeket a körülményeket pótolja az elhivatottság, és a hazaszeretet? 
De ha már szóba hoztad az F-16-ost! A norvég Falconok pontosan az általad felvázolt körülmények között üzemelnek, de még a finn F/A-18asok, sőt a svéd Viggenek is, és érdekes módon mindnek jobb a hadrafoghatósági aránya, és a baleseti statisztikája, mint az orosz távol-keleten üzemeltetett bármilyen típusé.

Annak viszont valóban örülök, hogy a Flagonnak csak ennyi légigyőzelem van a tarsolyában!

Azt meg, kedves Pável Oszipovics, hogy regisztráció nélkül szólogatsz be a partvonal mellől, inkább nem minősítem.

A többiektől elnézést ezért a kis kitérőért...
fishpot 498271 2011. május 1. 10:43
Válasz erre
Lacy!

Sajnos az én bánatomra is de nem tudom milyen alakulatok gépei ezek. Egy francia makettezös oldalrol valok.
PavelSzuhoj 498270 2011. május 1. 10:35
Válasz erre
Egy kicsit el vagy szédülve önmagadtól "sólyóm".
Ez a pökhendi kijelentésmód a fogalmazásodban original amerikai.
Tudod te valójában miért és mire terveztem ezt a gépet ?
Láttad repülni a valóságban profi pilóta "keze ügyében" ?
Tudsz arról valamit miért nem adott soha engedélyt a főtitkár az exportjára ?
Láttad a gépemet szibériában évek hosszú során keresztűl +30 -45 fok hőmérséklet ingadozás, buran és jégvilág közepette hiba nélkül szolgálni?
A fűtés a készenléti hangárokban bent -5 fokot biztositott mert kint nem volt ritka a -35-40 fok.A te madarad ezen körülmények között kis idő múltával nem lett volna egyébb mint egy szárnya szegett "sólyom".Annak pedig örülj hogy csak ennyi "légigyőzelem" van a tarsolyában.
Lacy 498269 2011. május 1. 08:33
Válasz erre
Sziasztok, a kérdéses gépet a valóságban az Örmény SzSzK felett lőtték le. Pontosabban tarant hajtott végre a pilóta, mivel a cél mellé repülve az nem engedelmeskedett a felszólításoknak, az üzemanyaga fogytán volt. Ő volt a második rávezetett vadász, a rakéta indítás paramétereit már nem tudta összehozni.

Egyébként a békés argentin utas szállítóról annyit, hogy egy argentin lajstromozású bérelt Canadair CL-44-es teherszállító volt a cél, ami Izraelből repült Iránba, az Irak-Iráni háború elején, 1981-ben.

Más:
fishpot, nagyon szépek a terepszínű Szuholyok! :) Tudod, hogy melyik egységhez tartoztak?
F-16 498268 2011. április 30. 22:45
Válasz erre
Sanyi!
Igen, jól tudod, az eltévedt argentin tehergépet is Szu-15-ös lőtte le a Kaszpi-tengertől nem messze! Ezzel össze is szedtük a Flagon légi győzelmeit! A két koreai utasgép mellett az utóbb említett argentin teherszállító, és ennyi!

Igen, New York - Szöul járat volt, és így tévedt arra. Állítólag a roncsot őrző orosz kiskatonák egymás kezéből tépték ki a gépről "szerzett", addig sosem látott Coca-Colát, Playboy magazint, és minden "nyugati" cuccot! 
Dani 498267 2011. április 30. 21:53
Válasz erre
www.youtube.com/watch
JAVÍTVA, Bocs, nem a csatornát akartam, hanem a videót.
Dani 498266 2011. április 30. 21:52
Válasz erre
www.youtube.com/user/Jettrailsinthesky
Hangulatos és érdekes klip, sok archív felvétellel.
Lacy 498263 2011. április 30. 20:38
Válasz erre
Helló, egyébként nem szeretem a wikit, mert gyakran van tele máshonnan másolt tévedéssel.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Kalflt902.png en.wikipedia.org/wiki/Korean_Air_Lines_Flight_902
sanyi 498262 2011. április 30. 20:34
Válasz erre
Szia!
Biztos, állítólag elromlott a navigációs rendszere - New Yorkból ment Szöulba az Északi-sarkon keresztül.
Egyébként egy argentin tehergépet is lelőttek a Kaszpi-tenger mellett és mintha az rémlene hogy ott is egy Flagon volt a tettes.
lucky 498261 2011. április 30. 20:17
Válasz erre
Karélia (finn- orosz határ)? Biztos?
Mit keresett arra egy koreai gép?
F-16 498260 2011. április 30. 20:06
Válasz erre
2
2
3
3
4
4
5
5
7
7
9
9

Kevésbé közismert, hogy a Szu-15-ös első "áldozata" nem a KAL007-es Jumbo volt, hanem évekkel korábban (1978-ban) egy ugyancsak koreai Boeing-707-es. A gépet Karélia felett találta el a Szuhoj R-98-as (infravörös) rakátája, amely szerencsére még hasra tudott szállni. A gépet az oroszok nem adták vissza, inkább technikai ismereteiket gyarapították vele.
:-)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.