/ Fórumok /

MiG-regiszter

Kis hazánkban itt-ott f<űnnek az elm< idők /dicsőség (?)/ tanui, kiszuper<, különféle állapotban leledző MiG-ek, esetleg Szuhojok v. más katonai repülőgépek, disco-dekor, útmenti rom vagy emlékmű formájában. Ki, hol látott ilyesmit? Ide írjátok, hogy a másiok rajongó is megállhasson és viduljon vagy búsuljon, ha arra jár.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
páncélos 721875 2024. március 14. 21:05
Válasz erre
Sajnos a kőbányai tábor eszközeit vitték el és számolták fel elsőként, még a rendszerváltás évében, vagy még az előtt. Volt ott egy troli, egy 620-as Ikarus és egy UV villamos (erről az index valamelyik közlekedési fórumába még képet is raktak fel, vagy 10 éve). Ezek voltak a bejáratnál. Hátul volt két löveg a 34-es és a MIG-21 korai változata. A MIG mögött, attól jobbra volt a T-34-es.
Mekett 721861 2024. március 14. 17:51
Válasz erre
A kőbányai napközis táborban 89 nyarán én még mászkáltam a MiG-21-ben.
Emlékszem egy lövegre és két buszra is, harckocsira nem (persze ez nem zárja ki).
A 90-es éve elején (mondjuk 94-ben) már biztos nem voltak ott ezek.
páncélos 644500 2018. május 15. 22:47
Válasz erre
Hát, nagyon köszönöm. Jó lenne többet tudni.
Kőbányai napközis táborral kapcsolatban már kerestem a kőbányai helytörténeti múzeum vezetőjét, de sajnos semmi. Emlékeznek rá, hogy volt ott tank, meg repülő, meg ágyú, aztán kész. Pedig valaha ezekben az úttörő és napközis táborokban, haditechnikai parkokban jó pár ember megfordult, de senki sem fényképezett, nem hinném.
Nyugger 644498 2018. május 15. 22:08
Válasz erre
Szia,
Az egykorom létező megyei újságokat kellene megnézni úgy az 1981-82-s évfolyamokat. Erre mostanság nincs időm…. HIM Levéltárban sem sok esély van a kihelyezés időpontjának felderítésére, a Pol. CsF-ség csak a ’munkát’ adta ki, és max. az avatáson volt ott, de ezek nem kerültebe az anyagokba.
Az összeszedés a gengszter váltás után volt, a Földi féle csapat végezte, először Vecsésen volt az anyag majd Alsónémediben. A külföldre kiment gépek (szerintem) innen származnak. Fotó anyagról nincs tudomásom, talán a Rumcájsz kollega tud erről.
Földi úr nem volt egy beszédes ember, arra a kérdésre, hogy mi hova került üzleti titokként vigyázott.
Szóval az év/hó/nap egyenlőre utópia.
páncélos 644496 2018. május 15. 21:34
Válasz erre
Szia!
Na, ez igazán profi válasz. Köszönöm.
Arról lehet-e tudni valamit pontosan, hogy ezeket a gépeket mikor (év/1981, hónap, nap) helyezték ki, és mikor szedték össze? A beszedést ki végezte, esetleg archív fotó létezik-e? Illetve a három külföldre távozott gép mikor ment ki?
Nyugger 644491 2018. május 15. 20:32
Válasz erre
MiG-21F-13-1981 ex.225 Schwenningen
MiG-21F-13-1981 ex....
MiG-21F-13-915 1981 Seifertshoven
MiG-21F-13-915 1981...
MiG-21F-13-1981 Sant Pere dels Arquells
MiG-21F-13-1981 Sant...

Sziasztok!
Az alapkérdés az volt, hogy hol volt kiállítva 1981-s (nem valós) oldalszámmal MiG-21F-13-s gép.
Nos, fényképek alapján 1981-s oldalszámmal az alábbi helyeken:
- Kőbánya ex.225, haditechnikai parkban
- Győrújbarát ex.311, a gyermektábor melletti haditechnikai parkban
- Óbuda ex.915, Farkastorki úti iskolai táborban
- Tapolca ex.2319, haditechnikai parkban
- Debrecen ex.308, pontosabban a Zsuzsi-vasút végállomása melletti haditechnikai
parkban, valamikor átfestették a gépet és 14-s lett az oldalszáma.

Ami érdekes a mai napig 3 gépünk ’létezik’ 1981-s oldalszámmal Európában:
- A volt kőbányai ex.225-s gép Internationales Luftfahrtmuseum - Villingen-Schwenningen-ben
- egy 1981-s jelzésű gép Sant Pere dels Arquells településen Barcelonától nem messze
- a volt óbudai 915-s gép Seifertshoven-ben

Rumcájsz anyagához egy kis kiegészítés, csak a javításokat írom le:
907 - Hadtörténeti múzeum, majd Kecel
1981 ex.2319 Tapolca mellett kirándulóközpont
1980 ex.817 Farkas Bertalan szülőfalujában emelvényen, emlékmű
? - Vác külterület ismereteim szerint itt nincs és nem is volt 74-s gép csak
MiG-15bis
301 Kecskeméten a bázis bejáratánál, emlékmű
909 jelenleg a LéJü udvarán ( itt nincs MiG-19PM !)

Szolnokra ezek a gépek érkeztek: 808, 811, 813, 814, 816, 819, 820, 822, 824, 2221, 2311, 2313, 2316 2318 miután Kecskeméten felszámolták a HDM tartalékot képező gépeket 1981-ben, a 311-s gép sohasem volt Szolnokon.
Kecskemétről került Győrújbarátba.
páncélos 644472 2018. május 15. 10:45
Válasz erre
Daala 644467 2018. május 15. 07:20
Válasz erre
Más források szerint a Kecskeméten égbe szökő gép a 915-ös (A Magyar Katonai Repülés Kronológiája 1945-2008).
Daala 644466 2018. május 15. 07:15
Válasz erre
A Gyulaházi gép pedig a 817-es, a Kecskemét bázison lévő parkban álló gép (MiG-19 mellett) pedig a 909-es.
Daala 644465 2018. május 15. 07:09
Válasz erre
Páncélosnál a pont! A Kecskeméti gép a 301-es eredetileg.
páncélos 644446 2018. május 14. 07:37
Válasz erre
1981
1981

Nagyon köszönöm.
Akkor az utolsó eredetileg is ott volt mindig. Abban reménykedtem, hogy korábban az is valamelyik úttörő, vagy napközis tábor lakója volt.
páncélos 644445 2018. május 14. 07:35
Válasz erre
Köszi!
De a 225 volt Kőbányán, ma egy németországi múzeumban van.
juge75 644443 2018. május 14. 06:28
Válasz erre
Rumcájsz_52 644440 2018. május 13. 22:08
Válasz erre
Szia páncélos
A kiállított MiG-21F-13 gépekre felfestett számokat nem jegyeztem mert nem az eredeti volt (a kiállítás évét festették fel), így hirtelen az eredeti gépszámok szerint:
305 - Budaörs reptér
308 - Debrecen mellett kirándulóközpont
801 - Taszár bázis/Katonai rep. múzeum
806 - Pápa bázis
821 - Hadtörténeti múzeum, majd Kecel
2319 - Tapolca mellett kirándulóközpont
? - Farkas Bertalan szülőfalujában emelvényen, emlékmű
? - Vác külterület
? - Kecskemét bázis
224 - Szolnok repfőiskola bejárat mellett állványon, terepszín, ék felségjellel
311,811,816,820,824,2311,2316 és 2318 gépek Szolnok Repülő Műszaki Főiskolához kerültek oktatási célokra
813,814,819,822 és 2221 gépek a szolnoki múzeumhoz kerültek (részben kiállításra, részben csereanyagként)
218 és 313 a PG Tanműhelybe kerültek oktatási célokra
825 - Tápiószecsőre került egy katonai bázisra kiállítva
Üdv R.
páncélos 644359 2018. május 12. 07:30
Válasz erre
Valaki megtudná pontosan mondani nekem, hogy 1981-es oldalszámmal hány darab MiG-21F13 gép volt kirakva az ország különböző területein? Mi volt az eredeti számozás?
romeo 189553 2010. október 28. 23:06
Válasz erre
mig
mig

Magyargencs -hadipark.
zoli1989 189552 2010. október 28. 22:04
Válasz erre
Hú, 2001-ben mennnyit jártam én ott :) 12 éves voltam akkor, nagyon szerettem menni, sok jó emlékem fűződik oda :) (Mondjuk nem kimondottan a Roncs-Rancs-on voltam, de azért azt is láttam)
Monox 189551 2010. október 28. 22:00
Válasz erre
photo8
photo8

A lista nem pontos, de ezen a fotón az egykori telep egészét láthatod.
Takacslaszlo 189550 2010. október 28. 20:52
Válasz erre
Köszönöm! Mennyi gép került Alsónémedibe? Esetleg ezt a ,,veszteséglistát" megkaphatom én is? Én a fényképek alapján 21 MiG-et azonosítottam Alsónémediben, a következő megoszlásban: 15-ös: 13 db, 17-es és 19-es: 2-2 db, 21-es: 4 db (2 magyar f-13-as, az 1320-as U és a cseh gép.
Erről a vegyesjelzésű MiG-ről taláélható esetleg fotó?
Monox 189549 2010. október 28. 18:12
Válasz erre
A sorsokról nem tudok igazából nyilatkozni de egy, az összeszedésben részt vett embertől kaptam egy A-4-est az Alsónémetire került gépekről. Ennek alapján a 402-es és a 404-es került a telepre, majd semmisült meg a lángvágó által. Egyébként ugyanitt volt még egy további MiG-17PF gép is vörös csillaggal, de magyar oldalszámmal, ennek eredete és kiléte máig tisztázatlan.

Másfél éve még megvolt Pápán a MiG-19-es, amint a MiG-15UTI és a 806-os MiG-21F-13-as is. Gondolom ma sincs ez másképp.

Ami pedig az UIL-28-ast illeti, tudtommal az egyetlen magyar gépet sikerült a kecskeméti beton jóvoltából amortizálni, így erősen valószínűsítem, hogy a szóban forgó gép szovjet volt.
PÉ-BÉ 189548 2010. október 28. 17:12
Válasz erre
Köszi a képet ez a téma most már egyértelmű.
Azt az interceptort valahol máson és máshol láthattam.
Még egyszer köszi PÉ-BÉ.
lacipapa 189547 2010. október 28. 13:14
Válasz erre
Szervusztok!
Békéscsabán a repülőtére is volt vagy van?kiállitva egy 15-ös.Nem tudom milyen állapotban van,vagy egyálltalán létezik-e még.Én régen láttam,de akkor eléggé elhanyagolt volt.Jó lenne tudni mi van vele?
Takacslaszlo 189546 2010. október 28. 10:09
Válasz erre
Valóban. Volt ott egy UIL-28 is. Ez magyar volt vagy szovjet?
mirazsmarci 189545 2010. október 28. 09:48
Válasz erre
Takacslaszlo 189544 2010. október 28. 09:47
Válasz erre
Mig-19PM

Meg tudja valaki mondani, hogy Pápán valóban ott van-e a 19-es, és esetleg azt, hogy melyik gépről van szó?
Én is valószínűnek tartom, hogy a soproni gép magyar lehetett, ugyanis nem tudok arról, hogy Magyarországon kivont szovjet gépeket állítottak volna ki. Persze ez nem biztos, lehet, hogy voltak rá példák.
Takacslaszlo 189543 2010. október 28. 09:42
Válasz erre
MiG-17PF

Valóban, éne néztem el, csak a kecskeméti zuhanás biztos. Volt viszont egy ütközés is: ,,1965.08.07. Összeütközött a 25-ös UIl-28-cal" (forrás: www.avia-info.hu, 404-es oldalszám). Ez a gép nem semmisült meg?

Az alsónémedi képeket hosszasan tanulmányozva szinte biztosan állítható, hogy ott két gép végezte.

Ezek alapján az ütközött gép és még három másik sorsa kérdéses.

Reménykedhetünk benne talán, hogy felbukkan valahol valamelyik, mert ez elő szokott fordulni. Annak idején még a Nyíregyházi Vadasparkban találkoztam a 838-assal, egy ideig nem tudtam róla semmit, de mostanra kiderült, hogy jó kezekben van. A Vadasparkban annak idején nekem azt mondták az ott dolgozók, hogy bezúzták a gépet, de mint kiderült, ez szerencsére mégsem igaz.
Nyugger 189542 2010. október 27. 20:48
Válasz erre
T.Laci
A MiG-17PF-l kapcsolatban:
- egészen biztosan csak 1 gép zuhant le, a 933-s Kecskeméten.
- 11 gép került klf. iskolák, haditechnikai parkok és laktanyák udvarára, ebből manapság 5 gépnek ismerjük a 'tartozkodási helyét'. A többi szépen elkopott részben még a genszterváltás előtt vagy a begyűjtésük után az alsónémedi szakértő segítségével.
Monox 189541 2010. október 27. 20:48
Válasz erre
A szekszárdi gép a Roncs-Rancsról való, bizonyíték erre a szívócsatorna alatti lemezelés javítása. A gép valamikor 308-as oldalszámot viselt. Örülök, hogy megmaradt, de nagyon siralmas állapotban van.
PETI 189540 2010. október 27. 20:33
Válasz erre
Szia!

A szekszárdi 21-es biztos? Nekem gyanús, hogy az nem a Roncs-Ranch-ból való.

Üdv
Nyugger 189539 2010. október 27. 20:32
Válasz erre
MiG-19PM  Sopron kreszpark
MiG-19PM Sopron...

Pé-Bé !
A magyar MiG-19PM-ek egy sorozatból származtak, kizárt dolog, hogy az interceptor ne lett volna az összes gépen. Sopronban a 33-s gép volt de 1975-s oldalszámmal.
PÉ-BÉ 189538 2010. október 27. 17:33
Válasz erre
1987-ben Sopronban a Lővérekben üdültem, és ott volt olyan játszótérféle, de az biztos, hogy egy MIG-19-es és egy T-34-es ott volt.
A dolog azért is érdekes mert nekem meglepő volt, hogy a csűrő ahogy szabadon mozgott, kijött a szárnyból az interceptor. Namármost: A Szolnoki 19 esen ezt a mechanizmust nem találtam meg. Lehet, hogy ez az az aerodinamikai megoldás csak a korábbi szovjetek által üzemeltetett gépeken volt?
Mert akkor ez nem segítség, mert az ott kiállított gép nem magyar volt.
Aki viszont a fentiekről tud valamit, az nekem segítene.
Előre is köszönöm.
antarktika 189537 2010. október 27. 16:56
Válasz erre
Ha utolsó mondatod kérdés volt, akkor annyiban tudok segíteni, hogy a 21F-13-as egy szekszárdi TÜZÉP telephelyét díszíti a Bátaszék felé vezető úton, már kint a város határában. 2 hónappal ezelőtt még láttam.
Takacslaszlo 189536 2010. október 27. 13:06
Válasz erre
Ugyanezt szeretném megtenni a MiG-17PF-ekkel kapcsolatban is.

Amit bizotsan tudok:

-12 gép állt rendszerben
-3 lezuhant
-4 van kiállítva (Szolnok, 2 Kecel, Kecskemét)
-1 van magánkézben (Tököl/Szigethalom)
-2 Alsónémediben meg lett semmisítve

2 gép hiámyzik. Aki tud, kérem segítsen!

És még valami: túlélőkről tud valaki Alsónémediből ezeken kívül: 21f-13 Szekszárd, cseh 21-es Tököl, Jak-28 orrrész Tököl?
Takacslaszlo 189535 2010. október 27. 13:03
Válasz erre
Kedves MiGbarátok!

Szeretnék egy listát összeállítani a magyarországon szolgált Mig-19-esek kivonás utáni sorsáról.
Amit biztosan tudok:

-12 gép állt rendszerben
-3 lezuhant
-4 van kiállítva (Szolnok, Kecel, Pápa, Taszár)
-2 Alsónémediben meg lett semmisítve

3 gép hiányzik. Aki tud, kérem segítsen!
almasig 189534 2010. július 30. 16:29
Válasz erre
ambasa 189533 2010. július 30. 14:53
Válasz erre
mig-17-405
mig-17-405

Nem tudom mennyire hiteles, de ez talán segít:
wp.scn.ru/en/ww3/f/12/131/0/1

TG
almasig 189532 2010. július 30. 14:27
Válasz erre
Sziasztok,

szeretnék egy pici segítséget kérni, készítek egy MIG-17PF-et amit szeretnék magyar felségjellel ellátni, csak sehol nem találok infót azok elhelyezkedéséről, pontosan a szárnyakon elhelyezkedők lennének fontosak, mert a többit megtaláltam. Előre is köszi a segítséget
zsolt75 189531 2009. március 25. 09:30
Válasz erre
Szia !

Ez a gép áll tökölön, nagyon jó állapotban.

Simi
zsolt75 189530 2009. március 25. 09:29
Válasz erre
Szia Monox !

Szerintem csak az nemmgy be a reptérre aki nem akar. Én mentősként voltam ott, mert a tűzoltóknak vezetéstechnikai tréning volt, és hát kellett a biztosítás. A pálya kb 200m re van a hangártól ahol a 15-öst szépítgetik. Elsétáltam oda. Még a hangárba is beengedtek, de ott nem csináltam képeket. Egy jót beszélgettem az urakkal.

Ha azt mondod, hogy vezetéstechnikai pályára jöttél simán bejutsz.

Sok szerencsét.

Simi
RonnieFrown 189529 2009. március 24. 20:21
Válasz erre
En valamikor 2000 korul lattam ezt a gepet Alsonemediben szetszedve. Ez volt a legszebb darab a gyujtemenyben, kabin teljes, hajtomu megvolt stb. Az akkori tulaj annyit mondott, hogy ket masikkal egyutt erkezett az orszagba es mentek tovabb az USA-ba, de ez valahogy itt ragadt. Igaz e, vagy sem nem tudom. Talan egyszer feny derul a teljes es igaz tortenetre is.
Lacy 189528 2009. március 22. 17:00
Válasz erre
0220
0220

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy hogyan-miért került a 0220 oldalszámú S-106-os (Cseh Mig-21F-13-as) Magyarországra?

Cseh adatok szerint 1965-ben adták át a Csehszlovák Frontlégierő 4. ezredének. Majd 1988-ban Magyarországra került, Kecskemétre (nem egyedül).

És valóban az 1990-ben félreállított magyar Mig-21MF-ek között ott állt a fűben. Majd Alsónémetibe, később Tökölre került.

De hogyan-miért került Magyarországra 1988-ban?

Plusz egy fotó amikor még üzemelt a 0220-as a Pardubice-i betonon.
Vik30 189527 2009. március 22. 12:50
Válasz erre
A felujított mig 15 röl van valakinek képe?
Monox 189526 2009. március 22. 11:40
Válasz erre
A tököli reptér ezen szegletébe miképp lehet eljutni egy magamfajta civílnek? Sógor koma jóbarát kell, v. egyénileg is megoldható?
zsolt75 189525 2009. március 21. 18:59
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10

Ezek a képek 2009,03,19-én Tökölön készültek.
Miggyuri 189524 2009. február 18. 16:55
Válasz erre
Dejóóó!
Stefan 189523 2009. február 18. 13:55
Válasz erre
taper 189522 2009. január 29. 19:07
Válasz erre
Solt, MiG-15UTI

"Nem ismerem a tulajdonviszonyokat. A gép ott hever "parlagon", picit lerobbanva... Utána kellene járni."

Üdv
Solt, MiG-15UTI
Válasz erre: A tulajd: Tóth Gábor, solti lakos, 1.200.000.-t kér érte. állítólag hirdetni is fogja a neten. Nemrég jártam utána a dolognak.
Üdv. Taper
Miggyuri 189521 2009. január 4. 16:22
Válasz erre
Tibor 189520 2009. január 2. 19:49
Válasz erre
Szia!
"Czenczik István: Egy idős fegyveres emlékei" ott keresd!
Tibor
Miggyuri 189519 2009. január 2. 19:33
Válasz erre
Nem találtam meg,de érdekelne. Találtam sok más érdekest.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.