/ Fórumok /

MiG-regiszter

Kis hazánkban itt-ott f<űnnek az elm< idők /dicsőség (?)/ tanui, kiszuper<, különféle állapotban leledző MiG-ek, esetleg Szuhojok v. más katonai repülőgépek, disco-dekor, útmenti rom vagy emlékmű formájában. Ki, hol látott ilyesmit? Ide írjátok, hogy a másiok rajongó is megállhasson és viduljon vagy búsuljon, ha arra jár.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
Nyugger 189468 2008. november 3. 12:21
Válasz erre
MiG-15bis-808
MiG-15bis-808

Mekett,
Ez a gép valamikor a 2-es út mellett volt Göd után egy benzinkútnál. A rendszer ill. genszterváltás után a helyi 'nagyság' szemét csípte a gép akkor került el onnan.
A mellékelt fénykép az utolsó bevetésén készült, 'mesés' állapotban volt akkor! Eredetileg a 808-s oldalszámot viselte. Az Óbudai diszkós MiG-15 eltünt a látómezőből
a régi Csodák Palotájában is volt egy MiG-15, ez a 677-s volt. Jelenleg a Kecelen látható.
Mekett 189467 2008. november 2. 22:08
Válasz erre
zoli1989 189466 2008. november 2. 22:06
Válasz erre
PETI 189465 2008. november 2. 21:14
Válasz erre
Igen, ez az. Egy darabig a váci hajógyár (volt) udvarán állt, volt szerencsém esőben megnézni... Ez a gép nagy túlélő, mert a jelek szerint nem semmisült meg.
Viszonylag sok gép van erre-arra. Tényleg össze kéne gyűjteni őket!
A Mi-2 milyen lajtromú volt? És mi áll mögötte? Zil?
Mekett 189464 2008. november 2. 21:09
Válasz erre
Mig-15 a 2-es út mellett, valahol göd után
Mig-15 a 2-es út...
Mi-2-es metálfénnyel
Mi-2-es metálfé...

Egy Mig-15 és egy Mi-2 valahol Göd és Vác között, közvelenül az út mellett.
Ha jól emlékszem, Top Gunban és máshol is foglalkoztak annak idején ezzel a Miggel. Talán ő volt az, amelyik egy ideig egy diszkóban is álldogált?

Tényleg jó lenne összegyűjteni a kis hazánkban még fellelhető műszaki emlékeket, hogy újabb az alsónémedihez hasonló szégyenletes eset ne történhessen...

A Mi-2 annyira nem ritkaság most, őt viszont a fényezése miatt érdemes lenne megmenteni :)
Tommy 189463 2008. november 2. 16:00
Válasz erre
Mig-21, Mi-24, Mi-1(ez megvan), Mi-8, ilyenek. 459-es hsz
Monox 189462 2008. november 2. 09:18
Válasz erre
Mostanában egyre többet hallok egy induló székesfehérvári gyüjteményről, de semmi konkrétat. Annyit tudok, hogy a szolnoki múzeumi Jurassic-Parkból oda szállították mindkét Mi-1-est (na azzal aztán lesz mit csinálni mire ki lehet állítani), meg hogy további helikopter tervezetek vannak, meg egy MiG-21-es is, de ennyi. Tudtok róla valami kézzel foghatóbbat mondani?
dudus 189461 2008. november 1. 21:46
Válasz erre
Szia Ati
1952-be nKecskemétről Taszárra települt a 24.vrep.e. 22db. Mig-15-el.
19 bisz
3 UTI .
Az UTI-k oldalszáma: 61 2 754, 612 755, 612 767. A gépekre csak az utólsó 3 szám
volt felfestve.
Az információim Knoll Gyula "Bátrak az égen" című könyvéből valók.
migi 189460 2008. november 1. 14:45
Válasz erre
Hát Tommy ehez csak GRATULÁLNI lehet és hol lesz a gépek helye ?
Tommy 189459 2008. november 1. 12:27
Válasz erre
Ez pedig az azóta beszerzett Mi-1-es. Szegény elég leharcolt... De még így is szép www.albatroszre.hu/mi1.html
Tommy 189458 2008. november 1. 12:24
Válasz erre
Egyébként ez az a gép, ami régebben egy fehérvári múzeum, történetesen a reptörténei múzeum udvarán állt. Ezt a gépet akartuk úgymond "felújítani" miggyurival, és a fehérvári, valamint a vállalkozó szellemű makettezőkkel. Aztán jöttek a fejlemények, és kibontakozóban volt/van egy haditechnikai kiállítás, (olyasmi, mint Kecel, persze sokkal szerényebb felhozatallal: Mig-21, Mi-21, Mi-1, Mig-15, ilyesmi)amit az Albatros Repülőegyesület "Öreg Sasok" szakosztálya akar összehozni. Kivitték Börgöndre a gépet, aztán most hányódik... jól kicsesztek az Albatrossal. Erről a gépről írtam a "Migmentők" topikban.
Tommy 189457 2008. november 1. 12:14
Válasz erre
oks, rajta leszek:)
migi 189456 2008. október 31. 19:06
Válasz erre
Szia Tommy
A 29 est most kezdte el a barátom a 21 es még pihen de azért csináltam másikokat , meg elkövettem pár Suhojt is, a vörös szárnyakban láthatod őket . Arra megkérnélek hogy ha lesz fris infód a gépről tedd közzé nekünk .
Tommy 189455 2008. október 30. 23:34
Válasz erre
Szia migi!

Igen, megvan még. Bevontatták egy hangárba, amíg a reptér épül. Utána mi lesz vele...? Franc se tudja. Mindenesetre közeli ismeretségben vagyok azokkal, akik szívükön viselik a gép sorsát. Meg persze még jónéhányét.
Amúgy mizújs a 29-essel, meg a 21-el?
Nyugger 189454 2008. október 30. 21:36
Válasz erre
Börgönd reptér.
migi 189453 2008. október 30. 21:19
Válasz erre
MiG-15-071
MiG-15-071

Sziasztok urak
Tudja valaki hol készült ez a kép ? és a gép még vajon ott van még ?
Ati04 189452 2008. október 8. 18:01
Válasz erre
Köszi! Nagyon jó a kép. Minél több infót megtudok róla, annál inkább megkedvelem ezt a kis gépet. A hétvégén lesz a meglepetés átadva papámnak, addig még csinosítgatom..
migi 189451 2008. október 7. 18:34
Válasz erre
008_Rozsos_MiG_15UTI_775a
008_Rozsos_MiG_15UTI...

Szia

A 775 gép az UTI mint a képen is látható , remek dióráma lenne a kép alapján.
sainz 189450 2008. október 7. 00:20
Válasz erre
Átnéztem némi szakirodalmat, fotókat:
Nem találtam nyomát Mig-17PF-nek RSz-2USz-el, ami fotó van ezekkel a rakétákkal, az mind PVO MiG-17PM.
PFU és PM is gépágyúk nélkül lett gyártva.

Nem lehetséges, hogy egyszerűen a súlyuk végett sem lehetne a lengyel rakétablokkot plusz az RSz-2USz-t feltenni egy PF-re, amiben a gépágyúk is benne vannak?

Bár előfordulhat hogy nem a súly miatt, hanem az akkoriban érvénybe lépő tervezési elv - csak rakétafegyverzet - miatt hagyták el a gépágyúkat a PFU, PM-ekről(?).
sainz 189449 2008. október 6. 23:12
Válasz erre
Csak érdekességképpen:
Vietnámban F-104, F-102(6?) nem kevés Falcon(?) és Sidewinder rakétát indított éjszaka Vietkonkg(vélt?) tábortüzek ellen.
Ezt nem régen olvastam, próbálok majd utánanézni, pontosítani.
Az eredményességről nem szólt a cikk...:))

Iraknak volt RSz-2USz, nem kedvelték a pilóták...
(fotót még nem láttam, sem a fegyvereladási szerződést természetesen...:))..az info az acig.org-ról).
Yugók is kaptak belőle(nem szőrszálhasogatok, de ők nem VSZ).
Rumcájsz_52 189448 2008. október 6. 22:54
Válasz erre
sainz
RSz-2USz rakéta inditható kényszerhelyzetben /pl.radar-meghibásodás vagy erős radar-zavarás/ esetén irányitás nélkül, rögzitett kormánylapokkal, csak sima ballisztikai röppályán repülve is, csak persze ilyenkor más a célzási üzemmód is. Létezhet más kényszerhelyzet is, pl. fegyverzet-hiány fogyás miatt, és kényszerű pótlás más fegyverekkel. Nekem inkább az aggasztó, hogy soha nem hallottam,hogy ezt a rakétát VSz-en kivülre exportálta volna Iván /persze attól még megtehette/.
sainz 189447 2008. október 6. 22:52
Válasz erre
Igen.
Az általad feltett fotóból is látható, hogy az egyiptomi hadiipar képes volt módosítani, saját gyártású fegyverekkel felszerelni a vadászbombázó feladatrú 17-eseit.
Cseh gyártású MiG-15, MiG-21F-13 volt Egyiptomban bőven.
Lengyel Lim-ek rendszeresítéséről még nem olvastam sehol - ami ugye nem jelent semmit.
De pl. 1973-ban velünk együtt vittek a lengyelek is 21-eseket a szíriai aleppoba.
Soha ne mond hogy soha...

Ha saját fejlesztésű pilonokat, rakétákat, bombákat tudtak "házasítani" a 17-essel, akkor sztem ehez képest gyerekjáték egy kész lengyel pilon és nem irányított rakétafegyver adaptálása.
de persze ez csak találgatás.
nem hemzsegenek a fotók egyiptomi 17PF-ekről, főként nem éles fegyverzettel.

Monox-nál a kulcsmondat:

" Elvileg lehetséges, gyakorlatban alig hinném, hogy alkalmazták volna."
Ati04 189446 2008. október 6. 22:27
Válasz erre
Á hamarabb kellett volna rákeresnem:)Épp ezen az oldalon van egy Pintér György gyüjtemény, és ott is ott van:)) Köszi mégegyszer! Nekilátok elkészíteni a matricát.
Ati04 189445 2008. október 6. 22:23
Válasz erre
Migi! Nagyon szépen kösznöm a gyors választ! De a 775-ös ugye nem a sima MIG 15-ös, hanem a kétüléses MIG 15 UTI száma?:)
Lacy 189444 2008. október 6. 22:18
Válasz erre
01
01

Helló, szerintem a belső fegyvertartók a Lengyelek által vadászbombázóra átalakított gépről vannak. A külső fegyvertartók pedig a kis mennyiségben Mig-17PFU-ra, a külsőre Mig-19PM fegyvertartókkal átalakított gépről valók.

Ez két egymástól teljesen különböző típusváltozat fegyvertartója, keverve egy fantázia gépen. Az Egyiptomi Mig-17-es, vadászbombázók teljesen más fegyverzet felfüggesztőket használtak.
sainz 189443 2008. október 6. 21:42
Válasz erre
100_4651
100_4651
100_4653
100_4653

Van egy 48-as Smer is, vagy tíz éve félbehagyva.
Egyébként ugyanilyen egyiptomi PF-et akartam csinálni belőle.
sainz 189442 2008. október 6. 21:27
Válasz erre
" azt meg így nem lehet megmondani a fotó alapján h 3x23mm vagy 2x23mmm 1x37mm a fegyverzet "

De meg lehet különböztetni.
A Dragon 17F fotón jól látszik a különbség.
sainz 189441 2008. október 6. 21:17
Válasz erre
" de igy egy szerre a rakéta és a rakéta vető ? "

Nem szokványos, de hát egy háborúban sok miden előfordulhat.
Nem hinném hogy Magyarországon bárki érdemben cáfolhatná.
sainz 189440 2008. október 6. 21:08
Válasz erre
sainz 189439 2008. október 6. 20:55
Válasz erre
Mindjárt megnézem az alját, nekem van egy Dragon a vitrinben.
sainz 189438 2008. október 6. 20:54
Válasz erre
Bár a fotógéppuska a PF-nek megfelelően az orr jobboldalán van és nem felül, mint a 17F-en.
Franc se tudja...
migi 189437 2008. október 6. 20:52
Válasz erre
mig17pf4
mig17pf4

Szerintem inkább a Smer kiadása , de igy egy szerre a rakéta és a rakéta vető ?
sainz 189436 2008. október 6. 20:51
Válasz erre
Dragon MiG-17F(J-5).
De pont a gép orra nem látszik, azt meg így nem lehet megmondani a fotó alapján h 3x23mm vagy 2x23mmm 1x37mm a fegyverzet.
sainz 189435 2008. október 6. 20:44
Válasz erre
RSz2-USz alkalmas földi célok támadására is szükség esetén.
Szovjetek kipróbálták hajók ellen MiG-17PF-ról indítva.
Elvileg ez összevághat pl. a 73-as arab-izraeli háborúban avval, mit küldenek az egyiptomiak az izraeli rombolók, gyorsnaszádok ellen(bár én a Su-7-est favorizálnám inkább erre a feladatra).

De nekem gyanús h csak úgy felkerült a makettere.
Ráadásul ha jól látom ez a Dragon MiG-17F(J-6) makettje.
Ammeg nem tudja irányítani az RSz-2USz-t.
migi 189434 2008. október 6. 20:22
Válasz erre
080-1953
775-1965
195-1957
201-1958
195-1954
Ezek még biztosan voltak ( forrás Aeró história Mig-15 )
migi 189433 2008. október 6. 20:14
Válasz erre
Szia
Ezek biztos hogy voltak Taszáron az 50években : 767 -775 , de még szétnézek
Ati04 189432 2008. október 6. 20:09
Válasz erre
Sziasztok!

Nagypapámnak készítek ajándékba egy Mig 15 UTI, Trumpeter repülőmakettet. Taszáron volt katona 1950 körül, és ők szerelték, és készítették fel a gépeket a repülésre. Tudja valaki, hogy az akkori ottani MIG 15 UTI-nak hanyas szám volt az oldalán?
Előre is köszi: Ati
migi 189431 2008. október 3. 20:35
Válasz erre
P1010025
P1010025

Nem tudom honnan vették az ötletet ,én végignéztem a netet az összes könyvemet és nem találtam ilyet , de itt van egy másik makett ez mostanság volt látható Jászberényi versenyen sajnos nem tudom ki készitette .
Miggyuri 189430 2008. október 3. 19:58
Válasz erre
Érdekes turmix. Bár ez a rakétafegyverzet inkább a PFU-kon volt, de ennyire vegyes vágottat még nem láttam.
Miggyuri
Monox 189429 2008. október 3. 19:54
Válasz erre
Elvileg lehetséges, gyakorlatban alig hinném, hogy alkalmazták volna. Bár MiG-17PF-et nagyon ritkán láttam eddig RS-2US rakétával a hóna alatt (inkább a MiG-19PM-et), hihető, hogy négyet fel lehetett rá tenni úgy, ahogyan a Farmer-ra. Viszont vagy légiharcolunk, vagy a földön duhajkodunk a párosítás csak napjaink legierejében jellemzőbb.
migi 189428 2008. október 3. 18:16
Válasz erre
mig17pf13
mig17pf13

Sziasztok
Szerintetek létezet ilyen vegyes fegyverzet 17 sen ?
Tibcsi 189427 2008. június 18. 18:44
Válasz erre
Izé... bocs... közben láttam, hogy nyitott kapukat döngetek. :)
Tibcsi 189426 2008. június 18. 18:42
Válasz erre
Gyuri!

Magyar Légierő topik legutolsó hsz.-e. :)

Üdv,
Tibcsi
Miggyuri 189425 2008. június 18. 15:20
Válasz erre
azaz Miggyuri
Miggyuri 189424 2008. június 18. 15:20
Válasz erre
Urak!
Sürgősen szükségem volna pár képre a solton szenvedő MiG-15UTI kabinjának belsejéről ill. az kabin előtti részről, aminek a fotók szerint hiányzik a teteje.
S.O.S.!
Migyguri
migi 189423 2008. május 25. 20:48
Válasz erre
b MiG_17_hu_847_PZ001
b...
b MiG_17_hu_315_PZ002
b...

Még a kezdetek elején Keceli 17 gépek
Rumcájsz_52 189422 2008. május 25. 20:05
Válasz erre
Nyugger-nek és Monox-nak
Kecelre Pintér-tulajdonba elvileg két MiG-17PF kerülhetett, egyik a Hadtörténeti Múzeum gépe, amit a 80-as évek második felében a PG-Tanműhelyben újitottunk fel, és engedélyezték az eredeti gépszám felfestését /több boritólemez belső felületén is megtaláltuk az eredeti lajstromszámot/. Eredetileg Csepelen volt kiállitva egy
MHSZ-bázison. A számot nem irtam fel, mert úgy volt, hogy egyből megy nyilvános kiállitásra, aztán mégis a HM raktárbázison pusztult addig, mig talán ez is Kecelre kerülhetett - de ezt csak abból gondolom, hogy Pintér úr gyakorlatilag a teljes múzeumi nehézvas-anyagot megkapta kiállitásra, amit máshova nem tudtak elsózni.
A másik 17PF ami viszont biztosan Kecelre került az a "315"-ös volt, ami Jászkisérről került Somogyvári J. MALÉV-kapitány tulajdonába, ezt is kipofoztuk egy kissé, felfes- tettük az eredeti számot, Várpalotán volt kiállitva egy Mig-15 és a "1418"-as 21U társaságában, majd Soma kapitánytól került Kecelre.
Nyugger 189421 2008. május 25. 15:50
Válasz erre
Monox,

Így múlik ki /el/ az emlék... Nem feltélezem, hogy a Kecelre került a CSMO előtti gép, mert arra 1976 volt. UTI-MiG-15 sajna nem saját, internetten talált .
Monox 189420 2008. május 25. 13:06
Válasz erre
Visoznt valóban értékes fotó a skanzen-béli UTI, vigyázz rá nagyon! :))
Monox 189419 2008. május 25. 13:05
Válasz erre
05
05
04
04

Nyugger, nagyon valószínű, hogy a skanzenben lévő gép nem a 847-es. Mikor legutoljára Kecelen jártam, akkor valóban nem volt felfestve rá semmi, viszont nem volt ez mindig így, amint a fotón is látod. Fogalmam sincs hogyan kerülhetett ki a csapattól eredeti oldalszámmal...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.